Tammimammat ja -vauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkelis! Tervetuloa Milo ja Viona takas palstalle! Ihanaa, kun vielä Paavon äiti ja Emiliakin tulis takaisin. On tähän porukkaan jo vaan aika kiintynyt. Mitäköhän muuten kuuluu muille, joista ei ole pitkään aikaan kuulunut?

Tosi hieno juttu, että Viona sait isäsi kanssa sovun aikaiseksi. Harmillista, jos poika on allerginen koiralle. Silloin joutuu luopumaan rakkaasta lemmikistä. Tietenkään ei välttämättä ole allerginen. Pidetään peukkuja, ettei olis! Ärsyttävää tuo jatkuva nuha kyllä varmasti on. Mulla ei ole kokemusta noista niistäjistä, mutta mä aina kaivelen suipolla vessapaperin palalla kuivunutta räkää nenästä pois. Nyt on meilläkin tullut tässä lähiaikoina oikein kunnon jööttejä ulos ja on rohissutkin. LIekö jotain allergiaa täälläkin mahdollisesti. Ei tunnu kipeältä kuiteskaan, kun ei nenä valu vaan se köntsä rupeaa ehkä noin 1 kerran päivässä rohisemaan ja sit kaivelen sen ulos ja mukana tule vähän pehmeääkin räkää. Nam, ihana kuvaus... ;)

Onpas Milon vauva kehittynyt ja muidenkin osaa jo tarttua ja vaikka mitä! Meillä ihan pientä tarttumisen yritystä on ja kerran on nauranut ääneen. Kääntymistä ei yritä. Pari kerta on yöllä kääntynyt kyljeltä toiselle. Ja pari kertaa hereillä ollessaan selältä kyljelleen, mutta siinä se sit onkin.

Vitsi te ootte Milo ja Enzian reippaita juoksijoita. Mä vihaan juoksemista, kun mulla on aina ollu isot ja löllöt rinnat ja lisäksi olen vaan jotenkin laiskakin...

Jeannex, kurjaa, että miehen kans menee pikkasen heikosti. Voin lohduttaa, että meillä on ihan samaa (kuten Noallakin), eli mä siivoan aina sen possun jälkiä. Milloin on tyhjä maitopurkki pöydällä, milloin roskat... Se on tosi ärsyttävää, mutta selkeästi lähtee ainakin meillä miehen lapsuuden kodista. Mies toimii aivan kuin isänsä ja se on tottunut, että nainen passaa ja siivoaa jäljet. Ärsyttävää, mutta en jaksa koko ajan valittaa. Helpommalla pääsee, kun siivoan vaan. Mä en nimittäin kestä sotkua ja epäjärjestystä. Mun on saatava paikat järjestykseen heti. Tää on kai joku defenssimekanismi, kun mun lapsuudenkodissa oli ja on yhä tosi sekaista ja paskaista. Mun kodista ei koskaan tule sellaista sikolättiä kuin se! Meillä miehen kans kähistään lähes joka päivä jostakin, kun se on meidän tapa kommunikoida, tosin välillä se tuntuu äärimmäisen raskaalta taistella joka ikisestä pienestäkin asiasta. Kuten nyt noiden kiinteiden syöttämisestä. Että missä järjestyksessä mitäkin annetaan jne... Huh huh.

Noa toi teidän reissu kuulostaa ihanalta. Sit sen jälkeen alatte uutta beibiä väsäämään. ;)

Liinu: tosi ärsyttävä toi miehesi siskon polttamisjuttu. Etsi jostain netistä sille joku video, missä näytetään, miten yksikin rööki vaikuttaa sikiöön noin tunniksi kerrallaan ja näytä sitä sille. Jospa alkais miettimään käytöstään!

Lilja: mulla on kans sama ongelma, kun ei oikein tiedä mitä pukis pojalle päälle ulos. Nyt sillä on normaalivaatteiden lisäksi hupparitakki ja sit sellanen kevyt ulkopuku (tosi ohutvuori) ja äippäpakkauksen pussi siinä alla auki. Ja silti sillä on monesti vähän hikinen niska, kun riisun. Tosi hankalaa kyllä pukea oikein. No nyt lähen lenkille ja sit taas illalla jumppaan. Painonvartijoiden pisteitä en ole jaksanut edes yrittää hetkeen. Ruoka on yksinkertaisesti niin sikahyvää- ja herkut kans! ja punaviini. Taidanpa taas viikonloppuna ottaa muutaman lasillisen.

:)

mä oon siivonnu kokopäivän ja pessy pyykkiä ja viihdyttäny poikaa ja silittäny vaatteita ja vaihtanu lakanat (ja tampannu ne!) ja sit tuo pikku-ukkeli on ollut tänään ihan hemmetin kiukkunen...kokoajan huutaa seuraa, eikä jaksa yhtään olla itekseen. Kävin ostaan sille sellasen lelukaaren, jossa on värikkäitä palikoita, helistimiä ym. ja se viihty sen alla about 10 min...sillä menee hermot, ku se ei osaa vielä ottaa niistä roikkuvista jutuista kiinni. Kädet vaan huitoo....:D

...tittidii..arvakkaa mitä mä saan, ku mies tulee kotiin.....????nammmmm...grilliruokaa! Makkararanskikset!!!!!! En ees muista koska viimeks oon syöny grilliltä saatavaa ruokaa.....aijai...namnam..

(unohdan siis täksi illaksi laihikset...)

