*Tammivauvat-08*vol.5

Carlan perheelle onnea uuteen kotiin.

Meillä oli ihan automaattisesti 10kk neuvola. Ei tää pihtarikylä vielä siinä ole alkanut säästämään :snotty:

Oltiin Sampon kanssa eilen alle 1-vuotiaille tarkoitetussa perhekerhossa. Mentiin silti vaikka nukkumattiaika olikin. Kummasti vaan jaksoi olla kitisemättä koko kaksituntisen. Siellä oli meidän lisäksi vain kolme muuta vauvaa, niiden äidit ja kaksi ohjaajaa. Ihan mukavaa oli. Istuskeltiin siinä lattialla leikkimässä ja välillä leikiteltiin lorujen muodossa.

Ainakin nyt viikon on ollut varsinaista rumbaa ton nukkumisen kanssa. Yöt ja ekat päikkärit nukkuu hyvin, mut toisille päikkäreille meno on sitten niin vaikeeta :kieh: Huutoa, huutoa ja huutoa. Sälli on rättiväsynyt, mut ei vaan nuku. Pari kertaa ollaan tehty niin että ollaan lähdetty kävelylle. Käyty parilla leikkikentällä keinuttelemassa ja on istuttu rattaissa koko reissu. Ei siis makuuseen ettei kuukahda siihen. Sitten onkin ollut niin rättiväsynyt reissun jälkeen, et on kuukahtanut samantien sänkyyn. Menee siis yleensä kakkospäikkäreille siinä kahden aikoihin, mut nyt se on venähtänyt tuon kiukuttelun takia klo 16-18... :snotty: Toivottavasti tuo känkkäränkkä ottaisi hatkat!

Tehtiin uusia soseita tänään. Uusia makuja on nauta, punaiset linssit ja inkivääri. Ensimmäinen purkillinen jo syötiinkin tuosta satsista ja maistui kyllä.

Sunnuntaita!
Onnea Carlan poppoolle uudesta kodista :heart: Täälläkin ois lisäneliöille jo tarvetta..Mut saa nähä miten ja millon sitä sitten isomman saa hommattuu.

Taas meni hujauksessa viikonloppu ja ylipäätää mammaloma! Keskiviikkona sitten mulla alkaa työrupeama, 2pvä vain enää mammista jälellä |O
Viikoloppuna ei mitää erikoista hommailtu, eilinen meni mummolassa ja tänää siivoillaan ja päivällä sitten keskimmäisen kiekkoharkat. Ja MUN pitää lähteä kuulema jäälle mukaan *kääk* minen oo luistellu jäällä sitten lukioaikojen, saas nähä mitä tulee. Kaukalon laitoja pitkin köpötellään :LOL:
Mutta tänään on pakko saada siivottuu suht hyvin, ens viikolla ku alkaa se perinteinen kiirus ja mä illat pois, niin ei sitä enää kerkiä ja jaksa tuusailla samalla tahilla. Pitääkin sitten alkaa pyhittää vkl siivoomiseen YHDESSÄ.

Meillä Lucalla on takunnu yöunille meno (saa nähä miten mies sitten onnistuu) toivottavasti on väliaikasta ja johtuis esim noista hampaista. On saanu rampata moneen otteesee hyssytteleen yläkertaan. Yöllä sitten herätää kerran ja maitoa hörpätää. Vaikkei tarviskaa enää sapuskaa mut en vaan siis jaksa alkaa huudattaa toista. Pakko saaha nukkua. Joskus sitten.. Monellako muuten laps enää syö yöllä??

