~*~ Tammikuun Vauvat 2012 syyskuussa ~*~

MLM Minä voisin olla kiinnostunut niistä äp:n vaipoista. Laitan sulle yv:tä niin pohditaan asiaa lisää :)
Jos on muitakin jotka ei halua käyttää äp:n vaippoja niin täällä on osoite, josta voi löytyä ostaja.

Ultrakuulumisia tältä päivältä Siellä se meidän täydellinen vaavi köllötteli :heart: Ei halkioita, ei sydänvikoja, vastasi viikkoja 20+0 (tänään 19+6) ja painoarvio oli 333 g ja pituutta parikymmentä senttiä. Aika kauan joutui kätilö tutkimaan sydäntä, että sai siitä kaikki tärkeät kuvat otettua, kun äidin vatsanpeitteet oli näkyvyyden esteenä :ashamed: Toisin kuin terkka ja kätilöopiskelija maanantaina arvioivat niin istukka ei suinkaan ollut etuseinässä vaan takaseinässä. Mutta ei siis kuitenkaan synnytyksen tiellä.

Mutta hän oli niiiiiin suloinen ja ihana ja kaunis tai komea ja liikkuikin oikein tomerasti :heart: Eli sukupuoli jäi salaisuudeksi niin kuin toivottiinkin. Siinä vaiheessa kun tutkittiin jalkoja tarkemmin pistin silmät kiinni ja sanoin, että nyt on sellainen paikka, jota me ei tahdota nähdä. Kätilö totesi siihen, että ei hän mitään sellaista sieltä aio katsoakaan :D

Tällä viikolla pääsin tuttavan luumu- ja omenapuita tyhjentämään ja nyt meillä on parveke täynnä luumuja ja omenoita :) Ihanaa! Ei tarvi kantaa kaupasta hedelmiä ja saa makeanhimoon syödä muutakin kun karkkeja. Ensi viikonloppuna uusi keikka vielä sinne, jos heillä on puussa vielä kovasti ylitarjontaa. Siellä oli yksi omppupuu vielä kypsymisvaiheessa ja aivan täynnä ihania omenoita tuloillaan. JES!

Kirjoittelen huomenna lisää. Nyt täytyy lähteä ompelupöydän ääreen. Mekolle on tarvetta alle 2 viikon päästä ja se on vielä kaava-arkkina ja kangaspaloina tuolla ompelupöydällä...

Ihanaa viikonlopun alkua teille!

Anskutin ja Sylli 19+6
 
Jee, uusi pino, uudet kujeet. Uskomatonta että ollaan jo syyskuussa. :eek: tosin mun mielestä voitais skipata koko syksy. Mä niin vihaan syksyä, kun koko ajan vaan sataa ja alkaa pimenemään. Eikä ollenkaan tiedä mitä aamulla pukisi päälle. Mun puolesta sais heti tulla talvi. :D

Parin viikon päästä olisi neuvola ja silloin saisi Kela paperit. Mä niin odotan kanssa mun elämäni ensimmäistä äitiyspakkausta. Mä eilen jo nostelin vähän vaatteita hyllylle mut laatikkoon jätin vielä kaikki pinkit ja siniset. Yritetään loppuun asti säilyttää salaisuutena et kumpi n tulossa. :D tosin kaikki kaverit on vaan sanonut, et vitsi ku ollaan ärsyttäviä ku ei viititä kertoa.. buahahaha!!! :D

Mulla on tää viikko ollut jotenkin tosi raskas, keskiviikosta asti ollut tosi uupunut. Voi myös johtua siitä, että silloin oli koulussa liikuntapäivä ja tuli käveltyä ja jumpattua koko päivän... ja on muuten pari päivää ollut reidet niiin kipeenä että... mut ainakin vähän teki taas jotain hyödyllistä. :LOL:

Huomenna äitin luona käymään, kun en kuulema enää koskaan käy. Kumma kyllä että äiti on vasta nyt alkanut kunnolla pyytämään ja soittelemaan kun sai tietää meidän pikkasesta, hänen 9.stä lapsenlapsesta. :)

Nyt on ohjelmassa vaan sohvalla löhöilyä ja herkuttelua.
Jaksamisia mammat. Paremmalla puolella ollaan jo suurin osa! :)

Vuokko ja Here 21+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei,muutama kyseli tukisukista.Minä saan ne lähellä olevan yrityksen kautta joka antaa fysikaalisia hoitoja.Siellä ottivat tarkat mitat jaloista.Viime raskaudessa ostin tukisukkahousut Instrumentariumista mutta en pystynyt niitä paljon pitämään kun suonikohjut päättivät tulla myös nivustaipeeseen: /
MommysLittleMonster,tutun näkösiltä näyttivät jalkasi.Mulle on sanottu monesti että onpa pahan näkösiä mustelmia jaloissa.
Onko joku tilannut ulkomailta vaunuja?Meillä olisi edessä sisarrattaiden osto ja täällä maksavat liikaa,käytettyjäkään ei paljon ole liikkeellä.
Päänsärystä kärsiville voisin suositella Panadolzappia,kun niitä ottaa heti 2 niin yleensä auttavat.Mulla nimittäin lähes päivittäin ongelmana ja joskus menee migreeniksi jos ei kerkee lääkkeet vaikuttaa tarpeeksi nopsaan mutta tämä lääke siis mulla toiminut aika hyvin.
mima ja poju 22+5
 
Hei ja hyvää syyskuuta!

