***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Tylsä pistin: Onnittelut upeista uutisista!:)

Hei pientä kyselyä hiustenvärjäyksestä... Oletteko raskauden aikana värjänneet itse tai värjäyttäneet kampaajalla hiuksianne? Mä välttelin värjäystä n. 10 ekaa raskausviikkoa, mutta pari kertaa olen nyt itse värjännyt ja torstaina olen menossa kampaajalle. Tuli mieleen tämä kun uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua, että raskaudesta pitäisi ilmoittaa kampaajalle- hiustenvärjäystä ei välttämättä suositella?!

Tänään poksahtelee,
Pinkgreen ja tilleri 19+0 PokS!

PS: Ultraan menijät, tsemppiä! Tulkaa kertomaan kuulumisianne :heart:
 
pinkgreen olen myös sellaiset ohjeet saanut neuvolasta ja jostain odotuskirjasta luin myös, että hiusten värjääminen on ihan ok. Joten olen käynyt kampaajalla nyt kolmisen kertaa raskauden aikana värjäämässä, enkä ole edes sanonut vielä kampaajalle olevani raskaana. Värjäystulos on ollut aina ihan odotetunlainen :) Mutta voihan sitä mainita kampaajalle varmuuden vuoksi, jos haluaa...

Painonnoususta täällä on tullut painoa tähän mennessä n. 4,5 kg, olis saanut kyllä tulla vähemmän kun muutenkin on kropassa n. 10 kg ylimääräistä. Tosin paino ennen raskautta oli valistunut arvaus, koska raskaus tuli hieman yllättäen ja rankan kevään kuluessa painoa kertyi turhan monta kiloa...

Täällä tulikin testattua tuleva synnytyssairaala, tosin eri osasto, akuutin niveltulehduksen merkeissä. Kivun lisäksi tulehdusarvot pomppasi kattoon ja infektion aikana myös hemoglobiinit rytisi alas. Kolmen päivän sairaalassaoloaikana oli tietty koko ajan hirveä huoli vauvelin puolesta, mutta onneksi kaksi kätilökoulutuksen saanutta hoitajaa oli tosi ihania ja kävi useamman kerran kuuntelemassa vauvan sydänääniä. Lääkäritkin aina muisti mainita, että tästä ja tästä toimenpiteestä tai lääkkeestä ei ole mitään vaaraa raskaudelle. Nyt jo paranemaan päin, ja seuraavan kerran ajattelin kyseiseen laitokseen astella vasta synnyttämään :D Ja se hyvä puoli sairaalassamakaamisessa oli, että oli aikaa kunnolla kuunnella vauvan potkuja ja kyllähän niitä jo vähän tuntuu...

Mukavaa uutta viikkoa kaikille tammikuisille, täällä mennään nyt 18+5.
 
Pinkgreen Raskaus ei ole este värjäykselle. Mutta joillakin naisilla raskaus saattaa muuttaa hiuksen rakennetta, rasvaisuutta yms siten, että hiusväri ei ehkä käyttäydy kuten aiemmin. Eli jos aina on värjännyt samalla sävyllä, niin raskausaikana värjäyksen lopputulos ei ehkä olekaan samanlainen kuin normaalisti. Näin miulle yksi tuttu kampaaja selitti viime raskaudessa.
 
Mulla on tainnu painoa tulla n.3kg ,tosin epäilen et on lähempänä neljää kiloa totuus. Inhoan sitä punnaamista neuvolakäynnillä, kun yhden raskauden kohdalla oli niin ikävä th,joka valitti aina kiloista. Ja siis niitähän on jäänyt neljän raskauden jäljiltä,mutta tarkoitus on laihduttaa kaikki pois sitten kun siihen pystyn.

