*Tammivauvat-08*vol.5

Kide: mulle sopii tuo 14.10 ainakin. Sillä viikolla itseasiassa muskarista taitaa olla syyslomaa, joten keskiviikkokin ehkä sopii.

Kh-tuen päätös tuli mulle viikossa. Lokakuun lopussa tulee jo ensimmäiset rahat :wave:

Yösyöntejä meillä on yleensä 1. Noin klo 3 aikoihin ottaa huikat. Tuosta yhdestäkin syötöstä olis kyllä kiva päästä eroon niin voitas tyttö siirtää omaan huoneeseen nukkumaan.

Meillä on aloitettu puurolakko. Ei suostu syömään millään, alle ½dl on mennyt nyt aika monella puurokerralla :( . Välillä muutkin ruuat takkuavat, hedelmäsoseet ja maissinaksut menevät parhaiten. No, maitoa ja vettä kyllä ottaa, että onneksi ainakin nesteitä saa. Ja ihan iloisesti leikkii ja touhuaa.

Pitänee jatkaa huomenna. Nyt nukkumaan. Iltapäivällä oli ihan ihme päänsärky kohtaus ja nukuin 2h päikkärit, mutta kyllä sitä taas jo nukuttaa |O

Afu ja R viikon päästä 8kk :wave:

HUomenia!
Eilen kävin kelan sivuilta kattoon ja mulleki oli jo myönnetty kh-tuki. Eilen on postitettu päätökset ja ensimmäinen maksetaan lokakuun lopussa. Siin oli muistakin pojista se 60 korotus, mutta esikon kohalle se loppuu jo heinäkuun lopussa, karu totuus iski vastaa MUN EKA VAUVA lähtee sitten kouluun. Herttinen sentääs!

Kyllä mua jännittää, kiva mennä huomenna töihin. Mut jännittää taas et mitä töissä, siellon kuiten niin paljon uuttaa ja uutta tulossa. Ja kuin kotona menee pojilla ja miten ite sitten jakselee tehä ns 2 työvuoroo peräkkäin..Melkee menee työstä ku täällä kotona tuusaa ja on poikien kanssa yksin. Ja että miten tämä MUN vauva suhtautuu ku mami on poissa. Nyt ainaki kauhiaa itkua ku poistun näkyvistä :(

Voe elläimen käsi mikä "aurinkoinen" tuolta taas heräsi |O Mistä sillä riittää tuota kiukkua ja änkyrää.

Ei se auta, palaillaan myöhemmin

:wave:

MUlle tuli kotihoidontukipäätös viikossa,eikä aiemminkaan ole 2-3 vkoa kauempaa mennyt.Jatkopäätökset tulee yleensä nopeaan.

Saaru,tsemppiä ja jaksamista teille.Kyllä se homma siitä kuosiutuu mut on varmaan rankkaakin.

Meillä on kyllä tosi kova eroahdistus Ellillä päällä.Viime yönä taas tunnin välein huuteli ja söikin 2 kertaa ja nousi pystyyn ja kaipas syliä.On taas niinkuin |O
Elli meni just unille että mä taidan painu perässä huilimaan.Pikkasen alkaa kyllä olla jo syysväsymystä ja sit vielä päälle nää heräilyt niin ei paljoa ole energiaa.

Gothaur: lueskelin noista talokaupoista ja heti tuli mieleen että tuutko tänne tuppukylään? Mä en edelleenkään pääse meseen tai msn:ään joten en tässä nyt tän paremmin tenttaa sua. Olis ollut kuitenkin kiva tietää jos tuutte tännepäin. Täällä on aktiviteetit aikas vähissä mekin on käyty seurakunnan perhekerhossa vaikka ei seurakuntaa edes kuuluta :ashamed: kun ei muutakaan toimintaa lapsiperheille ole. Edes mll:n touhuja ei täällä ole (yleensähän niillä jotain mammakahvilaa on joka kylässä) :eek: . No siis tarkoitus ei ollut pelotella, mutta varsinkin talvisin mua rupee korpeemaan nää olemattomat sosiaaliset kontaktit. Toki hyviäkin puolia löytyy, mä en vaan jaksa nyt muistaa mitä :LOL: :p :LOL: Ei vaiskaan kyllä me suurimmaksi osaksi viihdytään ihan hyvin..

