TAMMIVAUVAT 2007

Pulleroballerina: Meillä tuo Möttönen on kanssa sellanen huitoja, ettei nukkumisesta yöllä tulis varmaan mitään ilman kapaloa. Sillä nukkuu kun ihmisen mieli. :D

Galateija: Ootko katsellut mekkoja H&M/Lindex/Kappahallista?
Sieltä, siis ekasta, mun kaveri osti ainakin tytölleen ihanan
"silkki-kimonon".

Myyra: Me otettiin se Kelan laatikko viime sunnuntaina pinniksestä pois, kun alko jalat ottaan päätyyn kiinni. :D
Nyt ollaan nukuttu isossa sängyssä siitäasti, ja hyvin on mennyt.

Meillä tuon pojan vats on toiminut tähän saakka hyvinkin kahdesti päivässä, eilen tuli si 24 tunnin tuko tuossa kakkimisessa.
Vitsit, että oli herra kiukkunen koko illan! :eek:
Itselläkin tuli ihan itku, kun kaikki helpotukset yritti koittaa ja mikään ei auttanut. :ashamed: Mies sitten patisti mut aikasemmin nukkumaan, kun olin ihan rikki. Nyt elämä näyttää taas valosammalta! B)

Käyttääkö kukaan sitä Nannin jauhe korviketta???

Onnittelut Cartsalle!!! :hug: :flower:
 
epuska
Täällä en taas tiedä mitä tehdä... Tyttö on taas alkanut ähisemään itkunsekaisesti. Pari yötä on mennyt niin. Lisäksi iltaisin/öisin on itkukohtauksia ja unta tyttö ei meinaa saada, on levoton... Ajattelin soittaa neuvolaan, josko pitäis mennä lääkäriin. Kun kohta en uskalla kyllä luottaa siihen, että on ihan normaalia ilmavaivaa, kun ei toinen saa nukuttua.
 
löysin tämmösen jutun.. osa textistä oli ihan hyvää tuo kakka juttu meni vähä yli,, ei 1-3 vko.sen tarvi kakata kerran vrk mut lukekaa ketä kiinnostaa.. siel on maidon tulosta jne juttua.

http://www.imetystukilista.net/faq/newman_tarpeeksi.php
 
Soita epuska ihmeessä neuvolaan!
Eihän se lääkärissäkäyntikään huonoa tee, pääset murehtimasta sitä, et vauvalla ois jotain hätänä, kipeä tai jotain.

On se aina kurjaa kun pieni huutelee, tulee sellanen avuton olo, jos ei osaa enää tehdä mitään, mikä voisi toisen oloa helpottaa. Vaikka usein se onkin jotain sellasta, et ei oo mitään kummempaa syytä.

Kipeä vauva on usein sellainen käsittelyarka, et ei yhtään tykkää kun esim. vaippaa vaihdetaan ja tumpuloidaan...

Meillä myös pikkuneiti piti yöllä tavoistaan poiketen sellasen puolen tunnin huutelun. Se ei huutanu ihan täyttä huutoa, vaan kiljahteli ja rutisi. Ei ollu yhtään tyytyväinen. Lopetti huutamisen kun pistin selälleen ja heiluttelin jalkoja ja sit silleen jaloilla painoin vähän vatsaa, vauvajumppailua. Sit aattelin, et ehkä oli masu kipeä, kun toi masun höykytys tuntui hänen oloaan helpottavan.

Pitäisi yösyötöillä paremmin röystäsyttää minun vauvaani, kun usein käy niin et siihen tissille simahdetaan kumpikin, niin jää koko röyhtäytys tekemättä.

