TAMMIVAUVAT 2007

pepsu
Just tultiin tyttösen kans ostoksilta :D käytiin lindex:is ja mukaan tarttu monta paitaa ja bodyä.. Meil ollaan aika lailla siirrytty 62cm vaatteisiin. Useat housut menee viel 56cm.. Mut bodyt ja potkarit pitäs pakata jo kassiin ja varastoon.. Nyyh. Niin ne lapset kasvaa. Hittolainen.

Meil oli nla 27.2 ja mitat oli sillon 5660 (4030g), 58.1 (53cm) ja pipo 39.4 (36.3cm). Et nyt on varmaan reilusti yli kuuskilonen tyttö.

Olin tossa viikko sitten kauheessa kuumeessa ma-ke. To oli eka kuumeeton päivä. Kovimillaan mittasin kuumetta 39.8. Ja olo oli sen mukanen. Kurkku oli tosi kipee ja nessu rupes lopulta kans vuotaa. Perjantai illal läx ääni ja sunnuntaina sai n sen takasin :) mut ei ollu rintatulehdus. Kauhee olo oli kyl...

Ristiäiset oli lauantaina, olin siis äänettömänä siel. Äiti, isoäiti ja sisko saivat raataa ku orjat leipomusten kans, ite en kauheesti pystyny auttaa. Nimeks tuli Aada Kaarina, ja saa laittaa etusivulle :heart:

Jälkitarkastus aika on 4.4. Viikkoa aiemmin on Aadan nla ja mä annan ne näytteet valmiiks..

Ihana ilma, kevät tulee!!!!! :flower:

t.pepsu ja nuppu 6vkoa 5pvä
 
Moi!

Meillä on ollu kauheeta hulinaa, enkä oo tänne ehtiny... Nytkään en kerenny lukemaan kun osan jutuista..

Meillä oli ristiäiset nyt viikonloppuna ja pienen nimeksi tuli siis Heidi Saara Kaarina, saa laittaa etusivulle =)

Eilen illalla oli kauhee huutokonsertti, toinen huusi ihan pää punasena ja onnettoman oloisena ja mikään ei auttanu! Huh. Melkein jo soiteltiin päivystykseen mut sit hän nukahti. Voisko olla masu niin kipeä nyt. Ollu kyl koko ajan mahavaivaa. Kakkakin nyt pari päivää sellasta vihertävää.

Emppu ja Heidi 6 viikkoa 1 päivä
 
Siis mahoton on tullut tänne tekstiä! Ihanaa kun on paikka jossa pääsee tutustumaan saman ikäisten vauvojen elämään. Ja vähän äitienkin ;)

Ei millään muista nimiä kuka mitäkin on kysynyt, mutta: vaatteet on todellakin alkaneet meneen pieniksi. 60/62 cm on nyt parhaimmillaan käytössä. Pienempi koko on niin ku just sopiva, kokeilin kyllä jo 68cm vaatekertaakin, mut sen sai jättää vielä odottamaan! :) Viikko sitten maanantaina 2kk neuvolassa pituus oli 57,5cm mutta on neitille päässyt noita makkaroita limittymään jalkoihin ja "ketju" tullut ranteeseen niin viepi sitten vaatteissa tilaa. Toisaalta olen ylpeä Kristan makkaroista, ensimmäistä kertaa meidän vauvalle on sellaiset muodostunut. Isompien kohdalla olin koko ajan "varma" et ne ei saa tarpeeksi ruokaa kun olivat niin rimpuloita. Mutta niin vaan terveen näköisiä paukapäitä kasvoi!

Paukapäitä sen takia et varsinkin keskimmäinen on ollut tosi pahapäinen, ei usko minua eikä sen puolin kyllä ketään muutakaan. Koko ajan testaa ja meillä menee hermot sen kanssa. Harvoin menee mut nyt on mennyt sitten kerralla kunnolla kun osaa oikein vetää vääristä naruista! \|O Ihan hävettää kun kerran jo kävi mielessä et toteutan mitä sanonkin :ashamed: Mut se meni vielä ainakin ohi. Ja tulin sitten siihen tulokseen et on muutettava taktiikkaa kun poika on ilmeisesti huomannut et en koskaan toteuta uhkailuja...toimiskohan kiristys?

