***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Huomenia!
Mitähän sitä taas muistaa,reilu kolme sivuu luettu :whistle:

Pörrille osanotto ja :hug: suureen suruun

Enie onko sulla muutettu tota kys käyntiä?vai oonko mä kuvitellu et sen piti olla 8pv :ashamed: laiska ku ei jaksa alkaa selaa tekstejä,mut ku jotenki mustan vaan et mulla jäi mieleen et se ois ollu meiän hääpäivänä :heart:

zaara miltäs siellä kuulostaa?rauhoittuiko ne supparit?vai pääsettekö jo nyyttien hakuun?

Uusille tervetuloa :wave:

Lumizilla Mä voin myös myöntää etten oo tuntematonta nähnyt,mut eilen laitoin nauhalle,et jospa mäkin sen tulisin katsoneeksi :ashamed:

Vattanympäryksestä mä jo ensin meinasin et en kyl uskalla mittaan ees koskea,et vedän kyl niin pohja noteerauksen :ashamed: mut uskaltauduinpa eikä se ollu ku 126 :D isohan se on mut ei sentää niin paljo ku pelkäsin =)

Täällä 6v synttärit saatu puoliks vietettyä tai on se pahin ohi jo tänää ei enää tuu ku kaverit,joten leipomista kuuluu tähänkin päivään =) kyllä varmaan neuvolan vaaka tykkää hyvää ku sinne seuraavaks astun :ashamed: pikkasen tuli jo eilen vedettyä kaikkea herkkua ja tänää jatkuu :whistle: Sit sitä pääsiski valmistautumaan joulun odotukseen.
Huomenna meil ois 2v hääpäivä ja miehellä 29v synttärit,enkä mä oo mitää lahjaa muistanu ostaa :ashamed: Jospa sitä käyttäis koko lössin jossai syömässä ton matkan aikana. Menee aina niin ton esikon synttäri fiiliksissä tää joulukuun alku et kaikki muu unohtuu ja tänäänkään en kaupoille ehdi ja huomenna lähetään aamusta hesaan käyttää tota esikoista tutkittavana,hänellä kun oli vauvana kitalakihalkio niin sitä nyt taas tutkaillaan.
Mullakin taitaa rauta alkaa tehomaan,oon huomattavan paljon pirteempi ku esim. viikko sit ja nyt nää yötkin alkaa olee lyhyitä :/ ennen ollu mitää vaikeuksia vetää 10h unta vaikka välil heräskin,mut nyt tuntuu et 6h on maksimi ja sit ku herää ni uni ei enää tuu tai ainakin toista tuntia saa sängyssä pyöriä eli tänäänki herätty 5.15 ja aikani pyöriskelin kunnes totesin et turha ees yrittää enää ku seiskalt on kuiteski herätys.

Mut nyt on lähettävä herätyskierrokselle

Piiuli ja toukka 32+4
 
No nyt mä oon kyllä ihan varma, menkkamaisia kipuja on täällä. Aika näyttää, enteilevätkö nämä jotain, vai onko tämäkin vauva masussa reilusti yli LA:n, kuten sisarensa. Alkaa kyllä vähän jänskättää, koska esikosta tällaista ei näillä viikoilla ollut.

Lily 36+4
 
huomenta!!!

Mie ootan innolla ku saan esikoisen pois päiväkodista kokonaan, ku nää aamu herätykset ei sovi kummallekkaa ja sit ku siellä nukkuttavat päiväunet nii ei meinaa illalla se uni tulla silmää vaikka mikä olis. Saa sillekki sit oman rytmin opetettuu ennen vauvan syntymää viel nukkumisen ym suhteen.