Mitenhän teille muille on tullu nuo kotihoidontukipäätökset noin nopeesti.. :snotty: Mua stressaa jos se eka maksu tuleekin vasta marraskuun lopussa :ashamed: Muutenkin ollaan aikas kusessa raha-asioiden kanssa :( Pitää varmaan ruveta töitä ettimään.

heipä hei

Gothaurille ja perheelle onne uuden kodin löytymisestä.. Se on niin ihanaa alkaa suunnitteleen ja laittaan uutta kotia..vaikkakin muutto aikas raskasta näiden pikkukavereiden kanssa..nimimerkillä. kokemustaon. Meillähän Jasu yllättäen oppi just silloin ryömimään kun meillä oli pakkaustouhut memeillään :LOL:

Meillä juodaan maitoa lämmitettynä, joskus oon kun ollaan oltu liikenteessä niin antanut huoneen lämpöistä, niiin ei oikein oo uponnut. Mut varmaan tottumus kysymys. Vielä en oo alkanut maistattaan mitään hapanmaitotuotteita ja varmaan ois sitä ennen hyvä alkaa totuttaan tuohon huoneenlämpöiseen ja viileään maitoon.

Saaru teillä on kyllä hieno sydeemi toi hoitojärjestely, mutta varmaan myös osaltan raskasta ja kun ei sit yhteistä aikaakaan niin oo kuin viikonloppuna..mut kaikissa jutuissa on hyvät ja huonot puolet, ja tuossa kyllä tosi hyvä kun saa lapset hoitaa kotona ja vielä säästää sit hoitomaksuissa . Kyllä varmaan kaikki menee hienosti, kunhan vain pääsette "rytmiin" ja totutte...

Niipa-85: Varmasti säikäytti :hug: Onneksi ei kuiten käynyt kuinkaan. Ja varmaan äitee oli se joka säikähti enemmän...

Meillä Jasu sitten myös tuli eilen pää edellä potalta alas :( vieressä vielä olin ja aloin hoitopöydältä ottaan lelua sille kun oli niin levoton, ja ihan sekunnissa poika oli nokallaan..ja huuto sen mukainen :ashamed: :'( tovin meni ennen kuin rauhoittui ja ennen kuin äitee rauhoittu..kyllä meinaa säikäytti. Miun huolimattomuutta lens, kun en hölmö toisella kädellä varmistanut :ashamed: Kaikki kuiten näyttäis olevan hyvin ei jälkiä/ verta ja nenä eikä summu aristanut myöhemmin kun kokeilen.

Juu, mut kyllä sitä ei taas tiennyt mitä sitä toivoo kun ootti niiden menkkojen alkua, kun oon nimittäin 3 päivää ollut niin kipee (alaselkä ja maha), että välillä täytyy kaksin kerroin maata sängyssä :headwall: ja vuotaa kuin esterin p.rse...ä :x Kaks panadolia nakkasin tuossa tunti sitten naamaan eikä mitään vaikutusta...

Nyt taustalle :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mitenhän teille muille on tullu nuo kotihoidontukipäätökset noin nopeesti.. :snotty: Mua stressaa jos se eka maksu tuleekin vasta marraskuun lopussa :ashamed: Muutenkin ollaan aikas kusessa raha-asioiden kanssa :( Pitää varmaan ruveta töitä ettimään.
Ootko kelan sivuilta kattonu, löytyiskö sieltä tietoa päätöksestä. Mullekaan laput ei oo vielä tullut mut tuolla netissä näky.

Huomenta!

Täällä sitä on taas tapahtunut kaikennäköistä... Siis palstalla =)

Saarulle
hyvää viimeistä mammispäivää:) Toi hoitojärjestely kuulostaa kyllä lasten kannalta tosi hyvältä vaihtoehdolta, kovasti voimia myös teille vanhemmille arjen pyörittämiseen! Kyllähän siinä varmaan menee jonkin aikaa, kun kaikki tottuu uusiin kuvioihin, mutta hyvin se varmaan sujuu, sit kun vauhtiin pääsette :)

Mun täytyy tunnustaa, että mäen ole vieläkään saanut noita hoitotukipapereita Kelaan saakka. Mä jään ensin kuukauden kesälomalle vanhempainrahakauden jälkeen, joten kotihoidontuelle jään sit vasta marraskuun puolessa välissä tai vasta ja vasta eihän sinne nyt ole kuin puoltoista kuukautta aikaa! Tarttis taas tehdä jotain....

