**Tammitaaperot-08**

Heissan!

Hieno juttu Iidukka että ala tuntuu omalle =) ja jaksuja muuttoon :hug:

Meillä ei ole ollut neuvolassa vielä puhetta hemoglobiinista, 1 v neuvola meillä on ens tiistaina. Ja neuvolasta puheen ollen, oli yhteydessä sinne tosta pojan pissaamisesta, kun siinä siis uidaan täällä jatkuvasti. No sain ohjeeks tehdä vuorokauden päiväkirjan siitä mitä menee sisälle ja mitä ulos. Th oli ne näyttäny lääkärille ja lääkäri oli ollut sitä mieltä että vähemmänkin vois tulla ulos. Jotta katotaan nyt sit 1 v neuvolassa varattasko aika kuitenkin lääkäriin ja verikokeisiin varuiks. Hätää ei varmasti ole, ei ne niin suuria määriä ole kuitenkaan ja poika on kuitenkin ihan tyytyväinen ja sillai sormaali. Me kokeillaan nyt sitten niin että unipullo karusti pois, iltapuuron kanssa saa maitoa, sitten pissat pottaan ja sitten sänkyyn. Kahtena iltana tuli itkua ja nyt tänään nukahti hetkessä.

Kylläpäs on siro tyttö teillä HeMa :) Mä veikkaan meille pojan 1 v mitoiksi 12.5 kg ja 80 cm..

Mä oon kanssa tehny noita reklamaatioita ja kannattaa kyllä.. Fazerilta tuli kerran iso laatikollinen suklaata porukoille kun ne löysi muovinpalan suklaasta :p

Vaatteista, nii meillä käytetään kokoo 80/86, ja riippuen ihan mallista tai merkistä mikä mistäkin menee. Tutalta meillä on kans tota pöllö sarjaa niinku gorthaur tuolla mainitsi niistä, ne on aivan ihania. Muutenkin ne tutan trikoot on tosi hyviä. Mä suosin niitä ja kolitsihousuja, yhdet farkut löytyy, tosi vähän niitä on laitettu pojalle. Nyt sit sai joulupukilta sen pellavaisen vanhan ajan asun, se käy varmasti pitkälle kesään juhlavampana vaatteena.

Viikonloppuna on sitten se kuvaus ja lähdetään anoppilaan yökylään.

Jaha, taas tyhjeni pää.. kaikkee ei voi muistaa millään.. :ashamed:

No nyt neuloon, alotin uuden työn pitkästä aikaa, boleron meinasin tehdä itelleni :D saas nähdä montako kertaa täytyy purkaa :LOL:

-c-

Mä olen ollut tänä aamuna jo hyvin aikaansaapa.Lihakastike lähtee kohta uuniin ja Ellille on sosetta kiehumassa.Päätin tänä aamuna että avaan koneen vasta kun ruoka melekin valmista ettei vaan käy niin et jumitan tähän koneelle ja en saa mitään tehtyä ;)

Ellin kanssa huomenna putkitukseen ja jännittää kyllä miten aamu menee kun raukka ei saa syödä..Vähn jotain nesteitä voi antaa ihan aamulla ja sit ei edes vettä....pitää vaan keksiä ohjelmaa ja toivoa että nukkuu pitkät unet ap.Mies onneksi otti siihen talvilomapäivän,

Cattie:teillä ei sit ainakaan ole ongelmana että meneekö maitoa tarpeeksi...meiltä terkkari kyseli kovasti että tuleeko maitomäärä täyteen..aika tiukassa on..vesi menee mut maito ei.

Katja Kiva että poitsu on kunnossa. Taitaa munkin pitää alkaa tota rytmiä muuttamaan tossa kesällä, kun sitten elokuussa meen töihin. Herätyksen on sitten aikaisimmillaan viiden aikaan.

Hema: Meillä on tänään neuvola ja musta tuntuu että saadaan noottia pojan painosta, siis et sitä olis tullut liikaa =)

Reklamaatioista: Mä liputan myöskin niiden suhteen. Kerran yhessä pihvipakkauksessa piti olla pihvejä neljä, mut olikin vaan kolme. Ja samaten yhessä pullapussissa oli yhden vaje. Nyt mulla odottaa reklamaatioon menoa pampersin vaippa, siinä oli meinaa joku ihme kova kohta, ihan kuin jotakin liimaa tms.

