Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä aikaisin ylhäällä.Ysiltä pitäisi lähteä kävelemään tytön leikkitoiminnan kevätjuhliin. =)

Meilläkään ei tiedetä miten päiväunia nukutaan. joskus saattaa ottaa sen kerran 4tuntia unta,mutta aika yleensä nukkuu pieniä pätkiä. Maksimissaan taitaa yhden 1-2tunnin putken nukkua. Taitaa nukkua 3päikkärit päivässä,joskus kaksi.

Yöunille mennään yleensä klo.20. Eilen venyi taas 20.30 asti kun meni kauppareissut pitkäksi. Nukkuu sitten putkeensa klo.6asti ja ihme kyllä tänään sitten nukkuu vieläkin...pitää alkaa kohta herättämään lapsia,että ehditään aamupalat syödä jne...

Meillä on alhaalta edestä ikenet ihan pullollaan. Tuntuukin kovilta pallukoilta,että saa nähdä tuleeko sieltä hampaat pian vai odotellaanko pitkäänkin vielä...perjantaina näkee mitä hammaslääkäri on mieltä. =) Jännittää tytön sylkitesti,että paljonko sitä bakteeria sieltä suusta löytyy...tunkee kyllä kaiken suuhunsa mitä eteen saa.

Kova on yritys pojalla päästä mahalleen,mutta kiikkuu kyljellään ja sutii jaloilla sitten tyhjää. Mahallaan nostaa itseään konttausasentoon,mutta ei etene näin...ihan pienen matkan jaksaa vetää itseään ryömimisasennossa. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan vielä lähde liikkumaan...

Istumaan nousee jos istuu sitterissä,kaukalossa tai rattaissa silleen puoliksi. Kohtahan sitä saa alkaa istuttamaan,jos neuvolassa antavat luvan...6kk alkaen muistaakseni saa istuttaa ja 5kk saa pitää tuen kanssa puoli-istuvassa.

Nyt tyttö heräs ja ei muuta kuin puuron keittoon....

Jumbis

No kuinkas babybiolaisten päivä meni? Oliko hyvä elokuva? Teillä onkin kivaa, kun Hesassa on kaks kertaa kuussa babybio, Tampereella ei oo kun kerran kuussa vaan.

Mä en oo jaksanu tehä tänään yhtään mitään. Käytiin vaunuilemassa noin vartin lenkki ja sitten tultiin kotiin, sitten oon vaan laiskotellu.

Ei meilläkään ole enää niitä pitkiä päikkäreitä. Yleensä päivän aikana on muutamat lyhyemmät unet, ei enää sellasia yksiä pitkiä niin kuin alussa oli. Yleensä poika nukkuu puolesta tunnista puoleentoista tuntiin kerrallaan.

Juu poika imee kyllä aika tehokkaasti mehut äidistään. Nyt kävin vaa'alla ja painoin 52.9 kg. Niin ja oon siis 170 cm pitkä että luut jo suorastaan törröttää. Ennen raskautta painoin 57-59 kg, ja isoimmillani raskausaikana 73 kg. Eli 20 kiloa lähteny ihan tuosta vaan. Mä kyllä yritän syödä ja syönkin paljon, koska aina on ihan hirvee nälkä mutta imetys tuntuu vievän kaiken ylimääräsen. Mun yhden kaverin äidiltä lääkäri oli muuten kieltäny imetyksen kokonaan, kun hän niin kuihtui. Mulle ei ole neuvolantäti mitään sanonu, mutta tutut on kyllä huomauttanu että oon laihtunu. No, ehkä ne kilot pikkuhiljaa palautuu. Omasta mielestä en nyt mitenkään kauhean laihalta näytä, vaikka toi vaa'an lukema onkin vähän huolestuttava.

Jaahas, lähtiskös tästä vaikka siivoilemaan.. ei millään jaksais kyllä sitäkään. Ehkä menen taas hörppimään kahvia, se maistuu aina niin hyvältä kun saa rauhassa juoda. Poika on nukkumassa niin on rauha maassa.

