TAMMIVAUVAT 2007

Annette-79 harmaana
Janette

Kokeile vielä Baby Sempiä, meillä on hyväksi koettu kolmella tenavalla. Nytkin meillä käytössä se, Nan jauhe aiheuttaa itkuisuutta, muuta ei ole meillä kokeiltukaan.

Meillä poika syö keskimäärin lisämaitoa tissin päälle n. 80ml japääasiassa yöta vasten tämä. Syötöt on päivisin n. 2 tunnin välein, jos on täysin rintamaidolla silloin ja yöllä tulee 5-6 sekä 3 tunnin väli syötöissä. Mutta nää on ihan vauvakohtaisia, eli ei hirveesti kannata vertailla. Tuossa Nan-jauhe paketin kyljessä on jonkinlainen maidonmenekki taulukko: n.kk ikäisen kerta-annos on 100-160ml, eli aika paljon saattaa olla eroja syönneissä.

Toivottavasti syy vauvan kiukkuisuuteen löytyy :hug:
 
Janette
Kiitos vastauksista =) Väsyneenä tämä kaikki tuntuu tietenkin vielä pahemmalta...Ajattelin itsekin,että liian tiheään tulee maitoa annettua,koska jos syö yli 100ml niin ei tunnin päästä voi olla nälkä.Esikoisella oli maitoallergía niin sitäkin olen miettinyt että olisiko sitä.varasin äsken ajan yksityiselle,itse huomasin esikoisen aikaan samaa,että itkuisuutta vähätellään neuvolassa sekä täällä ainakin myös lastenpolilla ja -osastolla.Mutta tosiaan tuntuu vaan,että ei tätä jaksa mitenkään kun valvoo vuorokaudet ympäri ja sitten esikoinenkin kiukuttelee kokoajan kun on niin väsynyt yövalvomisesta ja vielä uhmaikä siihen päälle..huh huh...Pitää nyt varmaan sitten kokeilla vielä Nan-jauhetta ja sitä baby sempiä,ei kai kukaan 3viikkoinen vauva huvikseen itke kokoaikaa ja valvo jopa 7h putkeen nukkumatta...
toivottavasti tämä joskus helpottaa :/

janette ja poju
 
pepsu
Huomentapäivää kaikille!

Meilläkin on jo ruvettu päivittäin ihan reilusti ääntä avaamaan, tänään aamulla jo seittemän jälkeen huudettu vajaa tunti ja sit vihdoin tyttö rauhottu. Mut eipä sil mitään voi jos mahassa kuplii, yrittää vaan pitää sylis vaik mamma on jo ihan mustelmilla ja kynsitty ku potkii ja hakkaa pikkunen niin kovin.

Sunnuntaina olikin sitten lähisukulaisia käymäs kahvittelemas kun kutsuin juhlistamaan pikkusen 1kk päivää. Niin ne piru vie kasvaa... Koht pitäs lähtee neuvolaan.

Mut tsemppiä kaikille ja pyytäkää apua jos on tarvis et jaksatte! :) :heart:

t. pepsu ja tytsy 4vkoa 5pvä
 
Heipä hei! Mukavaa tiistaita kaikille!!

Vaunulenkiltä juuri saavuimme ja nyt neitonen siis nukkuu ja on äidin oma aika! Heh oikeesti pitäs pestä pyykkiä, laittaa astiat koneeseen, imuroida ym ym... vaan ei vaan jaksa!! :\| No ehkä kun olen jonkun aikaa istunu tässä koneella niin jos sitten vaikka!

Vauva on meillä vieläkin nuhassa.. pikku rassu. Pahalta tuntuu kattoo kun toisella on räkäinen ja tukkoinen olo! Mutta nukkuu ja syö kumminkin hyvin. Perjantaina olis sitten lääkäri neuvola. Näkee myös kuinka toinen on kasvanu! Itestä se tuntuu jo niin isolta tytöltä.. muitten silmissä pikkuiselta! :)

Pitäis varmaan ruveta myös kattoon että löytyykö tuolta kaapista mitään päällepantavaa ristiäisiin.. vai onko kaikki pieniä..Sen verran kumminkin on tuota ylimääräistä läskiä päässyt kertymään!! :whistle:
Ja tällä karkin ja sukslaan syönnillä tuskin lähteekään...sitä kun on niin herkkusuu!!! :p Mutta jospa sitä vähän koittais rajottaa niin vois sitten kesällä mahtua kesävaatteisiin! Bikini kuntoon mua ei kyllä saa..näillä arvilla sekä masu karvoilla..nimim. olen apina sukua!! :LOL:

Meillä neitillä on cuplaton ihan ehoton.. kokelitiin viikonloppuna olla ilman vaan itkun kanssa hirveän äkistämisen kanssa sai pierut tulemaan.. Cuplatonin kanssa pieree paljon mutta sentään ei tartte aina itkeä!!

