Tammimammat 2008 (6)

  • Viestiketjun aloittaja UUSI!!
  • Ensimmäinen viesti
op
onnistuko sen veroprosentin lasku alaspäin sit sulla rosa? minähän kans sadattelin ittekseni (ja aivan taatusti myös täällä palstalla), kun sain kelan päätöksen paljon tukea tulee ja et siitä menee jotain 20 % veroa.. mun lapussa luki, et vähintään 20 % menee siitä veroa, joten ajattelin, ettei siihen pysty vaikuttaan, vaan joutuu nieleskelemään vaan ton karun totuuden.. kai sen sitten saa kuitenkin takaisin veronpalautuksena ensi vuonna, jos noin paljon menee veroa vaikka tuloina on tosiaan lähes tulkoon vaan ne kelan jutut koko vuodelta?

rosa, se kylppäriasia on vähän auki vielä..tänään kävi siis sen painehuuhtelun suorittaneen lokafirman miehet "siivoamassa" sen lattian.. just joo, pelkällä vimillä ja tavan keittiörätillä pyyhkivät lattian ja saumat. mehän tietty hinkattiin se jo tapahtumahetkellä veskin puhistusaineella, juuriharjalla, tiskiharjalla ja karkealla sienellä, eikä lähteny kaikki saumat puhtaaks. että ei siis siitä miesten tekemästä pesusta ollu mitään hyötyä. voisin veikkaa, et jos ne ottais kunnon höyrypesurin tai vastaavan ja jotain myrkkyä, niin saisivat ne puhtaaks, turha nyt tollai on amatöörimäisesti tulla sohimaan perus rättien kanssa..vai aattelikohan ne, ettei me oltu pesty niitä lainkaan? no anyway mies saa sinne huomenna taas soitella.

mulla muutes on eilisestä asti kirjaimellisesti ollut polttavaa tunnetta häpyluun keskiosassa, kun kävelee. aiemmin se on ollu vaan hellänä ja arka, mut nyt tuntuu inhottavalta, siks odotan mieheltä kyydinkin sinne valmennukseen, jonne nyt pitääkin lähtee katteleen kuinka vauvaa käsitellään.
 
Catriina
OP, mulla tuli pari päivää ennen synnytystä limaa, sellaista hyytelömäistä jonkun verran. Se oli ihan kirkasta ja sellaista pehmeetä.

Catriina ja Ruusunnuppu 29 päivää
 
~Rosa~
Siis musta tuo on jo jotain ihan sikamaista (siis OP, ei tosiaankaan laskenu prosentti!), tai en tiiä laskiko se tätsy mun veroprosentin päin per**ttä, mutta kun tuli tuo uusi kortti, niin mulla siinä oli veroprosentti ööö... oliko 21 vai 22% ja nyt, kun menin lasketuttamaan, niin multa viedään veroa 26,5%!!! Kysyinki, että mistä johtuu, että töissä tienais puolet enemmän ja sais tienata pienemmällä prosentilla ja äitiyspäivärahasta lohkastaan noin paljon. Se perusteli sillä, että palkasta maksetaan esim. eläkemaksuja ym. Sanotaanko niitä nyt sitten joiksiki sosiaalimaksuiksi. Äippärahasta niitä ei mene. Tosin mulla tulee jo huomenna eka erä äitiyspäivärahaa (JEE!) ja se tulee nyt sillä pienemmällä prosentilla ja tuo isompi nyt sitten on vähän liian iso, että tasaa tämän ekan. Multakin kysyttiin, että mitäs teen marras-joulukuun. Enpä tuota vielä tiedä... Mutta onneksi on kyse vaan 2 kuukaudesta.

Siis mullahan tuli sellaista limaista vuotoa eka kerran ööö... 8.1 (muistan, kun se oli päivää ennen yhtä neuvolaa). Neuvolassa meinas silloin, että limatulppaa. Se oli vähän kellertävää ja oikein venyvää. Tänään on tullut sellaista tosissaan kananmunan valkuaista muistuttavaa vuotoa pitkin päivää. Ja runsaasti! Että en nyt tiiä kumpi oli/on limatulppaa vai onko kumpikaan...

Ja tosiaan päivällä heitin pitkän lenkin, eikä supparin supparia!