Palaillaan!

väsy-Simba

Jep, kivaa oli Babybiossa!! Tammikset oli hyvin edustettuina, meitä oli 6 yhteensä siellä! Leffaa ei paljoa kerennyt kattelemaan, se oli sellanen musiikki-leffa, jossa pääosin laulettiin/soitettiin ja sit kun jotain tapahtu ja missas minuutinkin niin oli ihan pihalla. Vähän huono babybio leffa siinä mielessä. =)

Simba, ootko sä tulossa tapaamiseen??

Tosi mukava päivä. =) Tyttö jaksoi hienosti, nukahti aina välillä ja sit vaan katteli ihmeissään.

Oli hienoa tavata teitä muitakin! Nintsun kans ehdittiin moikata jo edellisellä kerralla. Jäi vaan vähä harmittaan, et ei tultu istuun sinne teidän kans, mut aattelin et se mun kaveri ois voinu tuntee ittensä ulkopuoliseks, kun kerran oltiin kahestaan lähetty liikkeelle. No, mut ens viikolla nähdään taas.

Pitää mennä, tytöllä kuulostaa olevan nälkä...

Juu oli kyllä mukava babybio kaikesta kakkashowsta huolimatta :) Siis pupu töräytti vaipan ja pöksyjensä läpi mun paidalle ja housuille kakat! No onneks oli vaihtovaatteet pupulle, ens kerralla otan itsellenikin mukaan =D Leffa oli kyl sillee huonosti seurattava niinku Nintsu mainitsikin mutta eipä se paljoo haittaa.

Simba, sä oot kyl hoikassa kunnossa.. kuulostaa siltä ettet herkuttele lainkaan :) Mutta on tuo kyl niin yksilöllistä että toisilta lähtee kaikki kilot ja ylikin ja toisille jää pikkasen ylimääräistä ;) harmi kun niitä ei voi tälleen siirtää ihiseltä toiselle...

Jumbis, teidän poika pääsee vai jo eteenpäin? Vau! Toi masulleen kellahtamisen yrittäminen on kyl lystiä katottavaa kun jalat sutii tyhjää. Eikä tartte kovin lujaa törkätä ku on jo massullaan :)

Pikkasen jännittää illan nukahtaminen :) Eilinenkin meni taas huudoksi mutta kapalo viimein rauhoitti ja kyllä noita yösyöttöjä tuntuu olevan nykyään harvemmin.. Pitäisköhän lähteä pienelle kävelylle että pupu väsähtäis kunnolla..

Onpas tosiaan Simballa kiloja lähteny! Mut kaipa se vaan kovin yksilöllistä tosiaan. yks mun kaveri on nyt viikolla, oliskohanjo 26 meneillään ja hyvä et masu ees näkyy, siis ihan sika pieni. On laihtunu muutenkin kovasti, mut sanoi että äippänsä oli ihan samanlainen kun häntä odotti :) Mut tietty aikamoinen alku vauvaelämälle, jos on jo raskausaikana laihtunu ihan sikana :-/ meinaan jos sit imetyksen aikaan laihtuu vielä...

Bio oli kiva! Nupun pupu tosiaan valitsi hyvän hetken niskakakkaan ;O) Mut onneks sulla oi vaihtarit, ja eipä sun housuista kyllä onneks sit kuivuttuaan huomannu mitään :)

Poju oli kans mukavasti leffan ajan, nukahti jopa lopussa, vaikkakin pienien vastalauseiden jälkeen. Meillä meni eilinen yö tosi huonosti, kun poju heräili tunnin kahden välein mahaansa valittaen, ja aamulla vielä oli selkeästi kipeä maha ja väsynyt poju. Onneks tuo biossa käynti meni hurjan hyvin, nyt kotia päästyään poju kyl taas pikkasen huudahtelee mahaansa :-/ Piereskelee kovasti ja ärtyny.. Voi kun ens yönä ei menis taas huonosti. Se on varmaan tuo maanantain rotarokote, joka on nyt ärsyttäny suoliston, ei ainakaan muu tuu mieleen. Meillä oli tätä viime kerralla pari päivää, mut nyt jo kolmatta.. Mut onneks tosiaan saatiin hyvä reissu tuonne babybioon, vaikka olin tosin vähän myöhässä kun kotoota lähtö viivästy pojan huutojen takia..

