TAMMIVAUVAT 2007

Lapset tuossa päätti yhteistuumin vähän piristää äippää. Tyttö laittoi 2legoa puseron sisään ja tuumas et tissit :LOL:
Ja pojalle puhuin äitienpäivästä et sit sillä pitää käy ostaa äitille lahja. Poika siihen et "joo, mä ostan kortin, kukkia ja korvatulpat" :LOL: Ihmettelin et miks ne korvatulpat niin sano et sitten ei tartte kuunnella tytön kiukkuamista :LOL: Ihania :heart:
 

Joo eli tänne siis..

Meille syntyi 2.1.07 ihana, suloinen poikavauva kiireellisellä sektiolla.. Hurja synnytys käyty läpi kestoa yli 15h.

Mutta ihana lopputulos: 54cm ja 4270g laskettuna päivänä..tai noh ultrassa se heitti 2 viikkoa, mutta ei vaihdettu la:ta. !?!?

Helmikuussa poika sai nimekseen Leevi Julius. <3 Parasta! :heart: :heart:
 
Kränä: Tililtä oli livahtanut 2862,92? :eek: No, kyllä sen maksaa siitä ilosta, että näkee lopun ikänsä hyvin. Lukulasit varmaan joskus vanhana tarvii, mutta se nyt on pieni murhe tämän rinnalla.
Siellä meitä kärytettäviä meni kuin liukuhihnalla huoneesta toiseen, mutta hetkeäkään se ei haitannut. Henkilökunta oli aivan ihanaa.
Kiitoksia sinne! :flower:

Ja nyt suklaalevyn kimppuun. :p Paino on nimittäin mullakin taas vähän pudonnut ja taas yhdet pienemmät farkut mahtui jalkaan. =)
 
Vilipi nopeeta
Iltaa!

Vihdoin vauva nukahti. Meinaa tykätä vähän huonoa tästä asunnon vaihdosta. Mie olen aina kuvitellut että ei se paikka vaan se seura, näköjään sillä kodillakin on sitten oma paikkansa jo vauvan ajatuksissa.

Meilläkin pitäis aloittaa pikkuhiljaa kiinteillä, tyttö vetaisee parikin desiä välillä maitoa, välillä riittää desi. Mutta yleensä yötä vasten tuntuu että aivan älytön. Miten te muut, annoitteko siis illalla vai aamulla? Voi että kun ei muista. Minusta tuntuu että toisille annettiin aamuisin, mutta onkohan sillä nyt mitään apuvaikutusta noihin yöuniin? Nooh, pitää kokeilla. Ei vaan vielä tohtis. Jännittää aivan mahoton. Paitsi että onhan se Kristan isoveli jo syöttänyt kaikkea Kristalle, kurkkupastilleista lähtien. Eilenkin tytön rinnuksilla oli leivän muruja, siinä pääsi jo itselläkin nauru. Poika vaan tuumas et "Krista on vaan kuolannu ne muruset siihen, mie yritin laittaa ne kyllä sinne suuhun asti". Just. Ja sitten kun yrittää opettaa että vain aikuiset saa antaa vauvalle ruokaa ja naurussa on pitelemistä. Ainakin vauva oli oikein kiinnostuneen näköinen ja maiskutteli kauan aikaa.

Vilipi
 
Huomenta naiset :)
Meillä olikin ihan ihme yö, Aatu vääntelehti vähän väliä. Tutti kelpas välillä rauhottaan, välillä piti sit se tissikin saada suuhun ;) mut eipä oikein selvää saanu, että nälkäkö oli vai mikä kumma vaivas. Luulis, että meilläkin alkais oleen yöt jo kokonaisia, mut eipä nyt siltä näytä. Yleensä on syönyt pari kertaa vielä yössä, kuhan ei nyt ala lisääntyyn. Sit tarttee alkaa miettiin parempaa iltatankkausta ;)

Myyrälle onnittelut onnistuneesta operaatiosta :flower: on varmaan hieno tunne nyt. On se upeeta, mitä nykypäivänä saadaan ihmiselle tehtyä, moni saa avun tuostakin.
Vilipi kiva, että mieli jo vähän parempi. Ja tosi hyvä, että pääset neuvolaan jutteleen. Apua on hyvä pyytää, jos vähänkin siltä tuntuu. Niin ja meitä juttukavereita löytyy täältäkin, aina valmiina auttaan parhaan mukaan =)