Jepulis..sellaista meille tänään..

Iitta ja rinsessa!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Huomasin että etusivulle päivitellään pienokaisten nimiä.
Meillä ristiäiset vietettiin sunnuntaina ja nimekseen vaavi sai Leona Aurora. Mikki hiiri, saa kirjata etusivulle =)

Kastelahjaksi tuli valokuvakehys jossa kippo hampaille ja hiussuortuvalle, kastetoditus putkilo, kummilusikka, korurasia, kaulakoru, muumi astiat ja aterimet, valokuvakansio, kirjoja ja rahasto. Aivan ihania kaikki.

Kyllä aika kuluu, Leona kun jo 7vk ja 4päivää :heart:

Huomenna pitkästä aikaa neuvola, ollut nyt kolmen viikon väli ja on ihanaa saada neidistä mittoja. On kyllä kasvanut valtavasti ja jäntevöitynyt. Päätään kannatellut 2 viikkoa komeasti, katselee kovin ympärilleen ja hymyilee :D


Nyt antamaan tisua :wave:


Onnellinen äiti ja Leona 7vk 4 pv
 
Heips "pitkästä" aikaa! :wave: Oli tuossa viikonlopun vieraita, kastajaiset ja hulinaa, en kerenny koneelle ollenkaa ja tuntuu et siitä on oikeesti kuukausi ku viimeks tässä istuin...
Kastajaiset meni hienosti, sylikummi vaan meinas pyörtyä. Jännitti niin kovasti et happi meinas loppua, onneksi viereinen kummi huomas tilanteen ja otti pojan syliin ennenku mitään kerkes sattua. Kaikkea sitä näkee :D No, pienessä tilassa 30ihmistä, alko itelläki hiki valumaan. Meijän tyttö säikähti papin isoa ääntä niin et hyppäs mun syliin eikä päästäny irti koko aikana sit B)
Nimikkoservetit oli niin kova sana ettei kukaan niitä sitte raskinu käyttää!!! Pappikin laittoi taskuun ja sano ettei oo ennen nähny (papilla ikää noin 60-vuotta!) että säästää täytyy ku on niin hienot. :heart:
Kummit toi lahjoja: lusikka, kehys, sormus ja mopopankki. Muita sit oli vaatteet, soittorasia, rahaa, kukkia...
Nimeä en minäkään halua netissä kertoa, saa olla poika eespäinki vaan vauva ja poika tms.

Tuosta kakan väristä ollu paljon puhetta ja kyllä alkoi mietityttää et onko meijän poika kans ilmavaivainen... Heti ku korvikkeelle (Nan) siirtyi niin kakkaa alkoi tulla harvemmin ja muuttui vihreeksi liisteriksi. Mutta kakkaaminen on helppoa, ei itke tms. Piereskelee kyllä kovasti, käytössä on Cuplaton ja nyt annettu myös relaa mut en oo huomannu mitään muutosta missää... Tässä miehen kans (ennen ku lähti kuorsaamaan, älytön meteli!) juteltiin josko kokeiltas Tuttelia. Mutta onkohan siinä järkeä...? Ku ei sen kummemmin vaivaa, mitä nyt piereskelee... Mielipiteitä!!! :wave:

Perjantaina ois meilläki neuvola vihdoin ja viimein. Viimeksi oli 30.1, tosi pitkä väli!!!

Kai tässä on itelläki mentävä nukkumaan että jaksaa taas huomenna urheilla :D (ostin stepperin...)
 
Hitto kun jännittää!
Mies on jonottamassa lippupalvelulla, joskos sais meille liput kesän Metallican konserttiin! =)
Kohta täytyy alkaan herätteleen Jereä, et saan sen syömään vielä ennen neuvolaa. Me päästään tänään lääkärille myös.