Maidonmausta (?) joku oli muutama sivu takaperin mietiskellyt. Mie muistan kun kuopuksen synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä lounaaksi oli parsakeittoa (ei mun herkkua mut söin kuitenkin) niin poika haisi koko iltapäivän parsalle! AIna kun törähti housuihin niin se haisi just niin parsalle että ei mitään rajaa :LOL: Ja kerran olen nähnyt erään tupakoivan äidin lypsävän maitoa tupakin jälkeen, se oli tavallista ruskeampaa kuin "puhdas" maito. Et kai se aika äkkiä vaikuttaa maidon makuun ainakin. Mie olen yrittänyt joskus esikoisen aikaan et tapahtuuko värin muutosta punajuurella, mut en saanut joko lypsettyä tarpeeksi tai sit se ei vaikuttanut maitoon. :whistle:

Nyt muistan! Siis Poio miten sait jo jälkitarkastuksessa kierukan?! Onpa epistä! :eek: Minun pitää odottaa et papan vastaukset tulee ja sekin otettiin vasta jälkitarkastuksen yhteydessä. Ja sit jos se on puhdas niin sit vasta saa varata aikaa tk:hon ja sinnekin on kuulema tätä nykyä kolmen kuukauden jonot. Jepajee, mieki oisin halunnu sen heti eikä vasta joskus milloin lie.

Mutta itse lapsesta... :LOL: Meilläkin vielä huudetaan iltaisin, mut nyt paljon lyhyemmin ja juuri ennen nukahtamista. Tai siis ei ihan ennen nukahtamista vaan kun alkaa väsy painamaan silmiä ja silti haluttais vielä seurailla muiden tekemisiä. Vatsavaivat on menneet ohi, ainakaan niitä ei huudella enää. Meilläkin panttaillaan, neljään päivään en odota mitään vaippaan, mutta jos sitä ennen tulee niin ihan kiva. Ja itkun kanssa tulee mut löysää on. Huomasin et kun penslasin puolukalla kieltä useampana päivänä peräkkäin niin kakkakin tuli useammin. Taidan jatkaakin sillä, kun en muutakaan keksi. En tohi mallasuutettakaan antaa, on se jo niin löysää tuo kakka.

Mutta nyt tutimaan, alkaa hiihtoloman jälkeinen elämä vaatia veronsa. *tahtoo taas äitin herkkujen luo...*

Vilipi ja Krista 2kk10pvä
 
Ja tuon proosan lisäksi: rohviilissa olis uusin kuva Kristasta, tänään filmailin taas. Onneksi on digikamera ja saa heti ihailla tuloksia. Muuten menis filmiä niinku esikoisen aikaan, rulla viikossa ei riittänyt! :LOL:

Vilipi
 
mikki hiiri harmaana
mä oon myös kade poiolle. mun täytyy ensin odottaa että menkat ilmestyy ja sit vasta saa mennä papa-kokeeseen ja sit taas uus lääkärireissu reseptiä varten ja sit vasta pääsee asennusreissulle.
 
huomenta! profiilissa tyttösen kuva.
olo on kuin jyrän alle jäänyt kävin eilen hierojalla, todella jumissa nyt sit niskat. saas nähä voinko ajaa kohta autolla, pitäs lähtee parturiin.

mahtava auringon paiste ulkosalla, pakko päästä tänään ulkoilee. tulis pakkaset tulis hankiaiset pääsis pilkille muksujen kanssa.

mut nyt mentävä *maitomeijerin* kutsu kuuluu....

nipsu ja emmi 2kk 10pv
 
epuska
Pikaisesti ilmoittelen, että jouduttiin evakkoon remonttipölyä, joka levisi koko asuntoomme PRKL! Rakennusmiehet töppäsivät TAAS! Oltiin 5pv pois, eilen palattiin mummolasta, mutta vieläkin ottaa nenään. Saapa nähdä tuleeko tytölle iho-oireet takaisin. Asuntoon siis levisi vuorivillapöly, kun remontoitavaa huonetta ei mitenkään suljettu... Ja se pöly aiheuttaa iho- ja hengitystieoireita. Mulle tuli voimakkaina, miehelle ja vauvalle kanssa. Törkeintä on, että rakennusmiehet tiesi ihan tarkkaan, että täällä asuu koko remontin ajan vauva, eikä kukaan sanonut mulle mitään. Kun sitten alkoi kurkussa ja nenässä tuntua, etsin itse netistä tietoa, ja sain selville tuon villan ärsyttävyyden ja sen, miten remontti olis pitänyt tehdä!!!! Nyt meillä on käynyt siivooja siivoamassa pölyä pois, kun en itse siihen pysty, nenä meni tukkoon. Se meille onneksi korvataan. Siis se siivous, ei tukkoisuus.

