~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Hei kaikille! Vieläkös mukaan mahtuu vielä yksi odottaja? :) Eilen teidän juttuja lueskelin ja nyt ajattelin rohkaistua ja liittyä mukaan. Olen 23 v. ja tämän meidän kolmannen "vahinko"vaavan laskettu aika on 13.1.2012. :heart: Meillä siis ennestään 2 tyttöä (vanhempi 2 v. 3kk ja nuorempi 11 kk). Synnärinä tulee olemaan KOKS.

Nane 9+4
 
Pikaseen :)

Ootteko lukenu uuden Kaks Plussan? Siinä on hyvä juttu raskauden ajan pahoinvoinnista, verenvuodosta ja ennenaikaisista supistuksista.
Samoin tää linkki oli hyvä, ite en tiennykkää tuosta nettisivustota:
Lopu jo!

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
Kiitos paljon kaikille lohdutuksen sanoista:hug:

Tänään oli siis ultra ja siellä pikkuinen oli ja sydän löi:heart:Kuulema tuo ruskea vuoto on ihan normaalia, toki jos tulee kipuja ja vuoto lisääntyy niin sitten on eri asia.. Laskettu aikakin siirtyi ja tämä nyt siis pidetään "virallisena" eli 15.1.2012 olis.. Saatiin vielä kuvakin mukaan ja oli kyllä tosi selvä! Samaa luokkaa kun esikoisesta otettu kuva viikolla 12. Niin ja mahan päältä ultrattiin ja sain sydänäänetkin kuulla :) Jospa sitä nyt uskaltaisi hyvin mielin luottaa, että kaikki menee hyvin!

iimukka kiitos vinkistä, pitääpä käydä uusi kaksplussa ostamassa :)

tinker_ rv9+2 eli siis kaksi päivää eteenpäin muuttui la..
 
Sartsa83
Maira joo siis mä omistan ihan hullun ukon. :D Noh, hänen oli toisaalta vähän niinku ”pakko” lähtee sinne, kun vapaapalokunta on ilmottanu hänet kaikkiin noihin (Pirkan hiihto, Pirkan pyöräily, Pirkan hölkkä, Pirkan soutu) ja maksaa ne hänen puolestaan. Et lähtisin kyllä minäkin jos pelit ja pensselit maksettais… tosin en ilman reenaamista. Voi miten mä tiiän tuon väsymyksen tunteen!!! :hug: Meilläkin on yhtä kiukkua ollu tässä viime päivät ja sekös äitiä väsyttääkin kun jätkä senku kiukkuaa ja isi on sitten iltavuorossa koko viikon ja tulee monena YÖNÄ vasta kotiin.. eilenki sillä meni kolmeen ja soitin hälle puol kolmelta et tarviin täällä, kun muhun koskee niin lujaa. En ois pystyny meneen hoitaan poikaa yöllä, jos ois alkanu huutaan. Ihanaa että pääsette miehen kanssa kaksin jonnekin..:heart: me lähdetään perheen kesken Rovaniemelle heinäkuun ekalla viikolla ja ollaan se viikko siellä. Kiva päästä jonnekin, vaikka koko perheen voimin mennäänkin. Pääsee juniorikin näkee muuta ”maailmaa”. ;)

Satu ja Ansu ja Tatomira Tervetuloa!!!! :flower:

Tuttipulloista Mä varauduin kolmella MAM-venttiilipullolla ja kaikki on olleet ahkerassa käytössä, koska mun maitoni pojan sairaalareissun takia ei lähteny nouseen ja JOUDUIN lopettaan imetyksen n. 1,5kk iässä. Siihen saakka mentiin sekä rinnalla että pullolla, johon hän oli sairaalassa tottunut. Vihasin sillon koko maailmaa ja syytin kaikkia siitä, että näin kävi, koska mä tosissaan halusin imettää ja sitten se vietiinkin multa.. mä ressasin sillon liikaa, niin se ihan sen takia meni persiilleen. :'(

Mulle toi koko kantoliina on ihan outo mysteeri juttu. Poika onneks viihtyny sitterissä ja pidetty sitä muutenkin paljon lattialla pienestä pitäen, niin ei oo kantoliinalle ollu tarvetta. Nyt tosin alkaa vissiin ottaa takasin, kun ei meinaa välillä millään suostua oleen lattialla.. tosin tässä on sekin, et tekee liikkeelle lähtöä ja koittaa nousta koko ajan seisomaan eikä saa tukea rahista tai tv-tasosta niin hyvin kun meidän housuista tai käsistä, jollon uskaltaa noustakin kun tietää ettei pääse kaatumaan. Kaikkia muita vasten kyllä sitten muksahdellaan ja huuto on sen mukanen.

Onnea MLM ultrakuulumisista.. ihana kuva teidän pikkusesta. :heart:

Jemppi ja Dumdum :heart:

Neljän suora ihanaa ihanaa ihanaa.. niin ne viikot vaihtuu. :hug: :heart:

Veriseula täälläkin otetaan suunnilleen se 2-3 pulloa. Huomenna se oiskin mulla eessä.

