~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Onnea Onnea Onnea Raitanen ihanaa kun plussia tulee :) varmaan ihan mieletön tunne!kumpa sen saisi itsekkin kokea

Jena olen tosi pahoillani!

itestä sen verran että selkä kipu pahenee koko ajan ja olen aika varma et ei ole tärpännyt, kun aina ennen menkkoja tulee älytön selkä kipu..... nyt on sellanen masentava fiilis!mut toivon sydämestäni et tämä selkäkipu olisi jotain muuta!!!!
 
Tähtisäde
Onnea Raitanen!! Voi kumpa tehtäisiin tilastoennätys ja plussat jatkuisivat!

Meea: Toivottavasti olisi merkki siitä jostain muusta! Niin kai se on kuinka joku sanoi, että niin kauan kun ei ole hanat kunnolla auki niin on toivoa.

Omaa: tänään ei ole tuhruillut. Muutenkaan ei mitään tuntemuksia. Välillä tosin munasarjojen kohdalta on nipistellyt jo muutamana päivänä. Olisiko siellä niitä keltarauhasia jotka nipistelevät? Ja rinnat ovat kanssa arat ja turvonneet, ja kolmatta päivää on hedari. Mutta noi nyt johtuu kaikki Lugeista ja siitä estrogeenilaastarista, joten matalalla profiililla mennään. Koitan nyt muistaa sen, että niin kauan kuin ei hanat aukee niin on toivoa ja yritän olla olematta negapeikko.
 
Jenalle iso :hug: Olen tosi pahoillani teidän puolesta!

Meea, toivotaan että selkäkipu johtuu ihan muusta!

Tähtisäde, kuulostaa aika lupaavilta oireilta! Mä olen jostain lukenut että munasarjanipistelyjä voi olla alkuraskaudesta progesteronituotannon vuoksi.
 
Pahoitteluni Jena :hug: vie aikansa taas lähteä eteenpäin

Onnea ja iloa Angela ja Raitanen ihanaa kun täällä nyt tulee plussia aika kovaa vauhtia!

Hope ja Tähtisade toivottavasti ootte seuraavat tuolla plussa jonossa! ja mie tuun sitten perästä :flower:


Sarah 85
hieno saalis sulla punktiossa, jaksamista, kyllä ne vaivat palkitaan!

ja tasapuolisesti muillekin tsemppiä, en muista kaikille kommentoida... ja koittakaa malttaa olla testaamatta liian aikasin, siitä ei tuu kun ylimäärästä harmia.... (tiedän kokemuksesta)

oma ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, välillä etova olo, välillä tekee mieli syödä vaikka hevonen tai ees poni :LOL: aiemmissa siirroissa ollu ees jotain oireita, mut nyt ei mitään. toivon että oireettomuus ois oire. tosin siirretyt alkiot oli vähän heikkoja, joten ei oo toiveet liian korkeella, mutta mistäs näitä tietää....

ongelmana ollu nyt takas tullut uniongelma, en oo moneen yöhön nukkunu yhtään järkevää pätkää... vielä pitäs viikko jaksaa, sit pääsee unilääke purkille jos nega pamahtaa... ja jos tulee plussa, sit valvon ihan miten paljon vaan ja kestän mitä vaan =)

mukavaa viikonjatkoa kaikille!

soja pp8 (+nuppi&nappi)
 
Kiitos Tirlittan-75:lle listan päivityksestä!

Omalta osaltani toivottelen myös kovasti voimia ja tsemppiä niille, joita lykästää tulevaisuudessa! Ja tietysti paljon onnea plussaneille! Mahtavaa!