18.12. Hoopu (la 13.1), rv 36+2. Neiti A klo 3.05, 1945 g, 42 cm.
Neiti B klo 3.14, 2110 g, 42 cm
23.12. Dharma85, rv 34+4. Poika: 2300 g ja 45 cm.
26.12. Paavon äiti, esikoinen (la 10.1). rv 37. Poika: 2580 g ja 47 cm
1.1. Tammipoitsun äiti, (la 11.1.), rv 38+4. Poika: 4015 g ja 51 cm
1.1. Myypeli29, esikoinen, (la 9.1.) NKL, Poika: 3170g ja 47cm
2.1. Pupuliini77, 31 v, esikoinen, (la 29.1.) rv 36+1 NKL, Poika: 2820g ja 46cm
3.1 Magpie 28v, esikoinen (la 11.1) rv 38+6. Tyttö: 49 cm ja 3210 g
6.1. tammiq vm.78 esikoinen (la 9.1.) Tyttö: 50 cm ja 3800 g
6.1. Minni_76 (la xx?) rv 37+0 tyttö: 47 cm ja 3055 g
8.1. Epeli84 esikoinen, (la 6.1.) TAYS. rv 40+2. Poika: 3700 g ja 51 cm
10.1. Enzian, 25v, esikoinen (la 21.1), rv 38+3. Poika: 3200 g ja 49 cm
12.1. Tyär, 28v, esikoinen, (la 19.1.) rv 38+6, 3000 g ja 48 cm
14.1. Viona79, 29v. esikoinen, (la 17.1) rv 39+4. Poika 3340g 50cm
17.1. Sasa72, 36v, esikoinen, (la 14.1) rv 40+4, 3065 g ja 47cm
19.1. Lilja193, 25v, esikoinen, (la 28.1.) poika, Paino 3442 g, pituus 47 cm
20.1. Mari_, 25v., toinen (la 13.1.) tyttö, paino 3630g, pituus 50cm
21.1. Milo84, 24v, esikoinen, (la 1.2,) poika, paino 3280 g ja pituus 48 cm
21.1 Noa 27 v. esikoinen, (la 11.1.) poika, paino 3945 g ja pituus 54 cm, rv 41+3
22.1. Emilia 28 v, esikoinen (la 28.1.) tyttö, 3640 ja 52 cm
25.1. Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, POIKA, 4578 g ja 52 cm, rv 40+4
26.1. Mira70, 38 v., esikoinen, (la 25.1.) rv 40+1, tyttö, 3510g ja 53cm
27.1. Juanuska 28v, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06., rv41+5, tyttö, 3730g ja 51cm
3.2. Jeannex, 24/32v esikoispoika (la 23.1.), 3345 g ja 50cm

Sirpu, voit merkkailla omat tietos tähän listaan mikäli haluat:). Tosiaan, missä luuraa Hoopu, tammiq, Epeli, Sasa, Juanuska ja muut??

Täällä menee jo paremmin:). Vauvaki on ihana, leikkii itekseen sitterissä pitkiäki aikoja. Meillä on usein pistetty vauva aamuyhdeksän aikaan ulos nukkumaan ja iltaysiltä yöunille, ja jos tästä nykyään poikkeaa, ni vauvasta tulee itkuinen:). Kiva et voi luoda rutiineja, vaikka etukäteen kauhistelin et osaanko ku me eletään muuten melko säännötöntä elämää. Mut vauvan kanssa kaikki on niin paljo helpompaa ku se osaa odottaa tulevaa ja ite pysyy mukana siitä et se syö ja nukkuu tarpeeks. Aamulla usein vaihdetaan vaippa ja leikitään sängyssä koko perhe seiskasta lähtien ja kasin jälkeen ruvetaan valmistautumaan parvekkeelle, eli laitetaan "karhupuku" ja syödään. Ja tohon karhupukuun se nukahtaa ku lumottu:D. Illalla sit sitä pitää syöttää kapalossa, en tie miks.. muuten ei onnistu. Äsken se meuhkas eikä suostunu rauhottuu syömään, mut ku käärin sitä kapaloon ni heti hymyili mulle:D.

Mä oon vähentäny ulkovaatteita tosi paljon. Mitä tahansa sille pistänki se tuntuu olevan liikaa. Sisällä se on pelkässä bodyssä, ja ulos lisään sille villasukat (jotka ulottuu pitkälle reiteen), tumput, pipon ja ton karhupuvun. Parvekkeella se on vaunujen kopassa, jossa on oma peitto ja siihen päälle laitan kaks vilttiä. Toinen peitoks ja toinen pään ylle suojaks. Parveke on aurinkoisina päivinä jo melkein huoneenlämpönen, aamusin siellä on vielä vilposta. Harvoin on posket kylmät ees pakkasella. Ihme et se viihtyy kapaloitunakaa ku hikoaa välittömästi. Meillä ei oikeen oo sellasta peittoa joka ei hiostais tota kuumakallea niin paljo. Hirvittää et miten se pärjää kesällä:/..

Heips!
Olipas tänään mukavaa, kiitos emilia siitä (jos vielä luet palstaa :)) :) toivottavasti tulet kanssa takasin kirjottelemaan :)
Me oltiin vauvakinossa emilian kans, oli ihan kiva juttu, ei yhtään niin ahdistava kuin luulin ja pelkäsin :) Kuvittelin mielessä satoja vauvoja kiljumassa ja äitejä kans kiljumassa, huh, ei ollu nii paha :D

Mies sai valita bonukseks sellasen kylpyläloman tai sit lahjakortin stokkalle, jouduttii ottaa se lahjakortti vaikka molemmat on kylpylän tarpeessa, kun poju niin pieni, ettei oikeen kylpylä ois vielä ihan lomailua sen kanssa, ja hoitoon ei ole valmis niin pitkäks aikaa. ENkä minäkään , :D Mut ihanaa, pääsen ostelemaan pojulle kaikkea ihanaaaaaa :) täytyy mennä heti stokkan sivuille selaamaan :D

Lilja, meilläkin on ongelmia ulkopukeutumisen kanssa. Musta tuntuu, että yks päivä sil oli liian vähän, kun aurinko ei enää paistanu partsille, ja sillä oli vaunuissa lampaantalja, makuupussi ja collegepuku plus hanskat ja pipa. Mut niska oli lämmin jne, mut mietin, et on liian vähän ehkäpä.- No, sit seuraavan päivän kunnon toppahaalari ja pelkkä makuupussi. oli ihan ok (noin +5), ja tänään oli reiman kevythaalari ja sisävaatteet alla, plus pipa ja hanskat. Oli jees. ehkä paras. Ja äskön käytiin mummon luona, niin automatkalla oli pipa ja ohut nallepuku. oli jees. Eli en todellakaan tiedä. :)

Ps. Kun pojalle puhuu "tuleeko isi kohta" "onko isi kiva?" jne, niin se alkaa hymyilemään hirmuisasti <3 :)

Nyt unohdin kaikki muiden jutut, pAitsi Vionalle, toivotaan kaikki peukut pystyissä ettei allergiaa ole, miehen kummitytöllä oli, ja vanhemmille oli kova paikka luopua kisuistaan, niiden lapsista. :(

Hitsi, kun en ikinä malta mennä ajoissa nukkumaan. On niin kiva viettää vähän aikuisten aikaa, kun pikkujätkä nukkuu.