Hohhohhoijaa \|O

Väsynyt Emppu ja pikku Heidi alias "Hemppa" :heart:
 
kukkelis kuu ja hyvää myöhästynyttä ystispäivää!!!

saitteko paljon kortteja. mie laitoin 6 ja sain 2 takasin.. minnehän ne ystävät on joutunu..? kaikilla on nykyään niin kiire jne ni ei ehdi laittamaan.. ja kätevät kännykät ja tietsikat.. *huokaa*

Minä huomasin ainakin kun tuo la su meni vähä niikö voikkarikakulla ja herkuilla ni veera oli tuosta klo 16 sinne 22 asti tissillä 15 min unien kanssa.. maanantaina söin kunnon ruokaa,salaattia join piimää ja muutaman litran vettä ni tyttö nukku taas entisen veroisesti.. eli oli vaan niin laimeet seokset tisseissä ettei täyttäny tyttöä kun hetkex..

neukka kuulumiset 4045g ja 53,5cm ja kehityksessä vähä eellä

mut nyt läx likalta taju ni lähtää vaunuilee..

moikka :wave:
 
annilii86
Heissan, minäpä rohkaistun ja kirjoitan tänne. olen raskausaikana lukenut paljon teidän kuulumisia ja ollut hengessä mukana. En ole vain oikeen osannut kirjoittaa :x

Meille syntyi pieni esikoispoika 13.1. rv 38+2, painoa pojalla oli 3150g ja pituutta 49cm. synnytys oli helppo ja meni yllättävän nopeaa. ponnistusvaihe kesti vain 5 min. Synnytyken jälkeen oma oloni on ollut vaan aika heikko. Tuli sydämen tykytystä/rytmihäiriöitä sekä vasta todettiin kohtutulehdus :( Kysynkin teiltä että onko nomaalia että vuoto loppuu täysin ja sit on päiviä et tulee taas vähän verta??

Joku teistä kertoi vauvasta joka ähisee unissaan eikä rauhoitu nukkumaan. Meillä on nyt ollu samanlaista iltaisin ja nykyäänb myös välillä päivälläkin. Vauva on selvästi väsynyt mutta ei osaa rauhoittua nukkumaan. kitisee ja ähisee. tutin huolii, ja kohta taas sen tiputtaa ja kun yrittää tarjota niin hamuaa sitä ja ei huomaa et se on suussa vaan hermostuu... sitten aina kun on lähes unessa niin säpsähtää hereille ja taas alusta :( Lopulta sitten väsähtää joko tissille tai muuten. Muuten vaavi kyl pirteä. Eikö vaan malta alkaa nukkumaan vai mikä on?

meillä oli 1-kuukausineuvola ja poika oli hyvin syönyt kun painoa tullut kilo vajaassa 3 viikossa:) kyllä oli äitikin yllättynyt. Ainakin rintamaito riittää =) poika painaa nyt 4330g ja pituutta 53.3 cm. ei enää ihan vauva olekaan ;)

JOs minä vaan tänne teidän joukkoon mahdun niin tulen mielelläni :heart:

mukavaa päivää!!

annilii86 sekä "Eino" 1kk ja 2 pvä
 
Heippa!

Tosta käsillä huitomisesta vielä...

Poio kertoi, että heidän pikkuinen nukkuu hyvin kapaloituna. Mekin ollaan yritetty useasti, mutta meidän poika on varsinainen Houdini, joka irtautuu kapalosta, kun kapalosta... Tämä todettiin jo synnärillä, jossa kätilötkin olivat aivan ihmeissään!!! :kieh:

Viime yö oli taas hauska, kun möykky nukkui ensin viiden tunnin pätkän ja sit olin valmistautunut taas valvomaan, mutta ei, äijä nukahti kunnolla uudelleen. Siinä sit molemmat vanhemmat olivat niin ihmeissään etteivät saaneet unenpäästä kiinni...

terkuin, pulleroballerina ja möykky
 
Heippa!

Niisk..nuhaa meilläkin..siis mulla ja nyt kuulostaa uhkaavasti että pikkunenkin alkaa rohisemaan.
Toi pakkanen näyttää vaan jatkuvan..ei siis tänäänkään ulos!! No ollaan sentään jo kolmesti päästy vaunuttelemaan! Jospa huomenna taas!

Eilen vaupan vaihon aikaan ilmakylvyteltiin hoitopöydällä niin eiköhän meijän neiti päättäny sitten kakata tohon pöydälle!! :) Siinä äiskä sitten katteli ihmeissään. Ja kaiken huippu on se että ollaan kaikille puhuttu että meijän neiti ei kakkaa kun kerran viikkoon niin nyt sitten kakkasi perjantaina, maanantaina ja eilen!! :LOL: No hyvä vaan että tavara tulee ulos eikä tarvi miettiä missä se viipyy!!! Mutta tosiaan kun kaikille kerrottu niin silloin neiti muuttaa tahtinsa!!