Oli kyllä kiva tavata teitä kaikkia!!! Kyllä aika hyvin oli teistä jo kuva mielessä, minkä on kirjoitusten ja spacen kuvien avulla muodostanu. Oli ihan kun vanhoja tuttuja olisi tavannut :D Lumikin oli rantautunu suomen maalle, ja porskutteli menemään jetlägistä huolimatta! Ootan kyllä innolla seuraavaa tapaamista sit ens viikolla!

Nyt meen syömään, mies väsäsi salaatin, heippis!!

Ulla, niinhän mullakin lähti painoa raskausaikana, painoin päivä synnytyksen jälkeen 4 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta mutta.. sitten ne tuli jostain nurkan takaa imetyksestä huolimatta takaisin!! Eli voit lohduttaa kaverias, että kyllä ne sieltä (ehkä) tulee takaisin! =)

Hö meidän kone on ihan jumissa, ellit on ainoa paikka mihin pääsen. En pääse ees spaceen.. mä en taida tulla tapaamiseen. Siis olis niin kiva nähdä, mutta täältä on kuitenkin oma hommansa lähteä. Te olittekin tänään tavannu oikein sankoin joukoin:) Kivaa. Leffa oli muuten sama, minkä iteki katoin viikko sitten. Luulin, että olin ihan tyhmä kun en tajunnu siitä mitään. Meni melkeen kaikki ohi, ainut mitä tajusin että siinä oli tyttö, poika ja musiikkia:) Kiva Nuppu toi kakka-hommeli, no onneksi oli ne vaihtovaatteet.

Kuulostaa tosi kivalta tuo teidän tapaaminen! Ja iso porukka oli ollut tänäänkin koolla. Harmi kun olemme täällä niin kaukana, että emme pääse mukaan..

Meillä on ollu oikein hulina viikko! Joka päivä jotain menoa, ei olla keretty edes nauttimaan näistä ihanista ilmoista. Tänään meillä oli neuvola, tai siis painokontrolli. Neiti painaa nyt 5 850 g ja on 63 cm pitkä. Tasaisen hitaasti, mutta varmasti paino nousee 100 g viikossa. Tuntuu ihan hurjalta, kun olikos se Tähden poika, joka painoi jo melkein 9 kg. Ja muistaakseni meidän vauvoilla ei ole kuin muutama päivä ikäeroa. Mutta ei tuo meidän neiti ole mitenkään liian laihan näköinen, poskia kuitenkin on reilusti, mutta on vissiin niin siro rakenteinen, että painoa ei kerry nopeammin. Ja katsotaan nyt mitä siellä lääkärissä sanotaan tuosta maitojutusta.

Meillä syödään aika isoja määriä kiinteitä, peruna- porkkana sosetta menee jo nelisen ruokalusikallista. Terveydenhoitaja sanoikin tänään, että voisi ottaa kaksi ateriaa päivään. Eli kasvis- ja hedelmäaterian, kun tuntuu, että neidin ruokahalu on kohdallaan ja maha on kestänyt hyvin. Mä olen tehnyt nuo vihannessoseet itse ja ajattelin ne jatkossakin tehdä isommissa määrissä pakkaseen. Hedelmäsoseet olen ajatellut ostaa ja vielä kun joku täällä sanoikin, että ne on puhtaampia (siis torjunta-aineettomampia), kuin itse tehtynä. Reissussa varmaan syödään sitten valmisjuttuja.

Simba, teillä on aivan ihanan näköinen ja iso piha! Ja omenapuut valmiina! Odotan kuin kuuta nousevaa, että nuo meidän taimet alkais tuottamaan jotain. Mutta taitaapa mennä jokunen vuosi.. Oletteko asuneet kauan talossanne?

