Tammimammat 2008 (6)

  • Viestiketjun aloittaja UUSI!!
  • Ensimmäinen viesti
emmu
No nyt tulee tyttöjä! Onnea kaikille. En vielä jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta enköhän kiri kaikki viestit tässä joku päivä.

Meille syntyi pikkuinen tyttö 6.1. klo 13.25 rv 38+2. Painoa pikkuisella oli 3060g ja pituutta 48cm päänympärys 35 cm. Päästiin tänään kotiin kunhan huomenna vielä käydään sairaalassa tarkastuksessa. Pikkuinen nukkuu nyt tällä hetkellä sikeästi ja isoveli odottaa innolla koska saa tytön mukaan autoleikkeihin... tulossa vielä isoja pettymyksiä isoveljelle ;)
 
~Rosa~
Onnea Emmu! Ihanaa saada tyttöjäkin tasoittamaan tilastoja:) Mulle kyllä iski vähän kylmä hiki, kun nousin sängystä juuri ja tulin piipahtamaan täällä... Ei muuten, mutta meillä oli sama la ja siis samat viikot (kuin myös Huiman kanssa...) ja nyt se sitten alkoi, siis että tajuaa, että oikeesti tässä voi päivänä minä hyvänsä poksahtaa... voi elämän kevät... Tulehan kertomaan synnytyksestä, kun ehdit ja jaksat.

Jumbojätille vielä kommentoisin myös tuosta sydän-jutusta, että oon kuullut muutamilla vastaavaa. Jotkut joutuneet käyttämään vauvojaan pidempäänkin kontrollissa. Silti ei ole ollut mitään hätää! Kuulemma useinkin(?) voi vauvoilla olla jotain viitteitä, että on sydämessä häikkää, mutta ajan kuluessa oireet/vaivat paranee itsestään. Ja me tosiaan kaikki ollaan täällä sormet ja varpaat ristissä ja toivotaan, että teidän pojulla on kaikki kunnossa.

Rosa
 
Jumbojätti
Äkkiä taas katsomaan mitä tänne kuuluu...

Onnea vauvan saaneille!!

meillä arki sujuu yllättävän hyvin. Tyttö koittaa välillä vähän liiankin innokkaasti kosketella veikkaansa. Pelättiin tytön reagtiota vauvan itkuun, mutta ei ole siitä moksiskaan. Päivisin meidänkin herra nukkuu, mutta illalla 23-2 välisen ajan on hereillä ja jatkuvasti tissillä. Koitetaan tänä yönä saada nukkumaan aikasemmin, pitäisi kohta alkaa herättelemään ja seurustelemaan....muuten rauhallinen pakkaus, ei turhia ole ainakaan vielä itkenyt. Kauheesti rupsuttelee, mikä on tietenkin vain hyvä...ei jää ilma massuun pyörimään. Äiti vaan välillä tuntuisi tarvitsevan kaasunaamaria imettäessä ;)

Sydän asiasta kanssa...tiedän, että noi sivuäänet on tosi yleisiä. Ja tokihan me oltaisiin sairaalassa vieläkin jos jotian vakavaa olisi löytynyt. Itsestään yleensä ovat hävinneet ennen kontrollikäyntiä, jota toivon kovasti...

Sattui hassusti pikkuselle tänään...väänsi kauheat läjät vaippaan ja johan se koko poikakin oli siinä omassa maitokakassaan. ;)

Jumbis ja poika 3pvä

(Voikin olla näin vaikeeta keksiä pojalle nimeä....)
 
Nintsu -81
Paljon onnea Emmulle pienestä tytöstä!!

Op, on kyllä niin törkee toi neuvola-täti (oliko se siis oikein lääkäri??)! Tee ihmeessä valitus siitä, ei tuolla tavalla voi sanoa! Onko se ite minkä kokoinen? Vie sille rasia suklaata ja sano että tuossa, sä sitä näytät tarvitsevan enemmän kuin mä.. Mun piti aiemmin kommentoida sitä värinää masussa, ja meillähän Tyyppi värisi ja oli kuin olikin poika.. =)
 
Choco
Onnea kaikille synnyttäneille! (Olin vain vuorokauden poissa ja tooosi monta vauvaa on putkahtanut maailmaan tai siis tieto heistä)

Eilen illalla ja tänäänkin on tullut vähän supistuksia, mutta ei vielä kovinkaan kipeitä. Ihan hyvä vaan jos paikat vähän kypsyis ja pehmenis.