Rosa ja Piiperöinen rv 39+5
 
Huima76
Heips,

Täällä vieläkin. Tosin aamulla tuli paljon kipeitä supistuksia ja nyt on kuumeinen olo ja pää kipeä, alapäässä melkoinen paine. Soitin aamulla synnytyssaliin ja varmistin vielä, että "onko se käynnistys huomenna" ja vastaus oli, että joo, mutta kannattaa varautua että ei se välttämättä vielä huomenna käynnisty. Ou jee. Olo on kyllä sellainen, että tokihan tämä lapsi syntyisi muutenkin varmasti muutaman päivän sisään, mutta mennään nyt sinne sitten...

On tosi outo fiilis siitä käynnistyksestä. Oon tänään peräti itkenytkin aika paljon, pelottaa ja tympäsee, että en onnistunut tässä asiassa - siis että olisin välttynyt raskausdiabetekselta, ylimääräisiltä kokoarvioilta ja nyt sitten käynnistykseltä. Ja vielä kerran: hitto niitä kokoarvioita! Miksi niitä tehdään, kerta ne ei pidä paikkaansa??? Nyt tietysti pelottaa se, että käynnistetyt synnytykset on usein rajumpia kuin ns. luomusynnytykset ja jos vauva on vaikka 5-kiloinen (kuka tietää, voi taivas...), niin mahtaahan siinä tämä mamma revetä joka ilmansuuntaan ja railakkaasti.

Lähden tästä saunaan ja sitten odottelen illan Bridget Jones - leffaa. Varmaan aika viisasta olisi mennä ajoissa nukkumaan, mutta viimekin yönä nukuin vain tunnin pätkissä, koska lonkat oli ihan tulessa ja tänä yönä ei uni varmasti edes tule, kun tietää että aamulla klo 8.00 alkaa käynnistys.

Mulla muuten on limatulppaa tullut nyt vähän yli viikon ajan. Ei ihan joka päivä, mutta melkein. Tänään oli vähän veristäkin, joten onhan tässä vielä mahdollisuus, että menen synnyttämään ennen sitä huomista käynnistysaikaa. Ainakin kipuja ja kuvotusta on ollut tänään enemmän kuin minään muuna päivänä.

Op, onneksi ei vauvalle käynyt kuinkaan siinä kaatumisessa, ja toivottavasti itsekin säästyit pahemmilta venähdyksiltä!

Jumbojätti, muista nukkua aina kun voit - vaikka tiedän että se on mullakin sitten yksi suurimpia haasteita tulevilla viikoilla.

Kaikkea hyvää kaikille mammoille, ilmoittelen sitten myöhemmin että miten hommat etenivät...

Järkyttynyt ja pelokas Huima 39+5
 
~Rosa~
Soittelin synnärille tuosta, kun liikkeet olleet niin vähäisiä tänään. Sanoi, että kuuluu asiaan. Tila niin vähissä, niinkö tiesinkin, mutta mietitytti silti... Sanoin myös tuosta tosi tönköstä valkovuodosta. Kätilö kehoitti alkaa pakkaamaan tai tarkistamaan laukun sisällön... :/ Meinasi, että lähtö voi olla hyvinkin lähellä. Niin ja lopuksi kehoitti laittamaan nukkumaan:) Hyvä mieli kuitenkin tuli, kun soitin.

Tuo Huiman mainitsema kokoarvio mullakin on mietityttänyt. Mulle ei sanottu, että pieleenhän se voi mennä ja pahasti, mutta kun niin monelle täällä on sanottu... Ja tosiaan kun mullekin arvioitiin la:ksi n. 3700...3800g ja siihen jopa se 700g heitto, niin... Kerran jo aiemminkin mainitsin, että turhaa kai ne niitä tekevät, jos niihin ei silti voi pätkän vertaa luottaa!

Niin ja tosta limatulpasta vielä... Mullakin siis on pitkin tässä parin viikon aikana tullut aina välillä sitä limaista vuotoa. Tänään kyllä selkeesti tönkkömäisempää ja erilaista. Verijuovia siinä ei ole. Joka kerta, kun käyn vessassa, niin pitää kyllä melkein hieroa silmiä ja katsoa uudestaan, kun tuntuu aina, että näen siellä pöntössä sitä "vaaleanpunertavaa", joka ois niinkö sitten muka sitä lapsivettä, mutta eihän sitä ole ollut...

