**Tammitaaperot-08**

Iitukka: Kyllä mä ainakin ostaisin suoraan noita 86 koon vaatteita...tai niitä on meillä jo ostettu jonkin aikaa.

Tyttönen: Kiva että häät sujuivat hyvin. Toi kuva esitys on varmaan ollut todella hauska. Tartteekin laittaa korvan taakse. Ja te jotka luette rivien välistä- en ole menossa naimisiin =)

[/b]Vaatteista: Meillä siis tällä hetkellä käytössä 80 kokoiset bodyt ja luultavasti pian joutavat säilöön. Housuissa käytetään 80-86 kokoisia. Ja mitään napillisia housuja meillä ei voida käyttää koska Leevin pallomaha ei niihin oikeen sovellu =) Sitten kun ei bodyja enää käytetä niin varmaan laitan poitsulle t-paidan ja sitten pitkähihaisen. Tai en tiiä...

Saaru: Eikun reklamaatiota tekemään tosta keitosta :LOL: ainiin, mulle ei oo viel tullut mitään vastausta siitä kun valitin bonalle kun lasten ruokapurkissa oli karva :x

Meijän Leevillä on muuten kanssa iso pää. Neukka tätikin oli joskus miehelle neuvolakäynnillä sanonut että hänelle osuu kaikki isopäiset lapset
:D saa kyllä tarkasti kattella mikä pipo sopii päähän ja mikä ei.

Shakki: Teillä tuntuukin olevan touhukas tytteli, kun koko ajan itseään kolhii :)

Gorthaur: Hyviä hääjärjestelyjä sinne ja muista pitää pintas äitis suhteen. Ja oo tyytyväinen kun saitte ilmasen juuston...

*muoks*
Gorthaur ja Katja Meijän jätkällä on muuten 10kk neukassa päänympärys ollut 49,5cm et repikää siitä :LOL: :LOL: mut hänellä onkin takaraivossa sellanen hassu klotti.

Tää lähtee nyt löhöömään!

Päevää!
Täällä perustiistain rallit vedetty. Nyt vuorostaa mittailin matkaa. Kokonaisuudessaa eestaas+ lenkki yht, 12,km Oujee! Mieltä lämmittää nähä moiset lukemat. Muuten tuntuu jo niin perussetiltä nää reissut!

Joo, otin keitosta kuvia, ku ei sitä pysty mitenkää lähettämään tehtaalle takasin. Kuvasta kuiten huomaa ettei kaikki höppeet oo tulleet matkaan. Sen nimittäin pitäs olla tomaattipohjainen keitto ja nyt oli kalpeeta ku mikä!

Mä oon suosinu bodeja niin pitkää kun vaippaa käytetäään, mutte siten potalle ku opetellaa kunnolla niin lapselleja itekkin helpompi ja nopeempi ku ei oo bodyä neppareinee kiskottavana. 86cm bodeja siis nyt oon vielä muutamia ostanu, mut varmaa en niitäkää kovin paljoa hamstraa ku Luca on kuiten niin pieni et kunnon pottailu varmaa alkaa tota kokoa kun käytetään. Meillon isommatkin 2v ollu jo päiväkuivia ja alle 2½v kokonaan ilman vaippaa.

Mutt nyt kaffenkeitoon :wave:

Moi moi!

Johan on taas aikaa, kun olen kirjoitelut tänne, juttujanne olen kyllä käynyt lukemassa, mutta jotenkin tuo kirjoitusinto on ollut vähäisempää.

Ensikis Lämpimät onnittelut Tyttöselle rouviintumisen myötä :flower: Kiva kuulla, että häät meni hyvin! Niitä on niin ihana muistella myöhemmin tippalinssissä.

