TAMMIVAUVAT 2007

Päevöö kaikille

Ihan hirmuisesti aikaa siitä kun olen viimeksi kirjoittanut :ashamed: ..

Ihan kaikkia en kerinnyt lukemaan mutta jotain juttua oli täällä valittamisesta. HYVÄ! Minäkin tulin nimittäin valittamaan tänne.. ;) Toissapäivänä niin luotettava ja pomminvarma tammani sinkos minut selästään laukassa ja nyt on olo kuin olisin junan alle jäänyt. :headwall: Koko oikea kylki ja lonkka vetää mustaksi, niska on ihan jumissa ja hengittää täytyy vaan sillain pintapuolisesti. No yskäähän se nyt alkaa sitten pukkaamaan kun ei kunnolla pysty hengittämään. Ja tähdet vaan sinkoilee silmissä kun yskiä yrittää. Tuo pojanpötkylä painaa varmaan jo yli kahdeksan kiloa ja on aika tuskaa nostella häntä. Roopekin on varmaan ihan kummissaan kun äiti ei leiki ja peuhaakaan nyt enää. Nauraminenkin sattuu niin aika vaisua on nyt pienen viihdyttäminen. Yölläkään ei uskalla pitää Roopea ihan liki vieressä, ettei tule potkuja kylkiin. Harmittaa niin vietävästi, että itku on kurkussa koko ajan.

Äitiysloman jälkeisestä ajasta oli galluppia.. Minä olen jäämässä hoitovapaalle ja sitten ehkä keikkailen siinä ohessa. Tarkoitus olisi Roopelle toivoa sisarusta suht pian ja uusi äitiysloma siis jo haaveissa..

Olen yrittänyt täydentää Roopen kestovaippakaappia ja niiden kanssa pähkäilyyn onkin mennyt kaikki nettiaika. Kestovaippainfon sivuilta löysin mielenkiintoisen keskustelupalstan, mistä tuntuu saavan apua ongelmaan kuin ongelmaan näissä asioissa. Nyt sitten sain äitini innostumaan asiasta myös ja innokkaana ompelijana hän ihastui vallan niitä suunnittelemaan. Hyvähyvähyvä.

Roope viettää edelleen aikaansa hymyillen ja nykyään jo ihan nauraenkin ääneen. Mitään kitinöitä ei ole ollut vaikka kuolaa tulee litrakaupalla, joten ei varmaan ihan vielä ole hampaita tulossa. Päiväunilta jos herää kesken unien niin siitä tulee parku, samoin jos nälkä pääsee oikein kovaksi, mutta muuten meillä ei itkeskellä.

Rintamaidolla mennään edelleen ja hyvin tuntuu kasvavan. Innolla odotan seuraavaa neuvolakäyntiä, mitä mahtaakaan vaaka jo näyttää. Käytössä on nyt 68 kokoiset vaatteet, vain jokunen 62 sopii enää päälle.

Nyt kuului sellaiset pörinät vaipoista, että täytynee puuttua asiaan..

Iloisempaa päivää kaikille!! :wave:

Hilmuska ja Ropert 3kk 2vko

Taitaa tuo kitisijä olla itse sen paikan asiakaspalvelukyvytön myyjä. :LOL: Luulisi että noin pienellä paikkakunnalla arvostettaisiin kaikenlaisia asiakkaita. Konkurssi häämöttää pian, jos alkaa kovasti valikoimaan. Alennuksillahan on kai tavoite saada vanhat pois sieltä varastosta lojumasta ja uutta ja ehompaa tilalle. Outoa palvelua.
Kuusamon Cittari on muuten ainoa C jossa olen nähnyt (ja innolla ostanut) vauvojen vaatteita kunnon alennuksissa. Hyvä, hyvä!
Eikö siellä enää myydä niitä? Oi voi.

TeeTee: Onneksi teillä ollaan parempana! Varmasti pelästytti, kun yhtäkkiä vauva joutuikin jäämään osastolle.

Meillä ollaan nukuttu jopa kolmena yönä putkeen 7:n tunnin unipätkiä. Jihuu!

Ja älyttömiä kiukku itkuja aamuyöllä ja iltasella. Siis ihan tajutonta huutoa ihan vaan väsymyksestä johtuen ilmeisesti.
Tosi ärsyttävä nenän tukkoon meno vaivaa vieläkin. Jo kuukauden verran vauvan nenä on mennyt tukkoon joka ikinen aamu n. klo 5-6. Suolaliuostipoilla sieltä tulee sitten ulos iso vihertävä räkälöntti ja johan helpottaa.

