TAMMIVAUVAT 2007

Annette-79 harmaana
POIO

Pulloja ym. ei tarvitse keittää kun kerran päivässä... muut steriloinnit laimealla pesuliuoksella ja hyvä huuhtelu. Maidonjämät kannattaa huuhtoa ennen pesua ja keittämistä reilulla kylmällä vedellä, ettei tartu kiinni pulloihin ja muihin. Keittämisen jälkeen hyvä huuhtoa kylmässä vedessä kalkkisaostumien välttämiseksi.

Itse en noita vauvan ruoamääriä tiedä, kun on rintaruokinnalla... välillä tuntuu, että syö niin vähän aikaa ettei sieltä paljoa ehdi saamaan kun jo tissille nukahtaa. Mutta ukkeli syökin aika tiheään ympäri vrk:n. N. parin tunnin välein. Viime yönä oli IHANA 3.5h:n väli.. Ah, mikä autuus.

Huomenna on terkan kotikäynti. Saas nähdä miten on pojalla paino noussut (vai onko). Tyytyväinen on kuitenkin, joten tuskin hällä hätää.

Mies on vielä tän viikon isyyslomalla... mukavaa. On ollutkin isoksi avuksi, mulla on ollut ihan luxusta oleskella. Mies tekee ruuat ja juosee kauppareissulla ja viettää isojen poikien kanssa aikaa. Annoin sille just vaikean tehtävän :LOL: Käskin tuoda kaupasta niitä 2mm vahvusia yösiteitä siivekkeillä... Mitenhän on miehellä sormi suussa siellä "vaippaviidakossa"... valikoimassa kun on mistä valita. On tuo mies niitä siteitä ennenkin ostanut, mutta aiemmin en ole ollut näin vaativainen. Nyt pitää olla siivet ja kaikkea :kieh:

Pitää taas mennä

Annette ja Pentti 10vrk

Päivää!

Nyt on sitten isommat lapset kumpikin kipeenä. Inhan kuulonen yskä, ja aamulla tuntui ettei ääntä lähde raasuista yhtään. Räkä valuu kummallakin yhtenään. Pojalla on jo ylähuuli ihan tulenpunainen kun koko ajan nuolee huuliaan, jos jollain on tiedossa siihen hyvä voide niin kertokaa!! Mietin et uskaltaisinkohan laittaa siihen Bevitaa, sitä jäi kun ei tarvinutkaan rinnanpäitä rasvailla juuri ollenkaan.

Meilläkin vauva valvoo, mutta yleensä sen hieman reilu pari tuntia kerrallaan. Ja nyt on ajoittunut se valvominen puoleen päivään ja iltaan. Tosin valvoihan se silloin sen kahtena yönä kun oltiin pelkästään rintamaidolla sellaiset neljä tuntia. Ja huusi. Se oli rankkaa, mutta nyt pulloruokinnassa nukkuu ja valvoo tasaisesti. Muistaakseni poikakin oli kova valvomaan, ei päivisin nukkunut kuin 10-30min kerrallaan ihan vauvana. Th sanoi et se on ihan ok, kun ei kerran itke.

On tämä yhtä luopumista tämä äitiys. Nyt on muuten olo ihan ok, mutta joka kerta kun syötän pullosta niin melkein itku pääsee kun haluttais antaa rintaa. Mieskin sitä viime yönä ihmetteli että mitä mie rinnat paljaina istun, vauva kun ei huoli eikä siellä enää mitään olekaan. Sen mistä sen tiedän niin kävin eilen sitten paimentamassa naapurin lasta pihalla, kun ilkeili, ja rinnat "paljaina" eli ilman takkia. Eikä edes nipistelly. Vasta jälkeenpäin tajusin et olis varmaan hyvä -20 pakkasessa peitellä, mut mikäpä siellä jäätyis. Toisaalta, tuttu pitkään imettänyt äiti sanoi että se on yhtä rankkaa luopumista oli imettänyt sitten viikon tai vuoden. Taas kuulostaa ihan pakkomielteiseltä... :ashamed:

Uskallankohan kysyä....Kuinka moni on jo kokeillut miehen kanssa täkkipolkkaa? Meillä mies jännitti enemmän kuin minä. :whistle: Ei tosin muistanut ettei minulle tullut tikkejä. Esikoisen synnytyksessä niitä tuli oikein moneen kerrokseen, niin silloin totesi vielä kolmen kuukauden jälkeenkin että saako laittaa kaksi kumia päällekkäin ettei sattuis. Mutta kaiken kaikkiaan oli ihana olla lähekkäin, vaikka ei ihan huippua ollutkaan vielä. ;)