Mua alkaa pikkusen jännittään se kierukan laitto, sain ajan nyt sit heti vapun jälkeen. Mahtaako sen laitto sattua kuinka paljon... vaikka tuskin tuntuu pahalta, jos vertaa esim synnytykseen, vai voiko verrata
:whistle:
Ois taas ihan riittävästi puuhaa tällekin päivälle. Asioita pitää hoidella ympäri kaupunkia ja iltapäivällä on pienet "kekkerit", ovat tuolla missä meidän tytöt käyvät pari kertaa viikossa hoidossa. siellä vierähtääkin varmaan jokunen tunti ja kohta taas on ilta. Hohhoijaa, kyllä nää päivät hurahtaa nopsaan. Tarttee lopetella, että kerkee tekeekin jotain ;) päivänjatkoja kaikille!

sayenna
 
Huomenta!

Nyt, ku muistelen niin vastailen noihin galluppeihin.

Eli meillä miehellä ei kyllä tuota mitään ongelmia kummankaan lapsen vaipan vaihto, mut harvemmin sen tulee kummiskaan vaihdettua. Mä ne yleensä hoitelen, mut ei oo kummiskaan siitä kii etteikö toinen voisi. Mä nyt satun oleen aina vaan paikalla. =)


Mä luulen, että meen välillä työkokemustakin kartuttamaan sit ku poju on siinä vuoden ikäinen. Voi olla, et jäänkin kotiin, mut tällä hetkellä on tälläset mietteet. Muuten ei töihin oo kiirettä, mut jotenkin kaipaa toisten aikuisten seuraa välillä. :ashamed:


Meillä nuo yöt menee vielä useesti heräillessä. Leevi syö noin kaks kolme kertaa ja nousis viimeistään kuudelta ylös. \|O Tänäänkin oli puoli kuudelta sellaset juttutuokiot reunapehmusteen pupujen kans ettei oo tosikaan. Tutin avulla saa sit venytettyä nykyään tota nousemista jopa kasiin saakka. Kai tuo poika on huomannu, et ei tuo äiti mua täältä vielä kuudelta pois nosta. ;) Mut, tosiaan sitä tuttia saa sit vähän väliä laittaa, ku heti sen tippuessa herää. Luulis, et tän ikänen nukkuis paljon enemmän yössä, mut monesti on yöunet 8-9 tuntia miinus siitä viä noi kaikki heräilyt. Äitille ainakin maistuis unta enemmän. Ja mitään vaikutusta ei oo tohon aamun sillä monenko aikaa poika menee unille. Oon kokeillu aikasemmin ja myöhemmin nukkumaan menoo, mut Leevin kello on kyllä siinä kuuden korvilla soimassa.


Mä luulisin, et pojalla tuolla ylhäällä pilkottaa ensimmäisen hampaan alku. Leevi ei ihan hirveen innokkaasti sinne anna kattella, mut mä oon siellä nähny pienen valkoisen pilkottavan. :D


Millasilla määrillä tota perunaa nyt aletaan antamaan ja kuinka paljon sit lisäätte aina päivittäin? :ashamed: Meillä ei ollu tosta maissivellistä mitään "hyötyä", mut en oo viä tohtinu pottua antaa, mut jospa tästä pikku hiljaa vapun jälkeen.


Ai niin, kerpeleen ehkäsylaastari meinaa tehdä tepposet mulle just ku sitä hehkutin. Nyt on sit toista viikkoo jo tihutellut. \|O Mä en ala! Kohta pitäs sit jo kunnon menkatkin alkaa, mut nyt on saanu kulkee rätti persiissä jo ties kuinka kauan. :headwall:


Mut, hyviä päiviä kaikille... :wave:
 
Siis joo, pitkät rimpsut ja PUFF! Jokin kirjain yhdistelmä saa ne katoamaan.

Arvatkaas mikä on kans aika tehokas herättäjä aamuyöllä neljän aikaan? Kun lapsi oksentaa päällesi. Toivon vain että se ei tartu nyt muihin, ei ainakaan Kristaan. Ja desinfektoa kuluu. Niin siis esikoinen on oksennustaudissa.

Ja eikun pyykille. Osaatteko sanoa muuten että voiko tuon ikäisellä kuin viisi vuotias olla jo esimerkiksi umppari tulehtunut? Onko kellään kokemusta? Eihän tää tänne vauva puolelle kuulu mut näin jos jollakin on jotain tietoa.

