***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Väsynyt moi :wave: Täällä ollaan niin unisia että |O

Petitelle kovasti jaksamista tulosten odotteluun, täällä peukut pystyssä :hug:

Tylsä Pistimelle onnittelut hyvistä uutisista :heart: Aivan ihanaa :heart:

Kovasti jaksamista kaikille tasapuolisesti pahoinvoinnin ja väsymyksen keskelle :hug:

Mulla on nyt ollu kovasti hommaa ja asioiden hoitoo ja nehän tän päivän sit kuluttaa kyl normi arjen lisäksi huimaa vauhtia. Siitä olen kuitenkin pitänyt kiinni että esikoisen kanssa käydään kahdesti ulkona, se auttaa kummasti jaksamaan ja pitää päivää vähän kasassa. Hänellä on nyt vähän ollu yskää, lähinnä yö yskää ja ei oikein syö kunnolla, lieneiskö tehdä noita viimesiä hampaita vai mikä on, ei onneksi muuta vaivaa ole nyt.

Minä oon nyt liikkeitä tuntenu reilun viikon joka päivä :heart: ihanaa :heart: :heart: :heart:

Paino G ollut niin mulla on varmaan tullut 3 kiloo nyt lähtöpainoon. Ainakin :ashamed: Mullahan oli vähän normipainon päälle aluksi paino. Esikoisesta tuli sitten se 20 kg noin. Th ei sanonu mitään, lääkäri vähän mainitsi, mutta sehän lähti sitten ihan suht mukavasti, 5 :ashamed: viimestä oi aika tiukassa. Ja nyt päätin että se on sitten vihoviimenen asia mistä ressiä itelleni otan, se tulee mitä tulee ja sitten tiputetaan. Th sanoin samaa, että älä missään nimessä stressaa siitä. Älkää tekään :hug:

Lakanoita, meillä on 3 settiä, tehtiin esikoiselle. Hyvin riitti. HArson laitoin liinaksi sitten pään alle.

Meillä rakenne ultra on 26 pv. Tsemppiä kaikille menijöille =)

-c- 18+4 :eek:
 
Täällä myös yksi väsynyt, vaikka viimeajat oonkin nukkunut yllättävänkin hyvin..
Mutta 5viikkoa lomalla, nyt toista viikkoa töissä, kyllä huomaa ettei jaksa enää entiseen malliin mitä ennen raskautta, vaikkei siis maha olekaan vielä iso mut energiaa ei ole samalla tavalla.

Meillä on rakenneultra vasta 18.9 ja sillon on viikkojakin kasassa 20+6.. aika myöhään siis taitaa tuo rakenneultra olla muihin verrattuna?

15+3
 
Piti tulla hehkuttamaan, että ekat liikkeet havaittu tänään! Eilen jo tunsin jotain pientä kuplintaa ja tänään on möyrinnät tuntuneet oikein kunnolla! :heart: :heart:

PainoG: Joo.. ihan liikaa on tullut tänne. +5kg ainakin. :ashamed: Sama oli esikoisesta ja tasaisesti sitä painoa kertyikin loppua kohden, n.16kg kaikkineen. Nopeasti kyllä lähtivätkin, n.6kk synnytyksestä olin jo -3kg lähtöpainoon. Luotetaan siihen, että imetys vie kilot nytkin.. :whistle:

Tylsälle Pistimelle onnittelut hyvistä uutisista :flower: ja Petitelle voimia tulosten odotteluun!! :hug:

Meillä on rakenneultra 31.08, vähän jo jännittää onko kaikki ok. Sukupuolta ei meinata kysyä, tää on varmaan meidän viimeinen muksu ja haluan säilyttää jännityksen loppuun asti. B)

~pikkuakka ja elmeri 16+2~

 
Sero Meilläkin vintiöille tehdään rakenne ultra torstaina eli ylihuomenna ja silloin viikot minulla 20+4 eli ei sulla myöhään ole se ultra. Tosin jo kolme viikkoa sitten katsoi kaiken mahdollisen läpi rakenteista mutta nyt sitten se virallinen rakenneultra.

