***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Petite :hug: Älä kuitenkaan vielä myy maitasi ja heitä kirvestä kaivoon. Minun tutulla oli myös aikoinaan noista seulonnoista tulokset että syntyy vaikeasti vammainen lapsi. Toisin kävi ja tuli niin terve tyttö kun olla ja osaa. Sen vuoksi minä en näitä seulontoja ole halunnutkaan, mutta nyt ne tuntuvat tekevät nt-ultrat ja rakenneultrat kyselemättäkin, mutta muihin en halua/ suostu.
Tosin nt ja rakenneultria ei silloin vielä edes ollutkaan kun minun lapsoset on olleet masussa joten nämä on aivan uutta mulle tässä raskaudessa olleet. Tokihan niistä on kuullut.
Vaikea tilanne varmaan, en voi kuvitellakaan. :hug:
 
Petite kovasti toivon, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja olisi vain väärä hälyytys! :hug:

|.) Ei olisi pitänyt käydä vaa'alla ollenkaan |O Paino noussut viikossa 3 kiloa! :eek: :headwall: Miten ihmeessä?? Olihan sitä lomaa juu, mutta silti.. en nyt omasta mielestäni ihan noin paljon ole mässännyt!! No, nyt kuitenkin siis ollaan oikeasti vasta siinä painossa mikä oli ennen raskauttakin (pahoinvoinnin takia vaan laski muutaman kilon), että sinällään kai realistista että paino palautunut siihen, mutta järkytti vain noin nopea painon nousu.

Sain tänään postissa huutamani vaatepaketin vauvalle :heart: Ette arvaa minkälainen hypistely täällä on meneillään :LOL: Ihan mielettömän pieniä ja ihania vaatteita :heart:
 
petite :hug: :hug:

lumi Oisko sulla turvostusta? En muuten keksi miten se paino alkaisi yhtäkkiä nousta noin..

jalat Täällä on joskus jalat tosi kipeät. Oon seisomatyössä. Paljon tullut verenpurkautumia. Meillä sukuvika. Äippä ei oo pystynyt verenpurkautumien ja kohjujen vuoksi tekee ku kaksi lasta.

lastentarv Oon huuto.netistä ostanut pari pikkuvaatetta. Tänään kuolasin hennesin uutta kuvastoa. Ne hello kitty vaatteet oli niin..
Sänky ostetaan mun yhdeltä työkamulta. Vaunuja on käyty katsoo mutta ei vielä ostettu.

millis ja lupu 16+2
 
Petite :hug: !!Voimia sinne!!

Täällä supistuksia... :( Ei mitään voimakkaita, mut vissiinki stressi pistäny kohdunkin koville, Naikkarilta käskivät levätä. Vähän kaksteränen miekka tää uudelleensynnyttäjyys, ku tunnistaa nyt jokasen nippauksen ja sit on heti paniikki päällä :pTosin hyvähän se on tunnistaa kun keho sanoo jotain, varmaan menny ekassa raskaudessa ties mitkä ohi pään :)

Huimaus myös on aivan infernaalista. Hyvä etten tallonu tytsiä tänään jalkoihini kun kompuroin hatapääni kanssa :( Pitää olla tosi varovainen ylös noustessa. Melkeen tekis mieli mennä osastolle lepäämään, ku niin kurja olo tänään :'(

Koska sen painon pitäiskään alkaa viimestään nousemaan? Kun eivät neuvolassa sanoneet mitään siihen vaik paino alle alkupainon edelleen.

MM ja Itikka 14+5
 
Huh! Vihdoin sain luettua kaikki kun viimeksi keskiviikkona olen päässyt kuulumisianne lueskelemaan. Viikonloppuna oltiin Tallinnassa. Uudet äitiysfarkut sieltä tarttui matkaan, Vero Modasta löysin ja oli mukavan tuntuiset päällä.