Kiitos MLM uudesta pinosta! Ihanaa miten paljon puolukoita olet saanut! Kadekade, mä en enää taivu...

Täällä huono pinolainen taas hei, käyn kyllä lukemassa kuulumiset mutta aikaa ei jotenkin ole kirjoitteluun.

inkalilla, onpa hyvä että otit itse puheeksi tuon neuvolassa. Siirtääkö ne sitten kuvauksia jos varjoainetta ei voikaan käyttää, niin kai se on pakko? Ihanaa etä pääset 4deehen :).

lilliputti, mulla on Anitan tukivyö, mutta se ei viimeksi enää kaksosia odottaessa mahtunut rv24 jälkeen. Pitänee munkin kysellä neuvolasta jotain tömäkämpää korsettia nyt :). Anitasta tykkäsin kyllä esikoista odottaessa kovasti.

Tellu Po :D

{Anskutin}, ihanalta kuulosti hedelmäpuusato, teillä on varmaan ihana piha. Siellä sopii vauvan puiden alla ensi kesänä pötkötellä päiväunia sitten :heart:

(.) Tänään oli ultra ja meille taitaa olla tulossa kaksi poikaa :heart::heart:. Että se siitä poika/tyttöolosta. Ihan mahtavaa, mutta outoa, mun sisällä siis kasvaa parit pallit, hihii. En vielä ihan anna pinkkejä vaatteita pois, neljän viikon päästä on seuraava ultra, kuullaan vielä mitä toinen lääkäri tuumii asiasta. Ultrassa kaikki oli hyvin, vastasivat viikkoja ja oli tosi tarkka lääkäri, katsoi huulet ja valtimovirtaukset ja vaikka mitä mitä aiemmin ei ole katsottu. Toinen vauva näytti peukkua "kameralle" ja toinen siellä raapi peppuaan :). Samaan kuvaan mahtui enää päät, sen verran isoja jo ovat mukulat.

Voikaa hyvin kaikki! Mukavaa kun saa kaivaa lyhdyt esiin parvekkeelle ja filtit sohvalle taas ja käpertyä sohvalle :).

-pavunvarsi 20+3
 
mima: Myö ostettiin käytettynä sisarusrattaat ja maksoin niistä huimat 80€. Ne on tosin "vain" Carenat mutta eiköhän noilla pärjätä mikäli niille käyttöä on. Ovat vielä ilmakumirenkailla! Että kyllä niitä löytyy kierrosta käytettynäkin, omani löysin Torista mutta huutis on niitä pullollaan myöskin. Joskin osa on kyllä hintavia vaikka olis miten vanhoja :O
 
Huomenta tännekin!

Mun mielestä syksy on ihanaa aikaa, siis jos ei ole kovin sateinen. Hämärä ja kynttilöiden polttelu lämpimässä - siinä on ihan omaa tunnelmaa.

Voi kun mä en millään malttais odottaa ens tiistaita ja ultraa! Nyt alkaa tuntua, että parikin päivää on ihan liikaa. Kai se sieltä tulee. Vietän täällä omaa vkonloppua kun mies on reissussa. Kummallisen hiljaista heti kotona.

Näppejä polttelee kovasti hommata jotain vauva-tavaraa, ehkä odotan vielä hetkisen, ainakin tuon ultran. Jotenkin se on ollu mulla sellainen taitekohta, että sitten voi vähän relata.

Mä olen kans katsellut huutonettiä ja erilaisia myyntipalstoja. Osa hinnoittelee vanhat tavarat hurjan kalliiksi - iso osa lähtee kohtuuhintaan tai halvalla. Luulen että korkealle hinnoittelijat joutuvat jossain vaiheessa taipumaan, kyllä ihmiset on kuitenkin aika hintatietoisia ostaessaan.

Lauantaita!
Katapultti 20+4
 
Onnea Anskutin ja pavunvarsi! :heart:

Onpas meidän pinon tuplatkin poikavoittoisia! :D

Mä sain laitettua lasten leikkihuoneen kuntoon ja samalla ostin sinne ison lipaston, jonne saan sitten vauvan vaatteet mahtumaan. Lasten vaatehuone on niin täyteen ammuttu jo kolmen lapsen vaatteista (ja kaikesta muusta sälästä, että sinne ei ole toivoakaan saada enää neljännen vaatetusta mahtumaan. Enkä sitten voinut vastustaa kiusausta vaan viikkailin säilytyksestä vaaleanpunaisen unelmat lipaston laatikoihin valmiiksi. No, en minä muuten, mutta kun tarvitsin niitä säilytyslaatikoita toisaalla... :whistle: :LOL: Nyt alkaa vissiin olemaan tyttöolo jo vähän turhankin vahva. Vaan saahan ne vaatteet sieltä sitten helposti takaisin säilytykseen tai lähinnä kai suoraan myyntiin tai keräykseen. :)


