TAMMIVAUVAT 2007

Huomenta Mammoille!

Kirjottelen pitkästä aikaa, vaikka välistä käyn kyl lueskelemassa teijän kuulumisia.
Meil ois tänää Jorvissa lääkärin tarkastus meijän neidillä, et kuinka toi vaikea alku on vaikuttanut tytsyn keuhkoihin, oisko ne kunnossa. Hieman pelottaa jos ne löytää viel jotain ja joudutaanki jäämää taas sinne :/
Hieman selvennän, tytsy synty sektiolla 38+4 8.1. ja painoi 2850g ja oli 47cm pitkä. Heti mailmaan saavuttuaan joutui ensin lasten osastolle ja sieltä kiidätettivät pillit päällä lastenklinikalle teholle, tytsyllä oli niin sanottu keskosen sairaus eli keuhkorakkulat ei ollu kehittynyt ja ne oli kasassa, sekä oksensi verta, no mutta nyt on kaikki hyvin, toivottavasti tänään se nähdään. Jos jotain kiinnostaa käydä katsomassa meijän perhepotrettia ja tytsyn laitos kuvia niin menee irc-galleriaan ja etsii nimimerkillä lilijana niin sieltä löytyy =)
Meillä oli neuvola tuossa viikko sitten ja tytsy oli kasvanut hyvin, painoa oli 3 viikossa tullut kilo lisää ja pituutta oli 53cm eli hurja on vauhti :)
Mites teillä muilla on kasvettu?

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille Lilijana&Nea
 
Kaikille joilla on kakka ongelmia!!!!

Yks tuttu hoitsu ehdotti meille tällästä. Laittaa yöksi kuivattua luumua vetaan likoomaan ja juottaa sitä sitten vauvvalle niin kakan pitäis irrota ja jos on ilma vaivoja niin hieroo mahaa ja jalka pohjia, meillä on ainakin auttanut :D
 
SYNNYTYSKERTOMUS:

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille.
Suloinen tyttäremme syntyi viikolla 42+2 käynnistyksellä. Painoi 3420 g ja pituutta neidillä oli 51,5 cm. Lapsukainen on perheemme esikoinen.


Eli perjantaina Jorviin toiseen yliaikakontrolliin, jossa lääkäri totesi, että ei ole kohdunkaulassa muutoksia, että laitetaan nainen osastolle käynnistykseen. Olin jännittänyt käynnistystä edellisen yön, koska pelkäsin sen mahdollisesti kovempia supistuskipuja, kuin normaalisti synnytyksessä.

Käynnistys starttasi kahdella Sytotec tabletilla. Vaikka lääkärit veikkasivat, että menee kylllä seuraavalle päivälle, että aamulla aloitetaan heti kahdeksalta uudelleen.

Ensimmäinen tabletti annettiin kello 12:00 ja toinen 15:30. Ei ollut paljon mitään tuntemuksia tahi vaikutusta. Ainoastaan maha koveni. No mieheni lähti sitten kotia laitokselta siinä kello 17:00 aikaan hoitamaan työasioita etäyhteyksien kautta. Sitten siinä kello 18:00 aikaan alkoi pikkuhiljaa nipistelemään ja supistelemaan. Kävin hoitsujen pyynnötä suihkussa muutaman kerran. Auttoi suoistuksissa. Sitten suoihkun teho lakkasi ja supistukset alkoivat tuntua kipeinä. Kello 21:00 alkoi sitten kipeämmän supistukset, joiden tahdissa sitten hengittelin ja kävelin ympäri sairaalan huonetta. Onneksi olin yksin siinä huoneessa muut olijat olisivat saattaneet hermostua muutoin. B)

Marssin kolme tuntia ympäri sairaala ja yökön tullessa paikalle sanoin, että mun pitää varmaan saada jotain mikä helpottaa olosa, jotta saan yön nukuttua. Tutki paikat ja edelleen oli kohdunkaulaa jäljellä ja olin vain edelleen sormelle auki. Sain kuulla, että nuo oliva niitä kuuluisia lääkesupistuksia jotka alkavat rytinällä, mutta mitään ei tapahdu alakerrassa. Tarkkaili minua hetken ja totesi, että nyt viedään sinut synnytyssalien lähelle, jossa kätilö voi antaa minulle jotain lääkettä jotta saisin edes hieman nukuttua.