Unohtui vielä laittaa, että maksoin sen kissasuojan myyjän tilille ja nyt yhtäkkiä hänestä ei kuulukaan mitään. Katsellaan nyt miten käy...:kieh: <br><br>

Annette pikana
Suklis

Itse olen vaipattomuuten harjoituttanut akaksi anhimpaa siten, että pari vuotiaana on alettu säännöllisesti käydä potalla. Päivät ollaan ilman vaippaa kokonaan ja yöksi laitetaan vaippa niin kauan kun yön jäljiltä on vaippa märkänä. Päiväkuivaksi on molemmat pojat oppineet muutamassa viikossa ja n. 2.5v iässä on oltu jo yökuiviakin. Eli nopeaan tahtiin onnistunut. Eli ei kannata vielä tässä vaiheessa odottaa sitä yökuivuiutta, rakon hallitseminen on vasta alussa ja en uskokaan, että lapsi heti oppii yöllä sikeästä unesta havahtumaan pissahätään. Eli rauhassa, rauhassa. =)

Annette pikana
Suklis

Itse olen vaipattomuuten harjoituttanut kaksi vanhimpaa siten, että pari vuotiaana on alettu säännöllisesti käydä potalla. Päivät ollaan ilman vaippaa kokonaan ja yöksi laitetaan vaippa niin kauan kun yön jäljiltä on vaippa märkänä. Päiväkuivaksi on molemmat pojat oppineet muutamassa viikossa ja n. 2.5v iässä on oltu jo yökuiviakin. Eli nopeaan tahtiin onnistunut. Eli ei kannata vielä tässä vaiheessa odottaa sitä yökuivuiutta, rakon hallitseminen on vasta alussa ja en uskokaan, että lapsi heti oppii yöllä sikeästä unesta havahtumaan pissahätään. Eli rauhassa, rauhassa. =)

Hei taaseen

Ai että kun potuttaa.. olin eilen kirjoittamassa tänne ja todella näppärästi osasin jonkun näppäin yhdistelmän ja PUM kaikki hävisi ja sen mukana koko kirjoitelma.

Ajattelin laittaa ihan uuden gallupin sellaisesta, jotta mitä miehesi tekee kakkavaipalle. Minun mieheni karttaa sitä viimeiseen asti. Reilun 3kk aikana hän on kerran vaihtanut kakkavaipan, olin itse kaupassa. (pissavaipan n5 kertaa). Eilen olin kaupassa käymässä ja sillä aikaa oli tullut kakat. Kun tulin kotiin, mieheni katsoi spanielina ja sanoi minulle " hyvä kun tulit. Haista nyt, saattaa olla kakat". Kauankohan lapsukainen oli maannut hoitopöydällä odottamassa, että äiti tulee kotiin vaihtamaan vaipan? Nooh, ei siinä haisteluja tarvita, kun vaipan voi vaihtaa ihan viihdytys mielessäkin. Lähdin sitten vaihtamaan pikkumiehen vaippaa ja kakkahan siellä oli. Pesualtaalle päästessäni, mieheni ilmoitti jotta sieltä tulee jo lämmintä. Eli hän tiesi, että siellä on kakat ja oli jo käynyt valmiiksi päästämässä veden sopivan lämpöiseksi. uuh! Vaihtaako teidän miehet vaippoja, minun ei kuin pakon edessä...

Kävimme keskiviikkona neuvolassa ja siellä jutusteltiin neuvolatädin kanssa kiinteiden aloittamisesta. Perunasta, porkkanasta, kukkakaalista, parsakaalista ja maissista hän puhui ja ensin maistattamalla. Vettä kuulemma ei meillä main tarvitse keittää, mutta se olisi hyvä seisottaa ennen antamista. Eilen sitten kokeiltiin miltä vesi maistuu taikamukista. Hyvältä!

Pikkumiehessä on jännä piirre. Kun syömme mieheni kanssa, hän yleensä istuu sitterissä ja viihtyy itsekseen katsellessa ketsuppipurkin nauravaa tomaattia. Kun tarkemmin alkaa katsoa mitä hän tekee. hän syö myös eli suun liikkeet menee samalla tavalla kuin söisi :D Tänään annoin d-vitamiinit ensilusikalla ja se oli eri hauskaa. Aivan oikein hän on matkinut. "odottaa, jotta pääsee maistelemaan uusia makuja lusikalla" pikku mies on siihen enemmän kuin valmis. Aloitamme maistelut heti kun näyttää siltä. Tuttava sanoi, jotta aivan kuin olisi saanut aloittaa ennen 4 kk maistelemaan, koska hänen tytär oli jo selvästi tarvinnut lisäravintoa 4 kk ikäisenä. Nooh, yksilöitä me kaikki.

Meillä hyvästeltiin koko 62 ja otettiin käyttöön 68 ja 70. Bodyt on sopivia, housut toisinaan pitkiä. Jännästi kasvaa pikkumies.

Isäntä ilmoitti tulostaan, pitänee lähteä lämmittämään evästä.