Aivan mahtavalla paikalla teidän talo! Ja minkälainen urakka teillä on ollutkaan!! Huh, huh.. Teidän talo näyttää ihanan perinteiseltä, mutta kuitenkin tuotuna tähän päivään, tietyillä jutuilla. Just minun makuuni.:) Laitathan sitten uudempiakin kuvia, kun "tilanne" etenee? Joku kysyi meidän talon mallia, se on Kannustalon Harmonia 135, nykyään ilmeisesti Rauhala- mallistossa, mut silloin oli vielä Harmonia nimellä. Muistaakseni se mallinumero oli tuo, tehtiin siihen jonkin verran muutoksia, et se ei ihan suoraan se ole.

Me käytettiin aika rohkeasti värejä sisustuksessa, ja ollaan viihdytty tosi hyvin. Yleisilme meillä on melko vaalea, mutta sitten on vastakohtana tummia sävyjä ja murrettuja, voimakkaita värejä. Tämä on sellainen asia, mistä voisin kirjoittaa vaikka kilometrin, värit yleensäkkin ovat minulle tosi tärkeitä ja suorastaan intohimo.:) Näin puhuu tasaisen tylsän värinen blondi, joka pukeutuu pääasiassa mustaan ja tummanruskeaan..:D

Jäi vielä jotain kommentoimatta, mutta vielä kirjoittamassa Spaceen.

Mäkin haluaisin tulla teidän kanssa leffaan ja sinne tapaamiseen. Täältä pohjoisesta on vaan sen verran matkaa, että haaveeksi taitaa jäädä. :-(((

Aamulla oli Amelien 5-kuukautisneuvola. Pituutta nyt 68cm (51cm) ja painoa 8250g (3470g). Päänympärys 43,6cm (35cm). Laitettiin rota-rokotteen toinen osa ja 5 kk:n rokotukset. Hirvittää vieläkin. Amelie on nukkunut jo pari tuntia eli kova satsi tuli otettua.

Maanantaina lähdemme lomareissulle anopin kanssa kun miehellä alkaa kesäloma. :-))) Savonlinna-Mikkeli akselilla autoillaan muutaman päivän ajan.

Catriina ja Amelie 5 kk ja 1 viikko

Selvittiin hammaslääkärireissustakin. Tytöllä ei reikiä,sanoi hampaiden olevan puhtaat,eli hyvin ollaan saatu harjattua. 4hammasta vielä puuttuu. Pojalla alaikenet pullollaan ja sanoikin hampaiden tulevan lähiaikoina läpi. Kyseli myös onko ollut kärttyinen...noh, joka hetki melkeenpä. Täysin yllätyksenä tuli sitten se,että ylhäällä hampaat kuultaa ja ikenet turvoksissa...eli hampaita tehdään urakalla.

Eilen tupsahti tekstiviestillä kutsu huomiseksi serkun ylioppilasjuhliin ja huomenna tulee myös anoppi yöksi meille. Tulee aika tapahtumarikas päivä. Ekaj uhliin ja sit kotiin äkkiä takas ja anopille lapset ja ite takapihalle löhöömään. *ei ehkä noin kyl mene* Sunnuntaina lintsille sitten aamusta...

En tiedä voiko hehkuttaa,kun miehestäei koskaan tiedä. Puhuttiin eilen illalla nukkumaan mennessä naimisiinmenosta ja aika lupaavalta kuullostaa...saa nähdä sitten koska sitä rouvistuu.=))

Nyt kuuluu taas sellasta ääntä,että äitiä kavataan...

Jumbis *kärtsäsin matkalla ihonikin,vaikka en yleensä pala*

Onpas linjat kylminä.. =)

Siis tsiisus mikä päänsärky mulla oli tänään!! Heti aamulla herätessä alkoi, ja yltyi vaan.. Oon nukkunut pikkumiehen kanssa päikkärit joka kerta tänään + yhet ekstrat vielä päälle. Poika vielä yllätti ja vetäs aamulla pitkästä aikaa unia tonne klo 7.30 saakka! Eli mä oon nukkunut viime yönä 7,5 h (siitä pois herätykset+imetykset), päivällä 2 x 2h ja vielä yhen tunnin pätkän. Nyt on onneks parempi! Vetäsin päivän kuluessa 3 x 600 mg Buranaakin eikä niistä ollut apua.. Vitsit mä hommaan kunnon migreeni-myrkyt kun imetys loppuu!!