täällä on nyt sit alkanu toden teolla yö heräilyt ku pitää päästä vessaa ja sit vettä juomaan´. mutta suppareita ei onneks oo ollu ollenkaa liitos kipuja tosin iltaisin. ja sit se tuhti olo. mitähän tänää tekis jotain tulee keksittyy varmaan

kaneli ja vauva 33+5
 
Huomenta täältäki :wave:
Oispa ollu kiva tänää jossai käyvä, mut ei taija turvotus silmis antaa mennä ihmisten ilmoille :whistle:
Jos sitä hyökkäis imuroinnin, luuttuilemisen ja ruuanlaiton jälkeen kaupunkiin pojan kummin luo. Sinne onneks kehtovaa männä minkä näkösenä vua :LOL:

Elämä voittaa, koha ei lue noita muistovärssyjä :ashamed:

Paremmalla mielellä jo tänää :)

Pätkä o ruvennu liikkuu iha hirveesti masus ja yöllä heräilenki potkuihi, mut onneks o hyvät unenlahjat, ni suap uuestaan nukuttuu.
Voi ko tulis jo joulu ja tammikuun puol väli..mie haluun jakautumaan!!! :D

Pörri ja Pätkä 32+4
 
Onneksi supistukset loppuivat! Reilu 5h supisteli, ensin vähän sit vähän enemmän. Neljään asti valvoin niiden kanssa. Kävin suihkussa ja ne rauhoittui. Suurin hätä mulla oli, etten vois lähteä, kun lasten joulujuhlavaatteet on laittamatta. :D

Nyt rupeaa jänskättämään saanko oikeasti pian nähdä pikkuset. Taidan tänään katsoa sitä sairaalakassiakin vähän ja laittaa lasten juhlavaatteet valmiiksi.
 
zaara Koitahan ottaa iisisti, ja levätä. Toivottavasti supistelut loppuisivat.

piiuli82 Ei sitä käynti päivää ole muutettu. Saattaa olla että olen höpissyt väärästä päivämäärästä, mutta torstai päivänä ne käynnit minulla siellä on olleet joten se sitten onkin 10pv :ashamed:
Toisaalta, ehkäpä kannattaa minunkin vielä asia tarkistaa josko se onkin huomenna tiistaina poikkeuksellisesti :whistle:

(.) Yöllä muutama tosi napakka selkäsupistus, että melkein oli jo pakko älähtää tosissaan, mutta sain pidettyä suun kiinni ettei mies heräisi. Hänellä sentään töihin lähtö.
Mutta siinäpä ne sitten olikin ja toiveet suppareiden jatkumisesta ja tilanteen etenemisestä valui sitten suohon.
Toisaalta, tosiaan kovimpia mitä tähän mennessä on ollut kertaakaan, mutta ei niin ei.

En tiedä johtuuko hormooneista vai mistä, kun tavallaan haluis jo että vauvat syntyis mutta sitten samalla tulee jo heti ikävä tätäkin aikaa ja vauva masua vaikkei helpointa ole kyllä ollutkaan.

Linnan juhlista pakko heittää, että olipa aika plasuja asuja pääasiassa vai eikö sitä enää mikään hetkauta.
Ja kylläpä on jotkut vetänyt siellä vähän yli, kun on suolaiset tarjottavat loppuneet kesken :eek:
Kuitenkin ammattitaitoiset ihmiset asialla laskemassa menekkiä, niin tulee väkisin mieleen että nälissään menty sinne herkuttelemaan.
Ja siitä tulee mieleen sitten nämä tapaukset, kun ovat lasten kanssa menossa jonnekin juhliin niin heidätkin pidetään nälässä siihen asti ja sanotaan että syökää sitten kylässä :eek: :eek: :eek:
En sitten tiedä, mutta me on ainakin ihan suht vapaalla kasvatuksella opittu siihen ettei kylään mennä vetämään napaa täyteen, vaan siellä otetaan kohteliaisuudesta jonkun verran tarjottavaa ja se siitä.

Mukavaa maanantaita kaikille ja jännittävää viikkoa eletään...,tai sitten ei.

