TAMMIVAUVAT 2007

epuskalle jaksamista! :hug: Kannattaa tosiaan edes jutella neuvolassa jos itellä alkaa oma olo olemaan huono. Meillä tytön koliikki sai samankaltaisia ajatuksia mulle, puhuinki niistä aina neuvolassa ja se helpotti hieman. Ja onhan ne kaverit! Varsinki jos sattuu jollaki olemaan samanlainen tilanne niin hyvä niistä on puhua!

Tuli ne nimikkoservetit. Miten te ootte ne taitellu jotka kans on ne hommannu? Eli siis servetin taitteluohjeita kaipaan!!! :wave:


Ihana pakkaspäivä jälleen, ei pääse taas ulos vauvan kans :/
Lidlistä ostin ne hälyttimet. Saa nähä millaset on...
 
Heippa kaikki!

Möttis suostu jäämään ulos nukkumaan, niin äipällä on hyvin aikaa
surffailla netissä! :D
Aivan ihania nimiä olette lapsillenne antaneet! :heart:

Koitiks Kränä niitä itkuhälyttimiä jo? Katselin niitä kans lehdestä ja mietin käydäkkö ostaan ne mummulaa varten.

Epuskalle paljon :hug: :hug: :hug: :hug: !!!
Huomasin et oot Tampereelta, jos haluat lähteä vähän tuulettuun vauvan kanssa, niin ollaan kokoontumassa nyt keskiviikkona klo 13 Koskikeskuksessa.
Sinne on tulossa joulukuisista muutama ja sit meidän poppoosta mä ja
Suklis ainakin.
Kiinnostaisko muita Tamperelaisia? :wave:

Hitto, kun alkaa nyt jo jänskättämään noi tulevat nimiäiset!

Meillä uus kuva profiilissa! :D
 
Päivää!

Epuskalle voimia jaksaa. Tuntuuko sinusta koskaan siltä että pelottaa jo etukäteen koska se lapsi taas itkee ja kauankohan sitä itkua taas kestää? Minulla oli tällaisia tuntemuksia keskimmäisen kanssa pidempäänkin. Oli niitä toki nytkin, mutta syy on selvinnyt ja lapsi itki nälkäänsä ja ne tunteet meni ohi nyt nopeaan. Mutta keskimmäisen kanssa tosiaan oli kauhean vaikea nähdä silloin siinä vauvassa mitään hyvää tai ihanaa, oli todella huono omatunto siitä tai oikeestaan ihan kaikesta. Näin jälkeenpäin mietittynä th:n tarjoama kunnallinen keskusteluapu olisi ollut tarpeen, masennusta jatkui melkein vuoden. Vasta seuraava kevät sai taas ajatukset kirkastumaan. En oikein jaksanut hoitaakaan vauvaa kuin ne pakolliset, sylittelyä ei ollut juuri ollenkaan. Vauva taisi hymyilläkin ensi kertaa vasta parin kuukauden ikäisenä silloin. Soita ihmeessä neuvolaan, kyllä ne sieltä auttaa. Hienoa, että haet itse apua. Minä en apua huolinut ja se kostautui pidemmän päälle.

Vauva sai eilen pari kymppiä rahaa juhlissansa. Kävin sitten heti marketeista ostamassa vauvalle vaatteita, unipukua ja muuta ihanaa vaalenapunaista hömpötystä. Mutta potkuhousuja ei meinaa löytyä millään. Siis ne on vissiin niin poissa muodista, että! Löysin sitten sellaisia unisexvärisiä kahdet. Pidän kyllä hyvän huolen potkuhousuistani, jos ei niitä kohta enää valmisteta ollenkaan. Olen todennut ne käytössä meille sopiviksi ja hyväksi. Alle vaan body ja sekin kietaisumallinen jos vaan on puhtaana, ja ei montaa vaatekappaletta tule pesuun. Laiska pyykkäri minussa nostaa päätään... ;) Monesti olen miettinyt että olis sittenkin pitänyt ottaa se äitiyspakkaus, mutta olis siellä ollut paljon sellaistakin, mille meillä ei olis ollut käyttöä.

