TAMMIVAUVAT 2007

Meillä on Jere käynyt muutaman kerran saunan alalauteella, ovi auki lämmittelemässä. Löylyä ei olla heitetty ja ovikin on ollut auki.
Pääasiassa ollaan käytetty tuo poika suihkussa viikottain, mutta parin viikon välein ollaan laitettu sit oikein kylpy.

Mä laitan pojan peppuun apteekin perusrasvaa kerran päivässä, kakka vaipan vaihdon ja pesun jälkeen. Iho on hyvä ja siisti. Samalla tulee sipastua loput rasvat masuun ja jalkoihin.
Suihkun ja/tai kylvyn jälkeen rasvaan sit koko kaverin! :D

Meillä nukuttiin koko perjantai ja lauantai, mutta eilen oltiinkin sit valveilla koko päivä. Nukku koko päivän aikana ehkä 2 tuntia. Illallakin jakso jokellella ja naureskella sängyssään vielä puol tuntia ennen kun uni tuli.

Tänään tuntuu riittävän virtaa taas! :D
 
Heissuli vei kaikille! :wave:

Ompas aika vierinyt kun täällä viimeks ollaan Viuhtin kans oltu. :)
Aika on ollut aika kortilla.

Meillä menee mainiosti.Poika kasvaa kovasti..vähän liiankin kovaa.
Tuomas on muuten meidän taaperon nimi. :heart:

Edelliset mitat neuvolassa oli 65cm ja paino 8,395kg ja lakki 42cm.
Se oli 3kk neuvola. :D

Vellit ja soseet pitäisi aloittaa..tuttelia menee niin paljon...ainakin välillä.

Millä meinaatte aloittaa?Velli vai sose vai molemmat?

Hirmusesti haleja kaikille!! :hug:

marihoi ja Tuomas. :heart:

Hauskaa vappua kaikille! :D

Profiilissa Tuomaksesta kk takainen hymykuva.<br><br>
 
Vielä nopsaan:D
Annoitko Myyra kaupan sosetta vai teitkö ite?
Annoitko sellasenaan vai sekotitko korvikkeeseen?
Pullosta vai lusikalla?
Kohta tuo on meillä eessä ja haluisinkin vähän käytännön vinkkiä! =)

Kaapista löytyy maissivelliä, peruna-porkkana velliä, puuroja..

Tuolla joku kyselikin, et voiko noita kaupan vellejä pakastaa? Kun alkuun menee niin pieniä määriä,et menee hukkaan paljon.
Oon ite miettinyt ihan samaa. :whistle:
 
hauskaa vappua kaikille :flower:

meillä alkoi sitten nuo iki-ihanat kevättyöt. lannanajoa harrastavat vielä huomisen ja sit alkaa kylvämiset. meillä on tosi ihanat vapputuoksut. ei auta vaikka munkkia paistais. tarttis varmaan kärtsätä kunnolla et hajut peittyis. no, onneks tuohon tottuu ja sit se käry jo häviääkin.

nyt ei sitten ukkoa näe kuin ruokapöydässä. onneks se pystyy jonkun verran pitämään tuota poikaa mukanaan.

meillä oli eilen kiukuttelupäivä. no, ei sentään ihan koko päivää mut reippaasti tonne iltapäivään Miisa kiukutteli ja ei suostunut nukkumaan millään. ja silti jaksoi venyttää yöunien alkua tonne 24. ja nyt meinas olla sama meininki mut sain lopulta hänet nukahtamaan.ja on nyt sitte 3 tuntia nukkunut.
mut yöt on taas menny ihan risasiksi. kovin nyt yritetään päästä sinne 4kk niin sit vasta aloitetaan kiinteitä. kaverilta kyllä sain vellijauhetta ja ajattelin et jos sitä uskaltais kokeilla lypsetyn maidon kanssa, mut saapi nähdä kauanko kestän olla aloittamatta. ja minä kun luulin jaksavani odottaa sinne 6kk noitten soseiden kanssa :ashamed:

nyt poistun kahvin keittoon. ja olis tuolla munkkia ja simaakin..... :p
 
Hauskaa Vappua Kaikille!