(.) Piinailu alkumetreillä. Ei mitään ihmeellistä raportoitavaa. Yritän sinnitellä tuntemusten analysointia vastaan sen minkä pystyn (eli huonosti). Maha turpeena ilmeisesti vielä punktion jäljiltä. Kauhea flunssa alkaa hiljalleen helpottaan, toivottavasti kyytiläinen ei ota nokkiinsa kauheesta kröhimisestä.

 
aamulla heräsin siihen kun munasarjojen kohdalta juili niin paljon et aattelin et nyt alkaa menkat....meinasin jo hakea särkylääkkeen, mut en hakenut :( nyt saakin sit jännätä töissä oliko kyseinen juiliminen sitä, edelleen pakottaa!voi ei!

mukavaa torstai päivää kaikille =)
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 13

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 10

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 9 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 8 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 8

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 8 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 8 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 8

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 7 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 6

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 5 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 3

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 0 OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp-- KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)




Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena

 
Huomenta!

Tänään mulla oli siis virallinen testipäivä, pp 14 ja tein vielä testin, vaikka tiistaina sainkin plussan. Tänään oli ihan selkeästi tummempi viiva, lähes yhtä vahva, kuin kontrolliviiva, joten kai on uskottava, että raskaana ollaan =) Äsken kävin verikokeessa ja iltapäivällä saan sitten hcg-arvon. Aika matelee iltapäivään asti....

Taas vähän oireista: eilen oli kovaa vihlontaa munasarjoissa, joka kesti n. 5 minuuttia. Huimaus jatkuu. Aamulla hiukan huonoa oloa, jos ei syö tai juo heti kun herää. Yöllä en osaa nukkua, mutta varmasti viime yönä jännitti verikokeeseen meno. Lämmöt on koholla.

Nyt töiden pariin

;)
 
Kiitos kovasti onnitteluista, ihan uskomaton fiilis täällä edelleen jatkuu! Miljoona asiaa ja kysymystä päässä pyörii...

Mun piti kans tehdä aamulla vielä varmistustesti (kolmas), ja nyt ei varmaan sovi kyl enää epäillä, kaksi vahvaa viivaa oli tikussa ennen kuin ehdin testiä laittaa edes pöydälle. Angela77, kerrothan sitten hcg-arvoja. Toisaalta mua ehkä vähän kans kiinnostais noi mun veriarvot, mut toisaalta... tää testin (testien) tieto riittää kyl ihan hyvin!!

Meea, älä vielä lannistu lainkaan, mullakin oli pp7-8 tosi voimakkaita menkkatuntemuksia, ja olin jo ihan varma et tää oli nyt sit tässä. Vaan eipä ollutkaan. :D Niin kauan kuin ei ole vuotoa on toivoa! Ja vaikka olis vähän vuotoakin, silti on toivoa! =)

Kivaa päivää kaikille! :wave:
 
Hämmästyttävää miten paljon tuntemukset punktioiden jälkeen vaihtelee samalla ihmisellä. Eka punktioni oli täysin kivuton mutta sen jälkeen olikin ihmeellisiä kouristuskipuja ja sai kulkea 2-kerroin. Myös vessassa käynti oli epämiellyttävää. Eka yö meni myös valvoessa kipujen kanssa. Vasta noin viikko punktiosta tuntui olo normaalilta vatsan seudulla.

Nyt toisessa punktiossa tunsi neulan pistot mutta punktion jälkeen ei käytännössä ole ollut mitään kipuja. Illalla vähän tuntui toisessa munasarjassa jotain mutta ei häiritsevästi. Yönkin nukuin kuin tukki ja tänään olen ollut jo töissä (punktio siis oli eilen) .

Soiteltiin labraan ja meidän 5 munasolusta 4 oli hedelmöittynyt ja jakautunutkin jo. Nyt pidän sormet ristissä ja toivon että lauantaina olisi hyviä alkioita siirrettäväksi.
 
Heippa!

