Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukavaa kun näin paljon joukkoa jo täällä :-)!

Kiitos tsempityksestä, totta turiset Tiitu-tii, ihan juuri ajattelinkin noin, että ikään kuin suru puserossa siitä että tuo pieni mies ei "kohta" ole enää "maailman napa". Ja että kahden keskiset hetket katoavat jne... Mukava kuulla, että ikään kuin kuuluu asiaan tuo pieni murhe mielessä. Mutta tuota mekin toivoimme, että ikä-eroa jäisi vähän, että heille olisi seuraa myöhemmin toisistaan (toivottavasti muutenkin kuin tappelupukareina ;-)).

Huijui, Viiriäinen jänskättää kohdun ulkopuolista... Heti paniikkia meinaa pukata, esikoinen leikattiin hätäsektiolla ja nyt olen ihmetellyt kun juuri mitään oireilua tai tuntemuksia ei ole...? Noh, väsyttää kyllä. Ja hikoiluttaa, rinnat pinkeänä, mutta nämä olot on aina ennen menkkoja. Siis edelleen tuntuu pitkittyneiltä pms-oireilta nämä tuntemukset.

Muistelin juuri, että esikoisen kohdalla välittömästi massu tuntui pullahtavan ulos ja kaikenmaailman tuntemuksia pukkasi. Nyt tietenkin vielä "menneen talven nahka" roikkuu leppoisasti joten ei voi tietää pullottaako vai ei. Juuri sainkin vanhat kilot pois (niitä kertyi kivat +22kg ) niiden tiputtaminen olikin työn ja tuskan takana, joten täytyy vaan toivoa että nyt malttaisi tuota suuvärkkiään pitää soukemmalla :-)!

Vointeja kaikille mammoille! Toivotaan todella että kyytiläiset malttavat pysyä matkassa!

Plussa.. kiitti tsemppauksesta :) Yritän pysyä pois niiltä sivustoilta.

Tänään on mulla rv 5+0. Ootteko huomannu että aika menee ihan älyttömän hitaasti? :)

Ne kivut mulla on vähän helpottanut jo. Yön hyvät unet ainakin taisi auttaa koska aamulla ei samaa kipua ollut. Päivänmittaan taas vähän vihoitellut, mutta parempaan päin menossa. Ajattelin kuitenkin kysellä gyneltä jos hän viitsisi vaikka ensi viikon alussa tutkia minne se pikkunen on ajatellut majautua :)

Onko muuten joku kokeneempi tietoinen saako matkustajavakuutusta joka korvaisi mahdolliset raskaudesta aiheutuvat sairaalakulut? Viikon päästä lähden matkalle ja haluaisin varautua jotta olis sitten rennompi reissata.

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Moi!

Mäkin kurkkaan nyt välillä jo tännä odotuspuolelle tuolta haavepuolelta.

Plussasin 2.5. selkeän plussa, kp 30/29-31. Oireitakin oli etenkin viime viikolla tosi selkeästi: arat rinnat, nippailuja, väsymystä. Nyt sitten alkoi tietty jo huolestuttaa (rv 4 + 4) kun ei juuri tunnu mitään - rinnat vain vähän aristaa. Ja gyne sekä ultra on vasta rv-viikolla 7. Mutta näkeepähän sitten tietty ultrassa heti miltä siellä näyttää. Ja aika tosiaan kuluu niin tajuttoman hitaasti!

Eipä kai tässä muuta voi tehdä kuin popsia vitamiineja ja ottaa iisisti. Ja lueskella tietty tätä ketjua :-) Yritän myös parhaimpani mukaan olla lukematta niitä kauhujuttuja.. Oli 20 vuotta sitten vielä helpompaa, kun olisi pitänyt kirjastoon asti raahautua jotain biologian kirjoja lukemaan.

Tsemppiä kovasti kaikille - ja lisäsinpä itsenikin tuonne ketjuun.

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010

Melko oireetontahan tämän alun kuuluukin olla, kun joitakin mietitytti se oireettomuus..

Mä jo haluan sinne neuvolaan ja kuulla sydänääniä(sillon pitäis jo kuulua kun se on).. vielä pari viikkoa pitäis oottaa.

Nyt on tosi oireetonta mullakin, hikoilu inhottaa. Näköjään alko heti nippailla mahaa kun olin kirjottanu ton. :) Varmaan tosiaan ollu ihan erillaista odottaa sillon, kun ei vielä ollu nettiä. On se niin kiva käydä googlettamassa aina heti jos tulee joku outo juttu..

