***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Kyl on tainnut Enie lähteä, jännää. :heart:

(.) Täällä ei mitään ihmeempiä. Turvotusta on nyt enemmän havaittavissa ainakin sormissa ja nilkoissa. Lisäks oon alkanut näkemään unia lapsen isästä ja ikävöinyt sitä. Voi kun ei pitäis olla missään väleissä ja unohtaa koko ihminen, mutta taitaa tää raskaus herkistää. :/ On niin sääli kun tulee toinen lapsi ilman isää ja tämä ei voi myöskään olla isänsä kanssa kun on väkivaltainen, pahemman luokan narsisti ja patologinen valehtelija. Ei suostu menemään terapiaan ja alkoi uhkailemaan oikeusjutuilla, jos ei saa tavata vauvaa. No sitä tulevaa taistelua odottaessa tää loppuraskaus. Kiva rakastaa jotain hullua.. :|

Minävaa ja vaava 35+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minävaa:
Ei suostu menemään terapiaan ja alkoi uhkailemaan oikeusjutuilla, jos ei saa tavata vauvaa. No sitä tulevaa taistelua odottaessa tää loppuraskaus. Kiva rakastaa jotain hullua.. :|
Voi ollakin parempi, että joku korkeampi taho määrittää miten tapaamiset tulee hoitaa. Eikös äidillä ole oikeus vaatia valvottuja tapaamisia? Olisivat varmaan parempi ratkaisu kuin tapaamiset esim sinun luonasi satunnaisesti.
 
Käytiin tampereella moikkaamassa siskoa ja tämän miestä..Tuo 2 tunnin ajomatka ei enää ole mun juttu,nimittäin menomatka oli helppo mutta kun olin vähän aikaa istunut siellä sohvalla alkoi kipeät supistelut :| Ja ne kesti jonkin aikaa. No supistukset kyllä helpotti mutta takaisin päin ajaessa supisteli taas melkein koko matkan.

Nyt otin särkylääkkeen ja lepäilen sohvalla.

Sannis ja patu rv 35+2
 
:wave: Täällä ollaan :D

En aamulla ennättänyt merkkailla mitään ja nyt vasta taas koneen äärellä.

En sitten eilen illalla lähtenyt mihinkään, kun supparitkin asettui sellaisiksi hipsukoiksi.
Yön supisteli hissukseen koko ajan mutta ei yhtään mitenkään kipeästi tms.
Soitin sitten aamulla taas synnärille KYS:n ja käskivät tulla kuitenkin näytille edelleen.
No, lähdettiin sitten sinne aamupäivällä ja testasivat kohdun suulta testillä joka kuulemma näyttäis jos eilenkään on lapsivettä tullut, mutta ei tullut mitään tulosta testiin ja lääkäri katsoi niin lirua valkovuotoa siellä kuulemma on liikkeellä.

Käyrässä oltiin taas, ja supistuksia ei tietenkään silloin ollut kuin kerran sellainen hissukka ja nyt älysin sen lukemankin siitä supisteluista kun kysyin joten se hissukka supistus mikä siinä kävi niin oli vaan 15 luokkaa, mutta se ei ollut sellainen kuin mitä kotona ne kevyimmät on vaan vielä keposampi.

Kohdunsuulla tilanne sama kun maanantaina joten eipä tarvi näitä suppareita sitten pelätä, että saisivat jotain aikaiseksi.

Vauvat liikkuu hyvin ja virtaukset hyvät ja niinpä ei tarvinnut jäädä sinne vaan ollaan taas kotosalla, mutta huojentunein mielin ettei se ollut lapsivettä.
Torstaina sitten normaalisti äitipoli käynnille, elleivät lähde aiemmin syntymään...ja tuskimpa lähtevät.

