~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Huhhuh... Mikä päivä ollutkaan..!

Mulla alkoi yhtäkkisesti verenvuoto ihan lorisemalla jalkoja pitkin tässä tänään... Menin äkkiä suihkuun ja sieltä tuli jopa 3 cm halkaisijaltaan hyytymiä, verta vaan tuli ja tuli ja minä itkin ja
olin paniikissa, mies tietenkin kanssa......
Ajattelimpa että se oli nyt sitten tässä kaksosten odotus. Minua rangaistaan heti koska ostin jo pieniä bodyjä kirppikseltä, niin minä heti ajattelin...

Soitin päivystävälle s.hoitajalle sairaalanpäivystykseen ja se pyysi sinne ja pääsin ultrattavaksi. Siellä kaikki jo arvelivat että keskenmeno ois mutta Siellä luojankiitos vielä oli kaksi elävää pikkuista liikkuvat kovasti. Vuoto oli tullu kohdunsuulta.

Olen huolesta mykkä ja sekaisin, kyseessähän voisi olla alkavakin keskenmeno, mutta kipuja ei ole vielä ainakaan ollut.. JÄRKI MENEE! Kun ei tiedä mitä tässä tapahtuu...........´
Verenvuoto säikytti.

On tämä raskausaika ihanaa mutta kanssa niin ahistavaa Odotusta miten kaikki menee jne.

huoh.... :( saipahan jonnekin purkaa.

lilliputti 9+6
 
Kiitokset Doppler-aiheeseen vastanneille (ainakin LeenaT, iimukka, Jomi, Neljän suora). Minä vain taidan olla vähän vanhanaikainen, enkä ole koskaan käyttänyt Huutista, saati eBaytä!:ashamed: No pitääpä tutustua. Toisaalta mietin kyllä jo vähän sitäkin, että tarvinko sitä laitetta todella.. :D

Jomi, ymmärrän tuon oksentamisesta iloitsemisen. Jotenkin se vain tekee siitä raskaana olemisesta todellisempaa!:D Ja helpottaa ehkä oloakin paremmin.

Hei muuten, kuinka moni on käyttänyt kantoliinaa? Olen haaveillut siitä jo iät ja ajat, esikoisen syntymästä asti, mutten jostakin syystä ole saanut sitä hankittua. Se saattaa olla se hankinta, johon tällä kertaa panostan sitten, kun/jos päästään turvallisemmille viikoille. Eilen kuitenkin nettiä selailin, ja vähän jo ihastuin hug-a-bub-merkkiin..:p

Taidanpa vetäytyä kirjan kanssa parvekkeelle nauttimaan ukkosesta ja iltapalasta. Graduakin tuli tehtyä seitsemän tuntia tälle päivälle ja huomenna lisää. Olen siis leponi (ja piiitkät yöunet) ansainnut :wave:

Pinuski jolla huomenna jo viikkoja tasan 8 (poksuu poksuu!)
 
Hui lilliputti, olitkin kirjoittanut yhtäaikaa! Huh, varmasti hirveä kokemus! Toivotaan, että vuoto tulee vaan kohdunsuulta eikä ole merkki alkavasta keskenmenosta. Ei tässä oikein muuta voi, kuin lähettää hirmuiset tsemppihalaukset sinne päin!:hug: Ja oikeassa olet, tämä alkuraskaus on ihan hirveää odotusta ja pelkoa ja panikointia. Mutta se verenvuotoko loppui kuitenkin? Se ainakin voisi olla hyvä merkki :)
 
Hei pinuski. Vuoto loppui sitten kuitenkin, ei ole nyt tullut mitään, toivotaan vaan ettei kyse ole alkavasta km. Kiitos ihanasta halauksesta!! Tässä takasi :hug: Nyt jokainen asia tuntuu niin tärkeältä, ei aina nämä raskaudet ole vaan itsestään selvyyttä. Esikoisen kohdalla synnyttyä alkoi elämän taistelu teho-osastolla kun joutui leikkaukseen. Hittolainen ei sitä normaalia raskautta näe :D Noo... Elämä varmaan kuljettaa mihin on tarkoitus, täytyy olla onnellinen kahdesta terveestä lapsesta ja että itsellä on kaikki hyvin. Niin vaan toivoisin niinkun kaikki että menis hyvin.

Mulla on se angel sounds doppleri. Aluksi ajattelin että mitäkä hömpötystä kun kaveri sen hommasi, tekeekö vainoharhaiseksi ym. Sain sen sitten siltä. Mutta toisaalta kun raskaus etenee ja liikkeitä tuntuu ja esim loppuraskautta seuratessa voisi olla hyvä tietää että on kaikki hyvin jos ei ole liikkeitä tuntunu.

