TAMMIVAUVAT 2007

Eilen jo yritin kirjottaa, mut kirjotus hävis jonnekki.. :ashamed:

Meillä oli keskiviikkona neuvola ja hienosti neiti oli kasvanu. 5730g(3350) paino ja 58cm(48) pituus. Ja siis täysimetyksellä meillä mennään. Vauva nukkuu tosi hyvin yöt! Viime yönä nukku 22.00-8.00, et koko yön nukku tosi hyvin! Ja myös toissayön nukkui kokonaan, ei välillä herännyt syömään. Piti yöllä herätä oikein kuuntelemaan, et onko se enää kunnossa, ku nukkuu vaan, mut kaikki oli hyvin, hän vaan on hoksannut nyt yön. :)

Neuvolassa hän sai rotavirus-rokotteen ja ei vielä ainakaan oo siitä tullu oireita, mut pitää nyt seurailla tuleeks...

Meillä Aada (niin Aada siis on tytön nimi) kannattelee hienosti päätä. tosi paljo sitä jo nostaa ite mahalla maatessaan. Sylissäki yrittää koko ajan itteään pystyyn. Tomera tyttö!
 
Heipsan vaan kaikille!

Mitäs galluppeja täällä olikaan.. Meillä Roope käy yöunille yleensä siinä 21.00-21.30 välillä ja herää syömään siinä 02 maissa ensimmäisen kerran. Siitä eteenpäin mennään vaihtelevasti parin-kolmen tunnin unilla. Aamuyöstä monesti herää syömään tiheämminkin. Tosin neljän-viiden aikaan hän olisi jo vallan valmis heräilemään ja alkaa itsekseen naureskelemaan ja juttelemaan, mutta antaa äidin kuitenkin nukkua ja nukahtaa lopulta itsekin vielä. Jos kovasti meno käy levottomaksi niin laitan Roopen yleensä kaukaloon ja nostan kaukalon sängylle viereen ja siinä viihtyy hyvin vaikka olisikin hereillä. Niin ja rintamaidolla siis meillä ollaan täysin.

Kakka on alkanut tulemaan säännöllisesti joka toinen aamu mikäli on istunut kaukalossa. :) Se asento varmaan jotenkin auttaa kakan pukeltamisessa, kun muuten menee helposti kolmekin päivää ilman kakkaa. Roope on sellainen kaukalokakkaaja. Heh.

Hymyillen meillä mennään edelleen eikä enää öiset vaipanvaihdotkaan itketä. Ihmeellisen hyväntuulinen vauva, en ole tiennyt tuollaisia olevankaan. Iltaisin saattaa huudella iltatankkauksen lomassa, mutta sekään ei ole varsinaisesti itkua. Sellaista kähinää ja vään huutelua. Pukemisen kanssa on joskus erimielisyyksiä ja silloin kyllä ääntä lähtee. Etenkin käsien hihoihin laittaminen tuntuu olevan äärimmäisen vastenmielistä toisinaan.

Puklaamiset ja mahavaivat on vähentyneet huimasti. Oma ruokavalioni vaikuttaa kyllä suuresti ja etenkin riistalihasta tulee Roopelle ilmavaivoja ihan selvästi. Olen vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja lisännyt kalaa sekä kanaa. Siitä on todennäköisesti ollut apua.

Roope on löytänyt nyrkkinsä ja niitä mussuttaa onnessaan pitkin päivää, kuola vaan valuu. Nyrkit on syrjäyttänyt tutinkin, mikä ei neuvolan mukaan ole ollenkaan hyvä asia, mutta minkäs teet..

Kyllä on ihanaa seurata pojan kehitystä kun joka päivä tulee jotain uutta. Meille kaikki on niin ihmeellistä kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Hauskoja tapojakin pienellä on jo, esimerkiksi illalla pitää saada aina nyhjätä minun yöpaidan hihaa kasvojaan vasten ja siihen vasta tulee uni. :) Se on jotenkin niin herttaista.

Kuuluuko hormoninäppyjä olla vielä kymmenviikkoisella? Roopelle aina välillä tulee niitä vieläkin. Sibicortilla hoitelen, jos ärhäkän näköiseksi käyvät.

Tulipas taas paljon tekstiä.. Täytyy lopettaa, että jää tilaa muillekin. =)

Iloista lavvantai-iltaa ja Roopelta hymyterkkuja kaikille vauvoille!!