Raparperitaivaalle ja tinker_llekin onnea :heart:

Ja kiva kun kävit morjestamassa MM Isoja haleja sinne :hug:

Ei kait tässä muuta.. mä lähen antaa iltaruokaa tuolle mun pienelle kiukkupussille. Saa sitten tossa ennen kahdeksaa antaa iltamaidon ja alkaa pistään pikku hiljaa nukkumaan. :)

Sartsa 10+3 :heart:
 
Joku kyseli pahasta mausta suussa. Täällä kanssa huomattavissa jotain sellasta. Saa kielenkin harjata melkein joka kerta ku hampaat pesee. Kai se sit vaikuttaa jonkin verran jos se sylki kerran muuttuu näin raskausaikana. Vaikka käyttää hammaslankaa, hammaskarkkeja ruokailun jälkeen ja pesee hampaat niin tuntuu ettei se riitä.

Veriseula Otettiinkohan multa sitten tuplana :LOL: Tosin siinä kyllä otettiin veriryhmä, jotain tulehdusarvoja, sit ne hivit ynnä muut taudit ja sit ne seulat. Et oliskohan ton takia sit noin monta putkiloo tarvinnu ottaa?

Väsymys on jotain aivan hirveetä. Koko ajan vois vaan nukkua.

Mahassa tuntuu jotain pieniä nippailuja tai jotain. Onkohan nää niitä kohdun kasvusta johtuvia?

Sukupuoli haluttais ehkäpä tietää ennen synnytystä. Et osais sitten kattoo vähän muutakin väriä vaatteisiin ku pelkkiä neutraaleja. Mutta toisaalta olis kiva jännäillä sinne saakka kunnes vauva on maailmassa.

Vaunuja ollaan joku päivä menossa vertaileen liikkeisiin. Onhan vielä tosi aikasta, mutta jos ne sieltä Saksasta päädytään tilaamaan niin olishan se hyvä jos jotain tietäis etukäteen. Siis jos joku todella hyvä tarjous sieltä vastaan tulis.

Nijan 10+5
 
Moi.

Tinker_ Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin :)

Tervetuloa Nane87! Teillä sitten pian vilinää riittää ;), mutta mukavaahan se on vauvavuoden jälkeen sitten kun lapset viihtyvät yhdessä. Pieni ikäero on lapsille hyvä.

Täällä on ollut puhetta kestovaipoista ja kantoliinoista. Kokeilin kestoja keskimmäisen kohdalla, mutt ei ollut tarpeeksi tietoa, enkä älynnyt froteevaipan päälle pukea villahousuja, joten se jäi kestoilu silloin siihen. Nyt tytön kanssa on kestoiltu alusta asti. Ensin oli rinnalla kertakäyttöisetkin, mutta nykyään kestoillaan öisinkin. Suosikki yhdistelmä meillä on itse ompelemani bambujoustofrotee vaippa, jossa kiinteät imut, coolmax sisäpinta ja nepparit. On kätevä käyttää, kun ei tartte imujen kanssa häslätä erikseen, coolmax pitää ihon kuivana, ja nepparit kun napittaa valmiiksi niin toimii housuvaippana. Päälle ohuet novitan purosta neulotut villikset. Toimii muuten helteilläkin paremmin kuin mitkään liberot tai bampersit.
Parin päivän välein tulee sopivasti koneellinen vaippoja, ja kunn vaippasankoon vaihtaa veden vähintään kerran päivässä, ei hajujakaan synny. (veteen vielä loraus etikkaa).
Nyt syyhyttää jo kovasti alkaa neuloa pikkuriikkisiä villapöksyjä, mutta pakko malttaa vielä, ainakin syksyyn...
Kantoliinaa myös kokeilin ekan kerran esikoisen kanssa. Silloin sain tutulta lainaan rengasliinan, mutta minulla se ei toiminut (olen aikas lyhyt malli). Nyt sitten taas tytöllä testasin uudelleen, ja huutiksesta ostin edullisesti viiden metrin kudotun liinan. Ja täytyy sanoa että monta tilannetta on pelastanut. Vauvana tyttö huuti paljon, ja usein rauhoittui vain liinaan. Eli minä suosittelen molempia.

Huh, no siinäpä tämä tarina.

Ihana lukea teidän kuulumisia :heart:

-Amalia- ja Muru 9+5
 
Pikkutytöt nukkumassa ja miehet tuijottaa elokuvaa, niin saapi netittää ihan rauhassa. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista DumDumille, raparperitaivaalle ja tinkerille. :flower:

-Amalia- Mie olen myös tilannut H&M:lta vaatteita, on kivoja ja ei niin kalliita. Lisäksi tykkään Gina Tricotin vaatteista ja siellä oli ainakin pitkiä toppeja jotka oli ihania masun kanssa.

taromira Aikamoista säätöä on siulla ollut. Varsinkin tuollaisessa asiassa mikä olisi tärkeää huolehtia. : /

inkalilla Jaan kyllä siun ajatuksia noista neuvolan lomakkeista, jotenkin turhaa tuntuu olevan niitä täyttää joka kerta. :( Täällä täytetään tuo sairaalan esitietolomake, mihin voi esittää toiveita kivunlievityksestä. Kirjoitin nelosen kohdalla punaisella tussilla isolla, että haluan kunnon puudutukset. Arvaa vaan että sainko, no en. Joten tuntuu tosiaan että yhtä tyhjän kanssa nuo on.

