~*~ Tammikuun Vauvat 2012 marraskuussa ~*~

Katapultti mä ajattelin kun esikoista odotin, että vauva-aika on ihan kauheaa ja sillon ei saa nukkua hetkeäkään ja vauva vaan huutaa koko ajan jnejne. eli en todellakaan odottanut vauva-arkea vaaleanpunaiset lasit silmillä vaan nettitekstien ja ihmisten puheiden perusteella odotin jotain helvetin esikartanoa :D
Noh, vauva syntyi ja eka ilta vauvan syntymän jälkeen fiilikset oli tuota luokkaa, mulle tehtiin sektio ja haava oli toooodella kipeä, vauva vaan itki, itki, itki ja itki ja imi rintaa, mulla molemmat nännit vuosi verta ja poika imi imi imi ja kun ei oma ylpeys antanut periksi pyytää apua! Niin mä sit istuin siellä sairaalasängyssä vauva sylissä ja mietin, että tein elämäni suurimman virheen ja toivoin, että koko vauva katoaisi jonnekin eikä tulisi koskaan takaisin.

Mutta, tuosta selvittiin ja päästiin kotiin ja kas, se vauva-arki olikin aivan mielettömän ihanaa! :) univelkaa ei tullut laisinkaan, itseasiassa yksikään meidän kolmesta vauvasta ei oo kun satunnaisesti valvottanut öisin! Vauva oli ihan mielettömän ihana ja kun hän 4kk iässä alkoi nukkumaan 12h yöunia omassa huoneessaan niin silloin karisi viimeisetkin epäilykset siitä, että vauva-arki olisi vähäisimmässäkään määrin hirveää.

Itse oon nauttinut ihan suunnattomasti jokaisen lapseni vauva-ajasta ja kun mulle on monesti sanottu, että nopeasti se ohi menee niin mä oon todennut, et niin meneekin, ihan liian nopeasti! Anoppi mulle tossa sanoi, että kun kotiäitiys on niin rankkaa niin mä totesin, että mun elämäni ei oo koskaan ollut niin leppoista kun vauvan kanssa kotona, ihanaa kiireetöntä elämää :) anoppini siihen totesi, että se johtuu kuulemma vain siitä, että mun mies tekee kaiken ja mä vaan laiskottelen... hehe... ei se nyt niinkään oo, mä oon päävastuussa huushollin kunnossapidosta kun olen kotona ja se on vaan kivaa puuhastelua :)

Eli mulla ainakin se pessimistinen asenne sinällään oli ihan loistava juttu ennen vauvan syntymää, sillä sitten kun se todellisuus "iski päin kasvoja" totesin, että hitto, elämä vauvan kanssa on ihan älyttömän ihanaa! :) toki toisenlaisiakin kokemuksia on.

kyllä huomaa, että kroppa huomaa, että on äitiysloman aika, tänään siis vika päivä töitä ennen äitiyslomaa :) eilen mua supisteli ihan älyttömästi, käytiin kaupassa ja ihan koko ajan supisteli, kun edellinen loppui uusi alkoi välittömästi ja loppuillan selkä ja alavatsa olivat aivan tulessa! Mies mua jo katseli kun puhisin, että pitääkö sitä lähteä synnyttämään :p ei nyt vielä sentään! illalla saunassa alkoholitonta olutta litkiessäni mietin, et hitto... 5vkon päästä mä saan todennäköisesti juoda sen normioluen saunassa :D kun hyvin vahvasti epäilen, että 5vkon päästä mulla on jo vauva sylissä, siis 5viikkoa!?!?! mihin tää aika on mennyt?

olipas omanapaista taas :ashamed:

tatomira 34+4
 
Missähän vaiheessa supistuksista kannattaisi huolestua? Eilen illalla nukkumaan laittaessa supisteli tunnin ajan säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä tuntui ihan kunnolla. Rauhottuivat kuitenkin. Oma stressaus varmaan voimisti. Maanantaina olisi neuvola, mietin nyt odottelisiko vaan rauhassa sinne asti, ottaisi rauhallisesti ja yrittäisi unohtaa koko jutun. Viikkoja on kasassa 32, joten ei tarvisi käynnistyä vielä. :/
 
Meillä kans sama homma ku Tatomiralla

Eli vauva-aika ollu tosi jees verrattuna raskausaikaan. Raskausaikana kun en saa nukuttua, en käveltyä enkä käytännössä tehtyä mitään loppuvaiheessa, on vauva-aika imetyshormoneineen ollu ihanaaaaa. On ainakin pystyny nukkumaan!

