***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Hipkukka: Ei siinä pitäisi mitään erityisehtoja olla vakuutuksessa vaikka kaksosia odottaa. Toki se siihen esitietoihin pitää merkata:) Mä ajattelin kohta pistää sen vakuutuksen käsittelyyn, on ainakin sitten ajoissa:)

Onko muut saaneet neuvolasta Helistin-dvd:tä? Me katottiin ko. dvd äsken ja oli kyllä ihan kiva katseltava tällaiselle ensikertalaiselle:)
 
meinsin unohtaa poksua !! 16+0 !! :heart:

Tääl iski järkyttävä flunssa, ihan karmee olo, kuumetta ei silti nosta, eli ilmeisesti ihan tavallista (possusemmosessa kuulemma pitäis olla korkee kuume) :$ En oo ees soitellu mihkää, eipä kai ne mitää pystyis tekee, ylihuomen on neuvola, ni pitää siel valitella..

Semmonen nopee kysymys et onks teillä kellään, tai onks kukaan harkinnu Brion Sing-yhdistelmiä ja kaukaloa ? Käytiin viikonloppuna kattomassa ja ihastuin noihin. Tosi näppärän oloset.

Nyt takas sohvalle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Hipkukka: Ei siinä pitäisi mitään erityisehtoja olla vakuutuksessa vaikka kaksosia odottaa. Toki se siihen esitietoihin pitää merkata:) Mä ajattelin kohta pistää sen vakuutuksen käsittelyyn, on ainakin sitten ajoissa:)
Näin minäkin ajattelin, kun ei sitä erikseen ole mainittu. Tuntuu vain, että joka paikassa hoetaan, että kaksosraskaus on riskiraskaus jne niin kyllähän sitä mielessä kävi, että vakuuttavatko. Muutenkin vakuutusyhtiöt mielellään on vakuuttamatta riski-ihmisiä ;) Ja näkyyhän se kaksos-tieto äitiyskortissa. Ainakin viimeksi, kun esikoiselle vakuutuksen hain, Pohjolassa kopioitiin joka sivu liitteeksi. Nekin joissa ei mitään lukenut, jottei vaan pimitä mitään tietoja :D
 
Vakuutukset Minäkin olen miettinyt tuota asiaa.
Esikoisella oli se tautisen kallis vakuutus ja näiden 15v aikana on ollut kipeänä ehkä yhden käden sormilla lasketut kerrat joten oli täysin turha maksaa.
Nuorimmaiselle en edes ottanut.
Tietystikin nyt täytyy vielä pohtia tuota asiaa, koska on riski että syntyvät etuajassa tms...joten ei välttämättä mene ihan ok kaikki.
Pitäis kehdata sen verta selvittää että voiko sen sitten irtisanoa koska vaan, vai onko se vaikka joku parin vuoden "pakko vakuutus". Tai hei pinkgreen kysytkö siltä sun mieheltäsi kun olis niin kätevää B)

Kivut Onko muilla nuo liitos kivut niin tuskaisia että yölläkin kun kylkeä kääntää joutuu asteittain kääntymään kun se repäisee jomman kumman sivun ihan kramppin oloiseen kivuliaaseen tilaan ja se tosiaan sattuu kovasti?
Esikoisen aikana oli kovia kans, mutta ei minusta ihan näin kovia kuitenkaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 20+3
 
Cattie Mulle tehdään se rakenneultra tk:ssa, eli en tule sinne keskusäitiysneuvolaan. Mutta jospa kaikki menisi hyvin ja törmättäisiin tammikuun alkupuolella TAYSssa =)

tammikuun4 Olivat huolissaan sinun nesteen kertymisestä ja turvotuksesta. Mitä ne sanoivat? Mulla on tuota nestettä kanssa noin 3 kg, mutta mulle ei sanottu maanantaina mitään kummempaa. Onko se sit vaarallista? Mukavaa tämä ei ainakaan ole. No onneksi tulee viileemmät ilmat niin voi käyttää pitkiähousuja, niin ei nuo tukkinilkat näy...

vakuutuksista Itse olen hakenut lapsivakuutusta tapiolalta. Olen kuullut hyvää palautetta siitä.
 
