***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Lumi- Mä tunsin ihan hentoja joskus 16-17 ja varma olin liikkeistä joskus viikolla 18-19. Ihmettelinkin ettää voinko jo niin aikasin tuntea kun esikoinen ja istukka edessä.

Täällä sataa ihan älyttömästi JEE! Tahtoo jo ne ihanat syysmyrskyt tänne eikä yhtään enää yli 15 asteen lämpötiloja.
Edellispäivän näin ekaa kertaa masun päälle liikkeet. Huomaa oikein kuinka pikkanen päivä päivältä vahvistuu.

pippur1 ja pikkanen 21+4
 
Lumi: Mä tunsin selkeästi 18+0, nyt ne on voimistunut. Taisin vau-kirjasta lukea raskausviikosta 21, että "kohta alat tuntemaan liikkeet", joten ei vielä kannata huolestua:)

Äitee75: Mulla oli samankaltaisia tuntemuksia pomolle kertomisen kanssa kun sulla. Kerroin loppujen lopuksi sitten joskus rv 10, tuli hyvä tilanne enkä kerennyt keräämään jännitystä niin paljon niin kakaisin vaan asian ulos:D Ihana vastaanotto oli, turhaan stressasin. En tiedä onko eroa siinä onko mies vai naispomo, ehkä naiset ymmärtää vielä paremmin. Itsellä kuitenkin miespomo ja hyvin hänkin ymmärsi (isä itsekin ja alko muistelemaan omien lapsien vauva-aikoja:D)

Se ois sitten puoliväli, huh huh ja jeeeee:)

Pinkgreen ja tilleri 20+0 :heart:
 
Liikkeistä Mulla tuntuu A-vauvan liikkeitä todella paljon. B-vauvan edessä on ilmeisesti istukka ja siellä puolella on paljon rauhallisempaa. En toki voi olla varma kumpi se on, kun potkut tuntuu tuossa keskellä.

Meillä on lapset keksineet vauvoille nimet. A on Aarre ja B on Lahja. Kovasti lapset toivoo, että tulisi tyttö ja poika. Itsellä on poika-olo. Kovasti olen yllättynyt, jos edes toinen on tyttö. Viikon päästä olisi rakenneultra ja mies on edelleen sitä mieltä, että sukupuolta ei kysyttäisi. Onneksi niitä ulria on sen jälkeen aika usein, eikä mies luultavasti pääse aina mukaan. :whistle:

Zaara ja Aarre+Lahja 19+2
 
Mäkin oon kertonut pomolle jo aikaa aikaa sitten. Kerroin heti sen ekan Väestöliiton ultran jälkeen joka oli rv 8. Pomoni ymmärsi hyvin. Ja samalla mun työhommia jo kevennettiin. oikeastaan sen vuoksi kerroinkin, koska joudun nostelemaan niin paljon jauhosäkkejä sun muuta.

Ajattelinpas lähtee käymään Rekolan lastenvaatekirppiksellä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Liikkeistä Mulla tuntuu A-vauvan liikkeitä todella paljon. B-vauvan edessä on ilmeisesti istukka ja siellä puolella on paljon rauhallisempaa. En toki voi olla varma kumpi se on, kun potkut tuntuu tuossa keskellä.

Meillä on lapset keksineet vauvoille nimet. A on Aarre ja B on Lahja. Kovasti lapset toivoo, että tulisi tyttö ja poika. Itsellä on poika-olo. Kovasti olen yllättynyt, jos edes toinen on tyttö. Viikon päästä olisi rakenneultra ja mies on edelleen sitä mieltä, että sukupuolta ei kysyttäisi. Onneksi niitä ulria on sen jälkeen aika usein, eikä mies luultavasti pääse aina mukaan. :whistle:

Zaara ja Aarre+Lahja 19+2


Ihanat nimet on lapset keksineet :)

Kantopussista Tilasin sitten sellaisen "kaksosille" soveltuvan mallin just netistä. Siinä on kaks osaa joten voi pitää vaan yhtä osaa ja käyttää näin myös yhdellä. En tiedä onko hyvä, mutta aion kokeilla.

 
Zuh
Huh, arkeen palattu ja haukottaa niiiin makeasti. Mitäs piti katsella lihaksikkaitten miesten juoksentelua iltamyöhään, unikin hävisi maailmanennätyksen myötä!

Hengissä ollaan siis! Yritän päästä juttuihin mukana, mutta 24 kahlaamatonta sivua on liikaa jopa minulle. Tästä kun pääsee rytmiin taas kiinni niin sitten kommentoidaan. Maha vain kasvaa ja ruokahalu on tipotiessään -> olen siis raskaana :)

Mukavaa viikkoa kaikille odottajille!