Kiitos kaikille tammimammoille, ei ole tällä palstalla tarvinnut ennen lukea moista #&%?$!*!

Suklis: Meillä esikon kuivaksi opettelu alkoi vuoden ikäisenä. Mie olin yksinkertaisesti niin laiska etten jaksanut nostaa pesulle altaalle, kun odotin silloin kakkosta. Niin me sitten istuttiin vessassa lukemattomia kertoja ja kun kakkonen syntyi niin päiväkuiva oli. Mut yökuivuus tuli kuin vahingossa. Kun oli vietetty railakkaat kaksivuotissynttärit niin tyttö nukahti kuin huomaamatta eikä yövaippaa ehditty laittaa. Siitä se sitten lähti. Kakkosen kuivitus alkoi myös vuoden ikäisenä, mutta poika oli jo 2,5vuotias kun oppi vasta kunnolla edes päiväkuivaksi ja juuri ennen kolmivuotisjuhlia yökuivaksi. Meillä ei kasteltu niinkään sänkyä vaan poika juoksi yleensä vessan ovelle ja itki ja pissasi siihen. Se loppui vasta kun alettiin pitämään vessassa valoja 24/7.

Kai tuohonkin hommaan on jokin herkkyysikä. Varmaan Kristaakin alan päiväkuivaksi opettamaan kunhan oppii kävelemään tai harjoittelee sitä. Muistan vain kun joku sanoi että heillä pelättiin pottaa. Meillä myös poika pelkäsi, mutta opetin sitten pöntölle suoraan istumalla itse siellä takana. (Ei kuulosta kovin järkevältä kun sen tuohon kirjoitin, mut auttoi pienentämään pönttöä eikä pelottanut että sinne tipahtaa.)

Mulla ollut tänään ihan hirveä päivä. Itkua on riittänyt aamusta asti. Siis todella oikeaa itkua eikä mitään pientä nyyhkytystä. Kunnolla olen ääneen parkunut. Oiskohan hormonit taas pelissä? Mulla on nyt ollu se rengas viikon, muuta selitystä en keksi. Mies ja lapset on ollu erityisen kilttejä, Kristaa katsoessa on vaan alkanut vuolaasti kyyneleet vuotamaan, joka vilkaisulla ja varsinkin kun Krista on ollut sylissä. Onko muilla ollut vielä tässä vaiheessa? Tuntuu oudolle että vielä näinkin kaukana synnytyksestä.

Vilipi ja Krista

Niin vaipan vaihdosta. Eli joo kyllä vaihtaa, mutta kyllä se taitaa olla mie joka sitä kakkaa enempi pesee pois. Mutta jos en ole paikala jostain syystä niin kyllä mies vaihtaa.

Ja meilläkin on pitänyt sataa jotain jo kahtena päivänä. Ja mie touvaan lapsille taas toppaa päälle, eikä sitten sadakaan mitään. Aurinko on paistanu ,mitä nyt puoli tuntia sitten meni pilviseksi.

Vaippa asiaan vastailen. Meillä mies on kyllä vaippoja vaihdellut, oli sitten pissa tai kakka. Veeti yhteen väliin aina kakkasi silloin, kun mies tuli töistä. Niin pääsi heti iskä vaipan vaihto hommiin, että ei totuus unohdu =)

Nyt mies ei ole kuukauteen vaihtanut yhtään vaippaa. Kun mies oli sydänleikkauksessa ja jouduttiin halkaisemaan toi rintalasta. Joten ei saa nostella ollenkaan Veetiä, siihen asti kun on rintalasta alkanut luutumaan. Joten olen minä sitten kaiken hoitamisen, syöttämisen yms tehnyt. Rankkaa on välillä ollut, mutta onneksi minun äidistä on ollut apua. Se on katsonut Veetiä jos mulla on ollut jotakin menoa. Mutta onneksi ollaan jo voiton puolella...

Voi vitsi, vedet silmissä nauroin noille Myyrän vinkkaamille vaipanvaihtovideoille. :LOL: :LOL: :LOL: Kiitos linkistä!!! Täytyy näyttää miehelle heti, kun tulee kotiin.

Meillä siis mies vaihtaa ahkerasti vaippoja. Mutta on vähän helpotusta, että Pete kakkaa ehkä 80 % kakoistaan altaaseen. ja kakkaa tulee vähintään 6 kertaa päivässä. Vielähän se on hyvänhajuista maitokakkaa, mutta toivon, että tuo "pottakakkailu" onnistuu jatkossakin sit kun alkaa saada sekaruokaa. Viikolla oli veljen lapset kylässä, ja kyllä oikeasti haisi kamalalle se sekaruokaa syövän 1,5 vuotiaan taaperon kakka!

Meillä siis kestoillaan, ja tuo muualle kakattaminen helpottaa kivasti pyykkiä.