Vilipi ja Krista (viikon päästä neljä kuukautta!)
 
myyra keittelee
Voi Vilipi, kamalaa tuo oksennustauti!!! Toivottavasti ei leviä.
Umpparista en sen kummemmin tiedä, mutta en tiedä yhtään lasta jolta olisi leikattu. Löytyisikö Googlella jotain tietoa?

Meillä kiehuu eka peruna. :p Rosamunda on jauhoinen mutta kai aika tärkkelyspitoinen, vai onko muihin eroa? Siitähän kai ne masunväänteet tulee?
Voi voi, näin mun pikkuruinen kasvaa iiisoksi pojaksi. Niiskis.

Ville tasan 16vko, perunanpurija :heart:
 
Olipas hienoja Melle!
Voi kun itekkin osais kutoa.. :snotty:

Jere rääky taas aamulla täysin palkein kun vedin paidan pään yli. Mä jo luulin, et tuo vaihe olis menny ohi. Suuttu rassu oikein kunnolla!

Sain kopsattua kaikki omat viestit tuolta odotus ketjusta ja otin vielä muutaman alkupään viestin tästäkin ketjusta talteen.
Niskat ihan juikkelissa, kun kävin läpi ne yli 300 sivua mitä tuolla tammimasu ketjussa oli.
 
Kauniita neuleita Melle! Varsinkin se isoäidin neliöjuttu. Osaispa itsekin. Meilläkin neiti sai syntymälahjaksi kummiltaan isoäidinneliöillä tehdyn peiton ja sitä on käyty ihastelemassa.

Myyra, googletin ja kyllä taitaa olla meidän tauti ihan sieltä anoppilasta tuotua. Kuume kuuluu asiaan umpparissa. Multa on muuten leikattu, täysin terve umppari tosin. Eli siksi ei voi tietää miten tulehtunut oireilee. Nyt vaan peukkuja ettei tartu...

Poio, meilläkin huudetaan edelleen pipon takia. Mietin jo etten laita ollenkaan, tiukalla hupulla varustettu takki saa riittää mut eipä tuota lämmintä olekaan tänään kuin viis astetta! Brrh! Eli pipo päähän ja ulos. Onneksi Krista muuten nukahti tonne ulos, en ole koskaan tähän aikaan vienyt ulos nukkumaan, mutta nyt oli pakko lähtee viemään pyykkituvalle tavaraa.

Tuli tuossa vaan mieleen että aika monella on ollut tuota oksennustautia, enkä muista että kukaan olisi sanonut että olisko se tarttunut vauvaan.

Ja niistä potuista, muistan vaan et uusia pikku pottuja ei kai saanu antaa vauvalle. Sekin tietty muuttunut tässä välissä...Mutta niitä ei saanut antaa sen takia kun niissä on niin paljon sitä samaa ainetta mikä tekee potun vihreeks.

Ja eikun taas siivoomaan. B) Vielä paistaa oikein aurinkokin. Varmaan se sitten loppuu kun saan matot ulos kuivumaan!

Vilipi ja Krista
 
Taas on jäänyt tämä kirjottaminen vähemmälle!

Meillä ollaan nyt muutama päivä maisteltu maissivelliä.. ei ainakaan vielä oo mitään vatsan väänteitä. sitä perunaa tosiaan silloin kokeiltiin mutta se ei ainakaan vielä silloin käyny!

vaipan vaihdosta et mies vaihtaa mielellään pissa vaippoja.. ilman kehotustakin! :) mutta kakka vaipat hänelle(kin) tekee pahaa.. tosin vaihtaa kyllä jos en ole paikalla. Mutta tuo meidän neiti kylläkin kakkaa niin harvakseltaan!!!

Jotain muutakin piti mut empähän muista mitä... toisten sitten!!
 
myyra keittelee
Voi että peruna oli hyvää, ihan hymyilytti!
Ekan lusikallisen jälkeen tuli oikein kitinää, että lissää. Niellessä tuli hieman kummastunut ilme, kun tavara olikin paksumpaa mössöä. Masunväänteitäkään ei tullut yhtään, tuolla poika nukkuu tyytyväisenä kissaverkon suojissa.
Se tuli muuten postissa ja on tosi hyvä! :D
Huomenna saa poika syödä jo niin ison muusin kuin vain haluaa.

