TAMMIVAUVAT 2007

Tuo Poion laittama runo on kyllä ihana :) oon saanut sen joskus säköpostiin ja sillon kopsasin sen paperille ja piti laittaa ihan esillekin, mut se sit jäi. Mut aivan ihana ja paikkaansa pitävä!
Silmäleikkauksestasen verran, että kaverilla leikattiin molemmat silmät about 6vuotta sitten. Sillä oli sellaset laput silmillä pari ekaa päivää ja jonkin verran oli kipeenä. Mut oli tosi tyytyväinen lopputulokseen, hänellä oli tosi vahvat lasit ja helpotti kyllä huomattavasti tuo leikkaus häntä. Hänellä on kyllä lasit vielä käytössä, mut ei lainkaan niin vahvat enään eikä tarvi niitä jatkuvasti. Toki nuo leikkauksetkin on jo kehittynyt tässä vuosien varrella ja moni siitä avun kyllä saa.

Poiolle siitä karsastuksesta. Koita otta ihan iisisti (helpommin sanottu kun tehty ;) Tuskin noin pienellä on vielä niin vakava se asia ja jos on sanottu että voi karsastaa ihan muutenkin. Siellä neuvolassa varmaan ensi kerralla sit katsotaan paremmin, toivottavasti he osaavat antaa vastauksia kysymyksiin. Veljen pojalla oli pienestä asti karsastusta, eikä siihen sen kummemmin otettu kantaa. Välillä vaan tutkittiin onko mennyt mihin suuntaan. Noin viiden vanhana hän kävi ekan kerran silmälääkärillä ja siellä vasta lääkäri sanoi että tulee ehkä tarvitsemaan lasit kouluiässä. On kuulemma siinä ja siinä. Alottaa syksyllä koulun eikä ainakaan vielä laseja ole. Että näköjään jonkinlainen karsastus on ihan normaaliakin :whistle:

Meillä ei kiinteät ruuat kuuluu vielä valikoimaan, eipä tuolla pojullakaan tuota ikääkään ole kun reilu 2kk, vaikka lähellä tuo 3kk raja jo häämöttää ;) mutta saas nähdä koska alotellaan, vielä ollaan pärjätty tissimaidolla ja almironilla ja kivasti nuo yötkin menee. Mutta meilläkin on sen verta iso poitsu, että hyvin mahdollista että kaipaisi kohta jotain lisääkin, saapi nähdä :) varmaan jollain perunalla, maissilla tms alotellaan sit maistelut, kun aika tulee.

Kyllä se aikakin vaan nopsaan menee, vastahan nuo ihanat pallerot oli vielä meidän masuissa ja nyt kasvetaan jo huimaa vauhtia =) ihan haikeaksi tässä mieli välillä käy. Muistetaan nauttia näistä kaikista hetkistä :heart:
Hauskaa päivänjatkoa kaikille, pitää lähteä kaupassa poikkeen.

sayenna
 
Vilipille :hug: kurjaa kun on paha mieli, toivottavasti mieli piristyy päivän mittaan. Mulle olisit voinut soitella, mutta minäkin menossa kohta tästä kauppaan niin olisi jutut jäänyt vähiin :/ mutta toisella kertaa jookos =) (eikä mitään sanahelinää ;)
Toi on varmaan vaikea päätös, kun miettii että mitä tekisi, töihin, kouluun vai kotiin. Mieti ihan rauhassa ja tee niin mikä paremmalta tuntuu. Taisi tulla ihan hölmöä tekstiä, mutta kuitenkin :)
 
pepsu
kyselen vaan pikasesti et missä vaiheessa te alkaisitte huolestuu ku kakkaa ei näy pikkusella.. tänään on jo yheksäs päivä.. 8 päivää on tähän mennes ollu maksimi. tyttö kyllä on ihan oma ittensä, ei pahemmin itke tms eikä siis näytä vaivaavan. hmm. :/
 
ja heti alkuun kaikille :hug: , iloon, huoleen ja suruun.

