TAMMIVAUVAT 2007

Heippa!

Päätettiin juuri, että lähdetään huhtikuussa johonkin Espanjan lämpöön pariksi viikoksi koko perhe. Möykky on silloin jo 3kk vanha, joten eiköhän se reissaaminen onnistu. Pitää varmaankin käydä ostamassa jotkut kevyet matkarattaat, jotka saa kunnolla makuuasentoon. Onko kellään hyviä suosituksia? Yks kaveri suositteli Peg Peregon Pliko3 rattaita. Kokemuksia?

Ihana fiilis, kun matkakuume alkoi nousta...

Ja sit vähän hehkutusta, joka saattaa kyllä jo ensi yönä muuttua...!!! Möykky on nukkunu parina viime yönä 7,5 tunnin unet putkeen. Saa nähdä, kun arki koittaa ja iskä käy töissä niin miten silloin yöt nukutaan tai kukutaan...?! ;)
 
Moneskohan kerta oli, kun juttu hävisi tuhkana tuuleen. ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!

Hyvää syntymäpäivää Emmalle! :flower:

pullerob.:Wau, mitä öitä! Peukut on pystyssä, että jatkuu samaan tyyliin.

Täällä taas syödään joka yö useamman kerran. Viime yö meni tosin jo kolmen tunnin väleillä. Ja kerran Ville piti kamalaa ärinää ja valitusta. Kaappasin jätkän syliin ja vein maidolle. Herätin sitten nukkuvan vauvan. Pierua se vaan oli äheltämässä pihalle. Ei ollut eka kerta, kun raahaan nukkuvaa vauvaa syömään. Idiootti.
Sitä on vaan yöllä niin väsynyt, että ei tajua mitään. Höh.

Ajattelin hakea kouluun. Näin parin unettoman vuorokauden jälkeen totuus iskee. Miten ihmeessä jaksan/kerkiän muka lukea edes pääsykokeisiin. Saatika niin, että päähän jäisi jotakin tietoakin?! Ensi vuonna sitten.
Epuska: Perun siis kirjan lainailuni. Saan niitä töistä sitten paremmin. Sieltä löytynee mitä tarvitsen.

Nyt isoveljen kanssa touhuamaan, kun on hetki aikaa.
myyrä ja ville

Meillä on tänään 7-v päivä. Mies on tottakai töissä. Huomenna alkaa viimeinen isyyslomaviikko! Jippii! :D
 
Moikka!!

Päätin kirjoitella tänne pitkästä aikaa... Käyn kyllä lukemassa teidän juttuja joka päivä, mutta kirjoittelemaan ei vaan ehdi tai jaksa.

Meillä vietettiin eilen nimiäisiä ja poika sai nimekseen Veeti Oliver. Nimen voi lisätä tonne etusivulle. Kiitos. Juhlat meni hienosti, mitä nyt Veeti vähän kiukutteli ja sitten kyllä rauhoittu äipän sylissä. Lahjaksi tuli tinanen nalle pankki, lasinen suojelusenkeli, paljon vaatteita, pari tuttia ja vauvakirja, jota voi sitten täyttää.

Lähden tästä siivoamaan noita juhlien sotkuja, kun Veetikin on päikkäreillä niin on aikaa. Mutta yritän kirjoitella vähän useammin jatkossa kuin kerran kuukaudessa =)

-Piiuliina & Veeti 6vk 4pv
 
Heipä hei! :wave:

Pitkään aikaan en ole ehtinyt muuta, kun vilkaista teidän juttujanne. On ollut sen verta ressaavaa tämä syöntiharjoittelu tämän neidin kanssa. Viime maanantaina 3 viikon ikäisenä oltiin vihdoin ja viimein 50 g yli syntymäpainon. Seuraava punnitus on ensi tiistaina. Jos paino on jatkanut nousuaan, niin tivottavasti ei tarvitse ihan niin tiheään rampata.