Tervetuloa takaisin Milo ja Viona!! Mä vähän jo mietinkin, että ette te voi malttaa pysyä poissa, kun ootte ollut niin innokkaita kynäilijöitä :D Onneksi olin oikeassa!

Oon muuten huomannut, että poika nukahtaa parhaiten itsekseen, vaikka ahdistaakin jättää se yksin. Kyllä se ilmoittaa, jos ei vielä ole tarpeeksi väsy ja kaipaa seuraa. Jos se on väsy, niin se kattelee ympärilleen hetken ja kun menen kurkkaamaan muutaman minsan päästä, on se jo unessa. Ilmeisesti mun naamavärkki stimuloi sitä niin, että se ei malta nukahtaa niin hyvin.

Toi pukemisongelma on mullakin! Ei tonne osaa laittaa itsellekään sopivasti, saati sitten vaaville. Meillä on nyt ollut pehmeässä kantokopassa ulkohaalari ja sen sisällä body+ohuet pöksyt. Se on ollut sopivasti. Toi hikoilee päästä ihan mielettömän helposti, kuten muutenkin. Pitää olla tosi tarkkana.

Toivotaan Viona parasta, että ei ole allergiaa!! Sitä mäkin kovasti pelkään ettei vain tulisi. Miehellä on heinänuha ja jotain ruoka-aineallergioita ja mun faijalla eläinallergiaa. Olisi se kurja juttu joutua luopumaan koirasta ja varmaan myös äitini koirasta, byääääh!

Nyt nukkumaan! Ihanaa aurinkoista huomispäivää eli perjantaita kaikille!

Btw, me ollaan taas naimisissa pankin kanssa ja uuden asunnon onnellisia omistajia! Tehtiin tänään kaupat :) Vielä muutama viikko muuttoon.

18.12. Hoopu (la 13.1), rv 36+2. Neiti A klo 3.05, 1945 g, 42 cm.
Neiti B klo 3.14, 2110 g, 42 cm
23.12. Dharma85, rv 34+4. Poika: 2300 g ja 45 cm.
26.12. Paavon äiti, esikoinen (la 10.1). rv 37. Poika: 2580 g ja 47 cm
1.1. Tammipoitsun äiti, (la 11.1.), rv 38+4. Poika: 4015 g ja 51 cm
1.1. Myypeli29, esikoinen, (la 9.1.) NKL, Poika: 3170g ja 47cm
2.1. Pupuliini77, 31 v, esikoinen, (la 29.1.) rv 36+1 NKL, Poika: 2820g ja 46cm
3.1 Magpie 28v, esikoinen (la 11.1) rv 38+6. Tyttö: 49 cm ja 3210 g
6.1. tammiq vm.78 esikoinen (la 9.1.) Tyttö: 50 cm ja 3800 g
6.1. Minni_76 (la xx?) rv 37+0 tyttö: 47 cm ja 3055 g
8.1. Epeli84 esikoinen, (la 6.1.) TAYS. rv 40+2. Poika: 3700 g ja 51 cm
10.1. Enzian, 25v, esikoinen (la 21.1), rv 38+3. Poika: 3200 g ja 49 cm
12.1. Tyär, 28v, esikoinen, (la 19.1.) rv 38+6, 3000 g ja 48 cm
14.1. Viona79, 29v. esikoinen, (la 17.1) rv 39+4. Poika 3340g 50cm
17.1. Sasa72, 36v, esikoinen, (la 14.1) rv 40+4, 3065 g ja 47cm
19.1. Lilja193, 25v, esikoinen, (la 28.1.) poika, Paino 3442 g, pituus 47 cm
20.1. Mari_, 25v., toinen (la 13.1.) tyttö, paino 3630g, pituus 50cm
21.1. Milo84, 24v, esikoinen, (la 1.2,) poika, paino 3280 g ja pituus 48 cm
21.1 Noa 27 v. esikoinen, (la 11.1.) poika, paino 3945 g ja pituus 54 cm, rv 41+3
22.1. Emilia 28 v, esikoinen (la 28.1.) tyttö, 3640 ja 52 cm
25.1. Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, POIKA, 4578 g ja 52 cm, rv 40+4
26.1. Mira70, 38 v., esikoinen, (la 25.1.) rv 40+1, tyttö, 3510g ja 53cm
27.1. Juanuska 28v, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06., rv41+5, tyttö, 3730g ja 51cm
3.2. Jeannex, 24/32v esikoispoika (la 23.1.), 3345 g ja 50cm
3.2. Sirpu 30v esikoistyttö (la 19.1.) 4180 g ja 53 cm

Huomenta taas kaikille, päivitin tietoni listaan.
Pukeutumisesta: meillä ulkona vaunuissa +automatkoilla ollut parisen viikkoa äitiyspakkauksessa tullut ohut välihaalari (se vaalean vihreänvärinen missä menee valkoisia raitoja), pipo, tumput ja jaloissa villasukat. Alla body ja puolipotkarit. Meillä on tyttö ollut aina aika kuumaverinen nyt alkaa tuossakin vaatemäärässä olla jo liikaa.

Nukkumisesta: Myypeli, meillä on ihan sama juttu nukkumisen kanssa. Tyttö nukahtaa parhaiten yksin. Alkuun kun ei tajuttu sitä niin saatettiin nukuttaa vauvaa syliin ja sänkyyn pitkiäkin aikoja ja ihmetellään kun ei rauhoitu. Nykyisin riittää se, että vie sänkyyn ja antaa tutin suuhun ja poistuu paikalta. Tosin se vauvan viimeinen vilkaisu kun se seuraa katseellaan, että mihin äiti menee on välillä niin hellyttävä, että pakko palata sängyn vierelle ja sittenhän sitä ei ainakaan nukahdeta... Onnea uudesta asunnosta Myypeli!

Vellistä: Viime yönäkin nukuttiin 3-3-2-2 h pätkät, aika normaalit meille, enkä vielä oo antanut velliä. Jahkaan nyt tätä velliä, kun en jaksaisi aloittaa tuttipullorumbaa ja pelkään, että vellin anto pikkuhiljaa lopettaa imettämisen kokonaan (jos yöimetykset harvenee) ja mulla on ilmeisesti nyt joku fiksaatio omassa päässä siitä, että pitäisi pärjätä pelkällä rintamaidolla... MUTTA kun tytön kasvukäyrä kuitenkin on kääntynyt painon osalta laskuun niin en kuitenkaan voi olla antamatta velliä, että neiti saa riittävästi ruista ranteeseen. Grr.. miten vauvan ruokkimisesta onkin tullut näin hankalaa? :o) Mutta siis joo huomenna kokeillaan velliä.