Tänään olen käynyt koululla ja tapasin kaveria Keskustassa ja tuli ravattua kaupoissakin, mutta en ostanut mitään. Selkä ja masu ja alapää tuli tosin kipeiksi. Ja ihme "naksumista" selän puolella kävellessä... Painaa välillä aika ilkeästi häpyluihin ja virtsarakkoon tuo tyyppi. Noh onneksi tässä ei ole kuin maksimissaan kuukausi, kääk...

38+1 sikäli mikäli tänään on tiistai (ei meinaa aina muistaa viikonpäiviä) =)
 
op
SYNNYTTÄNEET:

23.12. Catriina (LA 02.01.08), rv 38+4, tyttö 51 cm, 3470 g, pää 35 cm
24.12. Simb@ (LA 12.01.08) , rv 37+2, poika 49 cm, 3210 g
30.12. Nintsu-81 (LA 14.01.08), rv 37+6, poika 47 cm, 2420 g, pää 35 cm
30.12. Tähti-08 (LA 07.01.08), rv 38+6, poika 3700 g
03.01. Laura 81 (LA 01.01.08), rv 40+2, tyttö
04.01. Heppe 80 (LA 01.01.08), rv 40+3, tyttö 52,5 cm, 3405 g
05.01. Jumbojätti (LA 02.01.08), rv 40+3, poika 55 cm, 4160 g, pää 35 cm
06.01. Emmu (LA 18.1.08), rv 38+2, tyttö 48 cm, 3060 g, pää 35 cm

LASKETUT AJAT:
01.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
02.1.2008 Muumi07, ensimmäinen,
02.1.2008 Into 77, ensimmäinen
04.1.2008 Narwhal, toinen,
06.1.2008 Möhkömamma, neljäs
07.1.2008 Anni 83, ensimmäinen , Länsi-Suomi
09.1.2008 Ulla79, ensimmäinen, Sipoo
10.1.2008 Maagi08, toinen,
13.1.2008 vm-74, ensimmäinen
13.1.2008 mamsu, toinen
16.1.2008 Lumi80, ensimmäinen
17.1.2008 Nasu86, ensimmäinen, Länsi-Suomi
17.1.2008 Lie, ensimmäinen, Helsinki
20.1.2008 Ansku 81, toinen, etelä-pohjanmaa
21.1.2008 Choco, toinen, Uusimaa
21.1.2008 Nunnu79, ensimmäinen, Uusimaa
21.1.2008 Talvikki08, toinen, Varsinais-Suomi
22.1.2008 Mamma?, ensimmäinen
23.1.2008 Rosa, ensimmäinen
23.1.2008 Huima, toinen
24.1.2008 Muska78, ensimmäinen, Helsinki
27.1.2008 Meitei, toinen
28.1.2008 Nuppu80, ensimmäinen
05.2.2008 Op, ensimmäinen


onnea emmulle!

no mutta nythän on tyttöjä ja poikia saman verran syntyny! on muutes tullu moni vauvoista ennen la:ta ja ne jotka on menny sen yli, ni ihan vaan muutamalla päivällä.. jaiks, saattaa tosiaan tulla samanmoinen ahdistus, ku rosalle. meille "ultraajamestari" bruno cacciatore ennusti, että poika syntys 7.2. ja painais 3,6 kg. saas nähä, kuin menee sen veikkaus.

