TAMMIVAUVAT 2007

meiilä auttoi kanssa tuohon ilta itkuun aikasemmin nukkumaan meno ja vielä ylimääräset iltaunet. Jo meillä mennään tosi nätisti nukkumaan, kunhan muistaa laittaa poitsun tosissaan sillon vielä kun on hyvällä tuulella :)

en muista pitikö kirjoittaa jotain muuta....
 
Heips!

Meillä on mennyt nyt päivät lenkkeillessä. Itsellä tuntuu että jaksa loppuu jo tohon lenkkeilyyn, mutta kun esikoinen niin kauan piukutti sinne lähtöä niin pakkohan se oli. Kaikkea sitä mennee lupaamaan epähuomiossa! :kieh: Esikoisella niin halutti pyöräillä. Oikeesti oli tosi hyvä olo sen jälkeen kun pääsi kotiin, mut se lähteminen meinasi vaan ottaa luonnon päälle. B) Ja aurinkokin paistoi niiiin makeasti. Tosi kylmä tuuli on ollu nyt meillä päin, ei ole ollut vielä tuota pukemisongelmaa.

Meillä on Kristalle tullut kielen päähän haavauma! Siis se näyttää just sellaselta kuin olis purassu reiän, mut ei raasulla ole vielä edes hampaitakaan! Ei haittaa imemistä ja kiinteitä ei vielä maistella, sammasta ei ole ollu pitkään aikaan. Siis voisko se imeskellä itse kieleen mustelman? Onneksi ei haittaa syömistä eikä ole erityisen itkuinen, ihmetyttää vaan. Huomasin sen eilen illalla kun yritin naurattaa Kristaa. Muuten sitä ei oikeestaan huomaakaan. :eek: Mikähän kumma...

Ihanaa tänään on saunailta! Onneksi tuli aikoinaan otettua kaksi saunavuoroa. Siitä tulikin mieleeni että miksikä meidän remontti ei valmistu....herttileijaa! \|O Siis viis viikkoa kohta oltu evakossa! Nyt kyllä ottaa pattiin. Vapuksi luvattiin takasin omaan kotiin, mut pahalta näyttää. Haluan jo grillaamaan!!! :p Kyllä grillikausi avataan vappuaattona vaikka lunta satais!

Vilipi ja Krista
 
Tuolla plussalaisten kokoontumis puolella olis nyt sit taas Jupidan alottama tapaamis ketju Tamperelaisille! Kaikki kynnelle kykenevät mukaan! :D

Tuulettelin liikaa Jeren ulkopäikkyjä.. :/ Ekat vielä meni, mutta toisille ei sit suostuttu nukahtamaan. Oma sänky sit kelpas kuitenkin.
 
AnnetteSaunatonttuna
Vilipi

Joonas ainakin imeskelee omaa kieltään, ja aika tehokkaasti vielä. Eli suu supussa ja kielenpää pikkasen huulien välissä, posket lommolla (ei tokkiisa tuolla pullaposkella voi posket olla lommolla) imeskelee. En tosin ole huomannut onko kieleen tullut mitään sen seurauksena.
 
Iltaa taas!


Liini Meilläkin oli yhdessä vaiheessa hirveetä huutoo noi iltaunille menot, mut kuten muillakin niin täälläkin autto se, et laittoi aikasemmin nukkumaan, heti samantien kun alko pienikin kitinä.


Vilipi Mullekkin on aina työn ja tuskan takana toi ulkoileen lähtö, mut sit on hyvä fiilis, kun sinne on päässy. Mäkin sain tänään esikolta leskenlehti kimpun ja perhosia sun muita ötököitä on tytön kauhuks nähty vähän liikaakin. Se on ruvennu ihan hirveesti pelkään kaikkia, eniten kärpäsiä. Toivottavasti menee tää vaihe ohitte nimittäin ne kärpäset kummittelee yöunissakin. Meillä tuo autokuume miehellä on ollu jo tovin ja varmaan lisääntyy vaan kesää kohti... B)


Meillä oli eilen kolmikuukautis neuvola. Herran mitat oli 6780 g ja 64,7cm. Tuo pituuskasvu on kyllä ollu alusta asti aikas reipasta ja tahti ei näy loppuvan. Äiti tänään katto mun neuvolakortista niin mä oon ollu ton pitunen viiden kuukauden ikäisenä. Rokotus otettiin vastaan hymyssä suin eikä sen laittoa ees huomannu, mut illalla olikin sit suposta huolimattakin hirveetä kätinää.