Ihanaa, kakka vaihtoi tuttelilla väriä! Itkun kanssa se tuli mutta nyt tuli keltainen löysä kakka eikä se vihree kova kakka. Paremmalta näyttää. Nyt kun vielä tietäis et oliko se turhaa toi d-vitamiinin vaihto niin sais pysyy tossa Jekovitissa. Mut on se hyvä et on tällanen foorumi, et saa puhua tällaisistakin ihan vapaasti. Kakka-asioista siis :LOL:

Nukkumarytmistä on täällä ollut puhetta. Meillä mennään nukkumaan klo 22 ja se on aika tarkalleen toi mikron kello ollut nyt kaksi viikkoa 03.28 kun olen sen kerran noussu yöllä syöttämään. Ja aamulla seitsemältä tai puoli kasilta ylös. Meillä todettiin et minä olen se joka nousee yöllä syöttämään. Mies ei osaa syöttää sängyllä vaan menee aina sohvalle syöttämään. Vauvakin sitten herää kunnolla ja sit mulle jää se nukuttaminen kun mies on vauvan kanssa ensin seurustellu tunnin toista.

Mutta ruokaa tekemään! Kauhee nälkä kun eilen tuli mässäilyä kakulla ja kaikella hyvällä.

Vilipi ja Krista
 
Poio: En kokeillu vielä ku niihin piti olla pienemmät patterit :/ Että neki pitää hommata, ladattavat sellaset niin tulee halvemmaksi pitemmän päälle...
Kyllä käy kateeksi tuommoset tapaamiset! Täällä ei oo ketään tuttua joka ois lähiaikoina saanu vauvan jonka kans vois jutustella! Ois kiva saada seuraa sellasista jolla samanikänen vauva.

Taas kahvin keittoon ja pitää toivoa et mies tulee ruuan laittoon kotiin. Niin väsyttää tuo aikanen herääminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Viihtyykö teidän vauvat paljon sylissä?

Musta tuntuu, et oonko jotenkin huonoäiti kun tuo Möttis ei paljoa sylissä turhia viihdy. :ashamed:
Parhaiten viihtyy tuossa lattialla lelu-norsunsa kanssa.. =)
Nytkin syliteltiin tuossa unien jälkeen, mutta hetken päästä meni jo suupielet alaspäin ja kuulu ääääääääääääääääääääääääääää.
Pusuttelu ja kujertelukaan ei auttanut asiaa, nyt naureskellaan tossa sitterissä. ;)
Ja mä niin tykkäisin sylkytellä tota enempi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 18:10 Myyra kirjoitti:
Voi että, meidän esikoinen on kanssa Joona Valtteri! :heart:
Jos nimi on enne niin menoa ja juttua tulee riittämään. :D Pieni insinööri asuu myös meidän J V:ssa, kaikki pitää purkaa ja sitten yrittää koota vaihtelevalla menestyksellä. (Kannattaa ostaa pikaliimaa tuubi. Hehhee.)

myyrä ja Ville Aleksi
Meidän pojat onkin sitten kaimoja. Saapa nähdä tuleeko meidän Joonalle samanlaisia luonteenpiirteitä kuin teidän Joonalla on =)

Meidän perheeseen on iskeny kauhea flunssa, jopa vauvaan. Viime yönä ei tullu paljon nukuttua, kun sai vähän väliä imeä limaa Joonan nenästä ja kuunnella toisen pojan yskimistä \|O Täytyy lähteä tästä juomaan lämmintä mehua :p :wave:
Sirpa ja Joona 5 viikkoa ja 4 päivää
 
epuska harmaana
KIITOS, teille kaikille. Tosiaan, täytyy neuvolassa jutella. Aika olikin vaan keskiviikkona. Olis ollut ihanaa tavata vähän teitä tampereen tammimammoja, mutta lekuri on 9.40. En tiedä miten onnistuu. Pidän mielessä kuitenkin. Vilipi kuvaili aika hienosti noita tunteita: pelkään erityisesti jo iltaisin, millainen yöstä tulee. Etenkin, kun en ole saanut nukuttua päivisin ollenkaan. Olen tehnyt kaikkea siivousta, pyykinpesua, tiskausta ym. hommaa. Komeroitakin ehdin tuossa jo siivota... Sylitellä oon vielä jaksanut vauvaa, mutta paljolti se on ollut sitä, että sylitelty on, kun vauva on itkenyt, ja silloin se on aika rankkaa. Parempina päivinä on yhdessä kuunneltu musiikkia ja tanssittu ym. vauvan kanssa.