Kääk, nyt alko taas kauhia hulapaloo..joten :wave:

10kk neukka on täällä ihan vakio tiistaina ois aika samalla "pikku" kakkosen 5v lääkäri neuvola

Influenssa rokete systeemi meni ainakin niin viime vuonna et joulukuun alkuun mennessä täällä piti saada 1 ja 2 annokset

nyt meillä takkuaa kanssa tuo nukkuminen niin päivällä kuin yölläkin tosin iida on taas ruvennu rohiseen enempi kun lääke kuuri on lopussa...

no nyt taas jo kutsuu äitii toisen surkee itku..

joten :wave: :wave:

Tervehdys!
Käväsin taas aamusella kirpparilla ja jotain pientä löytyi mukaan.
Meillä herättiin yöllä useaan kertaan ja siellä sit seistiin ja vettä hörpittiin ja kertaalleen tissiä saa eli Saaru meillä kyllä syödään yöllä!
Päiväunille käyminen on täälläkin usein vaikeaa, hirveää huutoa ennen nukahtamista.Illalla muutaman kerran laitan takas makuulleen ja se on siinä.Vieressä oottelen usein että nukahtaa.

Elli on laajentanut reviiriä täällä kotona ja lempipaikka on kylppäri? ja tietty eteinen jossa on kiva syödä kenkiä....

Tänään mennään isälle syömään, eilen käytiin anoppilassa.Siinä se viikonloppu taas onkin.
Ensi viikolla pitäis aloittaa sali ja vähentää herkuttelua.Nyt on täälläkin alkanut läskit ärsyttää :kieh:
:wave:

Hei!
Saaru: Kyllä syödään yöllä!!! :kieh: Välillä monta kertaa yössä. Tarvis varmaan alkaa vierottaan yösyömisestä, mutta en ole vielä jaksanut huudattaa toista. En edes tiedä miten sen tekisin, esikoista kun ei koskaan tarvinnut siitä vieroittaa, alkoi 3 kk nukkumaan yöt syömättä. Niin, ja Saarulle oikein mukavia viimeisiä mammispäiviä ja onnea ja jaksamista työelämään! :hug:
Jaahas, kotityöt kutsuu!
Neamma ja neidit :heart:

Moi.

Saaru: Meilläkin syödään yöllä. Viimeiset 2kk on nyt menty yhdellä yösyönnillä, 4-6 aikaan siis syö. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö tuon lisäksi heräiltäs :kieh: Alkuyöstä poika kyl nukahtaa yleensä suht nopeesti ilman sitä maitoakin..

Alkuperäinen kirjoittaja pikkueppu:
piku mitäpä jos se juiliminen onkin ovis kipua?.... jos siis menkoi ei vielä oo ollenkaan ollut...
Do diin...Nyt saa onnitella..menkat alkoi =) eli pikkueppu arvas oikein nen edelliset kivut ja tuhruvuoto oli ilmeisesti oviksen aiheuttamia, koska tuohan tapahtui tasan 14vrk sitten ja tänään siis kaahas punainen ferrari paikalle... :D Enpä ois uskonut että olisin siittä tosiaan näin onnellinen..Mutta siis tästä alkaa pikkukakkosen "odotus". Mutta ei tieten mitään paineita tulee sitten kun on tullakseen :whistle:

Mitäs meille..eilen käytiin vähän sikapäivillä tuhlaamassa Jasun kanssa, kun ukko oli saunaillassa. Ostettiin pojallle vaatetta ja uus lelu, sellainen pikkuinen veturi, kun tykkää niin siittä jummi jammin (lastenohjelma juniorilla) ajelulaulusta :D Ja sitten sieltä käveltiin mummulaan kylään, ja iltasella vasta kotiin.
Tänään sitten on ollut tälläinen kotipäivä, pyykin pesua, ja tein pojallle 2 viikoksi soseet pakkaseen ( kerrankin olin ahkera :saint: ) Huomenna lähetään taas kaupunkiin, täytyy lähteä ostamaan uudet jumppa housut, niin ruppeen käymään jumpassa 3 kertaa viikossa. Ei muuten tarviis uusia hakee sitä varten, mutta kun ei kehtaa resusilla sinne mennä...tovi on kulunut edellisistä jumpista :D

Minäkin sain tuossa kodinhoidon tuen paprut laitettua, ja hain nyt sit kerralla kaikki mitä saa, katsoo sitten kuin kauan on. Ainakin nyt se vuos ois tarkoituksena olla.

