**Tammitaaperot-08**

Joo, mä kans suosittelen tuota sauvakävelyä. Niillä mäki niitä rasvanpolttolenkkejä tarvon. Mut on vain kauhea hinku myös kehittää tuota kuntokestävyyttä, jota saa just tuolla juoksemisella ja sitten ottaahan juoksu ihan eri lihaksiin kuin kävely. SOn vaan niin ihan tunne jaloissa kun on käynyt juoksemassa. Mutta ehottomasti sauvakävely on POP! Varsinki jos kaverin saa mukaan niin aika lentää ku lenkillä käypi.

Hema, no ei yhtää paha vielä toi lenkki. ite pidän sitä suhteellisen lyhyenä, en sitten tiä johtuuko siitä et mun juoksevat kaverit vetelee paaaljon pitempiä. Mut ei mopolla mahottomia ;) pikku hiljaa tästä. Nytki huomas et lujempaa vauhtia mentii ja tuohon lenkkiin kokonaisuudessaan meni 35min (viim. 5min kävelyä et tasaa vähän) Mäkään en uskonut et oisin jaksanu juosta metriäkää, eli yllättynyt olen itsekin :D

Nanusta oliki oikee rinsessa kuva :heart: Ja yhtä paljon näyttää olevan tukkaa kuin mun nuorimmalla kummitytöllä :saint:

Kyl se varmaankin oli rotavirus mikä meillä sairastettiin, kun oireet täsmäsivät tosi hyvin siihen.
Voi kökkö, kunkahan kauan meidän olis pitänyt olla kotona :ashamed: Käytiin nyt viikonloppuna (2vrk sen jälkeen kun Albertin oireet olivat hävinneet) kylässä mun porukoilla, jossa oli myös mun veljen muksut hoidossa, ja nyt kuulemma ne oksentaa. Samoin käytiin Aapen kummitädin luona, ja nyt sekin oksentaa. Kivaa, nyt kaikki on meidän syytä :kieh:

Meillä IIda syntynyt 4.1.08
tässä juuri ihmettelin ja mietiskelin miten tyttöne on ottanut kauheen kasvupyrähdyksen
ja samalla mietin että kun uusia vaatteita olisi hankittava niin ostaako 80cm vai ostanko suoraan 86cm
nimittäin talvihaalarin ostin 86cm nyt kuitenkin.

Arkeen palailtu kurkkukipuisena, mutta onnellisena. :)
Ensiksi iso kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä.:heart: Ja Katja kyllä meillä oli häät 17.1 ;)

Häät olivat ihanat ja sellaiset kuin haluttiinkin. Kirkossa ei oo sydän hakannut koskaan, niin kovaa kuin hakkasi. Ruoka oli hyvää ja tunnelma loistava. Lukuunottamatta meidän poitsua, joka piti sellaista koserttia, kun oli paljon ihmisiä ympärillä ja ei nähnyt äitiä ja isiä. Mies juotti sitten maidon ja mun äiti laittoi nukkumaan, sammui heti kun pääsi vaunuihin. Taisi olla pikkasen väsynyt.
Sopivasti oli ohjelmaa, oli tuttu juttu :LOL: ja sitten powerpoint-esitys, missä oli kuvia meistä, se oli tosi hauskasti tehty. Mut ryöstettiin kakun leikkauksen jälkeen. Mies joutui tekemään rakkauslaulun :D
Kakun leikkauksen yhteydessä oltiin sovittu, että polkastaan yhtä aikaa, mutta piru vie ukko ehti ensin.
Pitäisi mennä palauttamaan puku ja liivit ja noi tarjoiluastiat tänään.

Meidän poika täytti sitten eilen 1v :heart: ja sen kunniaksi kävelymatkat vaan pidentyy.. :heart: Ihanaa katseltavaa..Neuvolakin on tänään klo 13. Jänskättää, mitkä ovat uudet mitat

Näin pikaseen tulin ilmoittamaan meijän poitsun 1v mitat. Tänään oli siis neuvola. Painoa oli 10kg 280g ja pituutta oli kertyny huimat 80.8cm pipo oli 45.5cm. Kommentit: Kasvaa tasaisesti. Kävelee tuettuna(vaikka siis askeleita jonkin verran otettu mut ei näköjään kirjottanu sitä ylös) Sanoja ei vielä tule. Leikkii ja touhuaa mukavasti.