Soittelin sitä 4D-aikaa, eikä toivookaan saada lähiviikkoina :( Niinpä varasin kuukauden päähän rv 20 tienoille ja perun sitten,jos sitä ei tarvikaan. Täällä on vain yksi 4D-laite koko kaupungissa ja sekin yksityisellä,joten jonot tuntuu olevan muhkeat! Ei auta ku odottaa. Huokaus. Mietin edelleen sitä riskilukua ja muita markkereita, että onko nyt syytä sitten tosiaan jo varautua siihen huonoon uutiseen..

Värjäämisestä, mäkin olen aina raskausaikana värjäillyt, vähän huonommin joskus väri kyl tarttunut hiuksiin mutta ei muita ongelmia. Ja sikiöllehän siitä ei haittaa pitäs olla kun ei verenkiertoon imeydy niitä väriaineita.

Töissä muuten ollaan taas ja voi luoja miten nukuttaisi. Viime yö meni pääasiassa valvoessa, ei hyvä, mitenhän sitä jaksaa vielä 5 tuntia kituuttaa täällä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Tylsä pistin: Onnittelut upeista uutisista!:)

Hei pientä kyselyä hiustenvärjäyksestä... Oletteko raskauden aikana värjänneet itse tai värjäyttäneet kampaajalla hiuksianne? Mä välttelin värjäystä n. 10 ekaa raskausviikkoa, mutta pari kertaa olen nyt itse värjännyt ja torstaina olen menossa kampaajalle. Tuli mieleen tämä kun uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua, että raskaudesta pitäisi ilmoittaa kampaajalle- hiustenvärjäystä ei välttämättä suositella?!

Tänään poksahtelee,
Pinkgreen ja tilleri 19+0 PokS!

PS: Ultraan menijät, tsemppiä! Tulkaa kertomaan kuulumisianne :heart:
Kampaajana voin kertoa :) Että ei oo haittaa värjäämisestä. Joillakin väri saattaa tarttua vaan huonommin. Ja permistä esim jos ottaa se voi olla ette kiharru. Mut ei muuta sen kummempaa :)
 
Tylsä pistin Onnea aivan mielettömistä uutisista!!!! :flower:

Tunsin eilen ensimmäiset Liikkeet!!! Makasin sohvalla ja sain niin voimakkaan monotus-sarjan tuonne kylkiluitten alle, ettei syyllisestä voinut mitenkään erehtyä! :LOL: :heart:

Nyt ---> rakenneultraan! Voi kamala kun mua jännittää!!! Tulen myöhemmin sitten juoruamaan kuulumiset!

:wave:


Elayne ja ööliö poskuvat!! 19+0 n :heart:
 
kun tuntuu, että tän raskauden aikana oon ollut vielä raihnaisempi kuin edellisen, vaikka silloinkin tiesin kyllä olevani kolmekymppinen synnyttäjä.
Kyllä se vaan on eri juttu tehdä muksut siinä vähän jälkeen parinkympin nm. kokemusta on.

Mulla on vain se paha taipumus, että kun alan tosiaan jotain juttua vatkaamaan päässäni ja teen siitä sitten kauhean hankalan jutun enkä sitten muuta osaa ajatellakaan.
Joku ehkä ymmärtää mitä tarkoitan ja tietää myös miten rasittavaa se voikaan olla.
Itse tietää, että nyt on "höpöillä" ajatuksilla, mutta silti se vaivaa ja ehkä parin päivän päästä on melkein unohtanutkin jutun :ashamed:

Noista ylävatsatuntemuksista: Mulle on kerran yksi lääkäri sanonut, että yleisenä sääntönä voisi pitää sitä, että jos ne tulevat silloin tällöin, eivätkä ole jatkuvia, kivuliaita tai pahene, niin yleensä on kyseessä toiminnallinen vaiva, eikä aihetta huoleen ole.
( oon nimittäin joskus muinoin rampannut lääkärissäkin jos minkä vaivan vuoksi)

Ei se mitään, nyt kolottaa selkää :LOL: mitähän seuraavax?
Taitaa meidän pikkuinen tehdä tuolla tilaa itselleen :D :heart:
 
PainoG: viimeksi paino oli noussut 800g mut nyt varmaan on tullut 1-2kg lähtöpainoon.

hipkukka: mäkin olen nuo luvut josstakin lukenut. mullahan viimeksi tuli se 17kg eikä terkka sanonut yhtään mitään koska lähtöpaino oli melkein alipainon puolella.