Viime torstaina mulla oli se alkuraskauden ultra, joka täällä tehdään niin vanhalla laitteella ettei sillä voida mitata niskaturvotusta. Yli 30vee lähetetäänkin sitten keskussairaalaan siihen varsinaiseen nt- ultraan ja marraskuusta lähtien sitten kaikki odottajat. Yksi tulokas siellä masussa tyytyväisenä köllötteli ja venytteli. Ihanaa oli nähdä, että siellä tosiaan oli joku kun liikkeitä en vielä tunne. Laskettu aika minulla hieman aikaistui, jos Enie viitsit sen vaihtaa 24.1. Ultran jälkeen kerrottiin sitten lapsillekin vauvasta ja innoissaanhan nuo olivat, kohta sen sitten tietääkin koko maailma ;)

Petite :hug: ja voimia!!

Tässä pikaisesti omanapaiset kuulumiset, nyt kakkua leipomaan...

Amalia rv 13+2
 
Tarvikkeista Hankittuina on vaatteita, vaunut, kaukalot, sitterit, sängyt ja samassa tuli hoitotaso (en tiedä tehdäänkö sillä edes mitään), tuttipulloja, rintapumppu. Nämä näin äkkiseltään tuli mieleen ainakin hankittuina tavaroina.

(.)Täällä ollut taas huono vointi koko päivän ja väsy. Kaupassa käydessä autosta noustessa tempas kunnon supparin taas. Nyt sitten maannut koko päivän taas. Sokerit on kaakossa joten todennäköisesti saan sitten torstaina insuliinit käyttöön.
Eipä kai tässä kun nukkumaan päin sänkyyn kohta.
 
Hengissä ollaan, vaikken ookaan jaksanut mitään kirjoitella.

Mulla on myös ollut tosi levottomia unia. Ihan älyttömiä! Paljon tuttuja ihmisiä vuosien varrelta, mille sit tapahtuu vaikka mitä.

Suppareita on ollut täälläki. Kivuttomia, eli normaaleita harjoitussuppareita. Viime raskaudessa alkoivat suunilleen näitä aikoja ja silloin sanoi kätilö, et olisi enemmän huolissaan, jos uudelleen synnyttäjällä ei olis niitä. Esikoisesta oli pitkälti yli 20 viikkoo ennen kuin tuli yhtään supparia, nyt on tullut jo kunnon sarjoja. Liikkeitä ei sen sijaan tunnu. Tai pariin otteeseen oon niitä tuntenut, välissä oli monta päivää ja nyt on ollut varmaan jo viikko etten oo tuntenut mitään. Sais alkaa pikkuinen pikkuhiljaa jo ilmoitella itsestään, kun muuten mennään edelleen niin oireettomasti. Tai onhan maha valtava, noita suppareita vähän väliä, väsyttää edelleen (missä se energinen toinen kolmannes oikein viipyyy?!!) ja makeaa ei tee ollenkaan mieli (normaalisti syön liikaa karkkia, nyt ei tee ollenkaan mieli, enemmänkin suolaista/rasvaista, mitä taas normaalisti inhoan)

Tylsä pistin, nyt vasta huomasin, et oot K-SKS alueelta. Näinköhän meillä on ollut sama "ihastuttava" lääkäri siellä, kun itellä vähän vastaava kokemus ja sama sairaala? Onneksi teillä on kaikki nyt kuitenkin hyvin! Samaa toivon myös Petitelle!!

Kasviksista joku puhui myös. Meillä ne on ruoan pääosa, lihaa vain lisukkeeksi. 4-vuotias esikoinen ei juuri muuta lihaa suostu syömään kuin makkaraa ja jauhelihaa eri muodoissa. Olin itse ihan samanlainen lapsena... tai kana kelpas, vasta nyt aikuisena oon oppinut syömään muutakin lihaa... vaan silti sitä vähennän koko ajan, tiiä vaikka joskus jättäisin kokonaan pois? Mun herkkua on esim. kasvis-fetapizza, NAM NAM!!