Ja kiitokset kaikille tervehtymisentoivotuksista. Kiva, että täällä ollaan empaattisia ku jollain on jotain murhetta.

Ny se mies tuli, pitää näyttää se video. Moikka!

Tuli noista huutiksista mieleen, että mulle sattui kerran aika ikävä juttu. Olin huutanut miehen tunnuksilla äitiysvaatteita ja niissä oli toista viikkoa huudon sulkeutumiseen. Sain sen keskenmenon ja viisi päivää osastolla kahden kaavinnan takia. Mies oli yrittänyt parhaansa selittää viivästystä. Maksoin huutoni, mutta myyjät oli hieman jo hermostuneet siellä kun ei mitään kuulunut. Onneksi ymmärsivät sitten.

Ja tällä kertaa sain pitää niitä vaatteita!

Mutta on niitä huijareitakin, ostettiin mulle puhelin joka hajosi heti kun painoi virtanappia. Käytettiin liikkeessä ja sanottiin et ei voi ehjätä, ostakaa uusi. Myyjää ei enää tavoita mitenkään. Toivottavasti teillä muilla ei satu samanlaista.

Teetee, mitä tarkoittaa altaaseen kakkaaminen? Osaatko ennakoida että ehditte potalle? Mie sain tutulta ihan pienelle tarkoitettuja kestoja, mut ne on käyneet jo pieneksi. Ne oli aika hyviä, vaikka ekakertalaisena kokeilin.

Unohtui laittaa tuosta syömisen matkimisesta, meillä maiskuttaa suu myös. =) Tiivis tuijotus päällä suu massuttaa mukana.

Paidat meilläkin ensin pieniksi käyvät. Samoin oli esikoisella. Harteikkaita miehiä, hih. ;)

Muakin kiinnostaa tuo kakka-asia. Kuinka sen tietää niin, että osuu altaaseen? Katsotaan ilmeitä ja rynnätään kipin kapin riisumaan?

Mun mies osti huutiksesta kerran jonkun pelin ihan firmasta, joka osottautuikin huijaukseksi. Jätkästä on moni muukin ilmoittanut poliisille.
Kaikkea sitä sattuu, kurja juttu.

tahtoo myös tietää tosta kakka-asiasta.....

meillä mies vaihtaa vaippaa ihan kohtalaisesti. jos minä kotona niin silloin ei kakkoja vaihda. pissavaippaa vaihtaa kyllä, ainakin jos pyydän. ja sit se on niin ihana et muistaa laittaa joka kerta rasvaa tai talkkia. ja minä kun käytän niitä vasta kun iho oireilee. mut näyttää olevan sopiva väli miehen vuoroissa vaihtaa kun iho pysynyt hyvänä =)

tästä tuli mieleen eräs tuttavapariskunta. vauva oli n.2kk ja äidillä oli luottamustehtävästä johtuva kokous. isä "joutui" jäämään lapsen kanssa ja sit isovanhemmat kauhisteli et miten se pärjää kun ei ole vielä vaippaa vaihtanut kertaakaan(kokemusta kyllä aikasemmasta lapsesta muutama vaippa). et eihän se ole miehen hommaa. ja mun ukko sanos että kyllä meillä vaan mieskin voi vaihtaa. olivat vanhukset kauhuissaan :eek:

mut minkäs sille voi jos ukko ei suostu tai tekee niin pahaa kuten videossa.... mä en oo pakottanut tuota ukkoa vaikka tuleekin nalkutettua että vois sitä useammin vaihtaa :ashamed: tarttis olla kiitollinen tästäkin.

taas tulee jaariteltua.... mut mä oonkin tällänen papupata. kuten voi jo tuosta 2,5vuotiaasta päätellä :D on äitiinsä tullut. tänään oltiin tankkamaassa ja kun pääsin autoon takaisin niin poika kysyi: oliko hyvä meininki? :LOL: juu, vesisateessa oli tosi kiva seistä.....

mut nyt annan toisillekin tilaa :wave:
t.mikki ja miisa n. 3,5kk

TeeTee harmaana
Moikka taas, nyt vähän paremmalla aikaa.

Mieskin hekotteli noille vaipanvaihtovideoille.

Tosta vauvan kakattamisesta potalle/altaalle olitte kyselleet. Kirjotan nyt vähän enemmän tänne, jos ei tulis niin paljon rapaa niskaan... Yks ketju oli ehkä viikko sitten aiheesta, ja joku oli sinne käyny kommentoimassa, että sairasta.

Meillä homma sai alkunsa siitä, että ehkä 1 kk iässä oli joka-aamuöistä ähinää/kitinää, joka kesti pari tuntia ja helpotti vasta, kun kakka rusahti vaippaan. Aattelin sitten, että onko tän pakko olla näin työlästä, kun en pystyny siinä ähinässä nukkumaan.