Sitten taas uuteen tutkintaa, ja kätilö totesi tilanteen olevan ennallaan, että ei sitä synnytä kuin vasta seuraavana päivänä. Minua rpesi oksennuttamaan, kun supistukset tulivat voimakkaina. On aika taitavaa tähtää siihen pieneen oksennusvatiin ilman että lentä yli. Mutta kaikki on näköjään mahdollista. :attn:

Kätilö päätti siirtää minut synnytyssaliin ja antoi betadiini(?) piikin pakaraan, jotta saisin nukuttua. Totesi, että saattaa edesauttaa synnnytystä tai sitten ei. Mutta ainakin saan nukuttua. Sainkin nukuttua sitten noin 1 1/2 tuntia, kun tuli kivuliaita supistuksia. Kello oli 01:30. Siinä vaiheessa kätilö tilasi paikalle anestesialääkärin, joka tuli antamaan minulle epiduraalipiikin selkään. Siinä välissä soitin sitten aviomiehelleni ja pyysin häntä palaamaan sairaalaan. Olin tässä vaihessa auki 3 cm ja kanavaa ei jäljellä. Juuri, kun kätilö sai sormensa sisään, niin lapsivedet valahti.

Mieheni tuli ja miltein samalla ovenavauksella tuli anestesialääkäri. Koitin heittää vitsiä joka välossä. Sanoin jopa anestesialääkärille, että hänellä on seksikkään värinen pipo. Ihanan liila, mutta ei kommentoinut asiaa mitenkään. :LOL: Mutta minulla oli hauskaa B)

Epiduraali oli kuin taivas ei tuntuut supistukset miltään ja jaksoin siinä samalla naureskella asiaa. Kätilö käski meitä yrittää nukkumaan, mutta ei siitä mitään tullut, kun tippalaite rupesi piippaamaan kokoajan ja saimme olla soittamassa kätilöä paikalle.

Kätilömme viihtyikin luonamme sitten miltein kokoajan.

Kello oli noin 05:00, kun lääkäri tutki minut, kun olin soittanut kelloa että sattuu hieman. Olin auki 5 cm ja laittoi hieman lisää droppia. Käski ilmoittamaan, jos alkaa ponnistuttamaan, niin soita kelloa. minä sitten fiksuna naisena kysyn, jaa että miltä sen pitää tuntua, kun nyttenkään en tunne mitään. No sellaiselta kun olisi kakkahätä. OK, asia selvä.

Kello hieman 06:00 aamulla pyysin miestäni painamaan nappia, koska minua kakatti aivan kamalasti. Kätilö tuli paikalle ja totesi, että jaahas, sitä aletaan sitten synnyttämään. Olin auki 9 cm.

Ponnitusvaihe oli todella nopea vain 18 minuuttia. Sain kovasta uurastuksesta repeämän sekä epparin. Verta menetin 900 ml, joten oli hieman heikko olo ekän päivän. Synnytys oli spontaani sekä loppupeleissä helppo. Totesin salissa tikattavana ollessani, että voisin synnyttää uudelleen.

Että tällaisia tällä kertaa.
:wave:
 
Miten Lilijana sairaalassa meni?
Ihana oli kuitenkin lukea, että vaikean alun jälkeen tyttö kasvaa noin hienosti! Mähän olen niin utelias, et kävin katsoon teidän perhepotrettia ja söpöjä lapsia oli! =)

Me ollaan yritetty kanssa pitää rytmiä yllä.
Iltasin yritetään päästä nukkumaan 22-23, yöllä syödään 4 hujakoilla, ylös 8lta, yhteiset unet 9-10, ulos 12 aikaan jne..jne..
Kaikkihan vielä menee ton nukkumisten ja syömisten mukaan, mutta jos näin pikkuhiljaa.

Hyvä juttu Lili, et olet virkeämpi jo! :D <br><br>
 
Moi!

Ihania nimiä vauvatt saaneet!

:heart:

Meillä on myös tuollanen rytmi, et neiti nukahtaa noin klo 23-24, sit herää syömään kolmen tai neljän aikaan ja jatkaa uniaan. Tosin yleensä sit vielä taas kuuden seitsemän aikaan herää syömään ja vielä nukkuu sit vaikka kasiin tai ysiin saakka. Oon tosi tyytyväinen. Kaks isompaa on olleet sellasia, et parin tunnin välein on syöty ja vähän miten sattuu...