Homejuustoja ym. pehmeitä juustoja voi muuten huoletta syödä, jos ne on lämpimän ruoan seassa! listeria kuolee esim. uunissa paistaessa (en just nyt muista tarkkaa astelukua) joten pizzat, piirakat yms. on sallittuja herkkuja millä tahansa juustolla, kunhan ne syö niin, ettei oo ehtinyt jäähtyä liikaa, tai jos jääkaapista ottaa, täytyy lämmittää uudelleen tarpeeks hyvin.

Ja tuosta sikainfluenssasta en vaan jaksa stressata. Se tulee jos on tullakseen, tai sitten ei. Eihän esim. lintuinfluenssa tullut oikein ikinä Suomeen, vaikka siitä vouhkattiin ihan yhtä lailla muutama vuosi sitten!

Hemuli, jolta viikot ihan hukassa... tänään kuitenkin poksuttu, vielä kun muistais mitä viikkoja! :LOL:
 
justiinsa juu.
Ei ollu hyvä käynti lääkärillä.
Käski käyttää pari viikkoo aerobec- kortisonia (hengitettävää ) ettei tää jo loppupuolella oleva flunssa mee keuhkoihin asti. Mä kun menin sanomaan, että pelkään, että tästä alkaa samanmoinen episodi kun joulunjälkeen, jolloin iltasin alko hengitys vinkumaan aina pienen hetken ja mulla oli silloinkin flunssa.
Tuolloin sain lääkkeeksi aerobec 1kk ja 2-3kk singulairia. Oireiden ois pitänyt helpottaa vähän yli viikossa, mutta mulla ne loppu jo ekana iltana tuolloin. Söin kuitenkin lääkkeitä sen 2,5kk ja sitten olinkin jo pian raskaana.
Mitään oireita ei tässä välissä oo ollu ja tää flunssa tietenkin säikäytti, että jos tää taas menee tuohon, mihin joulun jälkeen meni :/
Astmaa ei siis ole todettu, hoidettiin pitkittyneenä allergisena reaktiona.
Henkeä ei koskaan ole ahdistanut. OIreeni eivät millään sovi kaikkineen astman oirekuvaan, mutta atoopikko kun olen ja hieman tuoksuyliherkkäkin, niin siitäkös saadaan aikaan myös astmankaltaisia oireita.

Nyt oireet lähinnä nenän tukkoisuus ja päänsärky, keuhkopuolella ei mitään tuntemuksia tai oireita. Ihmetyttää siis :headwall:
Sanoin moneen kertaan, että eikö kannattas kuitenkin ottaa alux jotain nenäsumutetta ja jos ei auta, ni sitten vasta. Ei oikein ollut tän kannalla.
Tuo aerobec on hyväksytty käytettäväksi, jos tarve sitä vaatii, mutta kun mun mielestä ei vaadi |O

Siis mä soitan vielä huomenna sinne tohtorille. En oikeesti uskalla ottaa tuota aerobeciä vielä vaikka en tiiä onko tuo nenäsumute, flixonasekaan, sen parempi.

..kele ku tää on vaikeeta. Oma vika ku väläytin vielä, että jos vielä tähän possuflunssa päälle, ni sitten ollaan haudanpohjalla.
Kerroin kyllä myös tästä meidän henkisesti vaikeasti raskauden alkutaipaleesta ja siitä, miksi en mielellään ala vetämään mitään puolitutkittuja mömmöjä.
Jätti sitten omaan harkintaani lopen otanko vai en |O

Eli mitä tuostakin käynnistä jäi käteen?
 