Ja joo aika menee tosi hitaasti ku jännittelee tätä vauvaa.. Ja hirvee halu on jo kertoa kaikille, vaikka en oikeesti halua kertoa kun vasta nt-ultran jälkeen.

Mukavaa loppuviikkoa!

Minä panikoin aika huolella ja KAIKESTA mahdollisesta. Vatsaa nippailee vähän väliä ja se huolettaa. Pelkään ettei mahassa mitään ookaan (vaikka pömpöttää jo). Tai sitten on tuulimuna tai rypäleraskaus ja vaikka mitä muuta. Tai että menee kesken. Panikoin sitäkin kun ennen plussausta ottivat hammaslääkärissä röntgenkuvat. Mies-parka on ihan hätää kärsimässä kun olen muuttunut hormonihirviöksi. Peruutettiin jo häätkin, joiden piti olla 6.6... :( Niin juu ja mahan pömpötyksen ja mielialan vaihteluiden lisäksi myös pahoinvointi on alkanut ja rinnat ovat oleet ihan pinkeät jo reilun viikon. Ei siis puhettakaan läheisyydestä saati seksistä. En vaan kestä kosketusta. Ja mä kun luulin että odotus on auvoista aikaa, mutta täähän on ihan HIRVEETÄ.

Kaiken lisäksi tuntuu että oon ihan hukassa kaikissa asioissa. Pitäiskö sellaseen varhaisultraan mennä, että saisi varmistuksen että siellä on joku? Mutta milloin ja minne?

Neuvola 22.5...

Niin juu 5+3 menossa (kai). Aloin epäilemään sitäkin, että mitä jos oon pidemmällä...

Miten mä saan itseni rentoutumaan???

Mantelisuklaa:
Ihan normaalia tuo panikoiminen, mut oliko ne häät ihan pakko perua? ;) Ei tietenkään kuulu mulle...
Sun kannattaa harkita varhaisultraa, niin saat itse vähän varmuutta, että siellä mahassa on joku ja sydän sykkii! Ihan oman mielenrauhan kannalta hyvä investointi.

Mulla oli ekassa raskaudessa niin hirveä olo ensimmäiset viikot et en soisi sitä edes pahimmalle vihamiehelle.. :)Ihmettelin juttuja hehkuvista odottajista kun itse oli ihan vihertävän harmaa hormoonipesäke...mut kyllä se olo siitä sit kohenee rv 12-14 tienoilla.
Tsemppiä ja tarrasukkia meille ja masuasukeille!

Mantelisuklaa herätti kyllä nyt mun sympatiat melkein liikutukseen asti (tunteet ollu eilen ja tänään pinnassa!). Voin niin kuvitella sun "maailmantuskan" siellä!

Minä panikoin kans ihan kaikesta. Ajattelin maksaa varhaisultran ellen YTHS:lle pääse että saa jotain tolkkua tähän elämään. Googletin asuinpaikan mukaan että ketkä tarjoaa sellasta. Keskustelupalstojen mukaan maksaa alle 100 euroa. Tuntuu tässä vaiheessa suht pieneltä summalta mielenrauhasta :) Mulla on matka lentoineen edessä joten ihan sitäkin varten haluan tietää missä mennään. Kai se oli jotenkin niin että 6. viikon jälkeen näkyy jo jotain ultralla. Itsellä on nyt 5+1 joten ens viikolla ajattelin mennä.

Minä toivoin että olisin niitä naisia jotka raskaana nauttii seksistä mutta ei tässä stressauksen keskellä paljoo ehi seksiä miettiäkään :D Ja tissit tuntuu ärsyttävän aroilta ja miestähän ne kiinnostaa nyt entistä enemmän ku pullottavat.

Rentoutuminen lienee aika hankalaa jos on kokoajan huono olo. Mulla ei itsellä vielä oo joten kävin tänään kahvilla ystävän kanssa joka ei vielä tiedä koko jutusta mitään. Oli ihana jutella pari tuntia ihan kaikkee muuta. Rentoutti kovasti! Auttaisko myös vaikka leffa tai kirja? Toivottavasti keksit jotain ja olosi paranee!

Tsemppiä kaikille rentoutumiseen! :)

Eilen joskus viiden aikaan alko ihan tajuton mahakipu ja selkäkipu. Ei kuitenkaan mitään vuotoa. Istuminen oli ihan ok välillä, mut liikkuminen ja makaaminen ja kaikki muut asennot koski ihan tajuttomasti. Lähinnä se oli oikeella puolella se pahin kipupiste.. Se jatku koko illan, mut sain kuitenki nukuttua. Nyt aamulla oli tarkotus lähtee äippäpolille, mutta nyt se ei oo kipee, vähän arka vaan. Alko aika paljon pelottaa kohdunulkoinen tms.. Ja mietin voisko se olla umpparikin.. Mut ei varmaan se, kun loppu tuo kipu. En tiedä nyt pitäiskö siellä käydä. Illalla taas on hankalaa ku mies on töissä ja sillä on mukana meidän ainut auto, niin pitäis bussilla lähtee sit tytön kans. Mä en kestä jos tää koko raskausaika on tällä kertaa tämmöstä..