Hilmuska ja Ropert 10 vko
 
Ehtoota!

Meillä on ristiäiset onnellisesti takana päin. Pikku Herran nimeks tuli nyt sit Leevi Elias Oskari, saapi lisäillä. Paljon tuli lahjaks vaatetta, sit kummilusikka, soittorasia, petivaatteita, pehmoleluja, taulu, vauvakirja ja kaikista yllättävimpänä lahjana saatiin mun vanhemmilta tuliterät kaksostenrattaat. Nyt päästään sit kunnolla pihalle kärrytteleen. :D Tähän asti kun oon vaan tuota vauvelia työntäny rattaissa ja esikkoa vetäny pulkassa, mut nyt kaikkos enimmät lumetkin, joten tarpeeseen tuli.

Nyt ukko huutelee unille menoa.

Palaillaan!
 
Huomenta!

Kiitos kauniista sanoista kaikille! :D Mieltä piristävää. Tytöllä on kyllä tukkaa ja palijon! Sormet ristissä ettei tulis karstaa...

Meillä mennään täysin korvikkeella ja tutteli olikin sitten parempi vaihtoehto tällä kertaa kuin nan. Ja meillä meni nukkumisrytmit ihan sekaisin kun jouduttiin evakkoon. Illan huutaa väsymystään-> kasilta nukkumaan pikku tirsat-> ja sit puoleen yöhön valvotaan. Ja kun ei suostu yksin olemaan silloin illalla. Sehän oiskin sitten jo vissiin liian helppoa. :kieh: No mutta onneksi isommat nukahtaa jo klo 21 niin on vauvan kanssa kahden keskeistä aikaa. Ihanaa kun formulasirkus alkoi niin tietää et mieskin vois mahdollisesti herätä aikaisin.! :LOL:

Onko muita, joiden kuukautiset on runsaammat kuin ennen raskautta? Ekat kk meni ihan normaalisti, nyt ei meinaa mikään riittää. En uskalla kohta kotoa poistua kun niin holvaa. Yölläkin pitää käydä vaihtamassa kaksi kertaa ettei mene sängylle. Meinasin kyllä ens yöksi laittaa jo vauvan vaipan kun ei tämä edes näytä siltä et loppuu. Hieman hermoja kiristää! \|O Sain joskus aikoinaan reseptin runsaita kk hillitsemään jotain lääkettä, arvatkaas löytyykö sitä nyt sitten tähän hätään mistään...Pitäis opetella parempaa säilytystä, reseptejä muuten löytyi kyllä kolmesta kansiosta. :whistle:

Ihanaa, lunta satanut loskan päälle, oiskohan sitä toiveita vielä kelkkakeleistä? *koska luistellaan ihan muuten vaan...*ei olla päästy koko talvena luistimiakaan kokeilemaan, ensin ei tullu pakkasia ja nyt ne ainoatkin jäät sulaa pois.

Aamupalalle, ruokahalukin alkaa pikkuhiljaa palailemaan.

Vilipi ja Krista
 
SuklaaSyöppö
Huomenia!

Jospa nyt yritän tulla uudemman kerran paremmalla ajalla.

Meilläkin mennään täysin korvikkeitten varassa. Ensin syötiin Nania, mut nyt on todettu, et Tutteli on parempi vaihtoehto tällä kertaa.

Yöunille mennään yleensä jo kasin maissa, mut eilenkin huusi väsymystään kymmeneen saakka, kunnes nukahti. Taisi nuo ristiäiset sekoittaa pikkuisenkin pään pyörälle. Nyt on alkanu nukkuun yöt tosi hyvin. Eka pätkä on yleensä n. 5-6 tuntia, mut nyt viime aikoina se on ollu jopa 8 tuntia. Viime yönä peräti yhdeksän tuntia. Huh! Siitä sit syöpötellään ja jatketaan unia vielä vähän lyhyemmissä pätkissä.