Hiustenvärjäys: värjäsin viimeksi pari viikkoa sit. mä en kyllä yleensä edes paljo värjäile normaalistikkaan. JA juurikin nuo kommentit olen kuullut mitkä muutkin sanoi että voi olla että esim väri ei tartu samanlai... :)

Tylsä Pistin
: ihania kuulumisia!! :heart: onnea niistä!! )

Ja Petitelle voimia odotteluun! :hug: voin vain kuvitella tuon sun huolen määrän kun itse olen nyt pähkäillyt sitä potkun aiheuttamaa stressiä.
Mietin et mun pitää varmaan soittaa neuvolaan vielä että kuunneltais sydänäänet. Tuntuu jotenkin oudolta ettei kaikki olen hyvin.

JA mietin mys sitä ku meillä ei oo sitä rakenneultraa että kävisin yksityisellä jossakin vaiheessa.. jotenki tuntuu vaan että ei halua olla loppuun asti näkemättä pikkuista enää. voi kuulostaa tyhmältä mutta on niin pitkä aika odottaa tammikuuhun :/

 
Neuvolassa käyty 18+2:

Paino +1,2kg (+5kg)
RR 104/63
Kohdunpohjan korkeus 23cm
Sykkeet A: 134 Poika
B: 148 Tyttö

B:n sykkeet kuului aika heikosti, mutta niin tuntuu liikkeetkin. Luutavasti hänellä on istukka edessä ja A:lla takana, kun A:n liikkeet tuntuu paremmin ja sykekin kuului paljon paremmin. Saa nähdä pitääkö nuo sukupuoli veikkaukset paikkansa.

Hemoglobiinia ei mitattu, se on otettu vaan ekalla käynnillä. Olis voinut mitata, koska väsymystä on reippaasti.

Kohdunpohjan korkeus on ollut tuolla tasolla edellisissä raskauksissa rv23-25.

Unipussia ei meillä ole ollut koskaan käytössä. Olisi varmasti kätevä. Tuntuu vaan, että tuota hankittavaa on vaikka kuinka. Lipasto on jo täynnä vaatteita eli pitäisi varmaan lopettaa niiden ostelu. Olen huudellut huutonetistä kaikkea kivaa.... Ja kirpparilta olen myös tehnyt löytöjä. Tilasin H&M:ltä pieniä bodeja ja puolipotkuhousuja. Pitäisi kutoa villapuvut, mutta en saa aikaseksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
.Tuntuu vaan, että tuota hankittavaa on vaikka kuinka.
Mie just eilen miehelle päivittelin, että miten tämä hankittavien tavaroiden lista voi nyt olla pidempi kuin esikoisesta :eek: Siis eikös sen toisen lapsen kohdalla pitäs olla lyhyempi? Toki tuossa listassa on samoja asioita kuin mitä on esikoisesta tallessa, kaukalo, sitteri yms. Mutta kun noita pitää nyt hommata se parillinen määrä...Ja sit päälle vielä tavaroita joita en esikoisen aikana tarvinnut. Esim kylvetystuki, on varmaan nyt tuiki tarpeellinen, kun samassa kylppärissä on kaksi vauvaa ja taapero. Itkuhälytintä, ei esikoisen kanssa edes kaivattu. Mutta nyt taaperon takia ei ole mahdollista päivystää ikkunan takana (mie aina luin kirjaa tai torkuin sohvalla esikoisen päikkäreiden aikaan, meillä kun saa vaunut hyvin olkkarin ikkunan eteen). Tuttipullot oli ihan turhia esikoisen kaa, olisiko tuo 5 kertaa juonut sellaisesta. Nyt mie luulen, että niille voipi olla enempikin tarvetta. Ja vaatteita pitää hommata pienempiä. Esikoisen tallessa olevat vaatteet kun lähtee koosta 56 (oli syntyessään 56cm). Mie vähän luulen, että kaksosten kanssa voipi aluksi olla kiva käyttää vähän pienempiäkin vaatteita.