Meillä ei enää syödä yöllä, mutta tosiaan silti joskus joutuu useinkin käymään laittaan tuttia, ja joskus taas ei kertaakaan. Mää en rykää heti kun inahtaa, vaan monasti rauhoittuu itekseen unten maille..toivottavasti ei kovin muttu hampaiden tulon aikaan :whistle:

Mitä sitä muuta oli puhetta..noo en nyt muista joten :wave:

MUOKS.. Saarulle mukavia hetkiä mamiksen loppuun, ja koitahan järjestää itsellekkin jotain kivaa vimpoille päiville. Ja jaksuja töihin lähtöön. Onhan se varmaan erilaista "kivaa" päästä kotoota poies...

Hellurei!
Täällä luistelut luisteltu :LOL: hyvin meni vaikka tylsillä piti pakertaa. Ei tullutkaan sitten teroittaja paikalle :kieh:

Annoin tänään Lucalle viiliä hedelmäsoseen seassa. Ei oikee tehny kauppoja. En tiä vaikuttiko se et soli kylmää vaikko maku. Mut ei paljoa kyl puistattanu, et oisko ollu vaa liian kylmää. Sosekaan ei uppoo jääkaappi kylmänä.

Luca on muuten nyt alkanu ihan kauhiasti itkeen mun perään. Yläkertaan tai vessaa ku menee niin itkee ihan raivolla. Saas nähä miten lähtee sujumaan sitten ku aina töihin lähden:(
Kovasti oppii uusia taitoja ja huomaa oikeen kuinka koko ajan ymmärtää enemmän. Ne vaa taitaa pojalla tulla sitten kummitteleen uniin ku nukkumaan laitto on kauhiaa hulapaloota. Nytkin tuossa väsyneenä kukkuu eikä millää asettu mihinkää nukkumaa. Ölisee ja kädellä taputtaa suuhun ja nauraa räksättää :xmas:

Onnee Pikulle kauan odotetuista menkoista, nyt tärppituulia sinne ;) ja oliko Jennillä kans kakkoshaaveita :heart:

Onneksi täältä löytyi muitakin yösyöjiä :saint: MInä oon antanu aika pitkälle kyl noille isommillekin pojille yöllä sen maidon. Laiska varmaa :LOL: MInen vaa jaksa huudattaa ja valvoo. Keskimmäinen oli muutenkin huono nukkumaan, niin tein ihan mitä tahansa et ois nukkunu yms.

Mulla on huomiseksi sisko varattu tänne mun hiuksen värjää ja tiistain menen kosmentologille kasvohoitoon ja kulmia värjää..Eli kaikkee ihanaa on luvassa :heart: Ens vkl:lleki ois sitten miehen kaa leffaa kaavailtu..

Nyt bb:n pariin :wave:

Iltaa Naiset!

Ensinnäkin Saarulle lämpimät onnittelut aivan mahtavasta painonpudotustahdista :flower: Vois tässä ottaa hieman oppia sun itsehillinnästä....
Kiva kuulla, etä sulle on vähän "hemmottelua" tiedossa ennen töihinpaluuta =)

Mä täällä jo luulin, että Pikua saa onitella plussasta, kun toi sun viesti alkoi tuollai =) Mun syke nousi varmaan kakskyt pykää, kun tuota luin :kieh: Mutta siis onnittelut pitkään kaivatuista menkoista :flower:
Ja laitappa seuraavaksi kiertoon ne tänne päin, Kiitooos :attn:
Juu eli siis hengessä ollaan mukana, toivottavasti saat plussan testiin pikapuoliin!!!