Enie + Nörtti ja Hissu 37+0 POKS
 
Tervetuloa uusille :wave:

:hug: Kaikille supistelijoille ja muille sitä tarvitseville :hug:

Tällä nautitaan äippälomasta B)

Tämä aiheeni ei kuulu tänne mitenkään mutta kumminkin. Olisiko kellään antaa vinkkiä vihkisormuksen hankintaan...Mistähän löytyisi kauniita?
 
Huomenta! Onpas täällä tapahtunut sitten viime käynnin! :)

Enie kyllä saanut hyvin jo viikkoja kasaan kun ajattelee että kaks pientä siellä köllii! :) Jotenki tuntuu jo tän yhen kans että olo on tukala niin saati sit että niitä on kaks! :D

zaara : nyt ihan hissukseen :)

Pörrille Isot :hug: :hug:

vatsanympäryksestä: se on varmaan vähän toista metriä. Minulla itsellä ei ole mittanauhaa. se oli nimittiän jo toista kuukautta sitten 97cm :whistle:

Linnan juhlista olen enien kans samaa mieltä että jotenki noi asut ei nyt savähdyttänyt. Sanoinkin miehelle että kato nyt että kaikki samalla kaavalla tehty.. pientä eroavaisuutta vain tai sit eri väri. :/
tai no kilttimies jäi mieleen! :D
ja sielläkö oli suolanen loppunut kesken :D hih !!

Omassa navassa ei uutta. Pitää ottaa hissukseen ettei supistelis. vaikka sekään ei auta aina. Voi olla että loput lahjaostokset jää multa tekemättä mutta sit ne jää. En aio stressata siitä. Käyn sitten ostaa joulun jälkeen lapsille. Meillä kun ei mies hirveesti välitä tuolla kryysiksessä shoppailla :D

samariini ja o 32+5
 
Maanantai taas koitti..Ensimmäinen viikko äippälomaa takana ja täällä edelleen tulee vetistä limaa.. :whistle: Mutta ei ole supistellut lauantain jälkeen. Ja taas torstaina poksuu :)

Viime yönä taas heräilin ja pyörin enkä saanut unta. Mutta nukahdin jossain vaiheessa,aamulla väsytti joten taidan ottaa torkut tässä päivällä. odotan jo innolla 16.12 olevaa lääkäri neuvolaa. Aamulla siivoilin paikkoja kun lauantaina on joonaksen 2v synttärit :heart:

Sannis ja patu rv 35+4
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Pörri :hug: kamalan pahaltahan se tuntuu, vaikka tuota olisi osannutkin odottaa :/

Tänään sitten taas poksutaan :D Eilen oli ilmeisesti ekat kipeät supistukset. Tähän asti olen voinut käydä kävelyillä (ei kovin pitkillä) ihan rauhassa, mutta nyt sattui mahaan aika pahasti :/ Oli pakko pysähtyä välillä ja odottaa josko menisi ohi. Hitaasti sitten köpöteltiin takaisin kotiinpäin ja kokonainen tunti meni sellaisen 20 minuutin lenkin tekemiseen. Mietin vain oliko supistus, kun ei tuntunut menkkamaiselta kivulta vaan lähinnä koski ihan koko mahaan? En taida kuitenkaan enää uskaltaa yksin lähteä kauppaan tai muutakaan, jos sama iskee uudestaan matkan varrella.

Liikelaskennasta vielä sen verran, että pitääkö ne ilmoittaa siellä sairaalalla? Jostain muistan näin lukeneeni, että olisi hyvä ottaa mukaan se lappu mihin on merkinnyt liikkeitä.. Ja tietysti minä olen sen lapun jo hävittänyt :ashamed: Mutta tarvitaanko sitä oikeasti mihinkään? Onko kenellekään muulle sanottu, että ottaa sairaalaan mukaan se lappu? Se on ollut jännä huomata, että jos noita liikkeitä ei välillä laskisi niin en paljon kyllä niitä noteeraisi :D Olen ajatellut, ettei Lilliputti nyt niin hirveästi liiku mutta sitten kun jaksaa keskittyä niiden liikkeiden laskentaan niin tuleehan niitä yllättävän paljon!