Eilen miehelle illalla "kirosin", et sit ku hänkin on vapaalla niin varmasti jompi kumpi lapsista valvoo/huutaa illalla. Onkohan se joku luonnon laki, et sit ku lapsia on enemmän ku yks ni heidän tehtävänsä on vuoropäivin kukkua myöhään ettei vanhemmille vaan jää kaksinkeskistä aikaa...?!? Olis se kiva edes yks ilta viettää yhdessä niin, et molemmat lapset nukkuis ajoissa ja me saatais sit vaan olla möllötellä rauhassa. Nyt se yleensä menee niin, et sit kun oon saanu vihdosta viimein molemmat nukkuun ni kömmin ite vaan sänkyyn ja nukahdan aikas sukkelaan. No, se on tätä lapsiperheen arkea. :D

Ai niin, Vilipin lapsosella on kyl mahtava tukka ja tosi tomeran näköinen. =)

Nyt huudetaan aamupalaa antamaan, joten taas tuli katkos... :whistle:
 
Huomenta!

Galluppeihin: Täällä ollaan täysin pulloruualla!

Pyykkejäkään en ole edes hoksannu et vois ulos jo laittaa kuivumaan vaikka on niin mahtavia ilmoja ollu..tosin nyt tulee vähä lunta taas..

Meillä kans ruetaan ajoissa nukkumaan. 19.30-20 on päästävä neitin yöunille..tosin saattaa puol tuntia köllötellä omassa sängyssä ennen nukahtamista onnellisena hymy naamalla! Ja siis näin ei tapahdu päivällä ikinä, silloin paras jos vaunuihin pääsee!
Ja tosiaan herää sit 03-04 syömään ja 6.30-7 noustaan yleensä ylös.
Olenkin ajatellu et kun rupeais myöhemmin nukkumaan niin ei tartteis syödä ollenkaan yöllä mut parempihan tuo rytmi on kun viikolla on aina noustava panemaan eskari kouluun..

Mut taas kahville...

Galateija ja Iitu ( huomenna 2kk)
 
heips!

meillä on ollaan täysimetyksellä nukahdettu iltasin 9 aikaan. n. 4 tuntia nukuttu ja siitä aamuun asti syöty 1-2 tunnin välein. no, eilen sitten äitee lähti pelaamaan lentopalloa harrastelijoiden kanssa. 3 tuntia olin reissussa ja sillä välin Miisa oli syönyt pari kertaa pullosta rintamaitoa. imetin ja neito nukahti yöunille. ja kun nuo muut pelailijat olivat saunassa tuossa 1 km päässä päätin mennä sinne vähän "viihteelle". pari lonkeroa join ja kiireellä lähdin kotiin lasta ruokkimaan ettei lapsenvahdin tarvii sen takia heräillä. (pullosta piti antaa, ei alkoholisoitunutta rintamaitoa) ja kun yleensä lapset heräilee aikasemmin vieraissa olosuhteissa niin nyt nukuttiinkin kokonaisuudessa 6,5 tuntia. minä siinä tyhmänä ensin odottelin et josko hän heräilisi mut lopulta painoin pääni tyynyyn. ja sainkin nukkua 2 tuntia. ja 2 tuntia taas jatkettiin unta ja sit uskalsin jo tissiä antaa. saapi nähdä miten ens yö menee. ja nyt aamulla nukahti tuntia aiemmin päikkäreille ja minä siitä "innostuneena" lähdin hänen kanssa kirkkoon kuuntelemaan kastettuja. ja tällä kertaa Miisa osasi olla kirkossa hiljaa :D Ja isoveli oli innoissaan kun sai sen aikaa leikkiä mummin kanssa ihan kahdestaan. isi kun makasi sohvalla krapulaansa pois.

vauhdikasta elämää on ollut ja nyt tarttis vähän raivata tätä kämppää :whistle:

paitsi et tuo neitokainen heräs just.......

t. mikki ja miisa 9vko
<br><br>
 
Hei mammat!

Mukavasti taas on mennyt Sakun kanssa. Meidänkin poika on samanlainen kaukalokakkaaja, kuten Hilmuskan poika. Ilmeisesti asento kaukalossa on juuri optimi... Muutenkin toi kakka tulee aika kellontarkkuudella juuri ennen, kun isä lähtee töihin ja juuri isän palatessa töistä, niin isi saa aina "tuoreen painoksen"... :LOL:

Pari yötä sitten heräsin syöttämään Sakua ja ihmettelin, kun hänellä ei ollut olleskaan housuja jalassa. Löysin ne sitten mytystä jalkopäästä ja tietenkin märkinä. Pissa oli tullut ohi vaipasta ja herra sitten päättänyt riisua itse housut. En kyllä ymmärrä, miten hän on saanut ne itseltään kiemurreltua pois!? Kauhulla odotan sitä, kun repii itse vaippansa pois...