Meillä syödään tällä hetkellä varmaan kolmea ateriaa päivässä.. Eli n. klo 10.30-12 on kasvissoseateria, sit klo 15.30-16.30 on hedelmäateria (Ulla, nyt se päärynäkin maistuu!! =)) ja illalla puuro. Tänään siis ensimmäistä kertaa puuroa, pojan 5 kk synttäreiden kunniaksi! Tein 1 dl puuroa, siitä meni n. puolet. Sen päälle poju vetäs vielä 50 ml velliä. Noi kasvikset on maistuneet pojalle niin älyttömän hyvin, että päätin ruveta maistattamaan myös hedelmiä/marjoja.

Jumbis, peukut pystyyn rouvistumiseen! Me kaikki tammimammat tullaan sitten häihin! =)

Catriina, Amelie on kanssa jo iso tyttö!! Mä kattelin muuten Muksun päärynäsose-purkin etiketistä, että on aivan Amelien näköinen vauva siinä!

Kohta koiran kanssa pihalle, täytyy vähän tätä nokkaa näyttää ulkona.. Poika nukkuu yöunia.

Nintsu + pieni mies 5 kk TASAN!

Joo kylmänä ollaan ;)

Tuntuu taas että ois hiekkaa silmissä, väsyttää niin paljon. Meillä ei tänään oo päikkärit maistunu ees sen vertaa mitä eilen :( Nukuttaa selkeesti mutta taistelee unta vastaan... silmät lupsahtaa kerran ja sitten -ding- taas ollaan muka pirteitä.. Siitä 15min niin taas unettaa. Ja itkua ollu koko päivän.. En tiiä, jotain rytmiä tuo selkesti hakee. Iltaitkut on aloitettu (just iskänsä kaa tuolla vaippoi laittaa ja kaamee kiljuminen kuuluu)...

Mutta yks mikä tänään on onnistunut on se imetys.. JA tiuhaan onkin ollut tissillä... EN tiiä oisko pupulla sitten oikeen joku nuha kun koko ajan hieroo nenää ja silmiä ja nokka on tukkonen... keittosuolatipat jeesaa sen hetken, samoin niiskuri mutta ei se mikään ratkaisu oo.

No, mutta mua väsyttää ja pupua myös mutta miten saisin sen nukkuu ku kapalokaan ei oikee jeesaa :(

Jee Jumbis, pidetään sulle peukut pystyssä, ehkä me päästään sit pian häihin ;)

Ja Nintsu, hyvä juttu että päärynäkin menee, ehkä poju oli niin varovainen kun sai paljon makeaa mahan täydeltä :) Hyvin teillä tosiaan noita kiinteitä jo menee, ja söikin niin nätisti sielä biossa! Mun äippä kävi ruohonjuuressa tänään, ja siellä oli maissi-porkkana sosetta, eli sitä seuraavaks.. Maissi kun sopinu mahalle, ja ajatteliin porkkanaa kokeilla, niin tuo olisi hyvä! Muuten olisin sit antanut valmis maissisosetta ja tehnyt sen porkkanasoseen itse, kun tuo maissin valmistaminen soseeks vaikuttaa työläältä.. Ja sinne tallinnan reissulle olisi kiva ottaa valmiit purkit mukaan, hotlassa on vaikea soseita väsätä :)

Sit jos tuo uppoo, niin kukkakaali olis varmaan seuraavana. Päärynä meille jo maistuukin, joten sen seuraks kans joku hyvä. Varmaan kun poju on se 5kk niin meillä, ainakin toivottavasti olisi Nintsun tapaan tuo yks kasvis, yks hedelmä ja sit velli / puuro illaks!