Tv:n pariin...

Rosa, taas
 
Choco
Huimalle onnea ja tsemppiä tulevaan koitokseen (käynnistyksellä tai ilman). Mikään muu koitos elämässä ei varmaan jännitä ja pelota yhtä paljon.

Näin se laskettu päivä sitten meni ilman supistuksen supistusta. Päätä kyllä särkee ja nukuin päikkärit (ja hikoilin kuin sika). Katsottiin miehen kanssa yksi Hitchcockin leffa. Esikoinen nukkuu meidän sängyssä ja itekin pitäisi varmaan kohta mennä, mutta kun ei se uni vaan oikein tule enää niin helposti (paitsi päivällä).

Sain tänään mieheltä rahaa, että ostaisin itselleni jotain kivaa ihan mitä vaan mitä tekee mieli kun on kaikkea kivuliasta yms edessä päin :) Voi olla, että odotan synnytyksen jälkeen, että maha on vähän hävinnyt ja ostan vaatteita tms. En nyt edes keksi, että mitä sitä haluis...enkä jaksa kyllä mennä kauppoihinkaan.
 
Jumbojätti
Ensimmäistä kertaa eilen isi huono äiti fiilis päälle. Meni tosi huonosti ilta meillä...kello kuudsta alakean poika itki, inisi ei mennyt nukkumaan..oli tosi levoton ja tuntui että tahtoi syödä vain. Olin pumpannut maitoa pulloon, kun menin itse suihkuun ja tiesin että vauva herää vamaan sinä aikana ja mies pystyisi sitten ruokkimaan..joi pullosta 180ml. hamus vielä lisää ja suihkun jälkeen lykin tissiä suuhun, otti muutamia imaisuja ja aina aloitti kauheet itkut. Röyhtäytettiin aina syöttöjen välissä ja pullostakin kun sai, eka söi puolet määrästä, röyhtäytys ja sitten loput. Okei, ei tuossa mitään, mutta sitten poika päätti et oksentaa ne maidot ulos...ja jatkoi sen jälkeen itkuaan. Annoin sit Cuplatonta ja hetken näytti et helpottais. En edes ollut syöny mitään sellasta outoa joka vois aiheuttaa mahavaivoja. Mies sitten väsy tohon itkuun ja tyttökin oltiin saatu nukkumaan, mutta heräs sekin pojan itkuihin. Mies meni sit tytön kanssa meidän huoneeseen nukkumaan kun mä sanoin, että mulla taitaa tulla valvotu yö. Kattelin sitten telkkua, kantelin poikaa ja syötin välillä...Kello 23 lopult alkoi näyttää siltä että poika väsyy..tai olihan se väsynyt mutta kun ei pystynyt nukkumaan kun jokin vaivas paljon...kömmin sit tytön huoneeseen pojan kanssa. Poika sitterissä ja itse päätin tytön sängyssä nukkua (luojan kiitos hällä jo jatkettava). Parikertaa annoin vielä tissi' ja poika oksensi kaiken ulos..kello 24 lopultakin sitten simmahti sitteriin ja pääsin itsekkin lepäämään...sen jälkeen herättiinkin siinä neljän maissa syömään ja se meni ihan ok..ainut et mä oli maidossa, liivinsuojat ihan lits läts märät jne..noh, en jaksanu nousta vaan jatkoin suoraan syötön jälkeen unta...poika heräs sit taas kuudleta vaatimaan lisää maitoa. Noh, tällä syötöllä ei oksennettu ja alettiin ilman mitään suuria itkuja nukkumaan..herättiin sitten tuossa yhdeksältä ylös. Ei muuta kin poika suoraan pesulle ja itsekkin pitäis tästä kohta mennä...

Aika sekavaa toi mun sepustus, mutta ehkä siitä jotain selvää saa. Hitto jos tämä tulevakin yö menee näin tai iltahan se pahinta aikaa näyttää olevan. Jos tät jatkuu vielä silloin kun mies menee töihin, saan heittää kyl hyvästit kaikelle unelle...=/

Nyt taas itketään..pitää mennä....
 
Choco
Voimia Jumbis. Toivottavasti saat päivällä nukuttua.