Meidän viikonloppu on mennyt mukavissa merkeissä, kotona, kalamarkkinoilla ja vieraitakin kävi. Niin ja uutta pesukonetta on tullut käytettyä ahkerasti, hyvin pelittää :) Pojalla on ollut aikasta selkee kakasien unien päivärytmi ja yöunetkin on maistunut kahtena aamuna jopa kahdeksaan saakka, mahtavaa! Niin ja meillä kans syödään, TAAS, tuossa aamusella 5-6 aikoihin. Oliskohan ollut pari viikkoa sitten, kun hehkutin täällä, että yösyöminen on historiaa, no jäi vähän lyhyeksi tuo ajanjakso, mutta ehkä se vielä siintää tulevaisuudessa. Mä olen kans vähän turhan laiska, että huudattaisin poikaa aamuyöstä :ashamed: Ja tuttia saa olla muutaman kerran yössä laittamassa suuhun. Milloinkahan tuosta tutista sitten vaan pääsee eroon....

Cattie, Afu ja Tyttönen, mitens olis 14.10?

Nyt iltapuuhiin ja nukkumaan :wave:

Kide

tänks plussa tuulista..jospa se tästä..

Kiva et Saarulle on luvassa hemmottelua ennen työrupeamaa

Niin vielä tuosta yösyönneistä yms..et en miekään raaskis huudattaa ja tuolla eetten heti riennä paikalle kun vähän inahtaa..tarkoitin sitä että kuulostelen jos on vaan sellaista pientä unissaan "vingahtelua" niin en mene edes aina kattoon jos siis jatkaa unia, mutta toki jos ihan itkeen rupee niin sit meen tarkistaan tilianteen ja tutin antaan yms. eetei nyt vaan joku luule, että täällä itsekäs äitee "heitteille" jätettää...Meillähän myös tuossa joku pari vikkoa sitten vielä otettiin se aamuyön maito, mut jätti sen sit itte pois...

Yösyönneistä:itsellä vähän sama että ei jaksa huudattaa kun yösyöminen on 1 korkeintaan 2 kertaa.Sit jos menis siihen että pitäis nukkua tissi suussa niin se olis mulle liikaa ja sit tekisin stopin.Esikoista aikoinaan huudatin sen 3 yötä(otin kyllä viereen ym.)ja sit hän lopetti syömisen mutta silloin tilanne oli se että meillä olis syöty 4-5 kertaakin ja en jaksanut enää sitä.ja ikääkin oli 10kk.

Tänään olis ohjelmassa kerhoilua ip puolella.

Huomenia..

Viikonloppu se sitten taas tuli ja meni. Me tässä oltiinkin sitten vaa kotona kun poitsulla kuitenkin flunssa jatkuu ja ei sitte viittiny tonne kovin lähtee palloilee.. Ja luulen kyllä että toi flunssa on nyt ihan hampaista johtuvaa kun eilen sain kurkattua Roopen suuhun niin ylhäällä oli kaksi tullu läpi ja kolmas tulee ihan just joten nyt siis syy niihin yön levottomuuksiinkin on saatu.

Yösyönneistä: Niin Saaru et todellakaan ole ainut.. Meilläkin vielä syödään yöllä joskus peräti kolme kertaa vaikka ei tosiaan enää tarvis, mutta ei joo kyllä jaksa sitä huutoakaan kuunnella ja meillä kun ei mikään muu rauhota, ei tassuttelut ja tuttia ei meillä edes syödä. Niin siis ainut mihin rauhottuu on pullo joten en ota siitä ressiä..