Painon noususta Kävin tänään siellä labrassa ja siellä oli näytettä ottamassa minulta sellainen nainen jonka joku tuttu oli saanut myös kaksoset. No, ei siinä mitään mutta oli "ilahduttavaa" kuulla että sielläkin oli tupla odottajalle tullut odotusaikana painoa yhteensä 40kg lisää :eek:
Jos nyt ei ihan itse tuota halua mutta eipä enään huoleta tämä oma painon nousu niin paljoa.
 
sixkids
viikot menee vauhdilla, pian jo kolem viikkoa oltu töissä kesäloman jälkeen. tänään alkoi koululaisilla aherrus ja päiväkoti-ikäisetkin palasivat kuuden viikon lomalta päiväkotiin.

ja mikä ihaninta minulla oli tänään ultra naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä. Lääkärin mukaan sikiöllä on kaikki hyvin, toki tiedän että vaikka mitä voi vielä tulla eteen mutta tällä hetkellä eletään tämän tunteen kanssa. ja uskomattominta oli että lääkäri kolmeen kertaan veikkasi sikiön olevan tyttö, siis meille tyttö kuuden pojan jälkeen? tosin varoitteli että ei kannata vielä koko garderoobia ostaa, on niitä yllätyksiäkin sattunut. mutta milläs tällaisen vaatefriikin pidät pois lastenvaatekaupoista tämän jälkeen :)

Eli kaiken kaikkiaan loistava päivä. Nyt muovittamaan uusia koulukirjoja
 
sero samoilla täällä mennään,mulla rakenneultra 15 tai 16.9 ei nyt jaksa mennä tarkistaa,mut myöhäänhän se tuntuu olevan ku on muutenki paljon jälessä viikoissa noita alkukuulaisia,mut perässä tullaan :D mie ku pääsen siihe ultraa tääl on toisil jo 27viikkoo täynnä ;)

Enie hurjalle kuulostaa tuo 40kg :eek: toivottavasti nyt pääset vähän vähemmällä
 
Moi!
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hyvin, oli kuitenkin huolissaan tuosta nesteen kertymisestä ja turvotuksesta, sekä usein olevasta lievästä päänsärystä!
Hemppa oli 121
verenpaine 120/69
pissa ok.
melojan syke 150, kumpikohan siellä on?! Osaatteko arvailla!!? :heart: :whistle:

Paino oli noussu 4 kg taas :ashamed: , mutta sanoi että toi turvotus ja nesteenkerääntyminen on osasyy.. Eli nyt painoa joko 8.8kg tai sit 12 kg.. Kun silloin ennen raskautta laihdutin, niin en tarkalleen tiedä mikä se paino sit oli todellisuudessa.. =) :LOL:

niin ja tasan viikko rakenne ultraan!!!


tammikuun4 ja meloja 19+2
 
täällä oli mahdollisuus mennä rakenne ultraan joko 20+1 - 21+6 viikoilla tai sit 24+1 viikosta taas eteenpäin!
Syy siihen että 24 viikon jälkeen ei ole mitään mahdollisuutta enään keskeyttää vaikka löytyis mitä vikaa..
näin tampereen seudulla! :attn:
 
Hih, hienosti tuikkii jo meidänkin ketjussa pari vaaleanpunaista sydäntä etusivulla :heart: Lisää vaan (ja vaaleansinisiä toki myös!)

Tammikuun4: Jaa-a, aika fifty-sixty sykkeen perusteella nyt kumpi ois tulossa. Minä ehkä veikkaisin tyttöä:)

Helsingissä Kätilöopistolla rakenneultra on viikoilla 18-21. Itse menen ensi viikolla, jolloin on viikko kasassa sitten 20+2. Kirjeessä luki, että tutkimus voidaan tehdä myös viikoilla 24-26, mutta silloin ei ole enää keskeytysmahdollisuutta, kuten tammikuun4 kirjoittikin.

Olin tänään kaupungilla ja ostelin muutamia mammavaatteita, musta farkkuhame ja lila neule, sekä musta t-paita "timanteilla" :) Kaupat tursusivat lempparivärejäni vaaleanlilaa ja ruskeaa, mutta totesin nopeasti etten mahdu niihin tamineisiin kauaa, joten kiersin "normivaateosastot" suosiolla. H&M-kuvastokin tuli taannoin kotiin, siellähän oli mammavaatteita ruhtinaallisesti jopa kokonaisen aukeaman verran, "jihuu" :whistle:
Alkaa hieman garderobi kyllästyttää, kun mahdun tällä hetkellä kaksiin housuihin (äitiysmallistoa) ja yhteen "tavis"trikoohameeseen. Ja töissä pitäisi koittaa sitten olla jokseenkin edustava, äeh.

Vaatteista tulikin mieleen, minkälaiseen syystakkiin mahtaa mahtua? Oletteko te vanhat konkarit edellisissä raskauksissa ostaneet jotain äitiysmalliston takkeja, vai oletteko pärjänneet "tavallisilla"?