Eikös uusissa perunoissa ollut kokosääntönä että sormenpään kokoisia ei saa antaa, isoja vain?
 
Annette pikana
Vilipi

Mistä epäilet umpparin tulehtuneen? Valittaako lapsi kovaa mahakipua?

Itse olin viikonloppuna oksutaudissa ja siihen liittyi tosi kova vatsakipu.. ihan krampissa oli vatsa, ei pystynyt kunnolla suorassa kävelemään.. ei makaamaan mitenkään päin. Mulla piti kuumettakin jokusen tunnin.

Ei ole onneksi muihin tarttunut. Pidin tosi hyvän käsihygienian ja muutenkin olin tarkka etten vauvaa liiemmin "lähennellyt". Syötöt toki hoisin ja vaipanvaihdot.. mutta syliin en ottanut leikkimään. Anoppi kävi onneksi pariin otteeseen päivän aikana hoitelemassa vauvaa ja sylittelemässä ku mieskin oli siellä remppahommissa.

Toivottavasti teillä menee pian tauti ohi. Anna vichyä, niin saa laps vähän suoloja.
 
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa!!

Paljon olen juttujanne lueskellut, mutta laiskana ollut kirjoittelemisen suhteen! Ihanaa kun tämä palsta on niin aktiivinen, kiitos siitä teille kaikille! :flower: =)

Meillä oli tänään Topiaksen 3 kk:n neuvola. Tosin Topias on nyt jo 3 kk ja 11 pv. Kaikki oli ok. Painoa oli pojalle kertynyt 6060g (viim.5630g) ja pituutta 62,2 cm (viim.59,2cm). Pituuskäyrässä mentiin keskitasoa, mutta painokäyrällä oli pudottu -5:lle, vaikka viimeksi sekin oli vielä keskitasoa. Noh, neuvolanhoitaja sanoi että se on kuitenkin vielä aivan normaalia.

Neuvolassa ohjeistettiin soseiden alotukseen. Suositeltiin odottamaan että Topias täyttää 4 kk, sitten vasta aloitus perunalla ja maissivellillä. Nyt menee vielä ihan hyvin äidinmaidolla ja osin korvikkeella. :) Ei siis kiirettä suotta soseiden suhteen.. Ensimmäinen rokotekkin annettiin. Poika itki vähän, mutta rauhoittu kyllä pian! Nyt sitten on nukkunut neuvolan jälkeen jo 3 tuntia... väsyny pikku reppana :)

Galluppiin vastaan, että meillä mies vaihtaa ihan mielellään pojalta vaipat ja pesee kakat. Ei oo siitä tarvinnut tapella :) Ja muutenkin tuo mies on niin ihana, ku hoitaa poikaa niin innoissaan :heart: Heti ku töistä tulee ni ekaksi vaan Topiaksen luo, hyvä ettei herätä sitä jos se sattuu olemaan nukkumassa.... :D

Tällaista tällä kertaa.. nii joo, vielä yks juttu. Me ollaan muuttamassa töstö n. 50 km:n päähän, eli Tuusulaan. Vuokrattiin sieltä sellainen kiva pieni omakotitalo. :) Tänä viikonloppuna ois sitte muutto, eli tässä elellään pahvilaatikoiden keskellä.. vielä ois paljon pakkaamista ja siivoamista jäljellä.. huoh! :ashamed:

Mut kyllä se siitä.. ihana sitte laittaa omaa pikku kotia kuntoon!:)

ps. Profiilissa uus kuva pikkumiehestä :)

Annilia + Topias 3 kk ja 11 pv<br><br>
 
Piiuliina harmailee
Iltaa...

Nostelen meitä pois tuolta toiselta sivulta ja samalla kirjoittelen kuulumisia.

Veetille on sitten tullut toinen hammas jo läpi. Kaikki mitä vaan saadaan käsiin tai suun lähettyville pitää tunkea suuhun tai edes maistella kielellä :p Mikäköhän "käärme" -vaihe sillä on menossa että pitää kaikkia lipoa? Rätit, nallet, lelut, omat sormet ja muidenkin sormet saavat kyllä perusteellisen puhdistuksen ja kuolat kaupan päälle jos vaan ne suuhun osuvat. Varmaan syynä on ollut toi hampaiden tulo. Tiedä häntä...