Siivota tarttis tässä ja leipoakin, mut ei ihan heti kumminkaan. Kunhan sunnuntaiksi on valmista :D

Pian lähetään neuvolaan.

Lumista torstaita!

Käytiin just ulkoilemassa koirien kanssa lumisateessa, ja nyt oottelen jos Laura malttaisi päiväunille käydä, mutta vielä tuolta höpötys kuuluu. Kauppalappua pitäs alkaa tekemään, ja Lauralle vielä muutama lahja paketoida. Mies tulee reilu tunnin päästä kotiin töistä, niin sitten saa pieni synttärisankari avata pakettinsa. Sitten kiiruusti ostoksille ja kotiin siivoamaan ja laittelemaan. Huomenna sit 1v. valokuvaus, siivoiluja ja leipomista. Lauantaina ja sunnuntaina sit juhlitaan.

Maija ja Laura 1 v.! :heart:

Hellona!
Täällä jotennin ramasee.. Mut aamusin haipakan jälkeen ollu rauhallista. Käytiin keskimmäisen korvat kontrolloimassa ja kunnossa olivat. Jatkoja nyt ei muuten niihin, mut 2kk päästä uus kontrolli. Pikkusen keittää yli jo nyt tuota aikasemmin joudutaan lääkärissä käymää et tulehus jyllää. Rasittaa aina tälläinen katotaan, katotaan, jospa se nyt loppu se kierre :kieh:

Mäkin sain vihdoin ja viimein varattua Lucalle 1v kuvauksen. Otetaan vain Lucasta, ei mitä veljes- tai perhekuvaa, mut suunnitelmissa ois kuiten et omalla kameralla pidetää kuvaussessiossa jossa tarkoitus saada HYVÄ perhekuva. Ainu onkelma on tossa kuvauksessa se et Luca tohottaa koko ajan vauhdilla et posket on mustelmilla AINA!! Mä en voi ymmärtää mihin ja miten se aina törmäilee joka paikkaa niin et poskeen osuu. Mut onneksi tiedän et jos pahan mustelma on niin toi kuvaaja muokkaa sen pois kuvasta. Keskimmäisenkin 1v kuvasta hiukan siisti pojat otsaa minkä oli sitten kutinaltaa raapinu verille :(

Ja onnea taas syndesankareille :heart: Tais ainakin Maijalla tytylillä olla tänään.

Nii joo, ja meillei ainakaa hemppaa oo mitattu Lucalta..

Nyt jatkaan harjoituksia :D

Harmittaa kun nuo Albertin päiväunet vaan kutistuu ja kutistuu, luulen ettei meillä nukuta enää pian päiväunia ollenkaan. Ihanaa oli kun tuossa yhessä vaiheessa se nukkui tunnin unoset joka päivä, joskus jopa melkein puoltoista tuntia, mut nyt ei oo taaskaan eilen&tänään nukkunu kuin 30min.. Eikö oo uskomatonta miten tän ikäinen jaksaa päivän, kun aamulla on heränny 6.30, ja sitten puolilta päivin nukkuu 30min, ja sillä porskuttaa n.19.30 asti.. Mutta, kait se saa tarpeeks unta, kun ei mitään väsymyshuutoa oo nyt ollu terveenä ollessa.

Katja:mua harmittaa kun meillä Ellin yöunille meno on venynyt jo jonkin aikaa.Nyt ollaan sit joka ilta hieman yritetty aikaistaa nukkumaanmenoa ja eilen meni sit vihdoin 21.30.ja herää 6.30-7 ja ottaa kahdet päiväunet.molemmat kestää 1-2 tuntia...teillä nukutaan liian vähän päikkyjä ja mä taas kernaasti siirtyisin yksiin pitkiin uniin =)
Elli on ollut selvästi väsynyt kuurin aikana ja saattaa illalla ottaa 20min nokoset alkuillasta...

