TAMMIVAUVAT 2007

Annette: Pikkusen oon kade!!!!!!!!!!!! Mulla on vielä 10kg lähtöpainoon :whistle: Mutta eilen illalla ku taivastelin näitä kiloja saunassa niin hokasin et mullahan on loppu elämä aikaa karistella näitä läskejä. Kun ei enää raskauden takia kiloja voi tulla... Että pitänee olla tyytyväinen että tästä kropasta on kolme mahtavaa lasta tehty ja saatu :D
 
moi :wave:

Käväisin tuolla jälkitarkastuksessa,kaikki ok ja todella siistiä sanoi lekuri ettei uskoisi että täältä on synnytetty 5vko1pvä sitten (ylpistyin..) ja et kiloja on jäänyt..(äh tiedän...) siis painoin saman verran kuin ekan kerran neuvolassa rv10,puolessa vuodessa kun vauvaa yritettiin kilot pääsivät tulemaan salaa yllättäen kaikkineen 9kg,urakkaa on mut pikku hiljaa pikku hiljaa ettei imetys häiriinny. Lekuri painosta lähinnä astman takia sanoi ja kun se verenpaine oli raskaana ollessa korkeella ettei tulisi normaali olotilaan se. Esikoinen oli hyvä eilen kun tuli keväntäjät.fi mainos tv:stä sanoi et äiti liity säkin tuohon niin sullekin tulee pieni maha(mulla kun on semmoinen pieni röllykkä tuossa ja himpun verran lanteilla kiloja) kysyin et miksi niin poika tuumasi et sä olit kivemman näköinen silloin kun sulla oli pieni maha(aika paha kun 6v tuumailee tuollalailla,ei ainakaan äidin itse tuntoa nostanut..) :ashamed: :LOL:

Jep jep et semmoista ..
Meillä nukutaan vaihtelevasti yöt,omassa sängyssä pyrin nukuttamaan,mies haluisi vauvaa meidän väliin useamminkin..
pää periaatteitain menee siten et sankyynsä menee ilalla ja jos hyvä yö nukkuu siinä aamuun asti kahden kolmen tunnin syönti välillä,vaipat vaihtaen ja kakat pois kosteusliinalla,mut jos huono yö poika jää väliin nukkumaan siinä 130-2.30 yöllä ja aamuun asti siiä sitten nukkuu kun isi pitää kädestä kiinni ja silittelee ja nenät vastakkain ne siinä kyhnöttää :whistle: :heart:
Rasvaillaan silloin tällöin ja talkkia kun ei rasvailla. =)

Lekurista vielä siis voitteko uskoo semmoinen n40v lekuri mies sanoo ettei mielellään kirjoita pilleri reseptejä imettäville äideille ja kyse oli minipillereistä :whistle: siis haloo toitotti koko ajan et sama teho on imetyksellä kuin minipillereilläkin..sii EN USKO!! mitenkäs nää lasten esim.11kk ikäerot selitetään.. outo periaate sillä.Sano et jos ei vuotoja ole minkäänlaisia niin pillerit turhia,sanoin vaan et juu mut en haluu leikkiä sen asian kanssa et sitten taas tarvitaan äitiysneuvolan palveluita :headwall: . Kyllä se reseptin kirjotti puoleksi vuotta.Mukava lääkäri muuten ja tosi lämpösen oloinen jne. mut toi ihmetytti :/ :)

Nappa ja poika 5vko
 
MOi pitkästä aikaa! :wave:

Meillä on myös kantoliina, mut ei olla opeteltu vielä oikeestaa käyttöö, ku en osaa sitä solmua tehä... tai en oo löytäny siihen ohjetta... jospa netistä löytys ku rupeis ettii...

Meillä on kerran rasvattu tytön jalat ja kädet ku hilseilivät, mut sen jälkeen on tosi hyvä iho ollut ja ei oo rasvattu. Edes kylpyveteen ei lisätä mitään, ku sanoivat synnärillä, et ei oo pakko lisätä mitää jos iho on hyvänä. Taipeisiin laitetaan sinkkivoidetta (suositteli meille sitä, ku se tekee semmosen kalvon iholle ja siks se ei sit pääse hautuun ja punottaa.)