Meillä typykkä nukkuu kyllä melkein aina vieressä. Joskus sit sen ekan yöpätkän laatikossaan, mut sit kun tulee syömään mun viereen, niin siihen jää. Mut musta on ihana nukkua vaavin vieressä. =)

Päiväunia nukkuu kyllä omassa laatikossaan. Vaunuissa mielellään kans, mut eihän se nyt taas käy, kun on niin kylmä!

Kiitti kastepöytävinkistä! Eiköhän sitä joku jutska keksitä sinne pöytäliinan alle piilotettavaksi. ;)

Meillä oli eilen neuvola. Kasvettu oli! Nyt 4870g ja 56cm, syntymämitat oli 4410g ja 52cm. Toi pituuskasvu varsinkin on huima. Ikää oli eilen siis 3 viikkoa ja 1 päivä.

Nyt kutsuu pikku emäntä!

Emppu ja Heidi 3 vko 2 pvää
 
HUomenta!

Meni viime yönä puoli yhteen ennen kuin maltoin laittaa nukkumaan. Tein koulutehtävää, ensin meinasi olla tervan juontia koko tehtävän aloitus, mutta kun alkuun pääsin niin sain yhdessä illassa tehtyä koko homman alta pois. Vähänkö hyvä mieli.

Nyt ei väsytä kauheesti, enempää kuin ennenkään. Ihmeellistä. Mutta varmaan huomenaamulla onkin sitten kahta vaikeampaa herätä. Huomenna olisi tenttikin ja joku ei ole lukenut ollenkaan... :ashamed: Tänään sitten paniikissa joutuu kahlaamaan läpi koko alueen. Olen kyllä siinä mielessä itselle armollisempi, että jos ei mene läpi niin sitten uusintaan. No hätä tän koulun kanssa. Jotenkin vaan tuntuu et kyllä joku ammatti olisi hyvä olla takataskussa, lukion olen vain käyny. Sitä kun meinaa olla painostusta hieman tuolta työkkärin puoleltakin.

Vauva oli tänään aamun lattialla. Siis aivan kyljelleen potkaisi jo itsensä! Ei vielä kääntynyt, mutta ei kaukanakaan ollu. Ainutkertainen juttu oli, mutta ei kyllä enää uskalla kääntyä poispäin kun tyttö kellii hoitopöydällä. Tai no meidän hoitopöytäkin on vähän mitä sattuu, pesukoneen päällä hoitopehmuste. Mut toimii eikä vie sen enempää tilaakaan. Meillä kun ei pesukonetta tarvi käyttää pyykkituvan takia kuin kerran puolessa vuodessa ehkä. Hoitopöytä olis kyllä ollu sit säilytyksen kannalta parempi. Pieneen asuntoon ei vaan kertakaikkiaan saa kaikkea. :(

Mobile pitäis saada lapselle lattialle kaveriksi. Meistä ei miehen kanssa meinaa olla tytölle viihdyttäjiksi ja isommat lapsetkin on hoidossa päivällä. Sisarukset viihdyttää kyllä iltaisin. Mutta en ole löytänyt sellaista mobilea jossa ei olisi mattoa alla. Ei edes kirpparilta ole löytynyt. Siis eikö niitä enää tehdä? :eek: Tosin toinen marketti on vielä tutkimatta, mutta luulen ettei sieltäkään löydy. Esikoinen on kyllä kasvanut ihan hyvin ilmankin, mutta nyt ei olekaan aina niin kauaa aikaa touhuta siellä lattialla. kertokaa onko se sitten hyvä se missä on se matto kiinteenä alla? kun minua epäillyttää sen peseminen ja säilytys. Siis säilytys silloin kun ei ole käytössä.

Mutta ei kun kokeisiin lukemaan, kun vihdoin Kristakin nukahti.

Vilipi
 
Vilipi vielä
Niin ja sitähän minun piti kysymäni että tietääkö joku onko vauvajumpasta tehty jo dvd:tä? Hyvinvointialojen kampuksen kirjastosta löytyi vhs, mutta meillä ei ole enää laitteita sen katseluun. Kirjallisuutta ei löytynyt, vauvahieronnasta sitten sitäkin enemmän. Ja tarkoitan siis sellasta missä äiti jumppaa vauvan kansa, paljon oli niitäkin kirjoja missä vauvaa jumppautettiin. Olis kiva jos itselle tulis enempi hommia, lenkille kun ei pääse paukkupakkasten takia. (Varmaan koskaan ja heinäkuukin lähestyy uhkaavasti...)

