~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Yksi top luokan alkio on nyt sit matkassa ja parasta vain nyt toivotaan, että se tarraa kyytiin. Lugesteron tabletit aloitan illalla. Viisi huurunenää jäi vielä pakkaseen. Muutama meni roskiin, koska niissä oli kaksi tumaan ja muut olivat hyviä... Nyt monella alkaa jännät ajat. Tsempiä kaikille.. voin kuvitella että pitkät kaks viikkoa edessä, pitää vain yrittää unohtaa tää homma nyt hetkeksi. Nyt se ei ole enää meidän käsissä et alkaako raskaus vai ei. Parhaamme olemme nyt tehneet.

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 10 FELICITAS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 7

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 7

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 6 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 6

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 3

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 2 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto ?, lyhytkaava pp 1 VÄESTÖLIITTO
Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 1

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 1 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 1 VÄESTÖLIITTO

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp--FELICITAS

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto ? pp---Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio vk6, siirto vk7, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76:

aargh... onnea ja hermoja kaikille piinapäiviin..!!

Itse olen ns tulisilla hiilillä... Huomenna olisi veritesti, sitten on mennyt 2 vkoa hedelmöityksestä. Kaveri, jolle oli alkionsiirto tehty aikoinaan eräänä maanantaina oli jo itse saanut plussan testiin seuraavana torstaina eli pp 10. En tiedä pitäisikö huomenna aamulla tehdä kotona testi ennen verikoetta. Ei sitten olisi niin paha pettymys kuulla negaa puhelimesta kun voisi rauhassa tiirailla kotona tikkua.

On kyllä negafiilikset jostain syystä, menkkäfiilikset meni ohi. Ja kaikki muut fiilikset tulee lugeista luulen mä..

Onko kukaan perehtynyt onnistumisprosentteihin, jos saadaan hyvä alkio siirrettyä, mikä on raskauden todennäkköisyys? Vaan toisaalta mitäpä väliä, se joko alkaa tai ei.. eipä prosenteilla väliä.

Jozefina plussatuulia puhaltelen sun viimeisiin piinapäiviin ++ :whistle:
Itselläni myös tiedossa veritesti 2 vko hedelmöityksestä ja nyt aion ehkä testata itse kotona samana aamuna. Viimeksi oli kuitenkin niin suuri pettymys kuulla tulos puhelimesta...

Noista onnistumisprosenteista en tiedä mutta itse ainakin miellän että 50/50 koska joko olet raskaana tai sitten et. Viimeksi itselleni siirrettiin 3 kpl top-luokan blastokystia ja tulos oli nega joten itse en ainakaan luota edes top-alkioihin...

Mä ihmettelen sitä kun meidän lääkäri oli niin varma. Sanoi: Ei tässä ole mitään epäselvää, kyllä se lähtee kasvamaan, katsotaan sitten 5 vkon päästä ultralla miten on kasvanut. Ja sitten kun testi on tehty ja se on plussa niin jatkat Lugea plaa plaa.
Jotenkin antoi liikaa toivoa ja oli aivan yltiöpositiivinen..
Alkiosta sanoi että ei huippu eikä huono mutta tällaisia ne yleensä on mitkä lähtee kasvamaan?!?! ihme tekstiä..
Ja se oli tosiaan meidän ainokainen alkio vaikka munasoluja taisi olla 19. Jakautuminen vaan ei oikein sujunut eikä hedelmöittyminenkään kaikilla. No toiv. tää yks on ollut vahva..

Samaa mieltä joko ollaan raskaana tai ei... argh..

Heippa kaikille!

Siirrosta vasta viikko takana! Ei yhtään hitaammin voisi aika kulua :) No, pitää ajatella positiivisesti. Huomenna mulla olisi normaalisti menkkojen alkamispäivä ja ei mitään vuotoa näy ja tuhruilu alkaa normaalisti jo tässä vaiheeessa, joten edes siitä on selvitty.