Kolmena iltana ollaan nyt annettu maissivelliä, kun nuo yöt tuntuu olevan aikasmoista tankkaamista, mut ei sillä kyllä oo ollu vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Neuvolasta kehotti vielä jatkaan sitä ja sit lähempänä 4 kk kiinteemää ruokaa.

Ottaakos teillä muilla muuten vaavit lelun ite käteen? Meillä tuo poika heti pyrkii leluun tarttumaan ja vie sen suuhunsa. Neuvolantäti piti sitä kauheen aikasena, mut en ite osannu ees aatella, et siinä olis jotain ihmeellistä.

Kuolaamaan on alettu ihan hirveesti ja koko ajan pitäis olla jotain lussuttamassa. Saas nähdä koska pamahtaa ensimmäinen hampu.


Mitäköhän muuta piti kirjotella...Ööö...Äitin suklaanhimo ei oo hellittäny vieläkään... :ashamed: Tänäänkin olis vaan tehny mieli astella kauppaan, ostaa levy ja haukata siitä suoraan. :whistle: Onneks sain hillittyä himoni. :p


Ai niin, mulla on nyt kokeilussa tällänen ehkäisylaastari. Toista viikkoa nyt menossa ja hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Ekaks oli kaks päivää hirvee särky tuolla jossain hartia-selkä akselilla, mut meni onneks ohi. Nyt ei oo muita oireita tullut ja toivonkin, et tää olis se mun juttuni.

Jokohan siinä oli kaikki oleelliset ja ei-oleelliset. Ei muuta ku hyviä vointeja ja aurinkoisia päiviä kaikille. :wave:
 
Mie aloin seuraamaan niin kyllä nukkuessakin Kristalla huulet imee jotain. Kristalla on tapana sylkäistä tutti juuri ennen nukahtamista pois ja silti näyttää siltä kuin imis jotain. Mut sit kyllä tajusin et onhan se voinu ite raapaistakin siihen kielen päähän kun sehän osaa jo tunkea sormet suuhun! :eek: Nyt vasta huomasin. Kynnet tarkkasin, mut ei ne hirveän pitkät ollu. Toivottavasti paranee pian, yleensä suun haavat paranee.

Niin, meillä se on ollut yleensä varma kevään merkki kun miehelle iskee autokuume. :LOL:

oli vielä jotain, ei vaan muista millään...

Vilipi
 
Tänään Ville oli ekaa kertaa pää pystyssä, kyynärpäiden varassa (mikä ihme tuo asento nyt voisi olla). :heart: Kylvyn jälkeen pistin pojan masulleen hoitopöydälle ja siitä tuo punnersi pystyyn ja alkoi heti vääntämään josko pääsisi pyörähtämään. :D

Ville on muutaman päivän ottanut liinan käteensä ja mussuttelee sitä. Eihän tuo ihan lelu ole, mutta jotain sen tapaista.
Ja pitää tuttia kädellä suussa kiinni ettei vaan tipu. Hih.

Me aloitettiin grillauskausi jo viime viikonloppuna. Nam!

Ootko mikki koskaan kokeillut Azamun-annoksen pienennystä? Mulla on nyt kahden viikon testi menossa, jos voisi 50mg/pv pienentää. Pahoinvointi on ollut niin kovaa taas. Peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin.

 
Huomenta!

Krista nousee jo näköjään kuudelta ylös, mie en ala! Ja juuri laitoin Kristan takasin nukkumaan, pikku päikyt on paikallaan näin aamulla. Taitaa olla jo niin valoisaa silloin kuudelta aamulla että voisi luulla et on päivä. Kyllä asennan pimennysverhon makkariin, jos joskus omaan kotiin päästään.