Tää kantoliina on kyllä ihan huippu.. nyt siis pikkuhiljaa sitä olen oppinut pitämään. neiti nukahtaa siihen hetkessä! Tosin olen pitänyt vasta kehto asennossa!

Mulla on ollu ongelmia ton istualtaan imettämisen kanssa. Meni synnytyksen jälkeen niín kauan ennenkuin voi istua. Jotenkin en ole osannut ja saanut vauvaa siihen kunnolla hyvään asentoon tyynyistä ja imetystyynyistä huolimatta. Mutta eilen kaikki loksahti kohilleen. Jospa se tästä!

Iitta ja rinsessa
 
moikka moi vaan...

meillä ollaan iltaisin suur syömäreitä :whistle: kun mikään ei riitä... :LOL: illat ihan hurjaa syöntiä väli voi olla vaan 15min ja sitten puklataan kun yli syödään..
No juu lisä maitoo menee vuorokaudessa tai oikeammin illassa sen n.100ml kaiken kaikkiaan.se on vaan nyt äipän siedettävä. :whistle: sielu on kippee tuon takii .Olkoon lapsia ei nälässä saa pitää joka tapauksessa.
Yöt ei ole ollenkaan vakiintuneet..nukkuu miten nukkuu ja syö samoin periaattein. :LOL: ei vaan aina jaksa naurattaa kun tutia työntää sen miljoonanannen kerran suuhun ja käsiä siellä huitoo vaikka kuinka paljon kirkkaitten silmien säestyksellä ja kello 2.00 yöllä. :headwall: B)
painoo sille on tullu vaikka kuinka paljon lähentelee varmaan viittä kiloa jo ja ikää sen 6vko 1pvä,eilen olisi ollut se 6vkon lääkäri neuvola mutta ei päästy kun tuota kakkaosta piti käyttää neurologin tutkimuksissa Kysissä siitä puhumattomuudestaan joten se neuvola lääkäri siirtyi sitten ensi viikolle ja ikää ukolla silloin on sen tasan 7vko :) hauska nähdä minkä kokoinen ukko on topakka ainakin ja turvonnu kuin pulla taikina :heart:
Meillä on kovaa uhmaa tuon 3v:n taholta ,tänään repi vanhemman pojan aku ankka lehden kun suuttui kun ei saanut katsoa elokuvaa kun äiti katsoi elämä käsissä ohjelmaa ja ehto oli et päivä ruoan jälkeen..tuli sitten oetttua kierroksia asian suhteen sai haipakkaa poika kun sen lehden meni silppuamaan.
Jep jep taas tuli kutsu syöttämään nuorta herraa. ;)

Nappa ja poika 6vko.1pvä
 
Hehheh, oli ihan pakko kirjottaa, ku hekottelin niin makeasti tuolle pulleroballerinan Houdini -kuvaukselle.

Meillä nukutaan nyt sillä lailla, että mies ajettiin eri huoneeseen vähäksi aikaa, ja mä nukun tuon ähisevän ja kitisevän Peten kanssa kaksin parisängyssä. Äp-laatikossa vauva ei viihdy yhtään, parina yönä oon koittanu, ja kauheete kitinää pitää. En jaksa sitä kuunnella. Hyvin nukkuu äitin kainalossa, ja päiväsaikaan saa vaunuissakin hyvät unet.

Nyt on kyllä kääräistynä isoon peittoon tonne vaan sängyn päälle, ja hyvin nukkuu. Nukkuispa yölläkin. Viime yönä ite en saanu unta klo 5 syötön jälkeen. Vähän homelo olo siis. No, ehkä auttaa ku meen syömään. Ainii! unohdin! mun ois tässä välissä pitänyt mennä päikkäreille, kun on tod.näk. pitempi univäli. Voirähmä. tässä sitä taas ollaan, ja mies on vielä illan menossa.