Tänään oon ottanut rennosti. En ole tehnyt yhtään kotitöitä, en pessyt pyykkiä, enkä siivonnut. Olen vain ollut vauvan kanssa ja lukenut kaiket vapaa-ajat kirjaa sängyssä ja syönyt. Ja ihme tapahtui, nukahdin vauvan ähinästä huolimatta varmaan parin tunnin päiväunille. Myös vauva on nukkunut makoisasti. Olo on parempi, mutta silti on varmasti paras puhua täsät neuvolassa. Koska apua kannattaa varmaan hakea ennen kuin tilanne on ihan jumissa. Mutta kiitos teille. Nyt on maidon aika..
 
moikka!

Taas pakkasta..ei siis tänäänkään ulos! :/
Olispa jo kesä!

Lauantaina kävin kaupungilla ostoksilla ja vauva jäi iskän kanssa kotiin. Hyvin olivat pärjänneet.
Eilen oli sitten KOKO päivän vieraita! Olipa kyllä väsy illalla. Raskasta toi vieraiden kestittäminen. Mikseiväi voi tulla eripäivinä kun kaikki samana! :headwall: Ja sitten viikolla kumminkin kaipaiskin seuraa kun kahestaan neitosen kanssa ollaan!

Neuvolassa käytiin aamusella! Paino on 3850 (syntymä paino oli 3160) Ja pituutta oli reilussa viikossa tullu sentti!

Ihania nimiä on pikkusille annettu! :heart:

Jep taidampa lähteä syömään kun toi neitonen nukkuu!

Iitta ja rinsessa 5vk 3pv
 
moikka!

Taas pakkasta..ei siis tänäänkään ulos! :/
Olispa jo kesä!

Lauantaina kävin kaupungilla ostoksilla ja vauva jäi iskän kanssa kotiin. Hyvin olivat pärjänneet.
Eilen oli sitten KOKO päivän vieraita! Olipa kyllä väsy illalla. Raskasta toi vieraiden kestittäminen. Mikseiväi voi tulla eripäivinä kun kaikki samana! :headwall: Ja sitten viikolla kumminkin kaipaiskin seuraa kun kahestaan neitosen kanssa ollaan!

Neuvolassa käytiin aamusella! Paino on 3850 (syntymä paino oli 3160) Ja pituutta oli reilussa viikossa tullu sentti!

Ihania nimiä on pikkusille annettu! :heart:

Jep taidampa lähteä syömään kun toi neitonen nukkuu!

Iitta ja rinsessa 5vk 3pv
 
moikka!

Taas pakkasta..ei siis tänäänkään ulos! :/
Olispa jo kesä!

Lauantaina kävin kaupungilla ostoksilla ja vauva jäi iskän kanssa kotiin. Hyvin olivat pärjänneet.
Eilen oli sitten KOKO päivän vieraita! Olipa kyllä väsy illalla. Raskasta toi vieraiden kestittäminen. Mikseiväi voi tulla eripäivinä kun kaikki samana! :headwall: Ja sitten viikolla kumminkin kaipaiskin seuraa kun kahestaan neitosen kanssa ollaan!

Neuvolassa käytiin aamusella! Paino on 3850 (syntymä paino oli 3160) Ja pituutta oli reilussa viikossa tullu sentti!

Ihania nimiä on pikkusille annettu! :heart:

Jep taidampa lähteä syömään kun toi neitonen nukkuu!

Iitta ja rinsessa 5vk 3pv
 
Soitin omalle neuvolan tädille eilen ja pääsen tänään sen luo iltapäivällä mittauttamaan ton mun hemoglobiinin. Puoltoista pakettia on rautatabuja mennyt ja edelleen huippaa. :/
Inhottava tunne, kun pikku pierussa olis kokoajan.. :LOL:
Mukava vaan lähteä tonne pihalle Möttiksen kanssa,
kun pakkasta meillä on -18! Aurinko paistaa kyl nätisti ja linnut laulaa. B)
Toivottavasti tuo pakkanen tosta vielä vähän laskee.
 
heips mammat!

pakkanen paukkuu ja aurinko paistaa, ja ikkunat näyttää tosi kauniilta :kieh: sen siitä saa kun ei syksyllä tullut pestyä noita lahoja ikkunoita välistä..... himottais aloittaa peseminen mut parempi vissiin jättää lämpimille keleille tuo touhu...