Kielen haava ei ole vieläkään poistunut. Ajattelin tuossa että jos yhdellä ruokailulla kokeilis nokkamukia, jospa se ei pääse paranemaankaan kun koko ajan on sitä imua päällä.

Toistaiseksi paistaa aurinko, toivottavasti ei tulekaan lumisadetta niin kuin uhkasi!

Vilipi ja Krista
 
Yksinpuhelua harrastan...Ootan ihan hermona että kirpparilta bongaamani pyörän myyjä vastaisi jo sähköpostiin, minäkö heikkohermoinen :whistle:

Hops vaan ylös!

Kränä: meilläkin jouduttiin opettelemaan tavallisten portaiden kanssa miten portaita mennään ylös ja alas. Lapset vaan ihmeissään tuumas et onpa hassu talo kun ei ole hissiä.
 
Onpas ollu tauko täällä käynnissä!

Pikaisia kuulumisia: Tänään on 3kk neuvola mut vielä ei siis ole kasvutietoja..

Meilläkin neiti ottanut jo hyvän tovin leluja käteen ja kyllä minäkin ihan normaalina olen asiaa pitänyt!
Nyt on ruennut Iita hoksaamaan että voi tosiaan rueta yrittämään itsekin vatsalleen. Sormen kun antaa niin sen varassa pyörähtää vatsalleen että jospa piakkoin myös ihan itsekin, tietenkään ei mikään kiire vielä ole.

Neitiä on jo aika "kiva" pitää sylissä kun vänkää hirveästi istumaan, joko muilla on tällaista? En muistanut että näin pienet jo tällaista aloittaa..

Kiinteitä meillä on maisteltu kahta sosetta ja maissivelliä. Maissivelli pantiin pannaan kun huusi sen päälle hirveästi ja tuli heti kakaton päivä!
Mut nyt olen muutaman päivän taas laskenut maitomääriä ja kattonu josko se maito vielä hetkeks riittäis..No pitää terkan kans jutella..
Mut nyt täytyy lähteä liikenteeseen..
 
Niin sitä vielä piti et onkos keskustelua ollu jo tässä vaiheessa et mitä teette mammaloman jälkeen?
Mulla on jo tässä vaiheessa sellainen ahdistus kun mietin et haluan jäädä kotiin mut mitäs rahatilanne siihen sanoo? Saisin kyllä tehä jatkossa päivävuoroo ja se on jo jotain verrattuna entiseen kolmivuoroon!!
Pitäs nyt vaan nauttia tästä ajasta..
 
Annette-79 harmaana
Joonaksella tuli aamulla ihana vauvankakka! =) Ei ollut vihreää lainkaan ja tuoksu (ihan oikeasti TUOKSU) oli sellainen "imelä" mikä kuuluukin olla. Eilisen päivän annoin pojalle Tutteli Plussaa (jauheena ja tetrasta yöllä) ja lisäksi päivällä ja illalla peruna-porkkanavelliä. Näköjään passaa uo Joonaksen massulle paremmin ku se maissi. Eli suosittelen kokeilemaan jos ei maissivelli sovikaan. Ihanaa jos nuo masuvaivat nyt helpotti tuolla.

Menen illalla rentoutumaan Tupperi-kutsuille :D Kaapit on niitä kippoja kyllä jo pullollaan kun itsekin joskus muinoin niitä myin, eli ostaa en aio tällä kertaa (varmaankaan). Ilmoitin sen kutsujen emännällekin ja sanoin perään, että tulen silti lomalle sinne :LOL:

Nyt syömään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wave:

Annette ja Jonttu
 
Väsyttää!!!!! Vauva TAAS 2-4 yöllä piti sitä ihme kitinää. Vartin/puolen tunnin välein piti tuttia laittaa :headwall: Sit tympäännyin ja otin viereen, hetken päästä jo evästä annoin. Sit nukkui aamuun asti mut tietty tyttö sit heräs kuuelta huutaa et enpä saanut ainuttakaa 4tunnin pätkää koko yönä! Murrrrrr..... :kieh:
Nytkin on taas vaunuissa vauva heränny kahesti kitisee, mikä ihmeen kitinä kausi tämä on?????