No moro sitte, tarvii lähtä syömään jotain välipalaa. Jos sit ehtis vielä vähä nukahtaa itsekin.
 
aaghhh!!! heti purnausta alkuun. käytiin 2 viikkoo sitten isyydentunnustuksessa, lappu ei ole viel tullunna kotio ja sunnuntaina olisi ristiäiset. eli jos huomenna ei tuu lappua postissa niin sunnuntaina tyttö on kastettava mun sukunimelle :\| :\| ja meillä oli just tarkoitus et isännän sukunimelle. :kieh: :kieh:

muutenkin vatuttaa tää päivä, poju ei suostunut nukkumaan päikkäreitä, tyttö päätti et mamma ei hiuksiä värjää alotti melkoisen huuto konsertin.
pappi oli myöhässä, siivoukset on pahasti kesken.

nipsu ja tyttö 1kk 11pv
 
epuska
Hiukan on rauhallisempaa... en uskaltaisi sitä edes ääneen sanoa, melkein. Huomiselle sain ajan oikein lastenlääkärille, ja koska ei mitään suurempaa hätää ole tänään ollut, niin uskallan odottaa huomiseen. Itkua oli aamusta varsinkin, mutta äsken tyttö söi ja vähän seurustelikin, nyt ehkä nukahti. Ainakin hetkeksi. Mutta huomenna sitten setä-lääkäri saa katsoa ja ihmetellä. En tosin itsekään oikein tiedä mitä pitäis etsiä, mutta kun tuo tyttö on ollut niin itkuinen, niin omankin mielenrauhan takia mennään...

Uudelle kirjoittelijalle, jonka nimeä en muista, niin :wave: tervetuloa!
 
Kaunista päivää kaikille :wave:

Me täältä taas pikaisesti tultiin lukemaan kuulumisia.. Tissittelyt paraikaa menossa ja hieman hidasta kirjoitella näin yksisormijärjestelmällä.

Minulla on mennyt hartiat aivan lukkoon ja pitäisi hierojalle varailla aikaa, mutta ensin pitäisi psyykata itsensä olemaan tunnin erossa pojasta ja sepä ei olekaan niin yksinkertainen juttu. Isin kanssa kyllä pärjäisi ja pakkasessa on maitoa, mutta minä olen niin onneton lähtemään yksin. :ashamed:

Vauvalla on ilmestynyt poskiin ja otsaan pienen pientä, tuskin havaittavaa näppylää. Olisiko nämä nyt niitä hormoninäppyjä sitten? Muuten on kyllä iho pysynyt tosi hyvänä, eikä edes vaippa-alueella ole minkäänlaista punoitusta ollut. Meillä luotetaan perunajauhoihin ja alkuviikkojen iho-ongelmat saatiin sillä kuriin.

Yöt menevät entiseen tahtiin. Toissayönä poika nukkui jopa neljä tuntia yhteen menoon. Viime yö sitten menikin taas masuvaivoissa ja tunnin unipätkillä. Unohdin eilen antaa d-tipat päivällä ja annoin ne vasta illalla, mietinkin voisiko se olla syynä viime yön levottomuuteen. Muuten en ole kyllä huomannut, että niistä mitään vaivoja tulisi.

Minulla on vielä useampi kilo lähtöpainoon, mutta toisaalta voin kyllä ihan pitääkin nämä. ;) Olen ollut ehkä turhankin laiha aiemmin ja mielestäni näin on ihan hyvä. Ainoastaan vaatteiden kanssa on ongelma kun ei entiset housut eikä hameet mahdu päälle. Alkuraskauden äitiyshousuilla täällä mennään.

Alakerta on himpun verran parempi, mutta ei likimainkaan ennallaan. Miten hitsin sitkeässä voi haavan paraneminen olla? Samoin pidätyskyky on ihan hukassa edelleen. Liitoskivut on aika mahdottomia etenkin öisin. Synnytyksestä on kuitenkin jo kuudetta viikkoa, saisi alkaa jo paranemaan paikat. Jälkitarkastus on maaliskuun alussa.