Hyvä kun sanoitte noista vakuutuksista! Meillä on esikolla se Tapiolan vakuutus, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä (ja 1-2 v iässä niitä tauteja oli myös ihan kiitettävästi...), mutta en yhtään muistanut, että se haettiin jo raskausaikana! Tosiaan syyskuun loppuun mennessähän mun pitää se sitten vissiin hakea, koska LA on joulukuun lopussa. Kiitti kun muistutitte! =)

Täällä Helsingissä kyllä terveyskeskukseen on ihan kiitettävän vaikea päästä, kun edes puhelimella ei pääse läpi. Joten sen suhteen se vakuutus on kyllä ollut ihan korvaamaton, voi mennä huoleti yksityiselle ja ilman jonotusta. =)
 
Täällä hyvä olo jatkunut :) Perjantaina jatkamaan opinnot loppuun. Eli siis koulu alkaa :LOL: Saapi nähdä miten jaksan.Voi kun olen kade kaikille joille tehdään rakenneultra. Täällä kun ei tehty kuin se yksi ultra.
Kurja kelikin tänään. :$
 
Sateinen huomen!

Niiz: Me todennäköisesti päädytään Brion Sing yhdistelmiin ja kaukaloon! Mentiin alunalkaen tutustumaan siihen uuteen Go-malliin, mutta noi vaikutti viel kivemmilta. Näppärän oloiset kaikenkaikkiaan:)

Enie: Joo voin kysyä illalla onko siinä vakuutuksessa jotain määräaikaa! B)

Tosiaan vakuutusyhtiöt haluaa, että se koko vakuutuskortti kopioidaan sinne mukaan, myös kansisivu ym. Jos vaikka joku lääkäri ois kanteen kirjottanut pahan diagnoosin:D

Mulla taas on nyt loppunut noi repäisykivut. Vielä n. kuukausi sitten niitä oli lähes joka yö. Kuuluisko niiden nyt vasta alkaa :eek:

Mites te muut avoliittolaiset/seurustelevat/eri sukunimen miehen kanssa omaavat: Oletteko jo pohtineet kumman nimelle lapsi tulee? Me tätä asiaa mietittiin. Kai se olisi luonnollisempaa laittaa isän nimelle, mutta mulla on erikoisempi sukunimi, joten mietittiin että laitetaan mun nimelle. Kun menemme naimisiin, en 95% varmuudelle muuta sukunimeäni, joten sinänsä ei tarvitsisi sitten lapsenkaan nimeä alkaa venkslaamaan.

Kai se töihin olisi sitten raahauduttava, onneksi huomenna taas vapaa :p

 
Niiz Mä kävin eilen kattoon niitä Brion Sing ja olihan ne näppärät... Mut mut... HIRMUISEN LEVEET!!!! 69,3cm takarattaiden leveys ja arvatkaa vaan oliko meidän tuplarattaat vaan 9 cm leveemmät. Aattelin, etten enää ostais leveitä vaunuja ku kerran päässy niistä eroon. Tosin se kaukalo ja alusta siihen oli aivan pro jonka kyllä haluaisin. Sit kattelin X-landereita ja Geisslereitä (<-kirjotettiinkohan se noin). Mulla kun on vaatimuksena että on joko 3-pyöräiset tai kääntyvillä etupyörillä ja mielellään mahd. kapeet. Teutoniat olis ihanat mut niin pirskatin kalliit....

Mitäs meidän elämään. Ekat liikkeet (potkut) tuntu lauantaina. Muutenkin on aika tasaseen niitä tuntunu. Eilen ei tuntunu, mut sitten puoliunessa ollessani heräsin pieneen potkuun. Et kaippa tuo elossa siellä on.

Tyhjentelin eilen tyttöjen vaatekaappia ja meillä on nyt jätesäkillinen ylimääräistä vaatetta tytölle... pitää jonkun verran ottaa säästöön jos tää tuleva on tyttö, mut muuten kyllä armottomasti jaan ne pois kuka tarvii.