Joo, tsempitykset kaikille!

Mantelisuklaalle tsempityksiä ja voimahalit pahoinvoinnin ja hormonimyllerryksen keskelle. Varmaan kannattaa käydä siellä varhaisultrassa, jos uskot sen rauhoittavan mieltä -auttoi ainakin itseäni aikanaan jaksamaan loputonta pahoinvointia, kun näin pienen sydämen sykkivän. :)

(.) Oireet edelleen pientä nippailua/juilintaa ja väsymystä. Mulla on kanssa tapana, niin kuin Tiitu-tii:lläkin, pyöräillä töihin ja syödä vasta siellä aamupala -kyllä tässä rupeaa jo pikkaisen jännittämään, että kuinka kauan tuota pystyy jatkamaan.
Neuvolaan päästään vasta 26.5. Tuntuu pieneltä ikuisuudelta... :S

Joko muuten pikku masuasukeille on löytynyt työnimiä? Meillä "massua" on ruvettu kutsumaan Vilpertiksi, juurikin tuon jatkuvan juilimisen takia. Ihan kuin siellä olisi kunnon pesänrakennus meneillään.. :)

Tarrasukkia ja aurinkoa kaikille!

Leila ja Vilpertti rv 5+0

Plussa, mulla oli myös toispuoleista kipua. Kesti tosi kipeenä yhden päivän. Toisena päivänä vähän parempi ja kolmantena oli jo hävinnyt. Kipu muistutti vähän umpisuolentulehduksen oireita. Luulis että jos se kipu on kerta helpottanut niin mitään kovin hälyttävää ei olis. Soitin silloin kipeimpänä iltana terkkarille ja se sanoi että jos vuotoo tai kuumetta, tai jos ei muutamassa päivässä mene ohi niin sit voi käydä lääkärissä. Toivottavasti sun olo paranee.

Mä tässä odottelen gynen soittoa pissakokeista. Kun oli alavatsakipuja jo ennen raskautta niin nyt kai varmistetaan ettei oo jotain tulehdusta.

Meillä ei oo vielä työnimeä. On jotenkin vielä niin hataralla kaikki ajatukset. Ei vielä ota uskoakseen mitä tuleman pitää. Kysymysmerkki pään päällä kuljen kokoajan. Kaikki lauseet asiaan liittyen alkaa sanalla JOS.

Hei mä oon kai vähän tyhmä, mutta en tajua tuota tarrasukkajuttua :)

Hei!

Käytiinpä siel lääkärissä sitten. Menikin koko päivä. Ja pääsin ultraankin! Siellä pikkuruiden alkio möllötti ja näytti sydänkin jo lepattelevan! Eli raskauden suhteen kaikki kunnossa! Mutta munasarjassa oli 8cm vesirakkula, joka sitä kipua aiheuttaa. Se on joku ihan tavallinen juttu mitä aina on naisilla ja ne lähtee itestään tyhjenee tai poksahtaa. Ja joillakin on kipeitä ja jotkut ei huomaa niitä ollenkaan. Mutta siis sit jos se poksahtaa niin kipu on taas ihan järkyttävää ja joku 10 kertaa pahempaa ku eilinen joka oli jo kovaa.. Sitä odotellessa siis.. Mä meen kahden viikon päästä taas tonne ultraan ja ne kattoo onko se rakkula häipyny. Samalla katotaan tietty alkiookin :). Eli nyt saan 2 varhaisultraa. Kivaa se, mut kivut ei. Nyt on vaan semmonen et tietyissä asennoissa sattuu vähän.

Tyttö yrittää varastaa hiiren pitää mennä..
Hyviä vointeja kaikille!

Mulla palaa käämit ton ukon kanssa! Minä raadan töissä ja oon ihan ihmisraunio muutenkin ja tuo on vaan kotona. Sairaslomalla tosin, mutta se loppuu tän kuun lopussa eikä ole eväänsä liikauttanut löytääkseen töitä. Kai se kuvittelee minun elättävän itsensä ja muksun. Kyllähän näillä terveysalan ruhtinaallisilla palkoilla elätetään 2 aikuista ja muksu (niin joo ja koira). Ja kun huomautan asiasta olen kuulemma lapsellinen ja mitä milloinkin. Voi mä pärjäisin niin paljon paremmin yksikseni eikä tarvis joka asiasta tapella jonkun kanssa eikä katsella sen typerää naamaa eikä typeriä tavaroita...