joo se oli siis nimenomaan neuvolalääkäri, joka mulle sellasia höpötteli. ajattelinkin, että voisin mainita ens viikolla neuvolassa sille "normaalimmalle" neuvolatädille tosta kokemuksesta ja siitä, etten enää halua sen vastaanotolle. kiitos kaikille tuesta lääkärin kommenttien suhteen. sitä kun ei aina tiedä, että kokeeko sitä liian henk kohtasesti noi jutut vai onko ne oikeesti ollu epäasiallisia kommentteja.. mut näyttää siltä, et ei se ihan ammattimaisesti ole mulle puhunu. mun mies ei ollu mukana siellä. se lääkäri on siis ite hoikassa kunnossa oleva harmaa tukkanen nainen. saas nähdä, et mitä se neuvolantäti sit ens viikon perus vastaanotolla tuumaa siitä, et kerron mielipiteeni lääkärissä käynnistä, kun ne ei meinannu mua sinne ekaks päästää ollenkaan, kun piti säästää niissä resursseissa..ja sit lopulta ku vaadin ni sain sen ajan päivystysaikana ittelleni..ja nyt olen ihan nyreissäni siitä, et millanen se lekuri mua kohtaan oli.

kävin tänään kattoon sooloilua elokuvan ja ku oli siinä toi raskaus aihe, niin saatto liikuttaa aika monesti kyyneliin se elokuva. oli ihan hyvä elokuva. torstaina olis tarkotus mennä taas elokuviin kattoon 5 € päivänä se 4 kuukautta, 3 viikkoa ja 2 päivää tai joku sellanen..se on romanialainen elokuva, jossa on kans aiheena raskaus, mut se ilmeisesti liittyy myös aborttiin.. jostakin luin vain, et se oli saanu hyvät arvostelut, niin tahtoo nähdä sen. kattotaas kuin siellä vuorostaan vollotetaan. täytyy nyt kattoo kaikki kiinnostavat, ku "saattaa" olla sit vähän vaikeempi lähtee ekstemporee elokuviin, kun on nappula maailmassa :)

eilen oli pakko ostaa yks ihku raidallinen neuletakki kesäksi pojulle..

36+0
 
Tähti-08
SYNNYTTÄNEET:

23.12. Catriina (LA 02.01.08), rv 38+4, tyttö 51 cm, 3470 g, pää 35 cm
24.12. Simb@ (LA 12.01.08), rv 37+2, poika 49 cm, 3210 g
30.12. Nintsu-81 (LA 14.01.08), rv 37+6, poika 47 cm, 2420 g, pää 35 cm
30.12. Tähti-08 (LA 07.01.08), rv 38+6, poika 51 cm, 3680 g, pää 34 cm
03.01. Laura 81 (LA 01.01.08), rv 40+2, tyttö
04.01. Heppe 80 (LA 01.01.08), rv 40+3, tyttö 52,5 cm, 3405 g
05.01. Jumbojätti (LA 02.01.08), rv 40+3, poika 55 cm, 4160 g, pää 35 cm
06.01. Emmu (LA 18.1.08), rv 38+2, tyttö 48 cm, 3060 g, pää 35 cm

LASKETUT AJAT:
01.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
02.1.2008 Muumi07, ensimmäinen,
02.1.2008 Into 77, ensimmäinen
04.1.2008 Narwhal, toinen,
06.1.2008 Möhkömamma, neljäs
07.1.2008 Anni 83, ensimmäinen , Länsi-Suomi
09.1.2008 Ulla79, ensimmäinen, Sipoo
10.1.2008 Maagi08, toinen,
13.1.2008 vm-74, ensimmäinen
13.1.2008 mamsu, toinen
16.1.2008 Lumi80, ensimmäinen
17.1.2008 Nasu86, ensimmäinen, Länsi-Suomi
17.1.2008 Lie, ensimmäinen, Helsinki
20.1.2008 Ansku 81, toinen, etelä-pohjanmaa
21.1.2008 Choco, toinen, Uusimaa
21.1.2008 Nunnu79, ensimmäinen, Uusimaa
21.1.2008 Talvikki08, toinen, Varsinais-Suomi
22.1.2008 Mamma?, ensimmäinen
23.1.2008 Rosa, ensimmäinen
23.1.2008 Huima, toinen
24.1.2008 Muska78, ensimmäinen, Helsinki
27.1.2008 Meitei, toinen
28.1.2008 Nuppu80, ensimmäinen
05.2.2008 Op, ensimmäinen