Edelleen neiti nukkuu yöt hyvin. n 4-5 tunnin pätkät yöllä nukkuu ja kerran herää syömään. vaippa nopeesti vaihetaan meillä myös kosteuspyyhkeellä pyyhkien. Meillä siis kivut loppu ku aloitettiin cuplaton ja rela tipat.

Neuvolasta eilen terkka kävi ja painoa jo huikeet 4470g :whistle: Hyvin on siis kasvanu ja maito riittäny. Syntymä paino oli 3350g.

nyt hoitohommiin! mallu+manta 3vk 6pvä.

nii joo meillä on myös on nimi päätetty ja kastepäivä myös. :)
 
MOi pitkästä aikaa! :wave:

Meillä on myös kantoliina, mut ei olla opeteltu vielä oikeestaa käyttöö, ku en osaa sitä solmua tehä... tai en oo löytäny siihen ohjetta... jospa netistä löytys ku rupeis ettii...

Meillä on kerran rasvattu tytön jalat ja kädet ku hilseilivät, mut sen jälkeen on tosi hyvä iho ollut ja ei oo rasvattu. Edes kylpyveteen ei lisätä mitään, ku sanoivat synnärillä, et ei oo pakko lisätä mitää jos iho on hyvänä. Taipeisiin laitetaan sinkkivoidetta (suositteli meille sitä, ku se tekee semmosen kalvon iholle ja siks se ei sit pääse hautuun ja punottaa.)

Edelleen neiti nukkuu yöt hyvin. n 4-5 tunnin pätkät yöllä nukkuu ja kerran herää syömään. vaippa nopeesti vaihetaan meillä myös kosteuspyyhkeellä pyyhkien. Meillä siis kivut loppu ku aloitettiin cuplaton ja rela tipat.

Neuvolasta eilen terkka kävi ja painoa jo huikeet 4470g :whistle: Hyvin on siis kasvanu ja maito riittäny. Syntymä paino oli 3350g.

nyt hoitohommiin! mallu+manta 3vk 6pvä.

nii joo meillä on myös on nimi päätetty ja kastepäivä myös. :)
 
MOi pitkästä aikaa! :wave:

Meillä on myös kantoliina, mut ei olla opeteltu vielä oikeestaa käyttöö, ku en osaa sitä solmua tehä... tai en oo löytäny siihen ohjetta... jospa netistä löytys ku rupeis ettii...

Meillä on kerran rasvattu tytön jalat ja kädet ku hilseilivät, mut sen jälkeen on tosi hyvä iho ollut ja ei oo rasvattu. Edes kylpyveteen ei lisätä mitään, ku sanoivat synnärillä, et ei oo pakko lisätä mitää jos iho on hyvänä. Taipeisiin laitetaan sinkkivoidetta (suositteli meille sitä, ku se tekee semmosen kalvon iholle ja siks se ei sit pääse hautuun ja punottaa.)

Edelleen neiti nukkuu yöt hyvin. n 4-5 tunnin pätkät yöllä nukkuu ja kerran herää syömään. vaippa nopeesti vaihetaan meillä myös kosteuspyyhkeellä pyyhkien. Meillä siis kivut loppu ku aloitettiin cuplaton ja rela tipat.

Neuvolasta eilen terkka kävi ja painoa jo huikeet 4470g :whistle: Hyvin on siis kasvanu ja maito riittäny. Syntymä paino oli 3350g.

nyt hoitohommiin! mallu+manta 3vk 6pvä.

nii joo meillä on myös on nimi päätetty ja kastepäivä myös. :)
 
heippa mammat!

meillä on ollut ohjelmarikasta elämää viimepäivät. on vietetty nimipäivää, kerhoiltu, kyläilty ja ollut vieraita lapsia hoidossakin. pääsin jopa hierojallekin kun miehellä oli aika varattuna ja flunssa iski hällä päälle.

meillä meni d-vitamiini vaihtoon. d-vitoli vaihdettiin jekovittiin. eilen nostettiin annos 2 tippaan ja iltasella huudettiin kipuja 3 tuntia. tänään samalla annoksella kokeiltiin ja rauhallista on. ilmeisesti eilen oli ilmaa vatsassa. saapi nähdä miten käy jos huomenna nostaa annosta.

rasvailuja ei ole paljoa harrasteltu. enemmän juuri talkkia vaippa-alueella.