ulkoiltiin oikein 10 minuuttia kun käytiin postilaatikolla. ja nyt jo hajoo pää kun tuo vauhtiveikko 2vuotias tarttis vauhdikasta menoa. mitäköhän sitä keksis. ite en oo sillä tuulella et jaksaisin jumpata tuon pojan kanssa. ulkona olis ollut helppo pelata palloa ja juosta muuten vaan. vali vali........ :headwall:

kertokaas jotain hyviä ideoita vaikka leipomiseen... olis jotain ohjelmaa. ei tartte edes ruokaa väsätä kun tein eilen illalla ison makaroonilaatikon.

jos yrittäis pyykkihuoltoa saada parempaan kuntoon :whistle:

t. mikki ja neiti 5vko 3pv
 
Moikkelis vaan kaikille!

Meillä ei tissimaito vaan ihan riitä... Joka ilta pitää saada korviketta tankata, vaikka tissilläkin roikkuu vähän väliä. Jos ei saa pullomaitoa illalla, niin sit ei nukuta yöllä :whistle:
Hassua. No en mä nyt jaksa sen kummemmin tuosta ressata. Annetaan pullosta korviketta toiselle sit jos kerran on nälkä aina vaan...

Meillä on ristiäiset 10.3. Mitään en oo vielä ees miettiny niitä varten. Jostain pitäs joku pöytäkin saada kai. En tiedä, miten meidän pikku olkkariin saa sit sen porukan mahtumaan :ashamed:

Nyt on ihan sellanen olo, et ei jaksais kaikkia vieraita ottaa vastaan. Ens viikolla on tulossa vaik kuin monia käymään. Musta ois just kiva jos ihmiset tulis samaan aikaan, kun mä en jaksa koko ajan pitää kämppää "edustuskunnossa". Meillä kun se on ihan mahdoton tehtävä. :( Ja sit pitää niitä tarjottavia olla koko ajan varattuna. Noo...
Aiemmin oisin halunnu, et ois tullu väkeä, silloin kun tultiin kotiin. Mut silloin ei sit käyny ketään, höh. Vaikka onhan tuota pientä kiva esitellä, se on niin suloinen.

Mä inhoon tätä pakkasta. Kun mitään ei oikein voi tehdä. Kaikki paikat on ihan sähkösenä ja joutuu pitään paksuja vaatteita ja kädet kuivuu korpuksi ja yöks kaikki pöly näkyy :\| Niin ja noihin meidän kissoihin mulla menee hermo. Karvaa lähtee ihan hulluna. Joka päivä imuroin ja silti sitä on joka paikka täynnä. ÄÄH! Ei se yleensä häiritse näin, mut nyt niitä karvoja on vauvan tutissa ja sängyssä ja pyykeissä ja suunnilleen voirasiassakin!
Anteeksi nyt tää valitus. :ashamed:

Sain naapurilta eilen ihania pienen tyttövauvan vaatteita ison kassillisen! Mukava ylläri. Niitä sitten pesin ja laittelin kaappiin.

Lopettelen valitukseni välillä taas.

Emppu ja Heidi 3 vko

 
Servetin taitteluohjeita edelleen kaipaan! :attn: Just niihin nimikkoservetteihin...

Poio: Ei se sinusta huonoa äitiä tee jos vauva ei viihdy sylissä! Meillä esikoinen oli just kans sellanen et mielummin oli lattialla leikkialustalla, mut sehän oli vaan mukava että niin hyvin viihtyi! Pysty tekee rauhassa juttuja eikä tarttenu koko ajan viihyttää vauvaa. Tyttö taas oli semmonen et sitä piti koko ajan sylitellä ja viihdyttää... Tää vauva viihtyy niin sylissä kuin lattialla, sitterissä tykkää katella ku muut touhuaa. Ihana vauva!
Niin ja ihan hyvin se itkuhälytin toimi, mitä kerettiin vähän kokeilla...