Ihana muuten, että on kevät, täällä ainakin aivan mahdottoman upea ilma! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sirpu: Mä annan velliä aina illalla ennen nukkumaan menoa ja yösyömisiä meillä ei enää harrasteta, mutta ei se ole mun maidontuloon vaikuttanut millään lailla. Tuntuu että sitä riittää paremmin päivälle, ku en yöllä imetä. Luulin, että olis alkanu väheneen, mutta ei.

Ja mä oon nyt huomannut, että tissit on kokoajan ihan pehmeet eikä täyty enää niin että tekee kipeetä. Olin ihan varma, että nyt multa on maito loppunu ja oli pakko pumpata, että sais jotain osviittaa siihen että kuinka paljon sieltä tulee..no tulihan sieltä, molemmista 100ml. Ja aina kun vauva on syönyt, niin rutistan vielä tissinpäätä varmistaakseni että sieltä tulee maitoa ja hyvät suihkut on edelleen! :) Ja vauvahan imee varmaan puolet tehokkaammin kun pumppu, joten kyllä mä uskon että se saa itsensä täyteen.

Oon myös huomannut sen, että koska yösyönnit on jääny pois, niin meillä tankataan päivän aikana useemmin ku ennen. Tänään aattelin maistattaa luumusosetta...tai sit perunaa...en oo vielä päättäny :D

Tänään onkin aikas lämmin ilma. Meillä varjossa +10. Laitoin vauvalle ohuen kevät pipon, hupparin, jonka alla pitkähihanen body, verkkarit, töppöset ja ohuet hanskat. Ja sit se makuupussi puoliksi auki. Meillä nääs mentiin äsken päiväunille. Mä lähden kans kohta vaunuileen...NIIN HIENO ILMA!!!!! :)

Ihanaa että Milo ja Viona on tehnyt comebackit! Minäkin tätä kyllä ahkerasti lueskelen ja ihan koukussa tähän olen, vaikka aika harvoin olen nyt kirjoitellutkaan.

Mulla vaan flunssa jatkunut jo 2 vkoa. Eilen kun tultiin kotiin vauvakinosta (oltiin ompussa) niin mietin matkalla että jaksanko työntää vaunuja kotiin asti, kun oli niin vetämätön olo. Samantien sitten soitin täksi aamuksi lääkärin, ja poskiontelontulehdushan se. Antibiootti nyt päällä. Toivotaan ettei mun ja vauvelin vatsat sitten ainakaan kovin pahasti menis sekaisin, molemmilla meillä kun näyttää olevan tosi herkät vatsat.
Onneks pojan flunssa on jo lähes ohi. Minäkin nenäfriidalla imenyt, aika vähän sitä räkää on kuitenkin tullut. Mutta voi olla ettei sitä paljon ole ollutkaan. Onneks poika sitten selvisi tästä taudista pienellä flunssalla (ja toivotaan ettei nyt tulis mitään jälkitauteja hälle!).

Pupu taisi kysyä joskus aikoja sitten vauvauinnista. Päästiin Espooseen Tapiolan uimahalliin vauvauintiin. Harmittaa vaan kun nyt ollaan jo 2 kertaa jouduttu se perumaan, kun ollaan oltu kaikki niin räkäisiä :( Vapun jälkeen sitten aloitamme.

Ja mitäs muuta täällä on juteltu... niin tuota pukemisongelmaa mullakin ollut, mä yleensä laitan aivan liikaa vaatetta päälle, ja sitten poika ihan hiki päässä. Nyt nukkuu ulkona, on sellainen äityspakkauksen kevyt-toppapuku, pipo, hanskat ja sitten vielä kovassa kantokopassa sellainen fleece- makuupussin tyyppinen. Taas on varmaan liikaa vaatetta, vaikka varjon puolella nukkuukin.

Nyt päätä taas särkee siihen malliin, että pakko päästä vaakatasoon ja yrittää vaikka vähän nukahtaa. Kaikki voimat on tällä viikolla kyllä menneet vauvan hoitoon näin sairastaessa, ja sen kyllä huomaa kun kotona katsoo ympärilleen, ei ole paljon jaksanu siivota. Onneks mies eilen itse ihan oma-aloitteisesti (!) imuroi! JIHAA, rasti seinään!!

Aurinkoisia kevätpäiviä tammimammat!!!

Heijaa mamat!

IHANA ILMA! :) Mul partsin ovi auki, poika ja kissat loikoilee partsilla ja nautiskelee :) Mun pitää siivoo.. :/

Harmi kun tammipoitsun mama on kipeenä, vointeja sinne täältä! <3

Ja Myypelille onnea pankkisuhteen uudistamisesta :D (ja tulevasta muutosta)

Just sain tänään järkättyä itelleni pikkukivaa, eli siis pientä puuhaa :) Järkkään tupperware-kutsut ja lastenvaate-kutsut :) Ihkuuuuu ;D Oon ihan fiiliksissä niistä, tukee varmaan mukavat :) Eihän niissä pointtina oo ostaminen vaan läheisten ja kavereiden näkeminen :) JEEEEE! :)

Meillä pojulla collegepuku vaunuissa peiton kanssa, ihan kuumissaan :O nyt huutelee, moi!

Moikka!

Ihana ilma tosiaan!! Just tultiin lenkiltä ja nyt pitäis vielä siivota. Niin kesäinen fiilis tuolla kun terassit ja torikahviot laittelevat jo pöytiä ulos, huomenna pitää varmaan korkata kesän eka terassisiideri :D Ja aateltiin muutenkin pitää kaupunkipäivä, lähdetään vaunuilla hengaamaan kaupungille ja nautitaan auringosta!

Juu, täällä kans pukemisongelma. Ihan liikaa tulee varmaan puettua. Mie laitoin äsken bodyn ja housujen päälle sen äitiyspakkauksen ohuen haalarin ja makuupussin auki. Niin ja pipon. En tiiä tuleeko kuuma, ei tuo ainakaan hikiseltä vaikuta. Mut varmaan riittäis ihan collegehuppari bodyn päälle ja sit makuupussi kiinni.

Eilen vietettiin kaverin kans ihana äiti-äiti päivä kaupungilla :) Pistettiin muksut hoitoon ja käytiin shoppailee, syömässä ja kahvilla! Oli virkistävää ja sain ostettua uusia alusvaatteitakin, kun niitä ikinä ei vauvan kans pysty lähtee sovittelee. Ja pojalle tarttui pari kesäyökkäriä.