Oli tipahtanut nuo tarkemmat mitat ym. kohdaltani, lisäsin ne tuohon viimeisimpään listaan :)
 
Nuppu80
Huomenta kaikille hyvin nukutun yön jälkeen :)

Onko nyt niin että kukaan ei "enteile" tässä synnytystä vai oonko ihan pihalla? Jotenkin tuntuu niin vaisulta nyt täällä... Ymmärrettävästi kaikki hoitaa ihania pieniä vauvojaan :)

Ihan hirveän monella ei tällä hetkellä oo menny paljoo lasketun ajan yli. Kuulostaa lupaavalta :) tai sit se oon just mä joka venyy sen 2vkoo lasketun ajan yli :) Jotenki siltä tuntuukin nyt kun ei oo vielä yhden yhtäkään kivuliasta supistusta tullu.. Onko Op:llä tullut kivuliaita supistuksia tai ylipäänsä supistuksia tässä lainkaan? Mulla tuli muutama satunnainen kivuton tuossa aikoja sitten ja hetkeen ei oo tullutkaan...

Heh, toi mun laskettu aika onkin tuol väärin ku se on oikeesti 29.1. Mutta vaihdan sen vaikka sitten kun se vauva syntyy :)

Taidan mennä nyt labraan ottaa sen viimeisen B- verikontrollin... Tuskinpa siinä mitään muutoksia...

Hieman tylsistynyt Nuppis ja myllis 37+1
 
Ulla79
Moi taas,

40s viikko lähti väsyneenä käyntiin! Nukuin pitkät yöunet, mutta aamulla herätessäni olin ihan poikki.. ja vieläkin! Yöunet meni jotenkin pinnallisesti, näin ihme unia ja kääntyilin. Outo olo päällä. Salaa toivon että olisi merkkejä syntymästä, kun muuten olo on ollut hyvä ja nyt yhtäkkiä tämmönen fiilis. Täytyy varmaan keräillä vähän energiaa tänään :) Ei kyllä oikein ruokakaan maita..

Oon kohtapuolin menossa neuvolaan, ja katsellaan mitä sanovat siellä. Vähän jännittää, kun joudun sit kuitenkin ajamaan sinne, kun mies joutui lähteen töihin, mutta onneks on ihan tuossa 5 min ajomatkan päässä!

Kertoilen lisää sit reissun jälkeen.
 
~Rosa~
Heipparallaa!

Nuppu kyseli, että eikö kukaan enteile synnytystä... Joo, ei oo enteilly ei, MUTTA eilisestä myöhäisillasta sitten alkoi enteillä! Meni limatulppa! Ja arvatkaa mitkä oli siitä miehen kommentit kalpeahkolta naamalta??? "Nyt äkkiä nukkumaan!" :D Pelkäs vissin, että lähtö tulee nopeemmin kuin arvataankaan. Niin, tai en nyt sitten oo varma oliko se selkeesti limatulppa, mutta sellaista kellertävää ja tosi venyvää limaa tuli aika määrä...

Tänään oli neuvola. Siellä sitä enteilyä oli ilmassa lisää! Sf-mittaa ei saatu mitattua, vauvan pää on niin alhaalla ja kiinnittynyt, että ei saanut tarkkaa kohtaa mistä mitata. Sydän puksutteli tasaisesti, nyt vaan 150 (muuten joka kerta aiemmin 140). Mun verenpaine oli hiukan noussut, 110/60 ja hemoglobiini 117. Painoa oli tullut joulusta huolimatta vaan n. 300g/vko. Pissa oli puhdas ja liikkeet ++. Vauva ei myöskään ole enää tuolla oikeessa kyljessä. Selkeesti kuuliainen lapsi, kun parantanut asemiaan ja köllöttelee nyt tuossa aika keskellä. Tosiaan, jos on tuolla kyljessä, niin voi tietää, että synnytys avotarjonnassa. Mutta hyvä näin, että on tullut kyljestä pois.