ja öisin ei sitten millään nukuta omassa sängyssä. viereen nukahtaa heti mut yritäpä siirtää :headwall: alkaa vaan ahdistaa nukkumisasento ja se et on sängyssä ahdasta kun tuo esikkokin joka yö tulee viereen. mä en edes herää esikon öisiin kulkemisiin :eek: herään jossain vaiheessa kun poika alkaa pyörimään ja tulee ahdasta

jotain piti vielä kirjotella mut pääsi unohtumaan.....

t. mikki ja neiti 3vko5pv
 
kanappa mun mielestä on mahtavaa jos on jälkitarkastuksessa samoissa mitoissa kuin rv 10. ja sulla on ollut vielä noin aikaisin tarkastus. itse olin rv 10 alle lähtöpainon joten ei mitään toivoa että olisin itse siinä kunnossa parin viikon päästä. kiloja tuli 11 ja vielä jäljellä 6.
 
*tarjoaa maljan kaikille*

Aihetta juhlaan! Lonkan liikkeen lisäksi eilen todettiin reipasta liikettä myös polvissa! Meinasin itkeä ilosta! Niin korkea vamma, mikä pojalla on, niin tämä on jo Erittäin Hyvä asia!! :D :D :D

Jätin yhdestä trikooliinasta huutikseen tarjouksen, Hippu on semmoinen sylivauva, että huhhuh. Taitaa ottaa takaisin sitä läheisyyttä, joka kaksi viikkoa evättiin...
 
Oi ihanaa melle! Onnittelut ja jaksamista vauvalle :heart:

Aamulla kävin taas kilpirauhaskokeissa, pakkasta ei ollu ku -16, tuntui niin lauhalta :D Mutta siltikää ei päästä vauvan kans ulos, isommat kyllä kävi jo. Siinä tk:n pihassa yhtäkkiä huomasin et miten vaivattomasti sitä pääsi ulos autosta :D Tulipa hyvä mieli, vielä ku viimeyön pystyin nukkumaan jo mahallaan ja vauvaki antoi nukkua viiteen asti :p
Eilen tuliki sit koko päivä riekkastua, heitin petivaatteet ulos ja siivoilin koko ajan jotain... Tänään saa rauhoittua vaan.

Kattoiko joku eilen Idolsia? Luulin ettei mua kiinnosta enää moiset ohjelmat ku se Agnes oli ihan yliveto mut kummasti nyt taas ku semifinaali alkoi niin pysyttelen telkun ääressä :whistle: Ja ku eilen se Ari lauloi niin johan lähti jalat alta :D Aika mahtavan kuulonen ääni!!!

Meillä poika täytti tänään 1kk! Aika menee taas nopeaa... Onneksi mies saa vielä ens viikon olla kotona! Pakkasten takia, ku ulkohommia tekee. Mutta ihanaa että on kotona, enpä taija enää töihin sitä päästääkkää :LOL:
 
Ihanaa Melle, tuollainen tuo niin iloisen mielen, kun näkee hyviä muutoksia tapahtuvan :)

Meillä takkuaa tuo imetys. Eilen meni niin että söi aamu maidot ja aamupäivämaidot tisuista. Sitten päivällä annoin pullosta ja meni 2dl. Iltapäivällä koitin söi joten kuten, mutta 5-10min päästä oli uudetsana nälkä ja pullosta lisä maitoa...illalla uudestaan tisuja ei kelvannut no ajattelin että kelpaahan sitten ennen nukkumaan menoa tisu maitoa, mutat ei sillonkaan vetäs pullosta eka 120ml ja sitten vielä jäi nälkäseksi ja 40ml lisää ja nukkui 7tuntia.

Aamulla annoin ekaksi pullosta 100ml ja sitten kaksi seuraava syöttöä taas tisuista kelpasi kyllä mutta kaksi tuntia ja nälkä taas ja sitten pullosta 120ml vetäs.

Onko kellään muulla tälläisiä ongelmia...tai oisko teillä neuvoja?

Olen itse miettinyt että pitää vaan miettiä että imettää sillon kun tulee ja poika saa imettyä, mutta en jaksa huudattaakkaan sitä. Ja sitetn muina kertoina annan vaan korviketta suosiolla. Saakoot sitten sillon vaan ne tissi maidot kun syö 2-3x päivässä ?

 
Kiva lukea teidän muiden kuulumisia täältä, itse vaan niin harvoin ehdin mitään kirjoittelemaan, kun usein koneella ollessa on vauva sylissä.