Myöhemmin lisää.. :D

Poio&Jere 1kk 15pvää (niin se aika vaan vierii! :) )
 
epuska vierailee
Janetelle voimahalaus :hug: Kuullostaa tosiaan siltä, että kannattais omankin mielenrauhan takia käydä lääkärissä. Kun meillä Justiina itki pari päivää liki putkeen, niin käytettiin, ja vaikka mitään ei löytynyt, niin helpotti, kun tiesi, että oli kyse "vain" ilmavaivoista. Meillä on vaihdettu korvike tuttelista naniin, mutta en osaa sanoa onko vaikutusta. Cuplaton ja relat on myös käytössä, itse asrvelisin, että molemmista on ainakin vähän hyötyä. Neuvolassa saa kyllä jankata asiaa, ennen kuin ottavat vakavasti. Minä olen joka kerta puhunut tuosta tytön ähkimisestä, joka musta on oudon kuuloista ja varsin kovaäänistä, ja johon liittyy puklailua, mutta asiaan ei ole vielä tartuttu. Tuntuu, että odottavat 3kk:n ikää, jolloin pitäis olla vatsavaivojen ainakin vähän parantuneet, ennen kuin mitään tutkitaan. Kannattaa myös kysellä, saisko jotain perhetyöntekijää tms teille siksi aikaa, että saisit nukuttua. Meillä käy nyt pari kertaa, jotta saan noita univelkoja pois, ja se on kyllä TOSI tärkeää. Itse olin täällä ihan sekopäisenä ja itkin vaan, kun ei unta ollut saanut yöllä eikä päivällä. Nyt helpottaa.

Täällä on nyt remontti meneillään. Meidän vuotavaa kattoa paikataan. Onneksi on tällainen kolmen huoneen jättiasunto, ollaan evakossa täällä tietokonehuoneessa Justiinan kanssa. :LOL:
 
epuska taas
höh... Naurun piti olla ton jättiasunnon kohdalla. Meillä siis katto vuotaa yläkerran makuuhuoneessa, ja nyt alakatto on avattu. Pahalta näyttää. Vettä tippuu lattialle monesta kohtaa. Työmiehet on nyt lounaalla, kävin äsken kattomassa, kun tip tip tippuu vaan. :( Onneksi nää menee urakoijan piikkiin, joka on per(u)skorjannut tämän talon pari vuotta sitten... Pitäkäähän peukkuja, ettei vika ole ihan kauhean suuri.
 
Janetelle voima :hug: t!!!
Ja toivottavasti Epuska katto korjaantuu pian!

Me saatiin liput sinne Metallican keikalle!!! Jihaa!!!
Heinäkuussa pääsee Jere sit yökylään mummille! :/ Hui..

Neuvolassa käyty ja lääkärikin tavattiin. Oli ihmeellisen puhumaton, ei puhunut mitään ellei ite kysynyt. :headwall:
Kaikki oli kuitenkin kunnossa.
Painoa oli tullut kivasti lisää ja pituuttakin reippaasti,
5050g ja 58,5cm on nyt mitat. :D
Pipa oli 40,1.
 
epuska taas evakosta
Poio Meillä on rengasliina, mutta Justiina ei siinä tykkää jostain syystä olla. Saatiin lainaksi kavereilta ja muutaman kerran on kokeiltu, mutta koska meillä ei ole ohjekirjaa ei osata kuin se yksi asento, jossa tyttö ei viihdy.

Ja Myyra on sulle pitänyt vastata, että ei hätää, tuut sitten kun pääsette tulemaan, ei kiirettä. Tää on tällaista sekavaa tää vauvailu... kaikilla, joten hyvin ymmärrän, ettette oo tänne heti rynnänneet. =)
 
moi!

oltiin sitten aamulla neuvolalääkärillä. äiti ja lapsi on hyvässä kunnossa :) kovin kyllä yrittivät kysellä olenko univelkainen jne. no, onhan tuota univelkaa muttei se vielä pahasti puntissa paina. mut mahtavaa nähdä että tosissaan ovat auttamassa jos kovin väsähtää. ja saanhan minä tuota apua "omasta pyynnöstä" kun kunnan 2 perhetyöntekijästä toinen on anoppini. kuten tänään oli esikko siellä hoidossa reissun ajan. ja myös huomenna kun mennään papin puheille sopimaan miten nää "tuplajuhlat" hoidetaan.