Voi voi.. Tuli sitten syötyä kanakotzone kun jääny syöminen "actionin" takia vähille.

:heart:
 
Hei taas kaikille!!!
Jalleen oltiin reissun paalla ja toissapaivana kotiuduttiin. Voimat on ihan loppu ja vasyttaa aivan jarkyttavasti :( Mitaan ei tee mieli syoda ja kuitenkin on nalka... Huumoria ei riita ollenkaan ja miehelle tulee tiuskittua ihan tyhmistakin asioista :( Kylla mina olen sitten oikea ihanne vaimo...

Hankinnoista olitte jo puhuneet. Luulen ettei meille mitaan isompia hankintoja osteta. Auto istuin loytyy ja rattaat loytyy (esikoinen on kuitenkin jo 2,5v. kun vauva syntyy). Tietysti vauvan sukupuolesta riippuen nakee etta tarviiko vaatteita ostaa. Ja sitten tietysti kaikkea ihanaa pikku vauva tavaraa jota on ihan pakko ostaa :)

Lilliputti3 Minakin taalla jo herkistyin pelkastaan kun luin alun sun tekstista :hug: , Onneksi kaikki toistaiseksi nyt kuitenkin hyvin. Koska paaset seuraavaan ultraan? Jaksuja sinne ja paljon tarrasukkia pikkuisille!

Pinuski84 Mulla ollut esikoisen kanssa kaytossa tuo Hug-a-Bub ja tykkasin kovasti. Siihen voi ihan pienenkin vauvan laittaa kun tukee paan niin hyvin aidin rintaa vasten. Meilla pikkunen nukkui monet paikkarit siina kun samalla tehtiin talo remppaa. Eika ollut edes hiostava, vaikka taalla lampotilat olivatkin silloin lahempana 30 astetta.

Onnea kaikille ultra kuulumisista ja sydan aanista :heart: Minulla eka neuvola vasta 2vkon kuluttua. Eika millaan jaksaisi odottaa :)

Pikkunen meni juuri paivaunille ja ihan pakko paasta itsekkin nukkumaan paikkarit. Nauttikaa lampimasta kesa suomesta siella (kylla olen kade) :D

Lonely ja sintti 7 (poks)
 
Sartsa83
LeenaT no joo, sitten en ihmettele, että sua pelottaa ja mietityttää koko ajan, onko masussa kaikki hyvin. :( Iso :hug: Sitten toivotaan sydämenpohjasta että tämä raskaus etenee ja pienokainen kasvaa masussa. Voi tuntuu nyt tyhmältä mun höpinät... jotenkaan en ollu tietonen tosta teidän tilanteesta. :ashamed:

lilliputti hui kauhee! Taatusti tommonen säikäyttää! Onneks siellä oli kaikki hyvin! Mutta tiedän niin tuon tunteen kun saa olla varpaillaan koko ajan kuinka odotus menee, kuten myös LeenaT:n kohdalla, joka menetti pikkuisen vaikka oli kaikki hyvin. Huoh. On tää kyllä kanssa naisena vaikeeta.... miehille tämä on helppoa, vaikka miehet taas käy sitten sisällään henkistä kamppailua kaikkien asioiden kanssa. Iso :hug: sinnekin. :heart:

Lonely en nyt tiedä kannattaako niin kade olla.... on tää ollu aika tuskaa kun on ollut näin kuumaa. Niin lapsella kuin meille aikuisillekin. Kun asteet pysyis siine +25 niin sitten ois mahtavat ilmat, niin ulkona kuin sisälläkin. :) Ai, teillähän olikin tuon masuasukin nimi Sintti... hmm.. en mä voi sitä sittenkään ottaa sitten meille. Tarvii keksiä uus nimi.

ON: Toivottavasti tänään rauhottuu toi kuumuus. Ees vähän. Onneks nyt mies sai hommattua työmaalta meille pari tuuletinta olohuoneeseen, niin ei oo niin tukalaa olla täällä. Sinne se meidän isi taas läks. Eilen tuli ja tänään lähti tossa kasin maissa Pirkan pyöräilyyn. Meinaa tempasta Näsijärven ympäri, kuten viime vuonnakin. Mut sinne menee sit taas tääkin päivä. Tulee sieltä vasta illansuussa. : / Ja ens viikolla on koko viikon iltavuorossa, jollon tulee vasta 10 aikaan illalla kotiin. : / Noh, varasin itelleni keskiviikko aamulle verikokeet, joten pääsen vähän käymään jossain itsekseni. Saadaan tulokset sitten hyvissä ajoin ennen ultraa. Ja saan kiittää mun syöpää sairastavaa äitiä, että uskalsi lupautua katsomaan noin tunnin verran pojan perään, kun käydään miehen kanssa yhdessä siellä ultrassa. Sanoin kyllä äidille, että riittää kyllä että siellä lattialla on virikkeitä, niin poika viihtyy hyvin siellä, ettei häntä tarvitse liiemmin nostella sinä aikana kun ollaan poissa.