Oireita: no en tiedä onko niitä, mutta hurjasti palelee koko ajan. Eilen illalla oli pakko mitata lämmöt ja ne oli 36,8 joten vähän ylhäällä ovat, kun mun normaalilämpö on 36,2. Liekö luget aiheuttaisi tuon pienen lämmönnousun? Eilen illalla myös vähän huimasi. Ja nenä on tukossa. Toisaalta pojalla on flunssa, joten voi olla tarttunut minuunkin.

Silloin kun esikoisesta raskauduin, arvelin olevani raskaana tasan viikko siirrosta, kun illalla ei ruoka maistunut ja mulle maistuu aina ruoka =) Viime raskaudesta (joka meni kesken) tarkkailin itseäni hullunlailla viikko siirrosta ja en huomannut mitään outoa, joten silloin en uskonut raskauden alkuun. Toisaalta, kunnon raskausoireet mulla on molemmissa raskauksissa alkanut rv 6, joten turha tässä vaiheeessa on mitään kunnon oireita edes hakea.

Jozefina: Hienoa, jos lääkäri oli kohdallasi noin positiivinen, että raskaus alkaa. Tietysti sitten pettyy kovasti, jos niin ei käykään. Sullahan on jo tosi aikaisin tuo veritesti, jos on pp 11. Mulla olisi vasta pp 14, mutta en mene veritestiin, jos kotitesti on negaa. Olen aina tehnyt kotitestin ennen verikokeeseen menoa juuri sen takia, ettei pettymys ole sitten niin kova, kun puhelimessa sanotaan, että negatiivinen on. Ja sulla jatkuu luget, jos olet raskaana? Onko siihen jokin syy? Mulla loppuu luget pp14, olen sitten raskaana tai en.

Sannuli-81, Tirlittan-75, mm-72, susy: Tsemppiä teille kaikille piinailuun!

Onnistumisprosenteista: mä kyllä ajattelen niin, että on se n. 30% mahdollisuus tulla raskakasi, jotka tilastot antavat. Tietysti se voi olla hiukan korkeampi, jos alkio on hyvä ja hormonaalinen tilanne kaikin puolin kunnossa. En kuitenkaan oikein usko parempiin prosentteihin, koska mulla ainakaan hoitohistorian aikana ei ole prosentit pitäneet paikkansa.
Mä en hirveän positiisesti halua ajatella onnistumisen suhteen, koska pettymys on sitten niin kova. Suunnittelemme miehen kanssa jo rillutteluviikonloppua parin viikon päähän
=) Tietenkin toivon kovasti, ettei se onnistuisi.

Ihan sekavaa tekstiä tulee täältä. Heh. Näkee, ettei ajatukset pysy nyt oikein kasassa :whistle:

Angela, mulla oli ongelma lyhyen luteaalivaiheen kanssa. Siks lääkäri epäili että normaalioloissa vaikka hedelmöitys tapahtuisi, ongelma on kiinnittymisessä. Siks kai pitää jatkaa Lugeja ja varmistaa. Mäkin ihmettelin aikaista veritestiä mutta kai se siellä näkyy jos on näkyäkseen. Täytyy vielä tarkistaa että onko se nyt sitten ihan varma että se siellä näkyy.
Esikoinen näkyi testissä tosi tosi myöhään..

Mullakin lämmöt korkealla ja kaikki mahd. raskausoireet mutta ne on myös Lugejen sivuvaikutusta. Annos on 800mg/vrk joten se on aika suuri..

Jospa minäkin sekaannun tähän pinoon jälleen. Takana 2xIVF joista negat eikä pakkaseen mitään, nyt ekan kerran ICSI ja pp 6 menossa, 2 alkiota siirrettiin 23.1. Pari päivää ollut menkkamaisia nippailuja alavatsassa ja munasarjoissa. Ei ole mieli kovin korkealla. Toisaalta olen lukenut että voi olla menkkaoireita vaikka olisikin plussaa kuitenkin. Argh. Tää on niiiiin piiinaaaa.... |O

Peukutuksia muillekin piinailijoille. Tää on niin tätä.