Mantelisuklaa ja Tilli 5+3

voihan kukkanen, mulla jäi äitienpäiväkortit postittamatta ku en muistanu niitä yhtään aikasemmin.. Tai siis on ne täällä hommattuna, mutta postilaatikot on jo tyhjennetty eli ne lähtee vasta huomenna..

ne tarrasukat on sitä varten et pysyy vauvat tarralla kiinni :)

Neuvolassa käynti helpottaa tota "en tiedä mistään mitään oloa". Siellä sit seuraillaan ja voi ite olla rauhassa kun ne kertoo kaiken tarpeellisen..

Varhaisultra on sillein turha et siellä ei oikein näy vielä mitään. Tietysti saa varmuuden, että on elävä ja oikeessa paikassa..

Muuten, lääkäri sanoi tänään et kohdunulkoisen kivut alkaa yleensä vasta viikolla 7-9, eli ei kannata noista kivuista sitä vielä miettiä. Ja sano myös et joillain tosiaan voi alkuraskaudessa olla progesteroonin(?) takia kipuja.

Heihei taas ja hyviä vointeja!

voi mantelisuklaa ehti väliin ku olin hidas.. Voi olla et hormoonitkin saa miehen tuntumaan idiootilta :) Muistan et jossain vaiheessa raskautta ainaki tuntu siltä, vaikkei miehessä mitään syytä oliskaan.. Tietty niissä usein on syytäkin.. Toivottavasti saat miehen ryhdistäytymään!

Mantelisuklaa: Hormoonit voi tosiaan vaikuttaa vähän kaikkeen mielialaan - huomaan sen itsestäni kanssa. Eiköhän se mieskin muutu parin päivän sisällä taas ihan mukavaksi :-)

Plussa: Olipas jännä tuo sun juttu. En ollut ikinä kuullutkaan tuollaisista vesirakkuloista, mutta tietääpähän nyt itsekin, ettei sitten ihan heti tarvitse panikoida. Kun voi olla ihan normaaleja tai siis harmittomiakin kipuja.

Tsemppiä Viiriäinen, ettei ole mitään tuledusta! Ja ei meilläkään ole vielä mitään työnimeä, jos vielä sen ekan lääkärissäkäynnin ja ultran kestäis... Pitää vaan odottaa vielä niin kauan. Siinähän se aika tosin menee - oireita arvioidessa :-)

Hei Mantelisuklaa.. jos ja kun suhde tuntuu vaikealta, niin kannattaa ehkä istua alas ja miettiä yhdessä missä mennään ja mitä halutaan. Mies voi tuntea olonsa epäväarmaksi ja yksinäiseksi plussauksen jälkeen (ehkäpä vaikka epävarmuutta omasta asemastaan sinun ja vauvamahan/vauvan välissä). Kannattaa siis käydä ilmaa puhdistava jutustelu aina silloin tällöin, jotta hän huomaa, että rakkautesi häneen ei ole kadonnut uuden vielä tuntemattoman rakkauden tieltä.. rakastaa voi niin monella eri tavalla ja monia ihmisiä!

Kaikki hermoilu ja muu on myös ihan normaalia raskauksissa, oli se sitten ensimmäinen tai kolmas. Aikaa hermoilulle vain jää hieman vähemmän kun noita tenavia pyörii jaloissa jo valmiiksi :) MinttuO, teilläkin on varmasti aika hälinää. I´hanaa, että olet nyt valmis tuon nelosen tuloon!

Tänään olin lasten päiväkodissa äitienpäiväkahvilla ja yksi tuttu äiti huomasi heti minun olevan raskaana. Ei niinkään mahastani, vaan siitä miten katsoin henkilökunnan (muutama raskaana oleva) ja eri äitien mahoja. Itse en edes huomannut tuijottavani, mutta niinkai se sitten on ;) Hauska sattumus. Täyttyy töissä vähän varoa mihin katseensa asettaa, ettei sielläkin heti arvata!

No niin, hyvää äitienpäivää kaikille joka tapauksessa! Nauttikaa elämästänne ja raskauksistanne vaikka paha olo jo joillan saattaakin alkaa nostamaan päätään!