Varattiin eilen vihdoin ja viimein matka huhtikuuksi. Lähdetään pariksi viikoksi Portugaliin lomailemaan koko perhe. Saa nähdä, miten lentomatkat Sakun kanssa onnistuu. Varmaankin ihan hyvin...

Joku kyseli nukkumisesta ja syömisestä. Meillä mennään nukkumaan yleinsä 22.30 - 23.00 ja herätään syömään ekan kerran 4.00 - 7.00 ja sen päälle parin-kolmen tunnin tirsat. Niin ja rintamaidolla mennään! Tosin olen ajatellut kohta totutella Sakua myös korvikkeeseen pikkuhiljaa.

pulleroballerina ja Saku
 
Voi että olen kateellinen teidän pitkille yöunille! Joskus ne kai meilläkin pitenee...

Vilipi: Mulle annettiin runsaisiin kuukautisiin neuvoksi ottaa buranaa päivän mittaan muutama kappale. Vähentää vuotoa 20%. Kokeile, jos sulla auttaisi.Perhesuunnitteluneuvolan hoitaja tuon kertoi, ei siis ole mikään kotikutoinen kikka.

Villen pää pysyy muuten jo pystyssä niin, että voin laittaa rintareppuun nenä menosuuntaan. :heart:
 
Meillä mennään täysin korvikkeella, joku sitä kyseli..
Aattelin huomenna mennä ostaan sitä jauhe nannia ja koittaa mitä
Jere tykkää siitä.

Mä olin kanssa eilen vähän liikenteessä. Oli ihan kivaa, mutta oli kamala hätä ja kiire kokoajan kotiin.. En osannut oikein nauttia ulkona olemisesta, kun mietti vaan koskahan kehtais lähtee kotiin. ;)
Tänään Jere onkin sit kiukutellut koko päivän, palautti äipän maan pinnalle nopsaan. ;)

Mullekkin sanottiin, et runsaiden menkkojen alku päivien aikaan kannattais ottaa se 3-4 buranaa per päivä. Vuoto vähenee ja kivut pysyy poissa.
Eilen paukahti nenän pieleen finni,
vissiin on menkat siis tännekkin tulossa. :/
 
Voiko tulla raskaaksi kolme viikkoa synnytyksestä, ennen kuukautisia? Ilman imetystä. Kunhan tässä kyselen vaan... :whistle:
Ei vaan, oon voinut todella pahoin pari päivää ja asiaankuuluva jatkuva nälkä vaivaa myös.
Hiljaa mielessäni toivon, että syynä olisi lääkkeeni tms. :/
 
Mun tietääkseni, on mahdollista tulla raskaaks heti synnytyksen jälkeen vaikkei menkkoja oliskaan tullut. :whistle:
Tee testi, niin saat mielenrauhan!

Meillä kiukuttelu vaan jatkuu.
Jere ei nukkunut eilen kunnolla koko päivänä. Illalla oli niin sippi, et nukahti heti 23.00 ja heräs vasta 6.30 ekan kerran.
Oli vissiin raukalla niin kova nälkä, et kiukustu syömisen jälkeen taas ihan kamalasti. Huusi vaan naama punasena. :eek:
Lisää nannia puol pulloo ja siihen tipahti. Nyt on nukkunut toista tuntia jo.
Taitaa olla eilisestä vähän univelkaa.
Mielenkiintosta nähdä, millä mielellä sitä herätään tuolta. :snotty:
 
Huomenta!

Myyra: Siis joo kyllä voi tulla raskaaksi ennen menkkoja. Minä kans kehoitan tekemään testin, voiko sitä oikein muutenkaan tietää. Kun mulla ainakin on joka kerta alkanut menkat kuukauden päästä synnytyksestä, niin jos sullakin olis kierto palautunut heti samaksi. Millä mielellä olet jos testi vaikka näyttäiskin plussaa? Tai negaa? Meillä oli vähän puhetta jossain välissä et ei odotetakaan vaan heti uutta, niin menee samat kamat eikä tarvii kauaa säilöä. Mutta järki piti ottaa käyttöön ennen tunteita. Mut olikos sulla aika sinne nipsnaps?

