***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

prinsessa: Kyllä minäkin edelleen kyykin kuin "parempinakin aikoina" ja nostelen tavaroita. Toissapäivänä jopa joudun vähän nostamaan meidän isoa parisänkyäkin (!!) että sain matonkulman sängynjalan alta pois.. Ihmekään jos sitten illalla supisteli tosissaan.

Vatsanympärys: Juur mittasin, sellaiset 107 cm. Ihmeen vähän, odotin, että olis ollut paljon isompi :LOL:

Oliko täällä ketään, jolla oli iskiasvaivaa joko jo ennen raskautta tai nyt sitten raskauden aikana? Mulle on ilmennyt nyt sellaista, että välillä kun Kirppu oikein hytkyy ja porailee päätään alaspäin niin että vihloo niin heti perään tuntuu jommassa kummassa kankussa ihan kuin joku viiltäisi puukolla. Tosi kova, mutta äkkiä ohimenevä kipu. Aika outoo....

Oikein mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille, minä ainakin aion katsoa Linnanjuhlia ja arvostella pukuja =)

mamma ja Kirppu 36+4
 
pörri: Paljon voimahaleja :hug: Koita jaksaa!!

Täällä nukuttu kunnon 3 tunnin päikkärit. :D Tekipä hyvää,eilinen tampereen reissu sai väsähtämään,vielä kun supisteli niin ei ollut mukavaa!! Tänään tullut vetisempää limaa ja hieman on kolottanut mahaa. Mutta patu liikkuu paljon ja se on hyvä juttu!

Täällä mammaloma jatkuu ja ensi viikonloppuna on tuon meidän "pikku miehen" 2v synttärit. Aika menee todella nopeasti. :) Nyt pelaamaan nintendo wiitä!!

Sannis ja patu rv 35+3
 
Pörrille osanotto :hug:

Enie ne sun supistukset rantautu varmaan tänne. Viime yönä neljän asti valvoin supistusten takia. Onneks helpotti sit.

Kenenkäs mies se tupakkalakossa oli? :ashamed: Oon kuullu että kahden viikon jälkeen tulee se vaikein aika ku kaikki nikotiini silloin poistunut elimistöstä ja alkaa kunnon vierotusoireet. En tiedä onko nyt kaikkien kohdalla niin.

Hyvää itsenäisyyspäivää :wave:

mulish ja hippula 32+1
 
ullis82, mulla oli issias vaivaa ennen esikoista ja esikoisen raskauden ajan oliki oikein pahana, sitten synnytyksen jälkeen se hävis ku tuhka tuuleen.. en tiiä mitä siin synnytykses kävi mut sen jälkeen ei oo tosiaan issias vaivannu.. nyt on ollu 4 vuotta poissa eikä ole nytkä raskausaikana alkanu vaivaamaan, toivottavasti ei sitten taas synnytyksessä joku lonksahda ja tule takaisin..
mulla se puukonisku tuli aina ns. kankun päälle eli ehkä enemmän alaselkään ja makaaminen selällään yleensä ärsytti sitä..
toivottavasti säki pääsisit synnytyksessä eroon siitä :)

täällä ihan pirun väsyny olo!!!!!!!!! :eek:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää:)!

Pörri
: Osanottoni!

LumiZilla: Tervetuloa joukkoon!

MahanympärysG: 108cm täällä

Ostin eilen Fazerin ison konvehtirasian (muut varmaan ostaa tosiaan näitä lahjaksi, mutta mä ostin ihan itselleni:D) jota tuhoan nyt kiitettävää vauhtia, mmmmhh.. :heart:
 
Itsenäisyyspäivää :flower:

Pörri:osanotto :hug: tiedän tunteen..mulla ukki kuoli pari vuotta sitten näihin aikoihin ja vaikka tiedossa oli niin on se silti kamalaa..

Mahanympärys:120cm..mulla on nyt isompi maha kuin pojista..vauvaki on kyllä isokokoinen.

Onko tuo synnytystapaarvio ihan yleistäki? mulle ei ole koskaan edes puhuttu moisesta..

Mulla on nyt ollu pari päivää joku ihme masennus..itkeny olen tosi paljon ja kaikki ahistaa..
miehelle avauduin sitte ihan tosissaan ja tekstiä tuli..onneksi tuo yrittää ymmärtää ja otti vaan kainaloon :heart:
luulen että suurin syy on se etten saa liikkua paljon missään niin tulen mökkihöperöksi :kieh:
Ajattelin alkaa leipoon mokkaruutuja, pojatkin tulevat kohta isältänsä
:)
 
Mahan ympärys Just sattumoisin mittasin kun oltiin minun vanhempien luona ja äidin mittanauha oli siinä esillä.
Vedän varmaan pohjat tänne, mitta oli 132cm :eek:

Pörri :hug: :hug: :hug: Kyllä ne lapset ymmärtää kun heille kertoo, miksi on pahamieli ja itkettää. Tosin minulla on toiselta puolelta mummo ja ukki kuollut ennen kuin olen edes syntynytkään ja toiselta puolelta kun olen ollut pieni joten ei ole omalta kohdalta kokemusta tuollaisesta tilanteesta.
Itke vaan paha mieli pois, se helpottaa oli se sitten mistä tahansa johtuvaa.

mulish Anna vaan ne tänne takaisin niin alkais tapahtua jotain :D
Nyt alkaa tuntua siltä ettei torstainakaan käynnistetä jos tilanne on näin rauhalllinen :/

 
Salusiini
Heips :wave:

Mie kanssa haluun mukaan. Aika kauan olen taustalta seuraillu teidän juttuja, ja viimeinkin rohkaistun kirjoittamaan.