Pinkg ja tilleri 19+1

edit:

Enie: Sissos! 40kg olisi jo aika muhkea saavutus:D

edit2:

No mitä mä sekoilen, onhan siellä etusivulla jo toki sinisiäkin sydämiä:)
 
(.) neuvolassa käyty. Kaikki ok, verenpaine 128/70, hemoglobiinia ei otettu, kun kesäkuun lopussa oli päälle 150, pissa ok, mutta keto-aineita löytyi. Th kysyikin multa, että en kai ole laihduttanut :eek: se on kuulemma sen merkki, että keho polttaa omaa rasvaa. Noh, paino oli laskenut 300g, mutta mitenkään tietoisesti se ei ole tapahtunut... Nyt kokonaisuudessa tullut 1,4 kg. Olen tuohon tyytväinen, koska lähtöpaino on korkea ja sitä vielä ehtii tulemaan...:whistle: vauvan sykkeet oli n. 150 hujakoilla.

Kerroin työstäni ja supisteluista. Sanoi, että hänelle voi soittaa aina ja pystyy puhelimitse kirjoittamaan sen 3 päivää sairaslomaa, jonka mun työnantaja hyväksyy terveydenhoitajan kirjoittamana tai, jos tulee oikein kipeitä supistuksia saan hänen kautta lääkärille ajan. Helpottavaa tietää, että se käy tarvittaessa niin helposti...

Ananaskirsikka+Mini 20+2
 
Syystakkina minulla oli viime syksynä miehen jo vähän aikansa elänyt windstopper-tyyppinen takki. Mikään muu ei mahtunut enää päälle. Ja tämä takki oli vielä sitä mallia, että ei ollut niin vartalonmyötänen kuin nykymuoti... Luulen, että tänä syksynä menee vielä oma vastaavan mallinen takki päälle, kun ei vielä olla viimesillään. Talvitakin kanssa minä enemmänkin tuskailen. Meidän kaapista ei varmaan yksikään takki mahdu päälle niin, että sen sais vielä kiinnikkin. Pitäsköhä ostaa sellanen huopa ja leikata päänreikä siihen keskelle...? :LOL:
 
Mie tässä havahduin, että eikös kohta pidä vakuutuspaperit laittaa? Siis jos haluaa vakuutuksen syntymättömälle lapselle. Mietin vain, että onkohan jotain rajoituksia kaksosraskaudessa. Pohjolan sivuilta en löytänyt muuta tietoa kuin, että haettava ennen 27 raskausviikkoa ja äidin tulee olla alle 41v.
Mie sen kaksosillekin haluisin, kun on olemassa se mahdollisuus, että joutuvat tehohoitoon. Siis jos kovin ennenaikojaan syntyvät. Vakuutus kun korvais ne tehohoitopäivät. Ja muutenkin, esikoisellakin kun on heti ollut vakuutusvoimassa, niin miksei nytkin.
Täytyy seuraavan nauvolakäynnin jälkeen käydä. Silloin kun saan sen todistuksen KELAan ja siksi sitten asioin virastolla päin.

Hipkukka ja AatosII 18+0
 
Täällä myös huonosti nukuttu yö takana...Sairastuin itse flunssaan, eilen nousi sitten kuume ja lähdin kesken päivän töistä kotiin. Yön sitten vuorotellen palelin ja hikoilin ja siinä sivussa ramppasin sata kertaa vessassa...ei kivaa! :snotty: Vieläkin kuumetta on ja huomisenkin olen suosiolla pois töistä.

PainoG: en muista joko olen tähän vastannut, mutta tähän mennessä kiloja tullut noin 5 lisää, kovasti olen kyllä herkutellut... :ashamed: Edellisissä raskauksissa tuli molemmissa lähes 20kg eikä th:t koskaan mitään siitä maininneet. BMI ollut raskauden alussa joka kerta 24.

Takkiasiaa: Mulla molemmat lapset syntyny helmikuussa ja aiemmissa raskauksissa masu oli kovin pieni (sf taisi nipin napin 30 saavuttaa). Syksyllä meni vielä hyvin omat takit, hirveän vartalonmyötäisiä en muutenkaan tykkää pitää. Talvella sitten mulla oli yksi hiukan isompi toppis(taisi olla yhden koon suurempi), joka meni loppuun asti. Tuon takin ostin aikoinaan ei raskaana kun edellisessä koossa hihat jäivätsitten liian lyhyiksi. Talvella mulla olikin sitten käytössä miehen toppahousut, jotka mahtui hyvin masun kanssa :LOL:

Nyt en kyllä muista mitä muuta piti kommentoida, pää on niin täysi räkää ettei oikein ajatuskaan luista...Jospa lähtisin sohvallepötköttämään vielä kun lastenohjelmat menee hetken aikaa....

