~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

NPG
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~[/b][/u]

Tiinuli81: 2 IVF, punktio ?, siirto?, lyhytkaava, pp -- TAYS

Jena: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- FELICITAS

Angela: 3.IVF, punktio vk.4, siirto vk.4, pp

Sannuli-81: 1 IVF, punktio vk.5, siirto ?, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

mm-72: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto?, lyhytkaava pp-- TAYS

Susy: 1. ICSI, punktio?, siirto? pp

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

karatin: 2 IVF, punktio ?, siirto? pp--

NPG: 2 ICSI, punktio vk.5, siirto ? pitkä kaava pp-Tukholma

Soja: 2.IVF, 1 PAS, punktio?, siirto?, pp PKKS

Meea: IVF, punktio?, siirto?, pitkä kaava pp FELICITAS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio ?, siirto ? pp VÄESTÖLIITTO

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp OYS

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kävin tänään ultrassa ja eipä ole juuri kasvua tapahtunut. Nyt lisättiin annosta 225:stä 300:an. Tiistaina ultrataan uudestaan. Punktion ajankohtaa katsotaan taas tiistaina, tällä hetkellä perjantai on paras veikkaus. 12 päivää pistelyä takana, ainakin 3 vielä edessä.

Tervehdys kaikille!
Ilmoittautuisin uutena mukaan joukkoonne.

Meillä yritystä alkaen 07/07. Tutkimukset aloitettiin vähitellen keväällä-08 julkisella puolella. Lapsettomuuden syynä on miehen siemennesteen laatu. Ei jaksettu enää odotella julkisen hidasta toimintaa, joten torstaina oli ensikäynti Väestöliitossa (Oulussa) ja se sattui juuri oikeana kiertopäivänä ja samantien lähti käyntiin ICSI lyhyellä kaavalla. Nyt olen piikitellyt Puregonia (annoksella 200) kahtena iltana. Tiistaina olisi ensimmäinen ultra.

Lueskelin tuossa kaikki tämän pinon viestit ja on tosi mielenkiintoista jakaa kokemuksia teidän muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun tämä on niin uutta ja jännittävää. Aiemmin olen kirjoitellut vauvakuume-puolella kolmekymppisten ensikertalaisten pinossa.
Susy, ainakin sinun kanssa taidan olla ihan samassa tilanteessa ja samassa tahdissa piikitysten kanssa :)
Kaikille tsemppiä tähän hoitokiertoon!

Tirlittan tervetuloa =) (vaikka siis toisaalta hassua toivottaa ketään tervetulleeksi tällaiseen pinoon, parashan olis, kun saatas kaikki vaan hengata tuolla odottajissa :) Mutta kiva saada tänne uusia jännääjiä mukaan!)
).( mulla on vasta tänään olo parantunut keskiviikon punktiosta... Mulla oli maha aikas turvoksissa ja tuo vas.munasarjan kohta oli ihan kosketusarka (se puudutehan ei siis auttanut täysin tonne vasemmalle, siks kivut). Olin jo aika huolissani mut ehkä mä nyt oon kunnossa taas :)
Maanantaina sit klo 13 siirto... mutta siis eihän se VOI tärpätä näin iisisti, kyllä siihen ainakin jokunen pakkasalkion siirto taas tarvitaan :headwall: Yritän tässä vaan olla innostumatta liikaa :D

Kristiina, sinullahan on jännät paikat! Joko kuulit väliaikatietoja, että miten hedelmöittyminen on onnistunut? Kovasti onnea siirtoon. Ja älä suotta ajattele, että ei VOISI tärpätä, sillä pitäähän sitä olla innostunut ja toiveikas :) Murehtia ehtii myöhemminkin, jos siihen tulee tarvetta.

Heippa.
Täällä eilen aloitettiin pistelemään Menopur 150 IU.. Onkos muilla tullut mahakipua pistelystä. Minulla meinaa olla vähän mahakipeä nyt, voi kyllä johtua menkoistakin. Jänskättää kyllä miten ne tuolla annoksella kasvaa ja miten monta niitä on. No keskiviikkona on jo paljon viisaampi. Aika monen kanssa mennään samoissa vaiheissa. =) Mukava lukea muiden kokemuksia ja kuulumisia =)

Tsempiä kaikille.

Tirlittan ei saatu väliaikatietoja hedelmöittymiseen liittyen... oli vaan puhe, että soittavat, jos ei yksikään hedelmöity (piinaavaa tollanen tietojen pihtaaminen!).
Ja kuulema taysissa tekevät sit kyselemättä suoraan icsin, jos näyttää, ettei solut tajua ittekseen alkaa hedelmöittyä. Eli maanantaina oon aika paljon viisaampi :) Hohhoijaa, alle vuorokausi enää...

Sannuli kyllä mulla oli pistelyjen aikaan "perinteisiä" menkkakipuja, mulla nuo kivut yleensäkin on enemmän selän puolella vaan. Ei itse sen lääkkeen kyllä kuuluis kipuja aiheuttaa, toivottavasti on kyse sullakin vaan menkkakivuista!

Kovasti tsemppiä kaikille!!

Kristiina ihana kuulla et sulla asiat noin hienosti :) onnea kovasti siirtoon!

Onko teillä muilla ollut munasarjoissa sellasta painontunnetta, kun munasoluja on kasvateltu?itsellä tuntuu tosi paljon, vähän samanlaiselta kun olisi kysta :( mut eihän kystia ainakaan pitäs tulla kun on toi synarela käytössä?huolehdin varmaan ihan turhaan!huomenna on kuitenkin UÄ niin eiköhän siinä jotain selviä!

Meea, ainakin mulla on ollut painontunnetta munasarjoissa piikityksen aloittamista seuraavasta päivästä alkaen. Lisäksi oli järkyttävä päänsärky kaksi ensimmäistä päivää, mutta se on onneksi jo mennyt ohi.

Tirlittan, meillä on tosiaan melkoisen samanlainen tilanne - yrityksen aloittaminen ja lapsettomuuden syykin täsmäävät.

Tänään oli siis eka ultra, ja folleja oli lähtenyt kehittymään 10 + 6, eli ihan suht ok määrä kai. Kaikki ei varmaankaan kehity riittävän isoiksi, joten toivotaan että saadaan tarpeeksi. Keskiviikkona taas ultrataan ja päätetään punktiopäivä (luultavasti ensi maanantai, mutta voi olla jo perjantaina). Aloitan tänään illalla myös Orgalutran-piikit, sillä limakalvo oli kasvanut jo 9mm paksuiseksi, jonka käsitin olevan siis hyvä asia. Osaako joku valaista tätä tarkemmin?

Mukavaa viikkoa kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja NPG:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~[/b][/u]

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto 19.1, lyhytkaava pp-- TAYS

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Päivitin tota omalta osaltani, en vaan keksinyt mitä tohon pp-kohtaan pitäis laittaa :)
Mutta siis tänään kävin nappaamassa `Sallin`kyytiin, viittä yli pääsin toimenpidehuoneeseen ja varttia yli olin jo parkkipaikalla :D Mulla oli ollut 8 kypsää munasolua, joista 7 oli hedelmöittynyt, yksi siis siirrettiin. Jokunen oli vielä varhaisessa plastokysta-vaiheessa ja niitä seurataan tämä päivä, sitten saan kuulla lopullisen pakastettujen alkioiden määrän.
Onko mulla tänään piinapäivä 1 vai vasta huomenna? (Tooosi oleellista tietoa :) ) Testata pitäis kai sit 26.1... mulla meni taas puolet ohjeista ohi :D
Huh, on tää jännää!
Nyt ei muuta kun taustalle piinailemaan ja seuraamaan teidän muiden taivalta! :wave:
muoks. miks tähän tulee tää alleviivaus?

kristiina76 sul on tänään pp0 ja huomenna pp1 jne. testin voit tehä kun on n.pp14, joillakin voi näyttää aikaisemmin mutta suositus on 2-2,5vk. siirron jälkeen.... joten onnea piinailuun. :wave: itse vielä oottelen et menkat alkas 25.1. :kieh:

Heippa.
MIllä annoksilla te pistätte lääkettä kun kasvatatte munasoluja?
Montako munasolua on ollu kp 7 ultrassa kasvamassa. Pitääkö silloin jo erottua jotka on lähtenyt kasvamaan? Täälä keskiviikkona eka uä. Jänskättää..

Kristiina76, WAU, olipa hyvä hedelmöitystulos! Ja nyt alkaa jännäilyt, iik!
Karatin, perustetaan "pitkään piikittävät ry". Sama tilanne. nyt on viikko pistelyä takana, eikä oikein kunnon kasvua vieläkään :'( Pari 10mm ja röykkiö aavistuksen pienenmpiä, jotka näyttävät siltä, että saattaisivat lähteä kasvuun.

Minullakin taitaa punktio mennä viikolle 5 myös, maanantaina vaihvin vaihtoehto tällä hetkellä.
Aloitan hu Orgalutranit, pe taas ultra ja sit päätetään punktiosta.
Puregonia menee annoksella 200iu, maha on kipee ja muniksia jomottaa, ihme on ellei siellä ala kohta tapahtumaan!!! :kieh: ja päätäkin särkee...
:wave: paremmalla ajalla kirjoittelen seuravaksi

Kristiina, onnea sekä hienosta määrästä hedelmöittyneitä munasoluja että onnistuneesta siirrosta. Kovasti onnea tuleviin viikkoihin ja tsemppiä piinailuun.

Meea, minullakin on painontunnetta munasarjoissa. Olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. Mitäs sanoivat tänään sinulle ultrassa?

susy, hyvältä kuulostaa follien määrä! Hieno homma. Toivottavasti jatkavat kypsymistään.

Minulla on huomenna ensimmäinen ultra. Jännityksellä ja mielenkiinnolla sitä odotan :)

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto 19.1, lyhytkaava pp-- TAYS

Tirlittan-75 1. ICSI, punktio? siirto? pp VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

Heippa.
Mullakin vihdoinkin jotain kirjoitettavaa. Eli tänään katsottiin et kaikki ok. Huomenna aloitan Synarelan ja sitten helmikuun alussa Puregonin aluksi määrällä 125IU. Pienellä määrällä aloitellaan, kun mulla normistikin kuulemma jo tarpeeksi rakkuloita. Ettei tuu liikaa. :) Punktio on suunnitteilla viikolle 8. Aluksi oli puhetta, että tehtäisiin ICSI, mutta nyt lääkäri puhuikin et miehen huonot simppatulokset on kaiketi johtuneetkin sitten sairastelusta et tehtäisiinkin sit IVF. Mut saa nähdä sitten. Niin ja pitkällä kaavalla mennään. Hiukka jo jänskättää.

Kristiina: onnea hyvistä lukemista, nyt vaan peukut pystyyn :)

Tirlittan: molemmilla puolilla oli 7 follia, lääkärin mukaan ihanteelliset lukemat, itse odotin et niitä ois enemmän, mut eiköhän nuo riitä!kaikki oli niin kuin tässä vaiheessa kuuluukin, 22 pvä uudelleen Uä:neen ja silloin selviää keräyspvä, mut sanoi et se on mitä todennäköisemmin maanantai tai tiistai :)viikko vielä!!!!

Susy, kohdun limakalvon on "valmis" kiinnittymistä varten sen ollessa n. 10 mm, siksi on hyvä asia, että se on paksu. Itse en ole koskaan tajunnut, että Orgalutranin piikityksen aloitus on yhteydessä limakalvon paksuuteen, olen luullut, että se yleensä aloitetaan kuudennen pistospäivän aikoihin.

Sannuli nuo hormonimäärät ovat niin yksilöllisiä, samoin kuin se follien kehittyminen, joten niissä on varmasti hurjan isoja eroja (tyyliin Menopurissa 150 iu-300 iu ovat ihan normaalimääriä, samoin Puregonissa 125-300 jne). Toisilla follit lähtevät kasvamaan nopeammin ja selviää 10-11 päivän piikityksellä, jotkut taas saattavat joutua piikittämään 3 viikkoa. Kaikki pienimmät follit eivät lähde kasvamaan, tai eivät ennätä mukaan isompien tahtiin. Myös niistä alkupäivien isommista ainakin itselläni on osa "hävinnyt".
Meea ja Tirlittan, kyllä tuo paineentunne ihan kuuluu asiaan. Onhan se ihan luonnollista, että jos siellä yleensä kasvaa 1 rakkula ja nyt onkin useita isoksi kasvavia, että se jotain painetta aiheuttaa. Itse ainakin huolehdin, että jos painetta ei tunnu, pelkään ettei siellä mitään tapahdukaan.

mm-72 Jep jep, Pitkään piikittävien jäsenhakemus täytetty =) Noh, toivotaan, että mulle huominen ultra toisi tiedon tapahtuneesta kasvusta ja piikityksen loppumisesta.

Mielialat menee täällä vuoristorataa. Pelottaa välillä niin, että jos tällä piikityksellä ei olekaan mitään vaikutusta, jos follit eivät vain kasva (niiden kuihtuminenkin on kuulema mahdollista). Sisareni katsoi tänään kun piikitin ja kysyi, että mitä jos ei kasvakaan, että onko se sitten mahdollista vierailla munasoluilla. Heitti ihan puolihuolimattomasti, että hän voi teille luovuttaa. Ajatus oli mielestäni kaunis, vaikka emme ole sellaista vaihtoehtoa vielä miettineetkään.

Karatin: niin vähän ajattelinkin, mut tuli vaan mieleen kun olen kärsinyt munasarjakystista niin automaattisesti havahduin ettei taas vaan niitä!Lääkäri tosiaan sanoi et on norm. ja käski olla huolehtimatta jos tunne yht'äkkiä loppuu, johtuu kuulemma siitä kun follit kasvaa isommaksi niin sitä tunnetta ei enää tunne!

Hei,
Änkeän tänne jakamaan tunteita.. Olin alkionsiirrossa eilen. Kyseessä oli pitkän kaavan IVF joka päätyikin ICSI:in. Onneksi, koska 14 munasolusta saatiin vain yksi alkio. Olin hieman pettynyt, kaikki se vaiva ja vain yksi alkio!
Nyt jännittää.. Täällä on kohtalotovereita samassa vaiheessa, nyt kysynkin tunsitteko alkion kiinnittymisen? Eikös sen pitäisi kiinnittyä parin päivän jälkeen siirrosta?
Kristiina 76 mulle määrättiin veriko 12 päivän päähän, eli ei tarvitse itse mitään testata. Se vasta sitten onkin kauhea päivä.miten uskallan soittaa ja kysyä tuloksen..

Kiitos, Karatin vastauksestasi. Mun piti aloittaa Orgalutran jo nyt viidentenä pistospäivänä, ja jotenkin ymmärsin että se aikaistaminen liittyi tuohon limakalvon paksuuteen. Hyvin on mahdollista, että yhdistelin vain asioita väärin. Ultran teki eri lääkäri kuin normaalisti meillä on, enkä oikein osannut kysyä kaikkea epäselvää.

Sannuli, mun piikitysannos on 150 IU Puregonia. Annos pidettiin samana ekan ultrankin jälkeen (kp 6), kun ilmeisesti follien kasvu oli ihan ok.

Kristiinalle ja Josefinalle onnea alkion kiinnittymiseen!

Heippa!

Punktio takana ja nyt toivutaan. Punktio oli ihan helppo, kuten aina ovat olleet, mahaa jomottaa kylläkin ja on turvoksissa ja vaikka kuinka kittaan nestettä, ei vessassa tarvitse juosta. Minulle erikseen monta kertaa mainittiin nesteen nauttimisesta, koska munarakkuloita saatiin 22 kpl. Koskaan ei vielä näin montaa ole saatu, mutta toisaalta tuskin läheskään kaikki olivat vielä kypsiä. Se selviää sitten torstaina, jolloin on alkionsiirto. Huomenna aamusta alkaa luget.

NPG
Susy: mun käsittääkseni limakalvon tulee olla ainakin 10mm jotta siihen voi munasolu kiinnittyä. Mulla oli tänään ekassa ultrassa (5.piikkipäivä) myös 9mm. Mut mä en kyllä ala ottaa mitään lisää tässä vaiheessa, vasta siirron jälkeen alan ottaa sellasia vaginaaliruiskia. (?) Taitaa olla vähä eri lääkkeitä joita ei ehkä voi ihan keskenään vertailla.

Josefina ja Kristiina: Jaksamista piinailuun ja myötäisiä tuulia! :wave:

Karatin: Mites sun ultra meni? Toivon mukaan munikset ois kasvanu. Mä olin eilen ultrassa ja mulla oli 5 vas. puolella ja vaan yks oikealla puolella. :'( Ja ne vasemmalla puolellakin olivat suht pieniä joten mun annostusta(gonal-f) lisättiin 300IU. Perjantaina seuraava ultra. Mä aloin vasta eilen illalla ekan kerran tunteen jotain tunnetta munasarjoissa, joten toivon mukaan isommalla annoksella on tehoa.

Sannulille onnea ultraan!

Näyttää siltä että aika monella on punktio viikolla 5. Jännät paikat! Toivon mukaan kaikki pääsee piinaileen ja et pakkaseenkin jotain saadaan! Tsemppiä!

Yhteistyössä