NS 22+1
 
Heippa
Raparperitaivas,olen selaillut noita myyntipalstoja ja huomannut myös että noita vierekkäin olevia sisarrattaita saa aika halvalla uutena tai käytettynä mutta peräkkäin olevia ei niinkään.Meillä siis mietinnässä peräkkäin olevat jo pelkästään tilan puutteen takia.Lisäksi olen miettinyt,antasko kuopus vauvan nukkua rauhassa jos olisivat vierekkäin,ikäeroa ei kuitenkaan tule kuin korkeintaan 1v5kk.
Sartsa,miten olet jaksellut?Varmasti aika loppu olo,toivottavasti olet saanut apua asioiden järkkäämisissä,muutenkin on jo tarpeeksi itsensä hoitamisessa ja taaperon hoitamisessa.Meillä muuten melkein samanikäiset pojat,muistelin että kirjottelit elokuisissa2010 minä olin "vain" lukutoukkana.
Minä täällä haaveilen isommasta asunnosta,alkaa seinät kaatua päälle.Kohta 5ihmistä pienessä kaksiossa.Mihin ihmeeseen mahdutan uuden tulokkaan vaatteet?
Uusia vauvantarvikkeita ei meille tartte hankkia mutta toppahaalaria täälläkin mietitään ja luultavasti 56cm,haluaisin vaan jonkin värikkäämmän kaikki tuntuvat aina oleva valkosia,beigejä tai vaaleansinisiä.Lisäksi pakko hankkia parempi pinnasänky jossa laskettava laita.Nukkumisjärjestelyt myös askarruttaa,otanko vauvan viereen ja kuopuksen toiselle puolelle pinnasänkyyn josta olen laidan laskenut ,vai???Hyviä ideoita otan mieluusti vastaan=)
mima ja poju 22+6
 
Kiitokset uudesta syyspinosta :flower:

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower:

Tänne ei kuulu kertakaikkisen mitään uutta. Vauvan villainen torkkupeitto on kyllä loppusuoralla ja uusia neulesuunnitelmia on kovasti mietittynä :) Yhtään vauvanvaatetta ei ole ostettuna. Kohta kyllä tulee muutama postissa, kun tilasin vauva-lehden ja siihen sai parit bodyt ja jonkun hupun mukaan. Tosin ei meillä ole yhtään tilaakaan vauvanvaatteille, joten siinä seuraava haaste Helsinki-asumisiin :)

Edelleenkään ei mitään potkuja, ainoastaan päivittäistä kuplintaa ja yleensä juuri tuossa aivan suoraan edessä. Onko muilla muissakin kohdin?

Neuvola on 15.9. ja silloin pääsee seuraavan kerran kuuntelemaan sydänääniä :heart: Viimeksi neuvolasta annettiin jokin perhelomake mukaan, jonka kysymyksiä pitäisi kuulemma miettiä kotona miehen kanssa. No, lomake on näköjään jo hävinnytkin, mutta mitä silloin aluksi sitä lomaketta katselin, niin samoilla linjoilla ollaan miehen kanssa asioista, joten eipä tule näistä vauva-asioistakaan ongelmia.

Mulla on edelleen pahoinvointia, jos ruokailutauko venähtää liiaksi.

Eipä tässä nyt tähän hätään muuta. Ei muuta kuin aurinkoista ja leppoisaa viikonloppua mammoille ja kääröille :)

21 + 2
 
Huomenta!

Onpas kylmä, 10 astetta vaan ulkona!! Hrrrrr.... Yritän tässä vältellä töiden pariin siirtymistä.. pitäisi huomiselle jotain saada aikaseks, mutta pää lyö taas tyhjää. Tietty kun alkais nyt heti aamusta niin sais tehtyä jotain muutakin tänään.

Jes! Meillä on tulossa helpotusta tähän iänikuiseen asumistilanteeseen... Ollaan nyt asuttu 50neliön kaksiossa ja mä oon ollu niiiiiiiiiiin ahdistunut kun on vauvakin tulossa ja tässä edelleen kökötetään eikä muutosta näy.. Ei tuonne yhteen makkariin vaan mahduta. Ja talvella on ihan pepusta, kun saa pelata lumisten vaunujen kanssa tässä ahtaudessa. Mut nyt: MEIDÄN TARJOUS ON HYVÄKSYTTY YHESTÄ TALOSTA!!! mm. 4 makkaria..... JES! Pari kk varataa remontille, menis varmaan nopeamminkin mut ei vaan ehdi niin nopsaan. Ihanaa päästä jouluksi omaan kotiin ja sitten ne ristiäisetkin voi pitää omassa kodissa eikä anopilla, niinku viimeks!