Neiti ei edelleenkään osaa oikein ottaa tuota tehokasta imuotetta. Imetys sujuu oikeastaan vain öisin, kun maitoa on rinnat pullollaan ja ympäristö rauhallinen. Päivisin lypsän ja annan pullosta. Hiukka olen jo ruvennut menettämään toivon, että voitaisiin enää koskaan siirtyä vain rintaruokinnalle, mutta olen päättänyt jatkaa harjoituksia niin kauan, kun oma hermo vaan kestää, aikaa kun on löydettävä noille kahdelle isommallekkin.

Meillä on ristiäiset vasta huhtikuun puolessa välissä. Toivottavasti sylikummi on riuskassa kunnossa, että jaksaa pidellä tirriä!

Muutoin kaikki sujuu ihan kohtuullisesti ja neiti on aivan ihana pakkaus.

T: Vilivinkka + Tirri 3 vko + 6pvä
 
onnea Emma :flower:

meillä on neitin unirytmi mennyt uusiksi. eilen nukkui vielä päivällä pitkät unet mutta siihen jäi. tunnin nokosia on ottanut sen jälkeen. yöllä nukkui oikein 2 kertaa 2 tuntia. ja nyt oli aamupäivällä ulkona nukkumassa ja 2,5 tuntia nukkui ja siinäkin piti kerran välissä saada maitohörppy. ja nyt "natisee" mun sylissä. mikäköhän juttu tää on.

hienoa kuulla että teillä vilivinkka on asiat jo parempaan suuntaan. tsemppiä :hug:

aloitin sitten vielä askartelun ens viikon ristiäisiin. teen ristiäiskarkit. valkoisen servetin sisään karkki ja sit rautalankaruusulla "nimilappu" kiinni.

no, nyt meen keittelemään kahvia kun tuo esikko nukkuu vielä :wave:

t. mikki ja neiti 7vko1pv <br><br>
 
Janette
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 12:30 epuska kirjoitti:
Janette En tiedä missä päin asut, mutta kysy ihmeessä olisiko teidän kunnalla/kaupungilla hoitoapua (perhetyötä tms.) tarjota, ellei löydy vauvalle välillä muuta hoitajaa. Kyllä sun täytyis päästä nukkumaan ja välillä ihan hiljaisuuteenkin, sillä se vauvan itku jatkuvasti kuunneltuna kiristää hermoja ihan äärimmilleen. Kun hetken saa olla hiljaisuudessa niin taas paremmin jaksaa. Toivotaan, että se uusi korvike auttaa. Luulisin kanssa, että on paras aloitella ihan sillä uudella maidolla vaan, niin ainakin tiedät, että huuto johtuu pelkästään siitä, jos jatkuu, eikä mahdollisista muista tipoista. Toivotaan, että helpottaa! :hug:
Heippa...
Soitinkin juu ja kysyin perhetyöntekijää,se aloittaa käymään 2krt viikossa 3 1/2h kerrallaan.Ainut "huono puoli" on se,että hän ei pääse kun iltapäivällä vasta tulemaan ja silloin esikoinen on jo kotona että lepäämään en pääse.Mutta voinhan viettää aikaa esikoisen kanssa esim.ulkona tai jossain muualla missä vauva ei ole,jotta hänkin saisi sitä kovasti kaipaamaansa äidin aikaa jota nyt niin vähän jää kun kaikki aika menee itkevää vauvaa kantaessa.Toistaiseksi maidon vaihdosta ei ole kummemmin apua ollut,huomenna meinasin sitten aloittaa relatipat ja disafyl-tipat lisäksi.Luulisi että maidon vaikutus jo näkyisi jos auttaisi (aloitettiin torstaina).No,mutta pakko vaan uskoa että tämä joskus tästä helpottaa,toivottavasti piankin...
 
Heippa..