Meillä ollaan soiteltu tänään kaikki tutut läpi että älkää tulkokaan meille grillaamaan, ollaan edelleen oksennustaudissa. Kaikki muut on olleet paitsi minä. Mies tuossa jo tuumaili et jos mie tuun tautiin niin ei hyvä tuu. Se oli tossa tunnin yksin lasten kanssa kun mie hain itselle tavaraa kaupasta (joo, terveyssiteitä, mies ei niitä halua hakea kuin pakon edessä). Ja soitti jo ennen kun pääsin kauppaan sisään et eihän mee kauaa. Harmitti vaan et vaikka valikoin pikkulähikaupan niin silti oli jonoo ihan riittämiin. Nooh, jospa se mun tauti siirtyis sinne asti vähintäänkin et muut on parantunu. Mietin naapurillekin tuossa eilen et mitenkähän tunnistan vauvan oksennustaudin, mut kyllä sen sitten tunnisti kun se oksentelu alkoi.

Nooh, mutta jotta muilla ei ala ällöttään niin puheenaiheen vaihto.

Munkit on tänään paistettu ja anoppi toi simaa. Nam! :p Varmaan kaikki munkit menee pakkaseen, eihän ne ole kuin tuoreena hyviä ja muut ei syö tällä hetkellä niitä. Tai no, jos muutaman jättäisi itselle iltapalaksi...Meille ei tullu palloja tänä vuonna. Serpentiiniä ja muuta säihkyvää sitten senkin edestä. Kun on ollut alta vuoden ikäinen vauva talossa niin ollaan jätetty pallot hieman myöhempään ajankohtaan. Onneksi noilla naamareilla ja muilla härveleillä saa ihan yhtä hauskaa aikaiseksi.

Laittaako muut ylioppilaat huomenna lakin päähän? Mie en ole sitä lakkia lakituksen jälkeen pitänyt, pitäisköhän ihan huomenna koittaa.

Aurinko paistaa, viettäkää iloista kevään juhlaa!

Terv Vilipi ja Krista
 
Poio: Kaupan sosetta annoin, reissuun oli niin kätevä ottaa purkit mukaan. (Sen lisäksi, että äiti on laiska. :D ) Lämmitin lautasella ja silikonilusikalla pisteltiin suuhun. Ville "istui" sitterissä.
Kiinteän jälkeen saa "ruokajuomana" maitoa pullosta.

Tuo sose-lounas on ollut ihan ykkösjuttu. Tänään maistatin jo maissinkin soseena päivällä, kun en uskaltanut antaa kylmiltään maissivelliä iltamaidon seassa. Ihmeen hyvä massu Villellä on, kun ei yhtään uudet ruuat kaiverra.
Siksi nyt tuota maissivelliä, kun peruna-porkkanavelli ei maistu. Ei maistunut veljellekään, taitaa mennä geeneissä. Heh.

Tänään oli tosiaan se magneettikuvauskin. Meni tosi hyvin!
Ville siinä söi maidon ja sen jälkeen annettiin ruutalla suuhun extrakamalan makuista esilääkettä. Haisi ihan sille kamalalle yskänlääkkeelle.
Siitä tulikin sitten suht hilpeä olo ja poika hymyili ja naureskeli ennen nukahtamista. Vappufiiliksillä heti aamusta, hih.
Kuvaus kesti vaan noin puoli tuntia, kun poika nukkui niin hyvin koko ajan. Tästä reissusta ei jäänyt vanhemmillekaan traumoja. ;)

Luin sairaalassa Villen heräämistä odotellessa siitä, kuinka pienten lasten äidit ovat erityisesti koukussa nettiin. :eek: :LOL: Tässähän sitä ollaan. :LOL:

Jaahas, taas on nälkä. Pitänee alkaa kohta antamaan pelkkää velliä. Pari tuntia sitten söi velli-maito-sekoituksen. (60ml velliä+100ml maitoa)
Oli muuten taas kasvanutkin, nyt 62cm ja 6900g :eek: No, to on neuvolalääkäri, siellä tulee aina eri lukemat.

myyrä ja Ville
 
HUhhuijaa, ei ollut vappuheilaa...Eli mies meni viihteelle ja mie jäin sitten kotiin. Tai no ei mulla kyllä ollut kauheesti hinkua minnekään, ostin kaksi siideriäkin eikä niitä ole edes avattu.