Garthaurille onnittelut uudesta kodista =)
Ja Carlalle myös myöhästyneet onnittelut =)

On se tosiaan ihana päästä aina uuteen kotiin. Vaikka onhan siinä aina oma hommansakin. Me ollaan asuttu tässä nyt vuosi ja vieläkin on kaikennäköistä pientä juttua mikä voisi olla vähän toisinkin, mutta kaikki ajallaan...

Meillä on muutamat viime yöt menneet tosi mallikkaasti, kunpa nyt jatkuisi tämä sama tahti=)

Me vietetään tänään pojan kans ihan kotipäivää. Varmaan tuossa päikäreiden välissä käydään puistoilemassa ja mulla on illalla jumppa. Mut muuten ei mitään kummempia, ja ihan hyvä niin.

Kuulumisiin!

Kide

Maximilian. Juu, kyllä me sinne tuppukylään tullaan :D Tultiin lopulta siihen lopputulokseen, et parempi vaan muuttaa sinne. Aika hölmöä se oliskin ollut muuttaa vaan 15km lähemmäs..Ukolla on siellä vakituinen työ ja mulla ei työpaikka odota täällä. Johan se on jo muutenkin nähty kuinka oon täältä saanut töitä, pelkkiä hanttihommia ja kerran otettu kaupungin säälitöihin :kieh: Jos sieltäkään ei mitään irtoa mulle niin eipä se olis mitään uutta, siihen on jo totuttu :LOL: :headwall:
Kait meidänkin on sitten vaan pakko mennä vaan srk:n perhekerhoon siellä vaikkei mekään kirkkoon kuuluta. Saas kattoo nyt..
Onko siellä muuten kuntalisää?

Mulle tuli tänään toi päätös kh-tuesta. Siihen oli automaattisesti laitettu kuntalisä niin ei mun tartte soittaa mihinkään. Lisäselvitystä kaipaa vielä lisäosan kanssa, taas ne ukon osakkeet tökkii :headwall:

Saarulle hyvää viimeistä lomapäivää ja peukutuksia työrupeamalle. :flower:

Vauvatanssista on palailtu ja oli tälle äidille sellaista rääkkiä että... jätkä kuitenkin painaa sellaset 10 kiloa, niin kyllä siinä oikeen punttitreeniä saa ja muutenkin poitsu koko ajan sylissä, mut kyllä oli kivaa.

Meillä Leevi juo tota korvikemaitoa joko huoneenlämpöisenä tai sitten kylmänä. Iltaisin enne nukkumaanmenoa lämmitetään kyllä. Puuron kanssa saa meillä kanssa joka ilta tapella. No sitten kun laittaa sitteriin ja hoplan telkkarista tulemaan niin sitten kyllä puuro saadaan syötyä- ei taida poika oikeen itekään tajuta että puuroa menee suuhun. Ollaan kokeiltu eri puurojakin, mutta kaikissa sama vaikutus, joten ei ole mausta ainakaan kiinni- taitaa olla vaan tapa.

Eilen ja tänään olen sitten saanut Leevin omaan sänkyyn päikkäreille normaalisti on nukkunut ne meijän sängyssä.

Taidan mennä sohvalle kattoo eilistä bb:tä, mutta taustailen...

Ruokapurkista en ees lämmitä enää kuin ruokalusikallisen ruokaa kerrallaan, se on niin raivostuttavaa kun lämmität kokonaisen ruokapurkin, ja nakkaat sen sit semmoisenaan roskiin
Tästä tuli mieleen, että heitättekö te muutkin ruuan heti pois jos sitä jää? Purkissahan kyllä lukee niin, että lämmitetty ylijäänyt pitäisi heittää pois, mutta kyllä meillä on syöty uudestaan samasta purkista jos on esim. ½ prk mennyt. Saman päivän aikana yritän sen antaa eli en säästä sitä esim. seuraavaan päivään. Ja jääkaapissa säilytän sitä välissä.

Hei taasen!

Hei unohdin sulle Afu vastailla, että kiva juttu, jos tuo päivä sopii sulle. Voi kyl olla, että meidänkin harrastukset on lomalla tuolla viikolla, joten sit käy mullekin keskiviikkokin. Täytyypä kysäistä huomenna.

