TAMMIVAUVAT 2007

Hilmuska pikaisesti
Kränä: Minä tilasin nimikoidut servetit Kultapainosta (www.kultapaino.com, (02)8673375 ), koska sieltä löysin mieluisimman kuvan. En muista juuri mitä ostokseni maksoi, mutta netistä löytyvät hinnat.

Muita löytyi esim. www.riitankoristepaino.com, www.swefi.com.. Googlettamalla löytyy muistaakseni muitakin. Joku Now and Forever (tms) sivustokin oli, mutta siellä oli aika suuret toimituskulut. Toivottavasti näistä on jotain apua.. Laitan lisää osoitteita jos tulee mieleen.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 10:05 Kränä kirjoitti:
Pullovauvat: Kuinka paljon teijän vauvat syö vuorokaudessa??? Tuntuu hirveeltä ku meijän jätkä vetelee jo 800ml päivässä! Kirjassa oli et 0-1kk ikäiset syö noin 500-600ml.... Pojalla ikää siis nyt 4vk 1pvä
Meillä menee tota Nannia aikalailla sama määrä kun sulla. Laskettiin, et sellanen reilu 800ml menee päivässä. Poikkeuksia tietty on. Välillä menee enemmänkin!
Möttönen syö yleensä sen 100-120 ml kerrallaan näin päiväseltään 3 tunnin välein. Yö mennään yhellä syötöllä.

Kiitos rasvus avusta kaikille!
Aateltiin, et rasvaillaan tota ihoo just kylpyjen jälkeen ja sit kun tarvetta on. Pyllyyn, ja tonne taipeisiin voi useemmin laittaa.
Cartsa, meille sanottiin tuolla neuvolassa siitä öljystä. Jos päähän tulee paljon karstaa, niin öljyä päähän ja lakki perään! :D
Vielä ei onneks tota karstaa oo.<br><br>
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Meille siis syntyi tyttö 29.1. rv 41+3, 4410 g ja 52 cm. Pipa 36,5 cm.
Eli ei tienny lääkäri kun piti tulla pieni ja etuajassa! Noo..

Synnytyksestä kerron sit kun saan kaks kättä käyttöön, nyt on tyytyväinen nyytti sylissä.
Eilen vasta tuli vauva kotiin, äiskä pari päivää aiemmin.

Mutta nyt voidaan hyvin ja eka yö kotona meni loistavasti! Rinsessa heräs kerran syömään ja nukkui kaks neljän tunnin pätkää siinä ennen ja jälkeen.... OHHOH! Ei kannata vielä tuulettaa... Ens yönä ehkä herätään kahen tunnin välein.

Syntymäpaino meillä on jo ohitettu, eilen oli 4460 g.

Mutta myöhemmin tosiaan lisää.

Emppu ja "Heimotar" 8 päivää

( sittenkin siis tyttö!!! :heart: )


:heart: :heart: :heart:
 
Heips!

Kyllä meilläkin menee n. 3,5 purkkia korvikemaitoa vuorokaudessa pikkuneitille ja ikää tulee perjantaina vasta se 3vk..Onkin se kyllä kasvanut!!
Muutama päivä sitten annoin ensimmäisen D-vitamiini tipan ja tais jäädä viimeiseksi..Ainakin siis toistaiseksi ja merkki kyllä vaihtuu varmasti. Jekovitia annoin ja kyllä tuli maha kipeäksi. Kahteen päivään ei sit kakannu ja eilen tuliki kunnon lasti, vaan piti sitä kyllä änkätä naama punaisena itkun kans´! Kaks täyttä vaippaa ja sit pariin vielä tuhrut! Onkos se niin et kun menee 8dl korviketta niin d-vit. lisää ei enää tarvittais? ei tässä ole kiirettä vielä aloittaakkaan.. mut nyt neiti taas vaatii äitiä...
 
Hih....

Tuolla sairaalassa kun otin syöttöpunnituksia ja osittain sai neiti pullosta, niin taisi tällä viikon ikäisellä jo olla jotain 800 ml päivässä.
Siis yhdellä syötöllä menee noin 100 ml....
Ihan ei vielä tissimaito riitä, kun pieni oli lastenosastolla, enkä päässy niin usein imettään, kuin mitä ois tarve ollu, siis esim. öisin en käyny ollenkaan, et sit vaan lypsin sitä maitoa ja sehän ei oo ihan sama.