Zuh & Naatti 16+3
 
Lumi Minäkään en tunne liikkeitä.. Taidettiiin olla aika samassa jamassa, esikoinen ja istukka edessä? Mullakin huoli jo kova.. Tai välillä tuntuu jotain myllerrystä ja muuta, mutta mistä sitä tietää mitä se on? Miehen veljen vaimolla on sama LA kuin mulla, ja hän on tuntenut liikkeitä jo monta viikkoa, ja mieskin tuntenut jo kauan.. olen niin kateellinen ja hermoheikko :ashamed: No me voidaan täällä sitten jännittää ja mietiskellä yhdessä tuntemuksia
:LOL:

Pomolle kertominen: Kerroin n.vkolla 15. Omasta mielestäni maha rupesi jo näkymään, enkä halunnut että selän takana asiasta kuiskutellaan..Ihan Ok suhtautuivat.

Elayne ja :heart: Poksuu puoliväliä!!!! 20+0!!!!
 
elayne mulla myöskin istukka etuseinämässä ja olin pe rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin. Kätilö sanoi, että menee varmaan vielä pari vkoa ennenku tunnen liikkeet kunnolla. Jotain myllerrystä ja kutitusta oon tuntenut..

millis ja lupu 20+2
 
Töissä kertomisesta tuli mieleen, onko teillä miehet ajatelleet kertoa omilla tahoillaan töissä ja milloin? Meillä mies juuri tuota pohtii, kun tekee välillä työmatkoja (pisimmät 2 viikkoa) ja kaksosista ei tosiaan tiedä milloin syntyvät. Kai tuo ajatteli nyt piankin kertoa (myös kaksosuudesta) ja toivoa, ettei loppuvuodesta olisi enää pitkiä reissuja. Meillä sukulaisetkin kaukana eli jos joudun täyslepoon tms ei esikoiselle ole heti hoitajaa, jos mies jossain kauempana. Tuokin miestä huolettaa.
Ja meillä mies haluaa isyysvapaan pitää, joten täytyyhän työnantajan siihenkin varautua. Tosin siinäkin taitaa olla, että 2kk ennen laskettua tulisi kertoa miehenkin, jos vapaan haluaa. Muistankos nyt oikein...

Hipkukka 18+6
 
Kiitos tsempistä ihanaiset naiset! Nyt on tunteet taas tasaantuneet miehen kanssa. Ainakin oma mieli on korkealla.

Olipas tehokas työaamu kun lukaisin viimeiset 4 sivua uutta tekstiä. =) Ootte olleet mahtavia kun olette jaksaneet kirjoittaa. Mulla alkoi keittiöremontti lauantaina. Hain kalusteet vanhempien kanssa Ikeasta. Kassalla oli tosi tylsä myyjä, joka huokaili tuskaisena kun piti skannata NIIN monta tuotetta ja vieläpä piti laittaa mun rahat tarkistuslaitteen läpi yksitellen - taisi olla kurjaa sekin ja huokaili taas. Olisin kyllä odottanu niille euroilleni parempaa vastaanottoa. No, mitä pienestä, kun ei pienetkään meistä.

Onnea tyttölupauksista ja tervetuloa uusille palstalaisille Kanelille, Huiskehännälle ja Äiteelle.

Sero - ihana ajatus laittaa kortit sukulaisille. Postissa kun yleensä tulee vain laskuja ja mainoksia ja muuta ikävää asiaa.

Äitee 75 - kerroin töissä rv13+3. Ja se oli itseasiassa hyvä, koska nyt mulle on jo valittu seuraaja. Töissä oli muutenkin menossa organisaatio uusiksi. Monet on tulleet kyselemään, ettenkö tule takaisin. Minulla kun on määräaikainen sopimus. Mieluusti tulen, mutta sen näkee sitten mammaloman jälkeen.

Iiris - kurja ja sydämentön esimies sulla! Onneksi et välitä sen kommentista.

Lili 19+1 (eilen poksui) :heart: :heart:
 
Ankee syysmyrsky.. :/
Ei yhtään mitään tekemistä.

Iiris: Tosi tyly pomo.. jotku ei sit ajattele yhtään.
zaara: Kauniita nimiä lapset keksineet.. ja osuvia tietysti myös!

Just raivasin pojan vaatelaatikoista pienet vaatteet pois ja kylppärin kaappiin tilaa kestoille. Vielä kun sais raivattua KAIKKI turhat tavarat kaapeista kirppikselle ja haettua pienenpienet vauvan vaatteet porukoiden kellarista ja tietty siivottua oma vaatekaappi niin tuntuis, että on saanu jotain aikaseks. Huoh. :/

Eilen oltiin siellä mökillä tytsyjä moikkaamassa ja tänään mennään vielä ulos syömään. Edes jotain tekemistä tiedossa iltapäivällä.. |O

Nyt meen lukemaan..