Ja syöttö kutsuu jälleen. Ja minulla vain elopaino alkaa nousta, nyt jo kilo tullut vaikka kaikki ensin lähtikin. Aivan mieletön voisin syödä suklaata koko ajan! :p Varmaan aivot sanoo että kun ei sitä jouluna saanut niin nyt se pitää sitten ottaa takaisin...just, ja iho kukkii taas kuin kymmenen vuotta sitten :LOL: :LOL:

Vilipi ja saara 19pv

p.s. nimestä on jo melkein päästy yhteisymmärrykseen, mutta mistä ihmeestä kummit lapselle? Mihin ne kaikki ihanat ihmiset on hävinnyt, miksen pitänyt yhteyttä...? Vaatii mietintää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 13:38 Annette-79 harmaana kirjoitti:
POIO

Pulloja ym. ei tarvitse keittää kun kerran päivässä... muut steriloinnit laimealla pesuliuoksella ja hyvä huuhtelu. Maidonjämät kannattaa huuhtoa ennen pesua ja keittämistä reilulla kylmällä vedellä, ettei tartu kiinni pulloihin ja muihin. Keittämisen jälkeen hyvä huuhtoa kylmässä vedessä kalkkisaostumien välttämiseksi.
Kiitoksia Annette!!! :flower:
Mä olen täälä tosiaan keittänyt nuo pullot/tutit/rintapumpun osat joka
kerran jälkeen.. :snotty:
Eli tiskaillaan siis! Kiitti vielä!

Meillä on kanssa tuo kummiongelma. Olishan tuossa ihmisiäkin siihen, mutta kirkosta on moni myös eronnut. Ei meillä ristiäisiin sen syvempää ajatusta ole kuin pääseepähän rippikouluun aikanansa, jos tahtoo. Ei tarvi sitten isona jätkänä kastaa.

Ja isyydentunnustusaika täytyy kans varata! Onkohan tällä kertaa yhtä kettumainen ämmä kuin viimeksi. V.ttuili päin naamaa. Varautukaa ensikertalaiset! Ei kaikki sossuntädit varmaan yhtä kettumaisia ole kuin meillä viimeksi. Toivottavasti.
Yksi tuttuni meni raskaana naimisiin, koska oli vannonut ekan tunnustuskeikan jälkeen ettei moiseen enää koskaan alistu.
Meillä nyt ei ihan niin suurta kammoa jäänyt. Mä en vaan ymmärrä miks sen tädin piti mun miehen uskollisuutta alkaa kyseenalaistamaan oikein olan takaa. Nautti selvästi tilanteesta. Idiootti.

Mies hoiti viimeyönä kaksi syöttöä. Ylellistä. :D Sain piitkästä aikaa jopa kolme tuntia unta putkeen. Neljä tuntia pitäis kai pään kasassa pidemmällä aikavälllä valvottaessa.
Tähän mennessä olen nukkunut tunnin pätkiä. Vauva kun syö kahden tunnin välein niin siinä ei kovin juhlallista unisaldoa päivälle tule.
Miettikää kuinka pienellä sitä tulee toimeen sekoamatta.
Hyvä me! :flower:

myyrä ja sir poopalot 18pv

MOI

RINTOJEN PAKKAAMISESTA ja SIIHEN HELPOTUS on yksin kerrtainen ja halpa..keräkaali jääkaappi kylmänä eli kaali jaakaappiin ja lehti kerrallaan käyttöön laita kylmä lehti rintaliivien sisään eli suoraan rinnan päälle. Jos aivan mahdottoman kipeet niin ensin lämpöiseen suihkuun ja sen jälkeen kylmät kaalinlehdet tisseihin,TOIMII on hyvin vanha konsti ja naurattaa ja sitä rataa mutta TOIMII =) :wave: :attn: :attn: :attn: :attn:

POIO ja muut jotka isyyden tunnustamisesta stressaavat..meillä poika syntyi 3.1 ja paperit sossusta tuli 9.1. et varatkaa aika ja plaa plaa..tänään käytiin ja ajattelin et meillä hirvee tentti kun vasta 8/2005 ollaan alettu seurusteleen ja 1/2006 yhteen muutettu ja nyt 1/2007 poika jo syntyi ja oon eronnu yh ja niin edelleen..mut ei sanoi et onnee vauvan johdosta ja et ollaanko enen oltu tämmöisessä tilaisuudessa no kerto kun ei aikaisempaa kokemusta kummalllakaan et mitä tarkoittaa ja mitä papereita täytetään..ei se sit kysyny kuin milloin alettu seurustelemaan ja milloin muutettu yhteen siinä se ja paperiin nimet ja kiitos ja hei hei..20min meni =)

No semmoista :)

Pojan kanssa meni nyt eka yö HYVIN 3tunnin pätkillä nukuttiin ja syötiin ja omassa sängyssään nukkui poika hyvin ei tarvinnu ottaa viereen koko yönä(ei perhepedille!!)
Huomenna neuvola painoa ja napaa tarkistelee,kun viimeksi viime viikolla vielä oli napatynkä kiinni laapisti sitä ja sanoi et ensi viikolla tarkki.No huomenna nyt tarkki,levee ei niin söpö napa ja kauheen kauan kesti se tynkä kaksi päivää sitten vasta irtosi eli yli kaksi viikkoa oli kiinni siinä.

nappailen huomenna tänne ainakin neuvola kuulumisia et miten kasvetaan =) :D

Nappa ja kekara 19pvä

Hei kaikille!

Me ollaan ulkoiltu viime päivät ahkerasti, koska toi meidän Möykky tykkää nukkua kunnon unet vaunuissa. Ollaan tehty sellaisia parin-kolmen tunnin lenkkejä, joten äitikin on siinä saanut vähän liikuntaa. Käytiin lauantaina jopa kaupungilla shoppailemassa kummitytölle synttärilahja.

Imetyksestä sen verran, että kohta viikon verran on Möykky saanut pelkkää rintaa ja näyttää pärjäävän sillä!? :eek:
Eilen ensimmäistä kertaa alkoi valumaan toinen rinta, kun imetin toisesta rinnasta. Ilmeisesti toi maidon tulo on siis nyt runsaampaa!? Mun kätilöystäväni antoi kyllä kullanarvoisia vinkkejä ton imetyksen suhteen ja parhaana vinkkinä mielestäni oli juuri se, että älä stressaa ja jännitä vaan antaa luonnon hoitaa ja jos ei onnistu, niin sitten pullosta!!! On toiminu ainakin mulla! :)

Meilläkin mies oli tänään ekaa päivää töissä ja oltiin Möykyn kanssa kahdestaan koko päivä. Otin Möykyn nukkumaan miehen paikalle, kun hän lähti töihin kahdeksan aikaan ja siinähän me sitten nukuttiin puolille päiville... :whistle:

Lisää aurinkoisia pakkaspäiviä, pulleroballerina ja Möykky 20 päivää

Meillä pitkän harkinnan jälkeen on kummit kasassa ja pyydettykkin jo. Oli tosiaan miettiminen ku vanhempien lasten kummien kans ollu semmosta saikkaamista että :kieh: Molemmilla yks sellanen kummi jotka haluaisin pyyhkiä pois... Jospa tälle nyt tulis kunnolliset kummivanhemmat!
Ja se isyydentunnistus, meillä oli ihan kiva juttu tuokio sen tädin kans. Tai ne pakolliset kysäsi kuin ohimennen eikä alkanu mitään tivaamaan. Laitettiin vaan nimet papereihin ja sillä selvä. Toisen kohalla käytiin molemmat miehen kans eriaikaa laittaa nimet papereihin :D Ja tytön kastajaisissa mentiinkin naimisiin et nyt ei tarvi enää nimiäkään käyä kirjottaa. Meitäki peloteltiin et se täti on ihan kamala mut eipäs onneksi ollukkaa, kylläpä sinne pelotti mennä!