uudet mitat oli 3750g, 54,3 cm ja pipo 35

nyt menee neidin hermo tässä sylissä, jatketaan toiste

t. mikki ja neiti 6 vko4pv

ps. poio trikooliinaa oon käyttänyt ja tykkään siitä, sitomista pitää vaan harjotella vielä pitkään. kudottu liina odottaa kaapissa että ehdin siihen tutustumaan. joten minä myös haluan kuulla kokemuksia rengasliinasta. pitäiskö hankkia vielä sellanenkin?!<br><br>
 
epuska
ei kannattais vierailla, kun ei pääse sitten muokkaamaan. Mutta POIO, siis muuten se liina on tosi kätsy ja helppo käyttää. Tyttö viihtyi siinä paremmin ihan pienenä, ois ehkä pitänyt silloin enemmän liinailla.
 
ykskätisenä tässä... sori virheet...

Poio: mulla on mollavauvan rengasliina, kertaakaa vielä en oo saanu vauvaa siihen silleen et molemmat viihtyis... jospa sit ku poika kannattelee päätään niin opittas käyttämään.
sit on tavallinen puuvillaliina, joustamaton vauva-lehden tilaajalahjana saatu. siihen kietasuristi sidonta ja ihan ok on!
esikoisella käytin paljon emman rintareppua, nyt se on tuolla jossain romuhuoneen perukoilla...

Laitoin just vaarille menee tilauksen, se ku ajaa linkkuria ouluun päivittäin niin sillä on päivä aikaa kierrellä kaupungilla. pakko oli ostaa ne ammejalat ku edelliset oli lainassa ja selkä ei kestä kylvetystä oikein... ja sitten vielä vauvalle sitteriin/kaukaloon lelukaari, oli niin ihana tuolla lastentarvikkeen sivuilla semmonen.

tänään kävi meijän kummityttö kylässä. Ikää sillä nyt 6kk ja näyttivät olevan meijän jätkän kans lähes samankokosia! tyttö syntyi keskosena, siksi pienikokoinen. erona vaan oli ku tyttö osas kannatella päätä, oli oikein eloisa, leikki leluilla yms. Ihana! kyllähän ootan sitä aikaa et poika alkaa seurustella enemmän eikä vaan nuku kokoaikaa... ois semmonen säännöllinen rytmi päivässäkin.
poika edelleen syö yöllä kahden ja viiden aikaa, pistää nukkuu yheksän kieppeillä ja herää sit aamulla kaheksan aikaa. on toki poikkeuksia joskus voi syyä kolmesti (onneksi harvoin!) ja toisinaan syö vain kerran.

taas on pahimmoilteen -12 pakkasta ettei kehtaa viiä vauvaa ulos :( onneks ite pääsi päivällä kunnolla hiihtää ja vielä lenkille kunhan muut tulee kaupasta
 
Onko teille muille tullut kutsua tohon rotavirus-, aivokalvontulehdus- ja hepatiitti B tutkimukseen?
Meille tollanen tipahti postiluukusta tänään ja en oikein tiedä mitä sen
kanssa tekis. :ashamed:
Ettei pieneen satu..
 
Poio: Meillä on mollavauvan rengasliina.. joskus vauva siinä viihtyy joskus ei.. vähän on edelleen käyttö hakusessa.. ollaan pidetty vasta kehto asennossa.. ei oikeen osata ohjeista huolimata muihin asentoihin laittaa.. tosin taitaa olla vaan harjotuksen puutetta.. mutta siis se kehto asento on kyllä hyvä sillon kun vauva siinä viihtyy..
Muista liinoista ei oo kokemusta mutta tossa ei ainakaan tarvi siis mitään solmuja värkätä siksi siis ostin sen.. ja kiristäminen on kätevää niintä renkaista!

Voi olla vähän sekava teksi kun väsyneenä kirjottelen.. Mut toivottavasti apua! Mollavauvan mukana tulee siis ohjeet seitsemään asentoon!
 
Heissan!
Poio: mä just kieltäydyin tuosta hepatiittitutkimuksesta. Mutta ihan vaan sen takia, kun on kaksi lasta roudattavana ees taas ja useimmiten bussilla.

Verikokeet ei satu. Ne laittaa käsivarteen puudutusvoidetta. Ainoastaan paikallaan pitäminen voi ahistaa.
Vai otettiinko tossa tutkimuksessa verikokeita? Enpäs muista.
Meillä olis kumpainenkin menossa vielä DIPPiinkin. Taidan laiskana sairaalassa ramppaajana luopua siitäkin tutkimuksesta (joudun ite juoksemaan siellä ihan tarpeeksi).
Esikon kanssa käytiin siellä kaksi vuotta.