älä poio huolehdi. karsastus on tuossa iässä ihan normaalia. mut jos huolettaa niin aina neuvolasta voi puhelimitse kysyä. ja saa sinne aikoja varattua aikasemminkin. minä en esikon aikana uskaltanut soittaa, mut nyt toisen kanssa kyselen jatkuvasti ja on käytykin "väliajoilla".

ja pepsulle voimia kakka-odottelussa. jos lapsi voi hyvin niin mitä sitä väkisin "kaivelemaan". ja voithan kokeilla noilla teeteen ohjeilla sitä lavuaarikakatusta!?

vieläkö vilipi kaipaa keskusteluapuja.... laita yv.

meillä on tuo Miisa alkanut nukkua 2 pitempää unijaksoa öisin. aivan mahtava juttu. viimeyönäkin meni 8,5 tuntia yhdellä syötöllä.

no, nyt hän heräs päikkäreiltä. mut tuun kohta takas :wave: <br><br>
 
Hei Sayenne: Kiitos sanoista! Varsinkin vauvan seura saa minut itkemään, kuin pelkäisin että joudutaan eroon tai jokin sellainen tunne tulee. Eikä sitä tosiaan auta yhtään se että tietää että kouluun tai töihin olisi mentävä, mielellään heti. Mutta yritän pitää ne jutut toistaiseksi poissa mielestä, ilmoitin jo omalle opettajalle että suoritan rästityöt sitten kun olen paremmalla päällä.

Pepsu: en nyt muista mitä teillä jo syödään, mutta jos en ihan väärin muista niin neuvolan th sanoi että rintaruokinnalla kaksikin viikkoa kakkaamatta on ihan ok. Sitten mallasuutetta tai kuumemittari helpotusta peliin. Ja olikohan 10vrk jos korvikkeella. Aika kauan kuitenkin. Kyllä minullakin alkuun huoletti, mutta jos pissaa tarpeeksi niin se oli sen merkki että pitäis ainakin saada ruokaa tarpeeksi.
 
Vielä tännekkin Vilipille :hug: Laitoin sulle yv:tä...

Mullaki meinaa aika-ajoin olla mieli maassa tän sairastelun ja väsymyksen takia. Viime yönäki vauva heräs kahesti syömään, esikko kerran vessaan. Ei saanu kunnon pätkää nukuttua. :( Jospa illalla mummo kävis hakee nuo isommat kylään, pääsis lenkille ja nukkumaan hetkeksi.
Päivisin sit uhmaikästen kiukuttelut saa hermot kiristyy. Onneksi vauvan hereillä ollessa sen on oikein aurinkoinen ja nauravainen vaikka vähän flunssassa onkin. Helpottaa kummasti ku saa hymyt ja naurunkäkätykset aina välillä :D

Maissivelliä meni tänään toinen annos eikä vielä oo mitään vääntelyjä siitä tullu. Kunnon kakat kylläkin heti aamusta :D Jospa sille passaa tuo eväs niin saa alkaa antamaan illasta sitä ennen nukkumaan menoa. Voi ne yöheräilyt johtua siitäki ettei maito enää riitä...

Oli taas jotain muutaki mut esikoinen vaatii leikkimään joten ajatus katkesi :LOL: Käväsen illalla uuestaan jos tulee mieleen...

Kränä -2kg :LOL: Stepperi ja pisteet tekee tehtäviään :D
 
kakatuksesta
heippa kaikki tammivauvojen äidit!

lueskelin täältä teidän juttuja. Miulla on itsellä 2,5kk:n ikäinen vauva. Kakkaa pantataan 8->päivää.. luin tuon kakatusjutun ja tuli mieleen että oppiiko vauva tavallaan siihen että aina kakatetaan..eikä enää osaa kakata ns. normaalisti? Osaako vauva silti tehä kakan vaippaankin?

aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!
 
Aloin kopioimaan tuolta meidän Tammimasu ketjusta omia viestejä, et saan ne tulosteltua tuonne odotus päiväkirjan väliin.
Kylläpä siellä onkin juttua! Jotenkin ihana lukea niitä omia ekoja hehkutuksia! :D 250 sivua olis vielä selattavaa.. ;)

Onko Vilipi parempi mieli jo?
Koitin laittaa sulle yv:tä, muttei onnistunut. Jokatapauksessa :hug:

 
SuklaaSyöppö
Vilipille :hug: . Mä oon kyllä täällä aika ajoin myös melko itkuherkällä tuulella, mut se johtuu ihan täysin väsymyksestä ja oman ajan puutteesta. Nytkin tekis mieli vaan lähtee yksin johonkin ilman lapsia, mut eipä siihen oo mahdollisuutta, kun mies ei just nyt oo kotona. Ja ei yhtään helpota tieto, et jos mä en tänään illemmalla jossakin yksin käväse, vaikka lenkillä, niin ennen perjantai iltaa mä en pääse ainakaan minnekkän. Noi miehen työt kun on sellasia, et se päivystää aina kaks ja puoli vuorokautta putkeen, joten sillon ei oo mahkuja jättää lapsia edes kauppareissun ajaksi sen vahdittavaks ja sit taas miehen vapaa päivinä haluan, et sekin saa ihan vaan olla tekemättä mitään. Hankalaa...Ehkä pitäs vaan välillä olla itsekäs ja ottaa sitä omaa aikaa. Kaapissa on ollu joulusta asti odottamassa lahjakortti kasvohoitoon, mut en mä saa sinnekään aikaseks mentyä vaikka mieli tekiskin. :ashamed:

Noh, mut kaikillahan näitä huonoja hetkiä on aina välillä ja niistä kuiteskin aina selviää jollain tapaa. Huomenna on taas päivä uus.


Juu, ja Poion laittama teksti sai täälläkin simmut kosteiksi... :snotty:


Iloisia päiviä kaikille! :hug:
 
Annette-79 harmaana
Vilipi :hug:

3.5kk katkonaiia öitä alkaa näemmä viemään veronsa. Tänä aamuna olin niin sippi, että tuntui etten jaksa nousta . Joonas söi kolmeen otteeseen viime yönä ja aamulla oli noustava seiskalta eskarilaisen aamutouhuihin. No aamutuimaan heti sitten päätin, että nyt alkaa Joonaksella potun maistelu, vellistä kun ei ole mitään hyötyä yösyönteihin, olen tosin lantrannut sitä maidolla. Taidan antaa tänä iltana täyttä sapuskaa, jos vaikka auttas.

Meidän pikku pullukan mitat: 7565g (3490g), 62.5cm (51cm) py 42cm (35.5cm). Eli hyvin on kasvanu ukko :D Ja ikää siis nyt 3kk ja 12pvää :heart:

Annette ja Jonttu
 
Luen vasta kohta teidän kirjoituksia. Mutat tuli kysymys mieleen. Miten toimitte herätättekö vauvaanne ilta unilta? Minusta tuntuu niin väärältä herättää pikkuinen, mutat sitetn taas olisi kiva saada se nukkumaan suht normaaliin aikaan....9 aikoihin enne puolta 10 kun itekkin mennään 10 menessä nukkumaan.
Mutta kun pieni ei jaksa olla hereillä...oltiin tänään vauvajumpassa ja sitten kävin kaupassa...otti siinä pikku unet noin 20min. Mutta ei se niillä olisi jaksanu iltaan asti. n.18 oli kello tuolloin. Noh lähdin vaunuttelemaan 18.40 ja poika nukahti noin kello 19...nyt nukkuu edelleen tekisi mieli herättää tuo, mutta sitten taas tiedän että nukkuvaa lasta ei saisi herättää....mitä teen...venytänkö sitten vaan meidän iltaa ja annan pojan nukkua?
 
Joku oli laittanut piristykseksi runon, niin mullakin on yksi kiva juttu jonka sain sähköpostiini.

Kävelin ulkona yhdessä neljä vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän huomasi jotain
> maassa ja nosti sen ylös, ja oli laittamassa sitä suorinta tietä myös
> suuhunsa - juuri niin kuin lapset aina tekevät! Otin välittömästi sen pois
> häneltä ja sanoin, ettei näin saa tehdä. "Äiti, miksi?" tyttäreni kysyi.
> "Koska se on ollut maassa, etkä tiedä missä muuallakin, ja se on joka
> tapauksessa likainen ja siinä on varmasti matoja" vastasin hänelle.
>
> Tässä vaiheessa tyttäreni katsoi minua suurilla silmillään, jotka
> paistoivat
> valtavaa ihailua, ja hän kysyi "Äiti, mistä sinä tiedät kaikki tällaiset
> asiat? Olet kyllä tosi viisas". Mietin kiivaasti mitä tähän vastaisin, ja
> tulin seuraavaan
> tulokseen: "Kaikki äidit tietävät nämä asiat, se kuuluu Äiti- testiin.
> Äitien kuuluu tietää nämä asiat, tai jos ei tiedä, ei pääse äidiksi".
>
> Kävelimme eteenpäin hiljaisuudessa, asia jäi selvästi mietityttämään
> tytärtäni. Muutaman minuutin pohdiskelun jälkeen hän sanoi "Ahaa, nyt
> ymmärrän! Jos et läpäisisi Äiti-testiä, joutuisit olemaan Isä!" Vastasin
> hänelle hymyillen "Juuri niin, ymmärsit ihan oikein"! Kun olet itse
> lopettanut nauramisen, lähetä viesti muillekin äideille.
>
 
Taas minä täällä.