Enie + Nörtti ja Hissu 36+5
 
sixkids
Täälläkin käyty äitiyspolilla. lähetteen sain kun vauva perätilassa. Eilen kuitenkin selvisi, että on onneksi itsekseen kääntynyt. Muutenkin hyviä uutisia sikäli että ultran perusteella vauva on jopa keskimääräistä pienempi n 2500kg ja odotettu syntymäpaino n. 3,5kg. tosin en näihin kovasti luota, meillä yksi lapsi ultrattu syntymäpäivän aamuna ja painoarvio heitti yli kilon. Mutta kun meidän vauvat on olleet isoja, on mukava ajatus jos sieltä nyt tulisikin ihan normaalikokoinen :)

Muuten kohdunkaulaa 2cm jäljellä, auki n 3cm ja lääkärin sisätutkimus sai kyllä aikaiseksi sellaiset supparit, että luulin jo illalla sinne palaavani. vatsakin jo löysällä je tyhjeni tehokkaasti. Onneksi meni vielä ohi ja tänään olenkin shoppaillut ison kasan joululahjoja. uhkasin etten enää koskaan mene kauppaan(olen siis oikeasti sellainen himoshoppaaja, että mies pyysi tuon lupauksen kirjallisena.)

Nyt pitäisi mennä leipomaan piapareita noiden 3- ja 5- v kanssa, ei kyllä yhtään huvittaisi mutta kun tuli heikkona hetkenä luvattua.

viikonlopun jatkoja t. kuuden pojan äiti rv 36+2
 
millis Me asutaan Ogelissa.. Sitä nimittäin just meinasin et vois pitää viimeistään sit ku vauvat syntyy ni jonku pk-seutulaisten miittingin B)

Kertokaas kokeneemmat, että mitä merkkejä yleensä lähenevästä synnytyksestä on? Ilmisesti tuo vatsan tyhjeneminen taitaa olla yksi..?

Täällä tää yks apina jaksaa monottaa noita kylkiluita..tuntuu hiton kivalle.. Ja tunnin välein hikottelee -mikä on sit MAAILMAN ÄRSYTTÄVINTÄ!!! :kieh: :D

iiris ja killi 33+3


 
Enie Jännitin sinun puolesta, josko olisit päässyt tosi toimiin. Hyvä, että kävit tilanteen tarkistuttamassa niin voit olla hetken rauhassa.

Täällä alkaa olla aika tukalaa. Päätin aamulla, että siivoan vähän. Ei siitä tullut mitään. Pieni kumarrus tai vääristys niin heti tuli supistus. Älytön paineen tunne ja vatsa ihan ruikurille. Se siitä sitten! Supistuksia on tullut sen jälkeen harvakseltaan. Eivätkä ne ole olleet kovin kipeitäkään, mutta pieni ajatus kävi mielessä josko tästä joutuu lähtemään. Vauvat ovat laskeutuneet vähän alemmas siitä tämä muutos olossa varmaan johtuu.
 
zaara Joo, kyllä on hyvä mieli että sen kävi sitten tarkistuttamassa, kun mulla on tuon nuorimmaisen jäljiltä vähän sellainen "paniikki" tuon lapsiveden suhteen. Silloin sitä oli torstaina vielä ihan normaalisti ja maanantai aamulla aikaisin kun tyttö syntyi niin se oli jo melkein kuivilla kun oli pikku hiljaa muutaman päivän aikana tihkuttanut sitä enkä tajunnut mitään.

Toisaalta taas olis tavallaan ollut kiva kuulla, että siellä olis jotain edistystä tapahtunut, mutta toisaalta taas tiesi ettei ole voinut tapahtua kun ei ole kunnon suppareitakaan ollut niin paljoa.

Sanoinkin miehelle, että katso vaan niin torstaina pääsen kotiin ja unohdetaan silloinkin ne käynnistely hommat.

Täytyy varovasti koittaa voinnin mukaan puuhailla vähän täällä kotosalla, joskos se sais jotain aikaiseksi. Se tosin on niin vähäistä mitä jaksan tehdä, että tuskin on vaikutusta silläkään.