Onneksi ei mitään kauheita maistellut, simaa meni yks lasillinen, mulla alkoi päässä pyörimään kahden aikaan kuin olisin ollu valtamerilaivassa. Ei sitten tullut oksut mut olo oli aivan kauhee. :x Ja mieskin tuli kotiin noihin aikoihin, sain rauhassa nukahtaa. Kristakin nimittäin oksensi taas eilen illalla, mie en taho oikein nukahtaa sen jälkiin kunnolla kun koko ajan pitää nähdä lapsi.

Ilma on aivan hyinen!Brrr! Meinasi muka mennä aamulla sormi suuhun et mitä vauvalle päälle ulkopäiväunille. :LOL: No toppapuku tietty :LOL: Ihan kuin ei ennen olisi ollut kylmempää ja aivan uunona täällä mietin et mitenköhön se nyt tarkenis. Näin se näköjään tuo talvi unohtuu kun ei ole enää lunta maassa. Tosin taivaalta yrittää koko ajan tulla lisää.

Mutta ei auta, pitää alkaa viihdyttämään Kristaa.

Vilipi
 
käytiin eilen toisessa b-hepatiitti rokotuksessa ja sitetn punnitsin meidän ukon niin painoi jo 8100g.... kyllä se kasvaa. Yhtään ei koita pyörähtääkkään...ei mene edes kyljelle....ja jos pidän sitä kyljellä niin kellauttaa ittensä kokoajan selälleen takasin...ei tajua että voisi siitä mennä masulleen....van vääntää kokoajan takasin selälleen...hassu...ehkä se sitten joskus,....
Rokotuksesta ei sanonut mitään....naureskeli vaan kun iskä näytteli sille lelua....meni tosi hienosti.

Arvatkaapa Anoppi sanoi miten voi olla jo noin iso....kun kerrottiin painoi...sanoi että neuvolassa varmasti puututaan siihen ...hohhoijaa....haloo...ei puututa....vauvat saa kasvaa ihan omaan tahtiin ainakin 1v asti....ja syödä niin paljonkun maistuu vaan :)

Minulla itselläni on varpaat tulehtuneet tai ainakin on todella kipeät kynnen reunukset. sain antibiootti kuurin kun vihdoin sain aikaseksi mentyä lekuriin....mutat eipä tuo auttanut....pitää huomenna soittaa jalkojenhoitajalle jos se vaikka katsoisi noi varpaan kynnet minulta....lääkäri kyllä sanoi ettei niitä tartet alkaa leikkelemään....Mutta todella kipeät ovat.

Ollaan oltu tänään miehen kanssa 3v yhdessä :D

meillä alotettiin soseiden maistelu niin että laitoin vähän korviketta sekaan soseisiin...

Maissi meille ei sopinut kun sillä meinasin alotella se teki vatsanväänteitä...mutat se olikin sillo heti 3kk iässä,,,,joten täytyy katella nyt jso uskaltais kokeilla joku toinen kerta sitä uudestaan....peruna-porkkana velliä meillä vedellään aamulla ja illalla ja silti yöllä herää syömään....:(
 
Sain tänään anopilta kuivattua peruna rouhetta, käyttävät sitä laitoskeittiöllä muusin tekoon ja kuulemma tosta vois tehdä Jerellekkin maistiais annoksia. Tuohon ei oo siis lisätty mitään lisäaineita.
Täytyypi katsoa, millasta tolla tulee.
Vielä mennään pelkällä Nannilla, jos vaikka sit lääkärineuvolan jälkeen koitettas tota pottua ja sit vaikka velliä.