Meillä on ollut miehen kanssa kiva vuorokausi. Mä aloin oksentamaan ja ripuloimaan viime yönä 2 hujakoilla ja mies oksentaa nyt. :x
Mun olo on jo vähän parempi.
Jere tuntuu olevan ihan ok, naureskelee vaan meille kun rampataan vessassa. Sylissäkään ei oikein uskalla suurempis pitää, syödessä ainoostaan. Rassu tunteekin ittensä varmaan hylätyks. :/
Se huominen rokotetutkimus on kyl pakko perua aamulla,
ei meistä ole lähtijöiks.

Kuinkahan helposti tää tauti tarttuu tohon pieneen?

Poio&Jere 7vko1pvä
 
Meillä ollut kanssa ristiäiset pojasta tuli Lenni Nuutti Akusti :heart:

Tällä käyn säännollisesti lukemassa ja koitan välillä kirjoittaa mutta tota aikaa vaan tuntuu olevan pikkusen rajallisesti.

Nyt noin viikon Lenni on nukkunnut yöt hyvin ja pitkään 22(23)-7(8) siis pääsee tämäkin äiti taas elävien kirjoihin ja ei ole niin kamalan väsynnyt kokoajan.

Keskiviikona on kielijänteen nyppäisy ja sitten pitäis pojan keili olla kunnossa. Mutta ei enään imetystä kumminkaan sillä pullolle oppi poika nopiaan ja ei huoli tissiä enään.

No mutta pääasia on että poika saa kunnolla maitoa ja kasvaa.
 
Huomenta!

Meillä oli eilen ristiäiset ja nimeksi tyttö sai Pinja Sofia, nimen saa laittaa etusivulle.

Meillä on yöt menneet taas ihan miten sattuu, tai siis nukahtaminen on se ongelma. Nukkuu ihan hyvin 6 tuntia putkeen, kun viimein nukahtaa. Edellisenä yönä kävi nukkumaan 04:00. Oli vanhemmat pikkuisen väsyneitä ristiäisissä.

Mutta ristiäisissä saaman rettuutuksen ansiosta Pinja kävi eilen nukkumaan 23:00, heräsi 06 ja 09 syömään ja heräsi viimein 10.30. :whistle: Tais olla pikkuisen väsynyt.

Meillä alkaa kaikki olemaan terveitä, mulla on vähän vielä nuhaa mutta muuten ok. Kävin lauantaina pitkästä aikaa ulkona ja jestas että se oli ihanaa. Kun oli niin kovat pakkaset ja sitten Pinja tuli kipeäksi, niin ei päästy reiluun viikkoon ulos.

Nyt me lähdetään ulkoilemaan

Lili ja Pinja 8vko tasan
 
Voi kökkö. Illalla huomattiin (nyt vasta) syy vauvan ripsien silmän päällä löpsöttämiseen, pojalla on jonkin sortin kasvohermohalvaus.
Toisella puolella ei nouse kulmakarva, suu ei mene hymyyn yms. Voi pikkuista. :heart:
Onneksi se ei näytä vaivaavan pätkääkään, koska lääkäriajan sain vasta 20.3. Jossakin luki että hermot uusiutuu neljän kuukauden välein. Sitä odotellessa. :(
Olen jo miettinyt vaikka mitä kamalia, voitte varmaan kuvitella. Järkevästi ajatellen se saattaisi johtua synnytyksestä, poika syntyi kirjaimellisesti nenä poskella. Oli tullut jotenkin hassussa asennossa. Olisiko siinä joku hermo vaurioitunut?

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa vauvan kasvohalvauksesta?
Voihan tähän muuten olla syynä mun lääkkeenikin. Toivottavasti ei, koska sellaista vaivaa ei varmaan voida parantaa....

myyrä synkkänä
 
Kukkuu!!!

Kauhee myyra pelästyin sanaa kasvohermohalvaus.. mun äidillä on ollu se ja onnex vaan lievänä ettei roikkunu mitenkää kaulalla posket.. miten ne vasta noin pitkän ajan päähän anto vasta.. mie oisin kyl ja ihan paniikissa et heti pitäs päästä..

