***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja s-a-j:
peikonpähkinä; mistä liikkeestä löysitte/ostitte ne happy babyt tuohon rahaan? :)
Ylivieskasta (Pohjois-pohjanmaalta) sellaisesta liikkeestä kun Asunmaa. Ei ole nettisivuja vaan ainoastaan puhelinnumero. Jälkelle jäi vielä siniset, punaiset ja peiget vaunut (sitä mallia mikä meillä) pehmeällä kantokassilla. Meillä oli kova vaunukoppa. Saatiin viimeinen.
 
Mä uskon että tulee -09 pakkaus,kun sehän tulee jo ajoissa tänä vuonna. En muista kyllä koska piti edes hakea... eiks ne vaihdu keväällä...

meilläkin neuvolan vaaka sellai manuaalihässäkkä enkä luota siihen yhtään. pitää käydä omalla heti neuvolan jälkeen niin tietää paljonko heittää.

mulla meni työpäivä just persiilleen kun tuo avustettava rupes kiukuttelee. Nyt ei nouse sängystä,joten ei ehdi suihkuun ennen iltapäivän menoja. Työpari antaa tän nukkua päivään asti vaikka,mä hyvin harvoin...nyt ei kiinnosta kun tulis vaan veetä ja peetä. Olkoon. Jos sais isompaa palkkaa niin voisin ehkä yrittää :D
 
Jammy Meillä ainaski on myös mies mukana ultrissa. Nytkin vietiin poika mummulaan hoitoon, että mieskin pääsee mukaan. Mulle se on jotenkin itsestäänselvyys, että mieheni on myös mukana. Mutta sehän on jokaisen oma valinta...

Vuonna -08 äitiyspakkaus vaihtui kyseisen vuoden malliin muistaakseni joskus huhtikuussa. ...No keväällä kuitenkin. Oli vasta vaihtunut kun sain omani.

(.) Tänään olikin sitten neuvolapäivä. Verenpaine oli noussu lukemiin 111/71. Nyt sais salmiakin syönnin lopettaa.... mutta tuo on aivan liian hyvää...! Hb 118 eli tuokin noususuunnassa ja painoa 59,4 kg sitä on tullut nyt viimekerrasta 0,5 kg/vk. Pikkuisella oli mahassa kova meno päällä kun kuunneltiin sydänääniä. Syke oli n. 140.
Olen edelleen vähän hämillään tuosta eilisestä tyttölupauksesta ja olen kahden vaiheilla uskallanko ostaa vielä "tyttövaatteita" pikkuselle tulokkaalle... Tuntuu, että tytön ennustaminen ois vaikeempaa ja epävarmempaa kuin pojan.
 
Rakenneultrasta kotiuduttu :D Mies oli mukana, kuten kaikissa muissakin ultrissa. Ja myös poika (1v9kk) oli matkarattaissa mukana. Poika oli nätisti kun sai natustella viinirypäleitä ja mieskin suht hyvin jaksoi ultran ajan istua :LOL: Oli ajat taas reilusti myöhässä, joten siinä meinas mies hermostua odotteluun...
Kaksi normaalia ja virkeätä sikiötä neljällä raajalla löytyi (lääkärin sanelut on hupaisaa kuultavaa ;) ) Sukupuoletkin selvisi. A:sta ei ollut mitään epäselvää. Siirsi kiltisti reitensäkin edestä pois ja näytti sivuprofiilina ulokkeensa :D eli poika. B oliki sitten vähän ujompi tapaus. Ja näistä kahdesta juuri tämä on minusta myös liikkeissään rauhallisempi. Melko varma tyttö taitasi hän olla (asento oli hiukan huono ja napanuora melkein vieressä ).
Seuraava ultra olisikin sitten neljän viikon päästä ja rv30 eteenpäin siirrytäänkin sitten äitiyspolin asiakkaiksi. Ultrausmatkat kasvaa ihan pikkasen samalla :/

Mie vähän pelkäsin miten jaksan ultran, kun teitin kokemuksia olin lukenut. Mutta eipä miulle mitään tullut. Selkä vähän väsähti, mutta ei mitään huonoa oloa tms. Esikoisen odotusaikaan olin hammaskiven poistossa ja silloin meinasin pyörtyä toimenpide tuoliin. Joten loppupuolella voi alkaa tekemään hiukan tiukempaa nuo tutkittavana olemiset.