Harmilliset noi kovat pakkaset, kun joutuu päivät vaan päivystämään sisällä vauvan kanssa. Mä haluaisin jo kovasti vaunulenkille. Mies on kuskannut ja hakenut esikoista eskaristakin kesken työpäivänsä, ettei mun tarvii vauvan kanssa tonne pakkaseen lähteä lainkaan. Vaikka autolla mentäiskin niin eskarin parkkipaikalta on kuitenkin tosi pitkämatka sinne esikoulun sisätiloihin niin ulkona joutuis vauvan kanssa kävelemään.
Mies silti muutenkin vie tuota esikoista aina aamuisin eskariin, kn lähtee itse töihin siihen aikaan, mutta mun olis tarkoitus hänet sieltä kotiin hakea, kunhan vaan ilmat lauhtuu.

Meilläkin on ristiäispäivä päätettynä, mutta nimen kanssa on vähän kädenvääntöä. Etunimi on valmiina, ollut jo raskausajasta lähtien, mutta toisista nimistä ei miehen kanssa olla päästy sopuun. Täällä on ollut puhetta noisa isyyden tunnustamisista. Muistan esikoisen aikaan kun ei vielä oltu naimisissa niin meille osui kyllä kohdalle todella ikävä täti isyyden tunnustukseen. Jäi paha maku kyllä molemmille siitä käynnistä. Mienasi ehdoin tahdoin laittaa meidät dna-testeihin, ja piti miestäni lähes typeränä, kun ilman testejä suostui tunnustamaan lapsen... Kiva kuulla, että teillä toisilla on mennyt nuo käynnit mukavammin.

Tuosta painostakin on ollut puhetta. Mä oon kummasti taas lähtöpainossani eli 54kg näytti vaaka kun muutama päivä sitten kävin. En oikein itsekään ymmärrä minne ne kilot katoavat, mullekin kun kuitenkin tuli n.13 kiloa ja samoin esikoisesta, ja silloinkin kaikki lähtivät muutama viikon kuluessa ilman, että olisi edes ehtinyt laihduttamaan. Kuvittelin vaan, että nyt olisi kilot tiukemmassa, kun tuli aivan liikaa herkuteltua suklaata tämän raskauden aikana...

No niin, nyt alkaakin sängystä kuulua sellaista tuhinaa, että herralla taitaa alkaa ruoka-aika lähestymään.. Heippa!

Ella ja poika tasan 3 viikkoa
 
epuska
Imetyksestä, nyt en muista kuka kyseli, mutta meillä on vähän sama homma. Välillä pulloa annetaan, toisinaan sitä menee, toisinaan ei.Aluksi meni enemmän, ilmeisesti maidontuotanto on parantunut ajan myötä.Mä tein silleen, että imetin joka kerta ensin, ja sitten jos nälkä jäi annettiin pulloa. Suoraan pulloa ei yleensä annettu muuta kuin silloin, jos tyttö heräsi n 30 min imetyksen jälkeen, eikä mulla olisi ollut maitoa, mitä tarjota. Tuosta on kuitenkin mulle jäänyt vähän sellainen epävarma olo, että riittääkö maito vai ei. Joten meillä on pullo "varalla", annetaan siitä jos tuntuu siltä että nälkä jää vaivaamaan.
 
Minäki nyt sitte tilasin niitä nimikkoservettejä :D Tässä osoite jos jollaki kiinnostaa www.vimpelinkirjakauppa.fi 2pakettia (40kpl) kuvalla, nimellä ja päivämäärällä postikuluineen maksoi 14e

Nyt ois enää -13 pakkasta, parilla ku laskis vielä niin uskaltais lähtee vauvan kans ulos...
Nyt poika tuhisee liinassa, oli hieman ilmavaivoja mut näytti helpottavan tässä :heart:
 
Nyt on sitten isyys tunnustettu.
Vauva sai jäädä kotiin lämpimään ja virkailija oli tosi kiva. Meidän edellinen lastenvalvoja on joku legenda Tampereella. Ikuiset ajat tehnyt työtään ja toimiikin sen mukaisesti. Päästiin viimeksi sitten entisajan tunnelmaan. Ei ole susipareilla ollut silloin helppoa ei.