Meillä oli tosi hurja vappu! =) Haettiin Makuunista leffa lainaan, ostettiin karkkia, sipsejä ja kummallekkin yks siideri. Leffan jälkeen klo 23 mentiin koko porukka nukkuun! :LOL:
Mies nousi Jeren kans puol 9 ja antoivat mun nukkua vielä 10 asti!
Nyt oon ollu koko päivän ihan uninen, tuli varmaan nukuttua liikaa..

Käyttääkö kukaan kapaloa yöunilla vielä?
Tuli tuosta kapalo gallupista mieleen. Me ollaan aateltu, et jos lopeteltais ton kapalon käyttö miehen kesäloman aikoihin. Jere ois sillon 6kk.
Nukkuu muut unet suht rauhallisesti, mutta öisin huitoo itsensä kokoajan hereille.
:/ <br><br>
 
Annette-79 harmaana
Onnea cukkis ja mies :flower: =)
Meillä tuli pari kuukautta sitten täyteen 11v yhteistä taivalta ja reilu kuukausi sitten oli 5 vuotis hääpäivä :heart: Kyllä aika menee äkkiä, ei tahdo itse perässä pysyä.

Joonas on alkanu syömään illalla ihan miehen iltapaloja :D Tunnin sisään meni pullollinen velliä ja 1dl maitoa. No nyt on pari yötä menty yhdellä syötöllä :D

Nyt tein vellin peruna-porkkana soseesta + korvikkeesta.. oli valmisvellit loppunu kaapista. Maistui hyvin tuokin. Toivottavasti ei aiheuta masukipua.

Annette ja Joonas
 
Annette-79 harmaana
Niin Cukkikselle piti sanoa vielä, että vellit ei välttämättä vaikuta yösyönteihin. Vellissä kun on liki sama energiamäärä kuin korvikkeessa. Tosin on aavistuksen verran hitaammin sulavaa. Mutta jos masu kerran kestää velliä hyvin ja olet useamman päivän sitä antanut, niin voisit ehkä alkaa kokeilla jo soseita. Alussa se on harjoittelua, ja paljon et varmaan saa menemään..

Sivuhuomautuksena; Joonas ei tykänny ruusunmarjasoseesta..... Irvisteli komiasti ikenillään ja sylki soseet pois :D Mitähän sitten kokeilis? Me vältetään sellaisa soseita jotka on tyypillisesti helposti allergisoivia (ulkolaiset hedelmät) sekä hedelmäsosesekoitukset. Ihan vaan tuon Joonaksen ihottuman vuoksi, ettei sitten saa lisäpotkua jostain.
 
Lyhyesti morjesta meiltäkin, on ollu tosi kiireistä perjantaista tähän asti. Täällä leveysasteilla on jo ensimmäiset juurikasvien ja salaattien siemenet pistetty maahan. Saa sit loppukesällä oman maan porkkanoista ja palsternakoista tehdä soseita.

Torstaina tulee sit eka rokotus Petellekin. Toivottavasti menee oireettomasti. Nyt on pikkusen unen puutetta, mutta melkeen on omaa syytä ku on noitten vieraitten kans pitänyt valvoa.

Eilenhän oli vappuaatto. rajusti juhlittiin täälläkin :LOL: . Saunassa käytiin, minä join yhden siiderin ja mies yhden oluen. vähän sipsejä syötiin ja yheltätoista nukkumaan. No eipä me yleensäkään tuon enempiä olla juotu, että ihan perinteisillä linjoilla.

Itellä pukkaa allergiaa tai muuten vaan nuhaa päälle. Harmillista. Ihan tulee raskausaika mieleen.

Olikohan täällä jo aiemmin vauvakuumeesta puhetta... Mulla meinaa pukata kuumetta. On tuo vauva niin ihana ja söpö ja suloinen. Vaan täytyy antaa hänen ensin kasvaa rauhassa ennen ku rupeaa seuraavaa pistämään tilaukseen. Alkaa itsellä vähän tuo ikäkin painaa, ettei kovin monta vuotta vois jättää väliäkään.

No voi vitsi ku nyt silmiä kirvelee niin pahasti, että tarvii varmaan lähtä tippoja laittaan. Hyviä öitä kaikille ja toivottavasti vauvat nukkuvat hyvin.