Ville nukkui viime yönä viisi tuntia putkeen!! *tuuletusta*

Mä ostin kans tänään twist stepperin. Tuntuu ihan kivalta vekottimelta. Ja tehokkaalta. Pistän huomenna Villen rintareppuun ja alan steppailemaan. Luulisi siinä kinkun kaventuvan. :D Kunhan tuo 3-v antaisi rauhassa jumpata....

myyrä ja ville, huomenna 8vko :heart:
 
Sartsa32 harmaana
Sayenna olin minäkin 2a:lla Taysissa. Minä en muistanut edes mainita kun olin suunnitellut että haluan remontoidulle osastolle kun pääsin sinne.
Joo onhan ne huoneet vähän pienet mutta muuten ihan viihtyisät tilat kun vertaa vanhoihin...

Meidän tytöllä punoittaa peppu ja viime viikolla mainitsinkin siitä neuvolassa ja sanoi että sinkkivoidetta kandee laittaa. Olen käyttänyt nyt viikon ja auttoi mutta nyt tuntuu että taas punottaa peppu ja välillä ilmestyy punertavia näppyjä.
Nyt kokeilen bepanthenia ja ilmakylpyjä yritän antaa mahdollisimman monta kertaa.
Ja vaippaahan vaihdetaan todella usein ainakin parin kolmen tunnin välein.
Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan jos punoittaa peppu vielä ettei pahene tai mene sieni-infektioksi :(

Mullakin nelisen kiloa on raskaudesta jäänyt mutten usko että ihan helposti lähtee mun syömistahdilla. Pitäisi alkaa katsomaan vähän herkuttelujen kanssa :whistle:

hyviä öitä kaikille =)

t. Sartsa ja tyttö 3vkoa 5vrk
 
Olipas ihme yö!
Vauva valvoi kivasti puoli kolmesta puoli viiteen ja ite siinä ihan pöllähtäneenä myös. Viimeisellä syötöllä ihmettelin, että tuttipullo on taas vuotanut paidalle, ovelasti tissin päälle. Vaihdoin paidan ja menin nukkumaan. Kun heräsin tissit oli roiskinut senkin paidan ihan märäksi!
Mitä ihmettä voi tulla noin paljon tisseistä 8 viikkoo synnytyksestä?

Loppuaamu menikin tunnin välein syödessä. Tissien valuminenkin loppui niin, ettei enää kuuden jälkeen lorottanut.
Tosi outoa. Vai onko jollain muulla ollut tuollaista? Nuuskin läikkiä eikä ne maitoa tainneet olla. Olisko ollut vettä vaan.


myyrä ja ville tasan 8vko
 
Aattelin tulla nopsaan jakamaan kanssanne muutaman meillä hyväks todetun jutun.

Meillä tuo poju vielä viime viikolla nukku päivisin vaan noin kymmenen minuutin torkkuja ja sit säpsähti hereillä. Noh, nyt on helpotus löytynyt ja unet ovat pidentyneet päivällä jopa kolmeen tuntiin. Vauva kyljelleen sängylle, selän taakse tyyny ja naaman eteen esim. peittomytty. Voila! En tiedä onko tää meidän herruus joku erikoistapaus, mut se siis nukkuu/nukahtaa niin, että sen naamassa pitää olla kiinni jotain. Kuinkas mä tän nyt oikein selitän?!? Nytkin siis nukkuu niin, et sen naamassa kiinni on peitto mytty niin, et sillä on vaan pieni rakonen siinä välissä, et henki sentäs kulkee. Ilmeisesti hällä on sit näin paljon turvallisempi olo, kun ei yhtään säpsähtele hereille. Samalla kertaa on nyt sit illallakin nukkumaan meno helpompaa ilman huuto showta. :D

Toinen helpotus löyty erilaisesta tutista. Mä, kun kovasti pojalle tyrkin sellasta silikoonituttia, mut huonolla menestyksellä. Nyt on käytössä luonnonkuminen ja hyvin maistuu. :D

Tällästä tällä kertaa...Voikaahan hyvin... :wave:
 
