***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

pikkuakka Koitetaan ottaa lonkisti. Ei tässä muutenkaan kunhan loma loppuu elokuussa ennätä töissä olla kuin n. 6vk kun sittenhän ne monikko odottajat laitetaan saikulle lopullisesti jossain rv 24-26 paikkeilla. Mutta sen näkee sitten että pääseekö sinne töihin enää lainkaan, vähän on sellaista varoittelua annettu lääkäreiden taholta ja näin olen infonnut töihinkin että osaavat sijaista palkata.

(.) Pitäis kohta lähteä valumaan verikokeisiin, sokerit näyttää olevan oivasti koholla, tuli sitten eilen mehun kanssa otettua kääretorttupala ja keksi kun käytiin porukoiden mökillä.
Kauhea nälkäkin olis mutta pitää koittaa jos sais pinnisteltyä olla syömättä niin saisivat sen paastosokeri arvon. Onneks se ei ole pakollinen jos ei voi olla syömättä, mutta jospa tän vielä kestäis.

Haluaisko joku tulla sulattamaan meidän pakstimen? Miten se voikin kehtuuttaa niin paljon vaikka siinähän ei kovin kauaa edes menekkään. Pitäis sitten alkaa haalia mansikat pakkaseen ennen kuin on myöhäistä. Normaalisti aina "myöhästyn" ja saan sitten vaan jotain rippeitä.

Torstaina onkin sitten KYS päivä taas.

Enie + Nörtti ja Hissu 17+0 POKS!
 
Zuh
Maanantai-aamun kirit tehty -> olen ajantasalla keskusteluissa :D

Unista: Itse näen aivan joka yö TODELLA sekoja unia. Uniin tulee sellaisia ihmisiä joita ei varmasti ole ajatellutkaan yli 10 vuoteen, eli jotain tutun tuttuja yläasteelta..

Syomisestä: Pieniä aterioita ja koko ajan pitäisi olla suussa jotakin. Töissäkin pitää muistaa valmistautua jos on tunnin asiakaspalaveri tiedossa, ettei pääse nälkä yllättämään!

Viikonloppuna tein suursiivouksen, kestona reilu 6 tuntia.. Alaselkä alkoi taas kiukuttelemaan (en tiedä voiko olla iskiaksen tyyppistä, sattuu pehvan yläosaan/alaselkään). Yöllä sain jonkun ihme krampin, tuntui että selkälihakset painaa pallean kasaan ja ei saanu kunnolla henkeä. Mutta onneksi jo vähän parempana, pystyy töissä istumaan jne. Eilen en päässy sohvalta ylös kuin juili niin pahasti. Tämmöistä siis meillä, seuraavalla kerralla saa kyllä ukko tulla siivoamaan myös, oma paha tapa vaan on että siivoan aina silloin kun mies on viikonlopun töissä. Pääsee luvattoman helpolla :p

Zuh & Naatti 12+3
 
Moikka kaikille!

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä.... Liikkeitä odotellessa :)
Jotkut täällä oli niitä jo tuntenutkin, ihanaa.

Kylläpä Petite sinua koitellaan...Paljon tsemppiä ja jaksamista :hug:

Mulla on kyllä tosi kova toi ruokahalu! Ei paljo helteet haittaa, nälkä on :D Ja tietty kaikki herkut maistuu myös :ashamed:
Ei olis kiva kerätä hirveesti ylimääräsiä kiloja kun niistä pitäis sitten päästä joskus eroonkin... Ja tietysti olis kiva jos vauva ei ihan 5 kiloseks kasvais.

Tämä raskaus on kyllä tosi oireeton! Pieniä repäisyjä välillä tulee sohvalta noustessa mut muuten kyllä ei aina muistakaan koko raskautta.
Kivahan se näin on, en minä vaivoja kaipaakaan. Mut pieniä potkuja sais jo alkaa tuleen, se on niiiin mahtava tunne :heart:

Voikaa hyvin! T.MIMINEN ja Mytty rv 13+5
 
Kesäloma alkoi ja ihanat ilmat myös ...No saapa tehtyä sisällä kotihommia =)

Täällä odotellaan jotain merkkejä tästä raskaudesta...Edelleenkään ei muita oireita muuta kuin hirmuinen nälkä. Tuntuu niin epätodelliselta tää koko juttu. Onko siellä ketään?? Vasta elokuun lopulla rakenneultra :'(
 
Tänne myös kuuluu vaihteeksi hyvää :) aamupahoinvointi on loppunut ( toivotaan ainakin niin) eikä migreenikään ole vaivannut muutamaan päivään. Ruokahalu senku kasvaa ;) etenki appelsiineihin on tullut oikein himo :)
Rakenne ultraa odotellaan innolla, jospa näkyis että kumpi on tulossa.