Eipä mulla muuta, piti päästä vaan hehkuttamaan kun muille ei olla vielä uskallettu kertoa kun ei ole nimiä paperissa =). Masu kasvaa ja joku siellä kovasti monottaa. Joskus "herään" ihmettelemään että tänään ei olekaan tuntunut liikkeitä mutta ei kai niitä sitten työntouhussa aina jotenkin tunne..

Tulen illalla kommentoimaan teidän juttuja, nyt niitä töitä.... plaaah!

T: J-J 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
felicia
Huomenta:wave:

En ole jaksanut kirjoitella wäsymyksen takia, mutta tänään päätin laittaa toimeksi. Neuwolassa kaikki oli ok, paitsi hemppa taasen tipahti 106:en ja nyt laittoiwat labraan kokeisiin..ainakin b12 mitataan..kun se mulla tuppaa tipahtaa raskausaikana. Sydänäänet oli 130-140 wälillä, kohdun korkein kohta nawan kohdalla ja kaikki muuten ihan normaalisti. Kuun lopussa sitten seuraawa lekurikäynti. Aika menee nopeesti :)
Mun isommat lapset odottaa pikku neitiä kuin kuuta nousemaan..joka päiwä kyselee kauanko wielä menee.
Hankintoja wois jo aloittaa. Mulla on jo walmiiksi kaikenlaista, koska kuopus (tyttö) on 2w, mutta silti haluan ostaa wauwalle muutamia "omia" waatteita.
Mieliala on tasaantunut ja en enää raiwoa/itke oikein mistään...olen itse rauhallisuus ja hywä niin :) Monilapsisessa perheessä kärsiwällisyys on walttia, muuten saisi hermostua koko ajan.
Eilen ja tänään heräsin kauheeseen kipuun wasemmassa jalassa..mitä lie..mutta säikähdin kunnolla..en aluksi pystynyt waraamaan jalkaan..mut meni onneksi nopeesti ohi.
Tänään taas poksuu :)

Felicia 23+0
 
Onnea JenniJuulialle uudesta kodista! :) Tuo aika on ihanaa, kun voi suunnitella remppaa ja miettiä minkälaiseksi talon laittaa.

Mä näemmä aktivoidun kirjoittamaan kun olen yksin kotona. Koklaanpa onnistunko laittamaan tähän masukuvaa. Otettu eilen rv 20+4. Ei suurensuuri, mutta ei taida mennä enää herkuttelun piikkiinkään ;)

Tässä siis masu > katso liitettä 13621

Täällä pikkuinen suloisesti möyrii masussa ja se tuo kyllä mielenrauhaa kivasti. Tuntuu kyllä edelleen ihan ihmeelliseltä ajatella, että pieni elämä kasvaa sisällä. Ja on tällä hetkellä jo aika iso - se "halko"-vertaus oli jotenkin niin hauska :LOL:

Mä en ole keksinyt mitään kunnollisia poikanimiä, tyttönimiä kyllä. Oliskin ihan kiva, jos saisi sitten tiistaina selvyyttä kumpi on tulossa, niin tietää aktivoitua oikeasti poikanimien suhteen, jos siellä onkin pikkuinen poika kasvamassa. Meillä mies odottaa poikaa ja minä tyttöä. Kumpi tahansa otetaan ilolla vastaan ja luulenpa, että tyttö kietoisi isänsä kyllä tehokkaasti sormen ympäri.

Ostin sitten eilen maitohappobakteereita kun joku niistä taisi täällä mainita. Apteekissakin oltiin heti ajan tasalla tuosta kun kerroin mihin tarkoitukseen olen niitä ostamassa. Ei niistä ainakaan haittaa ole joten popsin sitten loppuraskauden niitä.

Täälä on aivan ihana aurinkoinen aamupäivä. Taidan syödä kohta lounaan ja sitten suuntaan metsäilemään koirien kanssa.

Katapulttia odotellaan rv 20+5
 
Nopeesti käymässä..Mulla onki huomenna neuvola,jeee!Keskiviikkona käytiin ultrassa ja voi että kuinka oli ihana nähdä pikkuista:heart:ja ihana että mieskin pääsi mukaan!!
Huh tänään on taas menty,siskon tytön rippijuhlia juhlittiin tänään..mä vähän jännäsin meneekö mekko päälle ja hyvinhän se meni,onneksi:Dmä ku valmiiks mietin mitä laitan mut sit viime tinkaan jää sovitus,näin se menee aina=)

mutta nyt jotain syömään:wave:

hemuliina ja tänään 21+4:heart:
 
HUh, enpä sitten aiemmin ehtinyt, mut tulin käymään pikaisesti kun kerta lupasin... nyt sain vasta työhommat "valmiiksi". No en niitä nyt sentäs koko päivää tehny. Ei kauheesti onnistu ton esikoisen kanssa tehdä mitn kovin ajatuksella =)