Siis voi ei.... Ystäväni soitti tänään ja kertoi, että hänellä epäillään sikainfluenssaa. Tänään käynyt labroissa ja huomenna tulee alustavat tulokset... Flunssa hänellä alkanut viime viikon ke ja meillä oli kylässä silloin edellisenä maanantaina :| Luulis kyllä meilläkin kohta alkavan, jos ollaan tartunta saatu :( mutta toivotaan nyt parasta... Toisaalta eihän siltä varmaan oikein välttyä voi ja ehkä olisikin paras sairastaa se näin alkuvaiheessa. Masulaisen puolesta vaan pelottaa ja lapsien :ashamed:

 
petite :hug:

Ultra oli maanantaina ja meillä kaikki hyvin :heart: Viikot 12+0 ja laskettu aika siirtyi 1.2.2010 eli yhdellä päivällä..Niskaturvotusta oli 0,8 mm kun viime raskaudessa oli 5,5 mm! Hurja ero! Pää-perämitta oli 5,3 cm ja syke 161/min..Kovin nukkuvainen minityyppi mahassa on, ei millään meinannut herätä vaikka kätilö tökki ultraustikun kanssa monta kertaa =)
Samalla hän katsoi että selkäranka on kunnossa, samoin mahalaukku on oikealla paikalla, ruokatorvessa ei ole tukosta ja aivot ovat symmetriset..Ainiin eikä ole turvotusta mahassa..Nyt osaa nauttia tästä raskaudesta, kun tietää että kaikki on hyvin..Olen miettinyt et jos kumminkin kannattaisi mennä lv-punktioon, ihan oman mielenrauhan vuoksi...En osaa päättää...

Myy-88 ja minityyppi 12+1
 
Ananaskirsikka toivottavasti ei olisi tarttunut! Vaikka toisaalta, kun se niin monelle kuitenkin tarttuu niin sinällään parempi noin että tietää jo sitä vähän odotella kun ystävälläkin se on eikä niin että tulee täysin yllätyksenä.

Millis ei ole turvotusta.. ihan kumma juttu, mutta toivottavasti ei paino tästä enää nouse tätä vauhtia!

Myy-88 oliko teillä veriseulakin ok? Jos oli, niin minä tyytyisin siihen ja jättäisin lv-punktion väliin. Mutta ymmärrän kyllä, että sinulla on ikävämpiä kokemuksia taustalla ja varmaan sen takia haluat vielä varmistaa, että kaikki on hyvin?

Juuri kun pääsin sanomasta, että vauvaunia ei ole näkynyt, niin viime yönä oli aivan ihana imetysuni :heart:

Lumi ja Lilliputti 16+1
 
Hemuli80 Mulla on ohjeet että homejuustoja saa syödä kyllä (siis ilman kuumennustakin) kunhan ovat siitä pastoroidusta maidosta tehtyjä eli esim aurajuustot jne...
Minä tykkään syödä homejuustoa leivänpäälläkin ihan kylmänä ja näin olen tehnytkin.

(.) Puuro syöty ja odotellaan pysyykö sisällä. Kauhea väsy iski heti taas...,eli sokeri nousee kohisten.
Vähän pelottaa lähteä torstaina ajamaan KYS:n ja takaisin kun pitäis itse ajaa, kun tuo sokeri temppuilee. Aiemmin kun oli tätä ongelmaa niin ei ollut puhettakaan ajaa autolla minkään syömisen päälle kun mulle tuli uni ihan sekunneissa olan takaa. Pitäis kuitenkin se 1,5h suuntaansa pysyä hereillä ettei nuku rattiin. Mies ei taida päästä töistä tällä kertaa matkaan kuskiksi.
Meno matka saattais mennä ihan ok, kun on lähdettävä viimeistään seitsämältä ajamaan, mutta tulo matka on varmaan hankala. Pakko siellä Kuopiossa jotain käydä syömässä kun menenee useampi tunti siellä sairaalassa niin hiukohan siinä iskee.
Jospa se jotenkin järjestyis.

Sateinen päivä näköjään tänäänkin tiedossa.