Mutta ennen rakenneultraa en oikein uskalla mitään hommata. En tiedä mikä päähän pinttymä se on :ashamed:

Hipkukka ja AatosII 17+6
 
Tylsää.. ulkona ois lämmin, mutta ei paista. Poika nukkuu ja ukko mököttää jonku turhan asian takia.

Mäki haluan jo ultraan! Vielä 2vko 3pv.

Mäki taidan soittaa ja varata kampaajan.. en ookkaan raskauden aikana vielä värjänny kertaakaan, joten on jo aikaki! :p

Rhea ja Möhkis 17+2
 
Moikka kaikki!
On tullut kirjoiteltua viime aikoina aikas vähän. On tehty remonttia ja siivoiltu kun kerran oli loma. Nyt ne on lusittu ja taas töissä. =) Jos sitä vielä kolme kk jaksas eli sinne lokakuun lopulle, marraskuun alkuun..

painoa on tullut joku 8 kg, saas nähdä mitä neuvola sanoo huomenna. Mulla oli hiukan ylipainoa ennen raskautta ja tiputin sellaiset 8 kg ja sit tulin raskaaksi ja tuntui että heti nasahti takasin kun ei päässyt liikkumaan. Nyt pitää yrittää liikkua jotta sit jaksaa synnyttää! Viikko vielä rakenneulraan joka on tiistaina 18.8.
Meloja pitää sellaista meteliä että mietin tuleeko sieltä joku ADHD- tyyppi.. Onneks yöt nukkuu.. :heart: :heart: :LOL: :LOL:

Tammikuun4 ja EILEN POKSU meloja 19 + 1
 
Päivää! Aivan mahtavia uutisia Tylsällä pistimellä :heart: ja Petitelle kovasti voimia tulosten odotteluun :hug:

Nyt en muista läheskään kaikkea, mitä täältä luin, kun oli ainakin 4 sivua tullut tekstiä :p

Painosta: Täällä mennään vielä 3 kiloa alle ekan neuvolakäynnin. Esikoisesta tuli koko aikana lähtöpainoon 5 kiloa, ja koitan tälläkin kertaa samaan, kun tuota ylimääräistä on kuitenkin sellaiset 10kiloa jo muutenkin. Mulla ei esikoisen kanssa imetys onnistunut matalien rinnanpäiden takia ja samaan pelkään nytkin, eli imetys ei mulla painoa pudota. Pojasta maitoa tuli 5 viikkoa, sitten loppui :|

(.) Risteily tuli ja meni. Ihanaa kyllä tuon pojan kanssa reissata, kun on niin tosi kiltti ja rauhallinen. Hyvin syötiin ja levättiin. Masu kyllä otti nokkiinsa, kun jonkun verran kuitenkin käveltiin ja portaita kiivettiin. Lisäks sitte terminaalin tungoksessa oli välillä pakko joko ottaa poika syliin tai sitte kantaa laukkua. Ja nyt sitte masu polttaa taas ja hiukan tuli verensekaista limaa kun kävin vessassa. Tosin nyt ois normitilanteessa menkat alkamassa,eli seuraan mitä tapahtuu :(

Mutta nyt päikkäreille poitsun ja masun kanssa.