Onnea Hemuliinalle ja muillekin Hyvistä ultrakuulumisista! Me saadaan vilkuilla omaa vauvelia sitten jo 3 viikon päästä kun meillä on taas ultra. Tämä on riskiraskaus ja sitä seurataan, en edes tiedä kuinka usein, koska esikoinen syntyi tosi pienenä, vaikka olikin ihan täysaikainen. Niin eikä lapsivettäkään ollut. Istukka toimi huonosti ja se voi uusia tässäkin raskaudessa.

felicia: ai sielläkin räjähdellään... =) täälläkin ja kaikenlisäks mä oon koko ajan huonolla tuulella... paitsi lapsen kanssa. =)

mima: teillä on sitten kanssa yhtä tilavaa kun meilläkin... tosin meitä on kohta "vaan" neljä". Onneks saatiin uusi koti järkättyä. Onko teillä minkäläiset mietteet asuntoasioissa?? Meillä pitäisi esikon siirtyä kohta isojen sänkyyn, että saisin pinniksen vauvalle. Siinä käy varmasti kuten viimeksikin että vauva nukkuu mun vieressä =D tosin, tuo ekakin kömpii joka yö meidän väliin, että siellä saattaa olla sitten ruuhkaa...


Me tarvittais kans ne sisarusrattaat, tai ei kyllä pääästä mihinkään, paitsi autolla. Ei vaan viittis autolla mennä aina kun tuohon keskustaan on niin lyhyt matkakin. Tuo esikko on sen verran "mukavaa" sorttia etten usko että pysyy kaikki matkat seisomalaudalla... ja talvella on muutenkin kiva tarpoa tuolla jos on paljon lunta. Olis varmaan helpointa kun molemmat kököttää samassa vaunussa. Huutonetistä olen katellut, mut siellä on ihan käsittämättömiä hintoja... tai sitten kun ois sopiva hinta, niin myyjä ei suostu lähettämään matkahuollon kautta... mikähän idea siinäkin on....??

Nyt on pakko lähteä nukkumaan. Huomenna on tappopäivä töissä... ja sit sen jälkeen 3 vähän laiskempaa päivää =)

YÖT!
 
Heippa kaikki,

mä en olekkaan tähän "ketjuun" aiemmin kirjotellu. Ihan alkuraskaudesta täällä kävin katteleen ja sitten se on jääny kaiken hulinan ja vilinän keskellä.. Mutta jospas elämä alakas rauhottua ja ois jatkossa enempia aikaa itselleen :)

Täällä mennään rv 18+6, laskettuaika siis 31.tammikkuta. Rakenne ultra vasta 2 vkon päästä, joten sitten ehkpä tiietään kumpitulossa. Perheeseen kuuluu 3,5 v hulivili poika, joten tyttö ois toiveissa. Vaikka sama se tietysti kumpi, kunhan olisi terve vauva. Synnyttämään mennään mahollisesti taas tuonne Oulaskankaan aluesairaalaan, täällä saa valita joku toi tai sitten kokkolaan.

Täällä on kärsitty koko raskausaika millon mistäkin vaivasta. ENsin oli alamahakivut, sitten pahoinvointi, närästys ja nyt on kierre alussa ja taas on noita alamahakipuja ja ihme kolotuksia. Oonki tuumannu, et jos vaivat vaan lisäsntyy seuraaviin raskauksiin nii niitä ei enää tule :) ekassa raskaudessa, kun ei ollu yhtikäs mitään (pientä kuvostusta jossain vaiheessa) ja nyt on ihan jatkuvasti jossain päin jotain kipua ja pahoinvointikin ollut ihan kamalaa..

Mukava lukea teiden muidenkin voinneista ja kuulumisista :)[/COLOR]
 
Minäki joudan kirjoittelemaan taas pitkästä aikaa!
Tuo aikakin menee nii nopeaa ettei kerkiä perässä pysyä. :) Tänä aamuna käyty neuvolassakin joten tässäpä tuoreet kuulumiset:
Rv:19+5
paino: 57,7 (lähtöpaino 58)
RR:106/68
hb: 124
pissa: puhdas
syke:145
ja kaikki oli muutenki ok. :)

Mut tässäpä mun kuulumiset tältä kertaa.. täytyy mennä kun lapsi huutaa jalkoissa ja ois uniaika! palataan taas paremmalla ajalla tänne kirjoittelemaan! :D
Hyviä vointeja kaikille mammoille! <3