Poio: huudetaanko teillä muuten ollenkaan? Meillä on alkanut olemaan ihan joka iltaista tuo huuto. Heti ekasta haukotuksesta tai silmien räpäytyksestä pitää viedä nukkumaan, muuten on jo liian myöhäistä ja sit huudetaan niin kauan et nukahtaa huutamisen väsyttämänä.

Onpas orpoa olla täällä evakkokämpässä. Ei vielä tule postikaan tänne, ja joka paikka on niin siisti ja tyhjä et ihan hirvittää. Sanoin miehellekin et voitaisko me hakea lasten kaikki lelut tänne niin olis hieman kotoisampi tunnelma.

Ja kiitos siitä neuvosta! On auttanut burana, mut en taida joka kiertoon ottaa käyttöön, kyllä pitää joku hormoniehkäisy saada ja pian. Luin netistäkin neuvoja ja siellä jollakin sivulla törmäsin kuukuppiin, onko kellään kokemusta? En ole mikään erikoisemmin luontoasäästävä, kertsit on meillä käytössä vauvalla, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin.

Taitaa alkaa väsymys purkautumaan, miehen kanssa meillä molemmilla. Väsyttää ihan pirusti ja mie olen koko päivän itkeskelly, ilman syytä oikeestaan. Luin aamuisella noita synnytyksen jälkeisiä juttuja niin sitäkin mietin et kuin se synnytys tuntuu nyt niin kaukaiselta asialta. Ja niin ihanalta, vaikka vieläkin oikeastaan elimistö yrittää toipua siitä ja odotusajasta.

Vilipi ja Krista
 
SuklaaSyöppö
Meilläkin tulee illalla ihan järkky huuto, jos en heti ekan kitinän jälkeen viä sänkyyn. Jos unet menee tavallaan yliajalle niin se tietää aina melkeinpä vähintään tunnin huutokohtauksen. Siks yritän vähän jo etukäteen viedä sinne sänkyyn. Sama huutohomma tulee, jos et saakkaan illalla sitä tuttia jäämään suuhun vaan joutuu nostaan ylös sängystä. Mies sen virheen kerran teki ja auta armias sitä huutoo. Joten sitkeesti vaan meiän pitää käydä sitä tuttia nostelemassa kunnes nukahtaa sikeempään uneen. Parempi se kun se armoton huuto.

Ja hemskatti, eikös sen kesän jo pitäny alkaa?!? Täällä tulee räntää taivaan täydeltä. \|O Viime viikolla oli niin ihanat ilmat ja taas muuttu tälläseks vähemmän ihanaks. No, kesää odotellessa... B)
 
Mies on hakemassa testiä. Hui.
Sterilointijonossahan minä olen. Olisi se aika järkytys, jos kaksi viivaa ilmestyisi. En tiedä pystyisikö sitä koskaan elämään itsensä kanssa, jos tekisi abortin tässä elämän vaiheessa. Saisi siis tulla mun puolesta, en tosin ihan riemusta kiljuisi.
Lokakuussa jo....äh, testi ensin ja sitten helpotuksen huokaus. ;)
 
täällä jännitetään myyrän puolesta. ja on tulos niin tai näin :hug:

itse muistan esikon kanssa et aina kun oli jokin "oire" niin olin ihan hysteerinen. menkat kun alkoi vasta imetyksen loputtua ja lapsi silloin 8kk. yhtään testiä en tehnyt vaan jäin aina odottamaan lisää oireita eikä niitä kuulunut. ja nyt sama pohdinta jatkuu. järjetöntä stressata itseään asialla mutta kun ei voi olla varma ennen kuin vuotamaan alkaa. ja mua aina kauhistuttanut ajatus vahinkovauvasta. jotenkin vaan haluais et se lapsi olisi aina toivottu eikä -oho, meille tulee vauva-juttu. minä kyllä haluan vielä lisää lapsia mut olis se aikas hupaisaa jos olis 2 samanvuotista lasta, mut ei kaksoset.