Ratsastamaan en ole vieläkään päässyt, mutta eilen keksin lähteä kärryillä kokeilemaan ja oli ihanaa päästä pitkästä aikaa hevosten kanssa puuhailemaan. Roopen kanssa ollaan tallihommia tehty ja hevosetkin alkavat jo suhtautua vaunuista tai kaukalosta kuuluviin ääniin ihan rauhallisesti. Pitäisiköhän jo lähteä ponia pojalle ostamaan? ;)

Nyt alkaa taas pikku-ukko hermostua, joten taidetaan lähteä katsomaan mitä vaipasta löytyy.

Mukavaa päivää kaikille!
Hilmuska ja Roope 5vko 5pv
 
Sori, minäkin aloitan valituksella :ashamed: Koko kyläpahasen kiersin läpi eikä kertakaikkiaan mistään löytynyt tummansinistä satiininauhaa kastemekkoon!!!!!!!!!!! :kieh: Saiskohan netistä jostai, pitänee alkaa ettii. Kyllä ottaa aivoon taas... Täällä ollu alkuvuoden poikavillitys eli poikia syntynyt enemmän niin kai ne sitten on kerenny viiä kaikki mun edestä. Liian myöhään taas liikenteessä, kuin myös kampaajalle en saanu enää aikaa :/ Kakkukoristeetkin oli loppu, sellaset minkä oisin halunnu, piti ottaa sit erilainen.

Aamun hinkkasin saunaa puhtaaksi kunnolla pitkästä aikaa, lauantaina tulis siivooja ja sillon loppu huusholli kuntoon. Tekemistä riittää ja vielä pitäs ehtiä kuntoillakki jossai vaiheessa :whistle:

Pakko taas rientää...
 
mallu86 harmailee
Tervetuloa annilii86! Hyvin tänne mahtuu!

Meillä pienellä nyt ihan nuha on :'( Pahalta tuntuu kattoo ku toinen ähisee nenä tukossa. Koko ajan ei viittis imee nenästä niistäjällä, ku sais olla koko ajan niistämässä muuten . Keittosuolatippoja oon kyl ihan ahderasti tiputellu vauvan nenään ja onneks apua on niistäki. Toivotaan et yö menee kuitenki hyvin vaik nuhanen onki.

Nyt ei enempää kerkee, perhe odottaa kauppaan lähtöä.

 
Prkl!!! Pitkä juttu hävisi jonnekin ja vastauksia oli siinä liuta. Ärrinmurrin....

Nipsu: Ei huolta. Nimi näkyy koneella, vaikka posti ei olisi vielä kulkenutkaan. Meillä oli sama huoli, tunnustus oli pe ja ristiäiset jo la. nimi olisi ollut käytettävissä jo ma.
Pappi hermoili turhaan. Eivät taida tietää nykyajan ihmeistä vielä niin hyvin. ;)

Uudet tervetuloa! :flower:

Olisipa hauska nähdä poion ja meidän vauvat vierekkäin. aikamoinen ero taitaa olla. Hih. =)

Flunssa on onneksi jo ohi meidän vauvalla. Oli onneksi pikatauti. Kunhan ei uusisi.

Maitotilaus!
 
epuska
Käytiin eilen päivystyksessä, kun tyttö itki koko illan kipuitkua. Lääkäri totesi, että mahassa ilmaa, onneksi ei mitään muuta. Ajattelin jo, että josko olis korvat tai jotain kipeät...

Mutta sitten: lääkäri totesi, että mun pitää olla nyt tarkkana siinä, mitä syön tuon imetyksen takia. Lainatakseni häntä "Syöt leipää ja puuroa ja sellasta!" Tämä siksi, että hänen mukaansa kala on tosi paha, samoin suurin osa hedelmistä ja vihanneksista. Mahdollisen atopian (joka mulla on ollut) vuoksi kielsi myös kananmunan ja appelsiinin jne, jne... Soitan tänään neuvolaan kysyäkseni, onko tässä nyt mitään järkeä. Illalla ei annettu rintamaitoa, vaan pullosta, ja kun viimein rauhoituui, tyttö nukkui liki 8 tuntia putkeen! Aamulla myös annoin pullosta, koska tytön maha vaikutti paremmalta. Tosin tuosta nyt ei vielä tiedä, kohta voi olla maha taas kipeänä...