Voimia kaikille pienille sairastelijoille ja vanhemille uurastajille, Saarulle ainaskin :)

Niin ja Onnittelut kaikille 1-vee täyttäneille!!!!!! Elille ja Tyttösen pojalle erikoisnnittelut, ,kun ootte samanpäiväisiä =)

Meillä juhlittiin siis sunnuntaina synttäreitä lähipiirin (15 hklö) kanssa ja kivasti meni juhlat. Kivoja lähjoja poika sai. Kaikkein ihanimpana lahjana poka sai kummiperheeltä hiekkaleluja ja runomuodossa kortissa oli lupaus, että kevään tullen kummisetä tulee naputteleen takapihalle ihka oman hiekkalaatikon :heart:

Poika muutti reilu viikko sitten omaan huoneeseen nukkumaan ja se on sujunut aivan mahtavasti. Kerran yössä yleensä pitää tutti käydä sujauttaan suuhun, mutta muuten poju vetelee unia nyt tunnin pidempään tuolla omassa huoneessaan aamuisin.

Kovasti ollutr tässä nyt sit puuhaa, kun työhuoneesta tuli pojan huone ja tietokone on nyt olkkarissa . Ja kaiken lisäksi meillä alkoi tänään pöytävuokra itsepalvelukirppiksella, joten pikkasen oli/on puuhaa taas senkin puitteissa. Nytkin pitäis silittää ja laputtaa.... No kohta sit!

Ihanaa kun tänne satoi taas uudestaan lunta ja pääsee taas pulkkailemaan, se on meidän pojalle tosi mieleistä.

Noista vaatekoko jutuista on ollut puhetta, Meillä poika on 75,5cm pitkä ja äitiyspakkauksen haalaria käytän edelleen unilla ja kauppareissuilla. Niin siis nukkuu vaunuissa :LOL: Ja sit sillä on semmonen joku "lassietekki", joka on 74cm ja menee ihan vallan mainiosti vielä päälle. Odottamassa on sit yks vanhavnaostettu 80cm kans tullainen lassien puku, joka varmaan menee tässä keväämmällä, jos kovasti kasvaa. Mutta syksyksi varmaan pitää sit ostaa jostain uusi. Tuskin mene enää 80cm silloin päälle. Meillä on kyl aika hoikka poika 9790g, joten leveyteen ei tarvi olla "ylimääräistä". Sisävaatteista housut on melkein kaikki 74cm ja apidoista jotkut vielä 74 ja osa 80, ja jotkut housut, ainakin lindexin amilliston housut taitaa kns olla jo 80cm. Ihan kivasti on nyt tuota vaatetta kaapissa ja seuraavaa kokoa jo odottelemassakin.

Viime perjantaina käytiin 1-v. valokuvassa ja niistä tuli niin ihanaia kuvia, että!!!!!! Saatiin koevedokset heti lauantaina ja niinpä poääsi synttärivieraatkin valitsemaan mieleisensä niistä. Meillä opn vielä tuo vaikea valinta mun miehen kanssa tekemättä.

Ai nin ja siellä lääkärissä kävin viime viikolla. Roppakaupalla lisättiin mun lääkitystä, katsotaan nyt sit mikä on tulos, vähän hirvittää, mutta toisaalt aon semmonen ihana olo, että joatian tehdään ja joku oikeesti ottaa asiakseen. Kuukauden päästä kontrolli ja sit mietitään tilannetta uudelleen.

Mut nyt kutsuis nuo kotihommat ja ne kirpparikamat, joten heips vaan kaikille,
voikaahan hyin :wave:

Kide ja poika 1v ja 2 pvää :)

Voi Katja ja Aape. :hug:

Emmalle onnea! :flower:

Meillä on edelleen käytössä se äitiyspakkauksen toppahaalari ja hyvin mahtuu. Yleensä käytetään tota vaunuhaalarina unilla ja sitten meillä on toinen puistoiluhaalari. Ja meillä todella menee vielä 74 bodyjakin päälle, 86 senttiset olis varmasti vielä ihan ylisuuria. Mutta Irene onkin ollut pituuskasvusta seurannassa, kun pituutta ei ole ihan hirveästi mittauskertojen välillä tullut. Meillä onkin 1 v. neukka jo ens viikolla, niin sitten nähdään, miten on nyt kasvanut.