Mulla on nyt menossa vissiin se baby blues, itkettää kaikki. Eilisen illan vaan märisin, osa varmaan johtui siitä väsymyksestä. Nyt viimeyö meni kolmella syötöllä et sain jopa nukuttuakin jo ihan hyvin.
Mut tuo imetys... Siis kerranki ku se onnistuu niin mulla ottaa aivoon koko homma :headwall: Ei kerta kaikkiaan onnistu näillä vehkeillä istuallee imetys eli sängyn vankina ollaan syöttöhetket. Ja yöllä jos vauva antaa nukkua niin johan on tissit niin täynnä ja kipeenä ettei ite voi nukkua :kieh: Koko ajan joutuu olee suojia ja liivejä vaihtamassa ku kastuvat. Enkä halua pumppailla ku sehän vaan lisää sitä maidontuloa. Mikä avuksi??? Enää kaks viikkoo aikaa ja mies lähtee töihin, sit pitäs jo imetyksen onnistua kunnolla, tämmynen peli ei tuu vetelee ku on nuo 1,5 ja 2,5- vuotiaatkin hoidettavana!
Piti vielä jotain vastailla mut unohdin jälleen...

Kränä ja poika 1vk 6pvä

Heipsan vaan kaikille pitkästä aikaa.

Eipä ole enää paljoa koneelle ehtinyt. Vauva ei viihdy juurikaan yksin, vain sylissä tai muuten ihan lähellä on hyvä. Sellainen sylivauva hän. En tiedä olenko itse jo onnistunut hänet siihen opettamaan, mutta ensimmäisenä aamna se jo alkoi kun vauvalasta tuotiin niin ainoastaan lähelle rauhoittui, heräsi heti kun yritin omaan koppaan häntä siirtää. Niinpä me nukuimme jo laitoksella vierekkäin samassa sängyssä... Aluksi "salaa" kun en tiennyt miten hoitajat siihen suhtautuvat, mutta sitten ajattelin että oma on vauvani ja päätökseni. :) Eikä siitä kukaan mitään sanonutkaan. Perhepedissä nukutaan nyt kotonakin.

Viime yö oli vaikea, vauva itki ihan lohduttomasti ja aloin jo ajattelemaan, että nyt on maito loppu, kun ei rinnasta kelvannut mutta pullosta kelpasi lypsetty maito ja sitten itkettiin jo kummatkin yhtä lohduttomasti. Mies otti vauvan ja kuljeskeli pari tuntia alakerrassa vauva olkapäällä, että sain nukutuksi hieman. Massuvaivoja pienellä oli, koska itku alkoi ihan äkisti ja vauvaa kipristytti ihan selkeästi. Tänään käytiin ostamassa Cuplatonia, josko siitä olisi apua.

En ollut tiennytkään miten kauhea tunne on, kun oma pikkuinen vaan huutaa hysteerisesti eikä itse pysty tekemään mitään. Menin itse aivan lukkoon ja ensimmäiset ajatukset oli, että mitä teen väärin. Koko päivän on ollut hieman alakuloinen olo.. Kaippa tämä on sitä babybluesia sitten. Onneksi on mies kotona ja tukemassa, yksin olisin aika hukassa.

Kuinka usein teidän pariviikkoiset syö? Ei varmaan pitäisi vertailla, mutta itseäni hämmästyttää kun vauva imee yleensä sen 5-10 minuuttia ja sitten nukkuu vain puolisen tuntia. Toki välillä ottaa kummastakin rinnasta sen kymmenisen minuuttia ja saattaa nukkua sitten muutaman tunninkin, mutta vähemmän niin. Illalla annan lypsettyä pullosta rinnan lisäksi, että saadaan iltayöksi unitunteja enemmän.

Moniko on saanut vauvahieronnasta apua vauvan nukkumiseen? Netistä olen yrittänyt etsiä tietoa ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa. Kaupassa katselin, että Natusanilta (??) oli tullut jotain rentouttavaa vauvahierontaöljyä, joka olisi rauhoittavasti laventelilla hajustettu. Onkos kukaan kokeillut?

Tällaisia täältä tällä erää.. Kutsu käy taas.

Mukavaa iltaa kaikille mammoille ja vaaveille!

Hilmuska ja Roope 16 pv

täällä itkeskelen...

oltiin aamulla neuvolassa ja vieläkin paino samassa. korvikkeeseen on siirryttävä. lypsykään ei enää onnistu. ilmeisesti stressi vienyt "mehut" meikäläisestä.

nyt yritän asiaa käsitellä mut koville ottaa.

itkultani en nää kirjoittaa, jatketaan toiste :wave:

t.mikki ja neiti 9 pv

Suklis harmailee
Hei, neuvokaahan tyhmää...Kuinka tai siis miten te annatte noille pikkuisille tota Cuplatonia suukkuun? Meillä on tänään nyt sit kaheksan tuntia valvottu ja masua kipristelly... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 19:23 Suklis harmailee kirjoitti:
Hei, neuvokaahan tyhmää...Kuinka tai siis miten te annatte noille pikkuisille tota Cuplatonia suukkuun? Meillä on tänään nyt sit kaheksan tuntia valvottu ja masua kipristelly... :/
Minä annan pikkulusikalla tipat suuhun. Samoin menee D-vitat ja Reladropsitkin.