Jomi :hug: Miulla on kanssa samoissa paino ennen raskautta kun siulla. Meillä on onneksi mukava terkka joka ei pahemmin ole tuosta ole huomautellut, mutta itse olen tuota vähän vahtinut. Älä liikaa ahdistu tuosta, miulle ei neljännessä raskaudessa tullut painoa kuin 8 kiloa, kun olin samoissa painoissa kun nyt. Kolmannessa ja viidennessä oli lähtöpaino 76, ja yli 90 mentiin heilahtaen kummassakin.

Mie haluan kyllä kysyä että näkyisikö kumpaa sukupuolta on, kun tosiaan osaa sitten vähän varautua. Jotenkin ajatus että pukisin pojan vaaleanpunaisiin ei ihan istu päähän ja tuota vaaleanpunaistahan meillä riittää, kun kolme viimeisintä on ollut tyttöjä. Viidennestä kysyttiin, muista on jännitetty loppuun saakka.

Lapsiluku on tämän jälkeen meillä täynnä, vaikka tiedän jo etukäteen että sydäntä se raastaa. Kärsin jostain kroonisesta vauvakuumeesta kaiten, mutta johonkin se stoppi on laitettava. :D Montakohan kertaa oon tuon tälläkin palstalla kirjottanut.:ashamed:

Aikaisemmin kun oli juttua noista neuvolakäynneistä, niin ei täällä sitten tuota alkuraskauden lääkäriä korvannutkaan tuo ultra, vaan ensi torstaina olisi sitten ensimmäinen lääkärineuvola.

(.) Puoltoista tuntia ja sitten on ensimmäinen kolmannes raskautta takana. =) Pääsee nauttimaan seesteisestä keskiraskaudesta...
Miulla on alkanut nyt tulla noita inhottavia repäisykipuja. Kyykin tuolla kukkapenkissä ja kun nousee ylös niin sattuu kovasti mahaan. :( Joku muukin taisi mainita että nivuset on kipeät, täällä on samaa vaivaa myös. Tosi kivaa jos nämä kolotukset alkaa jo nytten ja vielä pitäisi syyskuussa kyetä töihinkin 2,5 kk:si.
Kerrottiin eilisen ultran jälkeen sitten noille pienemmillekin että on vauva tulossa ja olivat heti omia massujaan esittelemässä että täälläkin on vauva. :heart: Ultrakuva oli kanssa kovasti ihmeteltävänä ja monta kertaa sai selittää että mitä on missäkin. :) Hoitajista ei siis ainakaan tule pulaa...

Voikaahan hyvin!

MLM ja monsteri 11+6 (kohta 12+0 :D)
 
No niin. Jos nyt yrittäisi jatkaa vastailua :wave:

Oireista ja vaivoista on luonnollisesti ollut paljon juttua. Mua vaivaa jatkuva pahoinvointi, väsymys ja huimaus :x. Helteet otti tosi koville kun ei oikein pystynyt juomaan kun lähes kaikki neste tuli ylös ja keskiviikkona lähti sitten tajukin kerran : /.
Nyt kun helteet hellitti niin en enää oksenna kuin kerran päivässä kun viime viikolla sai puklailla jatkuvasti. Syön ihan taukoamatta ja paino nousee kohinalla oksentelusta huolimatta, mutta se on ainoa keino vähentää pahoinvointia :p
Muita oireita löytyy älytön turvotus, varsinkin vatsassa. Näytän siltä että olisin jo ainakin 5. tai 6. kk. Vatsan toiminta on mennyt ihan jumiin. Nukkuminen on ihan työn takana ja taas parina viime yönä on tullut nukutta ehkä 6 tuntia yhteensä. Jalkojen säryt vaivaa, samoin selän (alaselkä) ja sitten levottomat jalat on ihan mahdottomat:kieh:
Tai jos mihinkään ei kolonta niin sitten en saa muuten nukuttua vaikka olen ihan kuitti. Olen kärsinyt unettomuudesta kaikissa raskauksissa.

Kohdun kasvukipuja löytyy kanssa. Samoin nivelet on löysät. On kyllä jääneet jo esikoisen jälkeen löysiksi, mutta lonkusimen varsinkin lonkissa on lisääntyt selvästi.

Lapsiluvusta oli kanssa juttua. Tämä on nyt meillä kolmas. Haaveissa olisi vielä ainakin yksi tämän jälkeen, ehkä. Sen tarkempaa ei olla suunniteltu, mutta ikä alkaa tulla pikapuoliin vastaan.
 
Ekassa neuvolassa kävin perjantaina. Eipä siellä ollut ihmeempää. LA laitettiin nyt vissiin 18.1, mutta ei sitä tarvi listoihin muuttaa koska tarkentuu sitten np-ultrassa ja sikiön koko vastasi kuitenkin omia laskuja.