Olin odotusaikana lukenut netistä vauvojen vessaviestinnästä, ja aattelin sitä eka ihan huuhaahommaksi. Yks aamu sit sen ähinän alettua vein Peten altaalle sillain "kyykkyasentoon", että pidin molemmista reisistä kiinni, ja selkä nojasi mun mahaan. Kului ehkä viis sekuntia, niin kakka rusahti siihen altaaseen, ja samalla tuli paljon ilmaa kanssa. Vauva oli heti tyytyväinen. Päivällä sama ähinä kun alkoi, koitin samaa uudestaan, ja taas toimi. Kakat tuli helposti ja samoin rupsut. Siitä se sitten lähti.

Nyt tätä kakattamista on siis jatkunut reilun kuukauden, ja kyllä hyvin toimii. Pete ilmaisee tosi selvästi sen kakkahätänsä ähisemällä tai itkemällä tietyllä tavalla, ja pissansa vähän erilailla itkemällä. Sitä pissaitkua mä en aina tunnista, eli joskus tulee turhia reissuja eikä pissaa tulekaan. Tietty joskus kakkakaan ei sit tuu, vaikka oon luullu kakkaitkuksi. Mutta päivässä jos 10 kertaa käytän altaalla, niin 2 voi olla hukkareissuja, muulloin tulee jompaa kumpaa tai molempia.

Ja kun kakkoja tulee siis se 6-8 kertaa päivässä, niin yks kakkavaippa sotkeentuu maksimissaan päivässä, joskus ei yhtään. Tänään on ollu hyvä päivä myös noitten pissojen kans, oiskohan neljäs vaippa menossa, ja koko päivä siis takana. Muuten vaihtelen kestoja parin-kolmen tunnin välein päivällä. Yöllä en vaihda vaippaa. Aamukuudelta siis se kakka, ja sit kuiva vaippa päälle. Eilen aamulla oli tosin sattumalta kuiva vaippa klo 6. Tulikin isot pissat ja kakat sit altaaseen.

Täytyy pikkuhiljaa ruveta ottaan vaikka pottaa siihen altaaseen mukaan, ku ei sit viiti enää altaaseen kakattaa, kun syö kiinteitä :$ Nyt kun on lirua maitokakkaa, niin hyvin menee altaaseenkin.

Niin pointti on ehkä se, että on tosi hauska, kun tajuaa, mikä sillä vauvalla oli asiana. Vessan peilistä saa sit tosi kivat hymyt, kun toinen on autuaasti saanut tarpeensa tehtyä.

Aika paljon paneutumista sillain tuo homma vaatii, että jos on kovasti muuta meneillään, niin viestit menee ohi. En oo varma, onnistuisko seuraavan kans enää, kun on siinä taapero, joka vie paljon huomiota hänkin. Nyt kun ei mulla päivisin oo kun toi vauva tuossa, niin on ollut aikaa keskittyä vauvaan. Ja kun oon viis vuotta vähintään haaveillu vauvasta, niin tosiaan sitten aika antaumuksella keskitynkin häneen nyt (ainakin vielä).

Täytyy taaskin kiitellä teitä tässä ketjussa, on niin mukavaa porukkaa. Hyvä meitä!

Nyt taitaa olla tarve lähtä syöttään toi vaavi yötä varten.

Moikka!
TeeTee

Moikka pitkästä aikaa!

Sori olen ollut hiljaisena täällä mutta meidän tyttö (nyt 2,5kk) sairasti RS-viruksen pääsiäisenä ja joutui Taysiin osastolle jossa joutui olemaan peräti 9 vrk!
TeeTee onneksi pääsitte vain 1 vrk:lla.
Oireet alkoi kuumeen nousulla ja liman oksentelulla ja kun kävimme omalääkärillä hän laittoi lähetteen Taysiin jossa melkein heti ottivatkin meidät osastolle.
Infektio-osastolla annettiin spiiraa hengitysteiden avaamiseen ja muutamana päivänä happilisää kun saturaatio ei noussut tarpeeksi korkealle. Korvatkin oli tulehtuneet molemmat ja toinen puhkaistiin. Auts!
Limaa imettiin kans meillä ihan päivittäin nenästä ohuella letkulla, ei ollut kivaa mutta auttoi lasta kyllä.
Tyttö ei muutamana päivänä jaksanut imeä rintaa joten lypsin maitoa ja annettiin nenämahaletkusta.
Itse olin osastolla koko ajan ja nukuin patjalla.
Suosittelen kans vanhempia olemaan lapsensa vieressä koko ajan sillä hoitajilla ei tosiaan ole aikaa viettää aikaa lapsen kanssa. Tekevät vain se 'lääkepuolen'.
Oli rankka kokemus nähdä pieni lapsi tossa viiruksessa.
Onneksi tyttö oli saanut ekan rota-annoksen silloin kun kuulin kanssa että sitä on siellä.
Toivon ettei kukaan muu vauva sairastuisi RS-virukseen, ei ole kiva.
En ole uskaltanut viedä tyttöä oikein minnekään nyt enkä taida viedä vähään aikaan ettei saisi pöpöjä, tietenkin on mahdollista että isoveljeltään saisi kun hän on tarhassa. Toivottavasti ei.