Kaksi liikettä tulee itselle mieleen mitä voi tehdä kun vauva on lattialla, se naisten punnerrus ja kun itse on selällään niin vauvaa siinä jalkojen päällä keinuttaminen. Tuleeko muilla mitään mieleen? Ne ylen jumpat oli nettishopissa mut ei nyt vielä mitään hyppelyjumppaa viitsi alkaa tekemään, tippuu pian toi alapää pois. Ainakin pissa tulis housuun. :( :LOL: Harmittaa kun tuli annettua jumppapallokin pois äidille, se olis varmaan ollu hyvä näin ens alkuun.

Vilipi
 
Huomenta päivää vaan..

Meillä sitä viime yö meni ihan metsään...pikku ukko vaan inisi ja kinisi,ähisi ja punnerti, unta jaksoi kerralla nukkua 20min..itse ei oikein siihen hommaan mukaan kerenny kun jo poika heräsi ja äninät alkoi.Tämä touhu alkoi 23.00 ja jatkui aina aamu 7.00 asti, ei hauskaa :( sitten vielä eilen ja tänään ollaan päivällä ja illalal itketty ties mitä vaivaa,oikohan maha kun ei muitakaan vaihtoehtoja tuu mieleen..

Mennään Neuvolalääkäriin klo.14.20 tänään joten pituus ym.tietoja sitten tuonnempana..

Ootan taas innolla viikonloppua kun saa nukkua aamulla pitkään vaikkakin pätkissä vauvan tahtiin mutta ei tarvii 7.00 repiä itteensä ylös väkisin kun ei oo eskariin lähtöä jne. \|O =)

Semmoisia juttuja...

Nappa ja poika 7vko<br><br>
 
epuska vierailee
Myyra Mielelläni otan liinan... Toimituksella ei ole kiire, kun tässä nyt on tätä muuta touhua...

Viime yönä rakas vauveli nukahti vasta klo 4. :headwall: Voitte kuvitella miltä näytin aamulla 9.40 neuvolassa... Sieltä sain onneksi tietoa ja apua, ja puhuin olostani. Olivat sitä mieltä, että laittavat avuksi perhetyöntekijää, jotta saisin nukuttua pahimmat pois, kun meillä mummit ym asuu niin kaukana, ettei niistä ole nyt apua. Mutta sitähän ei tiedä vielä, koska ehtii meille tuo työntekijä. Ja antoivat muitakin vinkkejä. Vauvalla on nyt tavallaan kuulemma yöunet päivällä ja herkempi päiväuni yöllä. Vaikka mitään rytmiä ei vauvoilla vielä olekaan, niin pitäis kuulemma tuossa 24 maissa nukahtaa, eikä valvoskella aamuneljään. Sain ohjeen, että päiväunet saa olla max 3 h ja sitten on heräteltävä. Herättelin äsken, ja tunnin oli toinen hereillä, huusi siitä pallo punaisena 30 min... Että vaativa on tämä kauris myös. Mutta koska itse sain nukuttua tuossa neuvolasta tultua n 2h, niin jaksoin jo paremmin. Olostani sanoivat, että vaikeaa on juuri nyt sanoa, masentaako vaikoeikö, kun on tuota univelkaa nyt pohjilla sen verran, että pitäis sitä ensin selvittää. Mutta jos olo pahenee niin on neuvolapsykologia ym. Että apua onneksi on paljon tarjolla. Eiköhän se tästä. Kun vaan saa aina välillä unta palloon....
 
Epuskalle paljon voimia!! :hug:

Lohdullista kuitenkin lukea, että muillakin on vaativampia vauvoja kun tuntuu, että kaikki lähipiirin vauvat vetelevät 8-10 tunnin unia ja meidän vauvaa pidetään kummajaisena kun ei nuku kolmea tuntia pidempään.

Viime yö oli taas vaikea täälläkin, tunnin pätkissä nukuttiin ja puoli tuntia aina välissä syötiin. Neljältä aamulla olin jo varma, ettei maito riitä ja annoin pakastettua pullosta, mutta eipä se nälkää ollut. (Onneksi..) Ilmeisesti siis masuvaivoja kun pieruakin väänsi itkuisena. Kyllä sitä niin avuttomaksi tuntee itsensä, kun pienellä on kipuja eikä löydy keinoa miten auttaa.