Catriina: laitoin joskus puoli viikkoa sitten mailia sinne tammimammat-osoitteeseen niistä Spacen tunnuksista. En tiedä tuliko viestini perille?

Kauhee hedari taas...onneksi sataa lunta, vähän piristää. Mitähän sitä tekis tänään? Jos tulis runsaammin niin vois mennä tytön kanssa ulos pulkkamäkeen. On vielä tämän päivän kotona kun oli toissa yönä kuumetta. Lämpöä ei ole kyllä sen jälkeen ollut, on ihan yli pirtee...
 
Tähti-08
Jumbis, meillä alkoi tuollaiset yökkäilyt toissayönä!! Minultakin menee hermot, kun haluaa kovasti tissiä ja sitten yökkää hirveät määrät maitoa ulos. Silti vain hamuaa lisää... meiltäkin meni tyynyt ja päiväpeitto pukluun ja viime yönä itse uin maidossa syötön aikana, kun välillä sitten päästä irti ja maitoa valuu hulluna. Ja onnistui tämä puklaamaan omat hiuksensakin maitoon hoitoalustalla ja myöhemmin minun yöpaidan hihankin... mietin just että pitää kohtaa varmaan pari kertaa päivässä kylvettää poika, jos näin jatkuu... huoh, ja sitten on tietty vielä huoli, että onko ok, kun noin yhtäkkiä alkoi puklailemaan... ennen sunnuntai-iltaa ei puklannut lähes ollenkaan.

Noh, yritän nyt syöttää ja lähteä ulos poitsun kanssa :)

Tähti ja vauveli 3 vkoa 2 pvä
 
Jumbojätti
Tähti: Ei meilläkään aikaisemmin yökkäilly maitoja ulos..tätä nyt pari kertaa sattunu. Mulla tulee se maito paineella ja poika ei ehdi kaikkea nieleen ja puolet on aina valunnu pois..nykyään osaan aina harson varata tissin alle...

Mun veljellä eletään jänniä hetiä. Kävivät tänään munuaisallas kontrollissa ja huomenna käynnistävät synnytyksen, kun munuaisallas oli laajentunut lisä..eivät halua ottaa riskejä. No onhan viikkoja siellä kasassa jo 37+5 huomenna. =)) Ei tuu serkkupojille sit paljoa ikäeroa...laskettu olis vasta 8.2

Tyttö säätää veskissä jotain nyt...
 
~Rosa~
Mies jälleen iltavuorossa ja minä vietän koti-iltaa, niinkö aina. Jotenkin hirveen energinen olo, vaikka oon käyny kylässä, kirjastossa ja heittänyt taas 1h kävelylenkin! Juuri otin jauhelihaa sulamaan, jos vielä illan päälle tekisi siitä makaronilaatikon ja pakastaisi kaiken, olisi sitten syötävää ottaa pakkasesta, kun on vauvan kanssa kotona. Joku täällä kehoitti niin tekemään, jos vaan mahdollista. Myös piirakkaa ajattelin vielä leipoa. Myös ompeluhommia taas suunnittelin, mutta saa nähdä missä vaiheessa tämä energisyys loppuu...

Eilen illalla ennen nukkumaan menoa supisteli tosi makeasti. Uudestaan alkoi supistelemaan sitten joskus kahden maissa. Taas kipeähkösti. Jonku aikaa suppareiden kourissa valvoin, mutta sitten ne loppui ja loppuyö peräti yhdeksään asti tuli nukuttua tosi hyvin. Kuitenki menny taas monta aamua, kun joutunut herään lonkkien puutumisen vuoksi jo viideltä.

Täällä olis sitten huomenna se maaginen LASKETTU AIKA! En voi kyllä ymmärtää... Miten se on jo nyt, kun se on koko raskauden ajan tuntunut niin kaukaiselta ajatukselta...

Mitenköhän Ullalla on alkanut elämä sujua pikkuisen pojan kanssa? Ei ole kuulunut vielä mitään... Huimakin taitaa olla tosi touhuissa, jollei jo synnyttänyt... Ja Lumellakin on todennäköisesti vauva siellä "hotellissa" kainalossaan... :) Meidän Piiperöinen taitaa olla niin lujalla liimalla kiinni, että...