mutta nyt hakemaan H:ta tarhasta

HeMa: Kannattaisko kokeilla niitä yksiä päikkyjä? Juu, itekin haluisin että Aape nukkuis jotkut pitkät päiväunet, mut eipä meillä oo sellaisia nukuttu koskaan muuten kuin kipeenä ollessa, joten turha edes haaveilla.
Mikähän tässä meidän tilanteessa auttais, nukkuis ees tunnin, niin olis hyvä :snotty:

Maijan tyllerölle onnittelut :flower: me tullaan kovaa vauhtia täältä perästä... hiukan havaittavissa jopa ylinopeutta :D

Neuvolassa siis käytiin: Tavalliseen maitoon voidaan nyt sitten siirtyä. D-vitamiinit jatkuu 3 tipalla, kysyin tota vielä erikseen.
Hb oli Leevillä 118, meijän neukka täti sanoi että joskus on ollut tapana tämä hb ottaa aina 1 vuotisneuvolassa. Multakin kysyi haluanko että se otetaan. Jatkossa vissiin toi poistuu kokonaan.

Tässä 1. vee mitat- suluissa 10kk:n mitat
Paino 11, 980 (10,940)
Pituus 77cm (74,5)
Py 50,5 (49,5) isopäinen mies meillä...

"Pari askelta ilman tukeakin jo otettu. Konttaamalla yleensä liikutaan (oikeesti meillä mennään seiniä pitkin) Soseet maistuvat. Maito sopinut."

Siinä siis lyhyesti ja ytimekkäästi. Ja normaalisti ollaan menty tasaisesti niillä käyrillä mut tällä kertaa painonkohdalla tuli pieni ponnahdus ylöspäin.

Katja:meillä oli tuossa 10kk kohdalla noin viikon parin pätkä että mentiin pääasiassa yksillä unilla mutta ei ole onnistunut pitkään aikaan.Elli on nyt parina päivänä yksinkertaisesti aika pian yäunien jälkeen nukhatanut päiväunille ja sit on lounaan jälkeen hereillä 2-3 tuntia ja taas nukkumaan..taitaa lääkekuuri ym. verottaa.

saatiin just puhelu että Ellin putkitus aika onkin aiemmin kun sovittiin ja se on tosi hyvä kun aamu ei ole niin pitkä!

Onnea 1v sankareille!!!!!

Hei kaikille!

Onnea 1-vuotiaalle Lauralle ja muille taaperoille! :flower:

Tänne ei kuulu mitään ihmeellisempiä.Nanulla on huomenna 1v neuvola ja toivottavasti on nyt taas tullut painoa ja pituutta.Pitääkin kysellä neukassa tuota D-vitamiini asiaa.

Vaatteista meillä on käytössä 80cm.Muutama 74cm body löytyy.Pitäis itseasiassa käydä vähän kaappia läpi ja laittaa osa myyntiin.Nanulla on ihan liikaa vaatteita. :ashamed:

Katja:Nukkuisko Aape vähän pidempään jos yrittäisit vielä venyttää päiväunille menoa?Vai onko jo sitten liian väsynyt?

HeMalle ja Ellille tsemppiä korvien putkitukseen!

Me otettiin itse Nanusta synttäripäivänä kuva mekko päällä ja siitä teetettiin ifolorilla kuva jossa on kiva kehys.Kummit ja mummot saa nyt sellaiset. Täällä on ihan törkeen kallista tuo valokuvaus ammattilaisilla. Nätti kuva tuli ja kelpaa meille hienosti. :heart:

Tavallisesta maidosta,miten nopeesti olette siirtyneet kokonaan tavallisen maidon juontiin?Nanu on nyt saanut muutama päivänä 20-40 ml tavallista maitoa korvikkeen seassa.Ja sitten ruualla oon antanut tavallista maitoa,ottaa vaan pari hörppyä.Miten tästä nyt etenis?Vatsavaivoja ei ole tullut,että kuinka reippaasti uskaltaa maitoa jo antaa?

Nytpäs ei tule muuta mieleen joten moemoe!

:wave:

Huomenta!

Villivadelma: Albert on nyt jo aamuisin 5-6h hereillä ennen päiväunia, en usko että niitä kannattaa enää myöhäisemmäksi laittaa..ei kai tässä mikään auta.
Lisää vaan ihan reilusti tuota tavallisen maidon määrää, jos ei mahaan käy, niin ihan muutamassa päivässä voi siirtyä kokonaan tavalliseen maitoon.