Pakkasta on jälleen niin ettei ulos pääse. Mies käytti ennen hommiin lähtöä isommat pihalla vartin pulkkamäessä, enimmät virrat hukkaamassa :D Nyt tyttö nukkuu ja poika kattoo Puuha-Peteä, voi hetken ite näin koneen ääressä levätä B)

 
Annette-79 harmaana
Ihana pienokaisemme sai eilen kasteessa nimen

:flower: :heart: JOONAS ALVIN :heart: :flower:


Oli kivat pieniuotoiset ristiäiset ja pappikin oli mun ennakkokuvitelmani vastaisesti tosi mukava ja rento; HIENOA :D

Väsyttää, on ollut vähän rauhattomapia öitä tässä. Kätinää ja ähinää, ei sen kummepaa, mutta minun untani häiritsee. Jospa se tästä. Vetasin tässä pari Twix-patukkaa, niin pysyy hermo kondiksessa ;)

Aamupäivälläkin meinasi itku päästä kun kehuin meidän 5vuotiasta. Halusi välttämättä imuroida kun kaivoin imurin kaapista. Suostuin kun aattelin, että ei tarvi sen jäljen olla niin hyvää kun oli tarkoitus kuitenkin mopata sitten heti perään. Poika rupesi touhuamaan ja vauvan hoidon lmassa seurailin miten touhu sujui. Poika imuroi tosi järjestelmällisesti. Oman huoneensa ja veljensä huoneen oli siivonnut leluistakin, ennen kuin aloitti touhut siellä. :eek: Olin ihan ihmeissään ja totta tosiaan siistiä tuli! Kehuin kyllä pojan niin maasta taivaisiin, että hymyili niin kuin hangon keksi =) Lupasin pienen siivouspalkan lisäsi ostaa kaupasta jotain pientä :D

Nyt käy kutsu

Annette ja Joonas 5vk3pvää
 
hellurei. eiline päivä meni pötköillessä, iski #&%?$!* tauti sit minuunkin. sevisin päivällä isäntä oli saman taudin kourissa 3pv.

aamusella kävin jälkitarkastuksessa, onpahan se ohi. sokerirasitustestissä pitäs muistaa käyvä kesäkuussa. oli kiva yllätys kun kävin neuvolassa punnituksessa... paino oli jo puonnu alle sen mitä se oli kun emmiä aloin odottamaan.

ja viime yönä emmi nukahti illalla klo.21.30 ja heräs syömään klo.05.30 arvatkaa pakottiko tissejä?? ois niinku saanu nukuttua mut poju oksenti viel viimeyön, ja tieety ekan kerran oksenti meidän sänkyyn :x

nipsu ja emmi 1kk 16pv
 
Moikka!

Mulla myös alkaa palaa hermot noihin elikoihin... meillä on kaks kissaa ja kultanen noutaja!! Aamulla kun imuroi niin iltapäivällä pyörii jo karvatuppoja lattialla!! :/
No iteppä ne on tullu otettua..ja koirakuumetta pukkaa..haluaisin toisen koiran!! :whistle:
Mies on kyllä vähän koittanut toppuutella! Vaan jos sopiva kohille sattuu niin ehkäpä sitten!!

Neitillä on ollunna taas tänään mahanväänteitä.. reppana nukahtaa ja sitten alkaa itkemään kohta tulee pieru ja sitten helpottaa ja joskus jatkaa uniaan joskus ei.. sitten vielä nuhakin vaivaa..Millaisia (merkkisiä) niistäjiä teillä on? meillä ainun pikkuniistäjä ja en oo oikeen saanu sillä mitään irti..en vissiin oikeen osaa tai jotain..

Jep nyt tuli maito tilaus!!!
 
Moikka!

Nonii, heti ku alkaa kirjottaa, niin Pete nostaa päätään ja rupee ähisemään...

Epuskalle voimahali (toivottavasti nyt muistin nimen oikein, kuitenkin hänelle, jolla oli mieli maassa ja itkuisuutta) :hug:

Ihmisen mieli on sitten kummallinen, mutta vaikuttais silti siltä, että olosuhteilla on siihen melko iso osuus. Mulla edellinen lapsi oli todella itkuinen, infektiokierteinen ja allerginen, ja hän itki yötä päivää 15 min unijaksoja lukuun ottamatta tuonne 10 kk:n ikään asti. Kun vauva oli 4 kk:n ikäinen, olin jo ihan loppu. Vauvan kans ei ollut minkäänlaista yhteyttä, kunhan syötin ja vaihdoin vaippaa. Lapsi parka. Onneksi pääsin silloin 4 kk:n iässä perheneuvolaan juttelemaan ja sain kodinhoitajan kerran viikossa 4 tunniksi kotiin hoitamaan isompaa ja kotihommia tekemään. En muista kauanko tuota apua sain, mutta muistan kyllä, että seuraavaksi kesäksi (8 kk myöhemmin) olin hyvässä kunnossa. Ja huom, tuosta vauvasta on tullut kyllä oikein aurinkoinen ja tolkku poika. Ei siis pysyviä vaurioita, kun saatiin apua ajoissa :) .