Lumi ja Lilliputti 36+0 POKS!! :heart:
 
Synnytystapa-arvio: Ei mulle ole semmosesta puhutukaan. Ylihuomenna on neuvolalääkäri ja tosiaan ihan tavis-tarkistuksen tekee, ultrasta ei tietoakaan. Kai se tehdään sitten vaan jos on joku "riskisynnytys"?

Jammy: Mulla itellä on Sandbergin kihlasormus ja oon tykännyt paljon. Vihkisormus tulee olemaan varmasti samalta valmistajalta. http://www.sandberg.fi/

Kuinka monta perusbodya teillä on vauvoille hankittuna (niitä ekoja kokoja 50cm/56cm)? Mietin onko itsellä riittävä määrä, niitä saa varmaan aika usein kuitenkin pestä...

Tänään poksuu, jee:)

Pinkgreen ja Tilleri 36+0
 
Pörrille osanotto. Itellä vielä kaikki muut paitsi pappa elossa ja hänen menettäminen 8 vuotta sitten oli kova paikka. :flower:

Vihkisormuksesta
: Minä voin ylpeänä sanoa, että mulla on ihana hopeinen kalevalasormus joka on maksanut aikoinaan kokonaiset 38?. En ole oikein noiden prameiden perään ja paljon olenkin saanut ihailuja ko. sormuksesta. Nyt vkonloppuna tuli kuvasto jossa oli aivan ihana hopeinen Kalevala korun sormus. Sellaisen tahtoisin... Siis vihkisormuskin on hopeaa, kun en tykkää keltakultaisesta ja silloin oltiin köyhiä kun vihille mentiin niin ei tullut mieleenkään valkokultaa ostaa... :LOL:

VyötäröG: n. metri. Ja maha on ihan kamalan ylhäällä ja tää on pyllystä sillä ilmeisesti mun ruokatorvi falskaa ylöspäin ja yöllä saatan herätä useampaankin kertaan, että suu on täynnä oksennusta. :x Onko muilla? Ei auta oikein tyynyn kohottaminenkaan.

Kaikille jaksuja ja Enielle varsinkin tsemppiä, että kohta ne nyytit syntyy. Zaaralla ei vielä vissiin tarvis tulla vai olenko ihan hakoteillä? (En muista sun viikkoja...)

Tää lähtee muutaman tunnin päästä kohti neuvolaa!

Peikonpähkinä ja Pampula 33+1
 
Neuvolasta sit soitettiin.. :attn:
Ottivat multa jo aiemmin näytteitä valkovuodosta ja ny sit viime viikol uusiks, ko tulokset ei ollu puhtaat ja joo-o..
Mulla on emätintulehus!! :eek: Ei o viel kuulema menny "ylemmäs", mut pitää hoitaa lääkkeillä.
Apteekkiin siis hyökättävä, siel oottaa resepti :headwall:
Ei kuulema sen vakavampaa, ko voi olla ett ennenaikasesti Pätkä syntyy jos ei ala tulehus laantumaan :eek: EIIII!!!

Näköjään ko joku asia menee huonosti, alkaa muutki kasautuu päälle. Täältä ei voi ko nousta!!

Sain tänää jo imuroituu, luututtuu, pyykkii pesty jo 2 koneellista ja jauhelihapihvit tekasin kans..ahkera oon ollu :LOL:

Että semmottisii..