Ja nimi on virallinen heti maanantaina, pastori hermoili turhaan. Ristiäiset on siis lauantaina. Iik, sitä ennen pitäisi tätä meidän remonttia saada etenemään hurjasti. Listapaketteja lojuu lattioilla ja tapettirullia keittiön pöydällä. Tämmöistä tämä.

Mellelle onnitteluja! =)

En eilen käynyt koneella ollenkaan, ihmeellistä.

Epuska: Kiva jos liina kiinnostaa. Laita mulle sähköpostia niin keskustellaan aiheesta lisää =) anski.m@elisanet.fi
Mies huomautteli mulle heti, että rikoin netikettiä myymällä täällä jotakin. Sori. :ashamed: Niin, saa mulle muutkin kirjoitella. :)
Mähän voisin skannata noi sidontaohjeet ja lähettää s.postilla niille joilla ei ohjeita ole. On varmaan aika hankalaa koittaa ite keksiä kuinka se viritys toimii...

Meidän esikko tempaisi taas. Tuli aamulla meidän väliin jatkamaan unia, ja kun mies lähti syöttämään vauvaa, pissasi tahallaan meidän sänkyyn. :eek: Hermo tohon pissiskelyyn kohta menee. Nyt on onneksi ollut pitkä aika ettei mitään ole tullut, mutta että tahallaan...prkl. Meidän petarin päällinen ei edes mahdu pesukoneeseen. Tosi kiva. :/

Vauva vaan syö ja kasvaa. Eilen yritti jo jutella jotakin. Söpöä. :heart: Valvomisjaksot aina vaan pitenee, eilenkin yksi viiden tunnin ja toinen parin tunnin valvominen.

myyrä ja martti 5vko 1pv (koskahan jää nää päivien ilmoittelut...)
 
Mulla on jonkun muun nimimerkki!
Huomasin vast nyt, että mulla on jonkun toisen yksityisviestejä vaikka millä mitalla. Puhelinnumeroita sun muita. Ihmettelinkin, kun sain profiilin, kun siinä oli jo valmiiksi kirjoitettuja viestejä jonkun verran ja viimeisin kirjautuminen marraskuussa. Juurihan mä vasta tän profiilini sain!
Hyvin tuntuu toimivan sivuston suojasysteemit.
Älkää siis laittako mitään mitä ette halua muiden tietävän edes y-viesteihin!!

Pakko vielä laitta noista kiloista. Mulla on vielä jäljellä 16kg lähtöpainoon eikä paniikkia. :D Kyllä ne siitä lähtee pikkuhiljaa. Viimeksikin lähti 28kg. Nyt en tosin ole imettänyt ja on tämä lääkitys...no, lähtee ne kuitenkin. Vai... :\| <br><br>
 
Moikka!!!

Ihana uutinen Melle! :hug: :heart:

Käytiin tänään tuolla Ideaparkissa ja löydettiin ihanat nimiäis vaatteet!
Samalla kertaa ostettiin meille uus sohvapöytä,
eli aika kallis reissu tuli. :/
Möttönen nukku koko reissun! Nukahti autoon mennessä ja vietti vaunuissaan sen ajan mitä tuolla meni. Kotona sit pikkuhiljaa heräili reilu 3 tuntia myöhemmin.
Kaverilla on kyllä mun unen lahjat! :LOL:
Meillä olaan nukuttu viimeset 5 yötä niin, et puolenyön maissa mennään nukkumaan ja jätkä herää syömään 5-6 maissa.
Sit nukutaan vielä tuonne 8-10 asti. ;)

Tilasin tuon kirppari-palstan kautta meille Ruskovillan kapalon. Maksoin puolet vähemmän mitä tuo olis ollu uutena. Tänään tuli ja nyt pyörii koneessa käyttöä varten.
Sain myytyä oman rintapumpunikin tuon kirpparin kautta.

Luultiin aamulla, et meidän pojalta irtoo päänahka!
Kylvetettiin jätkä illalla ja laitettiin päähän ja muuallekkin kunnolla sitä babyoilia. Sit aamulla harjasin tukkaa niin siinä alko irtoomaan oikein kunnon retaleita.
Kuoriutu koko päälaki! :saint:

Poio&Möttönen. Huomenna tasan 4 vkoa! Niin se aika vaan vierii..<br><br>
 
Heips!!!