Nyt alan kattoon taas sen Meille tuli vauva.

Ullan neuvolakuulumisia odotellessa, Rosa ja Piiperöinen rv 38+0
 
op
tosiaan vaikuttaa aika rauhalliselta meno, kuten nuppu totesi. ullalla saattaisi ehkä tulla seuraava nappula, kun olo on outo eikä ruokakaan maita..katsotaas. mut toisaalta nintsukinhan yllätti meidät ja kävi pyöräyttään nyytin ilman ennakkovaroitusta :) eli voihan se seuraava olla periaattessa ihan kuka vaan meistä! en ole uskaltanu pakata sairaalakassia vielä tai laittaa sellasta suojaa sänkyyn..odotan niiden laiton kans siihen, et on 38 vkoa täynnä..jotenkin pelkään sitä, et jos laitan ne niin sit se tulee..hölmöä.. haluun viel käydä siel pelkopolin synnytystapa arviossa, jossa ne ultralla katsoo kokoa..

nuppu, mullakaan ei ole ollut kipeitä supistuksia. supistuksia tosin tulee joka päivä useita, eivät tunnu kipeiltä, mut vatsa näyttää ihan siltä ku siellä olis neliömäinen tyyny sisällä. mäkin kävin tällä vkolla siinä vikassa B- kontrollissa ja vikassa hemoglobiinin otossa. oli eka kerta, kun koko verikokeen ajan sattu se neula, oli aika nuoren ja kokemattoman oloinen tyttö, josko olis siitä johtunu.

mulla on ihan tajuton rytmi päällä nykyään, ku ei ole kiire nousta sängystä. meen nukkuun iltasin joskus yhden aikaan ja sit nukun ainakin puol yhteentoista..tänään heräsin puol kakstoista. toisaalta kai ei mitään väliä mikä rytmi nyt on menossa, kun se tulee meneen niiiiin sekasin tossa kohta kuitenkin. pääasia, että saa nukkua nyt. oon havainnu, et nukun yöllä huonommin, ku joutuu ravaan veskissä ja sit aamuyöstä saan sitten nukuttua paremmin puoleenpäivään asti. iltasin on aina niin kauhee jano, et sitä tankkaa ihan hulluna nestettä ja sit kärsii siitä yön. mut ei voi mitään, pakkohan se on juoda illalla, jos on kauhee jano..se on vaan ärsyttävää. onks muilla ollu nykyisin taas kauhee jano? ihan ku joku olis kysyny aiemminkin, mut en muista oliko puhetta.. mulla on samanlaista janoa, ku sillon alussa. ykskin päivä huomasin, et olin juonu yli 3 litraa nestettä päivän aikana. hyvähän se on ku juo paljon, varsinkin ku on turvotusta, mut ihan tajuton määrä! nyt kattoon taas vauva ohjelmaa...

36+1
 
op
rosa, en ehkä ihan tajunnu tota vauvan asentojuttua. voitko jotenkin selittää, et mitä se oikeassa kyljessä olo tarkotti? siis millai sen lapsen pitäis siellä mahassa olla, et se olis synnytyksen kannalta hyvin. mun käsitys on se, et sen pitäs olla siellä niin, että sen selkä on just jommassakummassa kyljessä ja raajat toisessa..ja et se sit pyöräyttää ittensä siinä ihan ulostulohetkellä ittensä naama alaspäin ja tulis päälaki edellä. vai miten se sit menee?
 
~Rosa~
Op: Mulle selitettiin tota kyljessä oloa niin, että ei haittaa, kun on nyt, mutta supistusten alkaessa ja synnytyksen ollessa jo käynnissä pitäisi olla paljon jalkeilla, jotta vauva tulee sieltä kyljestä pois. Jos se syntyy ns. sieltä kyljestä, niin se tulee avotarjonnassa eli naama edellä ja vaatii siis enemmän ponnistusvaiheessa äidiltä kun se vaatii enemmmän tilaa kuin rt:ssä tuleminen. Olipa tosi hassusti selitetty... Selkiskö yhtään?