No, huomenna tulee kotiapu, pääsee lenkille ja illalla sit mieskin kotiin :heart: Paitsi että on se reissu edessä, tuskin tulee vieraassa sängyssä hyvin nukuttua... :/

Nyt hetkeksi pitkälleen, jospa tuo esikko jaksais ees vähän aikaa olla paikoillaan hiljaa :whistle:
 
Moikka :wave:

Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia ja samalla nostelen meitä tuolta toiselta sivulta pois. Päivittäin olen kyllä käynyt lukemassa muiden kirjoituksia, mutta olen itse vähän huono kirjoittelemaan. Mutta yritän muuttaa tapani, että tulisi useammin kirjoiteltua kun kerran kuussa.

Käytiin Veetin kanssa eilen 3 kk neuvolassa ja piikki saatin. Meille ei tullut mitään muuta jälkivaikutuksia, kun että Veeti oli aika uninen koko eilisin illan. Tänään on kyllä ollut ihan oma tempperamenttinen itsensä :) Paino oli 6880 g (3975 g), pituus 64 cm (52 cm) ja pipo 43 cm (37.5 cm), joten ihan hyvin on poika kasvannut. Vaikka sitä ei itse huomaa kun joka paivä sen kanssa telmentää. Ainoastaan siten huomaan lapsen kasvun, kun vaatteet alkavat mennä pieneksi ja vaipat alkavat mennä kanssa pieniksi ja pitää ostaa suurempia.

Veetille on tullut jo ensimmäinen hammas alas. Se puhkesi tossa 2,5 kk ikäisenä. Ja toinenkin on varmaan tuloillaan, kun kuola valuu ja nyrkki maistuu.

Eli kädet on löytynyt ja niitä tuijotellaan ja jutellaan joskus pitkänkin aikaa. Pari päivää on nyt ihmetellyt varpaitaan jos ne sattuvat tulemaan silmien eteen. Mahalleen ei vielä ihan mennä. Ainoastaan sitten jos laitan Veetin kyljelleen, niin sitten kyllä pyörähdetään. Yöt meillä nukutuaan kokonaan. Eli Veeti menee 19.30-20 nukkumaan ja herää syömään noin 7 aikoihin. Ja ihan pelkällä maidolla vielä mennään. Mutta olen ajatellut parin viikon päästä aloittaa soseet.

Joku kyseli että mitä mammaloman jälkeen. Töihin vai hoitovapaalle? Haluaisin kovasti jäädä kotiin siihen asti, että Veeti olisi 2 vuotta, mutta toi raha sanelee aika paljon, kun on tota asuntolainaa. Näillä näkymin minun äitin hoitaisi Veetiä sen vuoden, jonka jälkeen sitten päiväkotiin. Äitini tekee ainoastaan viikonloppu töitä, joten se kävisi hyvin. Mutta jos se ei onnistu niin sitten viedään perhepäivähoitajalle.

Joten.... näin täällä

-Piiuliina & Veeti

 
Heips taas.

Meillä ollaan täällä nuhassa ja yskässä. Ei ole juurikaan vaikuttanut elämään. paitsi viime yönä oskari heräsi vähän vaille viisi yskimään ja oli ihan tukossa, mietin millä helpotan sen oloa, lämmitin maitoa, mutta ei pystynyt juomaan. No sitten vedenkeitin päälle ja sieltä höyryä...aika vaarallista hommaa, mutta mieskin heräsi sitten niin se auttoi ettei vaan vahinkoa käy. Ja lopuksi poitsu mahalleen lattialle kun tuhisee siinä niin räkäkin tulee pois heh. No sitten suostui vähän syömäänkin ja nukahti uudestaan. Ihanaa. pitää tänään mennä apteekista ostamaan se nenä frida...ei muuten olla sitä tarvittu paitsi viime yönä, olishan se hyvä olla kaapissa.

varmaan huomenna pitää kokeilla tuota peruna-porkkana velliä meidänkin....maissi vellistä tuli kk sitten masuvaivoja....ja sitten maisteltiin perunaa ja porkkanaa tuossa, mutta se oli samaan aikaan kun sai toisen tehosteen rotasta niin tuli vatsavaivoja niin ajattelin rauhoittaa kokonaan ja nyt ollaan menty vaan maidolla.
Kerran yössä herää syömään ja toisen kerran aamulla kuuden aikaan...ja sitten saattaa just nukku 7 maks puol 8 asti....sitten ylsö ja leikkimään, mutta ysin aikaan takasin nukkumaan jo, mutta se pitää olla jo sitten ulkona. Nukkuu noin 3 puoli tutnia ulkona.