Ai kauheeta, mä joka päivä ihmettelen et kuinka monella täällä on jo ihan älyttömästi viikkoja kasassa... omanapaisena kattelen noita omia ja toteen et TODELLAKIN, Perässä Olllaan ja Perässä pysytään. Ja sit taas toisaalta... joku pienen- pienen- riikkinen paniikki nostaa päätään tossa rinta-alalla, että mihin tää aika on kadonnu ja kuinka tästä taas selvitään. Ja millainen kiire tässä vielä tulee, oonko mä valmis ja kestääkö parisuhde ja kuinka toi Isla-neiti tulokkaan ottaa jajajajaja...
Oliski muuten aika karseeta saada tietää vasta sairaalassa olevansa raskaana ja juurikin par'aikaa synnytys käynnissä. Että Onnea vain, Teistä tulee äiti! Näin kävi sukulaisen koulukaverille, tosin hän oli teini. Ja tiesikö sit kuitenkin, vaikea sanoa, mutta kaupungissa kiertävän legendan mukaan, ei tiennyt. Tietysti... usein näkee sen mitä haluaa nähdä.
Mä ainakin tarviin jokaisen piinallisen viikon ollakseni kypsä ja valmis lapsen syntyessä.

Minä tunnustan juoneeni muutamia saunaoluita. Siis puolikkaan kerralla, kun enempää ei ole laskenut. Harmittelin kun mun lemppari on Karhu, ja pilsneri ei maistu miltään... Et ku joutuu keskaria ostaa... kuinka ollakaan, hyllystä löytyi Karhulta Tumma ykkösolut ja se on hyvää se. Liekö mulla omaatuntoa lainkaan kun keskaria olen joskus puoli pulloa juonut :ashamed:

Meikällä äippäloma alkaa vasta 15.12. tosin mähän en duunissa oo ollu enää lokakuusta lähtien. Selkä ei tykänny. En mä tiedä kuinka muut on kokenu, mut musta tää kotona oleminen ennen äippäloman alkua, tuntuu ihan siltä ku varkain olisit himassa, tai laiskuuttas. Enkä mä oikein tästä osaa nauttia. Tietysti kun täällä häärää 2- ja 5-vuotiaat koko päivän sekä koululaiset lampsii jokainen vuorollaan jääkaapin eteen jonottamaan.... ei ihan sairaslomailulta tunnu.

Joulua ootellaan täälläkin. Ja sitä kaikkea touhaamista. Mä oon päättäny selviytyä urakasta vaikka tuntuukin et joka askeleella lantio olis tulessa, p...u putoo ja perse repee. Onneks on silti jo niin isoja noi isoimmat mukulat, et niistä saa kyllä apuaj. Minä siis todellakin kannatan orjatyövoimaa:D

No jatkoja taas mammat!

Inkalilla ja öttis 31+6
 
Piisi

Harkkasupparit tuleekin yleensä just levossa. Saattaa olla ihan suht säännöllisiäkin, tosin minuuttien heittoja niiden toistuvuudessa yleensä on. Eli jos supistukset alkaa tulee säännöllisesti, välin koko ajan pienentyen ja kipuasteen koko ajan suurentuen, alkaa olla hätää. Mutta todella harvoin aihetta huoleen oikeesti on, Luoja Kiitos.
Harkkasupparitkin voi olla tuntuvia, mutta harvoin ihan todella kipeitä. Paineen aiheuttavia kyllä, mutta kivuliaiksi niitä ei niinkään voi kutsua. Jos huolissasi olet, niin soitat nauvolaan ja kysyt sieltä toimintaohjeita. Kukaties haluavat nähdä sinut jo tänään =)

Inkalilla
 
Minäkin tuossa yhtenä iltana lueskelin tota joulukuisten pinoa ja sitä tahtia sielläkin on vauvoja tipahdellut maailmaan et eiköhän täältäkin osalla jo vauvoja tule, puzzle nyt todennäköisesti on ainakin yksi joulukuussa synnyttävistä. Ei mitään kun vauvat on vaan valmiita.. :) Hyvin noita viikkoja jo porukalla on, et ei kai sinällään huolta.. :)

Piisi No itse en ole ollut huolissani tuollaisista ohimenevistä supistuksista, vaikka kipeitä on olleetkin..Aina vaan kattonut sen ettei oo säännöllisiä ja kestä nyt ihan tuntitolkulla..Et ite olisin kyllä ihan rauhassa sinne ens viikkoon ja kertoisin sit vaan th:lle asiasta, toki jos sua huolettaa ja noita alkaa tulee toistuvasti, soita synnärille, ne osaa kyllä kertoa mikä on ns. normaalia ja mikä ei. :)