Sartsa 10+1 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
heippa.ajattelin liittyä mukaan tälle palstalle. laskureitten mukaan laskettuaika 26.1 ja huomenna ensimmäinen neuvola..jänskättää:) suht helpolla päässyt tähän asti. pientä mahasärkyä ja jatkuva nälkä. kokoajan odottaa että nää ekat viikot menis nopeesti ja se viikko 12 koittais ni näkis miten tuolla masussa voidaan :)
 
lilliputti, tuo kertomuksesi oli ihan kuin mun vastaava tilanne muutama vuosi sitten, kun kaksosia odotin ja viikotkin melkein päivälleen samat! Mulla myös verta tuli ihan lorottamalla eikä mitään syytä löytynyt, naistentautien polilla ultrattiin molemmat sikiöt elävänä, mutta lääkäri varoitteli, että keskenmeno voi olla alkamassa. Vuoto uusiutui päivää ennen niskapoimu-ultraa, jossa sitten itse ä-polin ylilääkäri ultrasi eikä myöskään löytänyt mitään syytä. Ja tuossahan nuo kaksoset leikkivät vieressä. Kaksosraskaudessa verenvuodot ovat TODELLA yleisiä, joten uskotaan että sinunkin kohdallasi kyse on täysin harmittomasta asiasta! :heart: :heart: Tiedän kuitenkin myös sen, että moinen säikäyttää, joten jaksuja. :hug:

Pinuski, mulla on ollut TricotSlen-kantoliina käytössä ja olen pitänyt siitä todella paljon! Olen sen verran isokokoinen ihminen, että mulle ainoa toimiva vaihtoehto on tuollainen trikoinen pitkä liina. Kokeilussa oli myös sellainen hamppukuituinen MaM ECO-liina, mutta se ei ollut minulle hyvä. Oman liinani ostin huutiksesta 10 eurolla ja oli kyllä erittäin hyvä ostos. Varsinkin pikkuvauva-aikana masuvaivojen kiusatessa ja kyläillessä olen käyttänyt liinaa paljon.

s-atu



Mä sain eilen ensimmäiset onnittelut ihan sen perusteella, että tämä henkilö katsoi mun vyötärönseutuani. :O Menin vähän hämilleni ja yritinkin siinä sitten sanoa, että ihan alussa vasta ollaan eikä sen todellakaan pitäisi näkyä vielä. :ashamed: Olo on kuin valaalla, joten todellakin toivoisin että vauvamasu alkaisi näkyä eikä ihmiset luulisi minun keräävän kesän kunniaksi kaljamahaa. :LOL:


NS 9+5
 
Hyviä ultra kuulumisia saaneille onnittelut :heart: Ja jaksamista nyt kaikille joilla ollut ongelmia :hug: Erityisen isohali lilliputille, hurjalta kuulosti tuo sun juttus. Toivotaan nyt että kaikki on hyvin :hug:

Enpä ole tänne paljon ehtinyt kirjoitella nyt mökillä ollessa vaikka aikaa luulisi olevan, mutta kun pahaolo kiusaa ja tunteet heittää laidasta laitaan niin menee aika sitten joko oksentamiseen, sängynpohjalla makoiluun tai itkemiseen. Miestä tuntuu rassaavan tää mun tila. Ollaan nyt viime päivinä riidelty enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Toisaalta on tässä myös ollut hyviäkin hetkiä.

Mulla oli viime tiistaina ensimmäinen neuvola, ja eipä tuolla ihmeitä tehty täyteltiin lappusia ja saatiin hirmuinen pino kaikennäköisiä kirjasia kotiin luettavaksi. Ei vielä kuunneltu sydänääniäkään joten vieläkin hieman epätodellinen olo, onkohan siellä varmasti joku... No eiköhän se selviä ultrassa sitten joskus viikon 12 paikkeilla... ja pitäis vielä ennen sitä ultraa käydä verikokeissakin, no eiköhän tämä tästä.

Ja sitten takaisin sänkyyn makaamaan... hemmetin huono-olo...