Niin ja sitten piti Pikulle toivotella jaksuja menkkakipujen kanssa, josko ne olis taas viimoiset menkat ainakin puoleentoista vuoteen ;)

Mulla särkee rintoja samanlailla kuin alkuraskaudesta, josko olis kans merkki saapuvista menkoista!

Tuosta ruuan lämmittämisestä, meillä poika syö omatekemiäni ruokia, joten aikasta usein laitan ruuan roskiin, jos ei maistu. Harvoin kyllä viime aikoina on moista tapahtunut, kun tuntuu, että kaikki uppoaa. Mutta siis jos annos jää lähes syömättä niin sit kyl saatan tarjota iltapäivällä samaa uudelleen lämmitettynä.

Kertokaas kuin karkeeta ruokaa teitin lapset syö?
Musta tuntuu, että teen noi ruuat edelleen ihan turhan "mössöiksi". Tänään tarjosin ekaa kertaa spaghettia. Pienestin sen haarukalla ja muussasin siihen matkaan bataattia ja jauhelihaa. Ja hyvin maistui :) Pitäis vaan alkaa jättään ruoka karkeemmaksi, poika tuntuu olevan siihen valmiimpi kuin minä :LOL:

Kide: tuo tiistai on hyvä päivä. Just sovin alustavasti et menen ke-to kaverin luokse Jyväskylään Roosan kanssa. Tarjosin viikonloppuna tytölle 8kk purkista ruokaa, jossa oli jo aika isoja kökköjä ja ihan hyvin meni. Meillä sama juttu että lapsi taitaa olla valmiimpi maukkaampiin ja rakeisemoiin ruokiin kuin äiti itse ;)

Illlalla olis taas tämän äidin oma jumppa. Kiva päästä hikoilemaan =) .

Meillä ei kyllä kovin karkee ruoka vielä mene.Tänään annoin sellaista 8kk spagettia ja jauhelihaa ja vaan murto-osa meni.Kyllä nieli ihan hyvin mut ilmeisesti ei vielä miellytä syödä karkeeta.
Sormiruoka kyllä menee hyvin.Banaaninkin annan jo käteen ja siitä haukkailee mutta tarkkanahan sitä saa olla ettei ota liian isoa palaa.

Mä heitän yleensä jääneen ruoan pois.Jos koko annos jää koskematta niin saatan 1-2 tunnin päästä tarjota uudelleen mut muuten heitän pois.

Heipä hei!

Niin KIde, se 14.10 tiistai taitas meillekin sopia ihan hyvin =) Mua vaan arvelluttaa toi matka, etä miten sen tulis.. Onkos tästä meiltä kuinka pitkä matka esim lenkkeillä sinne teille ?? :whistle: Keskiviikkona ei sovi meille, mutta perjantaina 17 pv sit kaikki halukkaat kaupunkii kahville!!

Saarulle voimia uudenlaisen arjen pyöritykseen! :hug:

Gorthaurile ja Carlalle onnittelut uusiin koteihin :flower:

Meille tuli reilu viikossa kh-tukipäätös, ihan yllätyin :LOL:
Meillä korvike juodaan lämmitettynä huoneenlämpöisenä tai kylmä, joten kaikki uppoo.. Nyt jo monesti nokkiksesta. Jos lämmitettyä tuokaa jää niin saatan tosiaan ihan jokusen tunnin sisällä tarjota uusiks, mut en seuraavaan päivään säästä kyllä.

Nyt on täälläkin ruvennu toi karkeempi ruoka uppoon, joku aika sit oli vähän ongelmaa, mut hyvin nyt näyttäs menevän jo.

Yöt on menny täälläkin ihan hyvin, jokusen kerran saattaa itkustaa mutta rauhoittuu heti ku vähän silittää. Se yksi syöntikin näyttäs nyt jäävän itsestään pois. Aamusti ku herää ni ottaa vähän maitoa ja sitten noin tunnin päästä puuro.