Kyllä mä haaveilen kotiin jäämisestä, pitää vaan puhua miehen kanssa että sitten ei mulla ole rahaa oikeasti, että ymmärtää sen....että sen rahoilla elellään...jos sinne 2v asti voisi olla kotona ja sitten voisin jäädä perhepäivähoitajaksi.....vaikak vuodeksi ja sittn jos näyttää siltä niin viedä poika hoitoon...paitsi joskushan se toinenkin lapsi pitäisi haaveilla....niin voi olla etten kerkeä töihin töihin....kun Oskari olisi kaksi niin sillon voisi ehkä ajatella toisen lapsen syntymistä elikkä 2009 keväällä...mutta täytyy miettiää...
se synnytys oli niin pelottava juttu...vaikka kaikki menikin hyvin...
Ensimmäisestä lapsesta ei ollu väliä kumpi tulee...ja eihän tästä toisestakaan ole, mutta salaa toivoisin toista poikaa....sitten olisivat veljekset ja siinä hyvä....joo noh nää on nyt turhia mietteitä ei vielä....ja ihan sama kumpi sieltä toiseksi tulisi.....

pitiköhän kirjoitta vielä jotain? en nyt muista...
 
Mä olen kotona niin kauan kuin vaan pystyy.
Asuntolainan korkojen nousu kertoo kuinka kauan meikäläinen voi olla kotona, mutta viimeiseen asti sinnittelen.
Ja tällä kertaa ihan kelan tuilla.
Viimeksi olin "ovela" ja ansiosidonnaisella lastani hoitelin niin eikös mut pakkotyöllistetty. :headwall: En olisi missään nimessä halunnut vielä siinä vaiheessa pistää (kk vajaa 2-v) poikaa hoitoon. Onneksi löytyi säkällä ihana pph!
Minä ajattelen tämän homman niin, että työelämää mulla on vielä reilu 30 vuotta jäljellä ja lapset on kerran vaan pieniä.
Eiköhän tässä pari-kolme vuotta voi kotona olla, vaikkei ihan mahdotonta kulutusjuhlaa voikaan viettää. (Mies haki vielä kouluunkin. Voi onneksi tehdä samalla töitä.)
Raskasta tulee olemaan, mutta otan haasteen vastaan. On se kurja hoitopäivän päätteeksi kuunnella hoitotädeiltä mitä taitoja tänään on tullut opittua. (Ja itse olen päivän hoitanut muiden muksuja...)

Tämmöisiä aatteita tästä aiheesta.
Niin, ja haen minäkin kouluun ensi keväänä, jos toivomani opetusohjelma pistetään pystyyn ensi syksynä. Se on monimuotokoulutus niin pystyn sitäkin tekemään kotoa käsin. Äiti on onneksi eläkkeellä niin tulee sitten hoitamaan lapsia, kun koulupäiviä tulee.

Pitkä pölinä yhdestä aiheesta. Sori. Mutta näitä asioita on tullut jauhettua mielessä niin paljon.
 
Moi!

:wave: täällä on kanssa joku ihme kitinä kausi! mikä lie! yleensä on yöt nukkunu hyvin vaan nyt on alkanu yöllä heräileen ja kiukkuamaan! Kävin jo korvatkin tarkastuttaa mutta niissä ei mitään ollunna! Ja vaunuissaki on alkanu kitiseen vaikka yleensä nukkuu kuin tukki ulkona! Mikä lie kuuluukohan ikään kun jollain muullakin täällä oli sellasta!

Mut nyt takas pihan haravointiin!

ps. ekat leskenlehdet bongasin tänään täällä kainuussa!!
 