Anoppi rasittaa ihan hirveästi.. pelottelee että lapsi on iso jne, jne.. mistäpä se voi sen tietää.

Lähdenpäs tästä nuuskimaan ystäväni viikon ikäistä vauvelia :heart:

imppu ja toukka 15+1
 
Moikka

Piti tulla morjenstamaan tuolta maaliskuisista. Täällä niin paljon tuttuja kuumeilupuolelta, ainakin enie ja nirppurotta, mutt aoli siellä monta muutakin listalla. Ja tosi paljon teillä noita kaksosraskauksia.
Täällä vielä jokusen viikon saa jännäillä ja odottaa ultraa.
Ihania odotusaikoja!! :heart:

Rauna ja LaVie 7+4
 
Snoopy - ajattelinkin että se magnesium tuskin auttaa iskiakseen. Mulla vaivaa kans iltaisin kivut tuolla pakarassa eniten. La-illalla en meinannut päästä kävelemään kun sattui niin paljon. Tarvii alkaa tosissaan venyttelemään. Ja sitä kylmägeeliä ja tiikerisalvaa pitää kokeilla.

Mimonmami - ihan masu. Omassa ei oo vieläkään mitään kuvattavaa :whistle: Niin se varmaan on että loppuajasta riittää puhisemista vatsan kanssa. Vieläkin nukun yöt mahallani.

Unet - näen taas unia. Mulla vähän sama kuin Lumilla että 1. kolmanneksella en juuri unia nähnyt.

Mua pyydettiin kaasoksi viime viikolla :heart: :heart: Lapsuudenkaveri menee naimisiin 12.9. joten aika nopeassa tahdissa pitää polttarit ja hääohjelma järjestää! Mutta kivaa hommaa häiden järjestäminen, etenkin toisen häiden. Ei oo samanlaista stressiä kuin oli omista =)

Lili 15+1
 
Anteeksi omanapaisuuteni,ihan hävettää,mutta tämä tilanne vetää niin sanattomaksi ettei oikein jaksa mihinkään muuhun keskittyä. :ashamed: Sain juuri soiton,että seula hälytti ja meillä mahdollisuus saada sairas lapsi 1/5 (eli tuo on se riskiluku, ja jos alittaa 1/250 niin on kohonnut riski) . Kaiholla muistelen kuopuksen tuloksia,jolloin oli tyyliin 1/500, ja mietin tulevaisuutta ahdistuksen vallassa. Saatiin jo aika lapsivesipunktioon,eli taas odotetaan toimenpidettä. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Täällä maattu pari päivää... perjantaina alkoi napakat ja kipeät supparit, soitto th:lle ja määräys vuodelepoon. Se sitten Särkänniemen reissusta.. Lisäksi multa löyty hiiva ja cluesolut plussalla ja tulehdusta olin pitäny jo kuukauden ainakin :( Lääkitys päällä ja siitä maha sekaisin. Supparit onneksi taas tavallisia,mutta niitä edelleen. Ensi viikolla pitäs selvitä seerumiseulan tulokset ja sitten kai saan sen lapsivesipunktioajan? Aika saisi nyt kulua siivillä,odotan jo sitä elokuun alkua et näytteen voisi ottaa.

Petite ja mimmi 12+6
No minä olisin saanut sen ajan varata vaikka heti silloin kun nt-ultrassa kävin, mutta muutaman päivän vielä mietin kotona asiaa.
Kätilö sanoi, että tuolla turvotuksella seula hälyyttää joka tapauksessa, joten sen vuoksi sitä mulle tarjotaan ilma seulatulostakin.
Omalla kohdallani tuo verikokeen tulos "paransi" tuota riskitulosta lääkärin mukaan. Eli mun lukuhan oli 1:170, pelkällä turvotuksella se ois kuulemma ollut tosi pieni luku, mutta empä kysynyt mitä se ois ollut.
Ehkä sun kannattaa odottaa ne seulatulokset kuitenkin niin saat vähän suuntaa ja pohjaa päätöksellesi. Minulle tuo päätös ei ollut sittenkään niin helppo kun tuon riskilukuni suhteutti keskenmenon riskiin. Päättänyt olimme tietenkin, että menen punktioon, mutta päässäni myllersi sen sata kertaa, vaikken siitä niin suurta äkämölöä pitänytkään.