Meillä aloitettiin uudestaan kiinteitten syöminen ja aloitin nyt hedelmillä ja amsu kestää hyvin sen :) puoli purkkia menee helposti. Ja sitetn alotin peruna-porkkana vellin antamisen kun maissi velli ei sillon alussa sopinut. Nyt tämänkin sopii. Meillä syödään jo iltyasin 2dl velliä, mutta silti oli viime yönä jo kolmelta ruokaa haluamassa....
Ja tänään ollaan syöty porkkanaa ja hedelmää...ja näytti nyt porkkanakin maistuvan ja sopivan....katotaan koska uskallan kokeilla uudestaan perunaa ja maissia kun ne ei alkuun sopinut.

Meillä pojasta huoma amillon tekee kakan ja olen meittinyt pitäöiskö kokeilla joskus lavuaariin pönttöön kakkaamista...noh teidän kirjoituksista vahvistusta sain ja kokeilin tänään, mutat eipä halunnukkaan kakata lopetti kesken kun otin vaipan pois...ja sitetn kun vein hoito pöydälle ja siihen sitten kakkasi avonaiseen vaippaan.

Meillä mies vaihtaa vaippoja kyllä...välillä sen tekee pahaa vaihtaa kakkoja mutat jos ei tee sitä niin kynnys nousee vieläkin suruemmaksi joten olen koittanut kannustaa sitä vaan vaihtamaan ja kyllä se vaihtaa.

Sitetn meillä on 4kk lääkäri ja kuulemma 8kk lääkräi ja vuoden ikäsenä...ja kuuluu täällä ainakin normaaliin neuvola kiertoon.-...

Juups mutat nyt poikaa viihdyttämään...taisin nyt oikein urakalla kirjoitella ehh ehhe

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 15:01 kakatuksesta kirjoitti:
heippa kaikki tammivauvojen äidit!

lueskelin täältä teidän juttuja. Miulla on itsellä 2,5kk:n ikäinen vauva. Kakkaa pantataan 8->päivää.. luin tuon kakatusjutun ja tuli mieleen että oppiiko vauva tavallaan siihen että aina kakatetaan..eikä enää osaa kakata ns. normaalisti? Osaako vauva silti tehä kakan vaippaankin?

aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!
Mää tuohon kommentoisin, että tuo "kakatus" on minusta kovinkin normaali tapa. Eli en mitenkään auta sitä tai vie omasta mielestäni tarpeellisin väliajoin kakalle. Vaan kun vauva ähistää ja viestii sitä kakkahätäänsä, en jätä vauvaa tekemään kakkaa vaippaan, vaan suoraan viemäriin. Ja kyllä vauva "osaa" kakata vielä vaippaankin, ja tekee sen silloin ku itse en ole hoksottimet valppaana. Mä vaan aattelen, että kyllä tästä voi olla helpompi sitten jatkaa pottailua, kun siihenhän sitä sitten kuitenkin päädytään parin-kolmen vuoden iässä kuitenkin B)
 
Mikähän rytmin muutos tämä nyt sitten on... :snotty: Kahtena yönä vauva on siis heränny kahesti syömään, vaikka jo useampi viikko mentiin niin et heräs vasta aamulla viiden aikaa eka kerran syömään ja nukkui vielä kasiin asti sitten. Tänään ei vauva sit oo syöny kuuden jälkeen mitään! :eek: Meni kasilta nukkuu niinku ennenkin. Nyt vaan ilman evästä... Saas nähä miten usein nyt herääkin syömään yöllä :/ Jos sillä massu ois sekasi vellin aloituksen takia niin tuskin se kuitenkaa nukkuis?!?

Niin, mä tuossa pari viikkoo sitte tuskailin vauvan pään takia, ja ettei se kannattele päätään. Noh, nyt sitte poika nukkuu ja oleilee molemmille puolin katsellen. Pää tulee mukaan käsistä nostaessa ja kyynärnojassakin jo ihmeen pitkään jaksaa olla! Tänään sit mummi tosissaan jännäs vauvan kans et pyörähtääkö se mahalleen :D Melkein meni mut käsi jäi jumiin alle ja siitä se huuto pääsi :whistle: Mutta kaikki ajallaan, ihanaa ettei enää tartte huolehtia sitä pään muotoa B)

Pakko kai se on lähtee nukkuu vaikka turhalta tuntuu ku vauva kuitenki kohta herää syömään... :snotty:

Mahtaa muuten olla tää kolmenkuukauden kriisi niin vauvoilla ku äideilläkin. Tuli vaan mieleen ku lukee nuita juttuja. Muistelen et samanlainen kitinä kausi oli myös esikoisella just 3kk ikäisenä, jäi mieleen ku samalla rakennettiin koirille tarhaa ja poika vaan kitisi ja kitisi... Uus äippä oli ihan ihmeissään et mikä on rauhalliseen vauvaan menny... ;) Alkaa menee sanat sekas... nukkuu....
 