Rosa
 
op
hihii..rosa ei se ehkä selvinny.. tai siis sain synnytysvalmennuksessa sellasen kuvan, et niin sen kuuluis ollakkin, siis vauvan kyljet mun napaa ja selkää kohti. enkä ymmärtäny sitä, et siis sit synnytyksen ollessa käynnissä niin miten sen vauvan vartalon "tulis" olla, ettei se tuu naama edellä? emmä tajua..saankohan mä nyt tästäkin ahdistuksen :)
 
Nuppu80
Jeeeeee, Rosalleko tulee seuraava vaavi :) KAipa se sieltä kohta tulla tupsahtaa jos/kun se limatulppakin meni :) Kivaa!

Älä ahdistu Op :) Mä en oo kuullu mitään puheita kuinka sen vauvan tulee olla jotta asiat menee "oikein". VÄlillä tuntuu että neuvoloissa ja lääkäreissä ihmiset höpöttää hieman epäoleellisia asioita ja usein vielä epäselvästi niin että ittelleen tulee sellanen outo olo että mitäköhän tuo nyt tarkoitti..

Mulla kans ollut tautinen jano. Välillä iskee totaalinen jano ja on pakko heti saada vettä ettei näänny ja sama on vessahädän kanssa että ihan pakko heti päästä tai tulee housuun ja sit ku menee vessaan nii tuleekin vain pieni tippa :D

Mä en kyl ehkä aatellu laittaa sänkyyn mitään suojuksia lapsivettä varten ku aattelin että jos sen teen nii sit se on turhaa ku lapsivedet menee kuitenkin jossain muualla. Tai siis yritän välttää liiallista suunnitelmallisuutta koska pelkään että sitte jos suunnittelee liian tarkoin niin koko ajan vaan odottaa asioiden menevän niin..

Mutta nyt syömään..
 
Jumbojätti
Meidän pikkuherra aloitti sitten itkut. Ei onneksi itke niin kuin tyttö(koliikkia?)mahaansa vääntää kuitenkin. Olen antanut muutaman kerran Cuplatonta ja se nyt hieman auttaa...massu toimii onneksi hyvin ja taas tänään saanu vaihtaa vaatteet kun vaippa ei riittänyt "tavaralle". =) Nyt nukkuu onneksi omassa sängyssä, mikä on tosi vaikeaa yöllä. Öisin nukahtaa meidän viereen ja näin saadaan ainakin yksi pitkä putki nukuttua. Tissillä on 1-4tunin välein...usein on toi tunti väliä...

Nyt mene itse lepäämään kun mies lähti kauppaan tytön kanssa. Eilen alkoi sitten hormoonit jyllää mulla ja itkin loppu illan...ai että ihanaa taas tämä vaihe. Tosin tyttö kaatui pahasti veskissä ja löi päänsä lattiaan ja siitä pelästyin niin, että itku tuli. Onneksi ei mitään pahaa sattunut vaan sai kuhmun vain takaraivoon....

Mutta nyt jänskäämään lisää vauvauutisia teiltä ja nukkuman hetkeksi. =)

Piti vaan kysyä, että kuinka moni meinaa sen 2vkoa olla sisällä vauvan kans? Mä ajattelin perjataina neuvolatädiltä kysyä jos voitais aloittaa ulkoilut, kun plussakelejä taas luvattu. Tietenkin jos pakkasta on niin sitten odotellaan ja kauppareissuihin otan mukaan vasta 2vkon ikäisenä...nyt ollaan vain kotosalla ja nautitaan.