Annette-79 harmaana
Äitiysloman jälkeen jään kotiin edelleen hoitelemaan muksuja. Olen ollut jo liki 7vuotta kotiäitinä ja ihan hyvä "ura" se tämäkin on ;)

Rahatilanne menee toki tiukemmaksi, mutta kun ollaan tähän saakka pärjätty, niin miksi ei edelleen. Pitää vain laskea tarkemmin ja nuukailla joka käänteessä.

Minulla valintaa helpottaa sekin, ettei minulla ole työpaikkaa odottamassa. Vaan toisaalta valintani olisi joka tapauksessa kotiäitiys siihen saakka kun kuopus täyttää kolme. Niin se on aina ollut ja niin se on edelleenkin.

Mies on myös sitä mieltä, että saan olla kotona niin kauan kun rahatilanne sen sallii. Minä ennemminki sitä mieltä, että niin kauan kun mun hermot sen sallii :LOL: Tähän saakka pinna on venynyt ihan hyvin. Toki välillä on väsynyt ja tuntuu, että "paukut" loppuu, mutta niin kai sitä käy joskus ihan "oikeissa" töissäkin.

:wave: Menen taas...................................
 
kurjuuksien kurjuus... meidän vauveli on kipeä mut varmaa ei oo et mikä vaivaa :/ aamulla 5 aikaan aloitti huutamisen ja mikään ei kelvannut. no, näitä itkuja on nyt ollut lauantaista asti mut vaan päiväsaikaan. nyt siis ihmetytti et mikä on kun yöllä alkaa. no, siinä yritin keksiä et mistä kiikastaa niin onneksi tultiin keittiöön jossa aurinko jo pilkotti niin huomasin et lapsi on aivan pilkullinen. ja samalla totesin et on lämpöinenkin kun ei "lämpö" laskenut kun pääsi pois peiton alta. kuumetta oli juuri nimeksi 37,4. mut iho on aivan pilkullinen ja kun koskee/kantaa lasta niin pitkään punoittaa. ja lapsi tuntuu kosketusherkältä. eli jos sylissä rauhottuu niin asennon pienoinenkin vaihto kiukuttaa. onneksi taipuisuutta löytyy sen verran et sain aamusella syötettyä niin et lapsi oli sitterissä. päivällä sai oltua sylissä kun oli särkylääkettä(supon) saanut. lääkärissäkin käytiin mut oli sitä mieltä ettei huolta ellei kuume nouse kovasti. itse yritin väittää että olisi rokotuksesta aiheutuvaa, mut eivät tk:ssa olleet samaa mieltä. näin siksi että, mieheni sisko kertoi heillä olleen lapset(3 kpl) 7vrk rokotuksen jälkeen kipuilijoita. tästä siis 20v aikaa mutta hänen lapsenlapset(uuden rokotusjärjestelmän parissa) ovat myös oireilleet viikon jälkeen.

nyt on nukkunut lähes 3 tuntia ja minä hermoheikkona kokoajan vahdin että hengittää. unta riittää koska aamu5 jälkeen nukkui 2*30min ennen näitä unia. normaalisti herätään 7-8. ja varmaan se suppokin auttaa. kohta täytyy herätellä ettei pääse kuivumaan kerran kuumeilee.

nyt keitän kahvit ja yritän rauhottua itse etten olis niin :kieh:
 
epuska
Moro, nääs!

Täällä on opittu kääntymään ja syömään leluja. :D Äiti on ylpeä. Kuola valuu ja harmittaa, kun lelut ei mahdu suuhun ja kääntyminen aiheuttaa harmia, kun ei mahallaan sitten kovin kauaa viihdytä, eikä selälleen kääntyminen vielä onnistu. Pikkuhiljaa. Nyt tyttö viihtyy kuitenkin vähän paremmin lattiallakin, eikä ole sellaista jatkuvaa kitinää, jota meillä kanssa oli pari viikkoa sitten. Yöt tosin nukuttiin, mutta päivällä ei mikään ollut hyvin. Ikävä juttu nyt on se, että vaunuissa ei Justiina viihdy ollenkaan, jos ei nuku. Joten jollei tyttö nuku, niin sitten on odotettavissa konsertti. Eikä Justiina enää automaattisesti nuku vaunuissa, vaan saattaa tosiaan valvoa pitkäänkin ja konsertoida... Mutta kai sekin kuuluu ikään... Toivottavasti, sillä olis kiva päästä vaunuttelemaankin