Tällä viikolla oli neuvola-käynti sitten ja onneksi paino ei ollut päässyt laskemaan. Nyt painaa tyttö 6,8 kg ja on 59,5 cm pitkä.

Kyllä munkin mielestä täällä saa valittaa jos haluaa. Sen takia me täällä ollaan et kuunnellaan toisia ja tuetaan eikö vain?

Muta nyt nukkumaan ja kirjoittelen taas kun kerkiän mut luen kyl melkein kaikki kirjoitukset aina kun pääsen koneelle.

T: Sartsa32
:flower:

Huomenta vaan.. Kirjoitin eilen illalla pitkän litanjan juttuja sun muuta kun kerrankin oli aikaa ja kun sain sen valmiiksi ja painoin lähetä nappia niin tsadam... kirjoitus katosi eikä tullut enää takaisin..kyllähän pyöritin päätä että kiva kiva. Kokeillaan nyt paremmalla onnella :)

Poitsu sitten herättää joka aamu meidät kuudelta niinkuin tänäkin aamuna. Viime yönä nukuttiin ihan hyvin. Kasilta rupesi nukkuu ja heräsi kolmelta ja sit kuudelta. Silti olisi itteään väsyttäny mutta eihän se auttanu kun nousta pikkumiehen kanssa seurustelemaan.

Ensi viikolla meillä on se lääkärineuvola. Kovasti jänskättää äitiä että mitä siellä tapahtuu, kun ensi kerta on:) Ittekkin olen joutunu lääkärillä käymään raskausmyrkytyksen takia. Verenpaine lääkkeitä vieläkin syön ja tällä hetkellä olen vähentämässä niitä ja siitä johtuen olen joutunut käymään sairaalassa laittamassa sydämen oikeeseen rytmiin nyt pariin otteeseen. Sydän jyskyttää välillä 160Xmin.Mulla oli todella vahva lääkitys synnytyksen jälkeen...päivässä jouduin syömään 900mg albetolia ja nyt sitten syön 200mg. Uuteen lääkkeesseen vaihdos tapahtuu maanantaina ja sen nimi on emconcor. Onko kellään tietoa tästä lääkkeestä? Sit takaisin vaaviin...meillä syödään jo pottua ja porkkanaa. Ensi viikolla meinasin kokeilla kukkakaalia tai parsakaalia. Mie olen tehny pakkaseen sellasia pikku nöttösiä viikon ajaksi ja niitä sitten sulattelen päivä ruuaksi.

galluppiin sen verran että Uskokaan tai älkää mutta meillä ei mies vaihtaa vaipat vaan pakolla... se on kuulema niin hirveetä. ja kun se vaihtaa niin ne tippuu samantien jalasta pois. sekös minua naurattaa

Sitten vielä tästä meidän kylän "vaatekaupasta". Henkilökohtaisesti minulla on todella hyviä kokemuksia tästä kaupasta sekä myyjästä. Myyjä (en voisi akaksi kutsua koska minusta se on todella ruma sana naisesta) on aina ollut minulle todella ystävällinen vaikka ostos olisi ollu 10? taikka 100?. Vaatteet ovat todella laadukkaita eikä todellakaan lutjaha het ekassa pesussa... Mutta jokaisella meillähän on oikeus omiin mielipiteisiin jotenka tämä on mun mielipide.

Mutta nyt pikku-ukko huutelee jo tuolta sängystä eli hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan että tuon lumisateen välistä se aurinkokin ehtisi pilkahtamaan!

Terkuin: Minttuli77 ja Poitsu 3kk 21pvä

Annette-79 harmaana
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Että oksenustautia täällä sitten. Itse rupesin oksentamaan eilen iltapäivällä ja viime yönä kolmen aikaan viimesen kerran. Kyllä oli maha kipee!!! Jos olis pystynytkin etomisen tunteelta nukkumaan, mutta mahakipu ei antanut rauhaa. Jumalaton kramppi joka paheni kun jouduin tärisemään nousevan kuumeen vuoksi.

No nyt on vaan heikotus jäljellä. Kaurapuurolle mentävä.