Ainiin ja eilen ku lukaisin pikaiseen, niin sen johdosta :hug: Mellelle ja Hipulle. Mul on vissiin aikaisemmin menny jotain ohi, kun en tiennyt tuosta Hipun alavartalon tilanteesta. Voimia sulle, ei oo aina mitenkään helppoa se erityislapsen vanhemmuus. Mulla tosiaan on kuuro pikkusisko, että sillain läheltä oon asiaa seurannu. Hänellä tosin ei oo liikkumisen kans vaikeeta, siinä mielessä helpompaa. Muutenkin lähipiirissä on sen verran erilaisia erityistapauksia, että osaa jokaisen ainutlaatuista elämää arvostaa puutteista huolimatta. Ihania lapsia ovat jokainen!

No nyt Pete huutelee äitiä... Täytyy mennä

TeeTee ja Pete 3 kk 1 pv
 
pepsu
Vappu oli ja meni jo :) oli vappuaattona nla, painoa jo 7975g ja pituutta 63.9 cm :) iso tyttö jo :)) rokotus annettiin, piikin pisti ja sit pääs itku. Heti tyttö rauhottu ku otin syliin kunnolla :heart: ja hymyilikin jo neuvolantädille. Kesäkuussa on seuraava aika ja se onkin lääkärille. Ihan kauheeta miten meidän neitikin kasvaa.. Just käytti 56 vaatteita, kohta on pakko siirtyä jo 68.. Sit 74 ja kohta juhlitaanki 1v synttäreitä.
En muista kenelle anoppi (?) oli sanonu jotain vauvan painosta, me oltiin siskonpojan synttäreillä pari viikkoa sitten ja siel siskon miehen sukulaiset (naispuoliset ja molemmat äitejä) kauhisteli miten lihava meidän lapsi on. Siit tuli aika paha mieli, mun mielestä tytsy on ihan normaali, pyöree vauva. Mun mielestä vauvojen kuuluu olla pyöreitä eikä mitään riisitikkuja :D

Johan tulee vuodatusta, melkein päivittäin luen mutten kerkee kirjottaa ite mitään. Juu, vappua juhlittiin mun vanhemmilla isommal porukal, ite join vaan vähän erikoisempii mehuja ku appelsiini :) pelattiin Trivialii ja syötiin ja pidettiin hauskaa. Yhentoista kieppeilla kotiin ja mies lähti viel jatkaa iltaa.

Mellelle :hug:

t. Pepsu ja Aada 3kk ja öö... jotain päälle :whistle:
 
Niin Mellelle :hug: multakin on mennyt jotain ohi teidän lapsen jaloista. Mutta kyllä se siitä.
Mulla oli kerran töissä yksi lapsi jolla kävi fysioterapeutti kuntouttamassa kun sillä oli kehitys ja liikuntavamma....koskaan ei uskottu että kävelee ite. Nyt kun olen äitiyslomalla niin se on lähtenyt kävelemään....ja likka on 6v joten kaikki on mahdiollista hyvän kuntoutuksen myötä. Koskaan ei saa luovuttaa....

Mulla on sellanen tunne että joudutaan menemään fysoterapiaan oskarin kääntymisen takia...ei edes yritä kyljelleen....saatika vatsalleen. Mutta otan senkin sitten vana mahdollisuutena...ei se ainakaan pahitteeksi ole jos kävisi sieltä vinkkejä hakemassa.
Siis eihän vielä tartte edes kääntyillä, mutta kun ei millastakaan kiinnostusta edes, mutta katotaan miten käy.

Anette-79 me syödään jo kiinteitä :) kasvista 1 ja heldelmää yksi ateria päivässä. Puolipurkkia kerrallaan... Ja silti heräillään yöllä syömään...on nälkäinen kaveri heh

Kaivoin eilen 74cm vaatteet esille ja hyvin jo mahtuu päälle ei ole edes isoja....voi ei mitä vauhtia nämä kasvaa.... kohta oikeasti vauva kuume pukkaa päälle heh.

Tänään neuvola ja 4kk lääkäri. sitten lisää kuulumisia.
 
Päivää!