Miten minusta tuntuu et mein likka vetää minua nenästä.. kun kattelen miten teijän lapset nukkuu.. tosin aamulla kyllä 4 mais käänsin hänen kylkeä kun katsoin et vasta oltiin syöty rauhottui siihen. oon miettiny et nukkuisko paremmin jos olisi omassa huoneessa. meillä on nyt uudessa huoneessa lattialämmitys ni jotenki minusta tuntuu et meijän sänky paukkuu enemmän.. josko tuo lämmitys kuivattaa säleikköä.. ja Veera herää sitte siihen kun meen takasin sänkyyn.. mie oon kyl antan yöllä tissii naukunoihin.. höh.. ny pitää alkaa ihan funtsaamaa josko alkas opettaa ettei yöllä tarvi syödä,kun välillä syö jo 2 mais kun puol 11-11 menee nukkuu...

mitähän tääl oli muuta juttua ollu.. ehin ny unohtaa jo..

Mitä maksaa ne kantoliinat/huivit millä nimellä niitä sitten sanotaan..? mulla olis ny yx kiikarissa mut ovh on ollu ihan pirukseen.,. ja tietty ny vielä on kovan hintanen.. minusta.. mut mitä ne normaalisti yleisesti maksaa..

mut tää lyyli lähtee ny hierojalle.. :wave: :wave:

Keltsu ja Veera 6 vko
 
Vali,vali,vali... Hypätkää yli, jos ette jaksa.

Miksi pientä ihmisen alkua koetellaan? Mitä pahaa se on kenellekkään tehnyt? Eilen siis kävimme taas päivystyksessä ja niinpä, nivustyrä se on eikä mikään kives. Hoitajat nähtyään kohouman soittivat kirurgin leikkauksesta paikalle ja jo kerran krurgin sanoi, "ei se palaudu.." Jos ei olisi kirurgi saanut tyrää paineltua takaisin, niin jälleen olisi Helsingin reissu ollut tiedossa ja leikkaus heti. Eli todenäköisesti tämän pienen ihmisen leikkauslistaan tulee myös nivustyrän leikkaus lähiaikoina.. \|O

Ja Emmalle Hyvät syntymäpäivät!!

melle
 
Melle: :hug:

Meillä(kin) oli eilen ristiäiset ja nimeksi neitille tuli Venla Minea Karoliina. Saa mikki lisätä tonne etusivulle.
Kaikki sujui hyvin, Venla nukkui kasteen ajan. Tarjottavaa oli sopivasti.
Lahjoiksi saatiin vaunun mallinen säästöpossu , Tina (?) kansinen valokuva albuumi, vauva sormus , valokuva kehys, peholelu ja vaatetta. Kaikki ihania lahjoja.

Iitta ja Venla
 
Heippa kaikille! Olen aivan liian vähän ehtinyt tänne palstailemaan kun olis mielenkiintoista lukea teidän muiden kuulumisia siitä miten arki vauvan kanssa sujuu.

Meillä menee ihan mukavasti. Yölle herätään syömään muutamia kertoja, ensin nukutaan kaksi kolmen tunnin pätkää ja sitten loppu yö menee kahden tunnin välein syöden. Poika kuitenkin nukahtaa heti syötyään, joten en koe että nuo yöt mitenkään rasittaisivat. Ja kun mies heräilee vuorotellen mun kanssa, vaikka käykin töissä. Olen kyllä sanonut miehelle ettei hänen arkiöinä tarvis osalistua tuohon syöttämiseen, mutta niin hän vaan edelleen nousee... Vauva nukkuu n. ilta yhdeksästä aamu kymmeneen ja siinä välillä nuo syömiset siis. Esikoinen kun heräsi aina ja herää edelleen viimeistään seitsemältä. Tää vauva on tainnut nyt tuossa aamu-unisuudessa tulla äitiinsä.