Juuri soitin labraan ja sain "virallisen" testituloksen: verikokeenkin mukaan ollaan tukevasti raskaana =) Hcg-arvo oli 384, eli ihan viitearvoissa ja hoitajan mukaan oikein hyvä. Kyllä mullekin tuli parempi olo, kun arvo oli niin paljon isompi kuin viimeksi. Vaikka hoitaja kyllä sanoi, ettei yksi hyvä tai huono arvo vielä takaa raskauden suhteen mitään, mutta hyvä tämä arvo oli kuitenkin. Nyt vihdoin pystyy vähän hymyilemään =) Olin kyllä niin tärinässä ja paniikissa, kun hoitajalle soitin. Verenpaine varmaan oli taivaissa :LOL: Tänään saan sitten lopettaa luget, jee!
 
Heissan...mites tässä nyt näin kävi...

Siirtoon saakka päästiin...ja ilmeisesti voisi sanoa, että ihme kyllä. 14 munasolusta 10 oli hedelmöittynyt, mutta 8:ssa oli ollut tumavika! Kaksi saatiin siirtoon...nekin kuulemma vain top-luokan (en oo itse noista vielä niin perillä. Miten sitä ei osaa olla noista kahdestakaan iloinen...pelottaa vaan entistä enemmän. Vielä kun ei osata sen kummemmin tutkia sitä, mistä tumavika johtuu. Siinä kuitenkin melkoisen potentiaalinen syy siihen ettei oo luomuna onnistuttu!

Nyt jokatapauksessa täytyy vain suunnata kaikki toivo näihin kahteen kyytiläiseen, kun mitään ei jäänyt pakkaseen vaikka lähtötilanne oli kuitenkin melkoisen hyvä
 
Sarah85 Pidän sulle peukkuja että alkio(t) kiinnittyisivät. Ikävää että noinkin monessa oli tumavika. Mun käsittääksen top-luokan alkio on paras mahdollinen joten kyllä sulla toivoa on! Nyt vain piinailemaan!
Hope79 d =) b Toivottavasti saat plussan ja viet tuon meidän plussapinon johtoon listallamme!
Angela77 Onnittelut hyvästä hcg-lukemasta :flower: siitä se odotus sitten lähtee :D
 
Kaikille tsemppiä!
Monella tuntuu olevan jo vaikka minkälaisia oireita. Toivotaan, että plussahanat pysyy auki ja moni saa hyviä uutisia lähipäivinä.

Sarah, onnea onnistuneesta siirrosta. Minäkin luulen, että top-luokan alkiot ovat oikein hyviä. Toivotaan, että tarraavat lujasti kiinni.
Meilläkin oli muutamia tumavikaisia hedelmöittyneitä ja jälkeenpäin harmitti, kun en tullut kysyneeksi, että mitä se oikein tarkoittaa ja mistä moinen vika johtuu? Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 14

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 11

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 10 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 9 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 9

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 9 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 9 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 9

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 8 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 7

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 6 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 4

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 1 OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 7.2, lyhyt kaava pp-- KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)




Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena

[/quote]

 
Sarah85 , Meilläkin oli kaksi tumasia neljäkappaletta muistaakseen mitkä meni roskiin. Ja minäkin olen miettinyt siihen tarkempaa selistystä, mut on jäänyt auki. Taidan kysyä jatkossa siltä biologilta mistä se johtuu. Tai jos lääkäri osaisi sen selittää. Selitti kyllä jotain silloin mut en enää muista siittä mimtään. Sen vuoksi roskiin meni koska 7 hyvää alkiota jäi ja yksi on nyt kyydissä. Tsemppiä sulle piinailu viikkoihin.

Täällä meinaa jo masentaa aikalailla kun oireet on hyvinnyt melkein kaikki.. Veritestiin voisin mennä maanataina mut en taida mennä kun alkaa vain masentamaan. Odotan vain nyt et menkat alkaa jos ei ala niin sit ehkä 14.2 teen testin. No sit nokkakohti maaliskuun passia.. toivottavasti ei tarvis mennä mut pahalta näyttää.. Eihän nyt meillä vois onnistua heti tää, ku kaikki on menny tähän asti niin hyvin. Jotakin vastoinkäymisiäkin pitää aina olla.