Meillä ollaan näköjään siirrytty taas kahteen yöheräämiseen :( Liian hyvältähän se näyttikin, kun pari viikkoo sitten heräsi vasta aamuyöllä, ja parina yönä nukkui jopa kuuteen tai seitsemään. Nyt siis herää ekan kerran joskus 1-3 välillä, sit 5-6 aikaan... Ärsyttää!!! No, ehkä se joskus tuosta rauhoittuu.

Nyt tää mamma alkaa siivoomaan, niin ehtii!

Moikka!

Moikka!

Kiva Viona kun säkin tulit takaisin kirjottelemaan :) Kohta on koossa taas koko jengi, toivottavasti! Toivottavasti Viona teidän vauvalle ei ole allergiaa!

Pikaista parenemista kaikille nuhanenävauvoille ja tammipotsun äidille tottakai myös. Meidänkin pojalla on ihan pikkuriikkisen nuhaa, ainakin aamuisin on nenu vähän tukossa. Meillä on kans se nenäfrida, ostin Suomesta, mut en oo vielä kertaakaan kokeillut. Oon käyttänyt sellasta käsipumppumallia tähän asti. Se on ihan ok, mut ei kovin tehokas. Meidän poika inhosi sitä ennen, mut nykyään kun sillä imee niin oikein naureskelee välillä??? Hassu.

Voi vitsi mun tekis mieli punkkua ja jotain ihanaa ruokaa, tuli Pupuliini sun kirjotuksesta hirvee himo :) Taidankin juoda vähän punkkua tänä viikonloppuna. Mulla on vaan nykyään sellanen ongelma, että jos juon vähänkin niin mulle tulee nopeesti huono olo. Ja pää on ihan pyörällä...On se vaan kun ei oo enää tottunut. Mut hyvää punaviiniä ei voita kyllä mikään. Ja nyt kun täällä on ollut kahtakymmentä lämmintä niin välillä haaveilee myös jääkylmästä valkkarista tai rosesta, nam!!

Mä oon ihan kauheen väsynyt tänään kun menin eilen tosi myöhään nukkumaan. Poika nukkui 21-2, sit se söi ja sit nukkui 2:15-6 ja sit söi ja sit nukkui 6:30-8 ja sit söi vähän aikaa, sit 8-9 ja sit otti taas hörpyt ja sit 9-10 ja sit heräs :) Ja nyt on taas nukuskelemassa. Ollaan ruvettu nyt joka ilta antamaan yks pullollinen korviketta pojalle ennen nukkumaanmenoa. Ensin syö tissit ja sitten menee noin desi korviketta.
Eilen kattelin ihan mielenkiinnosta täällä kaupasta että löytyykö täältä mitään vellejä ja puuroja sun muita vauvoilla ja olihan niitä vaikka mitä. Ja purkkimössöjäkin oli vaikka kuinka paljon 4 kk alkaen. Eilen sanoin miehelle että ehkä meijän poika vaan alkaa kyllästyy koko maitoon kun sitä vaan joutuu päivästä toiseen lipittämään :) Eli jos lääkäri ens kuussa antaa luvan alottaa maistelemaan mössöjä niin kyllä mä aion antaa. Siitä tulee varmaan aika hauskaa kun vauva ekaa kertaa maistelee uusia juttuja :)

Mulla on ollut täällä myös vaikeuksia pukee poikaa "oikein" lämpötilan suhteen. Oon varmasti laittanut sille usein ihan liikaa päälle. On vaan tosi vaikeeta kun yhtäkkiä tulee tosi lämmintä ja on muuten tottunut toppaamaan vaikka mitä päälle. Ja auringoltakin pitää suojata jo tosi hyvin. Ollaan ostettu ihan vauvoille tarkotettua aurinkorasvaa, siis jos vauva on varjossa niin voi käyttää sitä. Ja vaunuihin laitan aina jonkun rätin ettei aurinko pääse sinne. Aurinkolasitkin pitäs käydä pian ostamassa.

Jee me lähdetään maanantaina kattomaan jääkiekon mm-kisoja kun ne on täällä meillä!! Siis ihan tässä meidän kaupungissa jossa asutaan :) Ja Bernissä kanssa, pelit on siis jaettu kahteen paikkaan. Meillä kävi tuuri, sillä Suomi pelaa täällä! Eli mennään maanantaina kattomaan Suomi-Tanska peliä ja mies menee keskiviikkona kattomaan vielä Suomi-Tsekki peliä. En oo ollut niiiin pitkään aikaan kattomassa jääkiekkoa!

Munkin pitäs siivota :( Eilen siivosin puolet kämpästä ja nyt ois vielä puolet jäljellä. Argh. Ja mua hidastaa siivouksessa se, että mulla on tällä hetkellä himo siivota kaikkia kaappeja ja siihen menee tosi paljon aikaa. Kattoo jaksanko yhtään mitään kun oon aika sippi. Mut mä yritän.

Mukavaa päivää mammoille ja vauvoille :)

Miten olette noin energisiä siivoomaan?? Tulkaa meilleki!! Mun siivous on viime viikkoina ollut tyyppiä "pyyhkäisen huoneen katseellani". Vauvan myötä musta tullut tosi laiska siivoaja, ennen sitä olin harvasepäivä rätti kädessä täällä heilumassa:)

Enzian: Vau, toivottavasti on hyvä lätkäpeli sitten kun menette paikanpäälle katsomaan! Heja Suomi!!

Mutta sitten itse kysymys: onko teillä kellään Manduka- kantoreppua? Mitä kokemuksia? Meidän poika kun ei ole kun pari kertaa ollut siinä uunituoressa babybjörn- repussa, nyt ei siihen enää edes kovin hyvin mahdu, on poijjaalla sen verran leveä yläkroppa ja hartiat :) Eilen koitettiin ja oli kyllä tosi tiukka jo! Siitä Mandukasta kuulin hyviä kokemuksia kaverilta. Harkitsen sen ostamista kun ollaan kuukauden päästä lähdössä reissuun Italiaan muutamaks päiväks. Ja joku kantoreppu siellä olis NIIN kätevä.

Iiiiihana ilma! Oltiin kaivarissa monta tuntia ja pikkumies veteli unta palloon koko ajan. Meille oli just sopiva pitkähih. body, verkkapuku ja se äippäpakkauksen ohut haalari. Yleensä tolla on aina kuuma, joten pukeminen on ihan mahdotonta, kun ei sille saisi tulla kylmäkään.