En oo paljon kerenny täällä lueskella. :ashamed:

Meillä terveydenhoitaja kävi eilen tekemässä kotikäynnin. Vauvelin paino oli sillä ikiaikasella kalavaa'alla 4600 g, eli on hyvin ruoka maistunu.

Mulla ei vielä ihan oo tullu maitoa edelleenkään neidin tarpeisiin saakka, tosin pienestä kiinni, kun eilen meni joku 60 ml korviketta, et eiköhän sitä kohta jo tuu tarpeeksi...

Ähinää kuuluu taas vauvan laatikosta, nukkuu siis edelleen tuos äippäpaketin pahvilaatikossa, on hiukan iso siihen, mut aattelin kun on näitä kylmiä ilmoja ja tuntuu et tuolla laatikossa lämpimämpi, kun tää meidän vanha puutalo on aika vetonen.... Puilla lämmitetään. =)

Mun kestoilu on toistaseks jääny sit muutamaan kokeilukertaan. Kastuvat kyl hullun pian. Puoli tuntia ja litimärkä :(
Ehkä mä en osaa laittaa kunnon systeemejä. Mut kun noi tollaset kaikki samassa vaipatkin kastuu pian. :snotty:

Voi kun ilma lämpiäis. Meillä oli täällä tänäkin aamuna 29 pakkasta ja nyt on sit 25. Ihokin kuivuu kauheesti kun on niin kuivaa. Ja toi puiden kantaminen on kans sellasta. No mieshän sen hoitaa, mut sit niistä tulee roskaa kauheesti. Noo eipä sit enempää valitusta tällä kertaa ;)

Koitan nyt lueskella, mitä kaikille kuuluu.

Emppu ja "Hemppa"-tyttö 12 päivää :heart:
 
Tuolla palstalla on parikin ketjua nivustaipeitten ongelmista.
Meilläkin jätkällä punottaa vähän toinen puoli, mutta olen sitä yrittänyt välillä rasvata joko sinkki voiteella tai sit Bepanthenilla.
Kuinka usein teillä pestään vauvan pylly???

Voi kun tuo pakkanen laskis vielä vähän, nyt on mittarissa -14 ja haluaisin niin paljon ottaa tuon jätkän mukaan asioille. Saatais kumpikin vähän happea ja isi sais vähän omaa aikaa.. ;)
 
Vauvan pyllyn pesusta

Meillä pestään usein, elikkä aina kun on kakat, mitkä löytyy oikeestaan joka kerran, kun vaippaan katsoo :)
Ehkä jonkun 6-7 krt vuorokaudessa pesu. Oon tavallista Novalania sit laittanu vaan pyllyyn ja sinne nivusiin kans joka kerta kun pesty, hyvänä on pysyny.
Siellä sairaalassa kun vauveli vielä oli, niin sil oli hiukan nivuset rikki, mut ovat tuolla pelkällä Novalanilla tulleet kuntoon, nyt ihan ehjät, eikä punotakaan. :)
Mä en oo koskaan käyttäny lapsillani talkkia, en oo oikein osannu sitä käyttää.
 
Mies lähti aamulla remonttihommiin ja nyt on eka aamu takana päin et oon ihan yksin lasten kans :D Hyvin on menny, vielä ainakin. Miksihän vauva herää aina sillon ku muillaki ois ruoka-aika ja tahtoo tietty heti evästä? Pitää alkaa muuttamaan muitten ruokailuaikoja jos aina menee näin et kerkee ruuat jäähtyä tai palaa pohjaan ennen ku päästään syömään. Nuo ku pitää isommatki vielä syöttää, tyttö kyllä välillä syö ite ihan hyvin mut poika (2v8kk) ei vieläkää suostu varsinkaa puuroja ite syömään!

Poio: Me pestään takapuoli aina aamulla ja illalla ennen ilmakylpyä ja tietty sillon ku kakkaa eli kerran ehkä pari päivässä. Tarpeen mukaan siis.

Ei tänäänkään ulos :\| Alkaa jo tympimään! Eilen kävästiin vauvan kans hetki tuossa pihalla, pitemmälle ei uskaltanu lähtee, oli melkoinen tuisku.

:heart: Poika hymyili tänään eka kerran kunnolla!!! :heart: Ikää nyt 1kk 4pvä
 
Heippa mammat!