Mimsy & Mini 8+2
 
Kiitos kaikki ihanista sanoista ja :hug: Toivotaan nyt vaan parasta että oisi harmitonta vuotoa. Voi perkele sentään mitä ahistusta, ei haluais menettää mitä on saanu... Toivottavasti minä olen nyt ainoa ja kukaan muu ei saa kokea vastaavaa, tämä on käsky! :)
Reippain mielin tässä kuitenki ollaan ja edelleen oletan saavani kaksoset. Uskon että elämä kuljettaa minne on tarkoitus, hyvineen ja huonoineen puolineen. Elämää.

Kaksi viikkoa vielä np-ultraan, jospa sitä sinne selvitään ja sen yli.

Niitä tarrasukkia ja uusia hyviä kuulumisia kaikille! :flower:

Jatkan ihanan sadesunnuntain nautiskelua löhöillen.

:popcorn:
 
Heipat pitkästä aikaa pikaisesti! Reissusta palattu ja olihan tuo melkoista olemista kun väsyttää ihan kuin kuollutta ja jatkuvasti on paha olo :X Luin jo jutut läpi, palaan paremmalla ajalla kommentoimaan. Lääkärille ja ultraan olis aika tiistaina, jee!

Raparperitaivas ja Pieni Ihme rv 9+3
 
Ninnatar: Myö ostettiin tuolle nyt 1,5veelle Bumbo siinä vaiheessa kun hän ei enää sitterissä viihtynyt mutta ei osannut vielä istua ilman tukea. Bumbo oli monessa kohtaa AIVAN korvaamaton ja nykyäänkin neiti käy siinä välillä istuskelemassa huvikseen. Käyttöikähän sillä ei huiman pitkä ole, meillä tyttö pääsi siitä itse pois melkein heti sen jälkeen kun oppi tuetta istumaan. Eikä tosiaan korvannut millään lailla sitteriä, sitteri meillä oli käytössä ennen Bumboa, siinä pötköteltiin ihan vauvana.
 
lilliputti varmasti säikäytti :hug:

huoh, mä en nyt oo jaksanu kirjotella mitään. On ollu aikamoista vääntöö miehen kaa siitä et aikooko se olla missään tekemissä mun kanssa koko raskauden aikana ja siitä et tuleeko se sinne ultraan edes mukaan. Olot on vähän helpottanu, ei oo enää huono olo koko ajan.

Niin ja se hiiva pentele on tullu takas! Just tiistaina laitoin canestenin ja helpotti. Onks tää ny sit tätä et saa sen kanssa tapella koko ajan. Alkaa jo usko ja toivo meneen. Masennuskin nostaa päätään.

Taas pelkkää omaa napaa, ehkä tää tästä helpottaa. Huomenna sinne verikokeisiin ja sitten onkin enää reilu viikko ultraan :)

Nijan 10+3
 
lilliputti Hui, mikä tilanne! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :heart: Tsemppiä sinne ja toivotaan, että se oli vaan hurja säikähdys :hug:

Edelleen vaan omaa napaa :ashamed: Alan oikeesti kohta taas aktivoitua. Huomenna se on sitten totuuden hetki. Yksi vai kaksi vauvaa..varmistus siis huomenna. Jotenkin oon tässä muutaman päivän aikana jo asennoitunut niin, että jos kaksi tulee, niin tulee myöskin tuplaonni! Varmasti selvitään ja työtähän se teettää, mutta kyllä me selvitään :) Huomenna sitten selviää pitääkö ruveta etsimään suurperheen autoa :D

Jemppi & pikkarainen/pikkaraiset 8+5
 
lilliputti: Onneksi kaikki on hyvin!
Jemppi: Muakin ihan jännittää sun puolesta :D Olen itse tämän turvotukseni ja yllättävän kovan kuvotuksen/väsymyksen kanssa miettinyt että varmaan on vitoset tulossa :LOL: Toivottavasti ei kuitenkaan. Mulla on ultra tiistaina aamupäivällä joten silloin on meillä totuuden hetki.
Ninnatar: Noi lasiset tuttipullot olis kyllä tosi hyviä, mietin niitä jo silloin kun neiti syntyi 1,5v sitten. Ja sellainen miracle blanket meillä onkin, tosin ostin sen käytettynä huutiksesta. Oli tosi hyvä käytössä ja pieni ihminen nukkui tyytyväisenä ekat 3kk kapaloon kietaistuna.
 
Ninnatar, tuollaista ihmekapaloa voisi kyllä harkita. Mulle on sairaalassa opetettu kaikkien lasten kohdalla yhteensä ehkä kymmenen kertaa kapalon teko esim. tavallisesta vauvan lakanasta, mutten ikinä ole sitä omatoimisesti saanut niin tiukalle, ettei vauva olisi parissa sekunnissa saanut jonkun raajansa siitä pihalle. Tai sitten kaikissa meidän lapsissa on houdinin vikaa. :LOL:
Muoks. Ja näin talvivauvalle tuo voisi meillä ainakin olla aika kivan lämmin vaihtoehto, kun lämpötila makuuhuoneessa on talvella usein alle 20 astetta.

Nijanille jaksuja. :hug:

Jempille tsempit huomiselle! :hug:

Tuttipullojen määrä riippunee sitten paljon imetyksen onnistumisesta. Tuskin niitä kannattaa ihan hirmuista määrää etukäteen haalia, jos vaikka vauva ei suostukaan syömään muuta kuin rinnalta.
Meillä kaksoset oppivat jo sairaalassa pulloon eikä tissi kelvannut, joten annoin omaa maitoa sitten pelkästään pullosta (kunnes kyllästyin olemaan vielä jatkuvasti lypsylehmänä kahden pienen vauvan hoitamisen ohessa
). Tuolloin koin, että yhden vuorokauden tuttipullot oli ihan minimi, koska mulla ei olis riittänyt aikaa eikä energiaa tiskailla ja keitellä pulloja useampaa kertaa päivässä. Meillä oli pulloja muistaakseni noin 8 kpl/vauva. Eli kolmosella, jota osittaisimetin 4 kuukautta (annoin korviketta kerran päivässä), olikin pulloja sitten runsain mitoin. =) Kannattaa myös miettiä, ostaako hirmuisen määrän pieniä pulloja, kun jossain vaiheessa vauveli alkaa kenties vetämään kertahuikalla lähemmäs 200 ml maitoa.

Nyt olen salaa mielessäni ajatellut, että pitäisköhän sitä sitten kokeilla tämän viimeisen kanssa se kolmas ja viimeinen vaihtoehto eli täysimetys. :D No, ehkä tätä on aavistuksen aikaista pohtia moisia. :whistle:

Mä odottelen täällä kahta asiaa: formulakisan jatkumista ja että nuo meidän mäkeä koko illan kierrelleet ukkospilvet heittäisivät edes pari tippaa meidänkin janoiselle nurmikolle.
Me asutaan täällä harjun laella ja valitettavasti noilla sateilla on usein tapana kiertää meidät kaukaa. Pihamaa alkaa muistuttaa enemmän aavikkoa kuin nurmikenttää. : /


Sadetanssiva NS 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olen kyllä aika hyvin pudonnut muiden kuulumisista. Niin hirveä paha olo tullut, etten ole jaksanut istua edes koneella. Yrittänyt vain tuolla pihalla juosta pojan kanssa sen mitä pystyy. Tämä kuumuus tekee mut hulluksi... :headwall:

Lilliputti Hirveä kokemus, mutta toivottavasti saat onnellisen lopun. :hug:

Ninjatar Tuttipullojen määrä riippuu mielestäni aika pitkälle siitä imettääkö vai ei. Meillä taisi olla ekan kanssa käytössä 2-3 kerralla. Alkuun kannattaa olla useampi kun niitä pitää koko ajan keitellä. Tuttiosia niihin saikin sitten ostaa erikseen. Ja siis meillä oli alkuun vain yksi, ja sitten osteltiin vähän erilaisia (lähinnä imuosan takia), jotta löydettiin se meille sopivin (refluksia kiusasi pientä).

Jaha, mies sai ruuan tehtyä. Nyt syömään, ennen kuin tää olo taas heikkenisi. :D
 
Heip! :wave:

lilliputti3 Hui kauheaa, mikä säikäytys siellä on ollut! :hug: Toivottavasti ei vuotele enempää.

Sartsa83 Miten ihmeessä sun miehes jaksoi lähteä tämmöisellä helteellä Pirkan pyöräilyyn? :O Toivottavasti oli nesteytys kunnossa! :)

s-atu Tervetuloa mukaan!

Nijan Toivottavasti asiat selkiytyy :hug:

(.) Pöh, ukkonen kiersi meidät. Vettä satoi ehkä varttitunnin verran alkuillasta… Lämpötila kyllä laski heti muutaman asteen ja nyt on enää +22 astetta. Huomenna pitäis jo olla huomattavasti viileämpää. Mä tykkään ja koirat myös! Jospa ens yö olis jo vähän helpompi, ettei tarvii liimautua lakanoihin.

Jomi & Samu-Sirkka 8+0 *poks!*
 

Yhteistyössä