Nirppis ja Pampu 16+0 POKS
 
Kiitos Nirppurotta! Nyt se töissä utelu sitten alkoi :( Kolmasosa ihmisistä tietää jo, yksi uteli kaiken mahdollisen *murrr* Yksi oli nähny enneunen,että olen raskaana ja sitä rataa. Voi luoja,et tympii kuunnella hyvää tarkoittavia onnitteluja tai pahoitteluja. Mutta ei tätä pömppää kertakaikkiaan peitetä enää millään, kaikki tuntuu huomaavan kun pyörähdän kahvihuoneessa.

Petite ja mimmi 15+6
 
Tylsä pistin Ihanaa kuulla, että asiat on siellä hyvin! Koita tosiaan nauttia nyt loppuajasta alunkin edestä. Minä olen välillä kans sellainen "luulosairas" ja netti on pahasta tällaiselle ihmiselle... Löytyy kaikenmaailman viat ja vaivat. :kieh:

Lakanoista voi ei... huomasin että mulla olikin pussilakanoita jo 4 kpl ja nyt tuli taas lisää. En ole tämän esikoisenkaan kanssa edes käyttänyt kaikkia ja ajattelin pikkuisen tullessa hankkia pojalle jo isomman peitonkin...
Ja muutenkin tuo vaatemäärä alkaa olemaan mahoton, mihin minä joudun nuiden kanssa... Pitää kyllä ahkerasti pistää kirppikselle sitten tavaraa kun on käyneet tulevalle vauvalle tarpeettomiksi. Tarkoitus ei ole säilyttää nuita vaatteita, kun suunnitelmissa on vain 2 lasta. (Suunnitelmathan kyllä voi aina muuttua..)

Hankinnat taitaa meillä keskittyä nyt isommalle pojalle. Pienelle oikeastaan on jo kaikki valmiina. Sen kaukalopussin aion kyllä hankkia nyt vauvalle. Harmittelen nyt, miksen ole käynyt ostamassa sitä jo edelliselle... pojalla nimittäin nousi ihottuma, jos oli liian kuuma ja kaupassa niin helposti kävikin. Hankala aina ruveta riisumaan toppista pois. Isommalle pitää ostaa seuraavan kokoluokan sänky patjoineen ja ainaski vaatelipasto. Meilä on kuitenkin tarkoitus nukuttaa muutama eka kuukausi tulokasta kehdossa ja sitten vasta vaihtaa vanhempi lapsi isompaan sänkyyn ja nuorempi pinnikseen.

(.) Odottelen jo kovasti reilun kahden viikon päässä olevaa rakenneultraa... saa nähdä mahdollisesti kumpi on tulossa. Tai siis varmistuksen sille että seuraavakin on poika... :D

Tica & kääryle 18+0
 
Kaikki oli hyvin ultrassa, vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet mitä katsottiin näytti normaalilta. Kätilön mielestä vauva näytti enemmän tytöltä, mitä itsekin olen ounastellut. :D :heart: Varmuus asiaan saadaan kuulemma kuitenkin vasta synnytyssalissa :D Ai niin ja se synnytyssali muuten on Naikkarilla, kuten viimeksikin, jos viitsit Enie päivittää. En itse ollut päättänyt sitä, että haluanko Naikkarille takaisin vai tällä kertaa Kättärille (olis lähempänä ) mutta neuvolan täti laittoi merkinnät Naikkariin ja paperit menemään sinne, joten olkoon sitten. :LOL:
 
:wave: Kuumaa päivää tännekin!

