~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Alkaa työnteko tälle päivälle riittää ja selkääkin jo kivistää, joten hauskempiin puuhiin =).

Tervetuloa uudet ja onnea ultrakuulumisista MLM, Jemppi ja DumDum!! Ihana oli kyllä MLM:n ultrakuva, niin jo vauvan näköinen :heart:.

Kantoliinaa käytin esikolla jonkin verran ja pitkä trikooliina oli mielestäni ergonomisesti hyvä. Nyt vaan en hankkis ihan niin pitkää, kun sitä oli vähän hankala pyöritellä ympärille yleisillä paikoilla.

Tuttipulloja meillä tarvittiin enemmälti vasta sitten kun imetys loppui 10 kk iässä. Meillä ei muksu oppinut nokkamukille ja en viitsinyt tehdä siitä ongelmaa. Joikin sitten pullosta yli 2-vuotiaaksi, mistä nyt ei minusta mitään haittaa ollut.

(.) Mulla maistuu koko ajan suussa tosi pahalle!! Purkkaa kuluu tai sitten pitää jotain muuta tunkea suuhun, kun on niin inhottava maku. Eikä hampaiden pesukaan auta pätkääkään. Onkohan tämä poika, kun tuntuu ainakin erilaisilta nää oireet kuin aikoinaan tytöstä... Pahaa oloa on, mutta siedettävässä määrin nykyään. Närästyksenkin kanssa pärjää, kun syö varovasti. Ruokavalio on aika suppea ja rajoittunut, mutta hengissä ollaan ja paino pysyy samana, joten ei kai se sitten haittaa =). Neuvolassakin tuli käytyä ja ei kai siellä mitään ihmeellistä ollut. Ultra on reilun parin viikon päästä ja heinäkuullekin tuli pari aikaa, joten ei näytä kesä hidastavan toimintaa.

Kysynpä vielä lopuksi, ettäonko teillä muilla tuota pahaa makua suussa?
 
Ansu-85 ja tatomira,


Hurjaa, ensimmäiset on jo np-ultrassa käyneet. Onnea näkymistä MLM ja tatomira! :heart:

Jemppi ja DumDum, :heart:

niiiiskuneiti, toivottavasti työhaastattelu meni hyvin! b:)d

-Amalia-, äitiysvaatteita olen tilaillut H&M:n verkkokaupasta. Myös ainakin Anton&Ninalta löytyy jotain vaatteita.

Maira, "kiva" kuulla, että muillakin räiskyy. Meillä meinasi mennä lusikat jakoon viikonloppuna. Tosin musta tuntuu, että miehellä on vähintään yhtä kovat mielialanvaihtelut ja hormonihäiriöt kuin mullakin. Mutta eikös sitä sanota, että sellainen onkin oikein ihannemies ja -isä, joka kärsii vaimon ohella kaikki raskausvaivat silkasta sympatista? :LOL:

Tänne ei sen kummempaa. Viime yönä oli taas oikea painajaisten yö, kaikenmaailman ötökkäpainajaisia (mä vihaan ötököitä!) ja kaupan päälle vielä yksi keskenmeno. :eek: Pitänee varmaan illalla taas kokeilla doppleria.



NS 9+6
 
Onnea kivoista ultra kuulumisista niitä saaneille =)

Tässä on nyt jonkin verran ollut keskustelua kantoliinoista, mietinkin että onko sellainen kuinka hankala viritellä ja pysyykö lapsi siinä tosiaan tukevasti? :confused: Ensimmäistä tässä odottelen ja mietiskelen näitä erilaisia kantamisvaihtoehtoja, kun käsissä ei ihan hirveästi varmaankaan jaksaisi kanniskella. Liina vaikuttais ihan mukavalta, mutta kuinka tukeva se todella on?
 
Mimsy, kyllä kantoliina on oikein tukeva ja tukee ihan vastasyntyneenkin hyvään asentoon. Itse olen käyttänyt sidontana lähinnä kietaisuristi II -sidontaa, aluksi vauva ollut siinä kehtoasennossa ja muutaman viikon ikäisestä sitten "sammakkona". Tuo kyseinen sidonta on mielestäni todella helppo ja sopivan tiukkuuden oppii kyllä pian. Usein olen sitonut liinan kotona valmiiksi päälleni, jos ollaan oltu menossa esim. ostoskeskukseen. Mm. nuorimmaisen kanssa tehtiin koko päivän ostosreissu ideaparkiin muutaman kuukauden ikäisenä, tyttö oli oikein tyytyväinen liinassa. Osan ajasta nukkui ja osan katseli uteliaana ihmisvilinää, liinasta ei tarvinnut ottaa pois kuin syöttötauoilla ja vaipanvaihtoon.
Täältä sidontaohjeita ja vinkkejä liinan valintaan:
Kantoliinakanavan kotisivut
 
Onnea kivoista ultra kuulumisista niitä saaneille =)

Tässä on nyt jonkin verran ollut keskustelua kantoliinoista, mietinkin että onko sellainen kuinka hankala viritellä ja pysyykö lapsi siinä tosiaan tukevasti? :confused: Ensimmäistä tässä odottelen ja mietiskelen näitä erilaisia kantamisvaihtoehtoja, kun käsissä ei ihan hirveästi varmaankaan jaksaisi kanniskella. Liina vaikuttais ihan mukavalta, mutta kuinka tukeva se todella on?
Se vaatii alussa opettelua! Suosittelen hankkii ennen synnystä ja harjoittelemaan niitä sidontoja jollakin pehmolelulla, niin ei sit oo ihan ulalla vauvan kanssa. Ja kyllä se vauvankin kanssa vaatii harkoittelua vielä, kun elävä vauva on kumminkin eri asia kuin pehmonalle :)
Mutta siis, tukevan sidonnan saa vauvalle niin että vauva on siellä hyvin ja sopivan napakasti ettei niska heilu tms.

Kietaisuristi II sidonta on mullakin ollu se suosituin pienellä vauvalla. Tässä kuva: Kantoliinakanavan kotisivut
siinä saa vauva tosi tukevasti mukaan.

iimukka
 
Voi apua, kävin vessassa ja paperiin jäi pariin otteeseen ihan vaalean ruskeaa limaa. Oon ihan paniikissa vaikka määrä oli tosi tosi vähäistä:|Nyt sitten tuntuu, että mahaankin sattuu, tosin mulla on jo viikon juilinut noita nivusia.. Onneks huomenna on se lääkäri ja ultra! Saakohan yöllä nukuttua.. Tää on ihan kauheeta kun tulee huoli pienistäkin asioista kun tämä raskaus oli niin ihme juttu kaikenkaikkiaan ja pelkään niin paljon jos tää menee kesken:'(
 
Tinker_, ymmärrän täysin tunteesi :hug:. Mulla tuli kans eka vaalean ruskeaa ja lopulta ihan veristä vuotoa (tosin se ei kestänyt kauan), mutta ei se liittynyt mitenkään itse alkioon, kun ultrattiin. Kätilö meinas, että kohdunsuulla saattaa helposti joku verisuoni aueta, jos vaikka ponnistelee. Onpa onni, että sulla on se ultra huomenna, niin saat nopeasti selvyyden asiaan. Tsemppiä ja koitahan saada nukuttua!
 
hola! tänään oli eka neuvolakäynti ja la aika muuttu päivällä. eli listaan voi muuttaa 25.1 ja ikää löytyy 25,ensimmäinen lapsi, synnytyssairaala satks. huomenna ajattelin varata aikaa varhaisultraan. ei vaan pysty odottamaan sinne viikolle 12:):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ela
Heipparallaa!

Pitkästä aikaa ennätin tänne..

Tervetuloa uusille ja moni on saanut jo huojentavia ultrakuulumisiakin, onnea niistä =) Ihana tuo MLM:n ultrakuva!! Tuskin maltan odottaa omaa ultraa, johon ei onneksi ole enää kuin pari päivää. Jännittää ihan tosissaan mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitään.

Kantoliinasta oli puhetta, mulla oli jonkunlainen, kun kakkonen oli vauva, mut liina osottautui aika huonoksi, huvittaisi kyllä kokeilla, mutta joku laadukkaampi versio olisi hankittava. Samoten kestovaippoja tekis mieli alkaa jo hamstraamaan, mut ei taida uskaltaa vielä :whistle:

Sukupuolesta; luulen et kysytään, jos siihen tilaisúus tulee, yhtä tervetullut on kumpainen vaan, enkä osaa edes yhtään veikkailla kumpi olis tulossa.

Toivottavasti tinkerin vuoto olisis harmitonta ja pikkuisella olisi kaikki hyvin.

Omaa napaa vielä sen verran, et sairastelua riittää, järkyttävä flunssa päällä ja tuntuu et ihan joka paikkaa särkee ja kolottaa, kuumetta ei kuitenkaan ole, joten töissä olen ollut. Ei ole kyl kivaa, olis mukava välillä muistaa millasta on olla, kun on hyvä olo.

Mutta joo, yritän taas aktivoitua, palailen viimeistään ultran jälkeen :)

Ela ja Rv 11+6
 
tinkerin ultrakuulumisia odotellessa! Onneksi tuollainen vaaleanruskea vuoto voi olla vaikka ihan pelkkää valkkaria, se on ainakin itselläni eri raskauksissa ollut milloin minäkin väristä. :whistle:

Elalle pikaista paranemista ja onnea ultraan!


Täällä poksutaan tänään uudelle kymmenluvulle!
Aika hurjaa, että 1/4 raskaudesta on jo takanapäin ja nyt se pieni tuolla masussa on jo sikiö. :heart:


NS 10+0 poksista!
 
Neljän suora juu kyllä täällä räisky niin et olin melkein jo avioeroa ottamassa... :whistle: Noh, onneks parin päivän hengähdys aina auttaa asiaan.. :)

tinker Tuskin on mitään syytä huoleen, ruskea veri on aina vanhaa verta. :hug:

Mimsy Ihan helpolla sidonnalla liinasta saa tosi tukevan, mut ite näin vähän ylipainoisena, tuli vähän liiankin tukevia sidontoja ja huuto meinas päästä kummaltakin.. :D

Seulontoihin osallistutaan tällä kertaa, eli esikoisesta ei osallistuttu, mut nyt kun on kaikkee ollu, haluan "varmuuden" et kaikki on ok..

Sukupuolen kysyn jos se vaan nähdään, et tietää vähän että pitääkö alkaa kattelee vähän toisenlaisiakin vaatteita ja voi hukata noi 4 laatikkoo poikavaatetta vai pistetäänkö ne takas kaappiin.. ;)

(.) Voi luoja, miten voi väsyttää näin paljon.... |O Koko ajan silmät ristissä vaikka kuinka nukkuis..Ja maha on alkanut kipuilee, eli kohtu ilmeisestikkin kasvaa... :) Mut sehän on vaan hyvä asia..

Juniorille pukkaa kamalaa uhmaa päälle ja meillä onkin esim. eilinen vaan huudettu, loppujen lopuks sälli sit lähti jopa ilman iltapalaa nukkumaan kun sekin meni julmetuks karjumiseks ja ruuan suusta kaiveluks/ympäri huushollia heittelyks... :rolleyes: Miten voi pienellä ihmisellä olla noin iso luonne?

Ja tässä kohtaa me miehen kanssa katottiin toisiamme et hullut, ihan vapaaehtoisesti lähtee tohon rumbaan uudestaan.. :D

Mutta joo, tänään hurjat 9+0, hitaasti mutta varmasti päästään yli kymppiviikkojen.. :heart: Ultrakin olis peräti "jo" 3 viikon päästä. :) Juhannuksena mennään mökille vähän tuulettumaan kaveripariskunnan kanssa, joten heille varmaan kerrotaan silloin, onhan kaveripariskunnan toinen osapuoli meidän kummiehdokas. :) Eipä tartte sit siellä kuunnella ihmettelyä miksen ota sauna olutta.. :)

Puhuttiin myös miehen kanssa et vois ottaa pienen romanttisen loman ja lähtee tallinnaan hotelliin kaksistaan yöks, mummo hoitais poikaa, ei varmaan tässä ärrinmurrin tilanteessa mikä meillä välillä vallitsee, yhtään huono idea.. :)

Oikein ihanaa tiistaita kaikille! :)

Maira ja kirppu 9+0
 
Heips kaikille :)
Ensin jotain kommentointia.

lilliputilla oli runsasta veristä vuotoa ja voin sanoa, että tiedän tasan miltä sinusta tuntuu!! Itse koin nimittäin täysin saman asian aika tarkkaan viikko sitten. Yhtäkkiä alkoi verta tulemaan kuin hanasta ja olin jo 100% varma, että kesken on mennyt. ä-polilla todettiin, että asialle ei voi mitään tehdä, joten asialle ei mitään tehty. Eilen sitten np-ultrassa kuitenkin kaikki oli oikein hyvin. Eli vaikka se pelästyttää ihan hirmuisesti, niin on ilmeisesti aika yleistä! :)

MLM mulla oli ensin la 27.12. ja nyt se oli sellasta sählinkiä sen kanssa, et nyt ei sitten tiedetä, että mikä se laskettu sitten loppujen lopuksi onkaan. Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) ja aivan ihana kuva :heart:

veriseula multa ei kyllä otettu kuin 2 tai 3 putkiloa verta, eli vaihtelee paikkakunnittain?

).( sitten omaa napaa....
Eli tänään oli lääkärineuvola, paino oli pudonnut 3,8kg sitten ekasta käynnistä, mikä oli äärimmäisen positiivista :) verenpaineet oli ok ja sydänäänetkin kuului hienosti :)
Sitten niihin omituisuuksiin...
Eli kun mullahan tää on kierukkaraskaus ja alussa siitä soittelin, että mitä sille asialle tehdään niin ä-polin vastaus oli, että ei mitään, joten oon antanut asian olla. No, tää lääkäri tänään kysyi, että mites se kierukka ja mä sanoin, että ei mitään, et ultrassa ei asiasta puhuttu halaistua sanaa. Lääkäri sitten soitti äitipolille ultran tehneelle lääkärille ja kysyi, että miten se kierukka ja ultraaja totesi, ettei hän ees tiennyt mistään kierukasta tahi verenvuodosta! (siitä verenvuodosta oli useaan otteeseen puhetta!) ja että mitään sisätutkimusta ei tehty.
No, se ultraaja sitten sanoi, että se kierukka pitää poistaa (?) ja et mun täytyy mennä uudestaan ä-polille, koska se pitää tehdä tällä viikolla! Ne varas mulle sitten tälle päivälle uuden ajan ultraan, jossa katotaan sen kierukan tilanne.
Noh, lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että kohdunkaula on jotenkin "pullollaan" ja epäili, että se kierukka on siellä. Huoh, mä oon nyt tällä viikolla ollut jo 2x työajalla raskauden takia lääkärissä ja tälle päivälle lykkäsivät sit ton kolmannen kerran :( en mä kehtaa pomolle ees puhua mitään!
Noh, kysyin sitten, että mikä se laskettu aika sitten on, niin neuvolakortissa lukee 1.1.2011, tietokoneelle se oli kirjoittanut 11.11.2011! ja sitten neuvolakortissa viikot oli kuitenkin vanhan lasketun ajan mukaan, eli nyt ei sitten kellään oo tietoa, et mikä se "virallinen" la on.. *huoh* kuinka paljon voidaan sählätä?

ANTEEKSI omanapaisuus...

tatomira ja eikka 11+2 tai 12+0 tai sit jotain ihan muuta :D
 
  • Tykkää
Reactions: inkalilla
Huomenta.. Tinker, älä ota ainakaan stressiä vaikka helpommin sanottu kuin tehty. Onneks sulla on ultra, toivotaan että kaikki hyvin. Uskon että on :)

No omaa napaa taas. Eilen iltapäivällä vessakäynneillä taas tuli mutta vähäisesti, liman ja verensekaista vuotoa, mutta sitä kyllä oli aika vähän.. Jotenkin ei nyt ees stressaa, alan tottua että normaaliahan tämä voi olla :) Kohdun suunnalla tapahtuu niin paljon tällä hetkellä ja kun näillä viikoilla jo mennään niin huono tuuri on jos keskenmenee..

Aamulla selällään herätessä huomasin OIKEAN kummun vatsan oikeelle puolelle hieman kallistuvan ja "kovalta" tuntui, joten kasvua alkaa tapahtumaan. Oivalsin sitten ottaa dopplerin ja melko heti löysin sydänäänet, se oli ihána herätys se :) Oon huomannu kun kokeillu etten löydä ääniä muuten kun heti herättyä tyhjään vatsaan... Liekkö merkitystä mutta tuloksia tutkittuani.. :D

Tosiaan ihana aamu oli tänään mutta toinen osapuoli niin kireenä kuin viulunkieli (sillä hartiat jumissa pahasti) ja stressi portaiden rakentamisesta kun annoin "vinkkejä" ;D Tosin taisin saada sen ymmärtämään että kaksosten rattailla ei korkeita portaita kammeta ja pikku taaperot ei pääse niitä nousemaan.. Joten pääätyi sittenkin matala-askelmaisiin ja leveisiin portaisiin :) Meillä on pari vuotta sitten rakennettu omakotitalo joten portaat on vielä alkuperäiset "askelmat" vaan.

No siinä tällä erää. Jään odottelemaan ultrakuulumisia ja vain hyviä sellaisia :D

lilliputti 10+2
 
Sartsa83
Hitsinpimpula, miten paljon tänne on tullu kirjotusta.. tässä sen huomaa, kun ei ehdi käymään pariin päivään, et sitten on niin paljon juttua, et joutuis yhen tunnin viettää koneella. :p No ei ny kai sentäs. ;)

Nyt mulla on kaamee nälkä ja hyvä sitten tässä alkaa kirjotteleen.. jospa teen niin että kirjotan äkkii vaan kuulumisia ja tuun tänään myöhemmin kommentoimaan muita.. paisti Jomille vastaan nopeesti, että juu, oli miehellä nesteytys kunnossa. Veti edellisenä päivänä kaljaa. :p Hehehheh.. nojoo, vitsi vitsinä. Oli sillä koko matkalla urheilujuomaa ja siellä oli pits topeja, joista sai suolakurkkua ja sen semmosta. Oli reissun jälkeen aivan hapoilla, eikä ihme.

Niin.. niistä etureiden kipuiluista kun joku puhu joskus, niin mulla on kans nyt tullu niitä. Edellisessä raskaudessa ei siis ollut. Ja viime yönä oli taas ihan hirvee mahakipu. Samanlainen joka oli ovulaation aikaan, kun meni niin pahaksi että ripuloin ja oksentelin. Nyt yöllä "vain" ripuloin, mutta olin kyllä aivan tuskissani. : / Muuten onkin sitten ollu selkäsärkyä ja päänsärkyä ja järjetöntä väsymystä edelleen. Nice. : /

Mut nyt syömään. Mä palailen tosiaan myöhemmin.

Sartsa 10+3 :heart:
 
On "hauska" lukea, että muillakin sählätään nlan ja ä-polin puolesta oikein urakalla :)

Te ootte niin aktiivista porukkaa, että mulla menee aina tunti kaks ennenkuin oon lukenu kaikki kommaukset ja sit ku meinaan alkaa ite kirjottaa, mokkula viskoo mut aina sinne tänne tai viimeistään kirjoitus katoaa jonnekin bittiavaruuteen. Otin jo tohon viereen kynän ja paperin jotta voin tehdä vähän muistiinpanoja, että kenelle erityisesti pitääpi jotain mainita... No enhän mä muistanu mitään ylöskirjata ;):D ... olen niin RASKAANA ja niin HÖLMÖ... ymmärtänette yskän ;)

MLM Onnea ihanista ultrakuulumisista. Kuva oli mitä mainioin. Ihan pieni ihminen jo:heart:

).( Tänään eka neuvola. Eilen tuli postissa paprut kotiin täytettäväksi. Tiettekö... mä olin jotenkin ihan vittuuntunut niitten täyttelystä. Toisaalta oon ollu harvinaisen kyrpäotsainen jo pari viikkoa, ettei se vittuuntuminen johtunut välttämättä lainkaan siitä, että kyselivät mun ruokailutottumuksia, liikunnan saamista sekä päihteiden käyttöä. Mä oon oikeestaan jo vuosia dissannut noita kaikkia maailman kyselyitä... niinku näitä synnyttäjän esitietolomakkeita. Mun synnytyksissä ei ainakaan kertaakaan ole niitä lomakkeita luettu, ei kertaakaan edes vilaistu. Joten, miks helvetissä ne kysyy, et mitä toivot synnytyksesi suhteen?!? Sit viel et joskus rv 20 pitäis osata sanoo, mitä sit todella silloin haluu. Sama nyt tää neuvolan paperi. Mitä odotat ja toivot neuvolalta? Siis täh? Man got to do what man got to do... Ihan ku ne jättäis verikokeet ottamatta sen perusteella, et mä en niistä tykkää. Tai eivät patistaisi vessaan kusemaan purkkiin, jos mua ei huvita. Tai ihan ku ne jättäis puuttumatta mun ruokavalioon jos niitten mielestä siinä on jotain vikaa. Siis joo. Kyllä mä ymmärrän, että mahdolliset riskitapaukset esim. raskausdiabetes on ihan ok seuloa jo alkutaipaleella, mutta se mitä rasvaa mä ruoassani käytän, ei välttis aja mua riskiryhmään. Jotenki tuntuu, ettää mä oon niin nähny nää kuviot, et tiedän jo miten ne menee... eli siis nää kyselyt jokaisen henk.koht. mieltymyksistä ja toiveista on ihan turhia, kun niillä ei lopulta oo mitään merkitystä. Ne ei sitä raskauden seurantaa määritä, eikä sen paremmin synnytyksen kulkua, vaan jokaisessa raskaudessa ja synnytyksessä tehdään se mikä on välttämätöntä ja perusteltua. That's it. :kieh:
Mä oon tosiaan ihan karsee BITCH ollu pari viikkoa, eikä varmaankaan mun nlatäti tuu tänää pääsee helpolla.
Mutta nyt armaat ihanaiset naiset, minä en kiusaa teitä tällä kertaa enempää, vaan tulen myöhemmin taas keskusteluihin mukaan.:wave:

Inkalilla ja öttiäinen 8+4

Ps. Tarkoituksenani ei ollut loukata ketään, eikä arvostella ketään, kunhan oman mielipiteeni ilmaisin melkisen voimakkaasti. Jos joku loukkaantui, niin en missään nimessä moista tarkoittanut:ashamed:
 
oon ihan samaa mieltä noista neuvolan käytännöistä. käytiin kans eilen ekaa kertaa neuvolassa ja heti saatiin lähete päihdeklinikalle. :D tosiaan mä oon juonu ehkä tän vuoden puolella 3 kertaa mut mun kerta-annos on liian suuri ni eiköhän mut tuomita alkoholistiks :D ei kai..kyl mä sen ymmärrän et se velvottaa niitä ilmottamaan heti jonnekin, koska on niitäkin tapauksia jotka oikeesti tarvii sitä neuvontaa siinä asiassa.no käydään nyt sit kerran juttelmassa siellä ni eiköhän ne ymmärrä sit ettei mussa oo mitää vikaa jos mä pystyn juomaan kerralla 8-9 annosta alkoholia :)
mut tänään kävin varaamas aikaa varhaisultraa ja sain sen ens viikon tiistaille ja sillon ollaan jo viikoilla 8+6. en malta oottaa.toivottavasti siellä löis sydän miljoonaa <3
 
Hei kaikille!!
Piti pikaiseen selata kuulumisianne ja onnea kaikille mukana pysyneille ja tsemppiä huolehtiville!!

Mulla näkyi silloin ultrassa pienen pieni litteä sikiöpussi eli kesken oli mennyt. Ei ole vuotoa tullut lainkaan nyt eikä kyllä kukukautisiakaan jotka olis pitäny alkaa mutta sekoitti tuo km kierron..
Ensi viikon torstaina uuteen ultraan katsomaan onko tullut pois se pussi.

Nyt syömähommiin, ihanaa kesää kaikille!!
 
MLM Ihana ultrakuva :)

Neljänsuora HUI! Toi 1/4 takana kuulostaa ihan hurjalta :D Itellä siihen on enää viikko, mutta se tuntuu NIIIIIIN kaukaselta :D Jokohan sitten olotkin helpottaisi?

Meelia Mulla on kanssa sellasta ällömakua suussa koko ajan. En oikein osaa selittää. Se ei oo mitään rautaa tms. josta usein puhutaan. Eikä siihen kyllä mikään hampaiden pesu tai purskuttelu auta (ja johan sellanen sais jatkuvasti yrjöömään :D ). Luulen, et se voi johtua tästä mun limasuudestaki. Viime raskaudessa oli sama, et aamusin ja öisin kerääntyy hirveesti limaa kurkkuun. Sehän on ihan normaalia, mut tuo varmaan tullessaan myös ton ällön maun!

Sikiöseulonnoista Me osallistuttiin esikoisesta ja mennään myös tästä. Mä en osaa ajatella sitä mitenkään seulontana tms. vaan lähinnä perusseurantana. Musta on kiva mennä katsomaan vauvaa ja sit taas jos verikokeet ja ultra jotain hälyttäis, niin osattais ainakin sitten varautua synnytyksessä tai sen jälkeen mahdollisesti ilmeneviin ongelmiin hyvällä hoidolla :) Se täytyy kyllä sanoa, että eri tavalla mietityttäis nyt, jos sieltä jotain todella hälyttävää löytyisi, kun tuo yksi tuolla jo juoksentelee. Mutta en osaa ajatella ainakaan vielä mitään siihen liittyenkään. Kun eihän elämästä voi koskaan tietää. Pitää miettiä sitten, jos jotain mietittävää tulee :)

Kantoliinasta Mua ainakin kiinnostais hirveesti kokeilla, kun sitä on ihmiset ihan kamalasti kehuneet. Meillä oli esikoisella käytössä kantoreppu ja sen käyttö jäi kyllä tosi vähäseks. Jotenki paljon mielummin työntelin vaunussa tai istutin sitterissä tai lattialla.. Mut nyt toisen kohalla se vois olla aika kiva koittaa... Pitääki tutustua aiheeseen.

Lapsiluku En muista onko tästä ollut täällä puhetta, mutta me on päätetty, että meidän lapsiluku on tässä. Joskus puhuttiin, että ehkä kolmekin (eikä se nyt ole 100% poissuljettu nytkään), mutta tuntuu, että tämä kaksi riittäisi meille oikein hyvin :heart: Jotenki on sellanen olo, että nautitaan vielä tämä yksi vauva-aika ja ruvetaan sitten miettimään haasteita ja juttuja isompien lasten kanssa. En malta odottaa, että päästään muutaman vuoden päästä vaikka huvipuistoon tai muumimaailmaan lasten kanssa ja vaikka pelailemaan lautapelejä. Eihän sitä tiedä, vaikka mieli muuttuisi, mutta en kyllä mielellään enää tätä alkuraskautta oireineen jaksaisi ;)

Nyt vähän siivoomaan. Keittiö on kun kaaos ja pitäs vielä laittaa pian ruoka hautumaan uuniin, niin on sitten iltaruoka oikein maukkaasti hautunut. Voiskohan perunankuorijaa palkata jostain? :D Onneks sentään ilmat vähän viileni, niin jaksaa ees vähän paremmin, vaikkei tää väsymys tunnu kyllä laantuvan sitten millään :'(

Jemppi & Pikkarainen 9+0
 
ää, mistähän sitä aloittais kommentoimaan, kun on taas tullut paljon viestejä :)


tinker_, älä nyt suotta vielä huolestu, ei vuoto välttämättä keskenmenoa tarkoita, toivotaan parast! <3

Lapsiluku, Meillä tämä pienokainen on ensimmäinen, ja tuskin myöskänä ainoa, jos vaan on mahdollisuudet myöhemmin saada lapsia. Kyllä me miehen kanssa 3 lapsesta ollaan puhuttu, mutta kaikki aikanaan, itse täyttelen vasta pyöreät 20 vuotta kun vauva putkahtaa maailmaan. <3 (oletan että mahassa todella kasvaa jotain )

(.) Sittem omaan napaan. Täällä aamupahoinvoinnit jatkuu. Joka aamu, oli syönyt tai ei, niin kyllä on pakko käydä oksentamassa :| Ja kaikista pahinta on oksentaa, jos todella et ole vielä mitään aamulla ees syöynyt.. ;ooo Eilen kävin siellä työhaastattelussa, ja omasta mielestä hyvin se meni, pitäisi viimestään ensiviikolla selvitä. Jännää. Ens viikolla on myös eka neuvola. Tämäkun tosin on esikoinen, odotan jo innolla neuvolakäyntiä :) Kaikki ovat hirveästi puhuneet varhaisultraan menosta, itelläkin jotenkin sellanen olo, että pitäiskö itsekkin mennä? hieman malttamaton kun olen... :D Nyt vähän päiväunille ja illalla jos palailisi tänne ja kommentoisi muitakin :)

Niiskuneiti 7+2
 
Heipsan!

tinker_ Toivottavasti kaikki oli kunnossa ultrassa!

(.) Eka neuvolakäynti takana :) Mukava reissu oli ja terkkari oli aivan ihana – mutta sattui olemaan myös raskaana ja jää äitiyslomalle pian, joten enää en tätä terkkaria näe. Harmin paikka, toivottavasti se toinen neuvolantäti olis myös kiva. Toinen harmituksen aihe tuli vastaan kotona, kun katsoin neuvolakorttia. Tää on ihan mitätön juttu, mutta mua ahistaa ja itkettää aivan kauheasti (ai mitkä hormonit?) siitä huolimatta. Terkkari kysyi siis painoani ja sanoin, että noin 92 kiloa. Sit myöhemmin kävin vaa’alla, joka näytti 92,5 kg eli ei oikeastaan nousua tullut. Mut neuvolakorttiin se merkkasikin painoksi ennen raskautta 90 kiloa, joten se näyttää nyt sitten siltä niin kuin olisin saanut jo 2,5 kiloa lisää. Terkka sanoi vielä ennen tuota vaa’alla käyntiä, että tavoitteena on sitten vain viiden kilon painonnousu koko raskauden aikana, mikä tuntui kyllä aika vähältä muutenkin. Ja nyt mä oon muka ”tuhlannut” siitä jo puolet. Harmittaa ihan hirvittävän paljon, vaikka varmaan mä voin sitten seuraavalla käynnillä sanoa, että siinä on virhe. Tuntuu vaan, että mahtaako se toinen th uskoa mua vai aatteleeko vaan, että valehtelen, kun on tätä ylipainoa niin paljon :ashamed:

Hemoglobiini oli jopa 140, mikä oli tosi ihme, kun mulla on aiemmin ollut ongelmia alhaisen hempan kans. Verenpaine oli myös hyvä ja pissa ok. Verikokeisiin täytyy mennä parin viikon päästä, ultra-ajan sain tasan neljän viikon päähän ja siitä reilun viikon päästä on lääkäri. Voi kun aika kuluis nopeaan ja pääsis kurkkaamaan, onko masussa kaikki ok!

Viime yö meni heräillessä pissalle ja pyöriessä hikisenä lakanoissa, joten taidanpa kohta kallistaa pääni ja mennä ottamaan pienet päikkärit tähän väliin :wave:

Jomi & Samu-Sirkka 8+2
 
En malta odottaa, että päästään muutaman vuoden päästä vaikka huvipuistoon tai muumimaailmaan lasten kanssa ja vaikka pelailemaan lautapelejä.
Veit Jemppi sanat suustani! Odotan todella paljon sitä aikaa, kun kaikki lapset on jo niin isoja, että puhuvat ja ymmärtävät ja liikkuvat itse, ja heidän kanssaan voi tehdä kaikkia kivoja juttuja, mitä nyt vaan lapsenmielinen äitee keksii. :D

Meillä lapsiluku tulee 99% varmuudella olemaan neljä eli nyt on viimeinen pulla uunissa. Isosta perheestä olen aina haaveillut ja alunperin miehen kanssa puhe on kaiketi ollut kolmesta. Nuorimmaisen synnyttyä oli kuitenkin itsestään selvyys, että sitä neljättäkin jossain vaiheessa yritetään. Ja mikäli kaikki menee hyvin, on meillä sitten tammikuussa täydellinen määrä jälkikasvua. =)
Ja jotenkin uskoisin, että kun on peräjälkeen neljä vauvaa hoitanut kunnialla taaperoiksi, se alkaisi allekirjoittaneelle jo riittää. Tosin ikää mulla on vasta alle 30, joten ehtiihän tässä vielä mieli muuttumaankin... Muutenkaan en mitenkään ylenpalttisesti pidä vauva-ajasta. Saatan olla ehkä jotenkin epänormaali.


raparperitaivas, onnea! :heart:

Jomi, ymmärrettävästi harmittaa. Mun mielestä se painonnousu aletaan laskea vasta tuosta ensimmäisen neuvolakäynnin painosta. Tai meillä ainakin näin. Mulla on myös koko äitiyskortti ihan täynnä virheitä, kun nauvolantäti oli aavistuksen väsynyt sitä täytellessään. Mun ikä on mm. 175 ja pituus 28. :D

Nyt päiväunille! :wave:


NS 10+0 (se on niin kiva kirjoittaa)
 
Viimeksi muokattu:
Huh kun tänne tulee tekstiä! En edes ehdi selata kaikkea läpi.

Verenvuodosta kärsiville:Hurjasti tsemppiä ja peukkuja! Itse olen kärsinyt runsaasta vuodosta kummassakin synnytykseen päättyneessä raskaudessa.Toisessa taisi olla jotain n. vko 10-11 ja toisessa vko 20.

Äst vauva heräsi. Täytyy palata myöhemmin.

Bassets + v3 8+5
 
Heipat kaikille! Tässä onkin ollut vähän taukoa mun osalta kun on ollut niin järjetön kiiru ja sit viikonloppuna kaikkia menoja. Vähän alkaa odottaa jo kesälomaa, joka alkaa viikon päästä!!

Alkuun heti (.) Täällä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä tapahtunut. Ylihuomenna on ensimmäinen neuvola ja se kyllä jännittää vähän jo. Olispa niin kiva tietää, että kuuleeko siellä jo sydänääniä. Painoa en ole vieläkään kerännyt lisää ja toivottavasti suuntaa jatkuu tällaisena.

Työyhteisössä on alkanut tulla esiin vauvauutisia oikein olan takaa... :) Eilen työkaveri ilmoitti, että hänelle on tulossa marraskuussa lapsi ja ensi viikolla kuulemma tuo toinen työkaveri, jonka vaimolla on laskettuaika tammikuussa, aikoo kertoa. Mun vuoro on sit elokuussa kun tullaan.

Onnea kaikille ultrakuulumisista!! :heart:

Lapsiluvusta Meillä on ollut vähän keskustelua lapsiluvusta, mutta ei olla päätetty vielä mitään tarkkaa. Kolme tai neljä ehkä. Ainakin kaksi. Tai niin monta kuin suodaan...

Seulonnat Olen tainnut ehkä sanoa aiemminkin, mutta me ei aiota mennä seulontoihin. Ja minä en tahtois tietää sukupuoltakaan etukäteen :)

jahas, nyt iski taas työkriisi :D Kirjoittelen lisää myöhemmin.

anskutin ja Taavetti 8+4 :heart:
 

Yhteistyössä