Ja Saarulle vielä onnea kovasti työhön paluuseen :flower: Ja onnea myös hurjasta painonpudotuksesta :flower:

Pikulle onnittelut menkoista ja toivotaan että se plussakin sieltä tulis :D :flower:

Nyt ei sit enää raksuta kunnolla ja en muista mitä muuta piti kommentoida mutta palailen tässä taasen. :wave:

Yösyönneistä: Valtsu tissittelee 2-3 kertaa yöllä eka n. 24-03 ja pari kertaa aamuyöllä. Nuo aamuyön tissittelyt on ihan välttämättömiä muuten jätkä pomppaa ylös. Tissittelyllä ja kainalossa pitämällä unet jatkuu aina seitsemään asti. Toivon että pikkuhiljaa tuo Valtsun "yöjumpat" vähän vähenis ja vois vähentää yösyömistä, mutta nyt mennään näin. Mua ei parin illan tassuhoito rupeama kitinöineen haittaisi jos sillä yösyöminen loppuisi, mutta se on nyt testattu että ilman rintaa ja kainalossa nukkumista poika herää kokkonaan, niin nyt mennään näin. Mun on pakko saada nukkua että jaksan isompien kanssa sitten päivällä ja onhan se kiva kun vieressä tuhisee pikkunyytti :heart: Rupean sitten lähempänä 1v päivää vierottamaan tai oikeastaan mies saa sitten koisia pojan vieressä ja mä saan nukkua sohvalla :D Toiset joutuu sohvalle ja mä pääsen :D

Huomenna meillä on sitten 8 kk neuvola, vitsi kun aika menee nopeesti :whistle: Saarukin menee jo töihin. Meikäläinen jää tänne kotio touhaamaan vielä vuodeksi, paitsi jos pääsen kuukaudeksi töihin mies saa pitää isäkuukautensa. Kelaan oon jo laput vienyt, mutta työpaikalla tökkii kun en tiedä pääsenkö sinne :kieh:
Meillä on muuten vaihtunut vähän roolit niin että Valtsu on isänsä perään yhä enemmän.

Hitsi nyt itkuhälytin pauhaa.. :wave:

Heipsis!

Meille ei ihmeitä, Albert on päiväunilla, odottelen kun se herää, niin syödään ja sit lähdetään kaupungille. Aiemmin aina tuli kaupunkireissut suunniteltua niin, että Albert nukkui vaunuissa kaupungilla, mut nykyisin menee ihan plörinäksi päiväunet jos ei saa sisällä nukkua, niin käydään nyt päiväunien välissä kaupoilla, toivottavasti Albert jaksaa istua rattaissa..

Saaru: Meillä taas Albert ei oikein mitään muuta nyt söiskään kun viiliä, piimää, raejuustoa yms. (piimää oon antanu lusikalla) Tuosta muuten tulikin mieleen kun sanoit, ettei Luca varmaan siks tykänny viilistä hedelmäsoseella kun se oli kylmää, niin mites muuten se juttu, kun meillä Albertille ei kelpaa kuin lämmitetty korvike, ei edes huoneenlämpöistä juo, niin mitenkähän kun parin kuukauden kuluttua siirrytään juomaan tavallista maitoa, niin mitenhän se sit uppoaa, kun eikait sitä tavan maitoa kehtaa lämmittää? :ashamed: Niin pitäiskö siis opetella pikkuhiljaa juomaan kylmää maitoa, vai voiko tavallista maitoakin lämmittää mikrossa, tuleeko siitä järkyttävän makuista? Miten te muut ootte tehneet tän asian kanssa isompien lasten kohdalla?? :attn:

Saarulle tsemppiä töihin paluuseen :) Onhan se varmaan omalla tavalla ihan mukavakin juttu, vähän vaihtelua. Niin mites sulla työvuorot menikään, pelkkää iltavuoroa, niinkö?

K&A vähä vajaa 9kk

heipä hei pitkästä aikaa.
mä olen alottanu jo työt.ukko piti kesälomaa nyt kolme viikkoa joten mä pakenin töihin:)oon ollu maatalouslomittajana, joten ehkä tää nyt onnistuu.kun mä tuun aamulla töistä, ukko lähtee töihin.ja iltäpäivällä kun mä lähen töihin vien pojan anopille vähäksi aikaa ja ukko hakee sen viideltä pois.toivotaan että onnistuu.ukolla on aika kiva pomo, jota ei haittaa että ukko tulee töihin vhä millon sattuu..ja oli luvannu että poika voi tulla töihinkin..:)

noista yösyönneistä.meillä on ihan hirveitä yöt.poika syö vähä väliä.eihän sillä nälkä ole , mutta on oppinut nyt että kun saa maitoa niin tulee uni.pitäs ruveta vierottaan, kun tahtoo olla vähä väsy meillä muilla, kun saadaan ravata jääkaapilla.