MUTTA MITEN MÄ ELÄN MUKA LEIVÄLLÄ JA PUUROLLA SAMALLA KUN IMETÄN???????????? :'( Nytkin on ollut kokoajan nälkä ja jano...

MUOKS: nyt soitin neuvolaan, ja sieltä sanottiin, ettei mitään tarvitse välttää. Että oli kuulemma omituinen ohje lääkäriltä. No niin oli... Mutta mihis tässä nyt sitten voi luottaa??? Tyttö vetää vielä sikeitä, että se ainakin vaikuttaa tyytyväiseltä. Ei oo kiva, jos sitten kohta taas huuto alkaa, kun annan rintamaitoa. Mistä se sitten johtuu??? Joo, en uskokaan, että täällä palstalla osaisitte vastata tähän, mutta piti vaan purkaa mieltänsä tänne!<br><br>
 
SuklaaSyöppö
Epuskalle...

Kyllähän monet yrittää just omalla ruokavaliollaan vaikuttaa niihin vauvan itkuisuuksiin. Tiedän moniakin ketkä on tyyliin syöny ihan muutamaa ruokalajia, jotta vauva olis tyytyväisempi. Mullakin olis ollu vaihtoehtona toi ruokalajien minimiin vienti, mut neuvolassa oltiin sitä mieltä, et parempi nyt siirtyä korvikkeelle, kun oma syöminen on muutenkin huonoa.Meillä siis mun maidostani tuli vauvalle itkuisuutta ja ihottumaa. Siirryttiin kokonaan Nannille, mut edelleen itkuisuus jatkui ja lisääntyi. Nyt on sit ollu neljä lähes itkutonta päivää, kun siirryttiin Tutteliin ja otettiin Relat käyttöön. Onhan se varmasti hankalaa tuo omien syömisten "vähentäminen", mut se saattaa olla ainoo keino vähentää vauvan itkua, jos et korvikkeelle halua siirtyä kokonaan. Taustalla, kun aina voi olla jotakin allergiaperästä juttua tms.Tsemppiä kovasti! On tuo vauvan itku vaan pidemmän päälle tosi sydäntä raastavaa. Voimia.... :hug:
 
Epuskalle :hug: :heart:

Me käytiin tänään neuvolassa Möttösen kanssa ja 4620g ja 55.4cm on tän hetkiset mitat herralla! Pipo oli 39.2.
Ruoka-aikana ollaan siis oltu kotona! :D
Olis tosissaan kiva laittaa Myyra meidän poijjaat vierekkäin.. :LOL:

Kuinka monella teistä äideistä tuo hemoglobiini laski
synnytyksen takia?

Mulla se tipahti tuonne 90 asti ja oon nyt syönyt parisen viikkoa noita rautatabletteja, mutta edelleen huimaa.. :/
En huomannut aiheesta tuolla neuvolassa kysyä.
 
hellurei. nyt helpottaa. sain sen lapun tänään, soittelin kuntaan et missä lappu on , ja sieltähän selvisi et ei ollu nainen muistanut postittaa sitä.
onneksi soitin aamulla kuntaan. meinas vaan paniikkia pukata.

koht pitäs startata auto, lähtee poju käyttää tk:lla korvatulehduksen jälkikontrollissa.

nipsu ja tyttö 1kk 12pv
 
epuska: Nuita ku imetys oppaita oon lukenu niin siellä just sanotaan et tuore ruisleipä, omena yms aiheuttaa vauvalle ilmavaivoja et pitäs välttää. Esikolle ei taas passannu kahvi. Tosissaan on paljon ruokia mitä kannattaa kokeilla et jättää pois niin saattaa vauvan olo helpottua. Se on sitä imettämisen ihanuutta juu, pitää tarkkaan kattoo mitä suuhun laittaa.
Sisko söi vuoden vaaleeta leipää ku ruisleipä ei passannu sen pojalle. Ja kaverini vauva reagoi heti mansikoista ja mandariinista jos äippä niitä popsi. Että tämmystä...

Poio: Mulla hb laski synnytyksen jälkeen kans 91 mut tänään just kävin neuvolassa ja hb oli nyt 131. Oon muutaman viikon syöny Obsidania kahesti päivässä yhen kapselin. Muut rautatabletit ei oo koskaan juuri auttanu mulle.