Tän vauvan kans on sitten ainakin tähän mennessä ollut tosi ihanaa olla. Hän syö hyvin, ja vaikka yölläkin herätään 2 tunnin välein syömään, hän on tyytyväinen syötytään. Tosin aamuviidestä seitsemään on sellaista pierun ja kakan ähräämistä, että siinä ei vieressä paljon nukuta. Päiväunet pelastaa paljon. Saan siis nukkua, kun isommat ovat koululaisia.

Taidan lähteä suunnittelemaan ruokaa ja vatkaileen kermavaahtoa laskiasipullia varten. Sunnuntaina pidin leipomispäivää ristiäisiä ajatellen, ja tein pullakranssitaikinasta laskiaispullia. En tiedä parempaa kuin itse tehdyt laskiaispullat. Oikeeta kermaa ja hyvää mantelimassaa ja vadelmahilloa, NAM!

Torstaina on Petellä eka neuvola, saa nähdä, paljonko on tullut painoa. Posket on ainakin levinneet tosi paljon.

Kestovaippailijat onko teitä täällä monta? Meillä täyskestoillaan! Oon ennen kauhistellu sitä yökestoilua, mutta nyt on neljä tai viis yötä takana. Hyvin on menny, ei mitään ohi/läpivuotoja. Yks vaippapaketti ostettiin omaa mieltä rauhoittaaksemme, mutta sitä ei kyllä tuu käytettyä. Eilen kaupunkireissulle laitoin sit kertsin että saa käytettyä ne pois ennen ku jää pieniksi!

Liukasta laskiaista!

TeeTee ja Pete 3 vkoa tasan (23 minuutin päästä)
 
Iitta: Mulle iskee kanssa joka kevät koiranpentukuume. Mistä lie johtuu? Meidän labbis on kasvattanut niin tuuheat karvat, että kauhulla odotan minkälainen karvanlähtöaika on tiedossa. Jokatapauksessa se on aina ihan kamala.
Apteekista saa sellaisia niistäjiä joilla voi imeä itse rään pois letkua pitkin. On paljon tehokkaampi, jos pikkuniistäjä ei toimi. Letkua... :LOL: , jos ihan pikku putki vaan kuitenkin.

Esikoinen otti tänään ristipääruuvarin ja purki tuollaista potkuttelumopoa. Irrotti istuimen. :eek: Osasi ihme kyllä laittaa sen takaisinkin :D

Ja nyt on jälkitarkastus ohi. Kaikki hyvin ja mä oon sitten menossa sterilisaatiojonoon. Ei mikään pieni jono, kolme vuotta. Onpahan aikaa perua ajatukset, jos haluaa. Tai saada vielä kolmaskin lapsi.... :whistle:

Epuska: Sano ihmeessä lääkärille. Mä itkin viimeksi kolme kuukautta päivittäin ennenkuin tajusin, että masensi. Puhuin ihan omalääkärille ja se auttoi. Mitenkä sen liinan kanssa on? Tarvitko sitä vielä?

Villellä kanssa räkä röhisee. Kamalaa keltaista liimaräkää nenä täynnä. voi pikkuista. :heart:
 
Verikokeessa käyty ja oli se hemppa jonkin verran noussut,
114 oli lukema. Jatkan edelleen rautatabletteja ja reilun viikon pästä otetaan sit samalla kun pojalla on lääkärineuvola niin verenkuva sunmuut.
Laitoin tolle reissulle tosi paljon vaatetta päälle, mutta silti tuntu et aivot jääty ihan kokonaan! :eek: Nauratti, kun läähätin noissa ylämäissä niin kitalaki tuntu jäätyvän.. :LOL:
Kamala tuuli!