Suklaasyöppö: Mulla on kanssa tuo ehkäisylaastari käytössä. Ja kun aloitin laastareiden käytön synnytyksen jälkeen, niin vuosin melkein 2-3 viikkoa. Kun sitten alkoivat menkat, niin ne oli tosi runsaat. Mutta menkkojen jälkeen ei ole tullut mitään ylimääräistä vuotoa.

Melle: Hienoja neulomuksia sinulla. Minä olen kanssa hulluina puikkoihin. Odotusaikana tein Veetille haalarit, takin, 2 sukat ja tumput. Nyt olen tekemässä sellaista nallehaalaria syksyä ajatellen, jonka ohje oli Novitan kevät lehdessä. Ja sen jälkeen ajattelin alkaa tekemään joululahjaksi villasukkia. Niitä pitäisi ommella noin 10 paria. Hommaa on...

Mutta nyt iltapalalle ja sitten nukkumaan...

Yötä :wave:
 
Huomenta!

Oksut oksennettu ja suolet tyhjätty, miten ihmeessä ton hajun sais täältä pois!? Tyttö tervehtyi ja nukkui kellon ympäri. Ruoka ei vielä maistu mutta nestettä menee ja jopa pysyy sisällä. Ostettiin Osmosalia ja olihan se pahan makuista! :$ Ei siis ihme että ei meinattu saada tyttöä sitä juomaan, sit tehtiin diili että lusikallinen aina tunnin välein, niin saapi sitten uuden pyöräilykypärän. (Tosin oli jo hankinnassa muutenkin, lapsi ei sitä vaan vielä tiennyt...)Ja ekstra-annokset maitohappobakteereja muulle perheelle. Jääkaappi tuntuu pursuavan pelkkää gefilusta, oletteko huomanneet että siinäkin on sellainen ominaishaju joka voi alkaa etomaan... :/

Annette: siksi epäilin juuri kun oli niin kovaa maha kipeä. Mutta hyppy onnistui vielä. Äiti sanoi että jos hyppäämään ei pysty niin sitten lääkäriin. En tiedä onko ihan totta (?) mutta ainakin se hieman rauhoittaa mieltä.

Kristaa tänään mietin että onkohan meillä jotenkin hitaampi oppimaan. Kun ei tavoittele vielä leluja, katsoo kyllä mutta ei ota kiinni. Eikä käänny ei edes yritä. Olenkohan mie ite tehny hallaa kun pidän aika paljon sylissä, melkeen koko ajan kun en tee mitään kiehuvaa. Nooh, jospa se sieltä. Tuntuu vaan että kaikilla muilla on jo niin liikkuvaisia.

Mutta kiljumisen jalon taidon on jo oppinut! :D Tämä viikko on kuunneltu aikamoista karjumista. Ei yleensä ole sen kummempaa hätää, kunhan raatailee. Huomasi sen tiistainakin kun isommat oli ollut kaksi yötä pois ja tulivat takaisin, niin Krista alkoi heille kiljumaan aivan valtavalla innolla.

Mutta ei auta täällä notkua, pakko jatkaa tätä raivaamista. On vieläkin "miljoona" jätesäkkiä ja laatikkoa notkumassa pitkin nurkkia. Ärsyttää. Kukas se olikaan muuttamassa, sympatiat sinne! :wave: Meillä ei onneksi ollut koko talo pahvilaatikoissa. Tai oikeestaan mie tykkään pakata kaikki jätesäkkeihin, hyvä ettei lasitkin menny niihin! :LOL:

Vilipi ja Krista
 
AnnetteVuottaVanhemp
Niin ne vuodet vierii ;)

Tuli mieleen, peseekö kukaan vauvan vaatteita hajustetuilla aineilla? Jos, niin millainen iho vauvalla? Aattelin vaan kun sain pussillisen vauvan vaatteita ja ne oli pesty kovasti hajustetulla aineella, piti pistaa valmiiksi puhtaat vaatteet uudestaan koneeseen.. käytän vielä rummussa sen lisäksi, jos nuo hajut lähtis. Joonaksella kun on valmiiksi jo atooppinen iho, ei kestä noin kovia aineita.

En käytä itsellänikään suuremmin hajuja (miedosti hajustettuja dödöjä vaan), kun tuntuu, että vauvan nenä menee niistä "sekaisin".