Tammipoitsun äiti: Munkin mielestä se BB:n reppu oli tosi tiukka, mutta sitten kokeilin löystää niitä mun henkseleitä sieltä sivuilta ja se ihme ja kumma löystytti sitä tosi paljon! Nyt poitsu pystyy taas hengittämään siinä :)

Jaha. Tulin neuvolasta. Kun kerroin vellikokeiluistamme se sano että älä ihmeessä semmosia alottele. Kuukadessa tullu tissillä melkein kilo lisää eli veikka painaa ny himpun verran 8 kiloa!!!! Meitsille kasvaa kunnon habat tässä.. :D Jos tähän vielä vellejä lähtis tunkemaan, meillä olis järjetön läski kotona. No, ollaan sitte tissejä eikä haaveilla kesäterasseista stana...

meillä maisteltiin tänää teelusikallinen maissisosetta ja hienosti uppos! poika tykkäs ihan kauheesti! ensin annoin maistella perunamuusia, mutta siitä se ei tod. tykänny..irvisteli ja työnsi kielellä kaiken ulos..heh..maissisose meni kaikki kurkusta alas ja hymy oli kasvoilla pitkään!! jee! huomenna sitten kaksi teelusikallista..oujee..

Myypeli, mekin oltiin Kaivarissa :D Tosiaan aivan ihan ilma, tein vielä toisen lenkin äsken kun vauva on tottunut lenkkeilyyn tähän aikaan... Ja ei tee huonoa äidillekään. Nyt tuntuu naamassa että on saanut vähän aurinkoa, olisi kyllä kiva saada tähän valkoisuuteen jonkinlaista väriä.

Ohoh, Liinullapas on iso poika! Laita kuvia suljetulle jookos, olisi hauska nähdä miten hän on kasvanut!

Tammipoitsun äidille pikaista paranemista, äläkä stressaa siivoamisesta, kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Mulla ei ole kokemusta tuosta kantorepusta mutta olen kuullut että se on hyvä. Mitä sellainen maksaa? Meidän vauva mahtuu vielä ihan hyvin BabyBjörniin, mutta ehkä sitten syksymmällä voisi harkita.

Huomenna me sukelletaan ensimmäsit kertaa vauvauinnissa. Jännittävää...

Joo laitetaan. Jospa kerkeisin nyt kun se paskoo tuossa sitterissä. No, meille olis tulossa tuparit kuukauden sisään, ja toivottavasti saisin pojan opetettua edes pullolle, ku ei suostu tutillekaan. Olis ihan kiva, jos sais ees yhen illan viettää jossain (lue=vetää kännit). Nyt joku paapoja ajattelee että olen ihan holisti. Voin ollakki, mutta lasteni ei tartte sitä nähdä!! ;) Mieluummin ne alta pois. :D
- Pitääkö niitä lapsia tehdä jos pitää juhlia?
- Joo, elämä on ohi heti ku lapset tulee. Jep.
Kato mä pystyn riitelee itteniki kaa! :D

No anyway, meillä on esikoinen ny oksutaudissa ja tossa se on seinän + oven takana turvassa ja odottelen tässä koska se herää taas "saaville". Sillä on sängyn vieressä tollanen oksusaavi.

Mitäs mun piti kirjoitella. Ihan dementia pääs tässä iskemään.

LILJA! Mä laitoinkin kirjoituksen rinnoista tossa muutama juttu takaperin. Kun vauva on kolmekuinen, tuntuu että tissit ei enää tuota. Mutta nyt ne tissit on sitten normaalitilassa kun ovat pehmeät. Rintojen EI kuulu olla pakkautuneet. Se on sitä alkuhuumaa! ;)

JOo. Meen kasaamaan aivoni privalle. Jos sais sinne muutaman kuvan.

Moi kaikille,
Rintarepusta: Meillä on käytössä Mandukan rintareppu ja se on aika näppärä käytössä. Kantoasento on itselle ja vauvalle hyvä ja nyt varsinkin kun vauvakin jaksaa kannatella päätään niin sekin nauttii maisemien katselusta repusta käsin. Onhan se kallis (n. 100 eur), mutta siinä saa kantaa 20 kg saakka, eli on myös hyvin pitkäikäinen. Ainakin meillä ollaan tykätty.

Tisseistä: täälläkin rinnat enää sellaiset pehmeät pussit, varsinkin iltaisin, mutta kummasti niistä maitoa tulee. Iltaisin kun katsoo niitä peilistä niin saa ehkä vähän osviittaa siitä mille ne näyttää imetyksen jälkeen. Ei paha, mutta en tiedä menisikö enää lyijykynä testi miten kirkkaasti läpi ;o)

Liinuzhka: Mä kans haaveilen lasillisesta (tai useammasta) kylmää valkkaria tai kuivaa siideriä. Mutta mä en oo pumppaillut varastoon maitoa, joten taitaa jäädä haaveeksi siksi aikaa kun imetän... Kai se menee toinenkin tipaton kesä vielä putkeen...

Vellistä: tänä aamuna aloitettiin maissivellin maistelu, viime yö herättiin taas 2h välein ja jossain vaiheessa jopa tunninkin välein. Joten peukut pystyyn, että maissivelli käy jo vatsalle ja että yöunet vähän pitenee. Tyttö ei vaan oikein osaa juoda tuttipullosta mun kanssa (tai sitten mä en osaa käyttää tuttipulloa), sylkee aika suuren osan pois ja irrottaa otteen tutista ja kääntää päätä rintaa kohti... Olisiko toiveena saada ennemmin tissi suuhun? Jos isovanhemmat/isä antaa pullosta korviketta niin kuulemma menee aina paljon paremmin.

Parisuhde: onko kellään parisuhde parantunut vauvan tulon myötä? Meillä se on muuttunut pelkäksi kämppiksinä olemiseksi. Ja vieläkun mies on reissutyössä niin välillä on ihan sellainen yh-äiti olo... Ja silloinkun mies on kotona niin välillä mua suorastaan ärsyttää se, kun se sotkee meidän kuviot vauvan kanssa (siis ei osaa ottaa huomioon vauvan päiväuni/ruokailuaikatauluja ym.). Niin ja harmittaa vauvan puolesta, että isä on niin vähän paikalla. Mutta minkäs teet, kun töitäkin täytyy tehdä ja täytyy olla onnellinen, että on töitä. Ja niinhän sitä sanotaan, että eka vuosi vauvan kanssa on parisuhteelle rankinta aikaa.