Harjottelin tossa kasaamaan noita vaunuja. Oli tarkotus lähteä siihen huomiseen vauva-tapaamiseen (Ootko Myyra tulossa?? Etkös sä ollut Treelta?) bussilla, mutta sitten ajattelinkin et autolla pääse nopeempaa takas kotiin.
En ollut aikasemmin kasannut noita, ja huhhuh, aikamoinen opettelu oli tuossakin hommassa. Pakko irrottaa vaunu-osa kokonaan, en jaksa muuten nostaa niitä! Oliskohan syytä mennä taas salille???
Lähden kohta tästä kauppaan ja koitan vielä kuinka saan nuo tungettua tuonne takapaksiin.. ;) <br><br>
 
Unohtui aikaisemmin pistää pöytävinkki. Jollain taisi olla huoli kastepöydästä?
Me tehtiin niin, että ruuvattiin osina olevan tietsikkapydän jalat kiinni vaatekaapin hyllylevyyn. Voilá, loistava kastepöytä on valmis! Liina vaan päälle eikä kukaan tiedä mitä sen alla onkaan. ;)

Poio: Kiitos kutsusta! :D Täytyy katsoa miten huominen menee. Mulla on ollut aika kiieinen alkuviikko, oon luuhannut ties missä. Mies on vielä kotosallakin, jos viettäisi rauhallista kotipäivää. Katsotaan nyt. Tuon 3-v:n mielialastakin riippuu paljon viitsiikö lähteä. Ellen sitten jätä sitä isin kanssa kotiin...hmm.

epuska: ne läntit voi muuten olla samoja kuin meillä. nuo hormoninyppyjen ympäristöt ärtyy punaisiksi länteiksi. babyoil auttaa villellä.
 
mikki hiiri harmaana
servettien taittelusta: olen itse nähnyt nimikkoservettejä laitettavan jo ihan yksinään "tarjolle" eli servetit ollut ennen kahvikuppeja pöydällä pinossa sillain jokatoinen "vinossa", tai sit on ollut kakkulautasten välissä jos ne on omassa pinossaan. ja sit jos haluu kahvikupin kans laittaa niin taittaa servetistä kartion ja laittaa vaikka sen "väärinpäin" kupinreunalle niin näkyy se nimikin heti.... toivottavasti ymmärrettävästi kerrottu. kysykää jos ei.... eikä nää nyt mitään ihmeellisiä neuvoja oo vaan ihan miten oon nähnyt niitä....
 
Onnistuisikoan tämä nyt. Silloin kun on aikaa ja energiaa kirjoittaa niin sivut on jumissa ja kaikki tekstit katoaa.

Täällä ollaan oltu ihan tajunnan rajamailla. Meillä ei ole ollut mitään rytmiä ja on valvottu kaiken yötä tai ainakin osa. Neuvolantätikin sanoi ettei tunnista minua samaksi ihmiseksi. Olin tosi väsynyt enkä saanut enää unta silloin kun olisi voinut nukkua kun kävin niin ylikierroksilla. Vaikka vauva nukkui ihan sikeästi ja hiljaa. Sitten ajattelin ettei kannata pyöriä sängyssä vaan pakotin itseni ulos vaunuilemaan. Ja se auttoi.

Nyt on viikko menty samalla rytmillä. Ollaan ulkoiltu samaan aikaan, menty nukkumaan ja herätty samaan aikaan. Vauva nukahtaa klo. 00, herää syömään 06 ekan kerran, sitten kahdeksan aikoihin ja viimein me noustaan ylös klo. 10.00. itse herään yleensä 09.30, niin saan aamuun puoli tuntia omaa aikaa. Iltapäivällä nukutaan yhdet parin-kolmen tunnin päikkärit yhdessä. Nyt pitkästä aikaa herää virkeänä eikä tunnu siltä kun vauva heräilee että -älä herää, älä herää-

Meidän tyttö on ihan täysi sylivauva. Se vois olla sylissä vaikka koko ajan. Nyt malttaa olla jo sohvalla (lempipaikka sohvannurkassa ison tyynyn päällä) tai jopa sitterissä. Se on helpottanut tosi paljon.

Rintakumista olen luopunut kokonaan ja vauva tuntuu olevan paljon onnellisempi eikä enää itke ollenkaan ilmavaivoja. Annan rinnasta sen minkä ottaa ja muut pullosta ja lypsän sitten. Välillä syö ihan hyvin rinnasta ja välillä saa niin hirveät hepulit ettei siitä tule mitään.