Masussa liikuskellaan oikein mukavissa määrin, hymy tulee huulille aina kun tuntee pienen tumauksen (kerran olin jo näkevinänikin pompun vatsanahalla!) ...Ensi viikolla on rakenneuä, 18. päivä tarkalleen, ei malttais millään odottaa :heart:

Nyt on keskittyminen aikalailla kyllä esikoisessa, viime yönä jätettiin tutti, ja olo on sen mukainen... 40min huutoa, sylissä suurin osa- yö meni kyllä sit loppuun ihan mainiosti. Kohta päivän toiset päiväunet edessä, ekat meni meeeelko hyvin mut tekemistä on ettenkö olisi hermostunut ja ahdistunut, tyttö on yleensä niin kovin hyväntuulinen ja tyytyväinen (nyt jammailee tosissaan Sydämen asialla tahtiin :LOL:), teki NIIN pahaa illalla kun toisella oli selvä ahdinko kun tutti olikin rikki (leikkasin päästä pienen palan pois) mut neuvolastakin sanottiin että hyvä että ottaa nyt pois 11- kuisena ettei käy purennalle pahasti ja ennenkuin tulee "liian" tärkeeksi (ei kyllä syönytkään enää ku nukkumaanmennessä...) Kävi kyllä mielessä että hulluhan sitä on jos tätä tekee vielä toisen kerran!!! Ehkä (kumpa ;) ) Itikka ei tahtoiskaan tuttia ollenkaan... Pahasti tuntu äitiys kyllä hetkellisesti tältä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :D kun toisella on paha mieli mut pakko vaan toimia oikein.

Laskeeko muilla kellään mieliala ku lehmän häntä kun verensokeri laskee tarpeeks? Must tuntuu et jos ei ole hetkeen (siis tuntiin tai kahteen :D ) syönyt mitään ni olen aivan masennuksen syövereissä, mut sit kun syö ni olo helpottuu eikä seinät kaadukaan päälle. Sekopää :ashamed:

Noni, nyt yritys unille....

Mimonmami ja Itikka 17+5



 
Huhhuh!nyt ois tän päivän siivousurakka takana eikä siinä menny ku viis tuntia :eek: kävin molempien neitien lelulaatikot läpi ja järjestelin ne oikeille paikoilleen+tuon isomman kaapit,ei oo ihan pikku homma,mut tehty se nyt ois,saas nähä kuin kauan ne pysyy paikoillaan :/

Mennyki taas monta päivää viimisest kirjotuksest,ku oli loppuviikko hyvin täys ohjelmaa,eilen ehin vast lukemaanki teidän kirjoituksia,mut en sit enää jaksanu kirjotella mitää :/

paino mulla menee vielä -1,2kg,mut näin mul on menny kaks aikasempaaki raskautta,puolen välin paikkeil rupee sit paino nousemaan ja sille ei loppua näy :kieh:

Petitelle voimia odotteluun,toivottavasti sieltä nyt hyviä uutisia tiedossa :heart: Aika ikävästi ne työkaverit tehneet,ku on muille kertonu,mä oisin saattanu loukkaantua aika kovastikin,tuo sinun tilanteesi vielä siihen päälle ni ymmärrän kyllä ettei varmaan ole kiva siellä kaikille kertoa :hug:

Nirppurotta ollaan oltu yhtä aikaa kellumassa tuolla hki-tallinna välil,myö vaan mentii aamulla ja palattiin illalla,oli kyllä aika rankka reissu,ku vielä kuus tuntii oltii maissa,vaikka suurin osa istuskeltiinki terasseil ja löydettii aivan ihana ravintola,vaikka ensin saikin miettiä et uskaltaako siel mitään syödä,mut kyllä kannatti :p Niin ja onnea hääpäivän johdosta :flower: :heart:

Tylsä pistin siehän olit saanu mahtavia uutisia,onnea :heart: Nyt ei muuta ku nauttimaan.