an-ri 19+5
 
Täällä päästiin käymään jo rakenneultrassa, vaikka oikeasti se olisi ollut vasta nyt perjantaina. Mulle jäi lähinnä kysymyksiä ja epäilyksiä käteen ultrasta, vaikka toivoin sen olevan lähinnä mielen rauhoittelu-ultra. Rakenteet oli sinällään kunnossa, ja sydämen kammiot ja munuaiset ja mahalaukku ym. löytyivät oikealta paikaltaan. Sitten lääkäri ultrasi kasvoja ja ne olivat hänen mielestään kummalliset - alahuulta ei meinannut löytyä, eikä leukaa... Sitä sitten monta ihmistä kutsuttiin katsomaan ja pohtimaan ja itse makasin aivan paniikissa tippa linssissä. Lopputulos oli että "on se ehkä ihan kunnossa". Viikkoja olisi tuolloin ollut 20+4, mutta painoarvioksi saatiin vain 270g. Googlailujen perusteella vastaa ehkä jotain 19 viikkoa. Siis reippaasti yli viikkoa pienempää. Kahdessa aikaisemmassa ultrassa on ollut juuri viikkojen kokoinen. Toinen kätilö joka kirjasi tuloksia ylös kyseli sitten useampaan kertaan lääkäriltä että mitenkäs jatkoseuranta, johon lääkäri vaan vastasi aina että neuvolaseuranta riittää... Jäi jotenkin epätietoinen olo tästä kaikesta. Koko raskauden ajan olen ollut ihan pelko persiissä. Ensin alun veriset vuodot, sitten kun ei sydänääniä saatu kuuluviin, sitten kipujen takia, ja nyt sitten vielä pelotellaan tämmöisillä asioilla. *huokaus* Pitänee ensi viikolla neuvolassa vielä kysyä että olisiko tässä aihetta katsella vauvaa vielä jossain vaiheessa uudelleen - enempää ultria kun ei olisi enää tarjolla loppuraskauden aikana.

Noh, vaavi on kuitenkin jaksanut muistutella onneksi itsestään nyt jo lähes päivittäin. Pitää aina keskittyä kuuntelemaan ja odottelemaan, että muksautappas nyt niin äiti tulee paremmalle mielelle. Jäi vaan pelko, että onkohan kaikki nyt varmasti kunnossa, vai onko kasvoissa jotain vikaa (kehityshäiriö? kromosomihäiriö?) ja miksi toinen oli paljon pienempi kuin "pitäisi"...

Ehkä stressaan taas ihan turhaan, mutta en voi sille mitään.

SenSen 21+1
 
Heips!

SenSen Olipa siulla kurja ultrakokemus. :( Ärsyttävää että pitää ihminen jättää tuollaiseen epätietoisuuteen, varsinkin jos on muutenkin ollut kaikenlaista huolta raskausaikana. Toivottavasti pääsisit uuteen ultraan niin asiatkin selviäisi.

Katapultti Höh, mie en saanu siun masukuvaa näkyviin. Olisi ollut niin kiva katsella muidenkin massuja. :)

An-rille ja felicialle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista. :flower:
ja Hemuliinalle ultrakuulumisista. :heart:

JenniJuulia Onnea uudesta kodista. :) Ihanaa olisi päästä remontoimaan jotain, pitäisiköhän itsekkin tehdä jotain pientä pintaremonttia vaikka makkariin... Hmmm...

Muillakin näyttää olevan noita tilaongelmia. :D :D Meillä kanssa vähän päänvaivaa aiheuttaa nuo vaatteet ja muut, vaikka onkin 5h + k okt. Varsinkin jos tulokas on poika niin silloin vielä enemmän joutuu pohtimaan noita huonejärjestelyjä. Tarkoitus olisi meidän pienimmäinen siirtää kohta tuonne isompien tyttöjen kanssa ja vauva nukkuu sitten mein välissä tai pakkauksen laatikossa.

Pesin tässä ja vähän pieniä vaatteita tuonne ja voi että ne olikin pikkuisia. :heart: Miten sitä vuodessa ehtii unohtaa miten pieniä ne vastasyntyneet onkaan. Äitiyspakkaustakin ehdin jo ihailla ja pitäisi myös sieltä laittaa nuo vaatteet pesuun. Mie rakastuin siihen omppusettiin mikä oli tuossa, muutenkin ihan kiva pakkaus. Melko neutraalia/poikamaista, mutta jos nyt sattuu tyttö tulemaan niin helposti saa yhdisteltyä tuohon tyttömäisiäkin värejä.

Pitäisi alkaa suunnittelemaan kuopuksen 1-vuotis synttäreitä. Miun pikkuinen täyttää ensi viikolla siis vuoden.

(.) Masussa myllätään kyllä ihan mukavasti, rauhoittaa paljon mieltä. Luin tuossa tuota syyskuun pinoa ja oli kyllä niin surullisia uutisia siellä. :'( Elämä on välillä niin epäreilua. Muuten tässä ei oikeastaan kummempia, kävelylenkit saa aikaan mojovaa vihlontaa tuonne takapuolen päälle ja jalkoja ja selkää särkee. Muuten olo ihan ok. :)

MLM ja Kukkis 23+5
 
Täytynee hakeutua varhennetulle äippälomalle, ainakin pitkä saikku on tiedossa. Oon töissä lentokentällä ja eilen rengasrikon takia kone ja 200 kännistä matkustajaa jäi maihin ja seisoin siinä kassalla 4 tuntia putkeen ilman ruokaa ja juomaa ja vessaan pääsemättä. Sitten alko jossain vaiheessa niin tärisyttämään ja pyörryttään et sain itteni takahuoneeseen jossa sain sitten kunnon paniikkikohtauksen. Soitin aamulla neuvolaan ja keskiviikkona pääsen lääkärille puhumaan tulevasta, onneksi! Ja onneksi on kotona tuo doppler niin sai yöllä kuunnella pikkuisen sydäntä että kaikki olis hyvin ? Neuvolastakin sanoi ettei he muuta tekisikään paitsi ehkä tuon verenpaineen mittaisivat. Tänään olenkin sitten nukkunu koko päivän.
 