Jahas nyt vasta googletin tota rakkulaa. Eli se on kysta. Ja se oli kiertyny, ja niiden lääkäreiden mielestä ei tarvinnu tehdä mitään.. Mitä mä netistä löysin niin kiertyny munasarja menee kuolioon jos siinä on noin iso kysta. En tajua. Nyt vaan pitää toivoa, että se tyhjenis tai puhkeais mahdollisimman pian.. Kiva jos joutuu leikkaamaan sen raskauden aikana. Ärsyttää.

:/ toivottavasti Plussan rakkula tosiaan sieltä itsekseen häviäis. Yleensähän ne niin tekevät. Itselläni leikattiin vuosi sitten dermoidikysta ja toisellapuolella olevaa nestekystasta vain sörkittiin näytettä. Se lähti sitten itsestään myöhemmin pois. Tänään kävin kans ultrassa ja siellä mullakin möllötti taas pieni nesterakkulainen. Se kiertyminen on kyllä ikävämpi juttu. Näkikö se sen ultralaitteellaan että oli kiertynyt?

Mä tosiaan juttelin mun gynen kanssa niistä mun kivuista niin se halus ultrata ton leikkausmenneisyydenki takia että missä mennään. Löysi kohdusta jonku klöntin mutta ei siellä sisällä ketää ollut :( Joko se on vasta tulossa sinne tai sit se on jo jossain väärässä paikassa. Se pelkkä pussukka ei kuulema tarkota vielä että se sikiö aikois sinne asettua. Otettiin raskaushormonit verikokeella ja maanantaina saan tulokset. Mulla on viikon matka lentoineen sit lauantaina edessä joten asiaa yritetään selvitellä eteenpäin ennen sitä. Vituttaa koko matka tällähetkellä ja vähän kaikki muuki :/ Toivottavasti muilla on ollut mukavampi päivä!

Nyt minäkin voin toivottaa tarrasukkia! :D Ja että ne tarrasukkaset olis oikeessa paikassa!

Maanantaina rupesi tuntumaan kun menkkoja ei tullut että voisiko ja sitähän se oli :) :) Miehellä on jo kolme jotka asuvat meidän kanssa ja tämä olisi ensimmäinen yhteinen. Laskurin mukaan olisi menossa 5+2 eikä vielä muita oireita kun rinnat kipiät ja vatsassa semmonen olo että menkat alkais. Neuvolan sain vasta 1.6. Mietin kans tota varhaisultraa että pitäiskö... Olo on ihan omituinen ja onnellinen :)

Tervetuloa Rouva 35 :)

Mä oon ihan tosissani alkanut miettimään oonko sittenkin pidemmällä, kun oireiden kirjo on sellainen ja ne alkoivat jo reilu 2 viikkoa sitten. Niin ja tää mahan pömpötys lisäksi. Oon menossa työterveyslääkärille maanantaina joka tapauksessa niin pyydän, että se tunnustelee onko kohtu kasvanut...

Neiti pian 30 ja Tilli 5+4 (vai sittenkin 9+4?)

Tervetuloa Rouva35!

Viiriäinen: Toivotaan parasta! Eihän siellä välttämättä näin aikasin näy muuta kun ruskuaispussi. Ja se voi hyvinkin siitä vielä alkaa näyttää kunnon alkiolta. Mullakin ihan just ja just pysty sanoo se lääkäri, et siel rinkulassa on sydämen lepatusta, ei siis vielä varsinainen syke..

Joo tulin viimeks ihan hysteeriseks ku piti lukea niitä kystajuttuja.. Täällä itku kurkussa olin varma et joudutaan poistaa koko munis ja vauvanalkukin.. Ei siis todellakaan kannata lukea mitään ahdistavia juttuja netistä!

Niin se näky ultralla, että oli kiertyny kun oli vasemmanpuolen munasarja ja se oli oikealla puolella koko viritys (rakkula ja munis).. Mutta ei siitä tietysti näkyny, että oliko kierteillä vai vaan suorana pompsahtanu sinne väärälle puolelle. Mutta nyt oon jo rauhoittunu ton suhteen, kun kipua ei oo oikeestaan ollenkaan enää. Luulisin et se on siis lähteny kutistumaan.

Muuten se pahin pömpötyskin on hävinny, eli varmaan oli turvotuksen ja sen ällörakkulan yhteisvaikutusta. Nyt on aika loistavan hyvä olo eikä mitään oireita. Illalla väsyttää vaan aikasemmin ja aamulla kiukuttaa kun tyttö on alkanu herää joskus ennen seitsemää. Tänään piti ottaa se viereen viideltä ja sitten ei oikein saanukaan nukuttua, kun se koko ajan yritti pudottaa mut sängystä unissaan möyrytessään.

Kertokaahan kuulumisianne! Ja tarrasukkia!

Yhteistyössä