Voi mikki hiiri. Isot lohdutushalit täältä! :hug: :hug:

Iltaa!

Kränä: jos mies on kotona ja vois syötön välillä katsoa vauvaa, niin mulla ainakin auttoi noiden kaalinlehtien lisäksi tohon maitotungokseen suihkussa seisominen. Siis lämpimässä suihkussa suihkutella rintoja ja rentoutua, ainakin 20 minsaakin kerrallaan. Tai sitten joskus kun oli oma sauna niin siellä löylyssä ja rinnat maljaan jossa lämmintä vettä. Ja uitin niitä siellä maljassa. EI kovin kaunista mutta toimi ihan hyvin. Mieki olen arastellut tuota pumpun käyttöä aiemmin, nyt sitten ihan ressiin asti pumppasin että olis tullut maitoa enemmän. Nuo vesikonstit ja tuo kaalinlehti on auttanut pahimpaan, ettei maito pakkaantunut. Toivottavasti helpottaa. Minullakin on muuten kohtalaisen isot rinnat, mutta jotenkin se on vauva saanut niistä istuma-asennossakin kiinni. Aloitin syötöt aina silleen et vauva oli mun kainalossa. Kokeile jos siitä olis jotain apua.

Mikki Hiiri: :hug: Luulen tietäväni miltä susta tuntuu, mullakin jo kolmas kerta kun imetys ei lähtenyt käyntiin ja lopulta loppui kun vauvalla laski paino. Ja joka kerta on ollut yhtä itkemistä. Meillä ainakin, joka kerta kun lapsi on kipeä tai nälkäinen tms.

Siitä tulikin mieleeni: siis joskus toiset sanoo että maidon nousuun meni kolmekin viikkoa, siis kuinka kauan sitä saa noin niin kuin yrittää? Meillä oltiin jo reilun viikon vanhoja jo kun th sanoi että nyt laskee paino ja asialle on tehtävä jotain. Ei todellakaan suositellut mitään kolmen viikon kokeiluja josko se sieltä nousis joskus. Mietin vaan....

Meillä on lasten kummit aiemmin katsottu silleen et ei ole pariskuntia. Nyt on yksi pariskunta ja yksi miehen serkku katsottuna, mutta minä haluan kummin omalta puolelta sukua myös. Koskaan ei voi tietää, kuitenkaan. Ollaan jo kerran otettu aikalisä meidän suhteesta, ei ole niin sanottua etteikö se saattaisi tulla eteen vielä toistekin. Ja sitten on ikävää jos yhden lapsen kummit ei muistaisikaan.

Käenpesää seuraamaan...

Vilipi

Mä annan rela-tipat, cublaton ja d-vitamiinit lusikalla suuhun mutta rela-tipat annan illalla yötä vasten, cublatonia tarvittaessa ja d-vitamiinit aamulla!!

Mä olen "imettänyt" aapoa 1 kk:den eli rinnalla aapo on ollut muutoman kerran kun ei koskaan oppinut rinnalta syömään...suurin syy oli aapon ensimetrit alkoivat keskolan kautta ja siellä hän söi tuttipullosta eikä sitten oppinut syömään rintaa =( yritin 1 kk:n ja sitten neuvolassa keskusteltuani päädyimme ratkaisuun että lopetan imettämisen ja siirryn kokonaan korvikkeita käyttämään...ensin käytimme samaa mitä aapo oli saanut keskolassa eli tutteli 1:stä mutta se aiheutti mahan puruja joten siirryimme käyttämään Nan 1 ja turhat itkut ovat loppuneet ja yötkin nukutaan jo kokonaan!! =)

Eli on tämä samalla niin ikävää ja mukavaa kun mieskin voi syöttää ja toisaalta taas aapolla ei ole suojaa jonka hän muuten saisi äidinmaidosta mutta hyvin on aapo kasvanut ilman äidinmaitoakin!!

hilmuska. Mitäs jos teidän vauvalla on tehoimupäivät, kun noin tykkää tisutella? On muuten ylettömän söpö pikkuinen! =)

Mukava, että muilla on hyviä kokemuksia isyydentunnustuksesta!
Meillä sattui olemaan harmaantunut, tiukkanutturainen, tiukkakatseinen rouva. Ehkä hän ei vaan tykännyt mieheni ulkonäöstä tai hormoonit oli sekaisin tms.
Jospa meilläkin nyt toisella kerralla pysyttäisiin vain olennaisessa.