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja mittarissa kymmenen astetta pakkasta. Lähdetään koko perhe ulos ja ehkä samalla käydään vähän Stockmannilla...
Viime yönä meillä ei nukuttu kolmen jälkeen, koska poika oli sitä mieltä, että enää ei nukuta! Viimein kymmenen aikaan pikkutyranni nukahti ja saatiin nukuttua parin tunnin unet. Ihanaa!!
Hillopullalle sellaisia terveisiä, että toi runsas kakkaaminen on aivan normaalia. Meidän poika tekee aivan samaa ja ehdin jo kysäistä sitä neuvolatädiltäkin ja se sanoi, että yhtä normaalia, oli se sitten kerran päivässä tai joka vaipassa...

Nautitaan auringosta ja toivotaan, että pakkaset laskisivat, niin kaikki pääsisivät ulos nautiskelemaan!

pulleroballerina ja möykky 5 vko 4 pv
 
Siis ainakin meidän vauvat on ollu tollasia kakkatykkejä!
Keskimmäinen vallankin kakkasi noin 15 kertaa vuorokaudessa ja sitä sit veinkin viiden viikon iässä lääkäriin kun olin ihan et ei oo normaalia... Voi sitä vaippamäärää!!!
Sille tehtiin vaik mitkä testit, mut mitään vikaa ei löytyny. Lääkäri sit vaan totes et se on tosi yksilöllistä se kakkailu tissimaidolla, et tää on toinen ääripää ja toinen on sit joku kerta viikossa. :\|
Niin ja painokäyrä oli jyrkkä ylöspäin, et tosi hyvin nousi kuitenkin pojalla paino ja paljon söi vauva....

Tämä tyttö ja tuo esikoine, joka tyttö myös ovatkin sit hiukan vähempi tykitelleet, et alle 10 kertaa päivässä. Joku kuusi kertaa tai kahdeksan...

Kaipa se on myös siitä merkki et ruokaa saa riittävästi ;)
Vai ylensyötänkö mä lapsiani? :whistle:


Niin meilläkin on muuten jo nimi keksittynä / päätettynä, mut ei olla sit vielä niitä ristiäisiä sen kummemmin pohdittu. Täytyykin nyt ottee asiaksi se homma. Ois se kiva aika pian jo saada se kastejuttu hoidettua, niin ois toisella sit virallisesti oma nimi.
:)

Emppu

Ai niin, mullakin tuo kestoilu on aika jähmeetä ollu, pari kertaa oon laittanu keston. Ne vaan kastuu tosi äkkiä ja sit muutenkin vaippaa saa vaihtaa niin hullun usein. <br><br>
 
hei. nyt ei pystykkään pistämään isoja alkukirjaimia kun neiti sylissä yhdellä kädellä kuulumisia kirjoittelen..
meillä on mahan kans ollu häikkää sen d-tipan jälkeen..ei sitä kitise ja tyytyväinen on oloonsa mut sit kun on kakka-aika! maha toimii noin 1-2vrk välein ja neiti huutaa tuskaa ennen kuin on ensimmäisen kovan kikkareen saanu ulos, sit rupeaa paremmin luistamaan..onneks tosiaan muuten maha ei vaivaa, ainut ei pierii melko paljon..
onko mitään tietoa mitä näin pienelle vois antaa pehmittämään mahaa? johtuiso sit kun korvikkeella on nyt, NANia syö...

ristiäiset sovittu papin kans ens kuun alkuun ja vihdoinkin nimi valittu..loppupelissä päädyttiin samaan jota odotusaikana mietin..

mut nyt taas touhuilemaan...
 
galateija: Mallasuutetta saa antaa vauvalle mahan pehittämiseen ja tytölle se hyväksi todettu!
Tää jäbä alkuun kans kakkas joka vaippaan mut nyt harventunu niin et kerran tai pari päivässä. Esikoisella oli yhteen väliin kerran viikossa kakka päivä ja sitä kans sit tuli niin ettei vaippa riittäny vaan sitä tuli pöydille yms :x Että ihan yksilöllistä on :D

Ihanaa, mekin päästiin lenkille! -11 oli pakkasta ja aika tyyni ilma, käytiin "pitkä" lenkki koko perheen voimin. Itellä päässy kunto sen verran huonoksi et loppumatkasta tuntu ettei jalat kanna :whistle: Mutta perille päästiin ja saunaan tässä aletaan valmistautumaan
 

Yhteistyössä