TAMMIVAUVAT -07 tänne...

hellurei! aikoihin en ole kerinny kirjoittelee jos nyt sit. kävin tänään työhaastattelussa pääsen kuukaudeksi töihin. ja autokin meni katastuksesta läpi. hyvä vaan silllä ajomatkaa töihin tulee 55km sivunsa. Emmi ryömii kovaa vauhtia edelleen. tuettuna nousee tukea vasten. 2 hammasta ja lisää ois tulossa. yöllä herää edelleen 2-3 krt ruinamaan et annas mamma sitä maitoo, mut kun meillä on lopetettu yösyönti. jospa tää tästä joskus helpottas.

miiskamuuska : meillä emmin kans juostiin neuvolassa painon ja pituuden takia useamman kuukauden ajan, halusivat neuvolassa seurata et nouseeko se paino ja pituus. välillä oli kausia et paino oli noussut mut pituus ei. mut nyt on paino ja pituus ihan ok. aina ne pelotteli mua et saatte lähetteen KYS:iin rupeavat sit tutkii lapuskaista enenmän. mut onneksi ei tartenu lähtee.
 
Annette-79, ei oo ollu miehen pikkusiskolla aiemmin mitään kohtauksia ja ihan perusterve on. Mut nyt tosiaan sairaalassa epäilivät, että oli poikkeuksellisen voimakas epilepsiakohtaus. Aivo-ja sydänflimeissä ei onneksi näkyny mitään poikkevaa ja tyttö oli päässy jo kotiin! Säikähdettii kyllä tosiaan kamalasti.. :'( Mutta onneksi nyt kaikki hyvin!!

Topiaksella oli 2vkoa kova flunssa, nyt onneksi jo helpottanut..tosin yskä vaivaa edelleen. Huomenna ois 10kk:n neuvola ja influenssarokotus. Mut nyt täytyy mennä antamaan lihasosette pojalle, ku kitisee tuossa jaloissa..kirjoittelen huomenna neuvolakäynnin jälkeen uusia mittoja ja kuulumisia :wave:
 
Nyt on käyty rokotuksessa. Tyttö oli vaan kattonu ku täti pisti, ei inahtanut ollenkaa ja jälkeen sano et tullaan vaan uudestaan :eek: Laastaria irroittaessa sitte vähän nyyhkytti :D
Mutta ku poken vuoro koitti niin johan neuvola raikui. Esikoinen siihen tuumas et mä en äiti sitte mee tuonne huoneeseen :LOL: No se olikin "liian vanha" eli ei rokotettu ja se vähiten meistä sairastaakin! (pitänee koputtaa puuta) Piti käyä sitte kaupan kautta reippaalle tytölle ostaa pätkis :heart:
 
minäpä otin tänään yhteen pomoni kanssa oikein kunnolla :kieh: riita senkun paisuu vaan. katsotaan miten huomenna käy kun olen töihin menossa. ja nyt kiukuspäissäni menin täyttämään hakulomakkeen aikuiskoulutukseen. ensi keväänä alkaa ja alle vuodessa saa jo taas astetta paremmat paperit käteen. ja sitten toivottavasti aukeaa uudet työmarkkinat.
jos huomenna en saa pomon kanssa asioita selviksi että voisin osa-aikaisesti tehdä niin sitten venytetään penniä tuonne maaliskuulle asti ja sen jälkeen sitä venytään kaksinkertaisesti :/

nyt vaan odotellaan että pääsis sinne kouluun *peukutus*

Oltiin tänään siellä uintiretkellä ja hyvin oli Miisa pärjännyt "vieraassa" hoitopaikassa. Tuli hyvä mieli kun nyt tietää ettei ole ihan mahdoton äidin perään itkijä. Uskaltaa päiväkotiinkin sitten joskus viedä.

Me käytiin myös terkkarilla sitä rokotusta kysymässä mutta päätettiin olla antamatta tuon muna-allergia-riskin vuoksi. ens maanantaina kun mennään sinne allergologille niin saapi tohtori kertoa mikä on parasta. pitää vaan sit varata aika neuvolasta, kun tällä viikolla pääsee aikaa varaamatta sinne rokotteelle. mut eiköhän tuo onnistu...

nyt tämä tuittupää menee suihkuun viilentymään :wave:
 
Tässä joulun odotukseen tunnelmanluoja, tai vaikka kaunis lahja.

http://cgi.ebay.com/The-Life-Way-The-unique-candle-holder_W0QQitemZ220170251662QQihZ012QQcategoryZ63502QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

:LOL: Siis oikeesti.... :LOL: :LOL:

Hyvä mikki! Pidä puolesi vaan. :D
 
Moikka kaikki,

Harvoin nykyään pääsen koneelle ja ehdin kirjoitteleen.