Vakuutuksista Me otettiin aikoinaan Tapiolasta kaksosille vakuutus ja saatiin helposti. Sit myöhemmin vaihdettiin kaikki Pohjolaan ja nyt päätettiin, että kunhan tuo possuflunssa-aika menee ohi niin ens vuodeksi ei varmaan enää otata vakuutusta. Tällä hetkellä meidän TK hoitaa niin loistavasti asiat ettei olla yksityisellä käyty ollenkaan. 08 tarvittiin kun oli vähän vakavampaa sairautta perheessä, mut siitä ei enempää. Tälle tulokkaalle kai otetaan kans, mut se ei ole vielä ajankohtainen.

Nyt valmistautumaan josko lähtis taas kuolaamaan vaunuja... Ehkä.

Peikonpähkinä ja Pampula 16+3
 
Huomenia!

Jopas oli taas tullut tekstiä viime vierailuni jälkeen... mitenhän sitä muistaa kaikkee kommentoida? Ainakin tosta sikainfluenssasta. Siitähän on olemassa myös kuumeeton versio, eli ei lopulta voi tietää, onko sika- vai tavisflunssa. Itelläkin nyt kolmatta päivää flunssa päällä, kuume ei vaan nouse, mut olo muuten kamala. Panadol auttaa muutamaks tunniks kerrallaan, vaan ei sitäkään sais ottaa kuin 3x/pvä. Tässä koko ajan mietin, et joko lähtisin kotiin, vai jaksanko töissä... illalla vielä ois tyttöjen ilta, taitaa sekin jäädä väliin... :| :/

Liitoskipuja on mullakin. Paljolti tulee just "repäisyjä" kun oon makuulla ja vaihdan asentoa. Liikkuessa ei oo vielä tainnut tulla. Kakkosesta ne alkoivat näitä aikoija, kuljin silloin kävellen työpaikalle ja melkein itku tuli muutamaan kertaan matkalla, kun ei vaan päässyt eteenpäin. Nyt on ihan erilaisia.

Takki-asiaa en ollut ees miettinyt! Kakkonen syntyi syyskuussa ja kesällä harvemmin tarvii takkia! Ei ois kyllä mikään mahtunut päälle! Esikoinen syntyi maaliskuussa ja silloin pidin yhtä tosi vanhaa takkia, mikä kyllä muuten ois jo aikoja sitten päätynyt kirppikselle/hyväntekeväisyyteen, mut oon säästellyt raskauksien varalle. Sellainen 2 numeroo liian iso takki, joskus tyhmänä ostanut niin ison koon, että ois hihat tarpeeks pitkät... no, ehkä silloin muutenkin tykkäsin väljemmistä vaatteista, nyt taas kun tykkäisin käyttää istuvia.

Hiuksia olin värjäämättä ekat viikot, milloin oon myös ollut täysin tipattomalla linjalla. Ekan kolmanneksen jälkeenhän kaikki tärkeimmät jutut on jo vauvalla, ni sit oon "uskaltanut" värjätä hiuksia tai maistaa siideriä... yhden sihukan oon tän raskauden aikana juonut. Alkoholisti äiti siis. Nykyään taitaa olla Suomessakin ihan nollalinja alkoholin suhteen? Itestä jotenki tuntuu, et mua katotaan tosi kieroon, jos tunnustan juoneeni pari siideri raskausaikoina, sit taas toiset esim. polttaa koko ajan ja se on "hyväksyttävämpää". Ehkä tästä asiasta on yhtä monta mielipidettä kuin on ihmisiäkin?

Vakuutuksia meillä ei oo ollut sen kummempia. Normaalit tapaturma- ja henkivakuutukset koko perheelle. Juu, ja täällä tarjotaan rakenneultra kaikille ensi vuodesta alkaen, tänä vuonna sen saa, jos maksaa itse... ei olla nyt menossa. Vauva liikkuu hyvin, ja massu kasvaa, niin eiköhän kaikki oo ok! Sukupuolta en halua tällä kertaa tietää etukäteen, 2 aiemmasta olen tiennyt, nyt on hauska arvuutella :) Työkaverit oikein kilpaa kehuvat, miten nätti vauvamaha mulla on. Onhan se nyt näteimmillään, kohta se on kaunis muisto vain... mä kun oon normaalisti hoikka, ni loppuvaiheessa näytän aika luonnottomalta... ja laitetaas vielä painogallupiin, et tässä vaiheessa +1,5kg. Ekasta tuli +16kg (tässä vaiheessa oli vielä -4kg jatkuvan oksentelun takia), toisesta +18kg (tässä vaiheessa oli myös n.+1-2kg)