Mahtuuko mukaan? Täällä tuntuu olevan vilkasta ja asiallista keskustelua ja monet ihan samassa tilanteessa!
Takana on 1 IVF, nega ja pakkaseen ei mitään. Nyt joulu-tammikuussa pitkä kierros, jonka päätteeksi ICSI, 2 alkiota siirrettiin 22.1. Eli pp7 menossa... vielä reilu viikko testauspäivään!

Hope79, melkeinpä samailla hoitohistorialla mennään ja nyt samoilla piinapäivilläkin! Tsemppiä!!

...kuten kaikille muillekin! +++

Sannuli, onnea onnistuneesta siirrosta!
Pakastettiinko teidän huurunenät yksitellen vai pareittain vai miten?

Jozefina, minullekin lääkäri ja hoitajat puhuivat todella positiiviseen sävyyn hoidon onnistumisesta. Ehkä he sillä tavalla yrittävät lievittää jännitystä. Ja kyllähän tässä täytyykin yrittää uskoa, että kaikki menee lopulta hyvin.

Hope ja Raitanen, tervetuloa porukkaan jännäilemään =)

Minulla oli viime yönä tosi kipeä maha. Minullehan määrättiin täyttä lepoa ainakin sunnuntaihin saakka, sillä munasarjat oli vielä niin turvoksissa. Siihen ei varmasti auttanut se, että eilen siirron vuoksi jouduin matkustamaan suuntaansa pari tuntia ja olemaan muutenkin liikkeellä. Luulen, että Luget myös aiheuttavat osan vatsakivusta. Kun olen kipeänä, niin tietenkin olen myös huolissani, että pysyykö alkio nyt tämän takia kyydissä. Tänä aamuna tuli ihan hieman ruskehtavaa vuotoakin... äh... täytyy yrittää ajatella jotain muuta, sillä mitään tässä ei voi itse tehdä, paitsi levätä ja juoda paljon nestettä.

Hope, no nyt tänään on tuntunut sellaisia menkkamaisia kipuja, se on vetänyt mielen vähän matalaksi :( Aiemmin nipisteli alavatsaa, eilen vielä oikein sillain kouraisevalla tavalla. Näistä kun ei tiedä, johtuuko Lugeista, menkoista vai kiinnittymisestä vai mistä. Olo on muuten ollut maanantaista lähtien suht normaali, mulla oli punktion jälkeen alavatsa kyl tosi turvoksissa ja kipeekin. Mites sulla?

Hope ja Raitanen tervetuloa, lisäsin teidät tuonne listalle.

millis1981 toivotaan että ne menkat sieltä alkaisivat.

).( Tänään kävin ekassa ultrassa. Olin vähän pettynyt kun rakkuloita oli vaan 5 +yksi pieni. Lääkäri oli kyllä toiveikas että niitä voi vielä tulla lisää mutta itse en usko että uusista olisi mitään iloa. Ekassa hoidossakin kypsiä soluja saatiin 6 ja juuri ekassa ultrassa näkyi 6 rakkulaa. No, onhan se 5 paremmin kuin ei mitään... lauantaina seuraava ultra ja maanantaina vielä yksi ultra jossa varmistetaan punktiopäivä joka kyllä on todennäköisesti keskiviikkona.

hope ja raitanen: MOI! :wave:

Dream73 älä vielä heitä pyyhettä kehään.... ja tosiaan 5 on kuitenkin jo jonkinlainen tulos, tiedän kyllä pettymyksen tunteen, kun mekin 5 saatiin...

josefina nauti vaan lääkärin onnen toivotuksista, ei tässä koskaan oo uskoa ja toivoa liikaa... meilläkin edelliskerralla hoitaja toivotti ihan halaten onnea, tuntui hyvältä. nyt lääkäri sanoi hyvin painokkaasti, että "nyt hyvät mahdollisuudet, mutta jos ei tuuria ole, niin sitten se kolmas hoito keretäänkin tänä keväänä ihan hyvin... kyllähän te vielä lähdette hoitoon?" kun vastasin että näin ajateltiin, sanoi että HYVÄ!

Tirlittan yritä jaksaa olla murehtimatta, itse ainakin uskon siihen, että nyt ne pienet on maailman turvallisimmassa paikassa ja jos tarkoitettu on, ne kyllä pysyy mukana.

oma: vointi ollu ihan normaali, iltaisin palelee, mutta lääkkeet tehneet sitä aiemminkin. Miehen kanssa typerää kinastelua siitä, minkä verran saan liikkua ja miten paljon pitää syödä.... :headwall: kyllä ymmärrän että hän huolehtii...mutta kyllä minä nyt itseni tunnen ja otan nyt rauhallisemmin kun normaalisti ja koitan syödäkin vähän enemmän.... lähinnä just suklaata ja jätskiä tässä parhaillaankin :p mut mie koitan aatella jotenkin niin, että ei raskaus ole sairaus ja en mie nyt tän siirron takia voi mitään radikaaleja muutoksia tehdä arkeeni... johan siitä tulee stressiä elimistöön ja päähän....

nyt lähen nukkumaan... toivottavasti parempi yö kun edellinen, en juuri nukkunu.... vanhat unihäiriöt nostaa taas päätään.... kävin muuten hoitotauolla akupunktiossa, se vähän auttoi. myös unilääkkeet hätävarana tuolla kaapissa on auttaneet =) mut nyt en tietenkään niitä syö.

soja pp2 (+nuppi&nappi)

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 11 FELICITAS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 8

Raitanen: ICSI, siirto 22.1, pp 8

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 7 FELICITAS

Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 7

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 4

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 3 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto ?, lyhytkaava pp 2 VÄESTÖLIITTO
Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 2

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 2 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 2 VÄESTÖLIITTO

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp--FELICITAS

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto ? pp---Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76:

Kiitos listaan lisäyksestä.

Täällä tunnit matelee, taas yhdestä yöstä selvitty ilman vuotoa. Kummallisesti repii kohdun/munasarjojen aluetta, ihan kuin olisin käyny kuntosalilla. (Ai mää vai :LOL: ) Juilintaa on, mutta se on vähän pehmämpää, kuitenkin on pelko takapuolessa että tätsky tulee. Rinnat on hurjan kipeät, ei vatsallaan nukkumisesta tule oikein mitään.

soja: Mulla myös menny unirytmi ihan sekaisin, valvottaa vaan.

Muutkin siirrossa olleet, oletteko ottaneet iisimmin alkioitten takia? Harrastatteko liikuntaa samalla lailla kuin ennenkin?

Hope: Mä olen vaan kävellyt siirron jälkeen. En ole yhtään jumpannut. On ollut niin huono olo ja aattelin että pidän tauon ettei sitten mieti jos on nega että urheilemalla revin sen irti sieltä..

Oma: testissä käyty, klo 16 saa tuloksen, eipä onneks jännitä paljoa...

Jozefina, sinulla on tänään tosi jännittävä päivä =) Pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä!!

Minulle sanottiin klinikalla, että siirron jälkeisenä kahtena viikkona kannattaa jättää tekemättä kaikki sellainen liikunta yms., jonka tekeminen arveluttaa. Eipähän sitten tarvitsisi jälkeenpäin harmitella tekemisiään, jos ei tärppää.

Heipähei täältäkin!

Täälläkin selvitty yksi yö lisää ilman vuotoa =) Tänään alkaisi normaalisti menkat, joten vähän jännitin etukäteen tätä päivää, mutta mitään vuotoa ei ole.

Olotila on ihan jees! Samat "oireet" jatkuu edelleen, eli palelta, nenä tukossa, menkkamaisia tuntemuksia. Eilisestä lähtien rinnat hiukan ehkä kipeät tai kuvittelen vaan ;) Ja nälkä on koko ajan ja tekee mieli herkutella. Ja olen olevinaan vielä laihiksellakin :ashamed:

Mä en harrasta säännöllisesti mitään kävelylenkkejä kummempaa liikuntaa, joten en ole jättänyt mitään urheiluharrastuksia pois. Esikoista nostellessa olen aina vähän katsonut, että nostan niin, ettei mahaan satu. Muuten ihan normaalia elämää olen elänyt, paitsi jättänyt ne ruoka-aineet pois ruokavaliosta, joita ei raskaana saa syödä.

Tulehan Jozefina sitten heti ilmoittamaan verikokeen tulos? Maltoitko olla tekemättä kotitestiä?

Tervetuloa mukaan Cat33.

Kohta koittaa viikonloppu ja jospa saisi vähän painettua nämä piinailuasiat taka-alalle, joopa joo =)

NPG
Heipä hei!

Tervetuloa uudet tulokkaat!

Ja piinailijat, teitähän on ihan hurjan paljon!!! :) Toivon mukaan mäkin pääsen huomenna mukaan piinaileen.

).( Olin eilen punktiossa. Sattu enemmän kun viime kerralla ja otinkin vähä ekstramorfiinia kesken toimenpiteen kun alko sattua sen verran. Saaliina 5 munasolua, joka on siis yli tuplasti enemmän kuin viime kerralla. =) Tosin mun odotukset oli vielä vähä korkeammalla kun viime ultrassa näkyi kuitenkin 10 follia. Mutta mutta...eiköhän me näilläkin pärjätä! Tänään sit odotellaan soittoa ja saadaan tietää montako munasolua on hedelmöittyny. Jännittää ihan sikana... Mies on tosi positiivinen tän toisen yrityksen suhteen, mä yritän myös olla. Mutta pelottaa silti jos piinailuun saakka päästään, sillä viimeks menkat alko päivää ennen testauspäivää ja tällä kerralla se päivä sattuu olemaan 13.perjantai... Mut toisaalta testipäivä ystävänpäivänä lupailee muuta!

Eli huomenna pitäis mennä hakemaan yks kyytiläinen mukaan, jos kaikki menee hyvin.

Palailemisiin!

ompas täälä tapahtunut paljon muutamien päivien aikana kun ei ole päässyt käymään :)

pettyneille halauksia ja voimia paljon! :hug:

Jozefina: toivotaan että tulis jo toivottu + :flower: pidän peukut ja varpaatkin pystyssä, enää tunti niin saat tietää... jännitys on varmasti mitä korkeimmillaan!

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

omaa napaa sen verran, et maanantaina tehtiin punktio, mikä men hyvin, ei pahempia kipuja edes sen jälkeen!eilen sitten matkaan laitettiin yksi 8-soluinen kaveri, minkä toivon nyt tarrautuvan kiinni ja jatkavan jakautumista =) =) pakkaseen saatiin 4!
nyt on ollut alavatsa tosi kipeä, melkeen aivan kosketusarka, mut veden juonti on hiukan helpottanut!soitin tänään felicitakseen ja käskivät ottaa rennosti... mut jos tulee kipeemmäksi niin sitten huonompi juttu!munasarjat oli edelleen niin turvonneet et kai se johtuu siitä kun eilen kuitenkin taas kronklattiin.... onko teilä muilla ollut kipuja alkionsiiron jälkeen?

Oli veritesti siis.
Pakko myöntää että tein aamulla normaalin pissatestin ja kun se näytti heikon heikkoa haamua niin uskalsin jo olla toiveikas...
Huh, että helpotti kun loppui tämä kahden viikon jännäys.

Onnea ja tsemppiä kaikille matkaan. Minä odottelen nyt seuraavaa etappia ja toivon että kaveri pysyy kyydissä ..

Yhteistyössä