Mä en odota vauva-arkea laisinkaan, mua pelottaa jo valmiiks et miten mä jaksan juosta kahta mukulaa kattomassa öisin.. :O Mä oon varmaan ihan rikki parissa kuukaudessa..Mä niin toivon ja rukoilen et tulis taas sellanen vauva joka ei juuri öisin söis ja lopettais sen vähänkin syömisen parin kk iässä.. :p Vaikka ei siinä, ite oon valintani tehnyt kun oon raskaaksi tullut, joten ei auta kun jaksaa jos toisin käy.
Mun kauhutilaa nostattaa vielä se et isännällä alkaa toiset hommat kun lumi tulee ja sit se ei todellakaan ole kotona mua auttamassa, joten yksin saan kaikesta huolehtia, mut kai mä pärjään.. :)

Tää paino asia jäi nyt kalvamaan mua niin että oon punninnut itseäni pari kertaa päivässä, mä alotin sen jo itseasiassa maanantaina kun epäilin ennen neuvolaa et voi käydä ohrasesti ja kyllä se niin on et meikäläisen painoa heittelee nesteet enemmän kun mikään muu..Eli tuo 4kg/3viikon aikana ei ole (kokonaan.. ;) ) läskiä vaan nestettä, nimittäin eilen olin illalla vaa-alla melkein 2kg kevyempi kun maanantai iltana ja tänä aamuna oli taas kilo kadonnut..Mulla oli siis ma-ti akselilla melkonen pullamössö olo kun jalat vallankin keräs nestettä ihan kamalasti..
Mun pitää soittaa neuvolaan uutta aikaa kohta, joten aion sanoa tuosta terkalle ja toivottaa noi ruokapäiväkirjat hevonkuuseen..Meillä jo nimittäin isäntäkin alko eilen tuskastuu kun koko ajan kyselin et syönkö mä nyt liikaa ja mitä mä tähän paperiin kirjoitan nyt yms plaaplaa..

Se mitä läskinä tulee, tulee ja sitä laihutetaan sit keväällä pois jos niikseen on.

Tuli muuten mieleen kun eilen jouduin hakee ekat mammavitskut apteekista et meikäläisen purkissa oli maitohappobakteeritkin valmiiks mukana, et ne jotka on siitä kiinnostunut, kattokaa purkkienne kyljet, jos ette ole vielä katsoneet. :) Ja apteekin täti suositteli myös nyt syöttää mukuloille maitohappoja koska kuulemma parantavat vastustuskykyä! :)

Mut eiköhän se taas tältä erää..

Maira ja pimpula 32+2
 
inkalilla oon mäkin juonut puolikkaan keskioluen saunassa silloin tällöin ja joskus sitten ihan koko pullon ykkösolutta, kerran join jopa nelosta puolikkaan :ashamed: mutta mutta... nyt netin syövereistä luin, että on jopa sellainenkin tutkimustulos, että PIENELLÄ määrällä alkoholia -satunnaisesti- nautittuna voisi olla jopa positiivisia vaikutuksia sikiöön! siis joo, ei nyt kenenkään kannata hyökätä juomaan, mutta tosiaan se, kun pienillä määrillä satunnaisesti ei oo todettu olevan mitään haittaa ja nyt tosiaan on tutkittu, että siitä voi jopa olla hyötyä niin en ruoski itseäni tarpeettomasti. Esim. keskieuroopassa raskaana oleville naisille jopa suositellaan lasillista viiniä silloin tällöin ja eipä siellä ainakaan minun tietojeni mukaan sen sairaampia lapsia synny kuin täälläkään!
Mutta, löysin kaupasta kuitenkin ihme ja kumma, pitkien testailujen jälkeen oikeasti hyvänmakuisen täysin alkoholittoman oluen (bavarian vehnäolut, maultaan hieman makeampi kuin tavallinen olut, mutta menee saunajuomana erinomaisesti) niin olen jättänyt nuo pienetkin määrät sitten juomatta... paitsi jos odottelen pääsyä suihkuun ja janottaa ja omat on juotu niin oon ottanut hörpyn miehen oluesta.
 