Kiva tyttönen et teil oli onnistunu kaikki hyvin! :flower: Ja onnea Poitsulle!

Albertin 1v mitat: 78cm & 9380g. Kommenttina terveydenhoitaja kirjoitti, että Pituutta kasvaa tasaisesti, hieman sirompana. Rajun oksennus-, ja ripulitaudin sairastanut juuri. Pienen matkan kävelee ilman tukea. Soma touhukas poika. Sanoja tapailee.

Mukavan kuuloiset häät ollut tyttösellä..oiskos sieltä vaikka pikkukakkonen nyt tulossa hääyön jäljiltä ;) :D :whistle:

iitukka08: Tervetuloa mukaan. Sama varmaankin ostaa suoraan 86cm vaatetta, ainakin bodyt saa olla vähän reilujakin, tai siis ei haittaa käytössä, vähän hihoja vaan kääntää.

Onko muilla muuten sama juttu, että käytössä olevat housut ovat aina pienempää kokoa, kun meillä on nyt käytössä enimmäkseen jo 86cm paitoja ja bodeja, mutta housut ovat kokoa 80cm, ja vähän reilujakin vielä. Jalan alle menis 86cm housut.

Tervetuloa mukaan Iitukka08, jos haluat niin kerro lisätietoja niin päivitellään etusivun listalle. Täällä tais olla muitakin piipahtajia, mut hihkaskaa vain niin laittelen listalle jos halua on :D

Meillä just aletaan siirtyy 80cm bodeihin ja housut on sekä että 74 tai 80, se riippuu niin vaatteesta. Jotkut 74 ei millää enää mene mut monet 80cm on taa ihan överi isot.

Olipa ihana et häät meni Rouva tyttösellä hyvin :heart: Nyt vai sitä totuttelua uuteen nimeen ja vaimona oloon ;)

Hittolainen, kauhia nälkä ja tekasin tai koitin tehä tollasta mikrokeittoo itelle (meksikonkeitto) niin olipa ihana ylläri. Puolet aineksista puuttui :kieh: Oli kupissa vaa riisiä ja lihaa ja yks paprikan pala löytyi! |O No nyt sitten maha kurnii ja odotan miestä kotiin et se tuo uudet sopan! Jossa toivon mukaan on kaikki höppeet!! Noi Apetit pakaste mikrokeitot on muuten hyviä ja vähäkalorisia ;) Käteviä ottaa vaikka töihin mukaan. Nopsaa (5min) mikrossa valmista :p

Täällä sairastettiin lähes koko viime viikko, Luca alkaa olemaan jo kunnossa mut itsellä ei vielä ole mikän paras olo. Ja päälle kaikki raskaus oireet.
Tällä viikolla mun pikku vauva sit täyttää vuoden. Kovasti pitäs valmisteluja tehdä,siivoilla ja leipoa. Lauantaina tulee sitten kummit ja miehen perhe ja sunnuntaina Lucan kaverti :).Viikon päästä juhlitaan sitten kotikotonani, onneksi sinne mun ei tarvii juuri mitään tehdä.
Ootteko antanu vielä mehua tai mitään sellaista lapsille? Me kokeiltiin viime viikolla Lucan ollessa kipeenä Kidius appelsiinimehua,jossa pitäisi olla vaan hedelmäsokeri jne..ja kovasti siitä tykkäsikin. Mietin vaan et kuinka pahasta tuo nyt sitten on..?

Mukavaa viikonalkua kaikille taaperoille ja äiskille :)

-Jenni, Luca ja TiiviTaavi-

Tyttönen :flower: Oikein hienot häät on varmasti olleet. Kovasti olit hoikistunut ja tyylikäs puku.