{Anskutin} Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

pavunvarsi Tuplaonnittelut ultrauutisista ja poikalupauksista!

Ninnatar Mulla ainakin tuntuu liikkeitä eri paikoissa mahaa. Useimmiten kuitenkin aika keskeltä tai sitten vasemmalta puolelta.

JenniJuulia Oi ihanaa, kuulostaa nuo remppa- ja muuttosuunnitelmat tosi kivoilta :)

Katapultti Tuo sun masukuvan linkki ei toimi ainakaan mulla :/

hemuliina Onnittelut sinnekin hienoista ultrakuulumisista!

SenSen Voi pöh, millainen lääkäri :( Koeta ihmeessä saada neuvolassa puhuttua itselles jotain lisäseurantaa, koska muuten tuo jää taatusti vaivaamaan koko loppuraskauden ajaksi. Toivottavasti vauvalla olisi kuitenkin kaikki hyvin!

MLM Mä luin myös viikonloppuna syyskuisten pinoa ja ihan itku pääsi vanhempien ja tietysti koko perheen puolesta :( Sen täytyy olla ihan käsittämättömän hirveä kokemus.

Maijuli84 Hui, tuommoinen alkaa olla tosi rankkaa tässä vaiheessa raskautta :( Onneksi pääset juttelemaan lääkärin kanssa.

(.) Rakenneultrassa käytiin tänään ja kaikki oli hyvin :heart: Pikkuisen painoarvio oli 334 g, vastasi viikkoja 20+0 (nyt on rv 20+1, hyvin siis kasvanut). Istukka on kohdun etuseinämässä, kuten arvelinkin. Liikkeitä tuntuu kyllä melko hyvin, mutta ovathan ne tietysti vaimeita. Ja saatiin varovainen poikalupaus. Kovasti se jalkovälin tappi näytti pippeliltä minunkin silmään, että kyllä meillekin NS varmaan saa sen sinisen sydämen laittaa sykyttelemään listalle :) Sydämen ultraamisessa meinasi vähän kestää, kun vauva piti käsivarsiaan niin, että niistä heijastui varjot juuri sydämen kohdalle :D Kasvojakaan ei heti näyttänyt, vaan laittoi ensiksi kädet silmien eteen :heart: Tässä profiilikuva pikku nöpönenästä:



Kirpparillakin käytiin ultran jälkeen ja mukaan lähti tummansininen toppapuku (oli kokoa 62, kun siitä aiemmin oli juttua) ja tummanpunainen Bamse-body. Sopivat minusta sekä pojalle että tytölle, jos sieltä sattuisikin pikku prinsessa tupsahtamaan :) Toppapuvussakin oli semmoisia hempeitä nallenkuvia.

Jomi & SS 20+1
 
Viimeksi muokattu:
kylläpä aika menee nopeaa, jo syyskuu! pian on meillä jo nyytit sylissä.<3

Päivittelenpä omaa tilaa nopsaa.. täällä oksennellaan vieläkin.. (huoh) kyllä ottaa koville! josko tämä jo pian loppuis??

Mötkö potkii iltasin hirveitä maratooneja.<3 välillä toinen potkii niin lujaa, että oikeen sattuu, liekö äitiinsä tullu ;)

niin ja sanottakoon tämä että 2.9.2011 mieheni kosi minua ja rengasti nimettömäni. :heart: että nyt virallisesti sitten avopari. kyllähän sitä ihan liikutti, tilanne oli niin yllättävä. ollaan puhuttu että kihloihin mennään ennen vauvan syntymää, mutta silti ajoitus yllätti. ihanaa! kyllähän sitä ihan rakastu mieheen uudelleen! Perjantaina sit yhdessä mennään kattoo mötköö rakenneultraan!

Rengastettu Niiskuneiti ja mötkö 19+1 !
 
Jomi Ihana ultrakuva! Ja onnea ultrakuulumisista :)

Pavunvarsi Meillä ei tosiaan omasta takaa oo valitettavasti pihaa, mutta ollaan parvekkeestakin ihan sykkyrällä :) Kävin siis tuttujen pihassa omenasaaliin hakemassa. Onneksi molemmista mummuloista löytyy pihaa, niin saa siellä sitten käydä lekottelemassa nurtsilla.

JenniJuulialle onnea uudesta kodista :) Remppasuunnitelmien teko on kyllä parhautta :)

SenSen toivottavasti saat lisää selvyyttä ja pääsette vielä vaikka uuteen ultraan. Ja toivottavasti vauvalla on kaikesta huolimatta kaikki hyvin!