^Musta se bavariani on ihan kaameeta, mä imeskelen buckleria.. :D Mut makukysymyksiä.. :p

Ite en ole ottanut keppanaa, edes hörppyä..En vaan kykene...Viime viikonloppuna maistoin miehen punkkua sen verran et huulet kastu ja maun sai kielelle, mun moraali ei vaan anna myöten..Morkkistelisin varmaa viikkotolkulla jos ottaisin kaljan tai edes puolikkaan..
Mä hifistelen sen bisseni sitten parin kk päästä ilman tunnontuskia.. :D

Vaikka, mun mielestä kalja on haissut kamalan pahalta koko raskausajan, joten varmasti sekin vaikuttaa..
 
Maira: hih, makuja on tosiaan monia, minusta tuo buckler on ihan hirveää litkua ja jäi juomatta kun tölkin ostin :D kaveri kehui nikolaita ja ei sitäkään kyllä saa nieltyä hörppyä enempää, siksi välillä noihin ykkösiin turvauduinkin kun tuntui, et alkoholittomat on kaikki sellaisia vetisiä litkuja, täällä onneksi joku tuosta vehnäoluesta vinkkasi niin testasin sitä ja yllätyin iloisesti :)

bavarian se "normi"alkoholiton ei hyvää olekaan, vaan nimenomaan tuo vehnäversio. Tosin, se tosiaan on aika makeaa niin pystyn kyllä ymmärtämään, että miksi oluen ystävät ei siitä välttämättä pidä. Meillä lapsetkin on nyt ihastuneet tuohon bavariaan ja haluavat aina itselleenkin pullon sauna"olutta" :D olen sen heille suonut, kun tuohan tosiaan on täysin alkoholiton.

Mulle viini on jotenkin "suurempi" paha kuin olut, eli viiniä en pysty juomaan ollenkaan, kun se on niin "vahvaa" ja oon siitä pysynyt erossa täysin, kun jos juon sen puolikkaan oluen (1,5dl) niin kyllähän siinä on paljon vähemmän alkoa kuin jos joisin ees pienen annoksen viiniä.
 
^Mä en muuten varmaan tota vehnä versioo ole edes nähnyt missään...Mistä sä sitä löysit? Vois kokeilla nimittäin.. :)

Nikolai se vasta kuraa mun suussa onkin.. :D Esikoista odottaessa tuli kokeiltua melkein kaikki alkottomat, mut ei ne vaan ole sama asia..Sillon taisin juoda itsekkin pari ykköstä raskauden aikana.

Alkottomat jotkut siiderit on ihan ok, mut sit taas ei viitti maksaa omppulimpparista ihan niin paljoa.. :D Kun sitä saa samalla hintaa isommassakin pullossa ihan omppulimpparin nimellä..

Mistä tulikin mieleeni et taidanpa kaivaa soda streamin kaapista, saa "vissyä".. :)

Soitin sinne neuvolaankin, th oli hyvillä mielin siitä että vauvan painonnousu on normaalia ja tuumi et sä keräät nestettä, ei siinä sen kummempaa sitten ole, annetaan asian olla.
Seuraava käynti 2 viikon päästä, siitä ei sitten menekkään kun pari päivää ja äitiysloma alkaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Maira se vehnäversio on lasipullossa, sellanen aika korkea kaponen pullo, jossa on hmmm... sininen etiketti. Oon ostanut sitä prismasta ja sit cittarissa sitä myydään jopa 4packeissa.

Kokeilin jotain muutakin vehnäolutta, mut bavaria on noista ollut se paras.
 
Viiniä mä en oo digannu koskaan, ellei teinivuosien Omppupomppuja lasketa :LOL:
Oon aatellu et mä oon varmaan liian maalainen viineille tai sit mun maku ei oo kypsyny tarpeeks. Oon kyl yrittäny joskus menneinä vuosina opetella tykkäämään, veljet suorastaan tyrkyttivät, että kyllä sun tarvii oppia... Noup. Mä tykkään bissestä ja maidosta. Nam :p
Mää oon vähän ollu mietteissäni tosta saunakaljajutusta, et mitä jos jotain oliski tullu, mut nyt mä en aio yhtään murehtii enää. Joten kiitos Tatomira :)
 
Nopeasti neuvola kuulumiset ja muutama kysymys....

eli tänään oli ylimääränen neukka koska viimeksi oli verenpainen niin koholla ja turvotuksia valtavasti....