En ole vielä ehtinyt lueskelemaan kaikkia teidän juttuja, palailen myöhemmin asiaan...
 
Juup, mulla kävi kyllä hyvä onni tun kierukan suhteen.
Neuvolan täti vaan kysy eka mun mielipidettä siihen ja sano et lääkäri voi sen laittaa, jos paikat on siinä kunnossa et asennus onnistuu.
Lääkäri sit teki tarkastuksen, ja sano et estettä laittamiselle ei ole.
Papa koe mulla otetaan sit vasta puolen vuoden päästä, kun viime papa multa otettiin puoltoista vuotta sitten 30v tarkastuksessa.
Tuossa ohjekirjassa minkä sain tosta kierukasta mukaan lukee, et voidaan asentaa missä kierron vaiheessa tahansa. Synnytyksestä pitää olla vähintään 3 viikkoa ja yhdyntöjä ei saa olla ollut 3:een päivään. ;)
Käski ottaan särkylääkettä, kun pääsen kotiin mut unohdin koko asian ja mitään vatsakipuja mulle ei tullut. Ainakaan viä.
Toivottavasti tää nyt sopis, olis kaikista helpoin ehkäsykeino ainakin mulle.
 
Hei pitkästä aikaa!

Ihania vauvojen kuvia teillä profiilissa keltä hoksasin katsoa! Vilipi: teidän neiti oli aivan ihanan näköinen uudessa kuvassa, niin iso tyttö jo ja mahtava tukka!

Ehkäisylaastarista: Mulla oli se joskus, ei sen kummemmin moitittavaa, tahto vaan reunat välillä vähä repsottaa, varsinki jos uimassa kävi.Pysy kyllä silti hyvin eikä iho sen kummemmin kutissut tai vastaavaa. Silti ei ollu ihan mun juttu..

Ite olen miettiny uskallanko kokeilla hormoonikierukkaa. Se on niin huoleton ja ku menkat jää pois..Mulla oli se joku kuukaus ennen ku ruettiin tuota meidän Iitu-neitiä tekemään..Sillon tosin olin aika kipeä aina oviksen aikaan ja jotenki tuntu et oli välillä aika kiukkunen..joo, no olen näköjään ilman hormoonejakin.. :/
Tosiaan alko menkat nyt sit pitkästä aikaa ja eipä ole ikinä ennen näin hurjat ollutkaan. Sekin saa kääntymään sen hormoonikierukan puoleen..Saa sit nähä ku ens viikolla on jälkitarkastus

Meidän neiti oli 5,5vk ikäisenä n.54 cm ja 4980g. Ens viikolla olis taas neuvola, mielenkiintoista tietää paljonko on neiti venähtäny! Meillä kans käytetään jonkin verran vielä 56cm vaatteita mut pääasiassa 60/62..

Välillä mulla oli kovastikin kriisi ku ajattelin et jos tää on meidän viimeinen. En olis tosiaan halunnu et se kasvaa ollenkaan mut nyt on niinihana seurata ku rupeaa oppimaan kaikenlaista. Seuraa niin tarkasti ja ne hymyt! Ja ihanan kuuloista ku yrittää nauraa ääneen! On neiti hurmannu kyllä isänsäkin niin täydellisesti!

Mut nyt nauttimaan ihanasta keväisestä ilmasta ulos tyttöjen kanssa!
 