Nyt onneksi uni maistuu eikä pahemmin ole väännättänyt. Kannattaisi itsekin käyttää tämä aika nukkumiseen, mutta täytyyhän sitä välillä täälläkin roikkua. :p Tänään on kylpypäivä ja toivottavasti sillä saadaan leppoisampi ensi yö. Ne kolmen tunnin unet riittäisi minulle vallan mainiosti..

Olikos se Teetee72 kuka kestovaippaili? Mitä kestiksiä sinulla on käytössä? Minä olen yrittänyt osakestoilla, mutta Roope ei ole kovin mieltynyt asiaan. Heti käy tyytymättömäksi kun yksikin pissa tulee vaippaan. Käyttääkö kukaan Ruskovillan villavippahousuja? Montako kertaa ne pitäisi pestä ja lanoliinittaa, että tulevat pitäviksi? Minä olen nyt kolme kertaa käsitellyt ja silti päästävät läpi. Imuna olen käyttänyt harsoa kolmiotaitolla. Missä vika? Kiinnostaisi kovasti siirtyä vaikka kokonaan kestoille, mutta tuntuu käytäntö vähän meillä tökkivän.


Kaunista pakkaspäivää kaikille!

Hilmuska ja Ropert
 
Vilipi: Meillä on semmonen leikkialusta jossa siis matto alla ja kaaret päällä. Maton saa neppareilla irti pesuun ja koko kaarihässäkän saa taitettua kasaan ettei vie edes tilaa sillon ku vauva ei siinä oo. Tiny Love merkkinen, saa lastentarvike liikkeestä. Ja ainaki meijän Cittarissa on muovinen lukukaari joka asennetaan lattialle, voi käyttää sitterin päällä yms.

Ja mikkihiirelle kiitokset taitteluohjeista, pitänee alkaa väsäämään jotain tai ees yrittää...

Tänään oon koko päivän siivonnu, huh huh! Ihan poikki nyt ku vielä käväsin vajaa 5km hiihtämässä...
Miehellä oli taas hyvät hoksottimet... Kerkes olee kotona pari tuntia ennenku huomas et leikkihuoneessa oli järjestys vaihtunut! :headwall: Ja tosissaan vaihdoin kaikkien huonekalujen paikkaa! Eihän sitä voi kaikkea huomata... Tuli vaan semmonen olo et turhaa ees siivosin ku ei sitä kukaan huomaa ees :\| Ja kohta on kaikki yhtä likasta ku vajaa 40 henkeä tulee kastajaisiin :whistle:
 
Epuska: Tosi hyvä, että sait selvitettyä asiat. :D Varmaan helpottaa oloa, kun tietää vauvan itkuisuuden johtuvan vaan väärästä rytmistä. Onneksi se jossain vaiheessa siitä kääntyy.
J:lla oli sama juttu vauvana. Meillä sitä kesti kaksi kuukautta, sitten yhtenä kauniina päivänä rytmi vain kääntyi ja jäi sellaiseksi.
Pistän sulle sähköpostia tässä illan mittaan.

Vilipi: Yksi vauvan kanssa tehtävä jumppa tulee mieleen. Istu lattialle jalat suorina ja laita vauva jalkojen päälle. Sitten lähdet vaan kävelemään pyllyllä. Auttaa pyllyyn ja lantionpohjanlihaksiin, siis erinomainen liike meille äideille. Kun haluat lisää vastusta, ota syliin isompi lapsi. Saattaa olla ihan hauskaakin. :D

Tuo kolmen vanha näytti taas tänään jästipäisyytensä. Istui yli kaksi tuntia ruokapöydän ääressä, kun ei sattunut syöminen huvittamaan. Kamalan nälkäinen poika oli silti. (Siinä sivussa meni Koskarin tapaaminenkin...) Onneksi äitikin oon aika jästipää ja tuli sitä ruokaa syötyä sitten kuitenkin. ;)

Villellä on alkanut nyt joka ilta olemaan kiukuttelua. Väsymystä se varmaan on. Ei millään haluaisi rentoutua yöunille.

myyrä ja Ville (huomenna 7vko)
 
Tyffe
Niin jos vihdosta viimein tänne ilmottaisi että meille syntyi tyttö 7.1.2007 klo.17.37. Painoa 4100g ja pituutta 52cm.

Täällä oon kyllä käynyt lukemassa juttuja mutta aina jäänyt kirjoittamatta.

Vauva on kovasti kasvanut ja kyllä sitten syökin paljon. Osittaisimetyksellä mennään. Meillä molemmat lapset olleet suursyömäreitä. Hyvin nukutaan ja iltaisin ollaan vähän kärttyisiä. Jouduttiin kokeilemaan kolmea eri korviketta ennenkun löytyi semmoinen joka ei niin paljon masuun ota.