Eilen oli neuvola-lääkäri. Lääkärissä kaikki oli ihan hyvin ja painoa oli tullut kahdessa viikossa melkein 600g, nyt 4200g (synt. 2910g) ja pituutta tullut 2cm, nyt 54,2cm (49cm). Tytöstä on tullut hirveä höpöttelijä. Neuvolassa kun odotettiin lääkärille pääsyä se huuteli vähän matkan päässä olevalle naiselle "hei" ja jokelteli sille. Kun tyttö herää niin se alkaa huutelemaan että onko täällä ketään (omalla kielellään toki). Aika hauska. Lääkärillekin hymyili mutta ei sanonut mitään.

Jotenkin on nyt kiva kun on itse levännyt ja tyttö on vähän isompi niin on tosi kiva viettää sen kanssa aikaa ja hoitaa. Jotenkin se yhteys on paljon parempi ja yhdessä olosta nauttii niin paljon enemmän.

Kummit on pyydetty ja he ovat suostuneet. Nimikin alkaa olla jo selvillä. Toinen kummeista oli sopinut liikkeen kanssa niin että me soitetaan nimi sinne ja ne kaivertaa sen lahjaan ja käärii sen pakettiin ja näin ollen nimi pysyy salassa. Aika kivasti, niin ei tarvi erikseen kaiverruttaa ristiäisten jälkeen.

Mulla on ollut kamala silmätulehdus ja silmä on ollut sen näköinen kun olis turpaan saanut. Ihmiset on katsoneet tosi pitkään kaupassa, kun olen vaunujen kanssa ollut. Mies on ollut kamalassa flunssassa. Onneksi tytölle ei ole tullut (koputtaa puuta) kumpaakaan.

Tosi ihania nimiä olette lapsillenne antaneet

Jaksamista kaikille

Lili ja Pikku-Myy 6vko ja 1pv
 
Iltaa!

Meillä oli muka rytmi, jota eilen vielä kehuin. Ja se sitten muuttuu koko ajan. Viime yönä Krista nukkui klo 22-5.30! Ja yleensä on mennyt viimeistään nukkumaan klo 22 niin nyt tuntui ettei millään olisi nukahtanut. Muutenkin tuntuu tuo nukahtaminen olevan vaikean oloista. Ei minusta ole mitään mahavaivaa, mutta oikein terävä huuto on päässyt ennen nukahtamista tänään. Ja sit kuin taikanapista ollu unessa saman tien. YLiväsymystä vai mitä? Vai voisko olla jo että haluaa repiä itsensä uneen sängyssä? Kun sylissä on nuo huudot tulleet. Vai onko jo voinut oppia, et hiljaisuudessa saa paremmin nukuttua? Vaikka kovasti olen yrittänyt pitää pientä ääntä täällä kotona silloinkin kun ollaan kahdestaan. Mene ja tiedä.

On se vauvan jutustelu maailman ihanimman kuuloista! :heart: Meilläkin on alettu tällä viikolla muutenkin jutteleen kuin itkemällä. Kuulostaa niin mahtavalta, tulee heti jotenkin paremmalle mielelle itsekin. Kun ei vaan kiljuta koko ajan kurkku suorana, vastakohtana pelkälle nukkumiselle.

Voi kun olisitte kuulleet kun ystävä kävi kylässä, jolla myöskin kauristyttö! Hänellä tuli ihan nauru ja itku saman aikaisesti kun muisteli että heillä ihan samanlaista vaatimista oli ollut jo heti ensi viikoista asti. Pelotteli et se pysyykin sitten samanlaisena, vaativana sävynä. Siis tuo vauvan vaativa itkeminen. Ja ähinä ja kitinä. Hän tuntui tietävän tarkalleen kuinka meillä vauva seuraavaksi ääntelee ja niin se kyllä menikin, miten hän ennusti. Jännittävää seurata kuinka käy...Itselläni on muutama kaurisystävä, horoskoopiltaan. En niin kauheasti seuraa tai usko, mutta jotenkin mukava aina lukea ja seurata kuinka joillakin todellakin on samanlaisia luonteenpiirteitä kun on sama horoskooppimerkki.

Mutta ei, vielä kuuluu ähinä sängyssä. Taitaa tulla vielä yksi maitotilaus tälle illalle, ennen kuin mie pääsen nukkumaan.

Vilipi ja Krista
 

Yhteistyössä