Amalia rv 16+2
 
Mua jänskättää kans ihan kauheesti tuo "oikea" rakenneultra joka on nyt perjantaina ja viikkoja on 21+1. et ei se myöhään ole..kukakohan sitä kyseli :D ei muista enää..

Tänään kävin ihmettelemässä turvakaukaloita mutta en uskaltanut vielä ostaa.. joko olette hommannu. kummosia?
Etkös ENIE sinä ollut kaukalot jo hommannu??

pippur1 ja pikkanen 20+5
 
sixkids Onnea tyttö lupailuista. Nyt vaan paljon kaikkea vaaleanpunaista ja röyhelöä.

tammikuu4 Tyttöähän se lupailee, kun syke on yli 140.

Sero Mulla rakenne ultra on rv20+3.

Enie Paljon ne on jo tutkinut teidän pikkuisia jos rakenteitakin on jo katsottu. Se rakenteiden tutkiminen saattaa kestää kaksosista aika kauan. Meillä mies ei vaan halua tietää sukupuolta niin olen luovuttanut, ettei sitä sitten kysytä. Se on hänelle jotenkin niin tärkeää....Yritän olla silmät auki jospa sieltä jotkin osaisi itse katsoa.

Takkiasiaa Meillä on noita kevätvauvoja ja tavallinen takki on aina mennyt koko talven. Nyt en tiedä minkälainen teltta täytyy syksystä päälle laittaa. Kaivoin toppavaatteita ja vielä mahtuu toppatakki, mutta ei varmaan montaa viikkoa. Alkaa yleisöluistelut siksi meillä kaivetaan talvitamineita. Ei meillä vielä kylmä ole. :LOL:

Zaara ja Vaavit 18+3
 
Jammy Katoin että sulla on TAYS kans sairaalana ni tuutko keskusäitiysneuvolaan ultraan vai mihin meet? Tiä vaikka aulassa törmättäs :LOL: mulla ip aika :whistle:

Takista: Mulla on Tammivauva tämä ensimmäinen niin syksyllä käytän paljon neuleita, pitkään, ja fleecee. Sit talveks en raaskinu ostaa isompaa takkia kun mun masu on mallia JÄTTI, niin mulla oli sit masulla jotain lämmikettä ja fleece ja toppis sit auki tai jotain muita virityksiä. Kumminkin Kunnon pakkaset alkaa miltein vasta kun tämäkin syntyy nii sit menee tai ainakin esikoisesta meni jo takki kii ku oikeesti tarvitti sitä. Mä yritän kovasti säästellä näissä äitiysvaatteissa, kun en raaski niin pienen ajan takia niihin rahaa laittaa.

Tuli viä tosta säästämisestä mieleen ku joku tuolla aiemmin kyseli että mistä saa aiempien vuosien malleja vaunuissa ostaa, ku vauva vois ehkä suostuakkin kulkeen sellasessa :LOL: Nii meillä kävi tuuri sillon esikoisen aikaan ku käytiin ihan lastentarvikkeessa ja satuin näkeen ihanan pirtsakat vaunut ja ne oli juur vanhaa mallia/väriä ni jippii, ne sai jokusen sata euroa alennuksella :eek:

-c-
 
Takki Syksy fleecellä ja talvi kylmälle on sellainen A-linjainen villakangastakki, eli ns. myy takki jonka sisään menee pienempi ja isompi maha.

pippur1 Kysy vaan mitä ei ole hommattu :LOL: Eli joo, tilasin ne oran ihan perus kaukalot oraselin sivuilta suoraan.

zaara Eli ultrassahan olen käynyt nyt 7 vai 8 kertaa ainakin. KYS seuraa 3-4vk:n välein ja viimeks ultrasi tosiaan sydämmet ja aivot jne...läpi. Ultraus kesti silloin reilun tunnin ja kyllä oli välilevyn pullistumat kiitollisia kun yritin nousta siitä sitten ylös.
Käyn siis KYS:ssä joka kerta sekä diabetespolin että äitipolin ja siellä ultrataan jokainen kerta.
 

Yhteistyössä