Ristiäisiä vietetään viikonloppuna ja väkeä tulee vähän, kun puoli sukua potee vatsatautia.

Mutta nyt nukkuun kun vaaviin nukahti että kerkiää nukkuun kunnon pätkän! :wave:
 
Iltaa Mammoille =)

Tulipa jorvissa käytyä, ja lekuri sano et meijän menninkäistytsy on täysin kunnossa ja ei jää toden näkösesti mitään haittaa tuosta vaikeasta alusta huolimatta :D
Painoa oli kertynyt 4380g ja pituuttakin 54cm ja kehityksessä kuulesma ollaan hiukan edellä, tytsy yrittää jo ite kääntyä selältään mahalleen ja mahalla ollessa yrittää nousta kyynes luilleen ( tai mikä senyt on) heh... Askellus on hävinnyt ja ihmetteli kun varasi jaloilleen =)
Eli kaikki on vallan mainiosti =) =) =) Onneksi.

Lilijana&Nea 6vk
 
Iltaa...

Huono homma kun valvoo. Nyt väsyttää, sitä ei juuri muusta huomaa kuin siitä, et kaikki tuntuu olevan synkkää ja pielessä. Silmiä tai kroppaa ei siis vielä väsytä. On se jännä miten erilailla sitä tuo väsymyskin ilmenee kun on vasta synnyttänyt.

Kiitos jumppavinkistä, ainakin meidän leikki-ikäiset tykkäs istua jalkojen päällä kun pyllykävelin! :LOL: Olihan hauskaa pitkästä aikaa. Ja sit tuli ilonpilaajamies paikalle ja koko hommasta meni hauskuus. Mies on ollu jotenkin outo viime aikoina. Mitään ei sais tehdä ja kuitenkin kaikki pitäis olla tehtynä, koko ajan tuntuu kärtyävän mulle ja vauvankin pitäis vaan nukkua koko ajan. Mie en ymmärrä. Toivottavasti menee ajan kanssa ohi, sitähän sanotaan et seura tekee kaltaisekseen. :/ Ehdin jo siinä hieman loukkaantuakin ja mieskin sitten tiuski et minun pitää muka lukea tenttiin ja sit en kuitenkaan välttämättä lue. No asia eteni mutkien kautta sit siihen et mie tokaisin: jos mies haluaa että vaimokin tienaa perheelleen leipää niin kyllä mies saa siinä tapauksessa auttaa kotitöissä. Ja siihen loppui se riita. Mut kauankohan tätä mökötystä nyt sitten kestää?

Niin, pitääpäs käydä vielä katsomassa uudemman kerran noita jumppamattoja vauvalle. Jos ne kerran on irrotettavissa ne matot niin miksikäs ei sellainen kävisi. On sit helppo pestä. On vaan niin kaavoihinsa kangistunut että ei huomaa metsää kun puut on edessä. Vai miten se menikään... :D

Taian painua pehkuihin, ei tällä väsymyksellä mitään jää kuitenkaan päähän. Mut tiedänpähän nyt ainakin ettei pitäis jättää viimiseen viikkoon lukemista, liian paljon muuttuvia tekijöitä näissä mun suunnitelmissa.

Vilipi
 
epuska riemuitsee
Viime yönä meillä nukuttiin 6h putkeen =) !!!!!!!!!
Äiti on palannut elävien kirjoihin! Uskomatonta! En tiedä mistä tuo johtuu, vai löytyykö tuolle koskaan mitään selitystä, mutta nyt jaksaa taas, ja voi maailma, että elämä näyttää erilaiselta tänään kuin eilen! Virallinen selitys on tietysti se, että tyttäreni fiksuna vauvana ymmärsi sen, mitä neuvolassa puhutiin, ja ajatteli, että: "Ai, tästäkö tässä on kysymys, no, minäpä sitten nukun yöllä, jos niin kuuluu kerran tehdä..." :LOL:
 
Epuskalle :hug: !
Kummasti maailma näyttää paljon kirkkaammalta, kun saa nukuttua.