Mutta, minäpäs alan touhuileen, vaikka siitä piirakasta jos alottais, kun kerta virtaa piisaa... Ei saa hukata näitä "virtapiikkejä"!

Rosa ja Piiperöinen rv 39+6
 
Catriina
Jumbiksella on jo iso poika! Tänään oli meilläkin eka lastenneuvola. Hyvin on Ruusunnuppu kasvanut. Painoa jo 4550g. (Syntymäpaino oli 3470g). Muutenkin kaikki ok. Neuvolatädin merkinnät: "Paino nousee hyvin rintamaidolla. Napa siisti. Iho kaunis. Seurailee ympäristöä. Ihana neiti". Seuraava neuvola kolmen viikon päästä. :)))

Imetän Ruusunnuppua päivisin 2-3,5 tunnin välein. Öisin neiti syö 3-4 tunnin välein. Tyttö on kyllä tosi aurinkoinen. Viime yönäkin heräsin kun hän kikatti ääneen.

Mulla laski veroprosentti 6 prosenttiyksikköä kun lasketin uuden verokortin tälle vuodelle. Saan Kelan äippärahaa eka kerran vasta helmikuun lopussa kun firma maksaa palkan kolmelta eka äippälomakuukaudelta. Sitten siis vasta tosiaan näkee paljonko kelan tuesta menee käytännössä veroa. Eka lapsilisä tulee perjantaina. :)

Choco, tunnarit lähti sulle tänään.

Uutisia ja synnytyskertomuksia odottelen...

Catriina ja Ruusunnuppu 30 päivää
 
Jumbojätti
Jumalaton päänsärky päällä...johtuu varmaan eilisestä. Poika nukkuu nyt, toivottavasti ei aloita mitää itkuseremonioita kun herää taas.

Tänään sain vihdoinkin kiinni lastenvalvojan ja siellä pitäs käydä isyys tunnustamassa 31.1...saadaan vähän näitä asioita eteenpäin. Saatiin myös ristiäiset päätettyä..pidetään ne 17.2, ainut vapaa viikonloppu miehellä helmikuussa. Saatiin myös papiksi miehen isän vaimo, kastoi meidän tytönkin. =)) Ristiäiset pidetään taas kotona.

Mulla on kädet kuivunu tosi paljon pesemisestä. Pitäis hakea BodyShopista hamppurasvaa(tosi hyvää erittäin kuivalle iholleni)...sain iso-siskolta lahjaksi 50e lahjashekin sinne ja ei muuta kuin tuhlaamaan. =) Mangorasvaakin on pakko ostaa, se oli niin ihanaa...Mieheltä odotan vielä lahjaa, lupas viikonloppuna ostaa. Kantoliinaa kaipailen kyllä..ei varsinaisesti olis lahja mulle sit osotettu, mutta hyötyä siitä olis paljon nyt! Osaisin vaan päättää minkä haluan...

Mutta tsemppiä kaikille odottaville/synnyttäville/vauvan kanssa oleville!! Mä poistun tältä päivältä koneelta, pakko mennä ajoissa nukkumaan...Huomenna tulee jotkut lämmönmittaajat meille ja pojalla on sydänkontrolli. Jännittää aivan kauheesti, et onko siel sydämmessa sit jotain...

Jumbis, poika 2vkoa 3pvä
 
Choco
Catriina: kaunis kiitos tunnareista. Kerkesin jo mennä laittamaan yhden ultrakuvan ja kuvan esikoisesta.

Nyt vauva "ei saisi" syntyä taas pariin päivään. Miehellä on huomenna varsinkin niin tiukka aikataulu ja tenttiä yms ja anoppi on kanssa töissä, joten viikonloppuun suuntaan odotukset jos mahdollista. Perjantaina voisi "aloitella". Mahaa kyllä kivistelee ja on kova.

Miten muuten se talvivauvan kahden viikon "ulkonaliikkumiskielto"? Onko ihan niin ehdoton, että kaksi viikkoa on oltava sisällä? Autolla voi varmaan viedä paikasta toiseen? Ja mikä se pakkasraja sitten olikaan milloin ei saanut viedä ulos? (Kesävauvan kanssa oli kyllä niin helppoa)
 
Nuppu80
Heissulivei!