Petite muoks, olitkin saanut nuo tulokset jo.
Ei tuo vielä merkkaa mitään varmaa!
Pohjalukemissa varmaan on ajatukset, mutta nuo luvut ovat vain suuntaa antavia, eivät diagnooseja!
Millon menet lv-punktioon?


Itse olen ollut nyt pari viikkoa jonkinmoisen flunssan kourissa.
Ensin yskitti, sitten aivastutti ja kurkku oli muutaman pv:n ilkeen tuntoinen ja nyt oikeestaan jo paljon helpompi olla, ehkä menossa ohikin vaikkakin aamulla särki päätä mutt näyttäs menevän ohi parasetamolilla.
Voi tää tietty olla jonkinmoista heinänuhaakin/allergista flunssan lisäksi ja siksipä käyn tohtorin pakeilla tänään vielä.
Lähinnä kai meen siksi, että jos tää olo ei nyt sitten ala helpottamaan, niin sais jotain troppia.
Arka oon kyllä nyt varsinkin mitään lääkkeitä ottamaan, mutta täytyy varmistaa että ovat varmasti vanhoja ja moneen kertaan testattuja lääkkeitä, jos mulle siis jotain määrää.

ja sitten turhis (miehen mielestä):
minähän sain tuon ajan sinne keskussairaalaan jyväskylään rakenneultraa varten elokuun 13.päivälle, mutta koska palvelu oli aivan p.skaa viimeksi ja nytkin mua voi oottaa vain kätilö siellä, niin menin sitten ja pätkäytin tilaamaan itselleni ajan helsinkiin, femedaan sille Bruno Cacciatorelle!
Ei me nyt ihan sitten vartavasten sinne mennä, vaan olemme lomailemassa lähistöllä tuon vk:n aikana, joten hyvin passaantuu :D
Tämä aika siis viikkoa ennen tuota keskussairaalaan menoa.
Selitin kyllä (vaikkei tosiaan ois tarvinnut) miksi haluan tulla rakenneultraan heille. Ja onhan tuo ko. lääkäri saanut hyviä arvosteluja, eikä ihme varmaan kun eikös tämä lääkäri olekkin tuonut 3d- ja 4d ultrat suomeen?

Että tällaista tänne :saint:

 
Voi Petite :hug: :hug: :hug: mä en osaa sanoa sulle mitään :ashamed:

(.) kävin tänään neuvolassa, kaikki oli ihan ok. Painoa tullut melkein 2 kg neljässä viikossa, osa menee turvotuksen piikkiin, osa risteilyltä ostettujen karkkien piikkiin :whistle: niitä on tullut mässättyä vähän liikaakin, mutta eipähän tarvii enää, kun kaik on mänt :saint: Verenpaine oli 136/86 th sanoi, ettei saisi yhtään nousta. Kohdunpohjan korkeus huiteli 17 sentissä, käyrien ylä siis... Vauvelin sykkeet kuultiin täältä kohdun vasemmasta reunasta missä pitää majaa lähes koko ajan. Vatsaa painamalla kaverin saa hetkeksi pois sieltä, mutta hetken päästä parkkeeraa sinne takaisin :D syke oli 150, viittaako se sitten tyttöön vai poikaan? :wave: tällä viikolla olis vielä sokerirasitus sitten... Ja seuraava neuvola-aika niin, että saadaan Kelan paprut jo kirjoitettua

Ananaskirsikka+Min-Tyyppi rv 18+1 :)
 
Petitelle paljon positiivisia ajatuksia ja tsemppiä!

Täällä neljäs neuvolakäynti takana. Jännitti hurjasti, kun olin nähnyt vasta painajaismaista unta, jossa kaikki oli tosi sekavaa ja outoa neuvolakäynnillä. Mutta kuitenkin kaikki oli todella hyvin. Verenpaine 135 /80, mikä on mulle huippulukema vastaanotolla, kärsin jännityksestä. Kotona verenpaineet tippuu noista lukemista ainakin -10. Hemoglobiinikin oli 135, eli ei enää laskenut yhtään viime kerrasta. Tosi hyvä.

Painoa tullut säälittävät 700 grammaa ensimmäisestä neuvolakäynnistä, joka oli toukokuun puolivälissä!!! =) On se jännä, että housut ei mahdu kii vaikkei paino ole ton enempää noussut.

Sydänäänten kuunteluhan se kaikkein eniten jännitti, mutta heti löytyi oikein napakka, kuuluva syke, 150 tietämillä huiteli. Ihana ääni.

Nyt sitten taas levollisin mielin eteenpäin.

mamma ja Salamatkustaja 16+5

 

Yhteistyössä