Pörri ja Pätkä 32+4

*muoks* Ja :hug: kaikille, jotka jaksoi kuunnella miun surua. Helpottavaa päästää suru ulos.
 
mulla on kauhee ahistus ja paine kun meidän pitäis lähtee jouluks sinne sukulaisiin, ja nyt on iskeny ihan sellanen olo että en taho lähtee sinne!! En tiiä miks johtuuko siitä ett' siellä on sitä porukkaa enemmän vai mikä sit lie. mutta kun ei kiinnostais lähtee kaheks yön seutuu sinne. Toki plussana on että tytölle olis siellä paljonki tekemistä ku niitä kavereita on ja sit että ruuat ym on siellä valmiina ei itte tarrteis kauheesti stressata. mutta kun ei innosta ajatus ei sit TIPPAAKAAN!! :'( :ashamed: :headwall: ja oon miettiny jo vaihtoehtoja miten oikeen saisin miehen suostuun että jäätäis kotiin.n Rauhallinen aattoilta ilman minkäälaista sähläystä!

onneks ens viikolla on neuvola ja siellä ehkä vois puhuu tästä mutta kun must tuntuu että multa ei ees kysytty haluanko viettää jouluu siellä vaan että tottakai te tuutte meille jouluks... Hirveen hanklaa ku ei haluis kenenkää mieltä pahoittaa sit jouluna.....
 
Nyt näin ensimmäisen kerran odotusaikana vauva-unta, sekä vielä aamusta erikseen unta synnytyksestä (kun olin ensin kertonut ekan unen äijälleni).
Tuo ensimmäinen uni oli melko hassu, kun siinä olevinaan heräsin ja näin että mulla on siinä hoitopöydällä poika-vauva. Mietin siinä että mikä päivä oikeen on?! Menin nukkumaan 6.12 ja nyt mulla on vauva? Onko vielä joulukuu?? Sainko vauvani joulukuussa?? Miten en ole ollut hereillä koko aikana ja miten ei ole synnytyksestä tietoakaan? Äijä vastasi vaan, että nyt on 2.1.10 :). Ihan pimee uni.
En nyt sanois tätä toistakaan unta "normaaliksi"... tässä toisessa unessa olin matkalla synnyttämään oikeen porukalla.. Mietittiin siinä, että minne sairaalaan mennään kun jollain muilla oli eri sairaalassa tarkoitus synnyttää. Noh, mietin vain, että pääasia ettei ole mies kätilöä, ja mulle vaan naurettiin ettei täällä sairaalas muita ookkaan!! Pääsin vihdoin "synnytyssaliin" ja siellä oli kolmelle ihmiselle paikat. Yhdessä hoitopedissä makoili mies, joka piti ultrata maksatulehduksen takia ja toisessa pedissä oli myös synnyttävä nainen. Sitten mua odotti semmonen irstas-mies, joka oli sitten meikäläisen kätilö. Iyyy.. Pohdin vaan, että olen luullut että salissa saisi olla edes yksin kerrallaan "tosi toimissa".

Huomisella shoppaileen tulevalle perheenjäsenelle jotain.. (kun melkein kaikki on vielä hommamatta). Nyt pitäisi siivota ja käydä mahdollisesti läpi mitä vaatteita löytyy. Masentaa kun ei tämä kämppä siivoamalla tule siistimmäksi :).. jos ei olis miestä ja sen tavaroita, niin sitten vois olla siistimpää.

Kun olette noita ipana-vaatteita pesseet läpi, niin oletteko käyttäneet hajusteettomia ja allergiaystävällisiä pesuaineita? Vai pesiskö ihan samalla kuin omansakin?
 
Pörri - osanottoni!

Tervetuloa uusille! :wave:

Vatsanymärys tasan 100cm.