meillä ryömitään ja kontataan ja noustaan jo tuoleja pitkin ylös..mukaan on tullu muutama mustelma..:)mutta jospa se kohta oppis vähä varomaan..

helluska ja poika kohta 9 kk

Pikaseen vaan käväsen.. :wave:

Katja: Meilläkään ei poika kovin hyvin juo huoneenlämpöstä tai kylmää maitoa joten olen miettinyt minäkin tuota tavalliseen maitoon siirtymistä et mitenkähän sen kohdalla, mutta siis kyllähän sitä tavallista maitoa voi lämmittää ja varmaan lapsestakin ihan kiva vähän lämpimämpää maitoa juoda kun ihan kylmää joten itse ainakin kyllä meinaan samalla tavalla lämmittää senkin. Tulikohan nyt turhan monen mutkan kautta selitettyä... :ashamed:

Päevää!
Täälä alko aamu jo käytännössä jo 4.20..Kaikki poijjaat heräsi vuorotellen ja Luca vielä kaiken kukkuraksi ei alkanu millään takas unille. Jahka sitten nukahti, kerkesin vain noin puolisen tuntii nukkua ennen herätystä.
Päivällä käytiin sitten esikon kaa "r-koulussa", toinen käynti oli, niin johan pärisee :LOL: Arvatkaa mikä on päivän hitti ääni..ddrrrrr!! Esikolla siis r menny l luo kylää, niin sitä hiukan haetaa puheterapeutin kanssa. Pakko sinne ei ois mennä, mut ollaan menty ku poikaa ittiä kauhiasti häiritsee toi ärrän osaamattomuus. Saas nähä osaako jo kunnolla sanaan ärrän pistää ennen seuraavaa käyntiä (päälle kk päästä vasta)

Kyllä varmaa nääki lapset sitten tottuu kylmää juguun ja viilii sekä maitoon pikku hiljaa. Tavis maitoa ku oon antanu niin oon pikkusen sitäki lämmäyttäny, mutta pikku hiljaa voi alkaa antaa tuota nanniaki huoneenlämpösenä. Mut käytännössa tuoki on aika vaikeeta ku meillon noita isoja tetroja, niin siitä kun kerran annat niin jääkaappiin se pitänee laittaa. Ja sitte son tietty kylmää..

Katja, joo mä teen ikuista iltavuoroa. Ainakin taas nyt toistaiseksi. Kattoopi sitten myöhemmin miten työjutut menee ja etenee. Nyt kuiten tää sopii mainiosti ku mies on aamut töissä, niin illat on sitten kotona poikien kaa. Ei tarvi hoitopaikkaa ja maksella isoja maksuja B)

Mutta nyt tältä pärinältä, syömään :p

Saaru: Joo, on tuo teidän hoitojärjestely kyllä ihan huippu juttu. Rahaakin säästyy ihan älyttömästi, kun aattelee mitä joutuisitte maksamaan koko poppoosta hoitomaksuja, ja nythän saatte viel kotihoidontuen, niin se on jo iso raha mitä siitä jää plussan puolelle. :) Ja ei tarvii hoitoon viedä :)

Mie tossa tein lihapullia, ja Albertille tein muutaman oman lihapullan, suolat jätin pois, muuten samaa tavaraa kuin aikuisten lihapullat! Kannattaa muidenkin kokeilla!! Meillä ainakin jäbä tykkäsi älyttömästi kun tein niistä palasia niin sai ite syödä. Leivinpaperiin laitoin rastit Albertin lihapullien kohdalle nii ei menny sekaisin suolaisten kanssa :p

Meillä kumma kyllä hedelmäsoseet ja korvike menee ihan jääkaappilylmänä.tosin korvikettahan tuo ei paljoa juo.