Tavallisesta maidosta:minä en myöskään rajoittaisi maidon määrää kun alkuun.Jos ei tule vaivoja niin aika nopeaan siirtyisin tav.maitoon.Meillä ongelmana se että Elli ei juo nokkiksesta paljoa maitoa ja kohta pitää kai harkita kalkkia...jogurttia menee kyllä hyvin.Pitäiskin kai opettaa pillillä juoman jos sit uppois.

Elli nukkuu vielä unia, sitten lähdetään putkitukseen.Sain antaa vähän puuroa aamulla 6 aikaan.ilmeisesti olis saanut antaa mahan täyteen mut tein vaan annoksen jossa 0.5dl vettä että ihan pieni.Ihmetteli kovasti kun ei saanut leipää tms.

Mutta :wave:

Mä juotan vielä Leeville nuo muutamat pikkupurkit korviketta ja sitten siirrytään kokonaan maitoon.
Kauppaan tästä pitäis lähteä ostamaan leivontatarvikkeita, mut ensin tiedossa kakkavaipan vaihtoa :D

Tänään ei vissiin muita sankareita ollutkaan kuin meijän Leevi... niin ja tyttöselle myös onnittelut- hyvän päivän olet valinnut :)

Hei!

Onnittelut Niipan Leeville, JenniS:n pojalle ja Tammiäidin ja pikkuepun tytöille! Ja muille synttärisankareille.

Meillä nukuttiin vuorostaan melko huonosti viimeyönä, useita kertoja joutui tuttia käydä laittamassa suuhun. Siihen vielä lisänä, etten ite saanut illalla (yöllä ) unta, niin vähiin jäi unet. Juuri kun ois nukahtanu alettiin sitte pihaa auraamaan... Ei vaan nyt pitää lähteä katsomaan, josko tuolla pääsis rattailla kulkemaan, et pikku lenkille pääsis koirien kanssa. Koko eilisen päivän ja yön satanu lunta, joten saa nähä kuin on aurattu.

Jospas minäkin nyt tarinoisin jotakin. No miehen ulkomaan reissu ainakin siirtyi. Tosi hyvähän se on nyt päästään ottamaan Valtsun 1v kuvat ja isikin pääsee pojun synttäreille. Mutta mutta..kun lähtö voi tulla millon vain niin tää kyttääminen ärsyttää suunnattomasti. Vähän kyllä jo salaa toivon että koko reissu peruuntuis :ashamed: Miehen normaaleissakin työreissuissa on jo ihan kestämistä tarpeeksi.

Luin uusimmasta MeNaisista jutun muovista ja vähän kyllä järkytyin. Ainahan noista muovin vaaroista on vähän varoteltu, mutta tossa oli haastateltu ihan tutkijoitakin. Päätettiin ruveta muovittomalle dieetille (en oikeen muuta sanaa keksinyt :D ) sen verran kun se arjen pyörityksen ja jaksamisen rajoissa on mahdollista. Tohon juttuun haastateltu tutkija ei itse ainakaan laita mitään muovista mikroon ja esim. tommoset jutut on ihan helppo toteuttaa itsekin. Katotaan hurahdanko mä tähän samanlailla kun kesoiluun :D

Valtsu on oppinut hurjasti uutta, pojasta on tullut oikea velmuilija. Joka päivä saa naureskella veljessarjan touhuille. Mä jotenkin arvasin että kun tähän istuu niin kauaa ei tartte olla..tarttee lähtee ruokinta puuhiin :wave:

Niin ja onnea uusille 1v sankareille!!!!!

Onnittelut 1 vuotiaille :flower:

Onnittelut myös synttärisankarille, eikös tyttösellä oo tänään juhlapäivä :flower:

Meillä meni sitten aika hyvin toi uusi iltarutiinien opettelu, että kahtena iltana itki noin 45 min ja nyt kahtena iltana nukahtanu heti ku sänkyyn viety. Eli syödään puuro ja juodaan maitoa, sitten odotellaan pissa pottaan, yö vaippa, ja nukkuun. Vaippa on niinkin iso ku 20 kg. Ja se on ihan pullollaan aamusin, heti heräämisen jälkeen kiiruusti potalle pissalle. Että kyllä sit kuitenkin tulee ihan reilusti. Kaksi yötä nyt myös nukuttu heräämättä, ihan on niinkun virkee olokin =)
Joo, kyllä meillä siis poika saa maitoo hyvin, noin 5 dl päivässä ja 1 dl vettä noin.. Kai me mennään niihin verikokeisiin kuitenkin kun tuo pissamäärä tuntuu aika valtavalta kuitenkin.