Nyt iltahommiin ja viimeisteleen haalaria :wave:

-c-

Hei!
Meillä taas ränistiin viime yö... |O Koskakohan sais nukkua koko yön läpeensä... :ashamed:
Gorthaur: onnea asuntokaupoille! :flower:
Saarulle: Voimia arjen pyörittämiseen ja peukkuja työelämään! :hug:
Nipa: noita sattuu... Onneksi ei käynyt pahemmin! :hug:
Piku: onneksi Jasua ei sattunut pahasti! Ja onnea menkoista. :flower: Niin ja jaksuja menkkakipuihin! :kieh: Missäköhään mun menkat edelleen luuraa... :whistle:
Niin ja tuosta syömisestä, meillä ei kyllä ole ruokaa jäänyt ruokailuista, joten ei ole tarvinnut miettiä lämmittäisikö vai ei *koputtaa puuta, kop kop* Emma vetelee koko satsin yleensä hyvällä ruokahalulla. Kyllä menee vähän karkeempikin ruoka, ei oo kovin tarkka. :D
No, lapset kaipailee :wave:
Neamma ja neidit :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Ootko kelan sivuilta kattonu, löytyiskö sieltä tietoa päätöksestä. Mullekaan laput ei oo vielä tullut mut tuolla netissä näky.
Oon käyny katsomassa, mut ei tosiaan oo päätöstä vielä tullu.. :snotty:

Ruoan uudelleen lämmittämisestä: Mie oon kyl aina heittäny ruoat roskiin jos lautaselle jotain jää..
Tänään onkin maistunu ruoka taas pitkästä aikaa hyvin. :) Jotenkin stressaa sekin aina jos ei viikkotolkulla mee alas kuin pari lusikallista joka ruokakerta..vaikka kait ne lapset syö silloin jos on nälkä, ja sit taas päinvastoin.

Ainiin, unohdin onnitella pikua menkoista :kieh: :kieh: No mut nyt on sit vähä helpompi ruveta vauvantekopuuhiin.. Mut ota huomioon, että monilla kuukautiskierto pidentyy synnytyksen jälkeen, itekin monta kertaa olin paniikissa siinä kp30 jälkeen, kun aina ennen oli kierto 28-29, niin nyt on ollu 32-34..

Nyt salkkareille :wave:

Tuosta ruoan uudelleen lämmittämisestä: Kyllä mä oon lämmittänyt jos ruokaa jää vähänkin enemmän.Tosin yleensä näin ei pääse meillä käymään :LOL:

Mites muuten korvikemaidon säilyvyys nokkamukissa?Kauanko se siinä pysyy hyvänä?
Niin ja onkos pienille lapsille jotain kalkki tabletteja? Meillä Luca ei enää tissittele kun pari kertaa päivässä,eikä toi korvike oikein uppoa. Oonkin yrittänyt sitä laittaa ruokiin ja puuron teen siihen kokonaan, mutta riittääköhän se..

Aikasemmin puhuin jännityksestä..ei ole menkat edelleenkään tullut mut viimeksi tänään nega testattu :( No jospa ne sieltä taas tulis ja pääsis yrittämään taas :)

Huomenna onkin sitten pk-seudun miitti, sinne siis :) Ja toivottavasti saadaa hyvä joukko paikalle.

Huomenta!

Saarulle tsemppiä ekaan työpäivään :hug: :flower: Moneltako meet töihin? Muistanko oikein, että oot postissa töissä? Mitä sie siellä teet? Minäkö utelias.. :D Varmaan jännittää töihin lähtö, kun niin kauan ollu taas poissa.

jenniS: Joo, vauvoillekin voi antaa kalsuim-lisää, sitä on kait nestemäisenäkin tai jauheena. Kannattaa kysyä neuvolasta tai apteekista tarkemmin :) Ootko ihan laskenu, että minkä verran sitä korviketta menee yhteensä vuorokaudessa kaiken kaikkiaan? 5dl taitaa olla se raja, että jos jatkuvasti jää alle sen, niin sit kalsiumlisää.

Mie just tossa nakkasin pieneks menneisiin kaikki 74cm vaatteet, kun kaikki bodyt alkoi olla hihoista liian lyhyitä.. Otettiin käyttöön siis 80cm vaatteet, ja jotain 86cm bodyjakin oli tossa joukossa. Mut 80cm bodyt on uusia, ja 86cm bodyt käytettyjä, niin ne on ihan samankokoisia. Huomaa kyllä, kun tutulta on saatu vaatteita, ja heillä on kuivausrumpu, niin se kyllä on kutistanu vaatteet kokoa pienemmäksi.

Täällä oli aamulla kahdeksan aikaan -6 pakkasta!! Nyt paistaa aurinko, ja on jo plussan puolella. Jos oltais heti aamusta lähdetty leikkipuistoon, niin olis kyl saanu laittaa toppapuvun jo päälle!