Ultrasta hyviä uutisia saaneille oikein paljon onnea,kyllä meistä osa on jo pitkällä,itellä ku rakenneultraan vielä reilu kuukaus :whistle: mut toisaalt siint on jo neljä viikkoo ku kävin nt-ultrassa ja tuntuu et vasthan mä siel kävin =)

Mä täällä skitsahdin miehelle tänää ihan kunnol,mut ku rupes vituttaa niin suunnattomasti sen käytös/puheet :kieh: se täällä koiransa kanssa sotkee ja kehtaa mulle valittaa ku meil näyttää ku kaatopaikalle,no näyttää varmaa ku ei kukaa jaksa siivota niin paljoo ku noi sotkee,eikä toi koira oo ees ollu viel montaa viikkoo meil ja mul on nyt jo mitta täys,ikää sillä 2vee ja sen piti olla sisäsiisti,mut p.skan marjat,vähintää kerta päivää sen ulosteita saa siivota ja miehen siivous loppuu siihen et pyyhkii k.set lattialt :kieh: pesemisest tietoakaa,eipä haise ei :eek:

Nyt täytyy käydä huilimaa,rupee taas vattaa koskemaa,ei kiva :(

piiuli ja toukka 15+4
 
Tylsä Pistin olikin saanut mahtavia uutisia :)

Pitäisköhän munkin harkita tuota unipussia. Vois olla ihan kätevä kyllä, kun talviaikaan kuitenkin vauva syntyy, ei tarvis olla peittoa aina asettelemassa, ettei pieni palele ainakaan :)
Lakanoita mulla on vielä edellisiltä jäljellä, en ole mitään niistä laittanut pois. Aluslakanoita voisin anopin pyytää muutaman ompelemaan niin pärjätään :)

Mulla on ollut ihan kamala päivä tänään töissä :'( vessassa itkeä pillitin pari tuntia sen jälkeen, kun pomon kanssa puhelimessa juteltiin. Ei aina ymmärrä sen järjen juoksua :/ ajattelin huomenna soitella uudelleen ja selvittää asioita, kun vähän olen rauhoittunut, ehkä... Varmaan näillä raskaushormoneilla on osuutensa asiaan, että itku on niiiiin herkässä. Mutta ei kiva päivä.

Mulla tuli eilen täyteen 21 raskausviikkoa, ens viikolla vois laittaa jo Kelaan papereita =) huomenna neuvola ja mietitään siellä näitä mun syömisiä ja sokereita :whistle:

Mutta nyt murua rinnan alle, hyviä vointeja =)

Ananaskirsikka+Mini 21+1 :heart:
 
Mä sit soitin neuvolaan tänään ja kävin kuunteluttamassa sydänäänet. Ja onneksi ne löytyivät heti! sit pääsi pikku itku.. :ashamed: tietääpähän ainakin että pieni onni on hengissä. kun kerkesin jo kuvitella kaikkea pahinta. :/

Ai niin lakonoista.. mulla oli niitä ihan tuhommasti mut laitoin menemään niitä kirpparille ja keirrätykseen. Sain mun ystävän äidiltä niitä niitä tajuttoman määrän kun odotin tuota toista lasta. Mut huomasin niillä olevan niin vähän käyttöä että suurimman osan sit panin menemään. Niitä on vieläkin ihan liikaa :D

mäpäs nyt testaan yhtä linkkiä.. se oli aika kiva.. toivottavasti saan sen toimii..

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Röllimuori&year=2010&month=1&day=27&babycount=1"></param><param

muoks. ainankin mulla toimi toi linkki.. en tiiä mikä osa siitä pitää kopioida että sais sen tuohon näkymään silleen suoraan.. :)
 
No niin, lomat on ohi ja arki alkoi tänään. Mukavampaa tapaa aloittaa työviikko ei olekaan kuin rakenneultra, jossa tämäkin mamma kävi tänään. Siellä polskutteli oikean kokoinen ja rakenteinen tyyppi, joten hyviä uutisia siis ultrasta . Sukupuoli jäi selviämättä, ei kyllä kysyttykään. Mies olisi halunnut tietää ja minä en ollut ihan varma. Näin jälkikäteen ajateltuna kyllä olishan sitä voinut kysäistä... :)

Olen ollut vähän huolestunut, kun liikkeitä ei ole vielä tuntunut ja moni täälläkin on tuntenut niitä jo vaikka kuinka pitkään. Syy selvisi ultrassa, eli istukka on kohdun etuseinämässä. Vielä pari viikkoa voi kuulemma mennä ennen kuin mitään tuntuu, höh.