lähdin tuossa aamulla postiin hakemaan pakettia. olin lähettänyt Bernerille ainu-liivinsuoja-koodeja ja odottelin että saan sieltä ne pestävät suojat+pesuainenäytteen. kovin ihmettelin et miten ne nyt postipakettina tulee kun kirjekuoreenkin mahtuisi. siellä odotti iso laatikko ja painoa sillä oli reilusti. ihmettelin et mitä sieltä berneriltä nyt tulee näin isosti. mut mä olinkin voittanut arvonnassa :D osallistun säännöllisesti nettitutkimuksiin ja sattumalta arpaonni suosi vielä lapsiaiheistapalkintoa....... sain laatikollisen vauvatavaraa:ainu-pupu, muumi-kosteuspyyhkeitä, 4 eri rasvapurkkia, mam-taikamuki ja -imukuppilautanen. nyt on ihan hassu olo. mä kun en yleensä voita yhtikäs mitään.

ja nyt katkes ajatus.... pää on tyhjää täynnä, mut jatketaan taas jutustelua....

t. mikki ja miisa 9kvo
 
myyra: :hug:
mikki hiirellä ollu hyvä arpaonni! Ku olis joskus itelläki... :whistle:

Taas maanantai... :( Mies lähti illalla reissun päälle. Tulee torstaina kotiin... Ulkona vaan lunta sataa, ihan ku täällä ei jo tarpeeksi ois!!! Onneksi ystävällinen naapuri tyhjensi koneella ojat et mahtuu lumet pukata jonnekkin... Ei enää jaksanu työntää vuorien päälle!!!
On vähän sekava olo. Tuntuu et joku puristaa rintaa, ihan ku itku tulis mut ei siltikää tuu... Jospa tämä tästä, sais joku kaverin kylään niin ois juttu seuraa. Tai pitänee alkaa ahistelee ihmisiä puhelimella :LOL:
Veli joutui tänään jo toiseen leikkaukseen :'( Haluttas lähtee hakee se kotiin! Mietinkin et hyppään koneeseen perjantaina ja ajan veljen auton tänne, sais itekki muuta ajateltavaa. Pitäs tosissaan päästä jonnekin tuulettumaan. Pääsiäisenä täällä on Yö keikalla, varasin sinne jo liput. Mennään serkkutytön kans sitä kattoo. Ihanaa! :D Mut tuntuu et sinne on pitkä aika...
Niin ja kunhan tässä pääsee Oulussa tai Rovaniemellä käymään niin voin vihdoin ottaa sen viimeisen tatuoinnin! :D Tai viimeiset...

poika heräs...
 
Ompas Mikillä ollut arpaonnea! Wau! :flower: :D

Myraaaaaaaaaaaaaa??? Kerro jo???!!!

Vilipi:
Meillä Jere ei juurikaan huuda, ainoostaan jos on tooooosi nälkä tai joku
muu ahistus kohtaus.

Mekin annettiin alkuun tutti, kun mentiin nukkumaan. Sit tuttavani, joka on lastenpolilla töissä, käski olla antamatta sitä illalla.
Jokakerta, kun se tutti tippu niin poika heräs. Nyt nukahtaa ihan nätisti
ilman sitä.

Kävin hakeen kaupasta sitä nannin jauhetta, täytyy tänään koittaa miten se Jerkulle maistuu. :p

Kuukupista haluisin minäkin kokemuksia.
Oon myös miettinyt, josko sellasen tilais.
 
Huh, helpotus! Mutta hassua silti, että pieni pettymyksen tunne tuli. Kai tuo kuuluu asiaan jotenkin.

mikki: Onko sulla kokemusta/tietoa voiko Azamunin vaste huonontua kesken kaiken? Mulla nostettiin annostusta raskaana ollessa ja olisiko nyt tilanteen normalisoituessa olo huonontunut sen takia?
Yritin jo soittaa gastropolille mutta sieltä ei vastannut kukaan.
Mulla nimittäin huononee olo aina illalla, suuremman annoksen jälkeen. Raskauksissa mulla on aina ollut iltapahoinvointia, joten yhdistin sen heti siihen. Parina iltana olen mennyt ihan toimintakyvyttömäksi vointini takia.

Hurjasti muuten onnea voitosta!! Ei muutakuin lottoamaan... :D <br><br>
 
mikki hiiri harmaana
myyrä mulla ei muuta tietoa kun se että mulle on määrätty isompi annos aamuksi, uskaltaisitko kokeilla vaihtaa annosten paikkaa? jos päiväsaikaan kestäis helpommin sen isomman myrkkyannoksen? kysy ainakin lääkäriltä jos et ominpäin uskalla....
 