No pitipä taas jostain aiheesta narista :kieh:

Annette siivouksen lomasta
 
Heips!

Olen kullut että lapsilla on ala-asteikäisillä umpisuoli ollut tulehtunut. En edes tiennyt että siinä olisi jotain ikärajaa.
Mutta jos nyt ei kuitenkaan suuremmin valittele ja "vanhan"kansan neuvot toimii eli hyppii niin toivotaan ettei ole.

Meillä on alusta asti pesty Bio Luvililla vaatteet ja mitään ihooireita ei ole...iho on todella siisti.
Mutta en käytä huuhteluaineita....

Sitten oli joku uusi taas löytänyt tiensä tänne joten Tervetuloa joukkoomme :)

 
Heippa!

Typykkä on päikkäreillä, joten äiti roikkuu netissä... :kieh:

Vilipi! Alle kouluikäisten lasten umpilisäkkeen tulehdukset on äärimmäisen harvinaisia, mulle on tullut vastaan yksi koko opiskelu- ja työurani aikana (7 vuoden aikana). Olen siis sairaanhoitaja ja ennen äippälomaa olin päivystyksessä töissä. Oireina siis tosiaan kuumeilu, kova vatsakipu keskittyen oikealle alavatsaan ja oksentelu. Tärinäkipu yksi tärkeimmistä oireista, eli jos hyppimään pystyy niin tuskin on umppari.

Ootteko jo vappua miettineet? :flower: Meillä mies on töissä, joten otan typyn ja koiran ja lähden kavereille grillaamaan. Päätettiin aloittaa grillauskausi, oli ilma mikä tahansa. Kylmäähän ne taas vapuksi lupaili.

Täällä on kanssa alkaneet lelut löytää tiensä typykän käsiin. Niitä sitten tomerana katselee ja työntää päin omaa naamaansa ja laittaa suuhun, tietysti. :p Samoin täällä on alkanut mahdoton pöristelyvaihe. Vaarinsa opetti... Eli pärryyttää huulilla ja nauraa päälle. Aamutkin alkaa aina päristelyllä. Tänä aamuna syötön jälkeen päristeli ihan umpiunessakin. :heart:

Jaahas, kutsu kuuluu, täytyy mennä ettei mies herää, nukkuu nimittäin vielä yövuoron jäljiltä. - MihLa ja typy 3kk 3 vko -
 
Ompas ulkona ihana ilma! B) +13 ja pieni tuulenvire.
Tuli kummallekkin, mulle ja Jerelle, tosi kuuma kauppareissulla.
Otin sit kaupassa tuon vaunujen kopan kannen pois ja poika nukahti heti.
Oli varmaan liian kuuma rassulla! :heart:
Kohta ollaan lähös Tampereelle, ja aattelin, et laitan colitsi housujen alle sukkikset, niin voi jättää tuon kannen suosilla heti pois.
Otan se varuiks mukaan, jos tulee vilu. Tuskin kyllä tulee, on niin lämmin!
Jostain luin, et vauvalta pitäis suojata kolme N:ää.
Niska, napa ja nilkat! :LOL:
Vappu menee meillä ainakin ihan kotosalla, ehkä käydään mun vanhemmilla grillaamassa. ;)
 
Päivää :flower:
Atella on nyt puhjennut ensimmäinen hammas, nyt vaan odotellaan, että toinenkin hammas löytäisi tiensä läpi ikenen, että loppuis kivut ja kutinat.
Ikää Atella on 3kk 6pv ja eilen tämän hampaanalun pongasin.
Kohta pitäs lähtä 3kk neuvolaan. Annoin tunti sitten pojalle supon, että ienkivut hellittäs, ku tänään pistetään se rokotus.. ei liikaa kärsimystä yhelle päivälle. Nyt poika nukkuu, pitäs tosin herätellä syömään, jotta joudutaan sinne terkan luo.
Niistäjä pitäs käydä ostamassa, meinaa olla vähän lentsua tai ainaki räkäsyyttä.
Meilläkään ei tartuta leleuihin vielä. Isän parrasta ja äidin tukasta ottaa kyllä lujan otteen ja yrittää tunkea suuhun, mutta leluja on tyytynyt toistaiseksi vain katselemaan.
Kirjottelen sitten myöhemmin neuvolakuulumiset.
 

Yhteistyössä