Poio, stadikalla nähdään!!! Me kans mennään keikalle! Ja kysyit kantoliinoista. Mä yritin epätoivoisesti huutaa huutiksesta jos jonkinmoista trikoista liinaa. Loppujen lopuksi hikeennyin ja soitin miehelle töihin, että tuo tullessas lastentarvikeliikkeestä, maksoi mitä maksoi. Hug-a-Bubin liina, ja heti kerrasta opin sidonnan (tää on nyt varmaan se kietaisux2..), tällein poika matkustelee, on nytkin sylissä ja hevosten iltaruokinnatkin on kerran tullut näin tehtyä (tosin hevosten syömisestä ei meinannu tulla mitään kun ihmettelivät ininää..). Meillä vaikutti kantoliinan valintaan se, että koska kehittää hermostoa ja tasapainoa, niin se oli jo yks merkittävä syy ja toinen se, että tämä on melkoinen sylivauva.. Lisäksi jossain vaiheessa joudun ostamaan kudotun liinan, sillä mökki sijaitsee sellaisessa paikassa, missä ei apuvälineillä pääse eteenpäin, eli kantamista tulee iskälle...

Eilen käytiin päivystyksessä, kun poitsulla oli tosi kipeä maha. Paikansin kipupisteen ja vähitellen tuohon pippelin juuren viereen kohosi sellainen pallukka. Tk-lääkäri ensin paineli ja epäili nivustyrää, jonka sai painelemalla palautumaan, kirurgi sanoi, että kivekset vain siellä liikkuvat kanavissaan. Mutta ei kai sen noin paljon pitäisi koskea?! Minä kyllä kallistun sen nivustyrän suuntaan. No nyt ollaan taas tyytyväisiä. Meillä on aikamoisen iso pieni ongelma. Peppureiän vieressä on pyöreä haava, joka ei umpeudu millään keinoin. Eli kun poitsulla tulee kakkaa hieman koko ajan, niin siellä on ihoärsytystä koko ajan. Saatiin jo sellaista kalvon tekevää erikoisrasvaa sairaalasta. Pesullehan tämä poika ei ole vielä päässyt, kun ensin piti suojella haavaa ja nyt on kipsit.. Kosteilla liinoilla vaan pyyhitään koko poikaa. kirurgi ehdotti eilen suihkutusta 3 krt päivässä ja kuivana pitämistä. Meinasin itkeä, että tulpanko laitan peräaukkoon!!! Ja suihkuun ei voi mennä, kun kipsit eivät saa kastua (ovat miltei nivusiin asti). Tuli ikävä omaa sairaalaa siellä kaukana ja ihmisiä, jotka tietävät tällaisesta erikoisen lapsen hoidosta..

Tällaista tänne, koittakaahan kaikki jaksaa...

melle ja poitsu 6vko
 
Melle: säkin sit sait liput! Huippua! :D
Toivottavasti aurinko paistaa! B) Mistä teillä on liput?
Me saatiin istumaliput pääkatsomoa vastapäätä.
Pikaista paranemista pojalle! :heart:

Ilmotin Jeren tänään siihen rotavirustutkimukseen.
Ens maanantaina on jo eka käynti! Lupas laittaa tänään postiin puudutelaput, mitkä laitan kotoa lähtiessä, niin ehtii kunnolla vaikuttaan.
Vähän pelottaa/jännittää etukäteen kuinka paljon itse itken siellä.. :snotty:
Mun äiti lupas lähtee mukaan, pitämään mua kädestä.. ;)

Saan kaverilta kokeiltavaks sellasen rengasliinan, ja jos tuntuu et Jere siinä viihtyy niin ostan sen sitten.
Nykyään tuo poju tuntuu viihtyvän sylissä jo ihan hyvin, niin se liina voi olla hyvä ajatus! :D

Kutsu kuuluu!
 
Hei!

Nopsaan tänne et siis paljonko teillä nukutaan? Meillä on vihdoin opeteltu ulos ja Krista koisii ulkona jopa kuusikin tuntia putkeen! Ja viime yönä nukkui kuitenkin klo 21- 6.30. Ihan järkkyä toi nukkuminen, en valita, mut ihmetyttää. Kai sitä odotti sellaista kukkujaa niin kuin poikakin oli: ei nukkunut kuin juuri noita 10-15 minuutin pätkiä. Niin siis pitäiskö mun hakea sisälle välillä? On kyllä pakattu niin että kestää ulkona nukkumista. Voiko 2kk vanhalla todella vielä nukuttaa noin paljon kerralla?

Vilipi ja Krista kohta 2kk! kauheeta kun on menny tää aika...
 

Yhteistyössä