TeeTee taas
No nyt sain luettua muut jutut, mutta piti ihan tuoreeltaan kommentoida tosiaan tuota yhden äidin huolta, että osaako vauva kakata vielä normaalisti eli vaippaan.

Nojuu.

Sartsa mä kysyin sieltä infektio-osastolta, että tuleeko Rs:ään immuuniksi, kun sen on sairastanut. Mulle hoitaja sanoi, että ei tänä vuonna enää voi sairastaa sitä. Ja vuoden päästä on sit taas isompi. Eli kyllä mä uskaltaisin sen puolesta kulkea bussillakin. Tietty täytyy vähän katella, että jos tavallinenkin flunssa lykkää putket tukkoon, niin sit ehkä rajoittaisin. Meidän kaks edellistä on kärsineet vasta-ainevajauksesta, joten he sai kaikki taudit, mitä nyt liikkeellä koskaan oli. Estolääkitys sit vähän helpotti asiaa.

Vilipi laitan sulle yv:tä. :hug:

Mitähän oli muuta vielä... Petellä on taas iltahuuto meneillään. Toivottavasti tää on jotain ohimenevää, vaikka onki nyt vissiin neljänä päivänä peräkkäin ollu.

Hyviä öitä kaikille!
 
tuli ihan tippa simmuun kun lueskelin noita meijän tammi masujen,iloja ja suruja :D :'( .eli meidän herra on ylihelppo tapaus,jos vertaan yhteenkään sen neljään sisarukseen.menee yö unille klo 21.00 ja herää tissille n.7.30 ja nukahtaa samantien ja nukkuu 11asti,sitten valvoo tunnin ja nukkuu n.15asti no sitten alkaa tankkaaminen yötä varten eli 1dl porkkana-peruna velliä ja hedelmä sosetta puolipurkkia ja lopuks vielä uni tissit ja painoa pojulla 5765g ja 61cm 3kk neuvolassa. :attn: :attn: :attn: nyt kertokaa joko omasta tai tuttujenne kokemuksesta,eli kuinka varma ehkäsy on pelkkä imetys,menkat ei vilä alkanu synnytyksestä 16viikkoa ja osa imetys.eli miehen kanssa ollaan varmaan aika uhkarohkeita ja kyllä titosia siitä :ashamed: .eli kysymys kuuluu,onko hyvinkin yleistä tulla raskaaksi imetyksen aikana ja vaik menkat ei oo viel alkanu :eek: :x :D
 
MiHLa harmaana
Heippa!

Vilipi :hug: , luultavasti noita tunteita on jokaisella äidillä, eiköhän se ole meidän osa. Olit kysynyt multa jotakin, mutta kaiken lukemisen jälkeen unohdin jo mitä... :kieh: Tää on tää dementia tätä, mitään en koskaan muista :headwall: Oon ollut hetken nettipimennossa, siksi en siis ole kommentoinut.

Meillä päivät kulkee tavallisia latujaan, typyn ja koiran kanssa puuhastellen. Toisaalta tuntuu, että aika kuluu aivan järjettömän nopeasti, toisaalta taas että hitaasti. Ottakaa minusta sitten selvää! :whistle: Oltiin sunnuntaina vähän reissussa ja sen jälkeen on typykkä ollut tosi väsynyt, pientä tietysti rasittaa enemmän kun on paljon näkemistä ja kokemista ja uusia ihmisiä. Nukkuu nyt rasituksiaan pois.

Galluppiin vastailen, että meillä mies vaihtaa vaippoja ihan mielellään. Typykkä kun yleensä äityy hyvinkin puheliaaksi vaippoja vaihtaessa, joten se on sikäli hyvin palkitsevaa hommaa. :heart:

Mutta, nyt nukkumaan, niin jaksaa huomennakin. :wave:
MiHLa ja Typy, 3 kk ja 2 vko
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta ja kiitos yv:stä!