Olot alkaa helpottaan, jee! Pikku hiljaa saanu jo sitä ominaishajuakin täältä kämpästä tuuletettua pois joka meille aina oksutaudin mukana saapuu. Kädet huutaa hallelujaa jo pelkästä ajatuksesta että pitäisi vielä vetää kumihanskat käteen. On sen verran kuivuneet tapaukset että ihan pepsua sivelin yöksi kämmenselkään.

Kristalla on ollut pari päivää ihme kitinää. Mikään ei ole oikein viihdyttänyt, sylissä hetken aikaa hiljaa ja sitten pitäis olla taas jotain muuta. Jos jaksais kävellä päivät niin sitten olis hyvä. Mutta alkaa olla jo aikasta iso, ei riitä haba montaa tuntia kannella! Ja taas...oiskohan hampaita tulossa....Mie niin ootan. Kokeilin jo kaverin rintareppua, ei hyvä. Siinä se vasta itku pääsi.

Mieki olen miettinyt tuota soseiden aloitusta. Mie olen aiemminkin suoraan soseista aloittanut ja niin nytkin. Vaan tunnustan että kun oli se ensimmäiset kolme kuukautta itkua ja huutoa, niin nyt pelottaa aloittaa jos se taas alkaa. Siksi aattelin että jos keittelis sen potun aina kun itselle keittää aamupuuron, niin sais sitten päiväsaikaan kitissä jos on mahavaivaa. Ja taas mie maalaan piruja seinille jo etukäteen...Rohkeesti vaan pitis aloittaa. No, taidan kuitenkin odottaa neuvolaa ens maanantaina.

Vilipi ja Krista
 
Vappu meni mukavasti halon teossa :LOL: Ukki toi kuorman tavaraa mitkä piti purkaa varastoon ja toisen mokoman pöllejä jotka mies halkoi ja me lasten kans kannettiin ja pinottiin varastoon. Onpahan taas ens talven puut jo hommattu. Mutta mukavaa että lapset on mukana hommissa ja mielellään ovatkin, haikailin jo vuoden päähän et sitten vauvakin jo kivasti touhuilee mukana :whistle:

Mä sitten harrastin rahanpesua :eek: Laitoin eilen takataskuun 80e rahaa jotka piti toimittaa anopille. Ja sinne unohtui... Yleensä en laita mitään taskuun ja ukollekkin aina mäkätän et pitää muistaa ne taskut tyhjentää ennenkuin laittaa pyykkiin vaatteita :ashamed: Ja ite sitte pesin rahaa!!!!! Onneksi säilyivät...

Niin ja siitä vellin pakastamisesta on ollu puhetta useammin. Otin ja soitin sinne asiakaspalveluun. Sanoivat ettei suosittele pakastusta koska maku ja rakenne saattaa muuttua. Mutta voi pakastaa jos heti purkin avattua laittaa astiaan ja pakkaseen, ei siis jääkaapin kautta kannata enää laittaa... Tulikohan sekavasti :whistle:

Ja kaikille niille jotka vauvaa haukkuu lihavaksi niin sanokaa et kattokaa peiliin ja puhukaa vasta sitten :LOL: Laittaa ehkä miettimään. Meillä on pojat ollu tuommosia laihoja aina ja ku tyttö oli pullukampi niin olihan se ihan erilailla ihana! Semmonen vauvapyöreys :heart: Kyllähän se tympii jos vauvaa aletaan lihavaksi haukkumaan!!!!!!!!!!!!!!! :kieh:

Ja kuka se siitä kääntymisestä...? Ei kannata vielä alkaa sitä panikoimaan! Jos ei 6kk jälkeen oo vielä tietoakaan yrittämisestä niin silloin kannataa ottaa puheeksi neuvolassa. Yleensä vauvat oppii sen 4-6kk ikäisenä!!! Harvemmat oppivat aikaisemmin. Meillä tyttö jonku kerran pyörähti 6kk ikäisenä mut ei tykänny olla mahallaan niin jätti sen homman sit kokonaan. 10kk neuvolassa vasta täti alkoi siitä puhumaan ja laittoi lähetteen fysioterapiaan. Siellä tyttö sen sitten oppi heti.
Ei meilläkään vauva (viikon päästä 4kk) vielä yritä kääntyä, kyljelleen jos laittaa niin sillon yrittää mutten oo vielä kääntynyt. Kyllä ne siitä kaikki ajallaan!!!!!!!!!!!!!