Niiiiskuneiti Onnea kihlauksesta!

Kirpparilöytöjä käytiin tekemässä murun kanssa viikonloppuna ja huh huh, että niitä sitten tarttuikin mukaan :D Ostettiin kanssa sellainen ihana sininen topattu haalari, jossa on söpöjä nalleja. Käy helposti sekä tytölle että pojalle. Ja sitten tarttui mukaan bodyja, puolipotkareita, kypärämyssyä ja tossuja ja sukkia. Ja kaiken kruunasi iso pino kestoja. Yhteensä vaavin ostokset maksoi 25 euroa ja niitä oli kohtalaisen iso kassillinen :) Ihana päästä pesemään niitä jossain vaiheessa. Anoppikin oli käynyt kirpparilla ja hankkinut kuulemma ison läjän vaatteita lähes puoli-ilmaiseksi. En ole nähnyt vielä niitä, niin en osaa sanoa miltä näyttävät. Lisäksi oli löytänyt samanlaisen potkupuvun kun murulla oli laitokselta lähteissä 25 vuotta sitten ja oli ostanut sen. Ihana ajatus, mutta vähän jännityksellä odotan silti :D

Niiiiskuneitin uutisesta innostuneena paljastan teille salaisuuden, jota ei vielä kovinkaan moni tiedä. Sain viikonloppuna sen kaava-arkkina ja kangaspaloina olleen mekkoni tehtyä ja vihdoin ensi viikon keskiviikkona pääsen käyttämään sitä kun astelemme murun kanssa maistraatissa vihille :heart: Kun keväällä kihlauduimme niin päätimme, että juhlimme häitä kahden vuoden päästä syksyllä. Kesän aikana tulimme kuitenkin toisiin aatoksiin ja päätimme nyt astella vihille, kun meidän se maistraatissa täytyy kuitenkin ensin tehdä ja haemme sitten siunauksen kahden vuoden päästä kun on rahkeita järjestää hääjuhla läheisille :) Olen niiiiiiiiiin onnellinen :heart:

ON Eilen tunsin ensimmäiset kunnon muksaisut. Tuntui ihanalta. Olo on myös mitä mahtavin vaikka sohvalta ei meinaakkaan enää päästä ylös. Liikuntaa olen pystynyt vielä harrastamaan ihan normaalisti, joskin juoksun ja tietyt liikkeet salilla olen kyllä jo jättänyt pois. Mutta kahvakuula heiluu ja salilla yritän käydä vähintään 3 krt viikossa.

Ihanaa syyspäivää kaikille mammoille! Näin junasta käsin tästä näyttää ainakin tulevan aivan huikean kaunis päivä.

Anskutin ja Syllikki 20+3 (poks, poks, sanoi puoliväli viikonloppuna) :heart:
 
Heips!

Niiskuneiti ONNEA:flower:!!

SenSen:Varmasti pääsette ultraan uudestaan kun vaan pyydätte!Kurjaa jos joutuu koko aika miettimään.Soitat vaikka heti neuvolaan tai pyydät seuraavalla kerralla uutta aikaa,varmasti sen saat=)

Täällä eilen käyty neuvolassa,vähän huonosti sai äänet kuulumaan ku istukka tos edes,mut kone kuitenki sai lukemat=)kaikki muuten ok.

hemuliina ja tänään on 21+6:heart:
 
niiiiskuneiti Onnea onnea :flower:

Katapultti Mulla maitohapot auttoivat alapään limakalvojen kuivuuteen (vaiva parani siis niillä kokonaan) ja kova vatsakin toimii paremmin :)

Eilen oli rakenneultra ja vauvalla kaikki hyvin :) Ultraaja totesi että "Ei ole miehesi sekatyömies. Tyttö täällä on (painoarvio 333g)" :heart: Eli toinen rinsessa saadaan meidän taloon. Vauva potkii täälläkin paljon. Lähestulkoon koko ajan! :D Ja tosiaan, aika menee hirvittävän nopeasti. Laskettuun aikaan on enää 4,5kk! =)

Sannuli 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Me käytiin eilen neuvolassa, sokerit oli plussalla. Tänä aamuna oli sitten sokerirasitus, huh huh, mikä testi. Vieläkin nousee vadelman maku suuhun ku sitä litkua aattelee.. Poika alkoi heti jumpat kun litkut oli juotu.. :D Huomenna sitten soitellaan tuloksia, ja mikäli jotain on nii sitten perjantaina neuvolaan.
Poika halusi neuvolassa esittää vaikeasti tavoiteltavaa ja pyöri karkuun, kun sydänääniä kuunneltiin.. Hyvin löi! :) :heart:

Tänään vietiin myös kelaan lappusia, sieltä se meidän paketti lähti tulemaan.. :)

Ootteko te miten kyenneet töissä käymään? Mie jään jo syyskuun lopussa pois, kun sopimus päättyy.Enkä parempi niin, nytkin on jo selän kanssa ongelmia..
 

Yhteistyössä