Saaru: Mä en ole useinkaan laittanut edes kuvaa viallisista tuotteista saatika lähettänyt tuotetta mihinkään (ruoka etenkin on aika vaikea lähettää), olen vain sanallisesti kuvaillut tuotetta. Yleensä teen valitukset netin kautta ja joskus ovat pyytäneet lähettämään tuotteen tai pakkauksen tehtaalle laadunvalvontaan. Noitten reklamaatioitten tekeminen kyllä kannattaa! Niitten perusteella voi tehtaillakin sitten panostaa vähän paremmin laadunvalvontaan. Ja itse olen yleensä saanut jonkun pikku korvauksen (usein muutaman euron lahjakortti) kokemastani vääryydestä. Mä taidankin olla melkein ammattivalittaja. :LOL: Mä vaan olen sitä mieltä, että jos minä tuotteesta maksan, sen täytyy myös olla kelvollista. Olen esim. valittanut Snellmannille pihveistä, jotka oli niin jänteisiä, etten yhtään suupalaa voinut niellä! Paketin päällä luki vielä "takuumurea". :LOL:

Jepulis, mutta nyt pitää rientää pukemaan. Ukko tulee kohta töistä ja tehdään lastenhoidossa vahdinvaihto, kun meen papa-kokeeseen. Muksut kyl nukkuu, että hiukan liian helpolla ukko-kulta taas pääsee.

Voi raasulaista Aapea! Toivottavasti on vai rokotteesta toi kuume ja ei päivää pitempää kestä. Jaksuja kovasti!

Kyllä mä suunnittelin et laitat reklamaatiota menemää, jahka tässä kerkeän ;) Kuvan kera. Sopan heitin jo roskiin paketteineen.

Oottako muuten törmänneet kaupassa Mehukatin semmosiin tetroihin (joissa korkki) missä semmosta välipalasosetta :p Hedelmäsokerilla makeutettua. Siit oli tosi kätevä imasta sosetta ja meillä ainakin Luca tykkäsi. Joku täällä kirjoittelikin joku päivä jostain smootiesta, onko samaa kyseessä? Noit oli 2 makua, mansikka-omena ja sitten joku hedelmä...
Mun äiti oli nähnyt näitä kaupassa ja toi pojille.

Voi hitsi, pitäs vissii munki papaan varailla aikaa..*ääh, ku jaksais ja "kerkiäis"*

Hei!

Aapelle pikaista paranemista, toivottavasti kyse vaan rokotteen nostaasta kuumeesta!

Vaatteista: meillä käytössä pääosin 68-74cm vaatteet. Muutama mekko on 80 cm, mutta aika isoja tuppaavat olemaan. 86 cm vaatetta en vielä edes ole alkanut keräämään. Nyt lopputalveksi/kevääksi ostin allennusmyynneistä Remun 80 cm haalarin, ja ensi talveksi ostin 92 cm Raiskin haalarin. Saa nähä käykä tuo 92 cm haalari koskaan, mut pakko oli ostaa, kun normaali hinta oli 99,95 ja nyt oli hintaa vaan 30? jäljellä. Niin ja on meillä käytössä vielä muutama 62 cm paitakin. Meillä kanssa pikkuhiljaa aletaan bodyjen käyttöä vähentää ja tilalle sit pitkähihaista t-paitaa. Ulkona tykkään viel pitää bodyä, niin ei sitten selkä pääse paljaaksi, mutta kotona usein paita ja housut.

Valokuvista: Minkäs laista "rekvisiittaa" teillä on ollut kuvissa? Meillä mun isä lupas ottaa Laurasta 1v. kuvat ens perjantaina, pikaisesti joten nyt pitäs rekvisiittaa haalia. Jotain pitäs keksiä, millä tuo neiti saatais ees hetki pysymään paikoillaan.