Möttöseltä on hormooninäpyt melkein lähteneet, oon laittanut kerran-kaks päivässä pahimpiin näppy kohtiin 0.5%:sta hydrokortisonia ja sit ainakin kerran ihan perusrasvaa. Eilen huomasin pesun yhteydessa, et kaverin korvat on kuivat kun korput! :D Korvan taustatkin oli ihan kuivat, nyt oon sinnekkin sit laittanut rasvaa.
Taitaa tää kuiva huoneilma vaikuttaa, voi toista!!! :heart: <br><br>
 
Hyvä epuska, et sait nukuttua. Kyllä ne kunnon unet vaan kummasti piristää mieltä. :hug:

Meilläkin nukuttiin pitkä pätkä alkuyöstä, reilu kuus tuntia. Olis vaan ite ymmärtäny mennä nukkuun ajoissa niin pääsis itekkin nauttiin noista pitkistä pätkistä. :headwall: Tuntuu, et mitä paremmin/enemmän toi poju nukkuu päivällä niin sitä paremmin sujuu yöunetkin. Eilen poju nukku paljon enemmän, kun normaaleina päivinä ja tällänen oli vaikutus yöhön. :D Hyvä näin!

Poio Mein poju sit olikin tosi nätisti eilen vaikka toista epäilin. Me nimittäin jäätiin viä koskariin pidemmäks aikaa ja oltiin kotona vasta kuuden maissa. Kertaakaan ei tullu itkuja ja hereillä ollessakin jakso köllötellä vaunuissa ja jopa nukku niissä. :eek: :D Uskallan siis toistekkin lähtee sen kanssa kaupunkiin. =)

Ihana auringonpaiste pihalla, pääsispä vaan menemään sinne. :/ Mut, voikaahan hyvin. :wave:

-SS- ja poju
 
Annette TäysinKalpee
\|O (Haukotus!).

Viime yö meni pipariks. Vauva nukkui hienosti (9-2.30 ja 3-4.30 ja 5-8). Mut itselle iski vatsavaivaa tuossa puolen yön jälkeen ja vessassa ramppasin siihen ku vauva heräs syönnille 2..30. Ja sitten tuo kolmonen heräs jo 5.30. No aamusta torkahdin sitten kun eskarilainen heräsi ja vahti tuota kolmosta tunnin verran. Vähän helpotti onneksi, mutta kyllä tytyy päikärit ottaa tänään jos vaan pienempien unet sattuu samaan aikaan.

Plääh, menkat on odotettavissa viikon päästä. Vauvan kasvoissa hormooninäppyjä ja tunsin ovuloivani viime viikon lopulla
:whistle: :/ . Eli taas ne ihanat rättipäivät alkaa. Johan se jälkivuoto olikin pari viikkoa poissa.

Täytyy alkaa touhuumaan, etten torkahda tähän koneelle.

Annette ja Joonas huomenna 6vk
 
Huomenta!

Yö meni taas ihan kivasti. Tyttö on nyt joka ilta nukahtanut itse sänkyyn kun sen on sinne laittanut ja kietonut pakettiin. Aamuyöstä heräili kun oli vilu ja nukati taas kun laitoin toisen peiton. Aamulla vauva rohisi niin paljon etten saanut unta.

Pari päivää on ollut yskää ja nuhaa pikkuisella. Osittain laitan kyllä Vantaan energian piikkiin. 16 astetta ei ole mikään sopiva sisälämpötila lapsiperheelle. Silloin oli kyllä kylmä ja kiva pestä peppua kun ei tule kun jääkylmää vettä. :kieh: Vieläkin on aamulla ja aamuyöstä kylmä.

Toivottavasti pakkanen laskis vielä. Olis asioita hoidettavana ja ulos olis päästävä. Mies meni taas töihin. Toisaalta ihan kiva että on vähän omaakin aikaa mutta on siitä paljon apua, vaikka suurimman osan ajasta nukkuikin.

Epuskalle :hug: Hyvä kun sait nukuttua. Meillä tyttö nukkui putkeen 4-5 tuntia päivällä (nyt 3h max) ja kun on itse väsynyt, niin ei sitä lasta jaksa herättää kun se viimein nukkuu (vaikka se olisikin ratkaisu ongelmiin).