Että sellanen on meidän suursyömäri! Mutta onhan hällä jo tuota kokoa =)

Emppu taas...
Nyt pitää mennä vauvan kanssa nautiskeleen sohvalle, isikin on kotona nyt isyyslomalla, mut lähtee kohta hakemaan isompia lapsia sit eskarista ja kerhosta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 20:26 Poio kirjoitti:
Niin, kuinka usein te rasvailette vauvan ihoa?
meillä terkka sanoi et jos rasvaa laittaa vaikka peppuunki, niin laittaa pari kertaa päivässä. taipeisiin laitettiin bepantenia, kun olivat ihan punaset ja auki. siihen se sano et laittaa mieluummin perunajauhoa tai talkkia et toi bepanteni hautoo taipeita. me ollaanki sitte laitettu peppuunki tuota perunajauhoa ja hyvin on toiminut.
 
Moikka!

Meillä neiti on jo parina yönä peräkkäin nukkunut hyvin!! :) syönyt kymmenen kieppeillä ja seuraavan kerran kolmen maissa! siinä on äiskäkin kerenny nukkua hyvän pätkän! ja sitten seuraavan kerran kuuden jälkeen.

Sellasta galluppia kyselen että montako kummia aijotte vauveleille?

Poio ko se kyseli rasvauksesta? meijän neiti on aika kuiva varsinkin jaloista.. ihan hilseilee iho pyllynpesun jälkeen joten jalkoja olen rasvaillut perusvoiteella tai hoitoöljyllä silloin kun ne ovat siltä näyttäneet. Ja kylvyn jälkeen täytyy rasvailla koko neiti vaikka öljyä veteen laitammekin. Mutta mun mielestä jos se iho ei kuivalta näytä niin miksi sitä silloin pitäis rasvata?

Iitta ja neiti 3vk 5pv
 
Kiitos vastauksista! On siis normaalia että syö nuin paljon... Tyttö ku söi alle nuitten "suositus" määrien niin tuntuu vaan hullulta...

Ja Hilmuska :flower: Älyttömän kalliilta kuulostaa nuo hinnat! Mut oishan se kiva saada hieman erilaiset ja näyttävät servetit. Vanhemmille lapsille kävin ostaa Tiimarista sellaset ihanat tuttikuvioiset servetit, en haluais samanlaisia nyt tälle pojalle. Mut en oo mitään kivoja mistään löytänyt vielä... Pitäs vissiin ettiä hieman enemmän.
Meillä äitini järjestää kastajaiset, ite siivoon ja ostan servetit ja kakkukoristeen. Helpolla pääsen :D Äiti tykkää järkätä kaikkea ja leipoa ja on järjestänyt kastejuhlat kaikille lapsenlapsille.
Iitta: Meijän jokaisella lapsella on 5 kummia. Yritetty niin et on 1yksinäinen ja 2 avo/avioparia. Nyt vaan ei tälle vauvalle keksitty ku yks avopari ja 3yksinäistä... Ja tytön kummeistakin ne kaks paria on jo eronnu!!! Että sillä on 5yksinäistä kummia...

Mut välipalalle nyt!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 11:29 sanuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 20:26 Poio kirjoitti:
Niin, kuinka usein te rasvailette vauvan ihoa?
meillä terkka sanoi et jos rasvaa laittaa vaikka peppuunki, niin laittaa pari kertaa päivässä. taipeisiin laitettiin bepantenia, kun olivat ihan punaset ja auki. siihen se sano et laittaa mieluummin perunajauhoa tai talkkia et toi bepanteni hautoo taipeita. me ollaanki sitte laitettu peppuunki tuota perunajauhoa ja hyvin on toiminut.
Meillä taas th on aina sanonut ettei perunajauhoa saa laittaa ollenkaa ku se alkaa mähimään! Mut talkkia toki saa käyttää, on sitä varten tehtykkin... Mut ainahan asioista on erimielipiteitä ja joka paikassa suositellaan eri juttuja B)
 