Mäki sain sitte myytyä tän kaksplussankirpparin kautta kaikki ometysvehkeet yms ylimääräiset pois! Ja parissa päivässä meni! Yritin ensin huutonetissä mut sieltä ei menny mitään...
Vauva oli tänään mukana ku käytiin jälkitarkastuksessa neuvolassa. Nukkui koko ajan! Poika nukkuu hyvin niin yöllä kuin päivälläkin, 2-3 jaksoa päivällä valvoo vähän pidempään ja seurustelee kovasti. Nyt hymyilee jo ihanan paljon! Räkäisyys alkaa olee poissa, johtui kai vaan tuosta kuivasta ilmasta.
Mut nyt pitää lähtee hiihtää ennenku taas jää, se niin helposti tahtoo unohtua :snotty:
 
heips kaikille!

tänään on taas ollu positiivinen päivä =) vauva nukkui päivällä pari pitempää jaksoa ja nyt tankkaa taas yötä vasten. aamuöisin neljän-viiden aikaan on neiti valveilla mut onneks ei oo kipuja. päivisin kylläkin on huudellut, mut syy ei oo selvinnyt.

sain tehtyä tänään isomman siivouksen, kaikki matot oli ulkona ja kuurasin nurkkia normaalia enemmän. sit iltapäivällä mietin jo valmiiksi valittuja sanoja kun mies tuli kotiin myöhemmin mitä oli sovittu. onneksi en ehtinyt avata sanaista arkkuani kun mies tuli kukkakimpun kera kotiin. oli työt venynyt ja hän oli sitten poikennut vielä kukkakauppaankin. hyvitteli kuulemma eilistä riitaa vaikka mun mielestä se oli arkista "taistelua" lastenhoidosta. no, kuitenkin..... oli kiva saada tuoksuvia kukkasia puhtaaseen kotiin :D

epuskalle voimia itkuisuuden kanssa :hug:

poistun nukuttamaan lapsosia. tuo poikakin on ihan väsynyt vaikka normaalisti yhdeksän jälkeen väsähtää. toivottavasti ei tuu kipeeks.....

t. mikki ja neiti 5vko<br><br>
 
Höpön pöpön se flunssa mihkään mennyt oo. Räkä vauvalla vaan pakkautuu jonnekin muualle kuin nenään.
Aamupäivällä soittelin lääkäriaikaa ja kuulemma koko Tampereen kaikki terv.keskuslääkärit oli klo12 jälkeen koulutuksessa, vain päivystys toimi. Onkohan tuossa järkeä.... No, onneksi vauveli siitä piristyi, kun oli pystyssä. Yön aikana räkä oli varmaan jumiutunut jonnekin niin ettei kunnolla hengittään pystynyt.
Toivottavasti juhlakalu olisi huomenna ristiäisissä kunnossa!

Mies sai viikon saikun, kun on niin huonossa kunnossa. (Tosi kamala poskiontelontulehdus.) Eli siis ens viikon isyysloma siirtyy. Jee! Onni onnettomuudessa. =)

Voi epuskaa! :hug: Koita jaksaa. Ja kokeile vaikka pari päivää sitä puuroilua. Sitten lisäät pikkuhiljaa ruokia niin näet mikä sopii ja mikä ei. Tsemppiä!
Mä tuun hei poikkeen ens viikolla. Okei?

Huomasin tossa poio ettei meidän pikkuisilla niin suurta eroa olekaan (4190g 54cm). Kai meidän jäppis tykkää vaan elää ahtaasti. Joutuihan rassukka ihan liian aikaisin pois masun lämmöstä. :heart:

Huomenna on ristiäiset. Iik! Jännittää. Ihan hölmöä. Meille tulee vain läheisimmät ihmiset ja siinä se. Kai sitä täytyy stressata vaan väkisin jostakin. :headwall:

Esikoinen lopetti tänään pph:n, haikeata. Onhan sillä kotona parempi, mutta ne kaverit jäi sinne. Täytyy yrittää joskus mennä samalle kentälle leikkimään.

myyrä ja martti (ja j)
 

Yhteistyössä