Menen sitten huomenna töihin :O Olen ollut yli 2,5 v kotona ja kieltämättä hirvittää! Ja mietityttää, että miten pärjään pahoinvoinnin,oksentelun, huimauksen ja väsymyksen kanssa kun täytyisi kuitenkin pystyä tekemään ruumillistakin työtä ja olemaan asiakkaiden kanssa :confused:
Töihin paluusta on kuitenkin sovittu jo ennen kuin tiesin raskaudesta ja tarkoitus on olla töissä vain kuukauden. Lisäksi mietityttää kuopuksen reagointi kun ressukalla on nyt kova tarrautumisvaihe ja en pääse edes vessaan ilman seuraa. Poika selvästi ikävöi kovasti jos olen pari tuntiakin poissa :| Onneksi isovahemmat hoitavat poikia tulevan kuukauden kotona.

Kuopus siis 1 v 2 kk.
Bassets rv 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, jotenkin on vähä sellanen olo et jossain mättää...Mulla on ollu maha kipee jo eilisestä asti ja on vaan jotenkin outo olo.. : / Saas nähä, toivottavasti raskaus tekee vaan mielelle kepposia eikä tää "olo" meinaa mitään..

Täytyy koittaa ettiä sykkeitä dopplerilla, eilen en vielä niitä löytänyt, antais ainakin mielenrauhan jos ne jostain bongais...

Tai no, voihan toi outo olo johtua siitä että vuosin koko yön kirkkaanpunaista verta unessani.. :rolleyes: Eli painajaiset on alkanu..

Ja kivut voi tulla ihan vaan siitä kohdun kasvamisesta jne..
 
Viimeksi muokattu:
-Amalia-: Juu kyllä täällä kohta on menoa ja meininkiä, noi meitin tytöt kun on jo melkosen viliskantteja. Itse kanssa aina olen halunnut lapset pienillä ikäeroilla, että on toisilleen seuraa. Minkäs ikäisiä teidän lapset ovat? Katselin, että sinulla taitaa olla jo 4. tulossa. :)

Oireista ja vaivoista mulla on nyt ollut ihan hillitön mahan turvotus! Ei kahdessa ekassa ollut tässä vaiheessa vielä näin järetöntä turvotusta. Pahoinvointiakin on ollu jonkun verran. Ihan kauhulla odotan, kun aikasemmissa on närästys ollut ihan hirveää...

Maira Varmasti on kaikki hyvin pienellä! :) Toivottavasti löydät ne pikkuisen sydänäänet sieltä, niin voit olla rauhallisemmilla mielin taas. Usein kaikki kivut ja kolotukset on ihan normaaleja... Mutta kyllä noi unet hurjasti vaikuttaa ja niitä jää miettimään! Mulla oli ihan alusta asti vahvasti olo, että nyt tämä vaava on poika. No, näin unen jossa synnytin oikeen pyöreäposkisen mustatukkaisen tyttövauvan ja en nyt pääse siitä ajatuksesta enää eroon.

Bassets Uskon, että hirvittää aluksi toi töihin meno... mutta tosi ihana kun isovanhemmat pystyy olemaan lapsenvahtina! Lapsilla on tuttu hoitaja ja varmasti kaikki oikein hyvin, itellehän se kaikkein raskainta on. Toivottavasti jaksat ja ei pahempia pahoinvointeja ym. ole!

Nane 9+5
 
Ensimmäinen neuvola takana :wave:
Paino -2kg, Hb 145, rr 111/71 ja pissa puhdas eli kaikki oikein hyvin. Sydänääniä yritettiin kuunnella ja muutaman kerran meinasi jotain kuuluakin mutta taisi vauveli mennä laitetta pakoon :D LA pysyi samana. Seuraava neuvola(+lääkäri) on 19.7. Siihen väliin jääkin verikokeet ja np-ultra.

Tuttipulloista Sain avomiehen siskolta heidän kaksosten vanhat pullot ja niitä taisi olla peräti 13 kpl! :D Kyllä vähemmälläkin oltaisiin pärjätty...
Meillä oli kantoliina (trikoinen) käytössä ehkä muutaman kerran. Hikoilin aivan järkyttävästi siinä viime kesän helteillä joten ei tullut paljon käytettyä. Sukupuoli halutaan ehdottomasti selvittää! Meillä kun on noita tyttöjen vaatteita aivan tolkuton määrä ja poikien vaatteita vain muutama. Tietää sitten että tarviiko ostaa vaatteita vai ei ;) Yhdistelmävaunuthan meillä on jo olemassa mutta hankkia täytyy varmasti sisarus-/kaksostenrattaat, kumpaa nimeä niistä nyt sitten käytetäänkään.

Sannuli 8+6
 
Nane87,


MM, kiva kun kävit tervehtimässä. :heart: Hyvää kesää teille! :hug:

tinker, :heart:

Nijan, meillä otetaan erikseen ne veriryhmä ym. näytteet (tk:ssa, seula sairaalassa), olikohan niitä nyt kaksi vai kolme putkiloa. Seulassa en tosin ole koskaan käynyt, joten niiden näytteiden määrästä ei ole mitään hajua. =)

Bassetsille tsemppiä töihinpaluuseen!


Mairalle myös tsempit sydänäänien metsästykseen! :hug: Mä sain oikein painamalla painaa anturia häpyluun yläreunaa vasten samalla kallistaen anturia alaspäin, jotta löytyivät. Vaikka eihän tuokaan kauhean kivalta tunnu, mutta eipä sitä tarvitse kauaa kuunnellakaan, kunhan vaan äänet löytyy. :heart:


Onpahan olo. Onkohan tää edes ihan normaalia, että pahoinvointi ja väsymys alkaa vasta näillä viikoilla? Ja tähän asti pahoinvointi on alkanut aina päivällä ja jatkunut iltaan, mutta tänäänpä se alkoikin heti aamuta. Mun oli sitten pakko raahautua lasten kanssa kauppaan ostamaan hedelmiä, kun ei mikään muu uppoa. Ja löysin uuden rakkauden: Marlin mandariini Juissi.
Tätä mä voisin juoda litratolkulla, kun ei meinaa mikään muu juomakaan upota kuin vesi. Kotimatkalla vetelin litran mansikoita napaani pahimpaan nälkääni.


Se olisi taas kauneusunien aika.


NS 10+1
 
Teitähän on kamalasti :) Onnea kaikille odottajille ja pahoittelut keskeytyksen saaneille :/
Itse plussasin muutama vko sitten(oli pakko tehdä kaksi testiä), ja soitin sitten neuvolaan. Aika onkin huomenna heti aamusta, joka helpottaa kovasti kun pitää se 4h olla pissaamatta :) muutenkin kova hätä jo puolen tunnin välein :)
Lukenut nyt koko keskustelun ja itkukin pääsi kun luin näitä juttuja :) Omien laskujen mukaan tänään 7+6. Kysyisinkin nyt että lasketaanko toi viime kuukautisten alkamispäivästä vai loppumispäivästä? Kun laskurin mukaan olis vasta 6+6? No huomennahan se selviää. Mut laskettu aika olis 27.1 neuvolan karkean arvion mukaan..Että vieläkö tänne mahtuu? :)

Onneja vielä kaikille tuleville mammoille :)
 
Sartsa83
Hehe.. ;) Mulla otettiin tänään 5 pulloa verta. :D Ja nytkun kelaan taaksepäin, sama oli esikoisesta, mut osa niistä tiedoista on neuvolalle, et periaatteessa vain 2-3 pulloa on itse veriseula ja np-ultraa varten. :)

Tervetuloa Nane!!! :flower:

-Amalia- meillä esikoisen ja tämän toisen välille tulee 1v ja n. 4-5kk. ;) Riippuu syntyykö ennen vai jälkeen lasketun.

Me tahdotaan niin kovasti tyttöä, että halutaan kyllä kans ehdottomasti kysyä sukupuolta. :) Pelkään ihan hirveesti reaktiooni, jos tuliskin toinen poika. Aina halunnu että ois sekä tyttö että poika ja sitten jos tahdotaan vielä lisää lapsia, niin sitten ei olisi enää väliä sukupuolella.

Awww, ihanaa MLM että siellä on innokkaita hoitajia olemassa jo valmiiks. :) Ja onnittelut ekasta kolmanneksesta. Se on nyt ohi. ;) :hug:

Bassets Levottomat jalat on täälläkin tuttu ilmiö! :wave: :headwall: Oli kans esikoisesta ja ompa näköjään tästäkin. Viime yönä nukuin n. 22-02 oikein makoisasti, kunnes esikoinen heräs ja sitten en saanutkaan enää unta, kuten ei esikoinenkaan, vaan päätti jutella sitten päälle tunnin ilosesti.. onneks ei hermostunu omassa sängyssään, mutta pari kertaa kun alkoi nousta pystyyn sieltä, joutu käymään laittamassa makuulteen ja hokea: nyt on yö, nyt nukutaan. :D

Voi Maira ja noi inhottavat painajaisunet! :hug: Ärsyttäviä unia kun saa mielen kepposteleen. Toivottavasti sydänäänet kuulu ja sait siten vielä enempi mielenrauhan, mutta muuten uskoisin että siellä kaikki hyvin.. olihan se onneksi vain unta. :) :heart:

Sannuli noni, siellä kaikki hyvin. :) Hienoa. :)

Omaa. Tuli kans toi mieleen. Ei tullu sanoneeksi että ekassa neuvolassa siis merkattiin painoon vaan + eli lähtöpainosta oli tullu muutama sata grammaa lisää. Ja verenpaineet oli muistaakseni 131/81.. mulla oli esikoisestaki alusta saakka verenpaineet tota luokkaa ja loppuvaiheessa alapaine huiteli siellä 100 tienoilla. Seuraava neukku siis mulla 14.7. ja 27.6. siis se np-ultra. Ja tänään oli ne verikokeet. Ja ja ja... hyi helkatti mikä ällötys on palannu! Eilen vedin himooni tortillachipsejä ja salsaa... hetki myöhemmin meinasin oksentaa. Hetki sitten mieli teki pringlesejä, joita oli kaapissa (paprikan makusia) ja kun söin niitä sen kymmenkunta, alko oksettaa. Koko kroppa on ihan nukuksissa, jalkoja ja alaselkää särkee eniten sekä vatsaa kramppailee tämän tuosta. Ei olla oltu pariin päivään ulkona esikoisen kanssa, lähinnä ilman takia, mut ajattelin, jos tänään tossa lähtis kun ollaan välipalat syöty. Jos ees kävis kaupassa ja hetken puistossa keinumassa, ennen kun alkaa sataan, jos alkaa. Luvattu on iltapäiväksi ja illaksi sadetta, mut eihän sitä tiiä alkaako kuitenkaa. Väsymys on kyllä sitä luokkaa ettei jaksais ees sinne kauppaan lähtee ja ajatus että pitäisi kantaa tuo nuo rappuset alas ja taas ylös, ei houkuttele tippaakaan tuon kipeen selän ja kipeiden jalkojen takia.

Sartsa 10+4 :heart:
 
Lapsiluvuista Meillä taitaa jäädä tähän kahteen. Tai niin ollaan aina puhuttu, tosin tiedä sitten jos joskus "iltatähdeksi" kolmaskin hankittaisi. Mutta tällä erää ainakin lapsiluku tulisi täyteen.

Kantoliinasta oli myös ollut puhetta. Nyt aion sellaisen heti kotiin hankkia ennen lapsen syntymää. Esikko oli koliikki vauva ja kantoliina olisi helpottanut päivittäistä elämää huomattavasti. En tiedä olisiko siitä mitään apua lapselle ollut, mutta minulle varmasti, kun kädet olisi saanut vapaaksi. Meillä oli muuten rintareppu kovassa käytössä. Se oli ihan ehdoton kauppareissuilla! Poitsu viihtyi siinä vaikka koko päivän, kunhan sai olla niin päin, että näki maailman menon. :D

Jomi Ei kannata ottaa paineita siitä painosta. Minun ensimmäisestä neuvolakortista löytyy tasasesti myös virheitä (mitä sitten aina välillä itse korjailin :whistle:). Mun mielestä voit siellä neuvolassa seuraavan kerran siitä rohkeasti mainita ja jos ei tee asialle mitään, niin tee itse. :D Tietysti kannattaa sitten neuvolassakin sanoa, että kun tuossa oli virhe niin korjasin sen.

MLM Ihana kuva! Tuli oikein tippa linssiin. :heart:

Sukupuolesta
Mulla on vahva poikaolo. Tarkoitus alunperin oli olla kysymättä sukupuolta ennen syntymää, mutta veikkaampa, etten saa suutani pidettyä kiinni. :D Toisaalta ekan kohdalla kyseltiin joka ultrassa, mutta eipä suostunut näyttämään kumpi on, joten oli yllätys loppuun asti. :D

ON Mulle on melkein tullut tavaksi tirauttaa pienet itkut aamupäivän aikana. Miehen kanssa naurettu, että jotkut tarvitsevat heräämiseen aamukahvin tms. niin mä tarvin kunnon itkut. :rolleyes:
 
Heipparallaa, en ole täällä yleisellä puolella vähään aikaan käynytkään, jumitan tuolla kerhossa kylläkin :) Ilmoittelen vain, että mukana ollaan yhä.. Sydänäänet (174krt/min) kuultiin maanantaina 10+0 ja samalla lääkäri totesi myös, että kohdun koko vastaa viikkoja ja muutenkin kaikki näyttäisi olevan hyvin. Yleiseen ultraan aika 5.7., joten silloin sitten ensitapaaminen pienen kanssa :heart: Pikkuhiljaa sitä alkaa uskoa jo, että meille ihan oikeasti tulee vauva.
Vahva poikaolo on ollut alusta asti. Muutamia vauvanvaatteitakin tarttunut mukaan ja kovasti odotellaan kyllä pienokaista, minä, isukki ja tulevat isovanhemmat. Että sellaista tänne :) Onnea matkaan kaikille "uusille ja vanhoille" odottajille ja hauskaa kesää!!

jjuuli ja nappula 10+2
 
Moikka!
En ole ehtinyt moneen päivään edes lukemaan palstaa ja ihan mahoton määrä on tullut sillä välin tekstiä, ja uusia jäseniä :) Tervetuloa vaan!

Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista! Meille tuli aika np-ultraan vasta 27.6 eli vielä on aikaa siihen, että jotain selvyyttä la:aan saadaan. Ei jaksaisi millään odottaa : / Ensimmäinen neuvola oli viime perjantaina ja siellähän pieni sydän sykki oikein reippaasti :heart: Terkka löysi sykkeen heti ja aikas ylhäältä jo mun mielestä.. Saa nähä tarkoittaako se sitten mitään. Sanoin, että viimeiset kuukautisiet olivat lyhyemmät ja niukemmat kuin tavallisesti, että epäilen raskauden olevan jo pidemmällä, mutta ultraamaan ei silti alettu.

Sukupuolta aiotaan kysyä. Tosin täällä riippuu ultraajasta, alkavatko kertomaan. Toivottavasti tälläkin kertaa kuitenkin selviäis.. Meillä ei ole nimittäin mitään vauvatavaroita/ juurikaan vaatteita tallessa. Olisi mukava niitäkin hankkia etukäteen ja ihan "oikean" värisiä =)

Lapsiluku
jää meillä suurella todennäköisyydellä tähän kolmeen. Pakko joskus valmistuakin ja päästä kunnolla työelämään. Sitä ennen haluan nauttia vielä yhden kerran vauva-ajasta ja kotona olemisesta.

Nyt vielä kun jaksaisi pihahommiin. Ihanaa, kun ei ole enää niin kauhian kuuma! Mukavaa viikkoa vain kaikille :heart:

Amom
 
Sartsa83
Amom meillä onkin sit samana päivänä np-ultrat. :) Vielä kaks viikkoo.. ei kyllä ees ihan sitäkään, niin päästään näkeen pikkuset. :) :heart: Onneks sain järkättyy esikoiselle hoitopaikan siks aikaa, niin päästään miehen kans yhessä sinne. Pääsee mieskin todistettavasti näkemään että siellä masussa tosiaan köllii joku. :)

Onnea teille muillekin sydänäänistä :heart: Niitä on aina ihana kuulla. :) :heart:

Voi väsyyyyyyy! Menin sit nukahtaa esikoisen viereen sohvalle muutamiks minuuteiks ja nyt oon ihan pönttö sekasi.. uniahan ois siis hyvä pitkin päivää ottaa itekin, mutta kun ei aina osaa. Nyt väsy oli ylitsepääsemätön ja kertakaikkiaan nukahdin. Ja sitten pissahätä pirulainen herätti ja sitten huomasin kellon jo olevan sen verran että oli pakko alkaa herätteleen ukkeliakin, ettei liian kauan nukkuisi. Hän muuten tänään nousi seisomaan ekaa kertaa ihan itse! 9kk ja 25pvän ikäisenä. :heart: Ja kontattukin on tänään jo monta metriä yhtäsoittoa! :)

Sartsa
 
Ai nyt jo alkaa monella toi ultra odotus.. :) Mulla on ultra vasta 8.7, eli rv12+3 ja neuvolakin vasta siitä seuraavalla viikolla 13+1, eli sen 5+2 käynnin jälkeen on aika pitkä väli meillä seuraavaan nyt...Mut eipä tuo mitää haittaa.. :)

Vielä en oo ehtiny tälle päivää sykkeitä metsästää, mut illalla sit kun juniorikin nukkuu.. :) Eilen ei vielä kuulunut, mutta ehtiihän ne kuulemaan..

Uusia oli tullut, heille iso moi ja onnea! :heart: :flower:

Lapsiluvusta oli ollut puhetta, meillä varmaan jää näihin kahteen, en mä yksin jaksa enempää.. :D

Mutta joo, päivän jatkoja kaikille! :)

Maira ja kirppu 9+1
 
Tervetuloa täältäkin uusille ja onnittelut plussasta :flower:

Sellaista kyselisin, että löytyykö täältä muita hevostelua harrastavia? Olisi kiva kuulla, että miten odotus on muuttanut harrastusta ja jos löytyy oma polle niin miten olette järjestäneet sen asiat?
Itsellä kaksi ponia ja nyt vielä olen vähän ajellut (ponit kyllä kesälaitumella ja lomalla, mutta lasten kanssa on pikkulenkillä käyty), mutta ainakin edellisissä raskaukissa en ole sietänyt edes jousitetun kärryn tärinää joten syksyllä täytyy varmaan taas yrittää haalia jostain heppatyttöjä avuksi.
Ratsastusta kokeilin esikoista odottaessa n. 3-4 kk. kesälaidunkauden jälkeen tutulla ja turvallisella heposella ja totesin, että se saa suosiolla jäädä raskauden jälkeisiin asioihin ihan huonon olon ja lantio/liitoskipujen takia.

Sartsa sua kun vaivaa kanssa levottomat jalat, niin oletko saanut jostain helpotusta vaivaan? Kaikki vinkit olisi tervetulleita. Tosi ärsyttävä vaiva :mad:
Magneessium käytössä ja kofeiinia ei lainkaan, mutta ei ole paljon helpottanut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee vaan pikaisesti omaa napaa (on niin pahaolo taas että kommentoin paremmalla ajalla): Tänään käyty np ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitääkin! Siellä yksi elävä sikiö olla köllötteli (nukkui) koko toimituksen ajan, sydänäänet kuunneltiin ja nähtiin monitorilta pienen sydämen jumpsuttelevan :heart: Niskapoimua mitattiin 1,2mm joten niiltä osin kaikki hyvin. Viellä kun tämä pahaolo väistyisi niin voisi todella alkaa nauttia tästä raskaudesta..

Mutta palailen paremmalla aikaa..
 
Moi!

Tässä olis vielä yksi odottaja joukkoon. Olen enemmän taustailija, kun tykkään ennen nukkumaanmenoa lukea palstaa puhelimella, mutta sillä on taas surkea kirjoittaa viestejä palstalle.
minulla on ennestään lapset poika12/03 ja tyttö8/10 eli nyt odotan kolmatta.
raskauden alku oli hieman ylläri, kun tyttökin on vielä vauva, mutta asia on saatu jo sulateltua. eka neuvola oli kesäkuun alussa ja vanhalla ultralla ainakin jokin pallukka näkyi kohdussa. siitä en osaa sanoa juuta enkä jaata sen enempää kuin tätikään. tarkemmat kuvat näkee sit np-ultrassa juhannuksen jälkeen, onko siellä jotain elollista...

tietoni Sinimarja 3.lapsi sairaala K-PKS la 12.1.2012 :)

väsymystä ja huonoa oloa on. huonoon oloon auttaa salmiakki, mehujää, limsa sekä säännöllinen pienten aterioiden syöminen. hormonikiukkua on kovasti.
takanani on myös yksi keskenmeno 09 joten odottelen sitä np-ultraa jotta osaa vasta sitten alkaa odottaa, jos sieltä löytyy elävä pieni.

mukavaa odotusta kaikille!
tv Sinimarja + palleroinen

 
Sartsa83
Bassets ai, ei mua kyllä kofeiini vaivaa.. mäkin käyttelen magnessiumia, vaihtelevalla menestyksellä (siis auttaa ja ei auta) ja joskus iltasin otan särkyihin panadol 500mg x 2, niin silläkin oon saanu nukuttua ja levottomat jalat ei oo vaivanneet, mutta toisinaan ei sitten auta yhtikäs mikään niihin. Et samassa veneessä ollaan. Jos keksitään jotain, niin kerrotaan sit heti. :)

Maira vähän sama homma.. en mä yksin jaksa enempää, kun kaksi lasta. Mies on niin paljon menossa ja asuu lähes töissä, et saadaan perheelle rahaa, joten mä hoidan lapset yksin. Kyllä saa meikäläiseltä yksinhuoltajat (oma äitini mukaan lukien) hatunnoston, kun ovat yksin hoitaneet/hoitavat lapset. Tottakai siihen asennoituu ja se on pakko pystyä sitten jos semmonen tulee eteen tahtomatta, mutta kyllä mä ainakin tän avioliiton eteen teen kaikkeni, jotta mies pysyy rinnalla lasten hoidossa ja muutenkin.

-ellen- onnittelut np-ultrasta ja toivotaan pikaista toipumista pahasta olosta. :hug:

Tervetuloa Sinimarja :wave:

Omaa. Täällä nukuttiin pitkästä aikaa koko yö kertaakaan heräämättä (minä tietty vessaan, mut esikoispoika ei heränny). :) :heart: Ollaan jätetty nyt iltapuuro kokonaan pois ja annetaan n. klo 18 iltaruoka ja sit n. klo 20 iltamaito, niin noilla hän on nukkunut nyt tommosta 6-10h yhtäsoittoo kertaakaan heräämättä. "Pahimmillaan" siis herää enää kerran, kaks yössä. Nyt tietysti kun kehun niin ens yönä herää 10 krtaa. :LOL: Noh, se on sen ajan murhe. :)

Sartsa ja "Pallopää" :LOL: 10+4 :heart:
 
Neljän suora näköjään vaihtelee kunnittain noi verikokeet. Tosin jos olisin lukenu mitä siinä lapussa luki niin siinähän oli alkuraskauden verikokeet. Eli otettiin sit samalla kertaa kaikki. Onneks, pääsi vaan yhelle pistämisellä.

Onnea sydänäänistä ja ultrakuulumisista niille jotka niitä oli taas saanu. Itellä on ens keskiviikkona jo se np-ultra. Vähän jännättää näkyykö siellä mitään.

Eilen käytiin kattelemassa vaunuja ja päädyttiin Hartanin topline x malliin, saas nähä ehditäänkö saamaan just sillä kuosilla mihin kumpikin ihastuttiin. Vielä uskalla oikein niitä varata, jos ens vuoden malleissa oliskin joku vielä parempi :)

Käytiin sit mun porukoilla kun siellä oli sisko avopuolisonsa kaa ja otin mukaan sit sen vaunuesitteen. Alkujaan ajattelin kertoo äitille vasta ultran jälkeen, mutta nyt sit näytin sille kuvastosta sen vaunumallin mihin päädyttiin ja tokasin vaan et käytiin tämmösiä kattomassa :D Äiti oli et et oo tosissas, huijaatte. Kyllä se vissiin hetken aikaa sulatteli uutista ja sitten se olikin jo ihan innoissaan et tarviiko kutoo jotain :)
Onneks sisko oli siellä ja se kans äitille sano et joo ei ne mitään huijaa :)

Pelkkää omaa nyt oli suurin osa...

Nijan 11+0 poks poks
 

Yhteistyössä