vitsi näitä pakkasia..me ollaan normaalisti lähetty aamupäivästä ulos vaunutteleen ja piiku on nukahtanut heti vaunuihin. nyt kun ei olla kolmeen päivään päästy ulos niin nukkuu tosi huonosti näin päiväsaikaan. kaippa se näinki pieni osaa vaatia ulos. hyvä, on äitin pakko lähteä lenkille kunhan pakkaset sallii :D

piti kysymäni et kuinka moni pitää nimiäiset? onko teillä jonkinlaista ohjelmaa sinne? meillä on nimiäiset, mutta ei oo oikein ohjelmaan keksitty mitään sen kummempia ku kahvittelua "nimenjulistamisen" lisäksi.

me mennään parin viikon päästä 500 kilsan päähän järkkään näitä nimiäisiä. hieman jänskättää tuo matka. vielä ei tiietä mennäänkö junalla vai autolla.

ihana kuitenki et arska paistaa vaikka sisällä joutuuki kököttään.
 

aurinkoista päivää kaikille :wave:

Meillä täällä savossa oli -35,1 astetta pakkasta aamulla ja yöllä,nyt enää -32 ,tuonne pihalle paleltuu kuin torakka :whistle: ;)

Meillä äiti oli jo epätoivon partaalla eilen illalla,poika oli nukkunut edellisen yön tosi huonosti ja tissillä jatkuvasti sekä känissyt vaikka mitä vaivaa,oikea oravan pyörä oli koko yön ja se sama jatkui päivän 1,5h tuntia nukkui enimmillän :headwall: minä jo mietin et mikä mikä...vielä kello 20.00 mietin et mikä voi olla vikana,kunnes aattelin ettei se lapsi rikki menee tai pilalle jos kokeilen et onko sillä tosiaan nälkä :\| joo 60ml laitoin ja poika vetäisi sen ja tippu kuin polakka,ei tarvinnu tutia nukahtamiseen vein vain sänkyyn ja siinä ukko nukkui 4h pötköön.Sama toistui yöllä ette puolessa tunnissa kolme kertaa jo tissillä sitten lisä maitoo 50ml ja poika nukahti ,ei kyllä nukkunut kuin n2h mut nälkäänsä se söi sen maidon :ashamed: oon ollu tyhmä..lapsi vaan nälkäänsä itkeny,on myös ne ilmavaivat mut ne on nyt jo poistumaan päin ollu viikon ajan(tai ainakin helpottaneet,pierua ennen ei tarvii enää itkeä..)
Nyt aamupäivällä/päivällä ei oo tarvinnu lisämaitoo,on tyytynyt ihan tisseille =) Katellaan miten menee,eihän tuo mitään jos illasta ja yöstä poika juo nuin pienen määrän lisämaitoo.Eipä se kait minua sen huonommaksi äidiksi tee :whistle: :heart:

Katejuhla on meillä 11.3.2007,ensin meidät kuienkin vihitään :heart: Ylläri suvulle.Pojan etunimi tosiaan on tiedossa mutta muut nimet ihan kadoksissa.Tuolla seurakunnan tiloissa järjestetään ne bileet.

Nyt nukkumaan kun poikakin nukkuu ;) vielä kerkii nukahtamaan itekin :p


Nappa ja poika 1kk
 
Iltapäivää!

On tämä melkoista syöttörumbaa tuon Pete-pojan kanssa. Herralla ikää nyt siis viikko ja 1 päivä. Poika syö ympäri vuorokauden 1-2 tunnin välein. Onhan tuossa tekemistä! Mutta kai noilla yli 4-kiloisilla on se sapuskan tarve vähän suurempi kuin kiloa keveämmillä lajitovereillaan.

Onneksi ei tänään tarvinnut lähteä autolla mihinkään. Meillä on diisseli, ja kun pakkasta oli yli -38, olis se takuuvarmasti hyytynyt johonki tienvarteen. Eilen oli pakko käydä labrassa antamassa bilikontrollia varten verinäyte. Nyt oli arvo lähtenyt laskuun, eikä enää tarvi kontrolloida.

