~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 11

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 11

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 10 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 10

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 7

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 6 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 5 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 5

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 5 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 5 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 5

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 4 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 3

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 2 -Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Jozefina =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76

Huomenta!

Pp 11 menossa. Olin ajatellut huomenna testaavani, niinkuin edellistenkin tuoresiirtojen jälkeen, mutta eilen iski hirveä ahdistus ja pelkotila, että en haluakaan testata, koska en ole valmis kumpaankaan tulokseen :| Siis jos testi olisi plussaa, niin alkaisi tuskaisat viikot, kun odottelisi ultraa ja pelko siitä, että taas menee kesken ja joutuisi tutkimaan itseään ja tuntemuksiaan koko ajan. Ja toisaalta pelko siitä, että jos on negaa, niin menee taas puolisen vuotta ennen seuraavaa IVF:ää, kun välissä on pakastetut alkiot laitettava ja niistä mulla raskaus ei ala. Olin eilen ihan hysteerinen ja hermoraunio ja mies ihmetteli mikä minua vaivaa...

Olotila on ihan hyvä, välillä on jotain "oireitakin" olevinaan, mutta sitten toisaalta ei ole. Viimeksi kun raskauduin (joka siis meni kesken) mulla ei ollut mitään oireita ennen rv 6, vaikka luget siis silloinkin käytössä. Nyt sentään enemmän oireita, mutta pistän ne lugen piikkiin.

Mitään vuotoa ei siis ole, mikä hyvä asia. Eikä menkkakipujakaan. Kai huomenna on sitten uskallettava testata, ja torstaina veritestiin, jos kotitesti antaa siihen aihetta.

Tsemppiä muille piinailijoille ja piinailuja odottaville!

Nyt vasta ehdin lukemaan uutiset.

:heart: IHANAA, JOZEFINA, IHANAA! :heart:

Angelalle tsemppiä testin tekemiseen! Yritä ajatella, että se lopputulos on testin tekemisestä riippumatta joka tapauksessa sama.

Mulla on ollut vähän alavatsakipuja, (erityisesti kaksi vuorokautta siirron jälkeen, nyt vähän vähemmän) mutta laitan ne täysin hoitojen piikkiin. Veritesti on klinikalla viikon päästä.

).( Ultrassa käyty ja keskiviikkona olisi punktio. Oon kyllä tooosi pettynyt koska vain neljää munasolua lähdetään hakemaan :'( Tuntuu että vois heittää pyyhkeen kehään jo nyt. Nyt lääkäri ei myöskään nähnyt tarvetta syödä estrogeenia jota söin viime hoidossa. Tänään limis oli kuitenkin vain 7,4 mm ja viime hoidossa samaan aikaan 7,0 mm :/ Ei ymmärrä ei...

Kiitos taas listan päivityksestä! Mä ensin ihmettelin ennen kuin tajusin ton pp-aikajärjestyksen, et miten mäkin muka olen "kiilannut" tohon alkupäähän (kun vasta palstalle tulin), mut toi pp-järjestyshän on tosi hyvä systeemi!

täällähän on ollut viikonloppuna ruuhkaista, kiva! ...ja vielä ihan mahtavia uutisiakin:
Jozefina, lämpimät onnittelut!!! Aivan mahtavaa!!!
Tästä se plussa-aalto lähtee! :heart:

Kristiina76, onpa tosi kummallista toimintaa taysilla? Onko teidän aarteiden kohtalo jo selvinnyt, montako on pakkasessa??

Hope, mulla on testipäivä myös pp16, eli ensi lauantai. Ajattelin kyllä testata jo perjantaina, eiköhän tuo tulos näy jo silloin. Ekalla yrityskierroksella (julkisella) kävin veritestissä, päivää en kyllä muista, nyt on ohjeistettu tekemmään kotitesti. En tiedä voisiko toi pidempi odotusaika sit liittyä tohon testien tarkkuuteen, veriarvoistahan sen raskaushormonin määrän näkee ihan lukuina. Mut eikös noi nykyiset raskaustestit ole kans tosi herkkiä näyttämään... en tiedä, onko niissä sit joku tietty hormonimäärä mikä ylitettyä kotitesti vasta antaa sen plussan? Mutta hoitajan mukaan kuulema on ihan sama tehdä se kotitestikin, jos raskaus on alkanut, se kyllä kotitestissäkin näkyy ihan samalla tavalla. Olisko se sit julkisella puolella sen seurannan takia minkä takia haluaavat veritestistä tuloksen? Nyt ollaan oltu yksityisellä, ja sinne riittää tieto onko plussaa vai ei...