Moikkelis koikkelis :D

Täällä taas pitkästä aikaa,oon ollu kipeenä lasten kanssa ja sitten muutenkin ollu hulinaa niin kuin tuntunut olevan muillakin ;)

IHANA KEVÄT AURINKO PAISTAA :)

Meillä kanssa ollaan siirrytty 60/62 vaatteisiin vielä muutama 56 puoli potkari tai paita jotka reilumpaa kokoa mut muuten ollaan kiertoon laitettu jo pikkuiset vaatteet,paitsi en nitä 48cm vaan ne säilytyin muistojen joukkoon. :heart:
Huomenna mennään sinne kampurajalka tutkimuksiin et mitä tehään,jännittää niin vietävästi ja harmittaa jos joudutaan hoitamaan kipsauksella,kovin juttelin eilenkin Jerelle et ihan hyvä jalka pidetään se näin ja juostaan pois sillä..no hoito nyt on helppoa ja pakkohan se on aloittaa jos tarvetta siihen esiintyy.Lievä kampura mut tuomion antakoon sitten tuo kirurgi huomenna.

Pyykit ekaa kertaa pihalla kuivumassa taas pitkän talven jälkeen :wave:
Kuinkas muut pyykkääjät?

Yskimään ja huilaamaan tästä taas lähdettävä :whistle:

nappa ja jere 2kk 11pvä
 
akokiko
heips!
enpä oo pitkiin aikoihin käyny lukemassa täällä juttuja...
meillä oli ristiäiset viikonloppuna ja nimeksi vauva sai :NIILA TAPIO.
mies on tapio niin toi toinen nimi sen mukaan.
vauvan kans on menny mieletön hyvin.kiltti ku mikä. =) (koputan puuta) :D
pari viikkoa sitte tuli vauvalle aika paha ihottuma kasvoihin.päässä myös paljo karstaa.sain ne kaikki nyt otettua pois.neuvolantäti käski viikon ajan tehä kasvoihin ja päähän "salvapesun" niin että ensin salvaa päähän ja kasvoihin ja korviin,sitte parintunnin päästä pesen ne ja samalla karstat rapsutan kammalla tai harsolla pois.sitte kortisonia päähän,kasvoihin ja korviin.nyt näyttää vauvan iho ihan hyvältä.
meillä ollaan oksennustaudissa. kamala tauti,kaikki ihan väsyneitä ollu.mies vielä tään päivän pois töistä.
aamulla käytiin vauvan kans lenkki tekeen ja nyt se nukkuu vieläki.ennen yheksää lähettiin... tais poika olla aika väsyny =)
tällasia kuulumisia tällä kertaa.

t.akokiko ja Niila 7viikkoa reilut
 
Moikka!

Aivan mahtava ilma ulkona!!! B) just lenkiltä tultiin!

Mikille kiitos kun jaksaa päivitellä tota ekaa sivua!!! :flower:

Vaategalluppiin.. meillä vaate merkistä riippuen 56-60-62.. aika paljon heitteelee tosissaan merkkikohtasesti!!
Meillä kanssa osa aivan pienistä 48 jää kyllä itellle... niitä en raaski kiertoon laittaa!! :heart:

Pyykki galluppiin: en ole vielä ulos vieny.. tänään on eka päivä jolloin voisin viedä vaan pätin jo eilen että tänään pietään välipäivä pyykinpesussa!!! Ja kaikessa muussakin siivouksessa...

Kakka asioistakin joku oli kyselly.. meillä neitillä taas ompi ne kakkaus välit noin reilu viikko... ja sellasta löysää ryynimäistä keltasta se on ollu.. ihan vissiin normaalia rintamaito kakkaa...

Iitta ja Venla 2kk 2pv
 
neuvolaterveisiä: päästiin jo yli 4kg, oikein 110 g päälle. pituutta oli 55cm ja ikää siis 2kk. onneksi kasvukäyrät näyttää aina vain ylöspäin niin ei tarvii huolehtia tuota pientä kokoa. ja sit tuli vastaan ihan uus juttu. kuulemma suosituksissa on et 2kk neuvolassa tehdään tämä. mun piti täyttää sellanen lappu jolla kartoitetaan masennusta. se ei oo varsinainen masennustesti vaan sen perusteella pääsee lääkärille joka kartoittaa onko masentunut vai ei. no, ei tarvita lääkäriä (ainakaan vielä). mun mielestä aikas hienoa et neuvolassa pyritään ajoissa auttamaan.

nyt lähden minäkin ensimmäisiä pyykkejä viemään ulos :wave:

t:mikki ja miisa 2kk
 
Meidät voisi lisätä tuonne etusivulle,jos vaan onnistuu. En ole pahemmin kirjoitellut mutta ajattelin ryhdistäytyä ja kirjoitella joskus. Lukenut olen kyllä melkein päivittäin. Eli poika syntyi viikoilla 38+6 , painoa 3345g ja pituutta 48cm. Ja syntyi siis 1.1<br><br>
 