Hyviä vointeja kaikille täältäkin :wave: Kovasti odottelen jo ilmojen viilenemistä, on niin hikistä tämä meno ollut.

valf & semppu 19+3
 
Rakenneultra kuulumiset:
Kaikki oli pikkuisellla niinkuin pitääkin! Voih, kuinka onnelliseksi tuo reissu meidät tekikään! :heart: Painoa oli 302g ja vastasi viikkoja 19+3 eli LA. olisikin sitten 1.1.2010!! :LOL: Pitäisköhän sitä suosiolla siirtyä joulukuisten puolelle?

Ja "äidinvaistot" on koko raskauden ajan saanut mut uskomaan, että isin pikku-futaripoikaa tässä kanniskellaan, mutta lääkärin sanoin" Tunnistatte varmaankin tuon vakosen mitä tämä tässä auliisti esitttelee?" :whistle: Saa iskä nyt sitten futari-pikkuprinsessan :heart:

Ihana lääkäri oli, otti vielä 4D-ultralla kasvokuvan meille, vaikka oltiinkin pelkässä rakenneultrassa! Ihan selvästi näkyi pikkuisen kasvonpiirteet!! Ei ollut itkusta tulla loppua.. Elämäni onnellisin hetki...
:heart: :heart: :heart:


Elayne ja :heart: 19+0 (19+3)
 
Loma jatkuu ja kelit paranee =)

Mimonmami: Meillä onkin rakenneultra samana päivänä, mulla on heti aamusta 9.15. Jännittää ihan pirusti!!! Ensisijainen toive tietysti on, että kaikki olisi Kirpulla hyvin. Toiseksi tahtoisin kyllä kovasti tietää, minkälaiset "vehkeet" siltä mahtaa jalkojen välistä löytyä.. :LOL:

PainoG: Ei mitään hajuakaan, paljon paino noussut!! Viimeksi olen käynyt vaa´alla töissä melkein kolme viikkoa sitten. Silloin näytti siltä, että painoa olisi tullut koko raskausaikana lisää noin 3 kiloa. Maha on kyllä selvästi kasvanut, mieskin sanoi tänään kun olin saunaan menossa, että alkaa olla aika hyvä maha =) Pitänee käydä jostain ostamassa töihin sopivat äitiyshousut, ettei tarvi maanantaina ilman housuja töitä aloittaa.

Hankinnoista: Joku toinenkin kirjoitti, ettei aio ennen rakenneultraa hankkia mitään. Mulla on ollut vähän sama. Ensin haluaa varmistua, että kaikki on ok ja että on yleensäkään mielekästä ostella mitään. Yhden potkupuvun ja kahdet housut olen ostanut ja lisäksi huutonetistä huutanut sitterin. Siinä kaikki hankinnat.

Oma napa : Rinnat kasvaa, maha kasvaa. Rinnat on välillä niin arat, että esim. saunan jälkeen tekee ihan pahaa kuivailla pyyhkeeseen. Alaselkä mulla oireilee taas, olen yrittänyt joka ilta venytellä kunnolla. On kurja, jos äityy oikein pahaksi ja töihinkin pitäisi kyetä viikon päästä. Liikkeet tuntuu joka päivä, välillä heti aamusta, joskus taas vasta illemmalla. Aika varmasti kyllä jytä alkaa kun käy päivälevolle pitkäkseen.

Huomenna aamulla verikokeeseen, selvittämään, onko nykyinen hepariiniannos riittävä. Onko muilla hepariinin pistäjillä jo vatsa mustelmilla vai oletteko onnistuneen pistelemään ilman jälkiä?

mamma ja Kirppu 19+5
 

Yhteistyössä