Meillä on käytössä 80-92cm vaatteet. No joo, nuo 92cm on isoja. Käytetään joitain vaatteita niistäkin, mua tympii ku vaatteet on pari kk käytössä ja sitten tarttis jo vaihtaa isompaan. 86cm on oikeestaan se paras nyt, hieman väljä. 80cm on jo nafti. Riippuu valmistajasta miten vaatteet sopivat, joissakin housuissa on 80cm jäänyt pieneksi jo ajat sitten ja toiset on vielä hyviä. Lindexin pöksyt jää pieneksi ennen aikojaan, kotimaiset sen sijaan on reiluja. Minkäs kokosia päitä teitin taaperoilla on, kun meillä on hieman vaikeuksia saada sellaisia paitoja ja bodeja päälle, joissa ei ole avausmahdollisuuta pääntiellä. Sampolla on py 47,6cm onko se iso muihin yksivuotiaisiin verrattuna :attn:

Saaru. Mulla oli joskus kans käynyt samanlailla. Joskus ruokatunniksi ostamani tonnikalapasta oli pelkkää kastiketta! :eek: Pastasta tai tonnikalasta ei tietoakaan. No meni se litku pahimpaan nälkään..

Iitukka. Tervetuloa.

Hääjuttuja.. Taas vaivaan teitä valivalilla :ashamed: Mun äiti on ihan täpinöissään ja suunnittelee jo kaikennäköstä. Miettii mimmosta hattua laittaa yms. Sitten sanoi laihduttavansa 5kg, et mahtuu pienempiin kuteisiin. Juhlavaatteet ostaa juuri avatusta nuorten putiikista, se koko ajan puhuu niistä blingbling-housuista. Äiti ei mikään läski ole 162/55, mut sillä on iso ryppypömppis. Siitä ei laihduttamisella eroon pääse, se vaatii jumppaa (nim. kokemusta on :LOL: ) Oli pakko alkaa toppuuttelemaan sitä, kun se meinaa tehdä itsestään jonkun superstaran meidän juhlissa. Sitten se puhuu koko ajan siitä ketä me (minä ja äiti) kutsutaan. Ensinnäkin semmonen homma, et minä kutsun ketä haluan ja toiseksi, ne ovat meidän juhlat ja äitini ei ole niissä se juhlakalu eikä huomion keskipiste saatika järjestele mitään! Olisi mennyt naimisiin itse jos on noin tärkeää päästä pätemään. Sitten se myös suunnittelee kostoa serkuilleen meidän juhlilla, koska häntä ei kutsuttu silloin joskus 80-luvulla serkkujensa lasten häihin :headwall: Kannattaisi varmaan vaan perua koko homma.. :snotty:

Joo, mutta arvatkaas muistiko mies ostaa koko pentelee keittoa kaupasta :headwall:
Noo, sitten paisteltiin kanafilepiffejä salaatin kaveriksi :p

Tsemppii ja voimii häävalmisteluihin! Pysy kovana ja tee heti selkeeksi kenen häät ne on! JOko teillon ThePäivä valittu?

Onnea taas kaikille 1v. täyttäneille!

Kuulostipa ihanalta nuo tyttösen häät. Täällä omista vain haaveilen...
Gorthaur: koska se teidän suuri päivä on? (on mennyt multa ohi, jos olet maininnut) Tuo on tosi rasittavaa, kun toiset tulee sanelemaan vieraslistaa! Eiköhän se ole hääparin tehtävä miettiä, ketä itse haluavat paikalle. Ja voin kuvitella fiiliksen, kun oma äiti yrittää tietyllälailla varastaa shown SUN päivänä. Yritähän pärjäillä!

Kiitso kaikille turvaistuinvastauksista. Me lähdetään taas huomena katsastamaan tarjontaa.

Vaatekoko: Meidän sirpakalle on just nappeja 80cm vaatteet, joitakin 74 senttisiäkin on vielä käytössä. Mulla vaan on hukassa laatikollinen esikoisen 80/86cm vaatteita. :eek:

Me vietettiin eilinen ilta terveyskeskuksessa. Irene kaatui semmosta muovilaatikkoa vasten ja nirhas siihen huulensa ja hampaansa. Käytiin sitten näyttämässä sitä, että tarviiko paikkausta. Kaks tuntia jonotettiin terkkarissa eikä mitään loppujenlopuksi tehty - huuli paranee itekseen. Tänään käytiin vielä hammaslääkärissä, kun ne yläikenet oli tosi pahan näköiset, mutta ilmeisesti hampaat (ja ne pysyvien hampaiden juuret) on säilynyt ehjinä ja toisen yläetuhampaan viereen on tullut vaan haava. Selvittiin siis onneksi (taas) säikähdyksellä. Irenelle tuntuu sattuvan ja tapahtuvan - ei siitä edellisestä terkkarikäynnistäkään järin kauaa ole. Eilen aamupäivällä neiti kaatui pari kertaa ihan nenälleen ja nenä on ihan raapaleilla ja verestää. Nyt sais meidän neidistä tosi ihanan 1 v. kuvan kun nenä punainen ja huuli turvoksissa. :LOL:

Mulle ei tulekaan sitä "vauvaa" hoitoon helmikuussa. Olivat tulleet viikonlopun aikana toisiin aatoksiin ja päättivät yrittää hoitaa lasta sukulaisten voimin, kun lapsi on vielä niin pieni. Harmittaa vähän, kun olin ehtinyt jo innostua, mtta ymmärrän kyllä hyvin vanhempia.

Olipas sopat Saarulla :LOL:

Ja Gortahur, pidä pintasi ja tee selväksi kenen häät on! Mutta tsemppiä valmisteluihin!

Noista vaatteista vielä että Meillä nyt enimmäkseen käytössä 86 bodyt kun 80 jääny pieneksi, mutta housuista oon huomannu saman että jotkut 80cm menee vielä, riippuu tietenkin että mistä ne vaatteet on. Esim. hm:llä toiset housut on pienempiä ku toiset. Mut housujaki on jo aika paljon tossa 86 koossa, mut sit laitan sukkaa vähän puntin päälle jos ihan hirmu isot on.

Mulle ja Roopelle tulikin nyt sitte spontaani lähtö ja lähetää tossa iltapäivästä mun serkun luo tampereelle joten mun palstailu varmaan jää taas hetkeksi mutta tulen sitte kirjottelee kun joskus kotiudutaan. Ihanaa kun pääsee pois täältä kotoota kattelee muitaki paikkoja, alkaa meinaa ahistaa jo tää kotona oleminen :kieh:

mut heissuli vei ja palailen taas :wave:

Käytiin apteekissa+kaupassa ja oli ihan kiva sattumien summa siellä.. Mun piti maksaa, mut olin unohtanut lompakon kotiin. Ukolla oli parikymppinen lompuukissa ja maksoin sillä apteekkiostokset. Ukolla menee palkka toiselle tilille, ku missä kortti on.. Lauantain shoppailun jäljiltä tili oli kokenut kovia. Kassalla olikin sitten finanssivaikeuksia. Kymppi oli tarjota ja jotain tililtä. Juusto oli pakko ottaa pois, et saataisiin edes muut. Takana oleva taksikuski sit maksoi meille sen juuston :eek: Se piti meitä ihan selkeesti köyhänä lapsiperheenä :ashamed: :LOL:

käytiin ostamassa se puku tänään..ostin 86cm ja oli sellanen juuri hyvåä..tilaa riittää vielä ja iida tuntu nauttivan ulkoilusta uudessa puvussaan..tähän asti opidetty äp_n pukua joten olikin aika vaihtaa uuteen ja isompaan pukuun....