Jumbis ja poika 4pvä
 
~Rosa~
Op: Älä turhia hermoile... Selitän kuitenkin vielä. Mun käsitys nyt tosta on se, että vauva tulee ns. oikein, jos se on tossa suht keskellä, peppu rintojen alla, napa mun selkärankaa vasten. Ja siis kun mulle vauva on niin tiukasti ollut MUN oikeessa kyljessä, niin sieltä sen "pelättiin"(?) syntyvän avotarjonnassa, jos ei vaihda asemiaan ja nyt siis tuntuu vaihtaneen. Ja siis ei siitä varsinaisesti huolissaan oltu, sanottiin vaan, että vaatii enemmän tilaa syntyä avotarjonnassa ja että synnytyksen alkaessa, kun on jalkeilla mahdollisimman paljon, niin vauva voi itsestään muljahtaa keskemmäs ja "oikeaan" asentoon. Kuuliainen vauva, kun tuntuu nyt niin tehneen... :)

Sain käytyä tuossa vielä 30min lenkin. Vähän oli kyllä kävely kuin muumimammalla. Selkeesti taas vaikeempaa kuin maanantaina lenkkeillessä. Nyt jos ottais rennosti... Vois oikeestaan ottaa tirsat tai alkaa ompeleen niitä kestovaippoja... Joista tulikin mieleen... Jumbikselle TAAS kysymys... Tuossa alla olevassa linkissä on tollanen fleecestä tehty kuorivaippa. Multa löytyy fleeceä, niin aattelin siitä tehdä kokeiluversion... Tuleeko esim. tuossa sit vaan ne imut siihen sisään??? Siis pysyykö ne paikoillaan?

http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=28

Rosa
 
Jumbojätti
Rosa: Toi on vaan kuorivaippa, eli tuon kanssa on käytettävä harsoja tai sitten sisävaippaa.Tuon fleecen sisään ei tuu imuja, vaan laitat esim.ä-pakkauksen sisävaipan aj sitten ton fleecekuoren päälle..toimii sillä systeemillä. ähän on vaikeaa selittää taas...=)

mutta mä painun nyt lepäämään, jäin taas koneelle jumiin.
 
~Rosa~
Jumbojätti: Juu, niin tajusinkin, että se on vaan kuori. Sitä vaan ihmettelin, että miten ne imut siellä pysyy, kun ne ei tuu mihinkään taskuun tms. Kerrotko vielä, millainen vaippa ja mistä materiaaleista tehty on sun mielestä paras? Mistä materiaalista kuori? Entä imut? Ja onko imut viisainta leikata tiimalasin muotoon vai ootko itse tehnyt vaan suorakaiteen muotoisia? Sain juuri leikeltyä kaavoja, että kai tässä on vaan alettava kokeilemaan...

Rosa
 
~Rosa~
Vielä, osaatko Jumbojätti taitella harsoista sen ns. origamitaitoksen??? Mulla ei äly riitä... Vai taitteletko harsostakin ihan vaan pötkön? Onko tuo fleece hyvä kuorena??? No, kokeilu version teen, kun sitä nyt löytyy...

Rosa vielä
 
Ulla79
Täällä ollaan!
Tuli sitten käytyä kontrollissa äitiyspolillakin samalla neuvolareissulla. Mut kotia päästiin :) Oli neuvolassa tuo alapaine taas vaihteeks 90. Ja kun mun olo ollut aika heikko niin päätti sitten antaa lähetteen tuonne synnärille, ettei olisi raskausmyrkytyksen alkua. Varsinkin kun mulla suvussa ja sit tuo kehno olo. Pissa oli kyllä puhdas, eikä turvotustakaan, joten en ollut sen kummemin huolissaan.

Siellä polilla sitten katseltiin taas kaikki. Sydänkäyrä oli vaavilla hyvä ja verenpaine oli laskenut siinä kauan odotellessa jo 119/84 eli ei mitään hätää. Tekivät sitten sisätutkimuksen ja ultrasivat. Painoa vaaville saatiin 3,5 kiloa, eli pajon vähemmän mitä alussa uskottiin että laskettuna olisi. Sehän oli lähelle 4 kiloa! Mutta istukka ok, virtaukset ok jne. Eli kaikki kunnossa. Paikat olivat jo pehmeänä, sormelle vähän auki, mutta kohdunkaulaa jäljellä noin sentti. Joten jotain nuo supparit ovat siis tehneet jee :) Mutta eipä tämä tilannetta muuta. Synnytys voi käynnistyä vaikka heti tai sit oikeasti vasta parin viikon päästä.