Meillä on ensi sunnuntaina ristiäiset. Varattiin kirkkotupa, jossa ne pidetään. Otettiin myös pitopalvelu tekemään syömiset ja hoitamaan tarjoilu. Ollaan siis oikein laiskoja itse :ashamed: .
Nyt pitäis alkaa suunnitella jotain koristuksia. Alkukarkit ajateltiin kaikille tehdä, mutta miten niihin sais itse koristeltua vauvan nimen, johonkin nauhaan tms. Löytyykö keneltäkään vinkkejä? Kiitollisena otan vastaan, kun nyt en välttämättä ehdi tutkia löytyykö tästä ketjusta jo juttua tästä samasta aiheesta.

Pitääkin nyt samantien lopettaa kun alkaa vauva sen verran vaativasti tuolla ääntelehtimään.

Mukavaa talven jatkoa kaikille!
 
voi teitä myyrä ja melle :hug:

ella: itse tulostin nimilappuja joissa myös kastepäivä. leikkasin kuviosaksilla ja liimasin pahvinpalaselle. kun toisessa paperissa on kuvioreuna niin ei tartte olla niin tarkka sen suoran reunan kanssa. nopeuttaa paljon tekemistä kun ei tarvii vahtia suoria reunoja. reijittäjällä reikä reunaan ja narulla kiinni. itse laitoin karkin ohuen servetin sisälle "pussiin". ja mulla oli vain ohutta narua niin "peitin" reiän ruusulla jossa rautalankavarsi. silkkinauhalla saa varmaan kauniin mut mulla oli osa tarpeista valmiina niin niistä syntyi tuollaiset. voin kuvankin lähettää jos yv:nä laitat sun mailiosoitteen. mut kerro ihmeessä minkälaiset lopulta teit.

täytyy mennä, tuo neiti heräs :wave:

t.mikki ja neiti 7vko2pv
 
Myyra ja melle :hug: Molemmille kovasti voimia!

Me varsin nyt sitte kokeiltiin maidon vaihtamista vaikka nla-täti sano ettei oo välttämätön ku ei sen kummemmin vaivaa. Mut nyt aamulla tuli keltainen löysä kakka eikä semmosta vihreetä liisteriä. Mut tuntuu et poika on nyt vähän itkuinen :/ No, jos ei parin päivän aikana helpota niin siirrytään takas Naniin.

Jotain asiaakin oli mut pääs unohtuu :whistle: myöhemmin sit :D
 
Ketun sivut! Taas hävisi juttu!!
keltainenaurinko:Ville on ihan tavallisen vauvan näköinen pulloposki. Ainoastaan ripsien alaspäin kasvamista on ihmetelty. Nyt, kun ilmeitä on tullut enemmän, huomattiin ettei suupieli ja kulma nouse. Toinen puoli on siis "väsähtänyt" ja ilmeetön.

Koitan etsiä kasvokuvan ja laittaa profiiliin. Nykyisessä kuvassa ilmeetön puoli ei näy kunnolla. On siis oikea puoli.

Jotenkin en osaa panikoida. Odotan neljän kuukauden ikää ja hermojen uusiutumista. Jos sitten vaiva vielä jatkuu lääkärit kyllä tietävät mitä pitää tehdä. Vauva on niin tyytyväinen ja iloinen ettei vika varmasti vaivaa mitenkään.
Eilen illalla vollotin pahimman paniikin pois. Auttoi kummasti, kun antoi mennä vaan. ;)

Mellelle roppakaupalla jaksamista ja tsemppiä!! Kurjaa, kun pientä noin koetellaan. :hug:

Kantoliinojen hinnoista sen verran, että mun eritt. vähän käytetyn PikkuRuun hp25? ja uusi maksaa 50?.
 
Myyrälle ja Mellelle voimia ja jaksamista :hug:

Itse saa olla kiitollinen, kun näyttäisi että alun säikähdyksen jälkeen ollaankin ihan terveiden kirjoissa. Sydänkontrolli muutaman kuukauden päästä täytyy vielä jännätä.