Hemuli 18+2
 
Jammy:
sanoivat turvotuksesta että seurataan sitä ja verenpainetta, jos paine yli 140 kotona mitatessa, tarvii mennä neuvolaan käymään. Turvotuksen kohdalla sano että jos tulee paljon päänsärkyä, huippausta ja tuntuu että vaan pahenee, pitää soitella sinne, eli ei sanonut syytä miks huolissaan.. Kai siinä sit voi olla jokin raskaus myrkytyksen oireet?! Tiedä sitten. Toivottavasti sait edes jotain selville, hiukan epäselvästi vissiin kirjoitettu!! :LOL: :p
 
Peikonpähkinä Mä en ees tajunnu ajatella niitten vaunujen leveyttä, mut toisaalta kun meidän ei tarvi missään hisseissä tai julkisissa niitä kuskata niin tuskinpa sillä leveydellä niin suurta merkitystä on meille.

Mulla on noita samoja repäsykipuja kun Eniellä, jos sohvallakin makaa ja siinä liian äkkiä käännähtää, niin kyllä vaan sattuu ! Täytyy tosi varovasti ottaa kaikki liikkeet.

Pinkgreenille , meil ei sen kummemmin oo mietitty sukunimeä, aika selvää on meillä et miehen sukunimi tulee lapselle. Ja todennäkösest mullekin sit joskus kun naimisiin asti selvitään.

Oho, ai sitä sikaflunssaa on kuumeetontaki versioo :eek: voi piru, nythän minuu rupes huolestuttaa sit kuitenki, pitäsköhän täs sit soittaa neuvolaa vai suoraa terveyskeskuksee vai mitähän..
 
Mites onko teillä muilla tässä raskaudenvaiheessa mielihaluja, siis lähinnä ruokaa koskevia? :D
Mulla on tullut kauhea kalapuikkohimo, siis syön niitä ilman mitään perunaa tms, ja muutenkin LIHA himottaa. Karkista on alkanut tekemään mieli kermakarkkeja, esim. Omar, kun normaalisti tykkään salmiakista. Muistan, että niitä Omareita vedin ihan huolella myös esikon lapsivuodeaikana, siis sairaalassa etenkin. :D
 
tammikuun4 joo no minullekin puhuttiin tuosta raskausmyrkytyksestä mutta ei ainkaan minun kohdalla pitäisi olla vielä sitä (18+4) ja mainitsin päänsärystä niin eivät siitäkään huolestunut. Täytyy toivoa että tämä meidän turvotus on peräisin menneiden päivien kuumuudesta!
 
Onko kelläkään ollut jatkuvaa kipua alavatsalla? Itsellä nyt toista päivää ja illalla päivystävälle lääkärille tarkistamaan että kaikki on kunnossa...Liitoskipuja on aika paljon, mutta tämä ei ole sitä...Selällään makaaminen ihan liian kivuliasta ja heti kun menee kyljelleen niin helpottaaa...Outoa.Toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Myy-88 ja Mini-Tyyppi 15+2
 
Meillä oli esikoisen nelivuotisneuvola, ja neiti kiipeili tuolille ja tippui pää edellä alas :'(
Neuvolatäti sanoi että aivotärähdys varmasti tuli :( Täytyy olla kotona pari päivää ja katsella vointia..

Niinuska+Pirpana 16+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jammy:
tammikuun4 joo no minullekin puhuttiin tuosta raskausmyrkytyksestä mutta ei ainkaan minun kohdalla pitäisi olla vielä sitä (18+4) ja mainitsin päänsärystä niin eivät siitäkään huolestunut. Täytyy toivoa että tämä meidän turvotus on peräisin menneiden päivien kuumuudesta!
Niinpä, nyt luulis helpottavan! =) ainakin toivon niin.. vielä kun kaikki menis hyvïn 25 viikolle asti, eikös sitä sanota että sen jälkeen vauva selviäisi jos jostain syystä syntyisi?!
 