Onneksi mies vei kolmosen mukanaan anoppilaan (ovat siis remppahommissa siellä). Isommat pojat katsoi lastenohjelmia ja me Joonaksen kans nukuttiin vielä

Syömään nyt :wave:

Annette ja Jonttu

Lauantaita!
Täällä räntää sataa ja tuulee niin, et tukka lähtee päästä! :(

Kuulostipas mielenkiintoselta tuo TeeTeen kakatus. Meilläkin Jerestä huomaa aivan selvästi, kun on kakka hätä. Vielä en ole kertaakaan tuota koittanut, luin samaisen kirjotuksen sillon raskausaikana jo! Tuohan on ihan loistava ajatus! Sit tosissaan se potta vielä alle, tottuupa siihenkin ajoissa!
Voi vitsi, täytyyköhän sitä lähteä ostaan potta jo!!!

Inhottavaa, kun teillä vauvat on ollu kipeitä! Hyvä,et kaikki ovat paranemaan päin jo! :hug:

Mä sain sitten kuitenkin myytyä nuo mammavaatteet. Sitkeellä uudella ilmoittelulla tuli uus kauppa. Rahat pitäis näkyä maanantaina mun tilillä, jollon vien paketin sit postiin.
Mun mielestä aika reilu kauppa, kahet farkut+colitsihousut+3 pitkähihasta paitaa+neule ja yks kesätoppi yhteishintaan 50e. Postikulut laittettiin puoliks.

Vitsi, et se Myyran laittama video oli hyvä! :LOL:

Meillä mies vaihtaa ihan mielellään vaippoja. Ei ole ketaakaan kieltäytynyt vaihtamasta. Niillä meneekin vessassa paljon kauemmin kun mulla ja pojalla. Pelleilee ja puhelee Jerelle siellä ihan omia juttujaan. Aika sulosta mun mielestä! :heart:

Suositelkaan muuten matkasänkyä! Olis tarkotus sellanen ostaa tuolla kesämmällä.

Niin, ja Suklis. Tsekkasin tuon puuropaketin uusiks. Ja siinä lukee, et vois antaa alkaen 4kk. On joku vaihe 1?
Sisältää äidinmaitovastiketta, täysjauhoa kaurasta, 36% maltodekstriini,mallasuute, rasvaton maitojauhe, kalsiumkarbonaatti, B-vitamiini(tiamiini), A-vitamiini ja D-vitamiini.
Kyse on siis Hipp merkkisestä luomu kaurapuurosta.

Täytyy kysyä neuvolalääkäriltä seuraavalla kerralla.. :whistle:
Eipä tässä kiirus ole, Jere jaksaa hyvin vielä nannillakin.

Poio&Jere 3kk 1vko 1pvä<br><br>

Voi Sartsa ku teillä oli pitkä reissu. Mä en usko, että Petellä edes oli toi rs, kun toivuttiin niin nopeasti. Täytyis vaan varmistaa vielä labrojen tulos. Anoppi kun kuuli, että ollaan sairaalassa, niin hän oli ihan hädissään. Kun kuulema rs voi olla alle kolmikuisille jopa hengenvaarallinen.

Mulla teki niin huonoa, kun samassa huoneessa oli ehkä joku 6-8 kk ikäinen vauva, jonka vanhemmat ei ollu siellä ekana päivänä ollenkaan klo 15-seuraavaan päivään klo 10. Vauva itki tosi paljon yksin, ja sillä oli ihan sellainen lasittunut katse silmissään, kun yritin sille jutella sieltä omalta paikaltamme. Hoitajat ei vaan ehdi yhtään seurusteleen. SYlissä sai olla syötön ajan, ei yhtään muuta. Sit kun meni nenämahaletkuksi, jäi se syöttösylikin saamatta. Sit ku äiti seuraavana aamuna tuli, niin vauva oli ihan aurinkoinen. Äidin kannalta varmaan parempi, ettei tiedä, millainen sen vauvan elo siellä oli ollut. Sydän särkyis varmaan.

Eipä tällä kertaa muuta.
Moikkelis koikkelis.

Annette-79 harmaana
:( Hui ku tuntui pahalta lukea TeeTee, säälittää niin kovin.

Meillä Joonas pyörii puuhamatolla, selällään on ja on jo pyörähtänyt kerran 360astetta. Kerran pääsi kääntymään kyljelleen =) Hyvä hyvä.