Voi Nuppu sua ja pupua :( Tiiän tosiaan tunteen kun ei saa lasta päikkäreille.. Meillä kun on ollut yhtä tappelua noiden päiväunien kanssa monta päivää. Tänääkin pääsin just rannalla koiraa uittaan, olin kävelly 20min kun poju heräs.. vaunut kun pysähty. Ja sit ei saanu taas unta :-/ Ihme kevytunista touhua. Mahtaakohan tuo lämmin ilma ja uudet opitut jutut olla yhdessä tekijänä?

Toivotaan että saatte Nuppu ja pupu nukkua ens yönä hyvin, sitä mekin tässä omalla kohdalla toivotaan.. jo kolme yötä menny tooosi tiheeseen heräilyyn kun tuo pojan masu ei vieläkään ihan ok. Tosin viime yö oli jo himpun verran parempi..

Nyt painelen itsekin nukkuun, huomenna pitäis lähteä sukulaisten luo ylppäreitä juhliin.. turkuun asti! Toivottavasti poju jaksaa automatkat, on aika pitkät reissut :(

Hyvää yötä!!

Oonkohan mä jotenkin laiska soseiden suhteen vai ylivarovainen...Poika syö kerran päivässä ja aika vähän. Tänään annoin aamulla kaurapuuroa teelusikallisen verran. Pitäs varmaan aloitella hedelmäsoseitakin pikkuhiljaa..pikkasen reilu kuukauden päästä kun poikakin tarvii jo tosissaan soseita ruoakseen.

Parin tunnin päästä pitäs mennä ylppärijuhliin. Kävin sitä varten eilen äkkiä ostamassa SOPIVIA juhlavaatteita. Nyt on valmiina nekin kans tytön synttäreille. harmittaamun iso jalankoko ja melkeen kaikki kivat juhlasemmat kengät oli vaan kokoon 40asti ja ei mennyt jalkaani...=/

Juu, satte kyl odotella häitä pitkään...ollaan niin hitaita järjestämään niitä ja ite en haluaisi kirkkohäitä. pitää saada kroppakin kuntoon ennen sitä sitten...Mutta ilmoittelen kyllä.=)

Nyt mentävä valmistautumaan..

Jumbis

nyt se on sit alkanu. tukka lähtee päästä imetyksen takia. voi helev, mitä tuppoja karisee!

jumbis, minä olen laiska soseiden suhteen, kun en ole vielä ajatustakaan uhrannu niille. koko ajatus on lähinnä alkanu ahdistaan, ku en jaksais alkaa testaileen ja valmisteleen mitään soseita. jotenkin ei jaksa vaan. tissin tuuppaaminen on niin helppoo. voipi olla, et siis siks täysimetän 6 kk asti, ja sit rupeen vasta antaa soseita tai sit sormisyönnillä, kattellaan..

Joo, tissi on kyllä helppo.. =) Meillä on noista soseista ollut niin paljon hyötyä että oon tyytyväinen että aloitettiin ne pari viikkoa aikaisemmin kuin neuvolasta suositeltiin. Poika nukkuu pidempiä pätkiä, ei itke mahaansa, ei roiku jatkuvasti tissillä.. Mä Nunnulle kerroinkin kun junailtiin yhtä matkaa torstaina, että pidin tossa pari viikkoa sitten ruokapäiväkirjaa (ennen kuin pojalle aloitettiin soseet) ja merkkasin parin päivän ajalta imetykset. 12 tunnin aikana poika oli tissillä 11 kertaa! Oli vähän tuskasta sillon.. Nyt ruoka-välit on n. 2-3 h, voi olla pidempäänkin. Yöllä eka pätkä on 5-6 h.

Jep, mullakin on tukka ruvennut varisemaan. Ja kädet on NIIN huonossa kunnossa!! Kauheen kuivat ja ihottumaiset.. Oon koittanut kaikki rohdot läpi, ja sainkin kädet jossain vaiheessa kuntoon Natusanin vauvavoiteen avulla, mutta nyt ne on taas ihan kamalat. Ei mikään auta kun pitää lutrata veden kanssa jatkuvasti.