Angela77, odotteluahan tää on vaan koko ajan, ensin testin tulosta ja sitten mahdollisesti ultran päivämäärää... tsemppiä kovasti! Mä en malta odottaa et pääsen kans testaamaan: testikin on jo hankittu ja se kieltämättä vähän polttelee tuol kaapissa. Viime yrityskierroksella en testaillut ollenkaan kotona, menin suoraan veritestiin ja soitin tulokset perään... ja jotenkin se nega, mikä sieltä silloin tuli iski niiiiin vasten kasvoja, et ei mitään rajaa. Mä olin niin hajalla silloin, et tällä kertaa aion kyllä varmistella molempiin tuloksiin itseäni paremmin. Ja kotona on jotenkin helpompi hajoilla jos niin ikävästi käy... Tsemppiä sulle testaukseen, toivotaan parasta! :heart:

Dream73, tsemppiä keskiviikon punktioon! Voi olla et punktiossa löytyy sit enemmän munasoluja, joskus ne saattaa olla limittäin toistensa takana, eivätkä ultrassa näy. Näin kävi meille, muutama löytyi vielä punktiossakin.

Omia napailuja:
Välillä alavatsassa tuntuu sellaisia ihme "repäisyjä". Oli myös tosi voimmakkaita menkkaoireita, olin jo silloin varma et tää on nyt tässä. Ne meni tosin vkloppuna ohi, nyt taas vähän toivoakin vielä. Rinnat on vähän kipeet, vuotoa tai tuhrua ei ole... ihan normaali olo on. Yöt nukun kyllä tosi hyvin, 8-9 tuntia ihan sikeetä unta, mikä on mulle aika harvinaista.

On tää kyl tosi kummaa, joillakin plussaajilla kun on tosi vahvoja oireita heti, ja joillain ei ole oireita ollenkaan, ota sit selvää... Vaan niinpä se taitaa olla raskauksissakin - joillakin on TOSI rankat raskauspahoinvoinnit ym. oireet, ja toiset juoksee maratoneja kuin ei mitään. Sit mua vähän arveluttaa myös se, et jos mä "liikaa" itteeni koko ajan tarkkailisin, voi olla et jopa alkaisin itse kuvittelemaan jotain "oireita". Koitan olla ihan lungina vain.... siinä kuitenkaan onnistumatta ;)

Hvyää päivää kaikille, tsemppiä!

Nyt vasta minäkin ehdin tulla onnittelemaan JOZEFINA, ihanaa plussa hanat on nyt aukaistu. Me tulemme perässä.

Dream73 , Onnea punkktioon. Toivotaan parasta että kaikki neljä munasolua hedelmöittyy ja eihän niitä tarvita ku se yks.

susy , Pystytkö unohtamaan tämän hoidon näillä piinailupäivillä vai kuulosteletko itseä?

tirlittan75 , Mitäs kuuluu? Onkos oireita. Taisit kysellä et miten meidän huurunenät pakastettiin kaksi kahden olkia ja kaksi yhden olkiin. = 6

Mulla on ollut alamasu kipeä välillä aina, ihme vihlaisuja tuntuu, rinnat pinkeät, kahvi ei maistu normaalistti, mutta kaikki nämä oireet johtuvat lugeista. Ois kiva kyl päästä veritestiin jo ens maanantaina. ne ei mulle edes ehdottanut sitä. Pitäskö kysyä tekiskö ne sen terveyskeskuksessa, vai odottelisko torstaihin. PITKIÄ nämä piinailupäivät. Ajatukissa kyl pyörii aina tuon tuosta et onkohan se nyt siellä oikeassa paikassa. Hmm ei oireita..

Milloin teille on sanottu et se alkio kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen? Mulle siirrosta 3-5 päivää. Nyt sen pitäs mulla olla kiinnittynyt..

Kiitos taas onnitteluista.. Toivon että kaikki liittyvät seuraani plussakerhoon!!

Angela, testaa vaan niin sitten se ei sua enää häiritse. Onko ne pakastetut muuten pakko käyttää jos tiedät että ne ei lähde kasvamaan ja et niitä halua? EI kai kukaan voi pakottaa?

Jännään kaikkien puolesta, tsemppiä.

Oireista vielä, mäkin pistin kaikki Lugen piikkiin mutta lääkäri sanoi että lugen sivuoireet eivät ole koko ajan, vain 3-4 tuntia lääkkeen laittamisen jälkeen.

Tervehdys! Saanko liittyä seuraanne? Olen taustaillut eri pinoissa noin vuoden. Nyt tuli kuitenkin fiilis, että voisinpa liittyä livenä mukaan.