Meilläkin on allergiaepäilyjä tai ainakin atooppinen iho.
Oireista valittelin 8kk neuvolassa lääkärille muttei ottanut tosissaan ja päätin sit viedä yksityiselle lasten allergologille jossa oltiin viime viikolla.
Verikokeissa ei löytynyt perusruoka-allergioista aiheuttajaa, ensi viikolla tehdään prick-testit ja tavataan uudelleen lääkäri.
Ollaan myös molemmat dieetillä parisen viikkoa mm. tomaatista, sitrushedelmistä, pähkinöistä, suklaastakin jne.
Ei vielä ainakaan auttanut pahemmin mutta katsotaan tuleeko prickeistä mitään ilmi tai sitten on vain jokin erikoisempi ruoka-aine ja jos ei selviä täytyy vissiin lopettaa imetys, en vain tajua miten tyttö suostuisi korvikkeelle ja kun ei pullostakaan osaa imeä (ehkä nokkikseen). Harmi senkin puolesta kun harjoiteltaisiin korvikkeelle ja parin kuukauden päästä tavalliselle maidolle. No katsotaan mitä läkäre sanoo.
Oli muuten aika hinnakasta lääkärissäkäynti , omavastuu 180 euroa eka käynti+verikokeet.

Voi olla etten minäkään mene vielä tammikuussa töihin vaikka piti.
Ja hoitopaikasta muuten sama kun Poiollaettei saatu omalta alueelta vaan noin 10 km matka kotoa mutta ainoa hyvä puoli että mies on just sillä alueella töissä. Olin vaan ajatellut että itse saisin tyttöä viedä ja hakea ja mut jos tonne menee hoitoon mies sen hoitaa. No katsotaan.

Mutta kaikille vointeja!

Ja haleja :hug:

 
10 kk:n Neuvolassa käyty... :wave: Topias sai influenssarokotteen, voi raukka sitä huutoa.. :/ Mut onneks helpotti pian.. :) Uusia mittoja: painoa oli 8,5kg ja pituutta 74,5cm. Pituutta oli tullu 3cm lisää, mut painoa vain 200g.. terkka sanoi että ihan hyvin kuitenkin kasvaa, paino menee koko ajan alakäyrillä, mut se kai johtunee vain siitä ku tuo poika on niin liikkuvainen ja ruumiinrakenteeltaan tosi pitkä ja hoikka! :)

Noista töistä muuten.. mä en raski millään viedä Topiasta hoitoon mihinkään, joten aattelin alkaa yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Mulla alakaa siis työt joulukuun alusta ja hoitoon tulee 2 pientä tyttöä, iältään 1v 7kk ja 2v 3kk... pientä porukkaa siis.. :) Mut ootan kyllä innolla.. tykkään niin lapsista ja mukava saada vähän enemmän tekemistä, eikä se pieni palkkakaan, mitä siitä saa, oo koskaa pahitteeksi.. :whistle: Tää ratkasu on mulle silleen hyvä, ku voin hoitaa Topiaksen tässä kotona samalla.. saapahan Topiaski vähän leikkikavereita.. :) Saas nähä miten se niihin suhtautuu... Mut ihan hyvä vaan tottua siihen, että äiti joutuu jakamaan huomiota muillekkin, ku eihän sitä ikinä tiiä millon Topiakselle tulee pikkusisaruksia.. :whistle:

Tällasia tänne... :wave:

Vielä lisäys: Mies tuossa huomas että Topiakselle oli puhkeamassa 3 uutta hammasta.. ei oo siis ihme jos on ollu flunssainen ja kuola valunut.. :whistle:
 
Mulla on Annilia vähän sama homma. Oon siis kodinhoitotuella mut naapurin tytöt tulee meille "hoitoon" parina päivänä viikossa aamupäiviksi. Alkaen maaliskuussa. Sitten onki hulinaa ku on omat 3v10kk, 2v9kk, 1v2kk ja tytöt 2v4kk ja 10kk. :D Saa vaan toivoa et kaikki lähtee menemään hyvin... tahtovat nuo 2-v tytöt ottaa välillä aika nätisti yhteen :whistle:

Säätieto näyttää sunnuntaille nolla keliä :eek: Ei nuo lumet saa lähtee!!!!!!! On niin mukava olla ulkona, pulkkailla ja laskee mäkee =) Jospa joulupukki tois potkukelkat :)
Ja leikeistä tuli mieleen et sisällä hauska leikki lapsilla on tämmynen: tyttö ajelee prinsessa mopolla, esikko autollaan ja poke konttaa mukana minkä kerkee. Vauvan sattuessa tielle kuuluu "PORO" ja alkavat tööttäilee sille :LOL: Ja kaikilla on hauskaa, on jotenkin niin hassun kuulosta ja näköstä se homma :D
 
Lähtöhintahan se...Kaikkea sitä voi yrittää äkkirikastumisen toivossa.
Voi jestas mikä imbesilli, kun luulee että tuon joku oikeasti ostaa. Ja se kuvaus, naurettiin miehen kanssa ihan kippurassa.

Kränällä onkin hauskat leikit. :LOL: Ja siitä lumipesusta vielä, väsyneenä olen itsekin tehnyt samankaltaisia tempauksia. Toivottavasti ei nyt niin kamalia äitejä olla kuitenkaan. :whistle:
Sulla on muuten aika monta lasta siellä keväällä. Toivottavasti kaikki sujuu mutkattomasti.
Täälläkin on hitunen lunta maassa. :D Ja aurinko paistaa, mahtavuutta!!

Voi ärsyttävää! Mun äiti on täällä kylässä ja ihan jatkuvasti arvostelee mun kasvatustyyliä. :x Pitäisi syöttää ensi viikolla 4-v:ta enkä saisi komentaa ja kieltää, kun juuri suihkutteli taivaan tuuliin uuden Otrivinin. :eek: Saamarin saamari! Raivostuttavaa.
3-v ei kuulemma ymmärrä vielä yhtään mitään. Just. Ei niin. Sehän on verrattavissa tuohon porkkanapussiin keittiön pöydällä.
Kiehun!! Siis ihan jatkuvaa huomauttelua kaikesta.
Taidan istua täällä koneella kauan.
 
Myyrä :hug:
Mulla oli äiti aiemmin samanlainen... ethän sä noin voi tehdä, laita noin, tee näin.... |O :headwall:
Kaiken huippu oli kolmosen kohdalla kun oli kesä (poika syntyi kesäkuun 20.), tais olla heinä-elokuun vaihde, ulkona hikiset 27 astetta, äitini koitti pojan varpaita, jotka olivat aavistuksen haaleat kun oli varjossa nukkumassa. Niin äitini tähän, että voi lapsellahan on kylmä, eikö sulla ole villasukkia laittaa, eikä lapsi voi ilman villapeittoa ulkona nukkua kun siellä tuulee. Joo tuulee varmasti, pieni tuulen vire kävi mutta lapsi oli kyllä vaunussa tuulettomassa sopessa sääskiverkon takana. Sanoin kyllä suoraan, etten meinaa lasta elävältä paistaa :snotty: On nyttemmin hieman jo ryhdistäytynyt tuo äitini, eikä ole ihan joka asiaan nokkaansa tunkemassa :kieh:
 
Myyralle :hug: ! Äidit osaa olla välillä tosi ihania..

Meillä on Annilia sit aikas samankokoset poijjaat! :D Meillä oli 10kk neuvolan mitat 8520g ja 74,9cm. ;)

Jere nukahti tänään vaunuihin vajaaks puoleks tuntia päivällä ja jättikin sitten kokonaan iltapäivä unensa väliin. Oli aikas menoa ja meininkiä, kun toinen sitkeesti vaan yritti skarpata ettei vaan nukuttais. Iltapuuro meni alas tuntia normaalia aiemmin ja nyt jätkä on ollut täydessä unessa ja parikytä minsaa. Saas nähä, monelta herää aamulla.. :/
Meille tuli ruusunmarja soseesta posket ja leuka ihan punasiks! Oli ihan sellasta pientä täplää täynnä, muttei tuntunut muuten tahtia haittaavan. Ei kutissut tms.
 
täällä taas!