Tänään on kerhossa käyty ja Ellikin viihtyi kun oli leluja ihan älyttömästi ja muita samanikäisiä pikkuisia lattialla touhuamassa.Esikoinen kyllä pisti tuulemaan kaverinsa kanssa ja siinä riitti paimentamista :headwall: en tajuu miten ne löytää toisistaan just ne huonot puolet kun ovat yhdessä.hirveetä riehumista... :whistle:
No pääasia että on kivaa.

Joo, onhan tämä hoitojärjestely hyvä ja rahaa säästävä, mut ei aina hermoja. Väliin on aikas rankkaa, tai oli silloin jo 2 lapsen kanssakin. Siinäkin tietty et keskimmäinen tarvi pitkää jos minkämoista erikoishoitoo yms se pahan ihottuman takia, niin nekin teki lisää hommaa. Nyt ollaankin opetettu tuota keskimmäistä änkyräpoikaa nukahtaa itteksee ja aikas hyvin menee. Mut pakko oli et mies ehtii nukuttamaan Lucan aina sitten ja isommat iltahommien jälkeen peitellään ja ominaan nukahtavat. Mutta nyt Luca onkin alkanut poukkuroimaan tuon nukkumisen kanssa. Saas nähä miten miehen käy..Jos ei muu auta, niin helpoimman kautta saa mies mennä ja hyssyttää vaikka rattaissa pojan unee. Siihen ei sitten herää ku siitä vie sänkyyn
:D

Nyt mulla täällä uus väri tukassa, ni johan on kivaa. Olikin aika kaamee juurikasvu :x huomenna sitten naama puhistaa. Aikasemmin en oo käyny, toivottavasti ei oo sitten loppuviikkoa naama turvoksissa ja punanen |O

Saaru: Aina tietty kaikissa ratkaisuissa on ne huonotkin puolet :hug: Toivottavasti teil lähtee hienosti rullaamaan tuo järjestely :) Onhan se varmaan senkin puoleen aika rankkaa, että teille jää miehen kans tosi vähä yhteistä aikaa.. No, viikonloppuisin sit :)

Onko minkalainen väri nyt tukassa? Ite värjäsin perjantaina kans hiukset, nyt on vaihteeks kastanjan ruskeet, yli vuoden olikin punaiset hiukset, mut kun se väri kulahtaa aina niin nopsaan, nii ajattelin että tää ruskee olis parempi.

Katja, mullon melkees punane(enemmän taittuu violettii, ku porkkanan punaseen) tässä päällä ja ihan tumman ruskee, melkee mustaalta. Huomenna sitten kulmiinki väriä. Pitäähän sitä tälläytyä ku töihin palaa :LOL:

Iltaa.
Me ollaan nyt löydetty koti ja huomenna jätetään tarjous. Pankkeihin on soiteltu ja vihreetä valoa on näytetty kaikista :D Kerrankin niistä ukon osakkeista on jotain hyötyä! Yhdestä pankista saisi niillä vähän enemmän katetta ja ilmeisesti jotain muutakin bonusta, koska anoppi on siinä pankissa "yliasiakas". Laskeskellaan sitten parasta tarjousta, kunhan kaikki pankit on pistäneet parastaan :D
Käydään huomenna pitämässä sukukokous siinä töllissä, kun appikokelaat ja mun äiti haluu päästä kytikselle ja tenttaamaan sitä välittäjää :LOL: Meen äitin juttuja ei niin vakavasti kannata ottaa, koska se hakee sitä vikaa vaikka mistä. Äiti meinaa vastustaa kiivaasti tota muuttoa, kun meen tarttis asua lähellä häntä. Sillä kun ei noita kavereita pahemmin ole ja Sampo pitäis olla kanssa lähellä. Sille nyt tuntuu vajaan tunnin ajomatka olevan joku maailmanloppu. Luulen, et kuitenkin ravaisin Porissa suht tiuhaan, kun siellä tuppukylässä ei liiemmin mitään mielenkiintosta toimintaa näyttänyt olevan.