Enie + Nörtti ja Hissu 17+1
 
Zuh
Sikainfluenssasta: Tauti ei mua vielä huoleta, mutta lyhennetäänköhän ensisynnyttäjien sairaalassaoloaikaa jos tauti pahastikin on valloillaan? Täällä ainakin ensikertalaiset ovat sairaalassa vähintään kolme päivää, joka hirvittää mua huomattavasti enemmän kuin koko synnytys Oon tosi huono nukkumaan vieraassa paikassa ja vielä kun huoneessa on monta naista, joista varmasti joku kuorsaa -> tämä nainen ei nuku kolmeen yöhön. Jesh

~Zuh, jonka ajatukset vähän harhailee..
 
Heippa!

Pakko sanoa Zuh, näin toista odottaessa, että sen synnytyksen jälkeen on jotkin hormoonit niin valloillaan, että mä en ainakaan nukkunut lainkaan niinä kolmena sairaalayönä. Sitä vaan hoiti ja ihasteli omaa pienokaista, ja kipukin saattaa pitää heräillä. Eikä edes väsyttänyt siis.
 
Moikka kaikille.
En oo taas pariinpäivään kerennyt käymää ja taas oli tullut kaameesti tekstiä! =)

Mä oon ollut kokopäivän ihan surullinen kun aamulla vietii taas yksi pienoisista pennuista uuteen kotiin. :ashamed: Ihan hassua ku tulee ihan suru ja murhe vaikka näki että koti oli tosi ihana sille. Ol toinen kisu kaveri ja tosi söötti vauvelikin siellä. Jos ei ois jo oma masussa niin kyllä varmasti ois vauvakuume noussut :heart:

Vieläkin on paha olo. Käytiin eilen kattomassa miehen kanssa vaunuja ja oli niin surkee myyjä että rupes ottamaan aivoon ihan sikanaa, ja sit piti häipyy ku tuli oksu olo. En tullu kyl yhtää viisaammaksi noista vaunuista, ku täti yritti vaa myyä kalleimpia vaunuja eikä puhunu muista mitään. ärsyttävää.

Löydettiin sentäs kotkasta yksi ihana uus liike. Semmonen lasten tarvikkeiden antikvariaatti (nuttu oli nimi) Siellä oli tosi paljon ihania vauvan vaatteita käytettynä ja lelui ja parit rattaatkin. Ostin Sieltä sitten kolmellakympillä vaatteita (suurin osa muuten sinisiä, aika jännä mut ne oli kivempii) ja yhden uuden kestovaipan hypisteltäväksi. Niitähän mä oon jo tilannut huutiksesta käyettynä, mut aattelin et kyl sit nyt uuskii pitää saada :)
Oli kyllä niin ihana kauppa et pitää mennä uuestaakii, kaikki oli niin ihanan selkeesti esilläkii et oli kivaa ettiä. =)

Mut juu anteeksi kovin omanapainen höpsintä. Palailen asiaan myöhemmin.

jenninho+masukas 17+2
 
Moips!

Minä en ole hankkinut vielä äitiysvaatteita, enkä vauvallekaan mitään :ashamed:
Pitäisi varmaan kaivaa nuo vanhat äippävaatteet kaapista ja katsoa missä kunnossa ne on, mahdunko niihin ja mitä pitäisi vielä hankkia :)

Luulin jo että väsymys helpotti, mutta vieläkin välillä väsyttää tosi paljon..
Mulla on huomenna aika sokerirasitukseen. Toivottavasti kaikki arvot ovat hyvät.

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 15+5
 
Hola!
Täällä väsyttää ja pitää olla töissä vielä 9 tuntia.. kaks jo takana!! :ashamed:
Kuuntelin aamulla sydän ääniä, ja kuinka ollakkaan, meloja oli kääntynyt taas.. Ihmettelinkin kun ei painanu enää ma aamuna siihen hermoon vasemmalla.. :LOL:

Kaikki muuten hyvin.. Aamukammassa enää 2 piikkiä ennenkuin loma alkaa!!

Tammikuun4 ja meloja 16+2 :heart: :heart:

ps.oli kiva rikkoa toi 700 keskustelunraja... AIkas hyvin kirjoiteltu ja viikko vielä jäljellä tätä kuuta!! =)
 

Yhteistyössä