Jaaha, illalla on ne meidän parvekkeen avajaiset.. Mulla on neljä siideriä ostettuna, ja tosiaan käydään kaverin kanssa jossain kuppilassa kääntymässä. Suunnitelma olis että olisin kotona klo 24 mennessä, eli pehmeä lasku "normaaliin elämään". Äsken pumppasin 150 ml maitoa jääkaappiin yötä varten, jos tuo poika nyt ees suostuu niitä juomaan.. Oli tissi taas niin täynnä että oikein sattui!

Nyt paikkoja järjestelemään kun poika nukkuu..

Nintsu + pieni mies 5 kk + päivä

Op: mullakin on alkanut hiukset lähteä ihan tupoittain. En uskalla edes suihkussa katsoa kuinka paljon lähtee... Kamalaa! Pikkuiseltakin lähtee kamalasti tukkaa. Mistäköhän sekin johtuu? Vaihdoin valkoisen lakanan ja nyt se on ihan täynnä sen pieniä hentoisia hiuksia. Onhan sillä niitä jo ihan reilusti, mutta en mä oo tiennyt että pikkuiseltakin vois nuo hiukset ihan sillai lähteä.

Meillä on poika kovasti kipeänä. Eilen illalla alkoi flunssa ja yö oli sitten jo ihan kauhea, kun ei oikein saanut henkeä. Olin jo lähdössä sen kanssa terveyskeskukseen, mutta onneksi sitten tasaantui tuo hengitys. Tänään on jo vähän parempi kun on saanut lääkettä tasaisin väliajoin. Nyt vaan on ääni ihan mennyt ja sitten pelästyy aina välillä sitä kun ei saa sanottua mitään. Onneksi ei ainakaan vielä oo tarttunut neitiin. Neiti on niin iloinen onneksi. Tykkää muuten isoveljestään ihan älyttömästi. Aina kun näkee tämän jossain niin alkaa jutella ja hekottaa. Ei naura samalla tavalla kenellekään muulle. Joku siinä toisessa pienessä vaan kiinnostaa niin kovin.

Ai niin ja mies lähti vielä kaverinsa polttareihin. Kyllä mua vähän ketutti. Sanoinkin sille että jos olis ollut mun kaverin polttarit niin mä olisin kyllä perunut menoni heti. Mikäs siinä onkin että jotenkin sitä on vaan päävastuussa niistä lapsista vaikka mä oon aina kuvitellut että meillä on hyvinkin tasajakoista tää meidän lastenhoito. Ehkä sitä ottaa itselleen vaan sellaisen roolin huomaamattaan. Mä huomasin ainakin silloin kun vein esikoista hoitoon, että musta tuntui tosi pahalta kun en ollutkaan enää niin korvaamaton hoitaja ;)

Meilläkään ei vielä mitenkään erikoisesti syödä noita soseita. Maistellaan vaan. Annan kerran päivässä 1/3-purkin sosetta ja muuten mennään maidolla. Pitäis varmaan aloitella vähän hedelmien maistelua. Ja sitä puuroakin pitäis jossain kohtaa miettiä. Mä muistaisin että meillä esikoinen tykkäs kamalasti niistä jauheesta tehtävistä puuroista, mutta saiko niitä antaa sitten vasta myöhemmin???

Nyt heittäydyn tuohon sohvalle telkkarin eteen ja syön oikein paljon karkkia ja sipsejä!

Terkuin,
Emmu + Pieniläinen melkein 5 kk

just vähä aikaa sit tultiin kotiin valmistujaisjuhlista. pieni herra oli niiiiin rauhallinen, kiltti ja iloinen, että hurmasi kaikki. nyt nukkuu tyytyväisenä sängyssään. ihana pieni juhlija.

piti ostaa uudet imetysliivit, ku perhana tuli kaarituki läpi kankaasta. pitäsköhän valittaa, kun näin vähä aikaa (3 kk) vaan kesti? on ne kuitenkin sen verran hintavia, et ei viittis koko ajan ostella. siis meinaan mulle ei löydy hyviä mistään peruskaupasta, vaan pitää ostaa ihan rintsikkakaupasta ja siks maksaa enempi..

nyt itekki nukkumaan ja huomenna asuntoja etsiin.

Yhteistyössä