Vihkisormukseni oli tästä Twinset mallistosta, juuri tuo joka kuvassa kun avaa linkin http://www.kihlasormukset.com/index.php?sivu=mallistot
Tykkäsin ihan älyttömästi tuosta sormuksesta, mutta ex taisi suuttuneena hävittää sormuksen koska sitä ei ole enää missään... :/

Minävaan - Tsemppiä sinulle. Yritä sivuuttaa lapsen isän kommentit ja mennä eteenpäin. Rankkaa on varmasti.
Täällä saman suuntainen selvittely lapsen isän kanssa alkanut. Varasin ajan perheneuvojalle että voidaan siellä ensin miettiä miten lapsi hoidetaan/ miten isä osallistuu lapsen elämään. Ukkoa itseään en enää huoli takaisin. Mies ikävä kyllä kuullosti siltä että tulisi mieluiten lapsen elämään vasta kun lapsi n. 1v tms. . . Vaikuttaa siltä ettei ole todella perehtynyt siihen kuvioon joka vielä on edessä, eli lastenvalvoja, sossu yms. Jos isukki meinaa ryhtyä mun sovitteluyrityisistä huolimatta hankalaksi, heitän hanskat tiskiin myös. Mun kun ei ole pakko yrittää tehdä tätä kaikkea kaikille osapuolille mieleiseksi ollenkaan.

Kävin siivoamassa vinttikomeron äsken. Ihanaa kun alkaa tavarat kohta olla järjestyksessä. Aika helposti sitä vain väsyy ja tunnin heilumisen jälkeen oli pakko tulla pois. Olen alkanut

Ai niin. Ostin perjantaina vastasyntyneen kertsivaippoja, vaikka kestoja olen ajatellut käyttää muuten. Niitä tuskin ihan heti alkuun osaa käyttää kun on niin paljon muutakin uutta. Ja pari purkkia vastiketta kaiken varalle.

Lili 35+1
 
Enie Hahaa! Mulla oli nyt uusin mittaus, vatsanympärys 137cm. N.6 vko sitten se oli 135cm, eli ei oo kauheasti kasvanut. Meidän suvussa tosiaan omenavartalolihavuutta eli kaikki tulee mahaan ja tisseihin. Mut tänne tuli siis pohjat! :LOL:

Lili78 Mä olen aina ollut sitä mieltä ettei isältä pitäisi ikinä evätä lastaan, mutta nyt olen tullut toisin aatoksiin kun huomasin mitä aivopesua harrasti mun silloin 6v. esikoiselle. Mies kun kävi kiinni ja meinasin lapsi sylissä juosta vessaan, niin esikoinen riuhtasi itsensä irti ja sanoi etten mä ole enää sun poika, mä oon nyt "isin" poika. Siihen tämä exäni totesi lapselle, että eiköhän soiteta poliisit, kun äiti on vähän sekaisin. Sitä paniikkia en tule ikinä unohtamaan. :'( Ja siinä vaiheessa oltiin oltu yhdessä vasta kolmisen kuukautta. En halua, että se m****u saa sekoitettua pienen lapsen pään manipuloimalla sitä mua vastaan. Ruokapöydässäkin piti esikoisen istua kuin sotakoulussa. :( Kaikki nämä on noussut vaan loppuraskaudesta pintaan ja olen alkanut yhdistelemään 1+1 ja järkyttynyt siitä miten sairas kukaan voi olla. Sit kun luin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä muutama viikko sitten, tajusin että se kertoi hänestä 100%. Ei ole enää tarvinnut miettiä, että tarvitseeko alkaa tappelemaan. :( Inhottavaa väsyttää itsensä tuollaisilla pohdinnoilla tässä vaiheessa raskautta, kun pitäisi vaan lepäillä ja "nauttia" loppuajasta.

(.) Täällä on heräilty vähän väliä monena yönä ja nyt on alkanut tulla sitten unettomuutta. Huomasin, että valkovuotoni on ollut jo pidempään haalean ruskeaa. Eikös se merkkaa, että siinä on verta, vaikkakin hyvin hyvin hyvin vähän?

