Tänään poksutaan, 19+0
Enää 23 viikkoa!!! (Mulla kun edelliset on syntyneet 40+4 ja 41+4, niin tää sit varmaan 42+4
)
Zaara ja muut kaksosia odottavat, mulla kaveri sai reilu vuos sitten kaksoset rv 41+ jotain! Häntäkin oli peloteltu ihan hirveesti ennenaikaisuudesta ja sit lopulta poitsut syntyivät vasta käynnistettynä!!!
Pomolle oon yleensä kertonut n. viikolla 16-17, eli kun massu jo selvästi näkyy. Tässä raskaudessa tein ehkä kertomisen maailmanennätyksen: oli meinaan viikko 5 vasta menossa!! Olin "räjähtänyt" pomolle melkein ilman syytä (siitä sit lopulta arvelin, et saattaisin olla raskaana...
) ja sit kun meillä on paljon sisäilmaongelmia työpaikalla, ja mun oli perusteltava, miksi oon niin ehdoton sen täydellisen terveen työtilan kanssa...
ja siis äitiyslomalta vasta palasin silloin töihin, heti kertomaan tällasta uutista
Mut hienosti on suhtauduttu, joka kerta. Työkavereille kerroin viikko sitten, tai oikeestaan yks niistä kysyi, et ootanko vauvaa ja muut sit kuuli. Ajattelin testata, et miten pitkään menee, ennenkuin kysyvät! Moni sanoi pohtineensa asiaa jo kesäkuussa, eivät vaan olleet kehdanneet kysyä, jos massun turvotus onki jäljellä olevia raskauskiloja, tai en vaan vielä haluu puhuu siitä.
Ja noista mahan muodoista, sykkeistä sun muista vielä: niin mulla oli pojalta KAIKKI mahdollisest tyttöoireet, tytöltä taas poikaoireet. Maha oli samanmuotoinen molemmilta, esikoisesta sitä sanottiin poikamahkasi, toisesta tytöksi (niinpäin menivätkin). Mutta siis koko maha tulee mulla tuohon eteen, takaapäin ei huomaa, et oon raskaana. Niin näyttäis käyvän nytkin, ja luulen, et se on enemmänkin kiinni omasta ruumiinrakenteesta.
Hemuli 19+0