Hih, olen nähnyt tuon videon ennenkin ja nyt se tuli niin oikeaan paikkaan. Kiitos.
Piti oikein näyttää se miehellekin. Ei voi valittaa vaikkei mies vaihdakkaan vaippoja, niin hyvin muuten minua tukee. Kakkavaipan vaihto on pieni mures siitä.
Tuo kakkaamis juttu altaaseen... Pitänee kokeilla miten tuo toimii, tosin Röllin suoli toimii niin harvakseltaan ja silloinkin kakka surahtaa ilman etukäteis ilmoituksia (hajusta päätellen asia housuissa)

Matkasängyistä... me ostimme pikkupiian matkasänkyn. Törkeän hintainen (79eur) suorastaan (ei just ollu kaupas muita), mutta siinä oli paljon etuja. Eli renkaat alla (pystyy siirtämään lapsen nukkuessa), iso kokoinen ja sitten siinä on vetskalla toisessa päädyssä aukko, vanhempana lapsi pääsee liikkumaan sänkyyn ja sängystä pois ihan itekseen. Matkasänkynä kuulemma menee vielä 7-vuotiaana, niin josko sitten hinnan jakaa noille vuosille niin... Sänky menee putkikassiin ja on kuulemma helppo koota ja avata :) Ostimme sängyn mummolareissuja varten, jotta on oma turvallinen paikka nukkua. Tällä hetkellä sänky toimii päiväuni paikkana jos ei pihalle viitsi viedä, kuten tänään... huh mikä keli!

Jassoo ja isännälle evästä

Mukavata viikonloppua kaikille.

<br><br>

matkasängyistä galluppi:meille ostettiin emma. hinta oli 39,90?, mutta lahjaksi ssadun lahjakortin ansiosta maksoin puolet. Ja kokoa on samanverran kuin oikeessa pinniksessä. Eli pitis mennä pitkään. Ja mukaan tuli kantolaukku. mut nyt mie kyllä tulin ihan kade noista rullista! miekii haluun sellasen matkiksen missä on rullat!

hitst ety tulee kirj.virh kun on vauva sylissä, on tullu tosi liikkuvainen tyttö. ja syli ojn paras paikka näin iltaiisin.

nimim. haba kasvaa kesää ajatellen :)

Pikaseen vaan tulin piipahtaan..
Sartsa tosi kurjaa, että teillä pikkunen ollut osastolla, isot :hug: ei ole kyllä lainkaan mukavaa, kun nuo pienet sairastavat. Olipa hyvä, että pystyit olemaan pikku neidin luona yöt, siellä kun tosiaan lapset joutuvat oleen ihan omissa oloissaan, ei niillä hoitajilla ole aikaa juurikaan sylittelyyn.
meillä onneksi päästiin vähällä tuon röhäyskän kanssa, vaikka tosi ilkeä on ollutkin sitä kuunnella. Onneksi meillä auttoi se lääkkeen hengittely polilla, muuten oltais myös jouduttu jäämään osastolle.Nyt ollaan tosiaan vielä kotona tuolla babyhalerilla hengitelty, ensi ke asti.
TeeTee sulle myös :hug: , teillä kun ollaan myös oltu kipeinä. Onneksi ette osastolle joutuneet. Sanoiko lääkäri teille muuten, että mitä se oikein oli? Kun ei tuota rs-tautia ollut. Itse yritin vähän kysellä lääkäriltä, että mitä tämä nyt on, kun siellä oltiin,mut enpä saanut mitään selkeetä vastausta :/ vähän samanlaisia oireita kumminkin kun tuossa rs-viruksessa mut ei niin selkeitä. Hmm, ota tuosta nyt selvää ;) mutta pääasia että lapset on paranemaan päin, eikös vaan :)

Nyt hyvän yön toivotukset, täytyy jatkaa paremmalla ajalla :wave:

no olipas mulla huono muisti, olittehan te kuitenkin osastolla TeeTee, sori :ashamed: mut onneksi selvisitte yhdellä vrk:lla.<br><br>

matkasängystä: Meillä on Carenan matkis. Se on mummilla esikoisen yökyläsänkynä.
Menee putkikassin kokoiseen pakettiin ja on todella kätevä kuljettaa.
Myös isokokoinen, kestää pitkään.
Laita on sen verran korkea, että pienenä ei siitä yli pääse
(Käytin sitä jonkin verran leikkipaikkana, kun esikoinen oli vauva. Sai käydä rauhassa suihkussa. Meillä kun oli kaksi koiraa enkä viitsinyt niiden kanssa lattialle jättää.)
mutta isompana kiipeilee yli jo helposti. Yölläkin pääsee pissareissulle hyvin.
Se aukko olisi varmasti aika kätevä nykyisin. Tosin tuossa 1-2-v:na olisimme ehkä joutuneet laittamaan siihen jonkinlaisen systeemin ettei aukosta pääse livistämään. Vinkkinä siis. :)

TeeTeelle kiitokset kakkajutusta. :D Täytyy koittaa, jos tän hulinan seassa kerkiäis joskus itekin altaalle asti.

Sartsa: Onneksi teilläkin on jo asiat hyvin!

Jaahas, mies kutsuu. ;)

Röllimamma pikana
Tänään se sitten tapahtui. Rölli pyörähti vatsalleen... tuumiskeli tovin ja hermostui! Suuttui kun käänsin takaisin selälleen. Ei ymmärtänyt äidin pointtia.

Nyt pihalle

Yhteistyössä