(.) Meillä miehen kanssa 2.IVF menossa, punktio oli perjantaina ja tänään iltapäivällä mennään siirtoon. Aamulla saatu tietoja klinikalta: yksi 7-soluinen olisi tulossa kyytiin ja 5 menee pakkaseen. Piinailu siis alkamassa. Taustasta lisäksi sen verran, että meillä on enemmän tai vähemmän yritystä takana joulukuusta 2004 lähtien. Hoitoja aloiteltiin loppuvuodesta 2005, mutta lopetettiin ne sitten melkein alkuunsa, kunnes syksyllä 2007 alotettiin uusi rupeama. Nyt onkin sitten tahkottu 3 (vai oliko niitä 4???) inseminaatiota, 1 IVF + 2 PAS:a ja nyt sitten tämä 2. IVF. 2. PAS päättyi + testiin, mutta raskaus päättyi oikeastaan samaan aikaan kun tein testin. Selittämättömiä ollaan. Tosin mulla perussairaus, juveniili reuma eli ns. lastenreuma, joka on tosin pitkään ollut jo kovin rauhallisessa vaiheessa. Osa lääkäreistä näkee sairaudessa heti vaikuttavan tekijän, mutta osa taas ei näe sillä vaikutusta - tiedä siitä sitten...

Ajatuksissa on matkan varrella käynyt monenlaisia ja helpottuneena huomaan näitä keskusteluita seuranneena, että samoja miettii kaikki muutkin tässä tilanteessa olevat. Mutta perusposiitivisuudesta olen yrittänyt pitää kiinni - vaikka tiukkaa välillä tekee. Onhan tämä elo vallan mukavaa näinkin ja jos tästä "projektista" toivottu tulos syntyy, niin se on pelkkää plussaa :D !

Kovasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!!

HEI KAIKILLE :wave:
Tulin käymään täs pinossa kertoileen omasta hoidosta ja tsemppaamaan teitä kaikkia piinailijoita. :heart:
Meillä on ollut mieheni kans yritystä vuodesta 05 kunnes sit 06 mentiin lääkärin puheille, Miehellä siittiöiden liikkuvuus heikko, joten aloitettiin hoidot. Minulla entisetä liitosta 16v poika, nykyisellä miehellä ei lapsia ennestään. Marraskuussa 08 teehtiin sit 3 icsi, punktiossa saatiin 4 kerättyä ja kaksi lähti jakautumaan, 2 ja 4-soluisia ei mitään hirmu hyviä mut molemmat siirrettiin, ja pakkaseen ei jäänyt yhtään. Toinen sit kuitenkin päätti kiinnittyä, nyt sit ollaan onnellisesti raskaana 14+5 viikoilla ja kaikki menny hyvin tähän asti, kaveri kasvaa hyvin ja pieniä liikkeitäkin olen jo tuntenyt =)
Et kyllä se voi tärpätä vaikka sinne pakkaseenkaan ei jää yhtään ja niinkuin aikasemmin joku sanoi et yksikin riittää =) Ei muutako tsemppiä kaikille piinailuun, kyl ne viikot nopeesti menee, vaikka välillä tuntuu et ne vaan matelee
Tinuli71 ja Mortti 14+5 :heart:

Sannuli81, yritän aktiivisesti olla ajattelematta, mutta kyllähän tässä väkisinkin jännittää ja piinailee. Näköjään olen täälläkin jo toistamiseen tänään ;) Ajattelin kyllä tehdä ma aamulla jo kotitestinkin ennen veritestiin menoa.

Tervetuloa Pikku Myy -76! Toivottavasti siirto sujui hyvin ja kyytiläinen tarttui tiukasti kiinni.

Onnittelut tinuli71!

Hilma78: Mulla oli punktio kp 13 eli piikityspäivä oli tuolloin 12. Siirto tehtiin kaksi päivää myöhemmin eli kp 15 (lääkityksen alusta 14).

Hilma78: Mun eka IVF kesti lääkityksen aloittamisesta (kp 2) siirtoon 19 päivää mutta mulla alkioita viljeltiin 5 päivää eli blastokystiksi saakka. Piinapäiviä mulla olikin sitten vain 9 koska veritesti oli 14 päivän kuluttua hedelmöityksestä eli punktiosta.

Nyt meneillään oleva hoito tulee olemaan vastaavasti 18 päivää (piikitin 1 päivän vähemmän kuin viimeksi) jos alkiot vain selviävät blastoiksi saakka.

Pikku Myy Tervetuloa joukkoomme piinailemaan!

Teretuloa uusille :wave:
Ja hei täällähän on tosi lupaavia oireiluja vaikka kuin monella =) Taitaa tulla ruuhkaa Jozefinan seuraks sinne plussajunaan ;)

Raitanen joo en tiedä niistä mahdollisista pingviineistämme edelleenkään... eikä suoraan sanottuna kiinnostakaan :( En jaksa nyt yhtään mitään koko vauvatouhuun liittyvää. Viikko epäonistumisen jälkeen on iskenyt jokin kauheen paha alakulo, vaikka luulin, että oltiin jo valosaa kohti menossa. Ei tästä mitään tule :/ Mutta en mä kehtaa täällä nurista, mä kiukuttelen tolle ukolle :D

Heipsistä hei

Onnea ja haleja tasapuolisesti niitä tarvitseville...