Eilen oli Peten risitiäiset ja hyvin meni kekkerit, vaikka vieraita oli lapset mukaan lukien yli 40. Onneksi ei oo ihan pieni kämppä, ja lapset pääsi ulos...

täytyypi lähteä nukkumaan, tänään ehdin nukkua päikkärit viikon tauon jälkeen, joten eipä ole ihan vielä univelat kuitattu.

Rengasliinasta vielä kun aikaisemmin sanoin, ettei siinä Pete viihdy. Eilen löysin netistä uuden kantoasennon siinä, ja voilá, hyvin toimii! Pete ei tykänny kehtosidonnasta yhtään, vaan hän haluaa olla pystyasennossa, ja onnistuuhan se rengasliinan laittokin sillä lailla. Liina vaan polvitaipeisiin asti pepun alta, ja sopiva kiristys, niin se on siinä. Ja toi liina onkin ihan edustavaa kangasta, vanha marimekon (pöytäliina)kangas. Ihan yhtä tukevasti rengasliinaan en vauvaa saa kuin pitkään liinaan kietaisux2 sidontaan, mutta hyvin kuitenkin. Ja etuna on se, että toisen käden saa kuitenkin nostettua myös korkealle :)

No nyt siis nukkumaan. Huomenna Pete on 5 vkoa! Aika rientää.
 
Elämä voittaa täälläkin! :D
Kyllä oli sitten inhottava tauti,
tätä ei toivois pahimmalle vihamiehellekkään. :/
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ruoka ei maistunut pariin päivään!
Oon (taas) noilla painonvartijoitten pisteillä, niin noilta päiviltä jäi pojot syömättä.. :D
Onnek Jerelle ei tää tauti tullut!

Mellelle&Myyralle halit!
 
epuska
Terve taas...

Ihana ilma. Tänään täytyy lähteä kärryttelemään, kunhan Aino heräilee ja syö. Meillä on kattorempan jäljiltä vuorivillapölyä asunto pullollaan. :( Joutuivat ottamaan kaikki villat pois, kun paljastui, että olivat mokanneet pahemman kerran: katto ei tuulettunut, kun siellä oli liian vähän tuuletusreikiä ja villatkin laitettu miten sattuu. Nyt on sitten korjattu, mutta pölyä leijailee, vaikka oon yrittänyt miten siivota. Urakoitsija onneksi lupasi korvata siivouksen, kun asiasta valitin. Nyt odotetaan, koska saatais ammattillaiset paikalle ja asunto kokonaan käyttöön. Nyt on kökitty yhdessä ainoassa huoneessa koko perhe. :headwall: Mulle on tullut hangitystieoireita tuosta pölystä, onneksi Justiina vaikuttaa olevan ok.

Myyralle ja Mellelle :hug: täältäkin. Onneksi kuitenkin on pätevää tuo lääkäritoiminta täällä Suomessa ja apua saa, vaikka inhottavaahan se on, kun kipua tulee pienelle. Sitä kun haluais, että lapsella olis aina hyvä tai mieluummin vielä parempi.

Meillä Justiinalla on tullut vähän ihottumaa, mutta ei osaa sanoa mistä. Olishan se mahdollista, että syynä ois tuo pölykin. Voi vee. Ja me kun ostettiin tämä asunto aikoinaan juuri siksi, että on täysin peruskorjattu, eikä tarvitse remontoida eikä remontin keskellä elää...
 
Nostelen.

Kohta lähden likkakaverin kanssa kaupungille ja teatteriin. Jihuu! Viimeksi meno peruuntui, kun hälle iski mahatauti. On näköjään T:reen seudulla liikkeellä. Hyvä että Poio pääsi jo eroon siitä!

Villen silmälurpsutus ei tunnu enää kovin kamalalta. Eiköhän tuo mene ohi ajan kanssa. Se on vaan se ulkokulma ja suussa sama juttu. Luottavaisin mielin täällä mennään.
Ei muuten löytynyt sopivaa kuvaa, enkä saanut aikaiseksi ottaakaan.

Heipsan!
 

Yhteistyössä