Nyt sitten löyytyi pissasta jo proteiiniakin, verenpaine 128/98 ja turvotukset kahella plussalla, painoa tullot 669g vko. Terkka laitto lähetteen labraan ja sanoi et protsku voi johtua myös tulehduksesta, nyt sitten pissa testiin. Hirveetä vaan odottaa ma asti tuloksia. Onkokellään kokemusta tulehduksesta raskausaikana, onko vaarallista vauvalle tai mulle. mä en ite jotenkin jaksa uskoa tohon myrkytykseen koska verenpaineet kotona 120/78.

Lueskelen teidän jutut ilatasella, nyt poikaa nukuttaan ja itekki nukkuun...olo on sen verran kuutamolla.

stressaantunut nuunuu ja tytteli 33+4
 
^Esim. pissatulehdus voi näkyä protskuina..

Mähän kävin kanssa joskus rv28 ylimääräisen kerran kun turvotti niin pirusti ja oli päänsärkyä, proteiinit plussalla ja labraan näyte, labrassa kuitenkin pissa puhdas ja tilannetta jäätiin vain seuraamaan.

Toivottavasti ei olis sullakaan mitään sen kummempaa..

Miten sä maanantaihin asti joudut tuloksia odottaa?Täällä ainakin saa vastauksen jo samana päivän näytteen viennistä..
 
Kokeilisin sinuna soittaa huomenna päivästä sinne omaan tk:hon tai mihin nyt näytteen vietkin, meillä on ainakin täällä sellanen "arkisto" mistä saa kysellä vastauksia labroista jos ei saa terkkaa tms. kiinni.
Mä olen miettinyt et voiko se olla joku muu tulehdus. Mul oli pojan synnytyksen yhteydes joku streptokokki joka hoidettiin tipalla synnytyksen yhteydessä mut silloin ei ollu mitään tällästä.tai vaikka ihan tavallinen hiiva. Onkohan noi vaarallisia vauvalle?
 
Mä olen miettinyt et voiko se olla joku muu tulehdus. Mul oli pojan synnytyksen yhteydes joku streptokokki joka hoidettiin tipalla synnytyksen yhteydessä mut silloin ei ollu mitään tällästä.tai vaikka ihan tavallinen hiiva. Onkohan noi vaarallisia vauvalle?
No streptoohan ei yleensä välttämättä hoidetta kuin synnytyksen yhteydessä, tavan emätintulehdus taas oireilis tod.näk. muutenkin..Hiivasta en tiedä kun ei ole kokemusta..

Mut ei noista mikään kai ole kovin akuutisti vauvalle vaarallinen, omaa oloa voi tehdä ilkeäksi tosin..

Mut se ei tartte kun et vähän jäi epäpuhtautta alapäähän niin protskut voi olla plussalla, eli älä vielä kovin huolehdi.. :)
 
Harjoitussuppareista. Kuinka tärkeitä ne oikeastaan ovat? Olen nimittäin vähän huolestunut, koska mulla ei ole ollut vielä ainuttakaan ja eikös niiden tarkoitus ole valmistaa kohtua synnytykseen?

Vielä liivinsuojuksista. Mitäköhän pitäisi ajatella, kun huutiksessa kestomallisia myydään n. 3 eur /pari ja nettikaupassa 3 pari yht. 6 eur. Voiko huutiksen itsetehtyihin edes luottaa? Vauvatar lastentarvike internetkauppa - Avent pest

Painosta ja sokereista. Minulle on tullut painoa vain jokunen kilo, koska minun on pakko noudattaa vähähiilarista ja sokeritonta dieettiä sokeriongelmien vuoksi. Eli jos syön em. tuotteita, niin sokerit laskevat pian tosi alhaisiksi, eli kroppa ei kestä niitä. Eli tavoitteena pitää sokerit tasaisena ja se onnistuu vain karppausdieetillä ja siihen lisättynä kuituja. Tällainen dieetti ei luonnollisestikaan tuo lisäkiloja. Eli esim. hedelmiä ei kroppa kestä. Poikkeuksena alhaisen GI:n (glykeeminen indeksi) tuotteet, eli missä sokeri imeytyy hitaasti. Näitä ovat kuivattu luumu ja kuivattu aprikoosi. Muuten ruokavalioni koostuu lähinnä kasviksista + kana/liha/kala + vähän leipää + kananmunia, voita ja oliiviöljyä. Vitamiinilisät ovat tämän vuoksi pakollisia ja niitä olen syönytkin. Eli tällä pakollisella dieetilla paino ei ole noussut. Tämän sokeriongelman vuoksi olenkin hyvin huolestunut päivittäin, siitä, että miten synnärillä osataan hoitaa vauvaa, jos hänelle tulee myös ko. ongelma, koska ko. ongelma kun ei ole Suomessa yleisesti tunnettu. Tämä aiheuttaa minulle suurta huolta ja pelkoa :/