Jotain piti vielä kommentoida, dementiadementia. Katsotaan, jos kohta taas muistuisi mieleen...

Hipkukka 20+1

ja muistuihan... Äitiyspakkaus vaihtuu yleensä huhti-toukokuussa. Eli nyt olisi jaossa tuo 2009 ja se tulee, jos sen hakee. Sehän tosiaan tulee ihan ajoissa ennen laskettua kotiin :D
 
Hipkukka Ihanaa, että sinun ultra meni mukavasti ja kaikki oli kunnossa. Kävitkö Tyksissä, minkä niminen lääkäri sinulla oli? Meillä meni täysin sen meidän ultrassa mukana olleen miehen nimi, joka tekee ilmeisesti seuraavan ultran. Onnea tyttö ja poika lupauksesta.
Siirrytkö johonkin muualle äitiyspolille? En tiedä miksi minulla olisi sellainen olo, että olisit käynyt Tyksissä ultrissa.
 
Taas ihania ultrakuulumisia!! :heart:
Minäkin tahdon ultraan!!!!! |O |O

Huomenna menen neuvolaan ja katotaan pääsenkö sitä kautta.. mulla on nimittäin tullut nyt niitä hirveitä mahakipuja :( ja olen herännyt nyt öisin muutamia kertoja koviin supistuksiin. eikä yhtään mua lohduta se että tuo kohdunkaula on nyt jo lyhentynyt!! :( siksi ajattelin että jos sais lähetteen lääkärille joka ultrais ja sais samalla tarkemman mitan tuosta kohdunkaulasta. koska niissähän voi olla isojakin heittoja käsikopelolla tehtyyn mittaukseen kuin sit ultralla tehtyyn. toivossa odottelen että ultra antais vähän pitemmän mitan sille :)

Ä-paukkausta minä en ota koska vaatetta ja kaikkea tarvittavaa on. vaikkakin rahana se on pieni summa mut mitä minä teen pakkauksella jos en sitä käytä. saanpahan ostaa sillä rahalla sitten jotain kivaa vauvalle.

röllis ja onni POKS 18!!
 
Ihania ultrakuulumisia ollut :heart: onnea kaikille tasapuolisesti :flower:

Meillähän ultra on tossa 15.00, ja minen käsitä mikä vaivaa kun ei jännitä sitten yhtään :D Meillä mies oli ekassa ultrassa mutta tähän ei töiltään valitettavasti pääse.

Kissoja löytyy meiltäkin :wave: kaksi kappaletta, ihan ok ottivat tuon esikoisen vastaan, eivät juuri välittäneet. Nyt lähinnä pysyvät pois jaloista ja toinen antaa jonkun verran silitellä ja rapsutella. Jos äänen taso nousee niin kipittävät kyllä lujaa vauhtia pois. Ovat aika arkoja muutenkin, että kun ovikello soi niin vilahdus vaan ja nää on jossain piilossaan.


Kai se on siirryttävä vielä hetkeksi pakkaus hommiin ja palaan illalla kertoon ultra kuulumiset sitten.

-c- 20+5
 
jaiks ei oo kivaa...supistelee edelleen välillä aika kovaaki. soitin sit neuvolaa ja nyt en saa enää nostella mitää!!!!! :'( toivottavasti tää ei lähe tulee ennen aikojaan syntyy...