Kierukasta sen verran, että mulle olisi kans laitettu ilman kummempia tutkimuksia heti jälkitarkastuksessa.
Valitettavasti se ei mulle sovi. Olisi tullut 5 vuotta miettimisaikaa lisää. Sterilointijono-lappu tuli pari päivää sitten ja jono on 4kk-1vuosi. Ei siis kolmea niin kuin neuvolasta sanottiin.
Kamalan vaikeaa tehdä tällainen lopullinen päätös. Olemme olleet joskus lapsettomia ja lisääntymiskyvyn poisto tuntuu kamalalta jo ihan periaatteesta. Höh, kaikenlaista päänvaivaa sitä täytyy olla.

Onpas Mikin neuvolassa ollut tosi hyvä systeemi! Masennus kun puhkeaa usein siinä kolmen kuukauden kieppeillä. On hyvä että kartoittavat tilannetta ajoissa! :flower: sinnepäin!

Ville on parina yönä heräillyt ja vain leikitellyt tuttipullolla puolisen tuntia. Syönyt siinä sivussa vain lirun, vaikka nälkä on mukamas ollut karmea. Kamala huuto tulee, jos yrittää pistää sänkyyn.
Olisikohan herännyt vain tavan vuoksi eikä nälkää kuitenkaan ole ollut kunnolla? Enteilisiköhän pitempiä yöunia? *toiveikas*
Väsyttävämpää tuo kuitenkin on kuin että poika vain söisi ja jatkaisi unia. Menisipä pian ohi!

Meillä on esikoinen erikoistunut jäähyllä istumiseen. Kiva tämä 3-v uhma yhdistettynä uuden vauvan ahdistukseen. Onneksi alkaa lieventymään pikkuhiljaa. Oli pakko laittaa jo TV-rajoitus, alkoi vauhti olemaan jo sekopäisen luokkaa. On ollut niin helppoa pistää telkku päälle vauvan hoidon lomassa. Tunnustan, ei ole tunti tai kaksi päivässä riittänyt.:ashamed: Jäbä on jo parissa päivässä järkiintynyt hieman.

myyrä ja ville 9vko 5pv (onpas tarkkaa :LOL: )
 
No olipas tarkkaa, se onkin 9vko ja 6pv. Nipo napo nipo napo :D

Vähän väsyttää juu taas... Pakko hehkuttaa heti, kun Ville on hymyillyt koko illan ja samaan aikaan halvauspuolen suupielikin on vienosti noussut ylöspäin! Jihuu!!
Ville matki maiskutusta, suun suipistusta ja aukaisua. Hih, kivaa. :D
 
Kaiholla luen lastenne kehittymistä, minulla alkaa jo herätä pieni pelko lisävammoista... :ashamed:

Poika kiljahtelee kyllä omia höpinöitään ja koitan muistutella itselleni, että oikeastaanhan tässä edetään sosiaalisissa taidoissa reilusti jäljessä, koska äidin lähelle pääsi vasta 2 vk ikäisenä... Lisäksi kivulias tyrä ja sen tuoma leikkaus veivät meiltä viikon hymyt.. Eilen huomasin itsessäni ensimmäiset väsymisen merkit, ehdotin jo häiden perumista. En vain jaksaisi puunata ja ommella ja laittaa paikkoja tiptop...
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kiva kuulla että Villellä alkaa "kokonainen" hymy onnistua.

Meillä oli maanantaina neuvola. Pituutta oli 56cm ja painoa 4705g. Minä täytin myös sen masennuskaavakkeen. Ei ole kyllä tuntunut yhtään huonolle, ainut on tietysti väsymys mutta sehän kuuluu asiaan.

Meillä on nukuttu nyt aika mukavasti. Yhtään kertaa ei ole Pinjan nukkumaan meno mennyt yli kahdentoista. Nyt on nukahtanut siinä 23.00 kieppeillä. Herätään klo. 06.00 syömään ja jatketaan siihen 09.00. Ja yöllinen valvominenkin on jäänyt kokonaan pois. (ensiyö sitten varmaan valvotaan kun kerta menen näin kehuskelemaan)

Pinja on alkanut nukahtamaan parhaiten kun laittaa harson pään päälle. Joku piiloutumisen tarve sillä selvästikin on.