Iltaa!
ONNEA SYNTTÄRISANKAREILLE!!!! :flower:
TYTTÖSELLE vielä kerran onnea! :hug:
Katja: hyvä, että AApe on toipunut, toi on niin kauhea tauti!
IITUKKA: meillä on käytössä 80-86 cm vaatteet. Just ostin uuden haalarin, 86cm. Ihan on passeli.
GORTHAUR: :kieh: Sun äitis kuulostaa ihan mun äidiltä! :kieh: Otan osaa! Pidä vaan pintasi! Mun äiti oli just eronnut ennen mun häitä ja meinasi pilata koko häät, kun koko ajan toitotti, että ihan turha mennä vihille, sun miehes löytää kuitenkin uuden ja jättää sut! :headwall: Näin siis kävi hänelle. Vielä muutama minuutti ennen vihkimistä kailotti näin, että varmasti koko hääjuhlaväki kuuli! :kieh: :headwall: Että mun otti päähän! Se on muutenkin tosi itsekeskeinen ja lapsellinen olento...
SHAKKI: voi pientä! Onneksi ei käynyt pahemmin! :hug:
Meillä oli tänään Emman synttäribileet! Väkeä oli ihan kivasti, melkein 30 ihmistä. :D
Tarjolla oli täytekakku, voileipäkakku, kääretorttua, herkkusiili, käpykakku, keksejä, sipsejä, popcornia jne... Oli kova leipominen! :whistle: Onneksi seuraavat isot kekkerit vasta kesäkuussa! Mä kun en oo mikään innokas leipuri, vaan kun on pakko niin leivon...
Huomenna Emma siis täyttää 1v! :heart: Huomenna on myöskin valokuvaus. Toivottavasti menee hyvin, otetaan myös sisaruskuva neideistä.
Nyt iltapuuhiin! :wave:
Neamma ja Emma huomenna 1v. :heart: :'( :heart: :heart:

Huomenta.
Kiukku yö takana, nyt näyttää nuo Aapen ikenet siltä, että hampaita pukkaa. Ja eilen sai rokotuksen, niin varmaan sekin itketti yöllä. Lääkettä annoin illalla, ja aamuyöstä.
Neamman Emmalle :flower:

Neamma ja iituka08: Ostitteko minkä merkkiset 86cm haalarit lapsosille? Itse ostin joulun jälkeen alennusmyynnistä Remun 86cm haalarin Aapelle, maksoi 40?. Toiveita elättelen että se mahtuis ensikin talvena jouluun asti, niin sit vois ostaa alesta uuden haalarin.
Meilläkin on vielä käytössä äp:n toppapuku, hyvin mahtuu vieläkin, menee varmasti koko talven, vaikka Albert onkin aika pitkä. Meil on se haalari semmoisena vaunuilu/kauppahaalarina, kun ei se päällä viitsi paljoa maahan laskea muuten kuin kuivilla pakkaskeleillä. Tuota remun haalaria käytetään sit aina pulkkamäessä ja leikkipuistossa.Vieläkö muut käyttää äp:n toppista?

Mie tossa katselin muiden 1v mittoja, niin taitaapi olla pituuteensa nähden aika laiha tuo meidän Albert, muihin verrattuna (noin keskimäärin siis)..mie luulen, että ilman oksennus/ripulitautia Aape olis ollu vähintaan 9,6kg, varmaan aika paljon pieniltäkin painoa lähtee tommoisessa taudissa. Mut nyt onneks ruoka taas maistuu edes jotenkuten.

Ihanaa, tänään päästään pitkästä aikaa Albertin kanssa pulkkamäkeen ja leikkipuistoon. Kun viimeviikko meni sairastaessa, ja viikonloppuna oli niin kovat pakkaset, että käytiin vaan vaunulenkillä, ja eilen sit oli se neuvola, niin ei sitten keretty käymään puistossa.

Mukavaa päivää kaikille :wave:

Gorthaur:mulla oli mennyt ihan ohi että olette häitä suunnittelemassa.Onnea niihin!On kyllä ärsyttävää jos joku alkaa sanelemaan miten teidän häät vietetään.
Meillä ei oikeestaan muuta ollut kun että appiukko sanoi miehelle muutaman ketä sen pitää kutsua tai hän saa hävetä silmät päästään...No onneksi ei ollut kyse kun muutamasta vieraasta ja loppuihin ei puuttunut.

Tyttöselle onnea vielä kerran rouvautumisesta!

Me käytiin eilöen kuvauksessa ja ihan hyvin meni.Elli suostui jopa seisomaan mutta hymy oli tiukassa.Mutta ei se haittaa, kunhan muutaman hyvä otos olisi.Otettiin yhteiskuva tytöistä ja niistä varmasti tuli oikein suloisia.Kotona täytyy vielä napsia kuvia kun synttäripäivänä ei siinä hulinassa viitsinyt kovasti kuvailla.