Jotain itsestä: 34v. Esikoista ootellaan (poikaa lupasivat rakenneultrassa) Ulos tää pitäis punnertaa k-sks:ssa ja se laskettu aika olis 2.1-10

Kivasti on menny odotusaika (koputtelen puuta), mitä ny vähän selkävaivoja ja kamala närästys... onneksi apteekissa myyvät vielä Rennietä "tilapäiseen käyttöön"
 
Itsenäisyyspäivän iltaa!!
täällä kuunneltu liikkeitä hartaasti kun nyt on vaihtunu asento jotenki että tuntuu tosi hyvin.

tervetulloo uusille :wave:

ja kohta pitää harkita unille menoo ku ei oo saanu päivällä levätä nii saa kunnon yö unet ku kumminki aamuyöllä herätää eikä sit taas saa unta.
mie en jaksa seurata noita linnanjuhlia en oo koskaa jaksanu...
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille =) linnanjuhlien lomasta täällä kirjoittelen =)

Osanotto Pörrille :hug:

Täällä on supistellut jo muutamana päivän säännöllisesti muutamia tunteja kerrallaan, nyt taaskin. Ei kovin kipeitä, mutta sellaisia että tuntuu. Toivottavasti saisivat jotain aikaankin :LOL:

Ananaskirsikka+Einari rv 38+0 :heart:
 
Pörrille :hug:

Uudet tervetuloa :wave:

Mahanympäryksen juuri mittasin ja näytti 123 cm :eek: En olettanut sen noin paljon olevan, kun kaikki sanovat että mahani on pieni verrattuna viikkoihin.. Huomenna olisi taas neuvola, katsotaan saanko lähetteen ultraan jossa tarkastavat lapsiveden määrän.
Täälläkin yksi päivä kun vessasta tulin niin jotain lirahti ja reidet oli ihan märät :/ No tulin siihen tulokseen että valkovuotoa se oli kun tapahtui vaan sen kerran...

Myy-88 ja Minityyppi 32+1
 
Prinsessa-06 tuohan kuulostaa siltä kuin asuisit meidän naapurissa... :D Meillä nimittäin tuo remppa käynnissä ja vielä meidän ja naapurin välisessä seinässä! Meillä sitä tehdään onneksi kummankin yhteiseksi hyväksi...

Joku puhu luumu-vaniljakiisselistä... Jes, löysin tänään sitä purkillisen abc:ltä! Nyt kuola valuu odotellessa huomista jälkkäriä. Kiitos vinkistä, olen ihan hulluna kaikkeen, missä on luumua, enkä itse ois varmaan huomannu koko kiisseliä. Ja ne vauvan luumusoseet on kans tosi hyviä. :heart:
 
Synnytystapa-arviosta Useimmilla sellanen kai tehdään synnytyssairaalassa..??! Ultran kera??! Ärsyttää oikein kun ei meillä (tai ainakaan mulla ) sellaista täällä Helsingissä tehdä.. 15.pv ois neukkalääkäri, joka tekee vaan vissiin gyne tarkastuksen ja kokeilee masun päältä vauvan asentoa..eli ihan normi lääkäri käynti.. Miten teillä muilla pk-seutulaisilla?

Linnanjuhlat Eija-Riitta Korholalla oli mun mielestä tosi hieno puku =)

Uusille tervetuloa! :flower:


Illan jatkoja toivottelee, iiris ja adhd pojutsu apina killi mikälie :D 33+4
 
uusille tervetuloa :)

Pörri osanotto :hug:

Mahan ympärys just mittasin ja näyttäis olevan 106cm..

Huomenna lääkärille, saapa nähdä onko mitään edistystä tapahtunut. Olo meinaa olla melko huono, oksettaa ihan hirveästi varsinki ku tulee supistuksia :/

Tänään käytiin mun vanhempien luona syömässä ja kylläpä otti voimille reissu. Matka ei ole pitkä n. 30km mutta autossa istuminen on todella epämielyttävää.. nyt nukkumaan, tsemppiä kaikille mammoille =)

Imppuli ja vilho 35+0 :heart:

 
tehtiin just mahakipsi :LOL: :LOL: oli aika moista puuhaa, siinä linnanjuhlien sivussa :LOL: :kieh: mittanauhalla mitattaessa navan kohdalta mahan ympärys on 128 cm.. hui!! :D :LOL: :LOL: :heart:
pörri SUURI OSANOTTONI SURUUSI!!

tammikuun4 ja meloja 36!!! =)
 
Supistukset ovat löytänet tänne. Pakko keksiä jotakin, että ne loppuis. Ne on pikkusen kivuliaita, mut ei kestä kovin pitkään. Tulevat kyllä säännöllisesti...... :eek: Nyt täytyy katella niitä tavaroita, jos lähtö tulee. Toivottavasti ei!
 

Yhteistyössä