Tirlittan75 , Mitenkäs sinulla menee? Samoissa päivissä edetään, olis kiva kuulla onkos oikeita oireita tai kuviteltuja? Meetkö veristestiin maanantaina?
 
Sannuli, kiitos kysymästä. Täällä vaihtelee mielialat toiveikkaasta toivottomaan. Painottuen nyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Minulla on ollut menkkamaista jomotusta varmaan neljä päivää. Välillä se on lievempää ja välillä voimakasta. Välillä on huono-olokin, mutta luulen sen johtuvan tästä henkisestä paineesta ja epävarmuudesta. Rinnat on olleet arat jo monta päivää ennen punktiota ja se sama arkuus jatkuu, joten niissä ei ole tapahtunut muutosta.
Minullekaan ei määrätty klinikalta veritestiä, joten en näillä näkymin ole sellaiseen menossa. Mielessä on kyllä käynyt, että yrittäisin päästä testiin paikalliseen terveyskeskukseen. Klinikalle on parin tunnin ajomatka, joten sinne en lähde testin vuoksi, vaikka varmastihan ne siellä sen tekisivät, jos pyytäisin. Klinikalta annettiin ohje tehdä kotitesti aikaisintaan 13.2. Alunperin ajattelin, että teen sen vasta pari päivää myöhemmin, jos vuoto ei ole alkanut. Nyt alan kyllä käydä niin malttamattomaksi, että en tiedä vaikka tekisin sen jo monta päivää aikaisemminkin.
Minulla on hyvin samanlaisia ajatuksia siitä, että eihän tämä voi näin helposti onnistua, kun hoito on tähän asti edennyt niin hyvin. Olen jo monesti miettinyt, että eihän kukaan voi näin helposti tulla raskaaksi. Helposti! Jotenkin suhteellisuuden taju katoaa, sillä suurin osahan todellakin tulee raskaaksi paljon helpomminkin, ilman hoitoja, ja hyvä niin :)
 
Tsemppiä Tirlittan-75 ja Sannuli-81! Kun vuotoa ei ole, niin vielä on toivoa vaikka kuinka!

Mä lopetin sitten luget eilen ja nyt on vähän paniikki, että jatkuuko raskaus ilman niitä. Tänään on ollut menkkamaista jomotusta masussa ja vessareissuilla sydän kurkussa, ettei vaan tule verta. Vaikka ei kyllä vuoto vielä alkaisi, vasta muutaman päivän päästä lääkkeen lopetuksesta.

Oireet jatkuu samoina, eli huimaa ja paleltaa. Nälkä on jatkuva ja vaikka kuinka syön, nälkä pysyy ja vähän etova olo. Yritän syödä maltillisesti kuitenkin, koska viime raskaudessa painoa tuli lisää 20 kg ja nyt en haluaisi sitä määrää uudelleen. Vaikka sitä kai on turha murehtia vielä näin alussa raskautta.

Vieläkö Jozefina ja Raitanen pyörivät tällä palstalla? Mikä on vointi?
 
Moi, täällä ollaan, käyn aina tiirailemassa tuloksia ja plussia toivon muillekin.

Itsellä tulee tänään 5 viikkoa täyteen. Koko tämän viikon olen jo oksentanut. Lääkäri oli siitä vähän ihmeissään ja olisi laittanut mut jo sairaslomalle mutta en suostunut!
RUoka ei maistu, eilen sisällä pysyi vain paahtoleipä! Päätä särkee ja väsyttää tosi paljon.
Masu iltapäivisin turvoksissa, kipuja ei juuri ole, ihme tuntemuksia vaan. Rinnat aristaa ja on turvoksissa. Luget lopetin kans eilen, ja eilen puhuin lääkärinkin kanssa, hän sanoi että kyllä tässä vaiheessa jo luget voi jättää. Ensi viikolla jo sitten neuvolaan.

Joku hätäili kun tuli vain 2 alkiota. Meillä tuli vain yksi vaikka munasoluja taisi olla 14. Ja tässä sitä nyt ollaan!
 