Choco, mietin kanssa tuota samaa että mahtaako autolla saada kuljettaa vauvaa paikasta toiseen vai pitääkö ehdottomasti pysyä visusti kotona kunnes sallittua..?

Täällä ei mitään muutoksia paitsi että sain sen haalarin valmiiksi kudottua, jee :) Nyt innostuin siitä niin paljon että aloitin jo villapöksyjen kutomisen...

Peukut ja pottuvarpaat pystyyn että Jumbiksen pojan sydänkontrollissa on kaikki ookoo.... Taidan jatkaa kutomista....

Nuppu+myllerö 39+0
 
op
poju oli arvion mukaan vaan 2500 g. joudun sen takia 2 viikon päästä uudelleen koko kontrolliin, et nähdään et se varmasti kasvaa. on nää kans taas arviot. se karsee painoa kyttäävä lääkäri laukas, et onpas iso, ainakin jo 3 kg..kaks viikkoa sitten. ja nyt se onkin niin pieni, että joudutaan uudelleen ultraan. kohdunsuuta oli lääkärin mukaan jäljellä nyt 1 cm ja vauva tosi syvällä lantiossa, paljon lapsivettä, napavirtaukset ja syke ok.

38+0
 
Tähti-08
Choco ja Nuppu, se "ulkonaliikkumiskielto" on talvella noin 2 viikkoa ja sen jälkeen pakkasraja on noin -10 astetta. Olen kuullut, että hyvin pohjoisessa pidetään vähän korkeampaa/kylmempää rajaa. Jotkut kertoivat, että pitäisi aloittaa vähitellen ulkoilu, varsinkin jo on pakkasta. Nyt kun on näin leutoa ollut ja nollan tienoilla, niin itse ulkoilutin alle 10 min pätkiä jo 5 päivästä lähtien parin päivän välein ja taisi olla hieman alle 2 viikon kun tehtiin jo saman päivän aikana 2 x 45 min lenkki. Jos pakkasta olisi ollut lähelle tuon -10 niin tuskin olisin samalla tavalla ulkoillut. Ei tuohon ulkoiluun kai mitään "ehdottomia" sääntöjä ole...
 
Nunnu79
Huoh, täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Kaikki tutkitut jutut on ok, vauva ja minä ollaan siis ihan kunnossa. Onhan se tietty hyvä että neuvolassa tarkkaillaan, kun en ite noista asioista tiedä juuri mitään.

Olokin on ihan hyvä, kipeitä supistuksia tulee aina välillä, muttei mitään säännöllistä sunnuntain jälkeen. Kolmen S:n keinoja ollaan käytetty, mutta eipä ainakaan vielä oo tulosta. Onko muita hyväksi koettuja keinoja kiirehtimiseen?

Nunnu 40+2

 
op
no nyt mua rupes huolestuttamaan tietty, kun oli pakko googlettaa tota runsasta lapsiveden määrää.. että onkohan tuolla tyypillä kaikki kunnossa, vielä kun oli kerta niin pienikin sen lisäks, että oli runsaasti lapsivettä. voi voi, kun sitä rupee heti huolestumaan, kun jotain keskiarvosta poikkeavaa todetaan. ja kun mullahan on se sf mittakin ollu sama 31 cm kolme viimeistä kertaa.. huoh. kumpa kaikki olis täysin kunnossa!

38+1
 
Jumbojätti
POjalla kaikki kunnossa!! *huokaus* Nyt sitten mennään normaalien neuvolajuttujen mukaan...sydänspesialisti kuitenkin varoitti, että 2kk-6kk lääkäritarkastuksissa saattaa kuulua sivuääniä, on jotian virtausääniä. On normaalia vaikka nyt ei kuulunutkaan mitään ja silloin sitten ultrataan yleensä sydän.

Autolla voi lasta kuljettaa talvella periaatteessa vaikka heti synytmän jälkeen. Tietenkään autoajeluita ei suositella vauvoille sen aivojen kehityksen takia, kun auton "tärinä" ei tee aivoille hyvää ja turvakaukalossa oleilu ei ole ergonomisesti vauan selälle hyväksi. Ulkona me saatiin käydä jo alle viikon ikäisenä, kun oli plussaa. Eka aloitettiin 15-30 minuutilla, sitten sen jälkeen ollaan lisätty aikaa aina 15minuutilla ja eilen oltiin jo yli tunti ulkona. Pakkasraja on täällä etelässä -10 ja pohjoisessa tais olla -15.