Rhea ja möhkis 18+2
 
Tänään poksutaan, 19+0 :D Enää 23 viikkoa!!! (Mulla kun edelliset on syntyneet 40+4 ja 41+4, niin tää sit varmaan 42+4 :LOL: )

Zaara ja muut kaksosia odottavat, mulla kaveri sai reilu vuos sitten kaksoset rv 41+ jotain! Häntäkin oli peloteltu ihan hirveesti ennenaikaisuudesta ja sit lopulta poitsut syntyivät vasta käynnistettynä!!!

Pomolle oon yleensä kertonut n. viikolla 16-17, eli kun massu jo selvästi näkyy. Tässä raskaudessa tein ehkä kertomisen maailmanennätyksen: oli meinaan viikko 5 vasta menossa!! Olin "räjähtänyt" pomolle melkein ilman syytä (siitä sit lopulta arvelin, et saattaisin olla raskaana... :whistle: ) ja sit kun meillä on paljon sisäilmaongelmia työpaikalla, ja mun oli perusteltava, miksi oon niin ehdoton sen täydellisen terveen työtilan kanssa... :D ja siis äitiyslomalta vasta palasin silloin töihin, heti kertomaan tällasta uutista :p Mut hienosti on suhtauduttu, joka kerta. Työkavereille kerroin viikko sitten, tai oikeestaan yks niistä kysyi, et ootanko vauvaa ja muut sit kuuli. Ajattelin testata, et miten pitkään menee, ennenkuin kysyvät! Moni sanoi pohtineensa asiaa jo kesäkuussa, eivät vaan olleet kehdanneet kysyä, jos massun turvotus onki jäljellä olevia raskauskiloja, tai en vaan vielä haluu puhuu siitä.

Ja noista mahan muodoista, sykkeistä sun muista vielä: niin mulla oli pojalta KAIKKI mahdollisest tyttöoireet, tytöltä taas poikaoireet. Maha oli samanmuotoinen molemmilta, esikoisesta sitä sanottiin poikamahkasi, toisesta tytöksi (niinpäin menivätkin). Mutta siis koko maha tulee mulla tuohon eteen, takaapäin ei huomaa, et oon raskaana. Niin näyttäis käyvän nytkin, ja luulen, et se on enemmänkin kiinni omasta ruumiinrakenteesta.

Hemuli 19+0
 
Taas tuntuu ettei aika kulu millään :whistle:

Jotenki hirmusen voimaton olo. Välillä jaksa olla pystyssä ollenkaan. Ehkä se siitä.
Neuvola olis vasta viimeinen päivä, rakenneultra 17.9, jaksa enää odottaa :D

16+2
 
:wave: heippa pitkästä aikaa!

G: Millaisia ylimääräisiä ja ikävähköjä oireita sinulla on ilmennyt raskauden aikana?
- alussa oksentelu, nyttemmin lähinnä kuvotus ja närästys
- turvotus jota on varsinkin iltaisin ja työvuorojen jälkeen
- ajoittainen ummetus
- jomottava kipu häpyluun tietämillä'
-jumalaton väsymys koko ajan
- mielialat heittelee, enimmäkseen vaan tulee itku joka asiasta...
- hajamielisyys!

Mies ja tyttö lähti mummilaan muutamaks päiväksi ja mä yksin kotona (huomenna töihin niin en voinu lähteä reissuun mukaan..), on kyllä niin hiljaista että tekis mieli kiljaista! |O

Neuvolassaki käytiin viime viikolla, kaikki oli hyvin :heart: Esikoinen oli tohkeissaan mukana, sai kuunnella pikkusisarusta "vauvaradiolla" :D
Jännityksellä odotellaan huomista; miehelle pitäis tulla tulokset pääsikö se opiskelemaan, peukut pystyssä vaan...! :whistle:

yritänpä alkaa nauttimaan yksinolosta ja otan nokoset kun kerrankin mahdollista :)

- Katti + PaavoII 18+3

*muoks*
ollu puhetta kantoliinoista;
mä käytin esikoisella jonkin verran sellasta rengasliinaa, taitaa olla se Kanga-liina. Ihan näppärä oli, nyt ajattelin paneutua sen käyttöön vielä enemmän. Sellaseen sidottavaan liinaan meikäläisen kärsivällisyys ei riitä.. :ashamed:
 
Hemuli80 Ei se lääkäri minua mitenkään "pelotellut" vaan sanoi että siinä 37-38 viikoilla käynnistellään jos ei muuten ala tulla ulos :LOL:
Tai näin siis ymmärsin, kun ne pelkää näiden sitten ilmeisesti kasvavan liian isoiksi tuo diabeteksen takia. Tosin tytötkin on ollut 4000kg ja 4050kg ja en usko että kaksoset ihan niin isoks kasvais..., tai sitten on kyllä jättiäkin jätimpi maha.
 