Eilisellä reissulla käytiin myös neuvolassa. Painoa oli tullut mukavasti, paino oli nyt 4100 g, syntyessä 4080 g. On poika ollut siis ruoka-aikaan kotona!

Oon siis pelkällä rintamaidolla selvinny ton suursyömärin kanssa. Ei mulla ole edes korviketta varattuna. Pakastimessa on nyt kaks nyttyrää omaa maitoa jemmassa, niin voi joskus lähteä johonki ilman vauvaa. Oottelen, että maitomäärä tasaantuis tarpeen vaatimalle tasolle, kai se syöntitahti tästä harvenee ennen pitkää.

Meillä on muuten aloitettu kestoilu heti sairaalasta tultua. Ei mun mielestä tuu liian isoa pakettia, kun tekee harsosta kapeahkon kolmiotaiton, ja sen päälle kuoriksi villahousut. Hyvin on toiminu, tosin pitää vaihtaa hillittömän pissailun takia parin tunnin välein.. Yöllä on kertsit käytössä toistaiseksi. Mut kai tuo pissailukin sitten tasoittuu kun syöntikerrat harvenee.

Mies on tän viikon isyyslomalla, ihanasti on ollut apua. Aamupäivällä sain yhden syöttövälin nukuttua päikkäreitä. Ah, mikä tunne. Nyt on miehen aloitteesta pienellä avustuksellani tehty rahkakakku hyytymässä jääkaapissa, jos sais hyvät päiväkahvit kohta rauhassa juotua!

Rasvailusta oli kysymystä. Meillä ei olla juuri rasvailtu, vaikka ihan pintakerrosta ihosta näyttää hilseilevän pois. Peppua rasvataan yötä vasten, taipeisiin laitetaan talkkia, jos punottaa.

Olikohan muuta...

Mellelle vielä erityisterkut ja voimahalit, kiva, että oot päässy ratsastamaan. Hyvä kuulla, että Hippu on päässyt kans kotiin ja teillä menee hyvin siellä. Jännäsin puolestanne, kun kerroit masupuolella mitä teillä oli odotettavissa.

Nyt lähden sinne kahvia katteleen.

 
Rasvauksista oli teillä puhetta, kerron hyvän vinkin. Esikoisen kohdalla peppu punoitti rajustikin ja neuvola ohjasi pesemään hibitanella ja laittamaan sekä perus- että sinkkivoidetta.. Aikamme läträttyämme totesimme miksauksen hyödyttömäksi, eikä rasvat yhdessä edes tarttuneet, jostain syystä laitoimme yhden kerran pelkkää sinkkirasvaa ja kas, punoitus hävisi heti. Siitä lähtien laitoimme aina kun pienikin punoitus oli, niin sipaisu sinkkiä ja mitään muuta ei tarvittu ja seuraavalla vaipanvaihdolla peppu oli hyvässä kunnossa.

Meidän on uskaltauduttava huomenna pakkaseen, iik... On lähdettävä kohti sairaalaa jälleen, ihan päiväkäynnille vain.

Joku kyseli serveteistä.. Minä juuri laitoin tilauksen sinne Now and Foreverille, kahdet servetit tilasin. kahviservetteihin tulee pojan nimi ja ruokaservetteihin meidän nimet.. On siis kasteen vahvistuksen yhteydessä vihkiäiset. Niin, meille on jo yksi kaste annettu parin tunnin iässä ja ne ovat lopulliset nimet..
 
Melle: Hauska idea toi kahdet servetit.

Meillä on ristiäiset 4.3 kun appiukko tulee silloin tänne etelään. Nimi on vielä hakusessa, ekasta nimestä pari vaihtoehtoa ja muut nimet täysin hukassa. On se niin vaikeaa löytää täydellisesti sopiva nimi.

Aloin kutomaan kastemekkoa, saa nähdä kastetaanko meidän neiti koko mekossa vai saanko esim. vain takakappaleen valmiiksi.

Neuvolassa oltiin maanantaina ja paino on noussut 1½ viikossa 3185g:sta 3635g:aan ja pituus 51cm:stä 52,2cm:iin. Se kyllä näkyy että on saanut kokoa. Ei ole jalatkaan enää niin rimpulat ja poskiinkin on tullut pyöreyttä.
Iltapäivällä ja illalla tarvii pulloa, yöllä riittää pelkkä rinta.