Oltiin tänään jumpassa Lauran kanssa, oli mukavaa, ja taas tuli kunnolla huhkittua. Huomenna ollaanki sitte ihan kotona (tai no jos lenkille jaksas), mutta ei laiteta kelloa herättämään. Eilen oli kello herättämässä ja tänään samoin, ni kyllä huoas, et on Laura väsyny aamupäivällä ja eilen illalla.

Nyt lisää kahvia, jos piristys!

Aapelle ja Katjalle :hug:
katja:mulla on muutama trikoopaita eli ajaa saman asian kun body mut myöhemmin sit käytän t-paita ja college yhdistelmää.on tosiaan helpompi käyttää sit kun pottailee kun ei tarvi neppareita availla.92 bodeja ei esim.esikoisella tullu käytettyä ollenkaan.86 oli vikat kun ostin ja niitäkin tosi vähän.

Maija:Ellillä oli kuvissa rekvisiittana pieni söde lipasto jonka vierellä seisoi ja sit otettiin kuvia ns.Syöttötuolissa mut kuvaanhan tulee näkymään vaan vähän valkoista pörröpeittoa.harmittaa kun en tajunnut pyytää siihen penkkiin istumaan jossa H aikoinaan istui.
Sit otettiin ihan seisomakuvia siskon kanssa.Elli oli paljaon jaloin ja niin ihku :heart: Toivotaan et onnistui kuvat.
Haalarista vielä että meillä 92 koko kävi H:lle talvella jolloin oli 2.5-3v.

Mutta nyt taas täytyy mennä

:wave:

KATJA: voi kuinka kurjaa! Onko kuume yhtään laskenut? :hug: Meiän esikoiselle kyllä nousi tosta 1v rokotteesta kova kuume, joka meni päivässä ohi...
No niin, nyt on kerhot, kuvaus ja muskarit ohi tältä päivältä, on kyllä ollut yhtä hyppyä koko päivä... :whistle: Nyt siskokset katselee muumeja ja leikkii.... Kohta varmaan Emma taas kinuaa syliin, on nykyään sellanen sylimyyrä ettei mitään rajaa! :kieh: Ei mitään saa tehtyä kun tuo roikkuu aina sylissä... Valokuvaus meni jotenkin, sisaruskuva onnistui hyvin, oli yksi aivan ihana kuva tytöistä! :heart: Mutta ne Emman yksittäiskuvat! :headwall: Eihän toi ollut sekunttiakaan paikallaan ja mennä viiletti pitkin kuvaamoa! Oon tyytyväinen, jos on yksikin onnistunut kuva! Meillä oli rekvisiittana tuoli, puinen lipas, puinen laatikko, sellainen pöydän tapainen...
Jaahas, huuto alkoi! Syliä kaivataan! :wave:

Huomenta!
Meistäkin on tulllut aamuvirkkuja, no en valita, ihan tietoisesti on nyt tätä rytmiä pikkuhiljaa muokattu, ja etenkin OMAA rytmiä :D siis että osais mennä aikaseen nukkumaan ja jaksais sit hyvissä ajoin nousta ylös. Jos ne työt alkaa, niin helpompi kun vähän jo valmistautuu. Meillä meni yö tosi hyvin, Albert meni nukkumaan klo. 19.15, ja kerran heräsi yöllä, ja aamusta sitten klo. 6.30. Nyt poika on ihan normaali oma itsensä, joten me taidetaan mennä tänään perhekerhoon. En usko että tuo kuume oli mikään tarttuva tauti, kyl minä sen rokotuksen piikkiin sen laittaisin. Kiva olis jo pitkästä aikaa nähdä muitakin aikuisia =)

Katja: Sairaanhoitajan opintoja käydään, mutta siinä samassa jo sivutaan osittain kätilön opintoja myös. Esim. lapsivuodeosastolla harjoittelu on jo suht nopeasti (ei ihan heti kuitenkaan). Aikaisemminhan kai on ollut niin, että ensin on opiskeltu tiukasti sairaanhoitajan opinnot ja vasta sitten kätilöksi erikoistuttu, mutta nyt opintoja on jo laitettu hieman limittäin niin että opiskelijoilla olisi päämäärä paremmin näkyvissä ja motivaatio säilyisi. B)