Huomenna meillä on ohjelmassa 1 vuotis kuvaus ja siitä matka jatkuu anoppilaan, ja ollaan yö siellä. Ens viikolla ois neuvolaa ja kampaajaa ja sit la iltana poika jää eka kerran yökylään mun vanhemmille ja me lähetään juhlistaan näitä tammikuun juhlia, molempien synttärit ja hääpäivä. Niin rekvisiittana kuvauksessa käytetään mm. aitaa, puistonpenkkiä, vanhoja puisia taaperokärryjä..

Meilläkin siirryttiin aika nopsaa sit tavan maitoon sillon, ku ei vaivaa tullu.

Jahas, kaikennäköstä puuhaa olis joten :wave: ja mukavaa viikonloppua kaikille

-c-

No niin pikaisesti meidän putkituskuulumiset.Reissu meni hyvin ja kun Elli selvisi nukutuskaasuista niin alkoi heti syödä ja velmuilla joten ei kauaa lääkäriasemalla oltu kun päästiin kotiin =)
Tuntuu että kierrokset nousi sataan heti.Ellillä oli todella paha liimakorva molemmin puolin eli ei ihme että yöt on ollu levottomia.. :whistle: mutta nyt toivotaan että kaikki menee jatkossa hyvin.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja Onnea päivänsankareille!!!! :flower: :flower:

Onnea taas päivän juhlijoille ja edellistenkin päivien!!! :flower:

Ja kiva että Heman Ellilläkin oli mennyt putkitus reissu hyvin :flower:

Mie oon nykyään tännekkin niin laiska kirjoittamaan, en tiiä mikä on , kyllä mää teidän kuulumisia käyn aina kattomassa, mutta jotennii on niin saamaton olo :ashamed: Mulla on iskenyt päälle ilmeisesti joku raskausajan masennuskausi (jos sellaista on olemassa) on sellainen yleinen alakuloisuus, ja väsyneisyys kaikkeen, vaikka kaikki periaatteessa pitäisi olla hyvin. Miehen kanssakin ollaan lähiaikoina koko ajan nokat vastakkain, kun mulla ei tunnu olevan mikään hyvin, ja on niin paha mieli koko ajan. (Ja anteeksi nyt tämä vuodatus)

Meille ei ihmeempiä, huomanna ois Jasu 1v kuvaus ja muuten ei kauheasti oo suunnitelmia viikonlopuksi..Anopin hiukset pitäis jaksaa leikata jakulmat laitta..mitenhän sitä sais ittestään puristettua irti |O :ashamed:

Oli varmaan jotain kommentoitavaakin, mut nyt taitaa jäädä..ei leikkaa ei..

Hyvät viikonloput!

ILTAA!
Oikein paljon onnea 1-vuotis synttärisankareille!!! :flower: :heart:
HeMa: Kiva juttu, että putkitusreissu sujui! :hug: Toivottavasti teilläkin nyt sitten aletaan nukkumaan yöt hyvin! b =) b
PIKU: voi kuinka kurjaa! :hug: Toivottavasti tää on vaan joku nopeesti ohimenevä vaihe!
Nyt lyö tyhjää, pitänee mennä maate. :wave:

Huomenta!
Me oltiin jo koko kööri pirteänä ylhäällä ennen seitsemää. Kohta lähdetään ulos, kunhan päivä vähän kirkastuu, vielä on aika hämärää.
piku: Mie uskon että tuo on joku ohimenevä vaihe :hug: Teillähän oli vähän aikaa sitten ne niskaturvotus jutut, mistä varmasti oli kamala stressi ja huoli päällä. Sitä usein vasta se pahin alakulo iskee sitten kun kaikki on taas hyvin. Tottakai tänne saa, ja pitääkin vuodattaa paha mieli, me ollaan sitä varten :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pikulle :hug: alakulot tulee ja menee.toivotaan että sinulla kohta helpottaa :hug:

Meillä ei ainakaan vielä mainittavaa parannusta yöhön tullut.Elli valvoi yöllä tunnin pätkän kunnes nukhati aamuyöstä takas.ja sitä enen useamman kerran herätteli...Otin viereenkin mutta ei siinä se vaan alkaa touihuamaan ja leikkimään..huoh,mikä lie ollut.