Minävaa ja vaaveli 35+6
 
Pörri :hug: Minulla oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Rakas mummoni nukkui pois ja vaikka sitä oli osattu odottaa, ei se ollut yhtään sen helpompaa! Hautajaisiin en muistanut ottaa autosta nenäliinapakettia mukaan, huomasin sen liian myöhään, että olisin voinut pyytää keneltäkään nenäliinaa. Oli siinä itkussa pidättelemistä, ettei tarvinnu hihaan pyyhkiä! Hautajaisaamuna vielä kissa tippui oven päältä naamalleni, joten naama verillä olin hautajaisissa... :'(

Aivan uskomatonta hässäkkää pukkaa tammikuulle, miks kaikki tulee yhtäikaa. Juuri laskettuna päivänä on pojalla jalan kuvaus sairaalassa, nukutuksessa. Siitä kymmenen päivää myöhemmin on meno saman jalan vuoksi sairaalaan kuuntelemaan lääkärin suunnitelmia tulevista leikkauksista. Toivotavasti leikkauksia ei aleta tekemään jo seuraavassa kuussa! Siihen lisäksi samaiselle esikoiselle kokeillaan nyt eri ruoka-aineita ja tammikuun puolessa välissä pitäis olla vehnän lisäksi maito kokeiltuna. Kokeillaan nyt kotosalla kuitenkin. Musta tuntuu, etten muista siinä vaiheessa puoliakaan näistä jutuista. Pitänee vierittää vastuu isukille.... laatia vaan tarkat listat ruuista ja kirjottaa lääkärit yms. punasella tussilla näytön laitaan. La mulla oli siis 11.1. Sitten vielä tuo remontti oottaa valmistumistaan!
Stressiä siis pukkaa!!

Tica & Veeruli 35+0 Tänään poksutaan! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Kuinka monta perusbodya teillä on vauvoille hankittuna (niitä ekoja kokoja 50cm/56cm)? Mietin onko itsellä riittävä määrä, niitä saa varmaan aika usein kuitenkin pestä...
Esikoisella oli 8 vaatekertaa (bodeja ja potkuhousuja) ja pari yöhaalaria. Niillä pärjäsi hyvin. Melkein joka päivä sai pestä vaattetta, mutta nuo onneksi kuivuvat nopeasti sisällä telineessäkin yön aikana. Meillä ei silloin kuivausrumpua ollut. Jos joskus sattui, etten laiskuuttani ollut pyykkiä pessyt ja esim. bodyt loppu, niin sitten otin kokoa suuremman puhtaan bodyn, sillä sitten pärjäsi siihen, kun taas kotitöitä innostuin tekemään :snotty:


Pörri onneksi tulehdus huomattiin. Miullahan synnytys käynnistyi ennenaikojaan tulehduksen vuoksi. Kyllä sitä on välillä pohtinut miksi ei ole moista huomannut, mutta niimpä lääkärit ja hoitajat sanovat, ettei sitä välttämäti huomaa ellei tehdä testiä. Ja jos ei oireile, niin silloin ei ole syytä tehdä testiä. Joten pääsi sitten miun kohdalla salakavalasti muhimaan.


).( Meitin lapsukaiset on viime viikolla saaneet lääkärin luvan alkaa opettelemaan pullolle :D Rinnallekin olisi ollut mahdollisuus, mutta miun maitonäytteistä oli löytynyt stafylokokki- bakteereja (tulikohan oikein kirjoitettua), joten nyt on lääkekuuri siihen ja lapsille menee kaikki maito pastöröituna (ja taas hankala sana |O ) Rinnalle pääsevät kunhan maitonäytteet on taas puhtaita.
Kummallakinon oikea rytmi ja tekniikka. Tosin poika välillä meinaa unohtaa hengittää syvään. (Tyypillinen mies, ei onnistu monen asian yhtäaikainen tekeminen...) Koko maitoannostaan ei kumpikaan vielä ole jaksanut syödä ja pullotellakin saa vain kerran päivässä, mutta pikkuhiljaa edetään. Tarkoitus ei kuitenkaan ole väsyttää pikkuisia, silloin saattettaisiin muun kehityksen suhteen menä takapakkia.

Hipkukka ja lapsukaiset 2kk 5pv (rv34+6)
 

Yhteistyössä