Hyvin maistuu Jerelle jauhenanni! :p
Aikamoista säätöä, ainakin näin alkuun, vesien, jauheiden ja
pullojen kanssa.
Käyttääkö kukaan muu tota jauhe mallia???
Teetkö just niinkun paketissa lukee vai teetkö jotenkin muulla tavoin?


Tästäkin asiasta ollaan kahta mieltä, joidenkin mielestä pitää tehdä vaan kerta satsi kerrallaan ja jotkut tekee vuorokauden annoksen samalla.
Mulla on nyt jääkaapissa 3:ssa pullossa vedet valmiina.
Veden lämmitys ja jauheet sekaan. Katsotaan kuinka Jere jaksaa oottaa, kun menee varmaan 10 sekunttia kauemmin! ;) <br><br>
 
Käytiin lääkärissä. Taas on poika kasvanut hyvin. Kolmessa viikossa on tullut melkein kilo painoa ja 3cm pituutta. Nyt siis: 5675g ja 58,8cm.

Lääkäri pisti lähetteen lastenlääkärille. Ei ollut hermojutusta huolissaan, ainoastaan nuo ripset silmän päällä hämää. Mitä niiden kanssa sitten tehdään, ei tietoa. Joskus isompana saattaa kyseeseen tulla silmäluomileikkaus. Koska sitten sellaisia tehdään, täytyy kysyä. Kasvaahan tuo vielä kovasti. Odottavat varmaan lähemmäs kouluikää, jollei silmä ala vaivaamaan kunnolla.
Lääkäri ei saanut Villeä itkemään. Hih. Yritti nimittäin nähdä kasvon liikkeitä, mutta meidän herraa ei paljon muu itketä kuin nälkä ja masuvaivat. Sohi lampulla silmiin, käänsi ja vellasi, Ville vain katseli ja välillä hieman hymyili. Ei kuulemma ihan nipistää viitsinyt. :LOL:

Kysyin muuten maissivellistä ja 4kk:n ikää olisi hyvä odotella. Se rasittaa kuulemma liikaa munuaisia liian varhaisessa vaiheessa.
Enpä ole tuota tiennyt. Mulle on aina puhuttu vaan kehittymättömästä suolistosta.
Täytynee siis odottaa sinne asti, eihän tässä enää kauaa mene.

myyrä ja ville 10vko 5pv
 
poio. Ahaa haluaisin lisää tietoa tuosta NAN jauheesta. Mekin voitaisiin sitä kokeilla. Miten se onnistuu. Tuleeko siinä mitat mukana. Ja tosissaan saako tehdä isomman annoksen valmiiksi kaappiin?

Hei olettekos kokeilleet sellasta tuttipullo termoskassia styroksia. Meillä siinä ei oikein pysy maito lämpimänä? Pitääkö siihen laitata ihan tulikuuma maito ja pitääkö isopullo olla sitten ihan täynnä?

Arvatkaa mitä? Mua kaduttaa yksi juttu tosi kovasti. Annoin eilen illalla Oskarille velliä 40ml korvikkeeseen sekoitettuna. Olipa tosi tyhmä juttu. En kyllä edes tiedä miksi menin ja annoin, koska meillä menee yöt ihan hyvin. Herää syömään kerran tai kaksi ja nukahtaa sitten uudestaan heti, joten ei vaikuta muhun mitenkään. En ole yhtään väsynyt tai rasittunut niistä. Okei tää seuraava lause kuulostaa tyhmältä. Mutta kun muutkin oli antanut kun korviketta meneee aika paljon niin monet on antanut jo pienelle. Ja mun äitini oli sitä mieltä että soseita vaan ja velliä jo...ja ei se ole mikään vanhanajan äiti vaan ihan nykyaikainen. Juu no yö meni hyvin, mutta aamulla pieni koiti naureskella mulle iloisia nauruja mutta vatsan kipristely muutti sen itkuksi :( Ja ei saanut tehtyä normi kakkaa aamulla minkä tekee yleensä. Joten kyllä podin huonoa omaa tuntoa ja melkein itkin oskarin kanssa aamulla yhdessä. Annoin levalacia minimi annoksen ja toivottavasti se saisi kakan tulemaan tuossa kun herää.

Ja sitten nyt odotamme ihan reilusti sinne 3kk ikään asti ainakin ennen kun saa mitään muuta...olin tosi tyhmä ja saan vaan syyttää itseäni heh.
 

Yhteistyössä