Niinuska: Ou-nou! Toivottavasti tyttö selvis vaan säikähdyksellä!

Takki-G: Esikoinen synty maaliskuussa ja sillon kuljin lopputalven takkiauki tai jos ei kovasti ollu pakkasta ni tuulitakissa, joka just ja just meni kii. Täytynee ukon takki ottaa käyttöön jos tiukkaa tekee. En kyllä ainakaan uutta osta.

Vakuutus: Ei otettu esikoiselle, eikä taideta ottaa nytkään.

Meillä on kaikilla sama sukunimi, kun reilu vuosi sitten mentiin naimisiin. Pojan syntyessä ei vielä oltu, ja poika sai sillon isän sukunimen.

Möhkis on alkanu kääntyilemään ja tönimään oikeen urakalla. Pieniä potkuja tuntuu ku rauhottuu paikoilleen hetkeks.. voimat kaverilla ainaki kasvaa kokoajan.

Nyt pikkumies heräs päikyiltä. Syömään ja sitten höperöä iso-mummua moikkaamaan.. :D

Rhea ja Möhkis 17+4
 
Lily - koska sulla alkoi liikkeet tuntua? Minulla sama juttu että istukka on edessä. Odottelen liikkeitä että tuntuisivat jo... :whistle:

Jammy & Cattie Minulla myös rakenneultra 26.8 :D

Olen aikeissa ottaa vakuutuksen Tapiolasta. Paperit tulikin jo, pitäisi ne täytellä ja postittaa. Varsinkin kun yksin jään, niin en uskalla olla vakuutusta ottamatta, vaikka toivotaan ettei mitään suurta käyttöä sille olisi.

Päätä särkee ja väsyttää. Lapsen isä harmittaa oikein todenteolla. Hänen piti alkaa ihan erikseen miettiä että haluaako tavata lastaan. Olin eilen niin mieli maassa tuon takia. Mies voi valita onko mukana lapsen elämässä vai ei. Jotenkin vaikeaa käsittää ettei lasta halunneena edes tiedä enää haluaako tavata lastaan. Nyt en aijo lapsesta puhua hänen kanssaan ennen kuin se on syntynyt. Menee useita päiviä aina toipua noista tapaamisista.
Sori tää avautuminen ja oma napa, mutta harmittaa niin kovin.

Lili 18+3
 
Turvotuksesta En halua huolestuttaa teitä mutta yhden tutun tytär oli yhtä äkkiä turvonnut raskaana ollessa ja siinä kävi sitten niin surullisesti että lapsi kuoli kohtuun.
En tiedä että oliko se raskausmyrkytys vai mikä, kun en ole viitsinyt udella asiasta sen kummemmin.

Tokihan tavan turvotustakin varmaan on, kun syöntikin voi olla mitä on.
Itse ainakin kun juo monta litraa päivässä niin saa päivät yöt ravata vessassa eikä onneks ole tavan turvotustakaan.

Muoks* Lily :hug: :hug: :hug: Voi että on hankala tilanne sinulla ja aika outoa käytöstä kyllä mieheltäkin jos on ensin halunnut lapsen ja sitten ei kuitenkaan halua.
 
ENIE: toi kuulosti pelottavalta..
Onneks ollu koko ajan turvotusta eikä tullu yhtäkkiä! Ja osittain nää ilmat voi tehdä sen
:snotty: :x toivottavasti

LILY:
Toi on kyllä kurjaa.. Koita jaksaa ja tsempata. Mies ei tiedä mitä menettää! Haleja!! :hug:

tammikuun4 ja meloja 19 + 3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-88:
Onko kelläkään ollut jatkuvaa kipua alavatsalla? Itsellä nyt toista päivää ja illalla päivystävälle lääkärille tarkistamaan että kaikki on kunnossa...Liitoskipuja on aika paljon, mutta tämä ei ole sitä...Selällään makaaminen ihan liian kivuliasta ja heti kun menee kyljelleen niin helpottaaa...Outoa.Toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Myy-88 ja Mini-Tyyppi 15+2
Miun tuli mieleen, että raskausaikana voi virtsatietulehdus olla oireeton. Mutta voi myös aiheuttaa alavatsakipua tai ylimääräisiä supistuksia.

 

Yhteistyössä