Täällä taas aamupäivä kotona, ihanaa. =) Mutta ens viikolla sit joutuukin taas rehkimään senkin edestä..Pyykkikonetta olisi tarkoitus nyt pyöräyttää jne mitä sitä tässä ehtii ennen lähtöä. Viikonloppuna muutto nro 2 mutta eiköhän siitä hengissä selvitä. :D On kyllä ihana meidän tuleva koti ja tuntuukin ihan kodilta jo nyt. :heart: Tässä suunnittelin ompelukoneen hankkimista, saisi sitten ommeltua mieleiset verhot poitsun huoneeseen jne. Ihanaa päästä sisustamaan ja suunnittelemaan. Vaikka rahatilanne estääkin suuremmat hankinnat, mutta pikkuhiljaa sitten laitellaan. :whistle:

Vaatteista: Meillä ollut pitkään jo käytössä 80cm vaatteet ja osittain myös 86cm - nyt ei enää olla ostettu muita kuin 86 kun osa 80 tuppaa jo olemaan liian pieniä.

Katja:eiköhän se olllut rokotekuume joten kerhoon vaan.
mä meinaan kans nyt alkaa taas kerhoilemaan tyttöjen kanssa.Pitää sitä ohjlemaa keksiä että tuo isompi ei turhaudu.

Meillä yöt on heräilyä ja viime yönä huomasin että Elli kuorsaa.Pitää sanoa asiasta pe kun mennään putkitukseen että napsaavat kitarisan samalla pois jos sen vielä pystyy tekemään kun alunperin ei olla siitä sovittu.

Neamma:Elli myös konttaili pitkin kuvaamoa ja hymyä ei saatu kunnolla irtoamaan kun vasta lopussa.Eiköhän Emmastakin joku vauhtikuva siellä ole joka on onnistunut :D

Me lähdetään kohta 1v neuvolaan.hempparin ottaa mut rokotetta siirretään kun pe tosiaan se putkitus niin ei voi ottaa riskejä et kuume nousee.H:lle tuli aikoinaan kuume ja kiukku ja seuraavana päivänä pistokohta turposi isolta alueelta ja ihon alla oli yhtä suuri mustelma.Oli neidillä jalka kipee.Olivat pistäneet osan rokotteesta rasvakudokseen...

Reklamaatioista:olen aikoinaan lähettänyt piltin hedelmäsoseesta kannen tutkimuksiin kun siinä näkyi ruostetta...sain 10 euroa kuoressa kotiin =)
Toisen kerran lähetin liberolle vaipan josta teipit oli epäkunnossa.Näitä oli paketissa noin puolet eli 30 viallista(jotka pystyi käyttämään mut teippiä ei voinut avata uudelleen) ja sain 90 vaippaa postissa korvauksena!!kannattaa valittaa kun on aihetta.

Mutta nyt neuovolaan valmistautumaan :wave:

No niin neuvolassa käyty ja hieman saatiin noottia painosta...Elli on hirmu sirpukka ja painokäyrä alavireinen...toivotaan että kun saadaan korvat kuntoon niin energiaa menee sit paremmin pituuteen ja painoon.Pääasia tietty että Elli syö hyvin ja jaksaa touhuta.
1v mitat siis 72,5cm ja 8570g.Eikös ole sirppana tyttö?????Saaru, lisäätkö tuonne tietoihin =)
Teksti oli seuraava:Elli osaa hienosti kävellä tuetta.Yrittää kiipeillä.Ymmärtää puhetta ja tapaileesanoja.Hb 112 eli hyvä.

ja nyt huilimaan ja sit pitäis siivota..tai raivata tavaraa.Kuka täällä on taas sotkenut :kieh:

Hei!