Mukavaa viikonloppua!

Joo, Liinu muistan kyllä sen jutun, että tissit muuttuu pehmeäksi..eli mulle on nyt sitten käynyt niin. :) on kyllä ihanaa, ettei oo enää sellasia turbotissejä, jotka on jatkuvasti räjähdyspisteessä, heh..

Sirpu: Mä kans eilen kattelin peilistä itteeni ja voin vaan kuvitella miltä rinnat näyttää kun imetys on ohi...no, ei tilanne nyt onneksi mikään katastrofi ole, mutta ei ne kyllä enää entiselläkään mallilla ole..hih..

Tänään oli sitten vuorossa 2 teelusikallista sosetta ja taas hymyssäsuin se vedeltiin kauheella himolla :D Päälle tissimaitoa ja sitten päiväunille.

Jee! Meille tulee tänään vieraita yökylään! Ootan jo ihan innolla....illalla saa ehkä vähän maistella viiniä...ja siideriä...

Parisuhteesta vielä: Meillä on kyllä mennyt kokoajan parempaan suuntaan. Seksikin on ihan taivaallista...ei sillä, ettei se olis ennenkin ollut, mutta jotenkin se on ollut erilaista synnytyksen jälkeen. Onko muut huomannu eroa seksissä?
Vauvan tulo on tuonut niin paljon lisää meidän elämään ja tuntuu, että se on kokoajan vaan ihanempaa ja toista rakastaa niin paljon, että ei riitä sanat kertomaan. <3

näihin tunnelmiin...hyvää viikonloppua kaikille!

-Lilja

Iltaa mammat :)

Meillä parisuhde on tosi hyvä, mutta meillä on ollut jo alunperinkin niin vahvaa tunne ja sänkysaralla, että en epäillytkään, että huononisi paljoa vauvan myötä. Meillä myös samaa kuin liljalla, rakastan vauvaa ja miestä niin paljon, ettei sanat riitä kuvailemaan sitä. :) <3

Ihana ilma kyllä tänään oli, oltiin partsilla aamupala ja sitten lähettiin miehen ja pojan kanssa kävellen kaupungille jätskille ja siitä käveltiin mummolaan grillaamaan. :) Sitten kun päästiin kotiin, käytiin eka kattomassa huominen lenkkimatka auton kans ja mul tuli nii kauhee himo et kävin viel juoksee :D Koukussa? xD

Hyvä sinällään, että oon koukussa, mies juoksee forssan puolmaratonin ja me liljan kans mennää rullaluistelumaraton saman päivän. :) Oon kyl tyytyväinen jos puol vuotta synnytyksestä saan kunniakirjan maratonista :) "tulin voittamaan----" ;D No ei nyt sentään, kuhan maaliin päästään niin jes :D

Otettiin tänään käyttöön toi ratas-osa vaunuissa, oli niin kuuma, ette voitu laittaa raukkaa kuumaan nahkakoppaan, oli paljon kivompi lenkillä ja ulkoilla kun ilma tuivers hyvin :)
Meillä toi vellinsyönti on menny ihan jees, unia ei juuri oo pidentänyt, mutta muuten ihan hyvin :) Ainakin maistuu velli. :)Aattelin ens viikolla maistattaa jotain hedelmäsosetta tai sitten riisivelliä :)

Grillattiin ihanaa ruokaa, suosittelen grillikesän avausta jokaiselle ja samassa grillatkaa naudan ulkofileet, herkkusieniä aurajuustolla ja pekonilla ja uusia perunoita ! <3<3<3<3<3 :)

En taas muista mitä piti komemntoida, aina omaa napaa vaan. :/

Ps.Olenko väsynyt, laitoin eilen piikkarisaappaat vääriin jalkoihin ja mietin noin minsan et mikä täs nyt mättää?!!!!!!

Helou! Onnea myypelille kämpän ostosta! Milloinkas pääsette muuttamaan?! Meinasin sulle soitellakin jo tuossa, mut sit se jäi, kun olisin kaivannu lisätietoja... ;)

Mäkin oon nyt huomannu (kuten myypeli ja sirpu), että poju nukahtaa parhaiten yksin. Mutta vain jos on nukahtaakseen. Kiitos vinkistä, sillä en ollu älynny ennen teidän kommentteja laittaa sitä nukkumaan sänkyyn vaan ootin, että se väsähtää mun syliin tai sitteriin! Thanks! Ootte ihania! Tää helpottaa meidän elämää ja oon jopa saanu pojun nukkumaan välillä pikkasen aikasemmin! Jes!

Paranemisia Tammipoitsun äipälle ja muillekin nuhanenille. Ikäviä nuo lenssut. Itselläkin kyllä vähän taas on jotain allergista nuhaa varmaankin, kun on alkanut ulkona kasvit kukkia. Ei pitäs olla allergiaa niihin, mutta silti aina keväällä tulee oireita?! Höh!

Siivous täälläkin ottaa päähän, mutta mä oon fanaattinen tavaroiden järjestelijä. Ne on oltava järjestyksessä, tai en saa nukuttua. Mä oon varmaan hullu... Mut pienet pölypallot ei ole niin vaarallisia, mä vihaan imurointia ja mattojen pesua yms. Mut vessanpöntöt kyllä pyrin kuuraamaan säännöllisesti. Myös pesuallas vessassa ja peilikaapin ovet on pakko olla puhtaat (ainakin useimmiten).

Onpas lIinulle kunnon jötkäle. Meillä poika painaa mun arvion mukaan kohta 6,5 kg. vapun jälkeen on neuvola. Jännää nähdä, miten pitkä se on.

Vai on Lilja ja Milo antautuneet maraton-harjoitteluun. Täytyy kyllä nostaa hattua!!! Huh huh! Eipä olis musta moiseen. Mä taidan nyt vaan naatiskella ja mässäillä. Sit jos tuunkin taas pian raskaaksi, niinsit loppuu mässäilyt ja dokailut, jaiks! Ja mä oon kyllä kade Liljan ja Milon seksielämistä. Meillä oli yksi tosi nami-seksikerta tossa joskus synnytyskestä ehkä jotain 2 kk jälkeen. Nyt ei taas ole ollut seksiä ollenkaan varmaan johki yli kuukauteen. Eikä kyl oikein itseäkään jaksa kiinnosta, vaikka mua yleensä kiinnostaa enemmän kuin miestä. Muts e kumiukko ei kyl nappaa, hyi!