Liikkeistä minäkin huolissani. Vieläkään ei tunnu ja mulla myös istukka edessä. Mutta onneksi oli neuvola tänään ja sain kuulla sydänäänet. Pari potkua osui doppleriin, mutta en tuntenut niitä siltikään. :heart: :heart: Syke oli 148 - 160. Näin unta myös ennen raskaustestin tekemistä, että sain tytön. Ensi viikolla se toivottavasti sitten selviää rakenneultrassa kumpi tulee.

Verenpaine oli 98/58. Ihme ettei huimaa.
Paino ei ole noussut ollenkaan, mutta terkkari sanoi että ei huolta siitä.

Eilen sattui alavatsaan tosi inhottavasti. Neuvolassa sanoi, että tulleet todennäköisesti rasituksesta (keittiöremontti). Jos kipu jatkuu, niin sitten käynti lääkärillä. Ja kyllähän tuo jo helpottikin. Välillä vihloo ikävästä, mutta ne taitaa olla liitoskipuja.

OireG
- vessassa saa juosta yhtenään
- ihmeellisiä unia
- väsymys viikolle 18 asti, onneksi alkaa helpottaa!

Unia - Taustaa tosia elämästä: Eilen otettiin aamulla isän kanssa yhteen mun asunnon tavaramäärästä. Jo muuttaessani, hän sanoi, että miten saan tavarat mahtumaan ja samasta asiasta se on nyt huomautellut vähän väliä. Mulla kun on ollut koko asunnon remontti menossa keväästä asti ja asun siellä, kaaos on pakon sanelemaa. Kimpaannuin viimein sen vihjailuihin ja se riita vaivasi koko päivän ja yön vaikka riita sovitiinkin. Yöllä näinkin sitten unta, että hänen kuolinilmoitus oli kotikuntani paikallislehden kannessa.... HUHHUH....

Ja taas töihin...
L 19+1
 
Tulin tänne POKSumaan :D Aika kuluu hurjan nopeasti....

Pomolle kertomisesta Mä menin möläyttämään meidän osastopomolle raskaudesta heti seuraavana päivänä kun ite saatiin tietää raskausviikolla 4 :LOL:
En voinu vastustaa kiusausta kun oltiin varastossa kahdestaan; se kun tietää kuinka kauan ja hartaasti me on vauvaa toivottu :heart:
Ja muillekkin mun piti kertoa hyvissä ajoin (rv 5 tai 6)kun meillä oli töissä muutto ja uutta kaupaa laitettiin avajaiskuntoon vauhdilla. Tein kaks viikkoa 12 tuntisia päiviä 6 päivää viikossa ja samalla lopettelin tupakinpolttoa; Hiukanko oli tällä emännällä väsy ja pinna kireellä :kieh:
Mun mies kertoi pomolleen vasta tuossa pari-kolme viikkoa sitten; ihmettelin että kesti näinkin kauan kun sen pomo sattuu olemaan sen parhaita nuoruudenkavereita ja oli sen bestmaninakin :D

Tanjuska77 ja Hermanni 20 *POKS*
 
Jihuu ja jippii! Sain tänään kerrottua vauvauutisen pomolle ja kyllä tuli kevyt olo (vaikka olenkin tukevasti raskaana ;))! En muista milloin viimeksi olisin yhtä paljon jännittäny, mutta taas tuli todistettua, että onni suosii rohkeaa... Ihan asiallisesti tuumasi pomo, että eihän tämä hänelle mikään ilouutinen ole, mutta että se olisi hänen ongelmansa ja lämpimästi kuitenkin onnitteli. :)
Kiitoksia kaikille kannustuksesta ja tsemppiä pomolle kertomisessa iiris-!

Vauvalle en oo hommannu vielä yhtikäs mitään, mutta nyt kun sain työmaalla asiat selvitettyä ni eiköhän tää mamma kohta suunnista kevein mielin shoppailemaan vauvelillekin kaikkea hauskaa...
 
masussa käyny mahoton pyörre kun vauveli liikkuu. nyt on taas tänää ollu vasen rinta tosi kipeenä, kirvelee ja vihloo niinku rauhanen on kipeenä... mutta muuten ihan kivasti on menny odotan jo että pääsen hipistelee vauvan vaatteita kaappiin ja muita tavaroita..
 

Yhteistyössä