Sirpakka tyttö tosiaan tuo Elli. Toivottavsti putkitus auttaa ja pistää stopin tuolle sairastelulle :hug:

Mä unohdin eilen laittaa tuon neuvolakorttitekstin, joten se tulee nyt tässä:
Iloinen, hyväntuulinen poika. Hienosti kasvaa. Monipuolisesti syö kiinteitä, luomumaito käytössä.Tukevasti kävelee. Kovasti höpötteleeomaa juttua, sanoja tapailee, toistaa. Suloinen, hyvin kehittynyt poika!

Mun mies mietti, että onko terkalta "ammatillista" kirjoittaa korttiin suloinen =) No minkäs tekee, jos poika on suloinen :LOL:

Täällä poika köhii ja jätettiin aamun harrastukset väliin. Yö meni tosi rikkonaisesti, kun köhä tais poikaa herätellä vähäväliä. No nyt otetaan ihan rauhassa ja nukuttiin jo pikkupäikkärit aamutuimaan. Jos nyt menis vaikka vaihtaan nää yökkärit pois :eek:

:wave:

Käytiin perhekerhossa, ihan hyvin Albert jaksoi aamun valvoa klo. 6.30-12. Se olisikin ihan suotavaa mun töihin lähdön kannalta, että rytmi muuttuisi tämmöiseksi, että aamulla jaksaa valvoa hyvin pitkän pätkän, vaikka aikaseen noustaisikin ylös.
HeMa: Juu, on siro neiti teillä :) Albert on kans semmoinen hoikka poika, pituutta tosin löytyy.
Kide: Meillä terveydenhoitaja kirjoittaa aina kaikille lapsille söpö, suloinen, soma tms. Viimeksikin kirjoitti jotain että soma, touhukas poika tms. =)

Hema: On teilläkin sirppana neiti.. Melkein samoissa oli meidän Jasun mitat..ja mää kun luulin et tää meidän poitsu on ainut "näin pikkunen"..mutta kyllä ne kuule kasvamaan vielä kerkiää..eipähän tunnu selässä/hartioissa niin paljoo kun tälläistä pikku-ukkoa nostelee

Katja Kiva et Allu ei sit tullut enempää sairaaksi, vaan kuume oli rokotteesta..

Iidukka voi ihanaa, nyt pääsette muuttamaan uuteen omaan kotiin..jaksuja muuttoon..

Me ollaan kanssa joskus aina jostain valitettu..kun ei oo ollut tavara/ruoka semmoista mistä ollaan maksettu..aina on jotain hyvitykseksi laitettu..eli kyllä sitä aina aiheesta kannattaa reklamaatiota laittaa..

Me tässä suunnitellaan josko ostettais kaverilta sellainen nalle puh tapetti Jasun huoneeseen, ainut vaan et kun ei oo oma tää asunto ( vaan asumisoikeus) niin pois muuttaessa pitää seinät sitten palauttaa takaisin valkoisiksi..mut oishan se kiva, kun ois sit lapsille lastenhuoneen näköinen oma huone..ja ei kuiten ihan muutamaan vuoteen olla tästä luultavasti lähdössä..

Vaatteista Meillä on käytössä 74 ja osaksi jo joitain 80 kyllä jasulle vielä noi 74 menee, vähän valmistajasta riippuen ihan hyvinkin, esim. pippi on vaan mekoisen pientä mallia , et ne alkaa olla jo aikasta tiukkoja..

Neukasta vielä että meillä ei muuten ottanut sitä hb:tä, unohtikohan tuo kun teillä muilla on ilmeisesti otettu..?

Mie sain taas eilen leipoa koko illan ku Jasulle tulee tänään sen kavereita juhliin synttäreitä.. =)

iidukalle jaksuja muuttoon!!!

Samalla lailla Elli kasvaa kun siskonsakin.Mutta luulenpa että Elli tulee olemaan vielä sirompi ja pienempi.H on alkanut nyt 4 ikävuoden kynnyksellä keräämään sekä pituutta että painoa, sopivassa suhteessa.

Meille sanottiin neuvolassa että Hb katsotaan kaikilta tässä vuoden ikään mennessä...kai niissä sit eroja on.

Yhteistyössä