Mulla on viimeinen työpäivä 2.12. ennen äippälomaa. Jospa silloin olisi aikaa tehdä käsitöitä ja suunnitella vielä puuttuvia hankintoja. Vauvansängyn tekstiilitkin pitäisi tehdä :)
 
Viimeksi muokattu:
Onhan taas tullut tekstiä :)

Painonnoususta ja sen seurannasta: Mulla tosiaan tuli esikoisesta se 26 kg ja kakkosestakin 13 kg. Esikoisessa painoa oli useastikin tullut yli 1 kg/vko ja siihen terkkari vaan totesi, että ihan näin paljon ei olisi hyvä tulla. Kakkosesta painonnousu oli hillitympää, mutta oli sielläkin noita 800 g/vko ja loppuaikana jopa 1,6 kg/vko! Mutta ei siihenkään mitenkään puututtu.

Esikoisesta suurin osa painosta tuli ihan rehellisesti syömisestä ja herkuttelusta. Loppuraskauden söin ransakalaisia, nakkeja ja majoneesia + limpparia ihan joka päivä :ashamed:
Kakkosta odottaessa suurin osa syömisestä koostui porkkanaraasteesta ja sen sekaan laitoin sitten vaihtelevasti omenaa, ananasta ym. ;)
No silti painonnousu oli välissä sen 1,6 kg/vko ja joka päivä kävelin ja ulkoilin runsaasti :O

Nyt painoa on tullut yhteensä 8 kg. Mulla on painonnousu suurinta viimeisen kuukauden aikana. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tulisi sitä huippua. Mulla siis lapset peräjälkeen ja paino ei raskauksien välissä oli kauheasti pudonnut. Tämän raskauden alkaessa painoa oli 15 kg enemmän kuin esikoisen odotuksen alussa. Mutta en kyllä kauheasti stressaa asiasta :)

Neuvolakäynneistä: Mulla on huomenna seuraava neuvola. Täällä meillä on jo nyt neuvolat 2 vko välein ja jossain vaiheessa siirrytään viikon välein käynteihin, olisikohan se ollut 38 vko eteenpäin? Lääkärineuvola on vissiin 36-37 viikolla. Hassua, että joissain paikoissa käydään edelleen neuvolassa 4 vko välein.

Supisteluista: Mulla on tässä raskaudessa ollut paljon vähemmän supisteluita kuin kahdessa edellisessä. Tosin en ole päässyt juurikaan lenkeille jalan takia. kahdessa ekassa raskaudessa supisteli juuri liikunnan aikana. Ja lujasti. Välissä pääsin kävelemään vain pari sataa metriä kerralla ja sen jälkeen ihan hirveät kipeät supistukset. Silloin olin vähän huolissani, mutta neuvolasta sanottiin, että niin kauan kuin supistukset ei ole säännöllisiä tai pehmennä ja lyhennä kohdun kaulaa ei ole syytä huoleen.
Nyt supistelee harjoitussuppareita varsinkin levossa. Välillä päivällä liikkeessä ollessa tulee tosi voimakkaita supistuksia jotka pakottavat esim. autoa ajaessa pysähtymään ja salpaavat lähes hengityksen :(
Onneksi noita tulee harvoin, ei edes päivitäin. Usein nuo kipeät supistukset alkavat menkkamaisella kivulla jota kestää muutaman minuutin ja sen perään kova supistus.

Bassets 32+1
 
Jatkan vielä :)

Vauva-ajasta: Mulla on ollut hyvin realistiset kuvat vauva-ajasta ja mikään ei ole päässyt yllättämään :)
Esikoinen oli vaativa vauva ja kova huutamaan ja söi usein eli valvotti paljon. Kakkosella taas oli paha koliikki ja maitoproteiiniallergia. Onneksi isovanhemmat tuli kakkosen vauva-aikana aika usein aamupäivällä 1-2 tunniksi vahtimaan lapsia niin sain vähän nukkua. Se aika oli kyllä raskasta.
Nyt sitten on kaksi yöitkijää ja kyllä vähän hirvittää että miten saadaan yöt toimimaan kun kolmas syntyy... Toivottavasti pärjättäisiin ilman koliikkia :saint:

Migreenistä: Jee, nyt on jo neljäs päivä ilman päänsärkyä :) :) :)
Ja äkkiä kop kop puun koputusta. Kyllähän tuo migreeni kestikin 6-7 viikkoa joka päiväisellä säryllä.