Hymyjä satelee, ensin isille ja lampulle ja nyt myös äidille. Tänään jaksoi kannatella päätään mahallaan ollessa. Me ollaan pidetty Myytä ihan luvattoman vähän lattialla. Neuvolaoppassa sanottiin että 6 viikkosesta lähtien pitäs pitää lattialla. Kohta sekin tulee täyteen.

Kantoliinan kehtosidontoja ollaan kokeiltu mutta ne ei Myytä miellytä. Pitäs varmaan kokeilla niitä missä ollaan pystyssä vaikka ne on 2kk alkaen. Sylissä nukkuis masua vasten vaikka missä asennossa.

Vatsavaivat on helpottanut kun lopetin kahvin juomisen, suklaan, ruisleivän, sipulin ja palkokasvien syömisen. Ja aloitettiin rela-tipat.

Kutsu kuuluu...

Lili ja Pikku-Myy huomenna 1kk
 
Rasvailusta vielä. Tuli tuossa mieleeni, että mähän tein esikoiselle vauvahieronnan melkein joka ilta manteliöljyllä. Se rauhoitti niin hyvin masuvaivoja ja antoi pidemmät unet. Kyllähän se ihoa hoitaa siinä samalla.

Se on ihan totta, että iho tottuu rasvailuun. Esikolla sipaisin pepun ihon aina kakan jälkeen (usein) babyoiliin kastetulla vanulapulla ja nykyään peppu kuivuu niin, että sitä täytyy rasvata jatkuvasti. Muuten pojalla on tosi hyvä iho, mutta juuri nuo pyllynposket kuivuu ihan korpuiksi.

Sinkkivoide on myös mun kokemuksen mukaan paras punoituksiin.
Pakkasen puremiin rohtuneisiin poskiin laitoin yövoiteeksi Bepanthenia.

Ostin tänään 3 bodya jotka jäävät ihan just pieniksi. Järkikin on jäässä tällä ilmalla.

Haluaako joku ostaa Pikku-Ruun kantoliinan? Mä en sitä totu käyttämään, tuo rintareppu on niin tuttu juttu. (Myöhemmin valitan taas, kun selkään sattuu...)
Liina on tummanpunaista ribbiä. Hyvä kangas myös sitten, kun ilmat lämpenee. Laitan mukaan myös kuvallisen sidontaohjeen, jossa on pari-kolme erilaista sidontaa.
Imettäville äideille tuo on kai loistava kapistus. Tisu on koko ajan siinä hollilla ;) Niin sitä itsekin suunnittelin käyttäväni. Nyt vauva hamuaa tissiä liinassa ollessaan kokoajan ja mulle tulee aina vaan pahempi mieli, kun en voi tissiä suuhun antaa. Siinä kai pääsyy käyttämättömyyteen... :ashamed:

myyrä ja martti huomenna 5vko (jo)

Täytyykö siellä isyydentunnustuksessa olla vauvakin mukana? Mummi tulis meille katsomaan pikkuista, kun on niin kylmä. Meillähän on tiukka -10 ulkoilurajoitus. Kaikkea sitä joutuu kyselemään...
 
Meille Myyra sanottiin,
et lapsi täytyis olla mukana isyyden tunnustuksessa.
Luulis kyllä, et tää hemmetin pakkanen muuttaa tilannetta!

Vitsi, et meillä ollaan kiukuteltu tänään.
Nukuttukaan ei olla aamupäivän jälkeen.
Möttönen veti reippaat unet viime yönä. Eka 6 ja puol tuntia ja si syönnin jälkeen vielä 3 tuntia..
On vissiin liikaa virtaa noiden unien jälkeen. ;)
Laskis nyt tuo pakkanen niin pääsis ulos!
Oltiin niin suunniteltu, et oltais lähdetty koko porukka Ideaparkkiin
katsoon tolle pienimmälle jotkut kivat uudet vaatteet nimiäisiä varten.
Mutta, eihän tuonne ulos voi mennä itekkään! Pää jäätyy piposta huolimati!<br><br>
 