Vielä oli yks pitempi juttu mut kirjotan myöhemmin ku tuli jo tuota tekstiä sen verran et jaksaakohan kukaan lukeakkaa :whistle: Ja nälkäkin iski :snotty:
 
Annette-79 harmaana
pepsu... älä välitä. Vauvat on IHANIA kun ovat vähän pyöreitä. Meilläkin Joonas on 7600g ja 62.5cm. Äitini aina jaksaa muistuttaa, että ompas pullukka ja annanko joka huutoon sille ruokaa ( :headwall: Se ei taida muistaa, että olen jo tätä enne kolme vauvaa syöttänyt samalla tyylillä, eivätkä nykyään ole kyllä mitään pulleroita). Totean sille vain tyynesti, että en ala nälässä huuattamaan, annan ruokaa sillon ku sillä on nälkä ja "kukkakepit" on meillä erikseen :LOL:

Kakkonen on oksennellut aamuyöstä saakka :x Itse olin siinä tauissa puolitoista viikkoa sitten, voiko se olla muka niin kauan "itänyt"??? Ei se onneksi valita, käy pytyllä oksella ja juopasee vishyä ja menee pötkölleen. Tuollanen sairastelija se on ollut aina... pakko sanoa, että mies meillä valittaa vaivojansa eniten

:LOL: :whistle: ;)

 
SuklaaSyöppö
Cukkis: Ei meilläkään vielä yritetä kääntyillä, mut onhan tässä aikaa vielä kovasti treenailla ennen kuin sitä kannattaa sen tarkemmin mietiskellä. :hug:


Tuli tuosta vauvojen "lihavuus" keskustelusta mieleen, et meille sano viimeks neuvolantäti Leevistä, et onpas harvinaisen pyöreäposkinen pojaks. :eek: Eikö pojilla saa sit olla pyöreet posket...Painoo oli siis sillon 3kk neuvolassa 6780g.

Ja Mellelle halitukset, ei oikein osaa muuta sanoo... :hug:
 
4kk tis neuvola takana. painoa 6510g ja 63,5cm, pipo 42. pottua on syöty tai oikeestaan maisteltu pari päivää. lääkärikin totes et hyvä et oot alottanu.
emmi ei viel kääntyile masulleen vain kyljelleen silloin tällöin.

ja pikkasen purnausta meidän koirulista.... aagghh... tulin äskön kotio niin oli taas pissiny säkkituoliin ja tietokoneen jalkaan.... eikä ollu eka kerta. aina pissii jos jää yksin kotio. mä ala olla jo sitä mieltä et pallit veks koiralta.


nipsu ja emmi 2 päivän päästä 4kk<br><br>
 
Kränä kirjoittele vaan. Minä ainakin ihan mielelläni lueskelen teidän kirjoutksia :)

Neuvola terveiset. Poika kasvaa keskikäyrillä painoa 8190g ja pituus 65cm ja pipo 44.
Lääkäri tarkastus oli kaikki oli ok. sanoin ettei yritäkkään kääntyä....sanoi että normaali aika on 5kk iässä mutta siltikin on kamalasti poikkeuksia... Eli hätää.
vaikka tiedän ihan varmasti että kaikki on yksilöllisiä jne ja ei pitäisi vertailla jne....mutta itsekkin sorrun siihen höh kun serkku on 5 vkkoa vanhempi ja se on klääntyilly jo 3kk iästä asti...niin sen takia meinasin olla paniikissa....juups mutta jokainen omaan yksilölliseen vauhtiin.

Soitin tänään anopille ja sanoin että poika kasvaa täysin normaalisti keskikäyrillä...sanoi että hyvä että kasvaa ja syö hyvin...ihan eri äänikellossa kun eilen puhelimessa :)
 

Yhteistyössä