Kotiin en varmaan pysty jäämään kovin pitkäksi aikaa. Tarkoitus olis ainakin ensi tammikuuhun, mutta sitten voi olla, että asuntolaina vaatii työelämään. Kotihoidontuki on niin älyttömän pieni, huoh. Ja koska mulla olis opiskelua vielä jäljellä, niin kannattais ennemmin olla opintotuella, jolloin saisin suorittaa opintojakin, mutta se on vielä pienempi... Olis pitänyt ottaa joku isopalkkainen ukko, mutta eipä noita ollut tarjolla :LOL: . Ja tämä on kyllä ihan priimatavaraa tämä ukko muuten. :heart:
Toisaalta tuossa ilmastonmuutosillassa puhuttiin, että kuluttamista pitäis vähentää, ja tehokkain kulutuksen vähentäjähän on tuo pienituloisuus, joten tuo kotiäitiyshän olis siinä mielessä ihan ekotekokin! Jäis tätä maailmaa enemmän lapsillekin. (Toisaalta ois kiva, kun ei kotoaan tarviis muuttaa...)
 
Meillä oli Jeren 3kk neuvola tänään.
Uudet mitat ois 6140g (3670g), 62.cm (52cm) ja pipa 42cm (36cm).
Hyvin on poika kasvanut vaikka pelkällä nannilla mennäänkin vielä. Päivät syödään kahen tunnin väleillä, mut yöt nukutaankin 7-8 tuntia yhteen menoon. :D
Täällä tartutaan jo jonkin verran esineisiin, rasu on ihan ykkönen. Suuhunsa rassu tunkee senkin kulmaa niin syvälle, et yökkäilee väliinsä.
Mahallaan kannattelee jo päätään hyvin, mut kauaa ei tossa asennossa vielä jakseta olla.
 
Kiitos kränä ja suklaasyöppö iltakiukku vinkeistä! Täytyy yrittää tuota aikaisempaa nukkuma-aikaa. Sitä yritettiinkin silloin kun tyttö oli alle 1kk mutta luovuttiin kun ei suostunut nukahtamaan kuitenkaan ennen klo 23.00. Nyt voi kuitenkin vaikka "huijata" viemällä ulos että nukahtaa. Vaunut kun on takuu varma unentuoja meillä.
joskus unta on siirtänyt ilta-kakka. Tyttö rauhottuu vasta kun on saanut kakattua illalla. Katsotaan miten unien aikaistaminen vaikuttaa. Ilmottelen sitten

liini ja leenu
 
Unohdin tuon paasaukseni lomassa päivän ilouutisen:

Ville nukkui viime yönä eka 7 tuntia ja sitten 4tuntia!!! Oooo tätä ihmetystä ja iloa. :heart: :D
Miksi täällä ei ole aaltoliike hymiötä?! Taas tarvis...nääs. Voi Tampere. Multa taitaa välillä tulla aika vahvasti? Kuulisittepa mun puhuvan. :LOL: Kamalaa...

 
Tällä oli keskustelua töihin menosta äippäloman jälkeen..
Mulla loppuu äippis lokakuun alusta, pidän siihen perään kaikki lomat jotka riittävätkin joulukuun alkuun. Oon sitten vielä joulu-ja tammikuun hoitovapaalla ja helmikuun alusta olis tarkotus mennä takas 3-vuoro työhön.
Mies tekee onneks päivätyötä, on Jerenkin hoitoon vieminen ja haku helpompi järjestää.
Kiitän kyllä yläkertaa siitä, että Jere pääsee miehen siskolle perhepäivähoitoon. Saapi viettää tädin ja serkkujensa kanssa aikaa.
Ei auta itku, lainan lyhennykset on maksettava, jos meinataan tää kämppä pitää. Hoitovapaan p#%&ka raha ei siihen riitä. :kieh:
 

Yhteistyössä