Moikka,

Kysyisin neuvoa teiltä vaatetuksen suhteen sisällä. En muista enää kun esikoinen melkein 6-v ja kun poika oli kesälapsi ei tarvinnut paljon vaatteita silloin.
Eli mitä pidätte vauvalla sisällä päällä?
Pidättekö sitä valkoista kevyttä hattua päässä jota sairaalassa pidettiin?
Mä olen laittanut vauvalle (nyt 5vrk) siis pitkähihaisen bodyn ja puuvillahousut sukilla tai sukalliset housut ja vielä bodyn päälle ohuen paidan vielä.

Meilläkin tyttö kova syomään kuten TeeTeen Pete-poikakin eli saan syötellä noin 1,5 tunnin välein.
Huomenna tulee th käymään neuvolastakin, ottaakohan ne painon?
Muistaakseni 6 vuotta sitten esikoisesti th olisi ollut sellainen kangasvaaka jos muistan oikein.... Olisi kiinnostavaa tietää onko paino noussut tytöllä.

Kävin tänään hammaslääkärissä ja tyttö joutui olemaan isänsä kanssa parisen tuntia. Kovasti jännitin miten menee ja kun olin lypsänyt omaa maitoa jääkaappiin jota mies sitten yritti antaa muttei vauva ollut pulloa pahemmin huolinnut sitten. Kun tulin kotiin tyttö itki , no heti rinnalle sitten.
En tiedä pitäisikö totutaa pullon tuttiin kun mulla tulee kuitenkin silloin tällöin menoja olemaan ja täytyy olla tytöstä erossa.
Minäkin ajattelin kuitenkin rintamaidolla selvitä kun sitä riittää hyvin.

Rasvailusta meillä: En ole kertaakaan vielä rasvaillut kun sairaalassa sanoivat ettei ole tarvis ellei todella kuiva iho.
Sanoivat myös että se hilseilevä iho on ihon uudistumista ja sitä ei tarvotse rasvata.


Mutta nyt syömään itse iltapalaa jotta jaksaa taas yön heräilyt.
Minäkin yritän ottaa kerran päivässä jossain vaiheessa 1-2 tunnin nokoset kun yöt on sitten rankempia.

T: Sartsa32 + tyttö 5vrk


 
Kukkuu.. väsyttää..

mein tytön kuva on profiilis.. meen ny nukkuu meillä menee hyvin.. heräillää joskus aamu yöstä syömään kun nukkumaan käydään 22-23.. ristiäiset lauantaina.. tänää tuli viel paniikki et onko tyttö valitsemamme nimen näköinen.. viime yö meni nuhan lomassa sitä miettiessä.. touhua vielä riittää.. onnex on mies kotona.. en mitenkää pärjäis 3 lapsen kanssa.. tänäänkin nousin vasta puol 10 ylös.. et 12h unet tuli otettua.. mies kysy.. onko levänny olo.. no ei ollu kun valvoin 4-7 yöllä ku oli niin kova nuha kohtaus.. plääh..

mut hyvää yötä..

Keltsu ja likka kohta kasteltu vedellä pää..
 
epuska
Aah,
Pati yötä ihan hyvin nukuttu, cuplatonta ja relatippoja annettu! Ihanaa. Parasta kaikessa on se, että tyttö näyttää/on tyytyväisempi, kun ei mahaa väännä koko ajan. Nukkua tuhisee pitkiäkin pätkiä. Illalla ja päivällä sitten valvoo. Mahtavaa.

Mä olen laittanut vaippaihottuman takia rasvaa, ja antanut vauvahierontaa niin, että oon omiin käsiini laittanut rasvaa ja sitten hieronut. Kun kuivilla käsillä tuo hieronta on vähän niin ja näin.

Myyra Mua vois kiinnostaa tuo liina, mitähän maksaa, ja onko se hankalaa sitoa??? Meillä on lainassa yksi kantoliina, jota on kokeiltu, ja se on ihan ok, mutta sidottava vois olla tytölle mieluisampi, jos vaan sen oppisin sitomaan... Tuo nyt oleva on sellasta joustamatonta kangasta, vähän hankala näin pienelle. JA kuitenkin tyttö tykkäis, että häntä kannetaan.
 
