T
Tähti-08
Vieras
Ymmärrän, Rosa, että miltä susta tuntuu... Minulle olis TOSI vaikeeta, jos en pystyis imettämään. Olin ennen vauvan syntymää vähän epäluuloinen imetystä kohtaan ja en ollut edes varma, että haluanko imettää (olen ihan outo!!) ja että maksimissaan 3kk imettäisin, jos maitoa tulee. Nyt sitten vauvan syntymän jälkeen ajatukseni ovat muuttuneet ihan täysin ja nyt siitä imettämisestä on tullut minulle tosi tärkeetä, varsinkin reilun eka kuukauden karikkojen (huonot imuotteet ym.) jälkeen tuntuu, että se on vieläkin tärkeempää mulle. Mulla taas on vähän toisin päin, että kun maitoa nyt on ja imetys sujuu suht ok, niin mä en suostu antamaan korviketta, vaikka se meidän perheen hyvinvoinnille parempi oliskin välillä. Mutta tuosta imettämisestä on siis tullu vähän "liian tärkeetä" mulle, enemmänkin "tunnepuolella". Minä en itse näe mitään ongelmaa korvikkeiden annossa, koska ne ravitsee vauvaa aivan yhtä hyvin kuin rintamaito ja korvikkeita saaneet vauvan kasvavat aivan normaalisti ja he saavat tarvittavaa läheisyyttä, kunhan vauvan annetaan juoda maitonsa sylissä. Rosa, älä kanna MITÄÄN syyllisyyttä korvikkeiden annosta. Voithan nauttia siitä tyytyväisestä ilmeestä Piiperöisen kasvoilla, kun hän saa maitoa pullosta ja saa masunsa täyteen
)) On tosi ikävä, että lähipiirissäsi ei ymmärretä asiaa... Ja onhan teillä imetys kuitenkin onnistunut, koska pystyt antamaan tissimaitoa öisin ja osittain muulloinkin. Ei meilläkään ole ollut niitä pitkiä tissittelyjä, poitsu syö päivisin kummatkin tissit max 20minuutissa, joskus alle 10min. Öisin menee 20-30min, kun nukahtelee välillä.
Väsyttää, kun mies ei ole tällä viikolla pystynyt hoitamaan poitsua aamuisin kovin pitkään, niin itsellä on vähän liikaa univelkaa... mutta huomenna ja viikonloppuna pitäisi saada nukkua enemmän, toivottavasti. Nyt pitäisi yrittää vähän siivota kotona, kun on aika karmea ilmestys tää kämppä ja illalla tulee vieraita...
Väsyttää, kun mies ei ole tällä viikolla pystynyt hoitamaan poitsua aamuisin kovin pitkään, niin itsellä on vähän liikaa univelkaa... mutta huomenna ja viikonloppuna pitäisi saada nukkua enemmän, toivottavasti. Nyt pitäisi yrittää vähän siivota kotona, kun on aika karmea ilmestys tää kämppä ja illalla tulee vieraita...