No nyt täytyy mennä nukkumaan! Toivottavasti huomenna olis yhtä ihana ilma kuin tänään!

Ai joo vähäks hauska juttu toi Milon saappaat vääriin jalkoihin. Oot varmaan ollu hassun näkönen, ku oot miettyny, että mikäs nyt on vialla.

Moi!

Mekin oltiin eilen monta tuntii ulkona, käytiin torikahvilla, terassisiiderillä ja jätskillä! Oli ihanaa! Vaunussa taisi vaan olla liian kuuma, kun poika ei oikein nukkunut. Pitää ottaa makuupussi pois... Mut aivan mahtava ilma! Ja tänään lähetään kattoo kahta asuntoo. Ja mekin eilen grillattiin, siivosin parvekkeen kesäkuntoon ja tehtiin ihanat grillisapuskat :)

Meillä on kans ollut seksiä tasan yhen kerran synnytyksen jälkeen. Ikinä ei oo aikaa, tai sit on vaan niin väsynyt, kun poika menee yöunille et éi vaan jaksa. Ehkä sekin tästä korjaantuu viimeistään kun mies aloittaa kesäloman. Kun vaan sais itestä irti. Muuten parisuhde meilläkin on ihan entisellään eli hyvällä mallilla. Onhan tuo poika tuonut meidänkin suhteeseen jotain uutta ja ihanaa :)

Ja hyvä Liinu, saa haluta vetää kännit! Itekin tekis mieli mut en vaan vielä raaski jättää poikaa yöhoitoon. Mut toukokuussa ollaan kaverin kans lähdössä viettää sen synttäreitä, niin sit mies saa jäädä kotiin :) IHanaa! Ja tosi harmi kun multa jää hyvän ystävän polttarit välistä, kun lähetään sinne Portugaliin, mut ei voi mitään...

Meillä onkans huomenna neuvola, veikkaan pojan painoksi 7,5 kg mut en ihmettele vaik ois enemmänkin. ELi mötkäle täälläkin :)

Nyt se huutelee, pitää mennä!

Mitäs meidän mötkäleet! :) Ihan hassua kun aina saa kommentteja Halvarista (Halvarin Mikan näköinen) ja siitä, että on ruoka-aikaan ollu kotona ja että on poika lihassa kiinni ja ja ... ja mä en oo ees mitenkän tehny siitä lihavaa. Okei, se syö tunnin välein mutta onhan se isokin. ..? No, oon nyt onnellinen noista plussakiloista, sillä sitten kun lähtee käveleen ja on ehkä vielä huono syömään kuten veljensä, niin mennäänkin sitte sinne miinuskäyrälle. Niin meillä esikoisen kans kävi. :D

Meillä menee parisuhderintamalla oikein oikein hyvin. Seksiä on pari kertaa viikkoon ja mies jopa tekee aloitteen! Tunnen itseni viehättäväksi vaikka saankin pudottaa vielä 10 kg. Siinä on muutama kilo extraa, jos sais ne pois vielä verrattuna tohon ennen raskautta -painooni. Mies on ollut nyt lomautettuna ja kotona. Vaikka se onkin tossa pihahommissa (purkavat piharakennusta) niin sitä ei stressaa duunihommat yhtään. Vaikka toi purkaminen on ihan sikaraskasta ja fyysistä niin jotenkin vaan on taas ollu The Same Old Man paikalla! :D

Iltaa mamat taas :)

Hehaah, naurattaa nuo teidän jässikät kun musta tuntuu, että meiänki poju on blösä, ja se on varmaa alta seittemän kiloo :D No, huomenna neuvola niin näkee sitten. :)

Liinu,sullakin on siis hyvin karissu raskauskilot pojes, ku eiks sullaki tullu aika hyvin niitä meiän muutaman kanssa :)?

Huoh, nyt on reidet kyl hyvissä, kävin aamupäiväl muutaman kilsan lenkin ja sit illalla miehen kans 11 kilsaa :) Mun piti mennä rullil treenin vuoks, mut hemmetti, rullathan on kadoksissa! Kun viime kesänä en saanu luistella raskauden takia, niin ne on hävinny miljoonassa muutossa jonnekin! Sanoin faijalle, kun sen on pitäny pitää huoli niistä, niin kannatti hävittää, kun lupasi uudet :)) täytyy vaan äkkiä hommaa, et ehtii treenaa tooniin :)

Lilja, joko ootte rullaillu? :) Meiän täytyy mennä joku päivä yhessäki harjottelee! :)

Me nähtiin miehen kans toissayönä molemmat samanlaista unta, ihan pimeetä. Molempien unes oltiin veneilee :/ Pimeetä :O ONks joku unitietäjä, mitä se kertoo? ET voitetaan kenossa tänään ja ostetaan vene?`;)

Moi!

Meillä kans tänään neuvola, mielenkiintoista tosiaan nähdä minkä verran poika on taas kasvanu :) Ja se saa nyt myös sen rokotteen, toivon vaan niin kovasti ettei siitä tulis mitään oireita! Mul on tänään synttärit ja illalla tulee ehkä mummit ja ukit kahville, niin inhottavaa jos pikkumies on kipeenä. Sain muuten mieheltä ihanan puhelimen lahjaksi, olin aikonut ostaa sen itse. Se on sellainen lila Nokian joku supernova malli :)

Ootte te kyllä hulluja maratoonareita, pitää ihan nostaa hattua! Mulla ei tällä hetkellä olis yhtään motivaatiota urheilla tosissaan, vaikka kyllä itekin oon rullaillut ja pari vuotta sitten juoksinkin, tai ehkä enemmän hölkkäsin, lähinnä ihan lenkkeilymielessä vaan. Mut uinti on kivaa ja kävely, muuhun ei into riitä. Ja kesällä ei koskaan tuu tehtyy mitään, kun inhoon urheilla jos on kuuma keli. No viime kesänä ei kyllä olisi kuuma ollut, mut sillon en muuten vaan jaksanu.

Hei laittakaa tänne jotain ihania ja helppoja tai ihan mitä vaan ruokareseptejä! Mulla loppuu aina mielikuvitus kun ruokakaupassa ollaan ja pitäis keksiä mitä syödään. Olis hauska kokeilla jotain uusia reseptejä.

Yhteistyössä