Nyt kahvia juomaan ja eidän tyttö on taas kuumeessa ja kauheessa räkätaudissa...toivottavasti ei veljeensä tartuta. =/

Piti vielä mainita, että mulla alkanu ottaa imettäminen aivoon. Poika syö päivisin nätisti, mutta aina illalla aloittaa ime lussuttamisen ja sit se itkee sitä kun ei saa tarpeeks maitoa..ei kai kun pitää puolet maidosta valuttaa harsolle ja sit ei imetä sitä rintaa edes nätisti! Oonkin miettinyt jos antais rintaa päivisin ja iltasin/öisin korviketta tai sit alennun pumppaamaan maitoa pulloon iltaisn/öisin. Ei pumppaus kauheesti kiinnosta, kun ei tee rinnanpäille hyvää...

Mutta nyt meen...=)) Vauvauutisia odottaen...
 
~Rosa~
Tänään se sitten koitti, rv 40+0! Hullua! Menny kyllä taas päivä niin vilkkaasti. Kokkailin taas enemmälti ruokaa, että saa osan pakastaa ja ottaa sulamaan ja syödä sitten, kun vietetään sitä vauva-arkea:) Serkkukin poikkesi kylässä. Muutama tunti vierähti kuin siivillä kahvitellessa ja jutustellessa. Lenkillekään en ole vielä ehtinyt, mutta ehkä vielä tässä illan päälle.

Jumbikselle onnittelut hienoista pojan lääkärikuulumisista!!! Ja jaksuja tytön sairastelun kanssa... Täälläkin tuntuu kovasti olevan räkätautia liikenteessä. Pitää nyt välttää kaikkia nuhaneniä, ei ole kiva, jos joutuu sairaana synnyttämään, eikä kyllä tarvis pikkuvauvallekaan tautien heti iskeä... Miksiköhän tuo pakkasraja muuten on etelässä ja pohjoisessa eri???

OP: Mitä haittaa siitä lapsiveden runsaasta määrästä sitten voi olla? Tuo on niin kyllä paskamaista, jos se yx tohottaja jo sulle arvioi yli kolmikiloista ja nyt onkin "vaan" 2,5kg. Ei ne paljon tiiä ja ei pitäis minusta mitään mennä laukomaan, jos ei tiiä... Ja varsinkaan, jos ei tarkoilla vehkeillä sitä tutkinut vaan käsikopelolla.

Palataan asiaan...

Rosa ja Piiperöinen rv 40+0
 
~Rosa~
Niin joo ja mulla on huomenna aamusta meno äitiyspolille kontrolliin. Pitää vissin ottaa varulta laukku mukaan, jos vaikka joutuu jäämään jo sille tielle. Ei mitään tietoa. Jotenkin mulla on sellainen kutina, että ei käynnistä vielä huomenna, ehkä ensi viikolle antaa ajan...? Mutta jos ei kuulu pariin päivään mitään, niin joko nyt tulee spontaanisti lähtö tai huomenna joudun aamusta jäämään sinne...

Rosa
 
Choco
Kiitos noista vastauksista ulkoilua koskien. Kaipa ne ohjeistelee vielä sairaalassa.

Mun pitää perjantaina soittaa äitiyspolille sitä yliaikakontrolli-aikaa. Tuntuu hassulta, et nyt jo kun ei tässä olla ku vasta pari päivää yli, mut toisaalta ymmärtää sen kun on viikonloput ja kaikki.

Tänään vein tytön bussilla päiväkotiin ja kävelin itse rauhallista tahtia takaisin kotiin. Matka on n. 2 km. Oli niin kiva ilma ja lunta yms. Sitten kotona painuinkin takaisin pehkuihin ja nukuin 3 h päikkärit!!! Eli en ole paljoa saanut aikaiseksi tänään, mitä nyt kuolannut tyynyyn, käynyt suihkussa ja pessyt ja järjestellyt pyykkiä...hmm noh levätä täytyy ja voimia kerätä tulevaa koitosta varten kun ei yhtään tiedä milloin se aika koittaa.

40+2
 

Yhteistyössä