Vaatteista:meillä on vielä jokunen 74 body käytössä mut muuten 80-86 on.Housut on 80 vaikka Elli ei niin pitkä olekaan.jotkut 74 on myös.Mä en varmaan bodyja enää ostakaan paljon.Kun kävelee niin voi käyttää tavallisia paitoja jo.

Paljon onnea kaikille 1v täyttäville ja täyttäneille taaperoille!!!!

KATJA: mä ostin (tai siis pappa osti ;) ) Emmalle Lassien toppahaalarin. Se on kyllä aika isohko, joten vähän elättelin toivoa, että mahtuis vielä ensi talvena, mutta jos tää tyttö tätä vautia kasvaa, niin tuskinpa. :| Emmalla oli käytössä vielä kk sitten reiman 80 cm haalari, joka on jo ihan liian pieni... :eek: Se on jotain ihan ihme minikokoa. :LOL: Tota äp:n haalaria käytettiin vielä pari viikkoa sitten, nyt on pieni. Tai siis sellainen ahdas... 1 vuotis neuvolassa ei olla vielä käyty, joten mittoja en vielä tiedä....
Neamma ja Emma tänään 1 v! :heart:

Paljon onnea 1-vuotiaille! :flower:

Ja tyttöselle onnittelut rouviintumisesta! :flower: :heart:

:attn: Nyt on ollut lehdissä paljon juttua, kuinka alle 1-vuotiaat syö terveellisesti mutta jo yhden ikävuoden jälkeen ruokavalio rapistuu. Yritetäänpä siis ainakin me tammikuiset tsempata ja muistaa edelleen tarjota vihanneksia, hedelmiä jne terveellistä taaperoillemme! (Jos samalla sitä muuttaisi omaakin ruokavaliotaan terveellisempään suuntaan, just tuli karkkia tuossa popsittua. :whistle: )

Huh, kaupassa käyty ja pitäisi vähän siivoilla ennen kuin anoppi tulee ja lähden taas koulunpenkille. Tänään olikin vähän löysempi päivä, aamutunnit peruttu sairastapauksen vuoksi, joten sai viettää aamun kotona. =)

Tää on vähän arka aihe, mutta täytyy myöntää, että oon paljon onnellisempi ja sitä myötä parempi äiti nyt kun opiskelen. Vielähän poitsu on tosin kotihoidossa, mutta täytyy toivoa että saadaan kiva päivähoitopaikka. En taida sopia ihan pelkästään kotiäidiksi, mutta arvostan kyllä kaikkia jotka lapsiaan kotona hoitavat. :flower: Mutta on kyllä ihanaa kun tuntuu että vihdoin 8 välivuoden jälkeen olisi oma ala löytynyt, ja tosi mielenkiintoisia kaikki opiskeltavat aiheet. =)

Me käytiin Aapen kans ulkona, mut Albert huusi koko ajan suoraa kurkkua..mikähän sitä vaivaa :/ Kotia tultiin sitten, niin annoiin Albertille pamol-f:n ja vellipullollisen juotin, kun tuskin olis ruvennut mitään syömään kun kurkku suorana piti huutaa.. Nyt se nukahti päikyille, aika aikaseen tuleekin sit tänään päiväunet, mut Albert kukkuikin viimeyön, ja ei varmaan kovin montaa tuntia nukkunut..blaah, en kyl jaksa tämmöistä jos työt alkaa :/

HeMa: Tai tää kysymys on muillekin kyl, ja saattaa olla vähän hölmö kysymys, mut mitäs siis laitatte sit päälle isommille lapsille, kun bodyt ei oo enää käytössä, niin käytättekö näin talvisaikaan sitten t-paitaa pitkähihaisten paitojen alla, vai mitenkä?

Iidukka: Juu, kaikille ei kotiäityiys sovi, eikä se oo paha asia että sen sanoo ääneen =) Mukava kuulla, että opinnot tuntuvat "omalta alalta", onko teillä nyt jo opinnoissa käsitelty niitä kätilön juttuja, vai sairaanhoitajan perusopintoja pelkästään? Varmaan tosiaan mielenkiintoisa ne kätilönjutut sit ainakin, kun on niin käytännönläheisiä nyt sulle itselekin. Käytännön kokemustakin vähän moiseen tulee :D

Yhteistyössä