Mies tuossa sanoikin että pitää se hänen lääkäri kaverinsa kutsua seuraavan kerran katsomaan kohdunsuun tilannetta :LOL:
Joo, ei muuten ole mulle mitään väliä kuka ronkkii, mies vai nainen, mutta siinä menee kyllä joku raja. Alkaa olla jo liian tuttu mies tuonne alkakertaan ronkkimaan edes tuossa merkeissä :kieh:
 
SEE
Täällä ollaan kyllä 2 päivää oltu niiiin kipeitä. Joka luuta kolottaa ja vauvan liikkeetkin alkaneet tuntua kipeiltä. Supistelee kipeästi ja välillä kivutomasti useita kertoja päivässä sekä yöllä ei saa oikein nukuttua kun heräilee supistuksiin .
Edelleenkään kyllä en tiedä miten päin poju majailee mahassa. Saisi luvan kyllä pysyä vielä masussa vaikka olo on kipeä.

Torstaina mulla on synnytystapa-arvio ja sittenhän sitä tietää onko nämä kivut ja supparit tehneet mitään alakertaan ja miten päin siellä masussa ollaan. Esikoisesta olin näillä viikoilla jo 2 senttiä auki ja paikat pehmeät sekä kanavaa jäljellä 1cm vaikka ei ollut yhtään supistellut!
Mies pikkujouluissa ja esikko untenmailla, ihanaa laatuaikaa ihan yksin!

Huomenna poksutaan vai pitäisikö sitä jo muutama tunti etuajassa Poksua

T.SEE 36+0
 
Olipas jännää luettavaa... viimeksi eilen aamulla lukenut teidän jutut.

(.) Tasapaksusti täällä mennään.... Eilen kävin työpaikan pikkujouluissa ja voitte uskoa, kuinka pallomahani veti puoleensa ihmettelijöitä ja ihailijoita. Loppuillasta aloin jo saada tarpeeksi niistä ihailijoista, varsinki, kun ihmiset humaltuu sen tietyn pisteen yli. Loppuillasta ei voinut enää istua kovilla tuoleilla, eikä seisominenkaan tuntunut enää hyvältä, onneksi sain suostuteltua miehen kotiin jo ennen kahtatoista. Lisäksi söin itseni liian täyteen ja ilmeisesti siitä iski sellainen astmaa muistuttava hengenahdistus! :whistle: Jospas opin siitä jotain... Kasassa kuitenkin ollaan ja mukava oli käydä syömässä! :heart:

Tica & Veeruli 34+5
 
Iiris, millis, pinkgreen jne mä asun kanssa Vantaalla, lähellä Martsaria :) Jos pk- seutulaisten miitingiä suunnittelette :)

Vauvalla taas tänään ollu vissiin lepopäivä, eilen muljailikin siihen malliin et melkeen varpaat saatto erottaa potkujen perusteella. Kovin on hiljasta tänään.

Oon taas illan bändileskenä, on tylsääääää ja keräilen tässä lisää kiloja itse tekemieni nekkujen merkeissä... :kieh:

Me ei viime raskaudessa saatu synnytysvalmennuksesta oikeen mitään irti, mut nyt oon alkanut miettiä josko saisi mennä tällä kertaa uudestaan, kun koitan sitä lääkkeetöntä (mahdollisimman pitkälle ainakin, niin kauan ku tuntuu luonnolliselta plus sitte hieman hammasten kiristystä päälle) josko sieltä saisi jotain neuvoja rentoutumiseen. Oonko mä jotenki omituinen ku pelkään syöksysynnytystä? Siis siinä mielessä että mä niin unelmoin että kaikki menis niinku esikoisenki kanssa, eli vedet ensin ni tiesi et on varmasti tosi kyseessä, tasaset supistukset alusta asti ja todella positiivinen kokemus Naikkarin kätilöineen kaikkineen-- en tahdo et kaikki on minuuteissa ohi!! Hullu varmaan toivoo vähä pidempää synnytystä :D Tosi paha ku kuitenki sitä pitää varautuu et mitä vaan voi tapahtuu eikä pitäis luoda minkäänlaisia odotuksia ettei sit tulis pettymyksiä, tärkeintä kuitenki on saada pikkunen turvallisesti maailmaan :heart:

Mimonmami ja hissukkainen Itikka 34+3
 

Yhteistyössä