Mikki: Tosi tylsä juttu! :hug: mulla loppui stressin takia maito esikoisen aikaan. Kuukauden kerkesi saamaan edes jotain äidinmaitoa päivittäin. Lopussa ihan naurettavia tippoja. Niitä itkien pumppailin.
Tiedän tunteen!

Varmaan väärään aikaan tässä kehun vastikkeita mutta pakon edessä kun olen täysin Tuttelilinjalla, on tässä ne hyvätkin puolensa.
Ja lastenlääkäri kävi todellakin kolme kertaa sairaalassa puhumassa mulle vastikkeiden puolesta. Niissä ei ole mitään vikaa enää nykyään.
Esikoisella ei ole yhtään ainoata allergiaa, vaikka on melkein vallan korviketta syönyt. Eikä ole kovin kipeäkään ollut.

Yritän tässä nyt vaan jotenkin lohduttaa teitä imetyksen lopettaneita. Tiedän kyllä, että se ketutus on niin megalomaanisen kamala ettei siihen paljon mikään auta....:(

Sir poopalot ei ole tänään valvonut. Taidetaan siis kukkua taas keskellä yötä. Toivottavasti ei aamuun asti! Paitsi onhan tuo mies nyt tuossa auttamassa. :D

Joo, sama juttu meilläkin kuin Myyralla! Ei ole lapset olleet kovin kipeitä, viime talvenakin ostettiin yksi ainoa lääkekuuri ja sekin miehelle korvatulehdukseen. :LOL: Laskin tuossa just vauvakirjasta että ensimmäisenä kahtena vuotena on kumpikin syöneet yhden lääkekuurin vaikka ovat korvikkeella olleet. Eli ei se välttämättä niin huonoa terveyttä lupaile vaikka imetys loppuisikin. Rankkaahan se on, tuttu tunne, mut lapsi kasvaa ja niin edelleen. :wave:

Huomenta!

Aivan säikäshdin aamulla kun tajusin, että mies on syöttänyt piikatin yöllä enkä minä tiennyt siitä tuon taivaallista! :eek: Siis apua, mitä jos olis vielä rinnalla, enkä mie heräisikään. (Tosin niin kävi esikoisen kohdalla... :ashamed: ja mies ihmeissään keittiössä lämmitellyt korviketta...) SIis että voi ihminen nukkua sikeästi. Ja nyt sitten puol seiskalta ylös :D Pirteenä tietty :kieh: eli ei.

Mietin tuossa yöllä et voikohan olla ovulaatio aika käsillä kun mahaa on juilinut inhasti. Mulla on tullut aikaisemmin saman tien oma kierto takas ja kkset heti kuukauden sisällä synnytyksestä. Mistä tietää jos onkin tulehdus? Siis onko muita oireita kuin kuume?

Aamupalalle, jos sitä vaikka tulis uni vielä kun muutkin nukkuu ;)

Vilipi ja saara 20pv

epuska
Meillä tuli eilen illalla jälleen kahdeksan aikaan iso itkukohtaus. Olin ihan varma, että se on nyt SITÄ, mutta miehen kanssa siinä sitten päädyttiin kokeilemaan vielä lisämaitoa. Tyttö joi 90ml ihan suorilta ja rauhoittui ja nukahti. Mun vauvalla on siis vaan ollut NÄLKÄ! Maitoa ei riitä koko päiväksi, illalla on viimeistään annettava lisää, tai muuten tytölle tulee itkukohtaus, kun on väsynyt ja nälkäinen. Ainakin toivottavasti tästä on nyt kyse, ja olemme onnistuneet ratkaisemaan tämän arvoituksen. Käsittääkseni koliikki-itkuun ei vauva edes maitoa huoli, saati sitten, että siihen rauhoittuisi? Joten ei ole täysimetystä täälläkään. Mutta ajattelen niin, että pääasia on kuitenkin se, että lapsi saa ruokaa. Tuli se sitten vaikka mistä tötteröstä tai törpöstä tai tissistä. Koska niin lohduton oli eilen se huuto, joka nälästä/väsymyksestä tytöstä lähti. Ja siltäkin olisin luultavasti voinut ennakoimalla ja lisämaitoa antamalla säästää. Huono äiti. No, toivottavasti otan tästä opikseni.