Moi,
samoin, täällä ollaan, minäkin käyn aina plussien toivossa täällä teidän kuulumisia kurkkimassa :)
Muutoin on ollut kyllä kirjoitteluun taukoa, vielä en hirviä mennä tuonne odottajien puolellekaan... ja työtkin painaa, piinapäivillä se keskittyminen työjuttuihin oli vähän niin ja näin.

Mulla on nyt 4+3. Iltaisin ihan pienesti sellaista kuvotusta, mut ei missään nimessä pahoinvoinnin oloa. Nipistelyjä ja pientä kipuilua sekä turvotusta alavatsassa on koko ajan ja säännöllisesti, tänä aamuna jopa vähän ehdin hätäilläkin, kun mitään ei kuulunut. No, aamupäivällä tuntemukset palasivat, ja mäkin sain taas rauhan. :/
Ruoka maistuu entiseen tapaan ja jostain syystä salmiakki maistuis erityisesti.

Luget mulla kyl jatkuu vielä yli kuukauden! Miksiköhän tässä on näin eroja?
Jatkan samalla annostuksella (2*3 krt/pv), myöhemmin sitten vähennän annosta ja lopetan vasta maaliskuussa.

Neuvolaan en ole vielä soittanut, sekin pitäis tehdä...

Jaksuja kaikille ja kivaa viikonloppua! Ilmoitelkaahan viime hetken piinailijat tilanteesta! :)
 
Tähtisäde
Ihanaa, että teillä plussanneilla on kaikki edennyt hienosti!

Raitanen: Mullakin olisi Luget käytössä koko ensimmäisen raskauden kolmanneksen jos plussaisin. Käsittääkseni niille, joilla keskenmenon riski on suurempi, pidetään Luget mahdollisimman pitkään estämässä keskenmenoa.

Mitä kuuluu Hopelle? Joko olet uskaltanut testailla.

Täällä mennään suunnilleen ilman oireita. Rinnat ovat turvonneet, mutta eivät enää ehkä niin arat kuin aikaisemmin. Tuhru on onneksi pysynyt poissa. Sitä tuli vaan ihan vähän pp8. Muuten olo on ihan sellainen kuin kuvitella saattaa, masentunut, toiveikas, epätoivoinen, toiveikas jne. Kun vetäisee tuon annoksen Lugeja ja sitten vielä Estradot laastarista on käytössä se vahvin versio niin ei ihme, jos tulee sivuoireita. Välillä on esim. huimannut hetkellisesti, mutta ei ne mulla mitään raskausoireita ole. Musta kyllä tuntuu, että jos koskaan tulen raskaaksi, niin olisin silloinkin aika oireeton. Musta nimittäin tuntuu, että aika rekkamiehen annoksilla noita lääkkeitä vedetään ja kun toisilla tuntuu tulevan jos jonkinlaisia sivuvaikutuksia niin mulla ei tunnu missään. Sillai se varmaan menisi raskausoireetkin. Vai pitäisikö sitä jo olla jotain oireilua? Huomaa, että minäkin viilipytty alan jo olemaan aika malttamaton, vaikka pahasti negaa fillistelenkin.
 
Tähtisäde
Apua mm-72 sun kuva ei näy!!! Nyt äkkiä tee jotain että saadaan nähdä se!!!!

T. Pessimisti-Pirjo

"muoks": Nyt koko sun teksti hävisi...

tuosta testailusta vielä, eli huomasin, että mulla loppuisi Luget jo huomiseen ja soitin tänään klinikalle pyytääkseni uutta reseptiä loppupäiville niin hoitaja sanoi, että ne on vahingossa ensin määrätty vaan pp12 asti koska silloin olisi alkuperäinen testipäivä, mutta koska se on lauantai niin testi määrättiin tehtäväksi vasta pp14, jotta sit saa soitettua heti klinikalle. Eli kai sen voisi jo pp12 tehdä...
 

Yhteistyössä