Lili 30v. tasan ja Pikku-Myy 6vko 3pv
 
meilläkin on parina yönä nukuttu 6h putkeen se on luksusta. muuten hyvä mut pakottaa tissejä....jo aamuyöstä.

taudit alkaa pikkuhiljaa helpottaa, mulla teki vaan flunssan jälkitautina ... eilen illalla oli jo niin pahaolo, kun en ollunna 3 päivään syöny oikein mitään ruokaa. vissiin verensokerit laskenu tooosi alas. ei taho oikein nytkään maistua. pakko vaan syyvä jotta sais emmikin maitoa.

niin ja tosta nukkumisesta mie sanon sen verran et parhaiten emmi nukkuu mahallaan . jos mä laitan selälleen saattaa nukkua 15-30min, mut sit herää ähisemään. eli meillä nukutaan masullaan

nipsu ja emmi 1kk 18pv
 
moro!

Meillä nukuttiin viimeyö pitkästä aikaa omassa sängyssä!! :saint: Siis neiti nukkui omassa sängyssään.. viimeaikoina kun ei ole siellä suostunut nukkumaan kuin päivällä!

Täällä taas ihana aiurinkoinen ilma mutta pakkasta piisaa joten ei vieläkään ulos! Sais tulla jo kesä!!! Mä niin ootan sitä..

Huomenna mulla olis sitten parturi aika!! :) Jee vähän mä oon ootanu sitä kun kuuta nousevaa!! Ihana saaha vähän uutta ilmettä!

Mites teillä meni se tapaaminen siellä tampereella? Harmi kun ite asun niiiin kaukana!

Eilen heitettiin cuplaton pois! Saa nähä miten vaikuttaa..toistaseski ainakin ollunna suht tyytyväinen..toivottavasti jatkossakin olis! Helpompihan se olis jos ei tarreis antaa mitään..

Aurinkoista päivää kaikille!! B)

Iitta ja rinsessa (huomenna puoltoista viikkoo!!)
 
Heipsan!

Mie huutiksesta huusin jumppalelun poitsulle, kun ne on ihan törkeän hintaisia uutena (kävin katsomassa BR-leluista...) Esikoiselle viritin vain kylpytakin naruun roikkumaan helistimiä yms, tälle nyt panostan kaikennäköiseen, jotta kehityksessä kuljettaisiin edes hieman mukana. ikää on nyt kuukausi ja eilen ostin mobilen, kun sairaalassa epäilivät, ettei seuraa katseellaan. Höpöhöpö. Oikein kiinnostunut on mobilesta ja sen eläimistä! Kantoliinaa olen yrittänyt metsästää huutiksesta, koska kovasti haluaisi olla sylissä ja pitäisi kuitenkin kotitöitäkin pystyä tekemään. Toiseksi kantoliina kuulemma kehittää tasapainoaistia ja hermostoa, niin tottakai minä kokeilen sitäkin. Jumpataan jalkoja ja käsiä päivittäin..

Epuskalle :hug: :hug: voimia paljon vaativan vauvan kanssa.. Meidänkin poitsu on temperamenttinen ja ilmaisee kyllä lujaa, jollei kaikki tapahdu just nyt ja heti.. se nyt tästä puuttuisi että sekottaisi yön ja päivän. Koita nyt nukkua aina kun vauvakin ja painosta itsellesi se työntekijä kotiin!!! minäkin olen moista suunnitellut, mutta ajattelin kyllä yrittää jaksaa koko lauman kanssa. Saan ensi viikon harjoitella kotona olemista elukkalauman ja lasten kanssa, sitten mies pitää talvilomaa viikon..

Eilen käytiin muuten kirkossa harjoittelemassa käytävää pitkin kävelemistä ja huomenna menen lyhennyttämään pukua... :D
 
Hui pakkasta!

Olipas hippasen kylmä auto kun aamulla sinne kouluun lähdin. Ei tehnyt kyllä ollenkaan mieli istua sen tentin jälkeen auton penkille. Kun ei toimi ne penkinlämmittimet. BRRR! Kotonakin jalat jäätyy ilman villasukkia, pidä nyt sitten siinä lasta lattialla jumpalla. Yritin raivata vaunuihin paljon tilaa koppaan, mutta eipä tuo viihtynyt siellä leikkimässä. Kun eihän sieltä näe sisaruksia.

Tuolla aikaisemmassa ketjussa oli puhuttu et kuuden viikon iässä vauvoilla on jonkinlainen "kitinäpiikki". Enpäs ole ennen kuullutkaan. Voiskohan se nyt sitten olla sitä? Kun ei se uni tule kerta ilman kitinää.

Ruokaa taikomaan, pitää vissiin alkaa taas keventämään. Tympäsee vaan keitetyt vihannekset, yöks. Tuoretta pitis saada. Tulis jo kesämpi.

Vilipi ja Krista
 

Yhteistyössä