Heippa vaan!

Nyt on sitten ristiäis päivä sovittu. 4.3. Ja nimikin ollaan saatu sovittua! Kaikki näyttää siis hyvältä! Neiti nukkui yön taas hyvin! Äitin oma rinsessa!

Eilen tuli mulle se rengasliina. Oli aika hupaisan näköistä kun harjoteltiin miehen kanssa sen käyttöä ja ensin kannettiin meijän kissaa siinä!!!! :LOL:
Hyvin näytti viihtyvän! mutta se nyt onkin tollanen sylikissa! Vauvankin kanssa kokeiltiin vaan tuntui vielä vähän....no oudolta. Vaan jospa se siitä.

Huomenna olis sitten neuvola. Toivottavasti olis jo vähän lauhempi ilma. Nyt näyttää mittari 29 astetta! Ulos ei olla neitin kanssa päästy vielä kn yhesti! :(

 
Meillä ei ainakaa tarttenu kummallakaa kerralla vauva olla mukana isyydentunnistuksessa. Toisella kertaa vielä käytiin niin et mies ensin ja mä sit perään...

Mä en edelleenkään oo oppinu käyttää edes sitä rengasliinaa :ashamed: En vaan saa vauvaa sinne niin et se ois hyvin ja viihtyis. Alkuviikosta sit kokeilin tavallista liinaa ja vauva nukahti heti ku pääsi kietasuristiin. Ärsyttää vaan ku aina pitää ne solmut uuelleen vääntää... Ois niin helppo tuo rengasliina!

Ja poika kutsuu...
 
Annette-79 harmaana
:wave: Pitkästä aikaa.

Jospa jotain ehtisin nyt kirjoittaa... teidän kuulumisia olen pyrkinyt päivittäin lukemaan.. mutta tuntuu ettei paljoa ehdi koneella istuksia. Nytkin tulin netistä etsimään vinkkejä kakkosen synttärikakkua varten, sekä "Pentin" ristiäiskakkuun.

Huomenna on lastenneuvolan puolelta kotikäynti.. Jänskättää miten paino noussut. Poika saa pääasiassa ritamaitoa, mutta toisinan imaisee vielä illalla korviketta, eilenkin meni 60ml vielä tissin päälle ja sitten nukuttiinkin puoli kymmenestä puoli kolmeen. Kyllä sillä näyttää olevan täyttävämpi vaikutus kuin pelkällä rintamaidolla. Mutta imetystä täällä jatketaan niin kauan kuin sieltä vain pojan tarpeeseen tarpeeksi tulee.

Rasvailuista... Pojan iho on pysynyt hyvänä. Rasvaa ei ole tarvittu, mitä nyt joskus kylvyn jälkeen sipaisen öljyä jalkoihin ja käsivarsiin, jos näyttää iho "kuoriutuvan".

Mites teillä nukutaan? Meillä poju nukkuu alkuyön omassa sängyssään ja aamuyön syötön jälkeen jää viereeni nukkumaan, jos vaikuttaa levottomalta. Mutta öisin meillä ei näin ollen havahduta hereille. Yöllä vaihdan tarpeen vaatiessa vaipan hämärässä oman sängyn päällä. Kakat pyyhkäisen kosteusliinalla ja poika tuskin siinä ehtii herätä. Näin on meidän yöt rauhoitettu. Päivisin nukkuu sängyssään. Ja meillä nukutaan yhä paljon. En ole tarkemmin laskenut, mutta ehkä kolmisen tuntia ollaan hereillä päivän mittaan.

Kivan yllätyksenkin koin eilen. Käytiin appivanhemmilla ja vessareissulla päätin astua sitten vaa´alle, koska me ei sellaista kapinetta omisteta. Ja hups, kilot oli tosissaan karisseet. Nyt oli 300g vähemmän kuin mitä lähtöpaino =)

Mutta nyt niiden kakkuvinkkien pariin kun vielä ehtii.

Annette ja "pentti" päivää vaille 4 viikkoa
 

Yhteistyössä