Huomenta vaan kaikille!

Tai päiväähän tämä jo on mutta kun juon vasta aamukahvia.

Tietysti nyt on kovat pakkaset kun me päästäis ulkoilemaan :headwall:
Täytyy tänään kuitenkin mennä vähän kokeilemaan, ihan hetkeksi, huomenna kun on neuvola ja täytyy joka tapauksessa mennä bussilla sinne. Mitä sitä laittaa vauvalle päälle kun on 15 astetta pakkasta??????

Meillä on sisälläkin ihan sairaan kylmä vaikka ruuvailen pattereita täysille minkä kerkeän.

Meillä on jätetty pullo pois, kerran yössä annan imetyksen lisäksi että jaksaa nukkua. Saa nähdä sitten miten paino on noussut ilman pulloa. Huomenna on neuvola niin selviää. Toivottavasti vois jättää sen 3-4 tunnin välein herättelyn pois ja sais vauva itse herätä syömään. Se imetysneuvoja sanoi ettei yli 4 tunnin syöttövälejä saa olla mutta vauva nukkuin kyllä pitempään. On aika kurjaa yöllä repiä toista ylös ku näkee miten makeesti nukkuis. Sokereitten kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa ja vauva on kyllä ihan virkeä ja jäntevä vaikka on nukkunut 4 tuntia putkeen.

Täkkipolkkaa ei olla vielä harrastettu mutta lääkäriltä meni ompeluun tunnin verran (kätilö ompeli ensin mutta kutsui sitten lääkärin kun ei itse saanut kursittua mua kokoon) että ajattelin odottaa jälkitarkastukseen asti. Olis kiva tietää kuinka monta tikkiä se lääkäri ompeli. Kipeenä paikat ei enää ole mutta rumalta ne tikit näyttää. Eilen hellin vähän miestä ja ei mennyt kun hetki niin vauva alkoi huutaa kun syötävä, vaikkei sillä mitään hätää sitten ollutkaan. Mies sanoi katkerana että eiköhän tässä taas pariksi viikoksi ollutkin... :LOL: Voi raukkaa.

Eilen ostin tutin vauvalle ja se imi sitä koko illan ihan onnessaan. Sitä oli tosi vaikea saada siltä pois. Ja se piti sitä omalla kädellä kiinni ettei se tipu. Tutti on aika hassun näköinen kun se vie melkein puolet naamasta.

Kummiksi ollaan ajateltu mun veljeä ja sitten miehen siskoa ja sen avomiestä. Meillä on se ongelma että kaikki ystäväpariskunnat ja miehen sukulaiset asuu lapissa, joten väkisinkin kummisuhteesta tulee aika etäinen. Miehen sisko on kyllä puhunut tänne etelään muuttamisesta, joten toivottavasti tulis tänne lähemmäs. Ristiäispaikka pitäs miettiä, meille ei kaikki mahdu eikä ole tuoleja ja astioita riittävästi. Appiukko kastaa vauvan, se vihki meidät, niin se tuntuu jotenkin luontevalta niin.

Jos vielä yhden kupillisen kahvia

Lili ja Sintti 15pv (kylläpä aika rientää, kohta se on jo kouluun lähdössä)

Heippa!
täälä meni yö huutaessa. Jätkä nukku 30 minsan ja tunnin pätkiä ja heräs huutamaan. 2 maissa oltiin koko porukka niin poikki, ettei keksitty enää muuta kun otettiin ukko väliin ja siihenhän se nukahti. \|O Nukku vielä 4 tuntia putkeen! Sit syötiin ja nukuttiin omassa sängyssä toiset 4 tuntia..
Ihme rytmi kaverilla!
Mä olen ihan pirteä, mut miestä väsyttää aikalailla! ;)

Hain äsken apteekista niitä rela tippoja, joita aateltiin ruveta sit antaan tänään. Täytyykin kokeilla, olikos se Hattivatin, keinoa antaa ne illalla.