Käytiin justiinsa H:n kanssa kokeilemassa suksia ja ip vois mennä porukalla pulkalla ulos.Ellikin tykkäis varmaan.
Mutta nyt lounaalle ennenkuin Elli herää.Nukkunut kohta 3h ulkona :whistle:

Onnea 1-vuotiaille :flower:

Tavallisesta maidosta. Ollaan koitettu hylat ja laktoosittomat, mut sonta on aina vaan sitä kuravelliä ja haju vie tajun kankaalle. Nyt meillä on kauramaito kokeilussa. Jos sekään ei sovi niin varaan lääkärille ajan. Jogurtista, piimästä ja viilistä ei tule mitään, mut maidosta tulee..

Piku. :hug:

Tässä kun on noi kaksi olleet vajaa pari viikkoa vauhdissa (Sampo ja kisu ) niin kyl taitaa tosiaan jäädä Samppis ainokaiseksi. Vaikkei kissa nyt tietenkään ole sama asia kuin lapsi niin on saanut kyl ihan hyvää esimakua mitä se olisikaan kahden kanssa. Molemmat joka paikassa nokallaan ja saa jatkuvasti juosta perässä. Kissaan on sentään suihkupullo tehonnut hyvin, kyl on katti ollut uitettu pullon käyttöönoton jälkeen :LOL: Kukka- ja ruokapöytä on jätetty rauhaan. Pentuvaihe kestää tietty aikansa, nää ensikuukaudet on vähän rasittavia.. Eilen oli semmonen härdelli tuolla keittiössä menossa.. Pistin ittelleni kaakaoo mikroon. Sit tarvi mennä ottamaan kissaa pois astioitten kimpusta. Sillä aikaa Sampo meni kaatamaan kissan vesiastian lattialle. Sit olikin kiire äkkiä luututa vedet pois siitä (tämän asunnon on omistanut meitä ennen "paikkakunnan eliittikansalainen", mut ei ole sen vertaa tajunnut, ettei keittiöön laiteta laminaattia :snotty: ) Sit sillä välin kun nuohoon siellä lattialla niin kaakaoni kiehuu yli ja sotkee mikron.
Tänään äiti oli käymässä pikkuveljeni ja kummityttönin kanssa täällä ja sanoin, ettei musta ole monen lapsen äidiksi, jääköön siis yhteen. Tarvin omaa aikaa paljon ja tommonen suunapäänä ravaaminen ei mua varten, ei kertakaikkiaan ole. Sotkujen siivous ja pulssi on 200, kun juoksee pentujen perässä, ettei ne tee mitään kiellettyä. Ei ei ei ei :ashamed: Äiti toivoo Samppikselle sisarusta ja rupee sitten selittämään juurta jaksain, et tommonen päätön kohellus on jo siinä vaiheessa loppu, kun uusi vauva tulisi. Vanhempi viihtyy keskenään, kattoo piirrettyjä, ei oo riekkumassa joka paikassa. Ei sitä vanhempaa edes huomaa missään :LOL: Oon kyl saanut ihan toisenlaisen kuvan teidän jutuistanne.. :whistle:

johan oli tullu tekstiä viime käynnin jälkeen.....

Meillä sairastetaan taas ja täällä on sitä mukaa yks tosi väsy mamma..... nyt kuvioissa on vatsa tauti... tänään tuli Iidalle 1v täyteen huomenna ois neukka mutta voi olla et jää väliin...

voi hiivatti kun on laho pää :ashamed: eikä muista mitä piti kirjailla tänne :ashamed: täytynee ottaa uus luku kiekka ja laittaa sitten uusix jo kerkee :snotty:

Yhteistyössä