Moikka!
Nonii, heti ku alkaa kirjottaa, niin Pete nostaa päätään ja rupee ähisemään...
Epuskalle voimahali (toivottavasti nyt muistin nimen oikein, kuitenkin hänelle, jolla oli mieli maassa ja itkuisuutta) :hug:
Ihmisen mieli on sitten kummallinen, mutta vaikuttais silti siltä, että olosuhteilla on siihen melko iso osuus. Mulla edellinen lapsi oli todella itkuinen, infektiokierteinen ja allerginen, ja hän itki yötä päivää 15 min unijaksoja lukuun ottamatta tuonne 10 kk:n ikään asti. Kun vauva oli 4 kk:n ikäinen, olin jo ihan loppu. Vauvan kans ei ollut minkäänlaista yhteyttä, kunhan syötin ja vaihdoin vaippaa. Lapsi parka. Onneksi pääsin silloin 4 kk:n iässä perheneuvolaan juttelemaan ja sain kodinhoitajan kerran viikossa 4 tunniksi kotiin hoitamaan isompaa ja kotihommia tekemään. En muista kauanko tuota apua sain, mutta muistan kyllä, että seuraavaksi kesäksi (8 kk myöhemmin) olin hyvässä kunnossa. Ja huom, tuosta vauvasta on tullut kyllä oikein aurinkoinen ja tolkku poika. Ei siis pysyviä vaurioita, kun saatiin apua ajoissa
.
Tän vauvan kans on sitten ainakin tähän mennessä ollut tosi ihanaa olla. Hän syö hyvin, ja vaikka yölläkin herätään 2 tunnin välein syömään, hän on tyytyväinen syötytään. Tosin aamuviidestä seitsemään on sellaista pierun ja kakan ähräämistä, että siinä ei vieressä paljon nukuta. Päiväunet pelastaa paljon. Saan siis nukkua, kun isommat ovat koululaisia.
Taidan lähteä suunnittelemaan ruokaa ja vatkaileen kermavaahtoa laskiasipullia varten. Sunnuntaina pidin leipomispäivää ristiäisiä ajatellen, ja tein pullakranssitaikinasta laskiaispullia. En tiedä parempaa kuin itse tehdyt laskiaispullat. Oikeeta kermaa ja hyvää mantelimassaa ja vadelmahilloa, NAM!
Torstaina on Petellä eka neuvola, saa nähdä, paljonko on tullut painoa. Posket on ainakin levinneet tosi paljon.
Kestovaippailijat onko teitä täällä monta? Meillä täyskestoillaan! Oon ennen kauhistellu sitä yökestoilua, mutta nyt on neljä tai viis yötä takana. Hyvin on menny, ei mitään ohi/läpivuotoja. Yks vaippapaketti ostettiin omaa mieltä rauhoittaaksemme, mutta sitä ei kyllä tuu käytettyä. Eilen kaupunkireissulle laitoin sit kertsin että saa käytettyä ne pois ennen ku jää pieniksi!
Liukasta laskiaista!
TeeTee ja Pete 3 vkoa tasan (23 minuutin päästä)