Lämmintä maitoa annetaan yleensä, mut välillä huoneenlämpöistä ja kylmääkin. Kaikki menee alas, lämmintä maitoa juo niin kauan kuin kupura täyttyy, muita juo vain janoon.

Huomenna tarttis soittaa tohon soskuun, et sais tota kuntalisää. Pari kk täällä nyt ainakin vielä asutaan niin saisi niiltä kuilta ainakin vielä. En tiiä mahtaako siellä uudessa paikkaa olla mitään ekstraa, toivottavasti on!

Kotihoidontuesta tulikin mieleen, että milloinkahan mahtanee päätös tulla, 3vk sitten jätin hakemuksen. Oon kuullu että saattaa mennä 2-3kk ennen kuin päätös tulee.. Jos ei kohta ala kuulua, niin pitää kyl ainakin käydä kelalla kysymässä, että onhan kaikki tarvittavat paperit&tiedot varmasti siinä mukana, ettei sen takia sit enää viivästy :snotty:
Täällä ei mitään kuntalisää oo, ens vuoden alusta tulee, mut se on vaan niille jotka jää hoitovapaalle opinnoista tai töistä.

Gorthaurille tsemppiä asuntokauppoihin! :flower:

Mukavaa alkanutta viikkoa!

*Meillä pojalla käytössä suurimmaksi osaksi 80 vaatteita, on kyllä hiukan isoja vielä- mut kuiteskin hyvin päällä pysyvät.

*Meillä 10kk neuvola on automaattisesti. Influenssa rokotuksesta ei neuvolassa olla puhuttu mitään, joten siihen on vaikea ottaa kantaa. Pitänee sitten ens kerralla asiasta kysellä.

* Mulla nyt ensimmäiset kunnon kuukautiset Leevin syntymän jälkeen ja yli viikon on jo kestäneet
:kieh: :kieh:

Viikonloppuna oltiin Leevin ja äitini kanssa yhden tuttavan synttäreillä ja sitten illalla oli mun kaverin synttärit. Leevi jäi äitille yöksi ja sinne minäkin sitten baarista valomerkin jälkeen painelin. Tää järjestely siis siksi kun kottiin olis tullut matkaa hippasen yli 60 kilsaa.
Lauantai aamulla oli vauvauinti, sukellukset meni hyvin ja muutenkin oli hauskaa, kunnes tultiin kotiin ja Leevi putosi sängyltä :ashamed: Laitoin Leevin siis keskelle sänkyä ja peitot olivat ympärillä, normaalisti on siellä pysynyt ihan hyvin eikä muutenkaan ole kova liikuskelemaan. Otin kassin ja vein autoon, joka oli ihan ulko- oven luona...takas tullessa kuulin itkua ja menin kattomaan kuten normaalistikin ja siellä mun pikkuiseni oli lattialla... ja niin pienen hetken olin poissa alle minuutin.
Kädet tärisi, paita tuli hiestä märäksi, sydän tykytti ja muutenkin olin ihan paniikissa.
Mitään näkyvää ei Leeville tullut, hiukan otsa punotti, ei kuhmua, ei verta. Kuitenkin soitin tyksin ea:han ja kysyin että miten nyt poitsua tulee seurata tai pitääkö jotakin tehdä, sanoivat että jos raajat toimivat normaalisti niin ei tartte ees lääkäriin lähteä.
No onneksi poika on kunnossa, ite olis vaan pitänyt olla tarkempi eikä häntä jättää. On ne lapsoset vaan niin vikkeliä.

Huomen aamulla mennään vauvatanssiin ja illalla äiti- vauva jumppaan, tänään olikin perhekerho.

Yhteistyössä