Käsiä maistelee kovasti ja nyt onnistuu jo lelun lyöminen nyrkillä. Oikea kätinen tuntuu olevan. Kovin pitkään ei kyllä käsiä vielä katso mutta molemmat kädet tuo keskiviivan tuntumaan.

Me lähdetään tänään mökille viikoksi. Jee!!!

Täytyypä jatkaa pakkaamista.

Lili ja Pinja 9vko ja 3 pv

Ps. Meille on useampi sanonut Pinjasta että onpa pieni. Yksi nainenkin valitti meille kaupassa että niin pientä tuodaan kauppaan. Kun kerroin iän, niin sanoi että "ai se on jo niin iso". Mutta tulin siihen tulokseen että Pinja ei näytä niin pieneltä vaan minä näytän siltä että synnytyksestä ei ole kovinkaan kauan aikaa :ashamed: .
 
Meillä menee Jere aikalailla samaan tahtiin kun Lilin Pinja! :D
Nyrkkejään poika tykkää nassutella, kuola vaan valuu.
Nyt ollaan alettu myös hymyilemään koko naamalla, enää ei oo niitä pieru-hymyjä vaan ihan oikeita hyväntuulen näyttöjä.
Nukkuminenkin meillä sujuu hyvin. Kello 22-23 nukkuun, 4-5 maissa syönti ja 7lta tai 8lta ylös. Sit nukutaan syönnin päälle tunnin "yhteis-köllit"
Laitoin profiiliin eilen otetun hymy-kuvan! :heart:
Nukutan Jeren ainakin yksille ulko unille joka päivä, nukkuu kepeesti 3-4 tuntiakin ulkona. Nyt on aikamoista ongelmaa tuottanut tuo pukeminen.
Nää ilmat kun lämpeni näin äkkiä, niin mun oli otettava makuupussi vaunuista kokonaan pois. Poika oli ihan hikinen ja kärttynen, kun se oli paikallaan, eikä nukkunutkaan kunnolla.
Nyt oon laittanut huovan tai fleece peiton pojan ympärille, ja hyvin maistuu taas uni. Äsken laitoin vaunuihin lämpömittarin, mielenkiintosta nähdä kuinka lämmin tuolla paketissa on. :D
 
Mä pistän Villelle kohta pihviä pöytään!
Eilis illasta asti jätkä on syönyt vajaan kahden/yhden tunnin välein. Kohta en enää jaksa. Päätti vielä herätä ennen viittä kukkumaan. Alkaa multakin pikkuhiljaa paukut loppumaan.
Esikoinen meni nyt päivälevolle ja Ville kuuluu vuorostaan heräävän.

Pitääköhän Ville-rukka muuten taas jotain tehoimupäiviä? Sillähän oli pienempänäkin tehoimut samaan aikaan kuin imettävien vauvoilla.

Melle älä sinäkään polta itseäsi loppuun. Pelkkä huoli vauvasta kuluttaa melkoisesti voimavaroja. Hommaa itsellesi siivous+muuta apua, vaikka sitten neuvolan kautta, jos muuten ei ketään löydy.
Ja kyllä lapsiperheessä voi olla paikat hiukan rempallaan, sen luulisi kaikkien ymmärtävän. :hug:

taas täällä syödään. ihan mahotonta.

m ja v 10 vko

:heart:
 
Ei nukkunut Jere oikein hyvin.
Otin kitisevän ja aivan hikisen pojan äsken sisälle ja arvaatkaa mitä?
Vaunuissa läpän alla, huovan päällä, oli lämpöasteita 30!!! :eek:
Ei oo ihme ettei oikein nukuttanut.
Tuohon meidän edustalle osuu vielä tuuli ja silti oli noin kuuma!
Pojalla oli muuten päällä body, colitsi housut, 2 tumput, 2 sukat, kypärämyssy ja ä-pakkauksen vanuhaalari.
Syötiin just ja lähdetään tästä kohta taas ulos.
Vaihdan ton huovan fleece peittoon, katsotaan lämpötilaaa sit uuestaan.
Myssykin vaihtuu pipoon.

Huh hellettä! B)

Mellelle monet :hug: :hug: :hug: !!!
 

Yhteistyössä