Jalkasärystä: sitä on edelleen, samoin selkä ja issiassärkyä :( Panacodin lopetan nyt sitten 2 viikon päästä. Se kyllä hirvittää. Olen nyt syönyty sitä ihan joka yö joten viekkareita tulee ihan varmasti :( Ja sen tiedän, että lopettamisen jälkeen en saa öitä nukuttua säryltä :(
Lääkärin mukaan pitäisi lopettaa 38+0, mutta eihän sitä koskaan tiedä, että koska pikkuinen päättää syntyä joten haluan lopettaa "jo" 34+0.

Meidän kissoista: Oon ihan kypsä niihin. Meillä on kaksi kissaa. Tosi kilttejä, ei raavi eikä pure, mutta toinen repii ihan kaiken minkä kynsiinsä saa ja toinen pissailee ja kakkailee jokapaikkaan :mad:
Kissat eivät ole esikoisen syntymän jälkeen olleet asunnon puolella, mutta saavat vapaasti olla ulkona tai talouspäädyssä (eteinen, pukuhuone, kodinhoitohuone, sauna, vessa ja työhuone). No sielläkin on tuhottu ihan kaikki mahdollinen.

Hain vkl varastosta vaunukopan jota on käytetty molemmilla pojilla, mutta joka on kuin uusi koska käyttöaika on ollut niin lyhyt.
Silloin pääsi kyllä aikas määrä kirosanoja. Kissat ovat ystävällisesti kakanneet ja pissanneet kopan täyteen ja pisteeksi iin päälle on kopan ulkokankaat revitty :mad: :mad: :mad:
Helvetin kissat. Mies uhkasi lahdata ne samoin tein. No niin ei tietystikkään tehdä, mutta ottaa todella päähän. Rahat lopussa ja nyt pitäisi sitten vielä saada hankittua uudet vaunutkin :'(

Bassets edelleen 32+1
 
bassets voi ei, noita teidän kissoja!! Uskon, että v*tuttaa ja isolla V:llä!!!

Mä oon kanssa taas kerännyt kierroksia koiran takia, kun talvitakkeja kaivettiin viikonloppuna esiin :( mun villakangastakin, joka oli viime talveksi ostettu, se repi käyttökelvottomaksi, untuvatakista se söi vuoren, joten eipä silläkään mitään tee, mieskin katseli takkiaan ja totesi, että siitäkin on vuori revitty riekaleiksi, muutenkin järjestäen KAIKKI takit on silputtu :( aikaa noista on nyt puolivuotta kun nuo teki, mutta kyllä se pistää vieläkin v*tuttamaan, että tarvii ostaa täysin turhan takia, sen takia et koira on täys idiootti, uudet talvitakit.

Uskon, että vaunukoppakin pistää sylettään ja kunnolla! välillä sitä kovin miettii, että mikä noissa elukoissa on se, joka muka alentaa verenpainetta! siis onko tuo sellanen koppa, joka laitetaan vaan ratasosan päälle? vai onko ratasosa ja koppa erikseen, kun kyllähän noita pelkkiä koppia myydän erikseenkin, ettei tarttis koko vaunuja uusia.
 
tatomira meillä on erillinen vaunukoppa ja ratasistuin, eli ei tule päällekkäin. Brio happyt ne ovat teleskoop-rungolla. Ongelma noissa vankkureissa on se, että meillä on jo yksi runko hajonnut ja onnistuttiin saamaan toinen runko tilalle. Noihin ei saa varaosia ja koko rungon valmistus on lopetettu rikkoontumisten takia. Tämä uusi-vanha runko alkaa kanssa hajoamaan, mutta oltiin ajateltu, että se runko kestäisi vielä tämän koppa-ajan ja ostettaisiin sitten pelkät rattaat kun ne on niin paljon halvemmat. Kaks ekaa saisivat kulkea noilla tuplarattailla, mutta näin ne suunnitelmat muuttuu...

Kyllä varmasti harmittaa koirankin tuhoamat takit! Meillä ei aikaisemmat kissat ole tuhonneet juurikaan mitään. Lapsuudenkodin koira kyllä oli kanssa ihan mahdoton pureksimaan kaiken mahdollisen.

Alkoholin juomisesta itse en ole kyllä raskauksien aikana juonut tippaakaan eikä kyllä aikaisemmin ole tehnyt mielikään, mutta nyt viime viikkojen aikana on vähän väliä tullut mieliteko olueen :O Jää kyllä mun osalta, mitenkään muita arvostelematta, maistamatta.