töissä olin mutta pomo ei. saa nähdä soittaako huomenna vai jääkö tuleva sunnuntai viimeiseksi työpäiväksi. joulukuussa pääsen sinne kouluhaastatteluun =)

myös Miisalla on tänään ollut päiväunien kans vaikeuksia. ja näyttää olevan yöunienkin kanssa. tuolla sängyssä tuhisee |O
 
Myyrä
Viitsisitsä infota mua tuosta Ebayn laskunmaksuhommasta? =)
Menin typeryyksissäni ostamaan sieltä yhden tuotteen, enkä ottanut selvää miten maksuhommat menee. Siis mitä tuo paypal meinaa, pitääkö mulla olla luottokortti, että pystyn maksamaan vai mitä hemmettiä. Ei oo tuo mun englanninkielentaitoni parhaimmastta päästä :ashamed:
 
Hyvin pitää paikkaansa taas nuo sää ennusteet :D Toissailtana sunnuntaille povattiin nolla keliä, nyt näyttää -13 samalla päivälle :LOL: Nähtäväksi jää mitä pakkasta se sitten pitää...

Mulla on tullu ihan hirveä katumus etten taho antaa tuota koiraa mummolaan :( Oon yrittäny ettiä niille toista koiraa :D Eihän nyt ekasta koirasta voi nuin vaan luopua, en tiijä, on niin vaikee päättää!!! Toisaalta koiralla ois siellä paljon paremmat oltavat... :snotty:

Just kaveri soitti lauantain ohjelmasta: maastoratsastus, saunaan ja hyvää ruokaa :p Illaksi sitte baariin, kestääköhän mulla kunto :whistle:
 
Annette: Täytyy olla luottis Paypal-tili luodaan sille. Se on turvallinen tapa maksaa, kumpikaan taho ei näe toisen tietoja. Sun täytyy varmaan pistää viestiä myyjälle, että sori, ei olekaan paypalia. Tai sitten pikaisesti luomaan tiliä niin kerkiät maksamaan tuotteen ajoissa. :D Eikö olekin tosi halpoja juttuja. ;)

Kränällä on ihana lauantai tiedossa. Kyllä kunto kestää varmasti. :D

Poika antoi muuten palautetta mummulle eilen. Kiukustui, että et sä täällä määrää, vaan äiti. :heart: Vaikka komensin eikä mummu siitä tykännyt.

Ville on alkanut kovasti laittamaan tavaroita laatikoihin. Tänään kokeili isin lippalakkiakin. Voi söpö.
Niin, ja sanoo gagga, kun kakka tuli.
 
Poio, onpas tosiaan sitten samankokoiset pojat meillä.. :D

Onkos muuten teillä muilla vaatteitten pukemisessa (siis lapselle) vaikeuksia?? Meillä Topias aloittaa nykyään kauhean huudon ja rimpuilun aina ku vaihdan vaippaa ja pitäis uus vaippa&vaatteet laittaa päälle.. :kieh: Tää siis tapahtuu lähes joka kerta, ellei sitten yritä kiinnittää pojan huomiota johonkin leluun tms. ettei huomais koko vaipan vaihtoa.. rasittavaa.. :kieh: Mut kuuluu lienee ikään!? :whistle:
 
Meillä on myös kamalat vaipanvaihto taistelut.
Yleensä olen vaippa tai sukkahousut päässä ja pelleilen samalla niin onnistuu. :whistle: Välillä joutuu melkein painimaan, että kakat ei lentelisi ympäri kylppäriä.
Onneksi tuo on meillä jo vähenemään päin. Kuuluu ikään juu.

Voi harmi Annette.
 
Täällä sama tuon pukemisen suhteen, varsinkin ulkovaatteiden pukeminen on suoraa huutoa ja itkua! Äiti saa pyyhkiä hikeä otsalta sitä tehdessään :headwall: Nyt on ollut ruoan suhteen myös melkoisia ongelmia, ei mee mikään kurkusta alas varsinkaan lusikalla, pää kääntyy heti pois ku näkeekin lusikan. Jonkun verran menee sormilla syötettäessä mut mitenpäs sitä esim. puuroa syöttää sormin :LOL: Ja typylle jos lusikan antaa käteen ni se ei kyl suuhun mene vaan ihan jonnekin muualle ja sapuskat lentää sit pitkin seinää ja lattiaa! Onko muilla syömisen kanssa ongelmia et kuuluuko tämäkin jotenkin ikään? Ja hampaitakaan ei kyl mun mielestä oo tulossa lisää, ei ien ainakaan pullota mistään kohtaa.. Huoh, on tää välillä melkosta meininkiä :x