millä viikoilla syntyny vauva voi jäädä henkii??? keskola tekniikalla?? ja mulla on viel koulussa näyttö tekemättä voi eiii :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Hipkukka Ihanaa, että sinun ultra meni mukavasti ja kaikki oli kunnossa. Kävitkö Tyksissä, minkä niminen lääkäri sinulla oli? Meillä meni täysin sen meidän ultrassa mukana olleen miehen nimi, joka tekee ilmeisesti seuraavan ultran. Onnea tyttö ja poika lupauksesta.
Siirrytkö johonkin muualle äitiyspolille? En tiedä miksi minulla olisi sellainen olo, että olisit käynyt Tyksissä ultrissa.
Me käydään vielä seuraava ultra omalla paikkakunnalla, kuten tämäkin. Sitten siirrytään TYKSin asiakkaiksi. Tai no, ollaanhan nytkin, sivuhaaran... Alkuraskauden ultrat käytiin kans TYKSissä, koska silloin oltiin vielä lapsettomuuspolin asiakkaita. Hyö haluu aina alun tarkkailla, tukilääkityksen yms takia, alun jälkeen siirrytäänkin normaaleihin neuvoloihin ja raskausseurantoihin.
Meiltä on mukava 1h15min ajomatka TYKSiin. On kyllä tuttu reitti sen verran on tullut ajeltua tuota väliä :D Vaikka kyllä sitä kävi mielessä esikoisen odotusaikana, että missähän korvessa oikein asutaan, kun synnytysvalmennuksessa sanottiin, että tietyissä tilanteissa synnytyksen käynnistyessä lähettävät Medihelin eivätkä ambulanssia. Koska on nopeampi :whistle: Siis, jos tilanne on se ettei omalla autolla tai taksilla voi lähteä synnärille. Jotenkin aina mieltää, että Mediheli kutsutaan, kun oikeasti on tosi paha tilanne.
 
Moikka moi kaikille!
Kauheesti oli taas tullut tekstiä.. ei meinaa kärryillä pysyy :)

Milläs mallilla muilla alkaa olemaan hankinat?... mulla on itseasiassa jo nyt oikeestaa kaikki suurempi ja pienempikin ostettuna valmiiksi. :whistle: Taidan olla aika ajoissa liikkeellä, mutta jotenkin oon niin vainoharhanen että haluun et kaikki on valiina JOS jotaa sattuiskin, ettei miehen tartte sit yksin kaupoissa juosta jos mie oon vaikka vuodelevossa. Ja lisäksi on ollut aika hyviä tarjouksia, ja huutonetissä on tärpännyt. Käytiin myös ikeassa jo kuukausi sitten shoppailemassa, ku ei sinnekää välttämättä myöhemmin viitti mennä jos toi sikainfluenssa nyt lähtee lisääntymää. Ja oli ihan kiva kyl käydä ajoissa ni jakso ees jotenkuten kävellä siellä tungoksessa.
Eilen kävin itelle shoppailemassa talveksi vaateltta. Läytyi HM:ltä kahdet housut, toiset oli viel alennuksessakii =) semmoset siistit toimistohousut ja toiset oli semmoset ihanat mustat "reisitaskuhousut". Nää on niin ihanat et mietin pitäskö ostaa viel toiset eriväriset.

Talvitakejakii yritin ettii, mut kait mie sit ooon jo kokoa sotanorsu, kun nytkään ei mahdu mihinkää takkiin maha sisää. Tai jos mahtuu ni se on muuten kamala teltta. Laskettuaika on kuitenkii vasta joulukuun lopussa ni tarttis kunnon takki jostaa löytää.

Täälläkin on alkanut vihdoinkin kunnolla tuntumaan potkiskelut, tuntuu miehenkin käteen, ja kissanpentukin tunsi eilen ku makasi masun päällä ni ihan säpsähti ku vesseli päätti potkasta kunnolla.

Notkeudesta: oon ruvennut nyt miettimään että miten sitä loppuajan pärjää ku ei nytkään saa kenkiä jalkaa ilman miehen apua, muutenkin on jotenkii tosi kömpelö olo esim kävellessä, ja koko ajan saa olla vessassa ku painaa rakkoa. Mitens muilla?

Tulipahan kunnon romaani.. :whistle: Jos mie jätän tilaa muillekkin.

Ainii paha olo päivitys: taas on saanut oksentaa kotona työmatkalla ja töissä parikertaa.. kyllä elämä on ihanaa! :ashamed:

jenninho+masukas poikanen 22+3
 
Jenninho - harmi että sulla aina vaan jatkuu pahoinvointi! Jaksuja!

Täällä kans ultrapäivä. kl. 16.30 pitäisi ultraajan penkille oikaista. Viime yönä näin unta, että vauvalla ei ollut kaikki hyvin ja sen takia kai hiukan nyt jännitän. Lapsen isäkin sai itsensä järjestettyä tulemaan paikalle! Ihmeiden aika ei siis ole ohi.