Meillä, koko kotiporukalla, on nyt sitten naamat sinisessä tussissa. Esikoinen piirsi jo aamulla käteensä, yöpukuunsa, naamaansa ja korvaansa. Tultiin parturista ja nukahdin hetkeksi sohvalle (nukahtelen iltapäivisin milloin minnekin :( ) ja heräsin siihen, että kuopus oli löytänyt samaisen tussin jostain ja piirsi just naamaani sillä. Sitä ennen oli ehtinyt maalata oman otsansa ja vaalean otsatukkansa siniseksi. Ja tämä tussi ei tunnu irtoavan millään :p
Onko vinkkejä millä sen saisi irti naamoista. Huomenaamulla neuvola ja voi täti katsoa vähän pitkään sininaamaista porukkaa :D

Bassets
 
Viimeksi muokattu:
Mulle soiteltiin ä-polilta, että viime viikon pissanäytteestä on löytynyt jotain epämääräistä, mutta bakteeria ei oo saatu eristettyä. Huomenna siis uutta pissiä purkkiin ja labraan. Meillä sama kuin Nuunuulla, että perjantaiaamuna viedystä pissistä saa bakteeriviljelyn tulokset maanantaina. Perjantai-iltapäiväksi lupailivat leukosyytti-tuloksia. Eli tuloksia odotellessa karpalomehukauppaan! :whistle:

Bassetsille sympatiat kissanjätösten ja tatomiralle talvitakkikadon kanssa. :hug: Kyllä ne elukat sitten osaakin...

Olen minäkin isännän saunajuomista hörpyn, joskus toisenkin, maistellut tässä loppuraskaudessa. Jotenkin se olut vaan maistuu niin hyvältä. Alkoholittomista en ole vielä juotavaa löytänyt, ainakin ne pikkukauppojen perusmerkit on ihan. :x. Enemmän mun sydäntä kirpaisee, etten saa jouluna maistella mun lempiglögiäni: Alkon mustikka Tuiketta. Täytyy ostaa sitä kaappiin varastoon yksi pullo, että saan keväämmällä vahingon takaisin. :D


NS 33+6
 
Kiitos vastauksista,täytyy vielä etsiä netistä lisätietoja noihin hormonikierukoihin mutta eipähän tarttis ressata noiden pillereiden syömisen kanssa kun ei niitä muista ottaa.

Jäntskä juttu ton rd:n kanssa kun näköjään sen hoito ja ohjeet on erilaisia eri paikoissa.Mulle ainakin korostettiin ettei peukalosta ja etusormesta saisi arvoa ottaa(pinsettiote).Mulle annettiin omaksi jo viime raskaudessa Microlet2 jolla on helppo näyte ottaa.Sitä kuulemma suositellaan kaikille raskaana oleville just sen helpon käytön takia.Ainut hankaluus tuntuu olevan se kun aamuisin ei välttämättä verta sormesta kunnolla tule.Mulla kompastuskivenä on liian pitkä syöntiväli silloin herkästi arvot nousee.Nyt olleet kunnossa kun syön illalla tuhdimman iltapalan.

Maira:hug:Täällä myös yksi joka alkanut pelkäämään vauva-arkea.Esikoinen valvotti 2vuotiaaksi mutta kuopus taas nukkunut hyvin mitä nyt alkanut heräilemään välillä öisin.Pelottaa jos taas tulee samanlainen vauva kuin esikoinen niin zombina ollaan.Kuopus muuten tosi ihana mutta työtä tekee,toissapäivänä oli tulipalo lähellä oli laittanut lieden päälle muovikulhon ja lieden päälle,onneksi oli ykkösellä mutta kulho tietenkin puolittain suli.On kyllä tosi kerkeevä pikkumies!Esikoinen saa taas mulle aikaan harmaita hiuksia,viime viikolla sanoi mulle että haluais mun kuolevan:ashamed:Kyllä siinä mulle itku tuli,eipä tuosta enää pahemmaksi voi sanat tulla.Meillä ei myöskään voi olettaa mieheltä paljon apua tulevan.Mutta ihan niin kuin sinä myös aattelen että itsepähän olen tähän tilanteeseen itseni laittanut,pakko vain selvitä.

Onko muut nähneet verenvuotounia?Mulla jo kolmas kerta viime yönä.Siis näen unta että koko sänky on veressä.

mima73
 

Yhteistyössä