Aikasemmin kirjoittelinkin tuosta päivähoidosta ja sen alottamisesta, iso kiitos siihen vastanneille! Se sujukin sit yllättävän hyvin. Kolme päivää tyttö itkeskeli siellä ja sit helpotti ja nyt hoitotäti onkin erittäin tuttu jo ja päivät siellä menee vallan mukavasti =)
 
Wilma82: meilläkin ollut hankalaa nuiden syömisten kans, kun wilma haluaa ite syödä. isille neiti ei kuitenkaan temppuile, mulle vaan. monesti syyään siten et mulla on lusikka ja wilmalla oma, jolla se on syövinään.

meillä on kans tuo vaipan vaihto aikamoista. onnistuu parhaiten kun neiti on sylissä meikäläiseltä. isille vaipan vaihdossakin ollaan kiltisti ja maataan hoitopöydällä, mut mulle ei. wimmu antaa ulkovaatteet hyvin laittaa ku tietää et pääsee ulos.

mut nyt alan valmistautuun jumpalle. wimmu laitto jo tunti sitte yöunille. onki nyt kahtena aamuna heränny jo viideltä, saas nähä moneltako huomenna herää ku nukkumaan meno aikaistuu koko ajan..
 
Iltoja vaan kaikille. :wave:

Mä en oo tällä viikolla paljoa koneelle kyennyt, nimittäin mulla on ollu aivan järjetön huimaus päällä koko ajan. Kolme päivää oikeesti vaan makasin ja tänään nyt pystynyt oleen jo pystyasennossakin vaikka koko ajan vähän pyörii vieläkin. Toivottavasti huomenna sais jo herätä ilman huimauksia.

Mutta siis, Sartsalle tulin sitä vaan kirjotteleen, et meiän tytöllä ei näkynyt missään verikokeissa tai prick-testeissä mitään häikkää vaikka iho reagoi suurimmalle osalle ruoka-aineista.Pienenä hällä siis oli enemmän ruokia kiellettyjen kuin sallittujen listalla. Niihin testeihinkään ei siis kannata aivan sata prosenttisesti luottaa vaan jättää pois vaan ruoka-aine, jos siihen reagoi ja kokeilla sit joskus myöhemmin uudestaan. Meilläkin kaikki allergiat hävis 2-vuotiaana. Toivottavasti saatte selvyyttä allergia asioihin. :hug:

Lumisin terkuin -SS-

Ai niin, en mie oo varmaan hehkuttanutkaan, kun selvis, et poju kuuleekin molemmilla korvilla ja vajaa muutama viikko sit lähti ryömimään. :heart:
 
Meillä on tänään kiukuteltu. Miisa huusi illalla tosi kiukkuisesti. nenä alkoi olla nuhainen. syömiset on olleet vähissä, saa nähdä monestiko yöllä tarvitaan maitoa. Särkylääkkeen voimalla tuolla nyt nukkuu. Josko hampaat särkee kovin?!

Kävin sitten tänään ilmoittautumassa työttömäksi. nyt sitten odotellaan että pääsenkö kouluun. jos en niin sitten katkaistaan työttömyys uudestaan. mut etuuksien takia pakko touhuta tälläistä. saa parempaa tukea kun on hetken työttömänän ennen koulun alkua. ei nimittäin opintotuen varassa olis mahdollisuuksia lähteä kouluun.

kuulin että olivat töihinkin ottaneet jonkun uuden tyypin joten tais loppuu mun sijaisuudet kun menin vaatimaan työsopimusta jossa määritelty viikkotyötunnit. kun nyt sopimuksessa lukee että kutsutaan tarvittaessa. mut jos todellisuudessa tarvitaan mun sopimuksen keston ajalla säännöllisesti 30tuntia/vko niin miksi ei voi kirjoittaa sellaista jossa edes 20tuntia?! minä kun en laita lapsia hoitoon sen takia että 2 viikon jälkeen "loppuu työt". Lapsettomalta pomolta kun ei voi odottaa että ymmärtäisi tilannetta.....
 
Olipas mikillä tyly pomo. :kieh: Mulla oli joskus saman tyylinen pomo. Sössi kuitenkin hommansa niin perusteellisesti, että on ollut jo muutaman vuoden tavallisena kassana pikkukaupassa. Buhahahaaaa...siitäs sai!
 

Yhteistyössä