Tosin molemmat neuvolan täti ja polin lekuri sanoivat että usein juuri tämä olon muutos ja varsinkin verenpaineen nousu ennakoi että kauaa ei mee. Mut ainahan me voidaan toisin todistaa ;)

Eli täällä vielä pötkötellään kotona, toi sisätutkimus antoi kyllä taas lisäpotkua suppareihin, joten ootan innolla ens yötä miten menee. Mut oon valmistautunu kyl odotteleen vielä. Masukki näyttää viihtyvän tuolla :D

Mut semmosta. Kiva olo kun tietää et vauvalla on hyvä olla, vaikka itse sitten hieman kehnommin voi.

Mulla tuo masukki oleskelee selkä mun navan vasemmalla puolella. Eli ei siis kylkeä pitkin, mutta ei ihan keskelläkään. Eivätpä siitä ole mitään maininneet, eli kaipa ihan ok :)

Nyt alkaa tuo tanssi jos osaat, pitää mennä kattoon. Vaikutti eilen kivalta, vaikken muuten noista reality jutuista oikein välitä!

 
~Rosa~
Mukava, että Ullalla kaikki kunnossa! Eiköhän vaavi sieltä kohta maailmaan putkahda:)

Sain tuon kestovaipan ommeltua. Ihan kiva siitä tuli. Oikeestaan nuo on tosi nättejäkin nuo kestot, kun voi käyttää värikkäitä ja ihania ja kuviollisia, vauva-aiheisia tms. kankaita! Sitä vaan jäin miettimään, että kuinkahan tuo vaqlskaa lahkeesta, mutta sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee.

Mulla on aivan kauheen KUUMA! Pitää vissin alkaa aukomaan kaikki ikkunat täältä. Ei täällä kämpässä vissin sen kuumempi oo kuin ennenkään, mutta mulla vaan tuntuu, että hikeä puskee koko ajan! Miehen kanssa kilpaa väännellään termostaatteja... :D

Rosa
 
Tähti-08
Jumbis, minäkin olen miettinut just tuota samaa, että milloin lähtisi ulkoilemaan vauvan kanssa. Oltiin 5 pvän vanhana 2 x 7 min ulkona, kun käytiin neuvolassa vaunuilla. Pakkasta oli nettisään mukaan täällä -11 astetta, mutta neuvolan täti oli aamulla katsonut, että olisi ollut -7 astetta. No sehän vaihtelee paikoitellen.

Huomenna (vauva 11 pvä) ajateltiin taas kipaista neuvolaan katsomaan vaa'alle, että mitä vauvan painolle kuuluu. Sitten ajattelin, että voisi perjantainakin viedä ulos ehkä 15-20 min, jos ei ole pakkasta. Lauantaina olisi haaveissa sellainen noin 45 min lenkki, kun pitäisi päästä kaupungille, mutta en tiedä, että onkohan tuo vähän liian nopeaa ja liian pitkään?? Tosin plussan tienoilla silloinkin olisi ja vauva päivää vaille kaksi viikkoa silloin.

Miten muuten jo vauvan saaneet, että oletteko antaneet jo tuttia vauvalle? Miten teillä Catriina, kun Ruusunnuppu ei itke paljoa, niin oletko joutunut antamaan ollenkaan tuttia?

Ja Jumbis, mitä on tuo CUPLATON? Meillä itkua tulee satunnaisesti ja rauhoittuisi tutilla, mutta ei haluta antaa sitä vielä ettei vain vaikuttaisi imetykseen. Silloin kun itkua tulee, niin se on yleensä aika kovaa ja välillä meinaa vauvan ääni mennä, kun itkee. Rauhoittuu kyllä sitten syliin, joskus vain siihen saattaa mennä tuntikin tai sitten nopeasti ja alkaa kohta uudelleen.

ONNITTELUT KAIKILLE VIIMEPÄIVINÄ VAUVAN SAANEILLE!!! :))

& TSEMIÄ VIELÄ ODOTTAVILLE, KOHTA KAIKILLA ON JO VAUVAT KAINALOSSA :)
 

Yhteistyössä