Vein samalla apteekki reissulla vauvan paperit tuonne maistraattiin, me kun ei pidetä ristiäisiä. Nimiäiset vaan, mutta ns.kummi pojalle silti tulee.

Oli jotenkin hassua kirjottaa ukon nimi niihin papereihin! :saint:
Vakuutuspaperit lähti samalla ja äiskä haki postista uusia vaatteita! Poltan nuo äippävaatteet tuossa takapihalla! :D
Oli ihana yllätys käydä puntarilla, -13kg on häippässyt!!!

Poio ja Möttönen 10pvää

Moikka!
Nyt määkin sit liityn tähän ketjuun! Tyttö tuli perjantaina 19.1 ja kokoa oli 3870g ja 50cm. Viikkoja 40+1..

Neiti on niin ihmeen hyvän tuulinen et en olis uskonu, turhia ei marista ja nukutaan tosi pitkiä pätkiä välillä. Toivottavasti rytmi pysyisikin eikä tulis vatsavaivoja..
Ihana olla koko perhe kotona. Esikoinenkin pitää tän viikon lomaa eskarista ja tuo meidän 5v-neiti haluais koko ajan pitää vaan sylissä ja hoitaa vauvaa(melkein ongelmaksi asti)..Ja onneks on isi kotona. Lähtikin äsken lasten kans kaupoille ja on jo viivytellyt siellä melkein kaksi tuntia niin saatiin rauhassa pikki-neidin kans ottaa nokoset..ja nyt taas jaksaa!!!

Kiitokset imetysneuvoista! Oonkin joka ilta ollu suihkuttelemassa tissejä ja saunassa käyään lähes joka ilta. Nuo kaalinlehdet on käytössä aina pahimpina hetkinä sillon ku muistan vaan...

Viime yönä vauva imi 2tunnin välein! Onneksi ei ottanu nyt mitään valvomisia mukaan siihen... mutta kyllä väsytti aamulla :( Ei ainakaa maito pakkautunut yön aikana :D Aamun sitten valvoi ja nyt nukkuu jo neljättä tuntia! Sais herätä ennenku alkaa tissit täyttyä...

Mä ootan ihan innolla kastajaisia! Sais alkaa kutsumaan jo nimellä vauvaa. Jos nyt alkais jo niin takuulla kaikki sen sais tietää ku esikoinen on semmonen höpöttäjä :D Ja haluan että nimi paljastuu vasta kastajaisissa, meille on varattu aika 24pvä ens kuuta vasta. Mutta kyllä se aika menee pian!

Nyt alko ähinä kuulumaan! Pitänee siis rientää...

Moi.
Taas meidän vauva valvoi yöllä 5h. Nyt neljään asti. \|O
Sillä on valtava imemisen tarve mutta kun annan huvitutin se nielee ilmaa masun täyteen ja sitten tuleekin taas ilmakipuitkut ja kävelyä ympäri kämppää.
Mitä mä teen ton imemistarpeen kanssa? Auttakaa. Vauva tykkää siis tutista kamalasti, mutta nielee ilmaa lussuttaessaan sitä.

epuska: Loistavaa, että kyseessä olikin pelkkä nälkä! :D Mulla on ollut taktiikkana aina ensimmäisenä tarjota itkuun kuin itkuun ruokaa. Jos se ei kelpaa tarkastetaan vaippa ja masun ilmatilanne. Jos vieläkin itkettää, alkaa äidinkin alaleuka väpättämään.... ;)

Saatteko viedä vauvoja tuonne pakkaseen? Meille annettiin ehdottomaksi pakkasrajaksi -10. Sitten keväämmällä voi viedä jo -15 asteeseen.
Martti on niin pieni, että johtunee siitä.

Mä koitan epätoivoisesti rytmittää vauvaa ilman ulkoilua. Pidän marttia olkkarin ikkunan edessä vaunuissa nukkumassa. Ikkuna on iiiso ja valoa tulee sisälle mukavasti.
Jossain oli saatu tutkimustulokseksi, että niiden äitien vauvat rytmittyy parhaiten, jotka ulkoiluttaa nyyttejä puolenpäivän jälkeen.

myyrä ja martti alias sir poopalot 19pv

Yhteistyössä