K&A ylihuomenna 9kk

Katja, joo 5 aikaa pitäs töissä jo olla. Postilla tai Itellahan se nykyään on. Mä siellä teen ny vähän kaiken näköistä, enne mammista tein suoritemittausta yms. Nyt varmaa käsittelyy meen ja osittais tuota suoritemittaustakin. Jotain uusii tuuliki ois tarjolla, mut pitää niistä veilä sitten jutella tarkemmin.

ei hitto mä täällä repeilin, kunnon naurut sain. Kaivoin vanhoja albumeja ja arvatkaas kuka sieltä löytyi :LOL: itse PIKU siellä lymyili. Muistaako Piku nämä ihanat hoppari ja pelikaanissa pyörityt ajat.. :LOL: Mä skannailen noit kuvii ja laitan sulleki tulee mailina :D
Vai laitetaanko tänne ;) *hih* ei nyt sentääs..

Nyt vai pikasee, syömää ja esikko hakeen.. :wave:

Gorhaur: ei oo kuntalisää, mut komee tori täällä on :LOL: että kun tekee rahasta tiukkaa niin torille pyöriin komeiden kivien päälle :D

Käytiin eilen neuvolassa ja kaikki oli ok. Sanoinkin terkalle että me jätetään toi "vapaaehtoinen" 10 kk neuvola väliin. Valtsu kasvaa niin hyvin ja muutenkin kaikki kunnossa niin oikeestaan turha siellä on punnituksessa käydä, tietty jos jotain ihmeitä ilmenee niin voihan sen sitten varata. Kuinkahan sitä muistaa sitten varata sen seuraavan neuvolan se on sitten 1v. neuvola :eek:

Päätettiin lähteä koko perheen voimin ruotsin risteilylle, sais vähän piristystä tähän alkaneeseen syksyyn. Tosi säälittävää mut mä oon jo ihan täpinöissä, miten mä jaksan odottaa 4 vk että päästään lähteen. Kumma kun tämmönen pikkujuttu voi piristää näin paljon, on tää kotiäidin maailma vähän kaponen :snotty:

No risteilyä odotellessa takasin kotitöihin..

Saaru Juu kyllä muistan.. :LOL: Jos sää et nyt kuiten tänne niitä laittas :whistle: *nolona odottelee postia punastellen* Voi niitä aikoja, onneksi aika kuultaa muistot :D

Oikein mukavaa ensimmäistä työpäivää sinulle :hug:

Ai niin oon ihan kokonaan unohtanut onnitella Carlaa uudesta kodista :flower: Onnea!

Mulla ois huomenna hammaslääkäri, pelottaa..niin inhoan noita paikkoja, kun jouduin pienenä siellä niin paljon ravaamaan oikomishoidossa :x välttelen aina niin kauan kunnes onkin sitten pakko mennä..huuiih..
Muutenkin vähän mieli maassa, miehen mummo (joka on kuin oma mummoni minulle) joutui sairaalaan vkl ja mitä ilmeisemmin ei sieltä enää takaisin kotiin tule :'( perjantaina kokoonnuttiin koko perhe sinne, kun tiiettiin että hän menee su sinne. On niin huonossa kunnossa että ei enää ole nielemisrefleksiä eikä ääntä tule ollenkaan, nukkuu vaan ja kovat kipu lääkitykset..Tänään sitten soittivat aamusella omaisille, että tulevat nopeasti paikalle, eli se on varmaan kohta menoa :'( toisaalta tieten helpotus hänelle, mutta jotenkin kuiten meni vaan niin äkkiä ja niin huonoon kuntoon..Anteeksi vuodatusta...

Me varmaan tänään Jasun kanssa pidetään ihan kotipäivä, vaikka kyllä aurinkokin paistas..jotenkin ei vaan huvita lähteä minnekkään..varmaan siivoillaan ja jotain hommillaan..

Saaru: Kuinka myöhään sie sit joudut olemaan aina töissä? :)
kymmenee asti on normi työvuoro, mut toisessa hommassa menee puol tuntii pitempää. Et saa nähä miten jaksa taas ku päivä venyyyy ja nukkumaan pääsee ties milloin.

Piku, mulla itellä ei oo skanneria, mut sisko lupas skannailla noita

:saint: Sitten postii tulemaan!

Yhteistyössä