Lili 20+3
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!! :heart: :heart:

(.) Mulla kamalat vatsakivut.. supisteleeko? Paha sanoa kun ei teidä miltä supistus tuntuu.. Maha menee kovaksi, ja sattuu vuoroin sekä ylä -ja alavatsaan että sivuille. Ja nyt sätäilee jo pahasti selkään... :'( Soitin neuvolaan ja kyselin tädin mielipidettä niin ois laittanu samantien äippäpolille...!? |O No juuri iltavuoro alkoi niin enhän mä voinu tälläsella varoajalla jäädä töistä pois... Antoi sitten lääkäri ajan heti huomis aamulle. Nyt olen töissä ja kipuilee entistä pahemmin.. onneksi on hiljaista.. Pisti kamalasti pelottamaan toi neukkatädin reaktio.. Vai toimitaanko aina näin jos massu kipuilee pitempään?

Elayne ja :heart: 21+3
 
heips! ultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin :) poikahan siellä köllötteli :heart: reipas kaveri siellä oli ku niin kova vauhti oli päällä :D
Enie viitsitkö laittaa minulle "pojan" listaan :)

imppuli & toukka 20+3 :heart:
 
Terveisiä myös rakenneultrasta :D Käytiin jo toissapäivänä mut nyt ehdin vasta koneelle; kauheella vauhdilla yritetään saada sisäkattoja paneloitua niin nyt tulee vapaa-aika hilluttua tuolla yläilmoissa :whistle:

Mutta meillä näkyi siellä varsin vauhdikas kaveri; ihana nähdä ettei tuo mahdoton meno masussa ole mun omaa mielikuvitusta vaan lääkärikin nauroi vaaville kun ei se pysähtynyt millään :LOL: Isukki pääsi nyt mukaan ensimmäistä kertaa, lääkäri yritti kovasti selittää mitä ruudulla näkyy, mutta taas jo mentiin kun jotain kuvaan saatiin :heart:
Hermanni oli aivan terve ja meille sanottiin että kaikki turhat murheet voitte nyt unohtaa ja saatte keskittyä masun kasvattamiseen, käytte vaan tavallisilla neuvolakäynneillä :heart:
Sukupuolta ei saatu selville (ei kyllä oltais haluttukaan), koska napanuora oli kokoajan jalkojen välissä.

Ja arvatkaas onko mulla töissä nyt yhtä höpö-höpöä; siirryin nyt hoitamaan vaatetusosastoa ja arvatkaa oonko jo kolme päivää purkanut pelkkää Tutan uutta syysmallistoa!! AAARRRGGH! Työkaverien pitää ruveta kattomaan perään etten mä osta itelleni jokaista mallia :LOL: Ja isäntäki huokaisi et luojan kiitos me ei tiedetä kumpiko tulee; se rajoittaa niin paljon vaatteiden ostoa. Ja sit Tutan edustaja soitti et jos se tulis ens viikolla käymään ja esittelemään niitten talvi ja kevät uutuuksia..... juuuuu... teretulemast vaan :LOL: *lompakko kiljuu kauhusta*

Voi ja tuleva mumma kävi äsken kylässä ja se välttämättä tahtoo ostaa Hermannille vaunut
:heart: En väittänyt yhtään vastaan :p

Nostamisesta Vielä ei täällä maha oo kipeytynyt nostamisesta, töissä aika paljon joudun nostelemaan ja kantelemaan, mut kun kyykistyn niin heti alkaa vastapotkut masusta.

Tanjuska77 ja Hermanni 21+2
 
Rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin. HUH. Kätilö veikkasi tulokkaan olevan tyttö. =) :heart: Pituutta oli n. 20cm ja painoa 346g. Typyllä oli pää alaspäin ja peppu nojaili oikeaan reunaan vatsaa. Aika rauhassa vaavi oli ja piteli reisiä yhdessä, ja sukupuolen katsominen oli hiukan vaikeaa. Laskettuaika piti edelleen paikkansa.

Katson parhaillaan Sairaala ohjelmaa ja siellä 31 viikolla syntynyt poika - luoja kun toinen on NIIN pieni!

Lili 20+3 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä