~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~




Tiinuli81: 2 IVF, punktio ?, siirto?, lyhytkaava, pp -- TAYS

Jena: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- FELICITAS

Sannuli-81: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

mm-72: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Kristiina76: 3 IVF, punktio?, siirto?, lyhytkaava pp-- TAYS

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

karatin: 2 IVF, punktio ?, siirto? pp--

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto ? pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio ?, siirto ? pp VÄESTÖLIITTO

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp OYS








Ihmeidentekijät







Myohemmin onnistuvat

[/quote]



[/quote]

 
Heippa.
Suunnittelukäynnillä käyty tänään. ja ens kierrosta sit alkaa meillä lyhyellä kaavalla 1. ivf
Lääkkeenä menopur 150 iu ja jarrupiikit sit ja pregnyl lopuksi.
Nyt vain odotellaan et menkat alkaa. Ultras tänään ja sanoi et ovis tapahtunut ja hyvältä näyttää. Menkat alkaa varmaan viikon päästä viimeistään.Pieni kysta oli tullut mut oli puhjennut, ei kuulema oli haittaa.

Millä lääkkeillä muut lähtee matkaan?

Mulle voi lisä listaan: lyhytkaava ja väestöliitto
 
Voisin liittyä tämän pinoon vaikka en ole varma milloin meidän IVF/ICSI on. Meidän hoitotakuu meni umpeen joulukuussa julkisella puolella ja meidät siirrettiin Väestöliittoon. Odotellaan nyt sieltä soittoa,koska päästään itse asiaan. Menkat alkoi just viime viikon lopulla et toivottavasti soittavat nyt tällä viikolla. Muuten menee taas todella pitkälle tää homma. Mä en voi olla maaliskuun lopulla töistä poissa on sellainen tilanne joten sitten se menisi taas armottoman pitkälle. Välillä on tuntunut siltä, että onko tässä mitään järkeä odotella. Antaa olla vaan ja elää ilman vauvaa. Mut aina silti vaan yrittää kerätä jostain voimia tähän odotukseen. Meillä on kyllä ollut niin huonoa tuuria matkassa et huh huh. Mut toivottataan nyt et päästään helmikuussa pinktioon.
 
mulla on siirto pakastetusta joskus helmikuun alkupuolella. joten mun ei tarvi pistellä. montako kertaa saa yrittää julkisella puolella? koskeeko se täyttä hoitoa siis pistelyt yms. vai otetaanko mukaan myös pakastesiirrot? mulla ois 6 pakkasessa. hoitaja sano et voin siis yrittää periaatteessa 6 kertaa.
 
Terve ja hyvää tätä vuotta -vauvavuotta, eikö ;)
Kolmisin sen Kelan korvauksen saa kolmeen ivf/imf/icsi-hoitoon ja pakkasalkion siirtoja ei siis lasketa hoidoiksi (ne on oheistuotteita :) ). (Mä en ole varma, voiko sit esim. neljänteen inf:nkin saada Kelalta jotain takasin, ehkä se on tapauskohtaista..? Jotenkin noin vaan ymmärsin, kun luin asiasta.)
Meillä siis nyt viimenen yhteiskunnan tukema hoito menossa, ei mitään paineita siis... Aiemmat 2 ivf (ja 2 pas ja niitä ennen 3 inssiä ) tehtiin yksityisellä, nyt haluttiin ihan taloudellisista syistä julkiselle, mä oon 2,5 v:n kanssa kotona kotihoidon tuella (+kuntalisä ).
Mä piikitän nyt Gonalia annoksella 300 IU, en oo ennen noin kovalla määrällä piikittänytkään... Maha alkaa olla aika kirjava mustelmista :) Ultra on perjantaina, saa nähdä onko munarakkuloita tullut.
Taysissä on siirrytty nykysin kuulema pidempään viljelyyn eli viljellään 5 vrk ja alkio siirretään sit plastokystavaiheessa. Avalla taidettiin viljellä vaan päivä-pari ja sit siirrettiin. Samoin pakastuksessa Taysissa on jokin kehittyneempi keino käytössä, sillä pitäisi alkioiden kestää paremmin pakastusta. Että ihan hyvältä kuulostaa :) Toisaalta niin moni asia voi mennä pieleenkin, että turha tässä on mitään alkaa hehkuttaa... Ollaan silleen varovaisen optimistisia :)
Kiva, kun on piikitys- ja myöhemmin piinailuseuraa!
 
millis1981 Kiva kun tulit tänne pinoon mukaan :heart: lisään sut listalle. ootko soitellut väestöliittoon ja kysynyt koska vois aikaa odotella tulevan?

Kristiina76 Toivotaan että ultrassa saat hyviä uutisia....

 
Tiinuli En ole vielä soittanut. Ajattelin odottaa vielä pari päivää. Silloin kun Naikkarilta soitettiin 15.12 et siirrytään sinne niin se meidän lääkäri sanoi että parin viikon päästä tulee Väestöliitosta soitto mulle ja puhelimitse sovitaan aika yms asioita. Sanoi vaan et joulu saattaa sotkea tuota hieman. Joten sen vuoksi oon vielä odotellut tässä. Missäs vaiheessa teillä on?
 
Nopeasti tässä töiden lomassa tulen päivittämään tietojani...
pelkään, että olen ryssinyt tän ivf-aloituksen omalla stressaamisellani. kp1 nimittäin antaa odotuttaa itseään! 4 päivää sitten laitoin viimeisen lugen ja vuodosta ei ole merkkiäkään |O
Alamahaa on kyllä juilinut kolmatta päivää, mutta siinäpä se. Ehkä se sitten kestää tavallista kauemmin tällä kertaa. Ärsyttävää!

Suunnitelmat on nimittäin selvät. Kp 2 alkaa puregon 175iu. Kaavana lyhyt ja hoitopaikkana väestöliitto.
Kiinostaisi kovasti tietää millä annoksella olette esim. puregonia pistelleet ja miten pitkään ennen punktiota??Mulla menee varmaan lähemmäksi kp 20 ennenkuin munikset on kypsiä. lääkärilläkin oli tämmöinen ennakkoaavistus. Inssiä kun yritettiin, pistelin 14 vuorokautta...

Pahin jännitys on onnksi väistynyt, nyt on ehkä vaan semmoinen asenne että pakko tää on vaan kokeilla ja viedä loppuun. Vuosi sitten en olisi mistään hinnasta suostunut tähän hoitoon!
Vertaistuen toivossa, palaillaan :wave:
 
Heiphei...uusi ilmoittautuu :wave:

Meillä ensimmäinen ivf alkoi tänään nenäsumutteella elikkäs tarkottaakos se nyt sitten sitä pidemmän kaavan mukaan touhuilua. Suprecuria kumpaakin sieraimeen 4 kertaa päivässä ja voin kertoa että kolmen sumutuksen perusteella ko. lääke aiheuttaa mulle aivan kamalan olon 2 tunniksi. Gonalia hain apteekista 900 iu ja 300 iu pakkauksia. Punktio on suuniteltu viikon 6 alkuun ja siirto saman viikon loppuun. Hoidoissa ollaan Oys:ssa.

Diagnoosina meillä selittämätön lapsettomuus. Yritys aloitettu 8/06. Kaksi tuloksetonta inseminaatiota pohjalla.

Kertoisittekos kokeneemmat ja viisaammat mulle, mitä eroa Puregonilla ja Gonal-f:llä on.
 
Sarah85 Tervetuloa mukaan :flower: nenäsumutteet kuuluvat tosiaan pitkään kaavaan. Sitä en osaa sanoa mitä eroa on Puregonilla ja Gonal-f:llä....samaan tarkoitukseen sitä kuitenkin käytetään =)

mm-72 Mulla oli pitkäkaava viimeksi ja pistelin annostuksella IUI 100, joka oli mulle jo liikaa ja silti munikset eivät edes kasvaneet kypsiksi asti, pistelin 16 päivää kunnes keskeytettiin koko IVF koska muniksi monia kymmeniä ja olivat jotain 10-15mm vain.

millis1981 Meillä tää toinen IVF- lähtee käyntiin sunnittelkäynnillä 19.1 jolloin aloitan primolutit kymmeneksi päiväksi ja sitten kp 2 alan pisteleen Puregonia. Annosta ei vielä tiedetä kun mun kohdalla annoksen valinta on niin hankalaa... :ashamed:

 
Huh heijaa, täällä nyt siis MenoPuria annoksena 225 iu. Päätä alkoi särkeä nopeasti ekan pistoksen jälkeen, voi toki olla että on flunssakin iskemässä, tosin ei muuten yhtään flunssainen olo. Olo siis kaikkineen tosi kurja ja itkuinen, 3 pistosta takana. Aikaisemmalla kerralla Puregonilla ei ollut mitään sivuvaikutuksia (ei tosin tehoakaan). Huomenna ultra.

mm-72, minä pistin Puregonia annoksella 150 iu kp 2-9 ja 200 iu kp 10-12 (alkuperäinen suunnitelma oli pistämistä kp 11 saakka). Mutta ovat varmasti niin yksilöllisiä nuo määrät ja aika mikä tarvitaan rakkuloiden kypsyttelemiseen. (Tuo ei siis minulla tehonnut, siksi vaihdettiin.)
 
Tänään soitti sitten lääkäri Väestöliitosta. :) Ihanaa. 19.1 mennään käymään siellä. Saan reseptit ja systeemit. Viikolla 8 on sitten punktio jos ei tuu ongelmia matkaan. Niin ja meille tehdään tuo ICSI. Näin oli kuulemma jo päätetty aiempien tietojen perusteella. Onpas jotain mitä odotella nyt.
 
Eipä ole kovin toiveikas olo ultran jälkeen. 8 pientä rakkulaa siellä näkyi kasvamassa. Viimeksi tässä vaiheessa oli yli 10, ja lopuksi sitten vain 4. Nyt siis pelkään, että käykö kuten edellisellä kerrallakin, että rakkulat sen kuin vähenevät. No, maanantaina taas ultra, sittenpä sitä ollaan varmaan vähän viisaampia.
 
Tervehdys tämänkin ketjun ihimisille!
1 IVF hoito oli lokakuussa, nyt tammikuun lopulla sit PAS. Tänään alkoi menkat ja Zumenonien popsimiset. 20.1. on sit ultra, missä selviää PAS-päivä. Meillä pakkasessa 2 top-alkiota. Niistä 1 sulatetaan ja siirretään. Toivottavsti siis päästään siirtoon asti!Valaiskaahan minua, että mikä virka noilla Zumenoneilla on? Eli miks niitä syödään??? Niin ja hoidossa käymme Taysissa.

Plussatuulia kaikille =)
 
Ei vieläkään vuoda! Ajattelin että nyt olisi jo kp 2. Varasin kuitenkin ultraan ajan viikon päähän. Nyt vkl on PAKKO alkaa menkat. Tällainen stressaaja mä sitten olen. Kaikki menee pieleen! :kieh:
Mutta oikeesti mun maha-ja selkäsärky vain pahenee, joten se ei voi olla enää monesta päivästä kiinni...

Pidetään Karatin peukut tanassa seuraavaan ultraan! Eihan sitä ekan ultran perusteella vielä voi sanoa mikä on lopputulos :hug:
Mites Kristina76 ultrat??
Tiinuli81, joo, tää pco vaikeuttaa kaikkea.... :snotty:

Kertokaa kokeneemmat konkarit, onko se punktio ihan kammottava???
 
mm-72 jos välttämättä tahot tietää niin loka-marraskuun pinkassa löytyy kokemuksia punktiosta . osalla ei tunnu miltään, mutta itse en kuulunut siihen onnelliseen joukkoon.... en viiti pelotella tässä joten käy lukeen jos tahot. onnex suurimmalla osalla oli positiivisia kokemuksia. itse odotan siirtoa helmikuun alkuun.... jännittää taas koska ollaan jo niin lähellä...
 
Moro,
ulrattu on ja 13 munista löytyi eli mulle ihan hyvä saalis :) Yhteensä 1800IU:ta Gonalia tuohon tarvittiin ja vielä 3x225IU määärättiin lisää, lisäks tänään alkaa kolmen päivän jarrupiikitys (Orgalutran) ja ens ma ultrataan uudelleen. Punktio mahdollisesti ke tai to, pitkä viljely (5vrk) ja siirto sit seuraavan viikon alkuun. Ihan jees :)
Anteeksi omanapaisuus :ashamed: Pitää paremmalla ajalla lukea teidän muidenkin edesottamuksia :wave:
 
heippa =)
mä voisin kans ilmottautua mukaan!meille ois suunniteltu IVF tammikuun vikalle viikolle jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu!primolutit oon syöny ja sumut nyt käytössä ja ens viikolla ensimmäinen UÄ eli pitkän kaavan mukaan mennään!
Niin ja hoidoissa käymme felicitaksessa!
:flower:
 
moikka :flower:

minäkin pikana ilmottautusin mukaan, tänään kp1 ja aika ultraan varattu, tulossa siis loppukuusta 2 IVF:n 1.PAS.

kiva nähdä tuttuja :wave: ja tervetuloa uudetkin mukaan :wave:

palaan paremmalla aikaa tarkemmin, mutta jos joku päivittelee listaa laittakaa miutkin, hoitopaikka PKKS

soja
 
mm-72 oma punktioni oli erittäin positiivinen kokemus. Jännitin toimenpidettä kovasti muistellen tuskallista munatorvien aukiolotutkimusta. Jos nyt on suunnilleen tottunut gynekologisiin tutkimuksiin, niin ei punktioni paljon niistä poikennut, toki kesti kauemman. Muista, että lääkettä varmaan saa lisää pyytämällä, jos kipu tuntuu sietämättömältä. Mutta ainakin oman kokemukseni perusteella tuleva punktio ei jännitä yhtään, muuta kuin tuloksen osalta.

ON: Oma olo on melko kurja, päätä särkee edelleen ja väsyttää todella paljon. Onneksi on viikonloppu ja saa lepäillä rauhassa. Huomenna aloitan Orgalutranit.
 
n76
Tulisin mukaan tähän tammikuun ketjuun :wave: hei vaan kaikille!

eli lyhyesti mitä on tähän asti tapahtunut:
- yritystä -05 alkaen
- hoitoihin väestöliittoon, jossa 07 syksy - 08 kevät 3x inssi, ei tulosta.
- eka ICSI pitkällä kaavalla (suprecur + puregon) oys:ssa marraskuun alussa -08, tuloksena 11 kypsää munasolua joista vain yksi (!) hedelmöittyi, siirrettiin, mutta ei tulosta
- nyt uusi ICSI VL:ssa, pitkällä kaavalla (suprecur + monopur), tulin juuri punktiosta (ei sattunut, meni hyvin kuten edellinenkin), tuloksena 13 munasolua... maanantaina siirto jos kaikki menee hyvin, toivotaan että jää myös pakkaseen jokunen!

Minulla ei siis ole todettu mitään ongelmaa, miehelle siittiöitä hieman heikosti, mutta kuitenkin siimahäntiä on (vaikka hieman heikommin kuin normaalisti). Hän on syönyt clomia nyt jo yli vuoden, joka voi olla että parantaa laatua (?), toivottavasti...

Nyt sitten vain maanantaita odotellessa, oikeastaan odottelen jo kovasti huomista sillä ilmoittavat miten on lähteneet jakautumaan!

Olemme siis myös taas jonossa Oys:iin (8kk jono) joten siksi menimme uuten yritykseen väestöliittoon...

palataan asiaan ja Onnea kaikille hoitoihin!
=)
 
sannuli joko olet lääkkeet päässyt aloittamaan? Onnea matkaan :)

millis teilläkin sit alkaa tapahtua piakkoin!

karatin me mennäänkin aika lailla samaa matkaa hoidoissamme :) Mulla kans ma toinen ultra. Onko sulla vielä ollut sitä päänsärkyä? Olikohan se mainittukin sivuvaikutuksissa vai muistanko väärin..? Miten muuten oot pärjännyt ton Orgalutranin piikittämisessä? Se neula on kamalan paksu, auts! Mulla tuli komee mustelma mahaan siitä!

Lion pääsee kans kohta tositoimiin :) Vastasko kukaan tohon Zumenon-asiaan jo? Sehän on estrogeeniä eli eikös sillä paksunneta kohdun limakalvoa, jotta se alkio pääsis paremmin kiinnittymään? Näin mä oon ainakin kuvitellut ;)

mm72 tiedän tunteen, tuo vuodon alkamisen odottaminen on ärsyttävää! Joko muuten alkoi? :D

Meea ja Soja tulee sit loppukuusta perässä! (Siis ensin hoidoissa ja sit tonne odottajiin, eikö ;) )

n76 toivottavasti nyt hedelmöittyy oikeen monta munasolua! Komea saalishan niitä saatiin. Onnea maanantaille!

).( ei tässä kummempia, flunssaa pidellessä :( Alavatsakipuja mulla oli piikitysten alussa mut nyt ei oo pariin päivän tuntunut siellä miltään, onkohan hyvä vai paha? Ovisliman tyylistä limaa tulee, kuulukos se asiaan, kun superovulaatiotahan tässä on tehtykin? Hitsi, kun en muista siellä lääkärillä koskaan mitään kysellä :)

Ihan asian vierestä, mä olen ollut tosi paljon tyytyväisempi taysin palveluun kuin yksityiseen klinikkaan, jossa aiemmin oltiin! Taysissa mennään aina lääkäriltä vielä sh:n huoneeseen ja se neuvoo kaiken kädestä pitäen (kynän käytön ym), varaa tarvittavat ajat ja juttelee kaikesta ajan kanssa. Siellä yksityisellä mulle ei kukaan koskaan neuvonut mitään, jos en ite kysynyt. Mitenhän sitä aina kuvittelee, et rahalla sais parempaa hoitoa tai palvelua? Ei ainakaan tässä tapauksessa :)

Olikos täällä muuten muita pikkukakkosen toivojia? Meillä siis on 2,5v PASista plussattu mukava poikalapsi ;)
 
Kristiina76: kyllä vain =) perässä tullaan!mua on alkanu jo vähän jänskättä se keräys, mut eiköhän se ole ihan pikku juttu tämän kaiken rinnalla!
Aika jännää toimintaa ollu yksityisellä, koska me ollaan yksityisellä hoidoissa ja aina lääkärin jälkeen meidät käsketään hoitajan luokse jos on kysyttävää tai tulee uusia lääkeitä niin se opastaa käytön ja varaa meille sit ajat siinä samalla :) mut ei nähtävästi kaikissa paikoissa!!
 
Kiitos Kristiina vastauksestasi! Meillä on näköjään sama hoitopaikkakin! Ei muuta kun tsemppiä punktioon ja toivotaan, että oikein monta hedelmöittyy :) Ja mukava kuulla, että poikanne on PASin tulosta -> luo toivoa itselleni!
 

Yhteistyössä