Meillä kone hajalla perjantaista saakka ja nyt vasta pääsin pikaisesti käymään...
Siksi lähinnä vain omaa napaa...anteeksi :ashamed:

Kyydissä siis perjantain ultrassa vasemmalla 7 ja oikealla 5 rakkulaa. Ihan ok kokoisia. Pe ja la vielä gonal-f:n piikitystä ja sunnuntaina pregnyl. Tänään elikkäs tiistaina punktio klo11... ja siirto torstaina jos on mitään siirrettävää. Kylläpäs nyt jänskättää! Valediagnoosiksi saikkulappuun tulee munasarjakuystan tyhjennys :kieh:

Huomenta!

Tulin pikaisesti ilmoittamaan testin tuloksen: + =) Tärisen ja ihmettelen. Testiviiva on haikampi kuin kontrolliviiva, mutta niin on ollut molemmilla kerroilla, kun olen ollut raskaana ja testannut 2 päivää ennen virallista testipäivää. Mutta selvä plussa kuitenkin. Teen varmaan testit vielä huomenna ja torstaina ja torstaina vielä verikokeeseen, että saan hcg-arvon. Hirveästi en osaa iloita asiasta nyt, kun edellinen raskaus johti keskenmenoon. Tulen myöhemmin kommentoimaan oireita, nyt alettava laittamaan esikoinen päiväkotikuntoon.

Angela, ONNEA! Upeaa että sait plussan.
Nyt vaan rauhassa, älä jännitä keskenmenoa. Ole sillä mielellä että jos menee kesken niin sitten siinä oli jotain vialla ja parempi niin.
Mä ainakin yritän sysätä kaikki pelot taka-alalle ja pikkuhiljaa orientoitua siihen että raskaana ollaan.
Mulla on neuvola jo ensi viikolla kun täällä on niin kauheat ruuhkat että seuraava aika olisi mennyt liian pitkälle. Ultra on viikolla 9. siis kalenteriviikolla 9, itse olen silloin viikolla 8.
Siitä kun selviäisi kunnialla.

Jep, onnea matkaan kaikille, tehkää nyt niitä plussia.
;)

Angela77: :flower: Onnea plussasta! Toivottavasti täälllä on liuta perässätulijoita :)
Sarah85: Tsemppiä punktioon, toivotaan että tulee hyvä saalis.

).( Täällä ei ole enää ihmeemmin oireita, välillä on pientä juilimista ja rinnat on tasaiseen tahtiin ympäri vuorokauden arat. Siinäpä ne. Iloitsen aina kun olen selvinnyt yhden yön eteenpäin ilman vuotoa :) Nyt on pp11 menossa, omassa kk kierrossa 32. Iik.

Aivan mahtavaa, Angela77, lämpimät onnittelut!!!
Tää piinalistahan on nyt hyvin lähtenyt etenemään, jospa sitä pidettäis hyvää tahtia yllä! :)

Kotitestissä siis jo pp11 näytti selvän tuloksen teillä molemmilla, Angela ja Jozefina? Voi apua, uskaltaisinko mä kuitenkin myös testata tänään pp12, vaikka mulle testipäivä oli vasta la pp16...
Nyt alkoi kyl jännittämään ihan täysillä!!! Yritä vielä töissä tässä sitten kärvistellä...

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 12

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 11 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 11

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 8

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 7 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 6 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 6

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 6 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 6 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 6

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 5 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 4

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 3 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 1

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76

Angela77 :flower: Onnea hirmuisesti :flower:
Pikku Myy Tervetuloa joukkoomme, lisäsin sinut listalle =)

Plussapuhureita piinailijoille +++++++++:whistle:

).( Eilen illalla meni vatsanahkaan irroituspiikki ja huomenna klo 10:30 olisi punktio. Ei oikeestaan edes jännitä kun ainakin viimeksi sain sellaiset mömmöt etten tiennyt koko punktiosta mitään. No, ehkä se lopputulos kuitenkin hieman jännittää :p Toivottavasti nyt edes jokunen solu saadaan...

Paljon onnea Angela =) ! Toivottavasti plussatuulet jatkuvat tässä ketjussa!
Meillä oli tänään alkukierron ultra, sumut olivat toimineet ja päästään aikataulussa eteenpäin. Pistäminen jännitti etukäteen hirveästi mutta ei onneksi sattunut yhtään!

Yhteistyössä