Eilinen oli kyllä siinä mielessä paha paikka, kun aloin siivoamaan niin samalla sitten tuli tieto että kaikki tavarat tuodaan samalla evakkoasunnolta takas, ei ollut pakettiautolle muita vapaita päiviä. Ja mieskin vielä soitteli kavereita ja mie raivosin sille et kyllä mie yksinkin. No en todellakaan olis pärjänny! Täällä mie sitten itkin ja siivosin ja onneksi äitikin tuli. Sen kun näin niin kyyneleet alkoi valumaan, oli pakko halata oikein kunnolla. Onneksi sitä seuraa sitten tuli niin miekin sitten rauhoituin ja loppuilta meni sitten ihan ok. Tänään on vain kaikkien tavaroiden paikoilleen laitto. Onneksi mies sai töistä vapaata.

Soitin neuvolaan ja neuvolasta aikoivat soittaa mulle tänään takaisin ja antaa nyt sitten ihan oman ajan. Pääsen sinne juttelemaan. Lupasivat jo tälle viikolle.

Krista oli ihmeissään uudesta paikasta. Oli aivan ihmeissään akvaariosta varsinkin! :D Mutta toivottavasti kovin montaa yötä ei mene valvoessa, eilenkin meni puoli kahteentoista kun Krista vaan katseli ympärilleen. EIköhän se siitä. Toivottavasti nyt ei tarvi lähteä minnekään täältä.

Mutta kutsu kuuluu! Ruoka-aika

Vilipi ja Krista
 
Kuka haluaa vajaan kahen vanhan uhma ikäsen tytön??? Ainaki huomiseen asti saa lainata, meinaa järki välillä loppua tuon kans...

Poke kerkes eilen herätä syömään ennen ku ite menin nukkuu. Siis 23 söi ja taas kolmelta uuestaan :headwall: Mikä ihme...? Onneksi sit nukuttiin kasiin asti et sai nukuttua ite kuitenki.

Tuohon äippäloman jälkeiseen elämään mun on pitäny monesti vastata mut on jostain kumman syystä jäänyt... :D Eli mä jään kotiin niin pitkäksi aikaa ku vaan mahollista. Ainaki siihen ku tää vauva täyttää kolme. Meneehän se talous tiukemmalle mut ei voi mitään. En halua laittaa lapsia hoitoon eikä oo minkään näköstä hinkua töihin, vielä ainakaa. Eipä kyllä oo töitä minne palata, pitäs vissiin opiskella uus ammatti mut ei oikein opiskelukaan nappaa tässä vaiheessa :whistle: Onneksi on vielä aikaa miettiä! Ja kaikkea siinä ajassa kerkee sattua ja tapahtua B)
 
Annette-79 harmaana
Joo, Kränä tehdään vaihtokauppa... saat vaihdossa 1v10kk ikäsen uhmaikäsen pojan :D ;)

Johan oli yö. Joonas ähisteli vähän väliä. Annoin maitoa kolmeen otteeseen, vaan eipä isommasti maistunut. Kolmen heitteillä kurkistin vaippaan, ei ollut kakkaa.. Poika nukahti taas ja vänkkyröi ja ähisi .. hetken aina tutti auttoi. aamu viideltä sitten katsoin taas vaippaan ja siellähän olikin kakat. Kakka oli jo hieman reunoilta kuivahtanut peppuun kiinni, eli oli ollut pitemmän tovin siellä.. Sitä se siis ähisi koko yön. Sama haju ja koostumus, eli ei ollut ilmeisesti mitään vatsanpuruja potusta... mutta ähistä vaan piti.

Kahvin keittoon vai nukkumaan??? Entten tentten, teelika mentten...............

Annette ja Joonas
 
Vilipille :hug: !! Hyvä että pääset juttelemaan.

Silmät kunnossa. :D Suosittelen leikkausta kaikille muillekin lepakoille. Pelkäsin niin, että itkuun meinasin pillahtaa, mutta onneksi on olemassa Diapam. Eikä se ollut yhtään kamalaa sitten kuitenkaan.
Tää näyttö ottaa vähän silmiin niin en isoja sepustuksia pistä. Luin kyllä kaikkien kuulumisia, mitä onkin päivän aikana tullut melkoisesti.

Mukavaa, että muillakin menee uhmiksiinsa hermot, etten ole siis ainoa laatuaan. :saint:

Ville on parina yönä syönyt taas kaksi kertaa yössä. Pitääköhän keittää kohta pottu. :/ Huomenna tulee 16vko täyteen.

Jaksamisia kaikille.
Terv. haukankatse :D :D :D
 

Yhteistyössä