~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Inkalillalle ja SenSenille onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:

Jomi ja Ninnatar, kiitos tsempeistä!

(.) Aamupäivällä tuli ihan veristä vuotoa vähän aikaa ja minä jo itsekseni paruin hormonien voimalla, että ei tämä taaskaan onnistunut. Soitin sitten yksityiseen neuvolaan ja pääsin ultraan iltapäivällä. Ja siellä se pikkuinen liikuskeli tyytyväisenä ja sydän löi :heart: . Ehkä tuo mun aamupäivän reaktio oli vähän liioiteltu tilanteeseen nähden :ashamed:, mutta luulenpa, että moni täällä palstaileva ymmärtää... :)

Ja pahoin täällä kyllä voidaan edelleen, jopa jäätelö tuli ulos.

Rattaista on ollut puhetta, niin kysyisin, että onko jollakulla kokemuksia noista kolmipyöräisistä? Edellisellä meillä oli aika perusrattaat, mutta en hirveästi tykännyt siitä, että suuntaa muuttaessa piti aina nostaa eturattaita ilmaan. Nyt tekis mieli hankkia semmoiset, joissa on kääntyvä(t) etupyörä(t).
 
Olette kyllä aktiivisia kirjoittaan :) Mä aina kerkeen lukea, mutta en sitten enään kommentoida :ashamed:

Tervetuloa uusille :wave:

pavunvarsi teilläpäs mukavia uutisia, onnea :heart:

tinker_ Mä huomasin kans ton karvongelman : / muutenkin mulla on ton pco:n takia valtava karvankasvu ja nyt se sitten leimahti entisestään. Oon täällä sitten apina, mutta minkäs teet.

Moni on käynyt ultrassa, kiva lukea hyviä uutisia.

Tarvikkeet taitaa olla kaikki valmiina tolta edelliseltä, jos nyt jotain vaateihanuuksia hankkisi :whistle:

Uimassa en oo käynyt, mutta jos nää helteet jatkuu niin varmaan on pakko mennä.

Meelia elä heitä kirvestä kaivoon vielä. Mä heräsin viikko sitten siihen, että vuosin ihan kirkasta verta. melkein päivän vuosin ja se vuoto loppui sitten reilun peukalon pään kokoiseen hyytymään :| Kävin ultrassa parin päivän päästä ja siellä löydettiin kaksi pussia ja joku kolmas? ilman sykettä kylläkin, kun viikkoja oli vasta 6. Tänään näin sitten sykkeenkin.

inkalilla kylmät väreet meni kun luin uutisesi, kovasti onnea :heart:

Pahoinvoiville jaksuja :hug:

Omaa napaa. Tosiaan kävin niiden vuotojen takia viimeviikolla ultrassa. Lääkäri löysi oikeasta paikasta silloin kaksi pussia ja jonkun kolmannen? Sanelussa sitten luki, että ultratessa löydetty kolme lapsivesirakkulaa. Menin tänään sitten aika sekavissa ajatuksissa ultraan :D Ultrassa näkyi tänään kaksi sikiöpussia, mutta vain toisessa näkyi syke. Olen ikionnellinen siitä sykkeestä :heart: Oikeastaan en edes tiedä olenko helpottunut, vai surullinen että näkyi "vain" yksi syke, eikä kolmea, olin kumminkin jo jollain asteella valmistautunut siihen kolmen mahdollisuuteen. Ehkä päällimmäiset tunteet on molempia. Mutta raskaana ollaan ja se on ihanaa <3 <3 silloin kun lapsettomuus diagnoosin sain en olisi voinut uskoakkaan, että nyt odottaisin kolmatta lasta.

Minnuska78 ja huurunenu 7+2

Muoks: Meelia ehtikin kirjoittaa väliin ihania uutisia <3 Onnea :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ellen, huomasin tuossa juuri vanhoja ketjuja selaillessani, että taisimme olla hetken samassa pinossa muutamia vuosia sitten "otsakkeella 2009 karhunpennut". Mulla tuli sitten se tuulimuna ja jäin kelkasta. Olen seurannut teidän ketjua kuitenkin siitä asti ja edelleenkin. Tuntuu pino vaan kovasti hiljenneen. Aluksi oli vajaa sata odottajaa ja nyt kirjoittelee enää muutama. Muistan elävästi Valkoliljan ja kaksoset sekä esimerkiksi Thorin ja Jennylin. Onko heistä enää kuluunut mitään?
 
Sartsa83
Oi, ihanaa inkalilla!!!!!!!! :hug: :heart: MAHTAVAA!!! Ihanaa kun oli tuommoinen neuvolantäti/kätilö. JEEEEEEE!!!! *tuuletukset*

Niin siis niin, sitä mä juuri meinasinkin, onneks joku tajus mun pointin. :LOL: Eli siis just jos ostaa jotkut teutonit tms., säästää Saksasta tilastessa, mut mulle/meille teutonit taas ei oikein tunnu semmosilta omilta. Haluisin joko nuo briot, emmaljungat, hartanit tai jotkut vastaavat. Löysin yhen sivuston, jossa myydään käytettyinä. Vaikutti ihan luotettavalle sivustolle ja ainahan niitä pääsee katsomaan paikan päälle. :) Lastentarvikkeet ja vaatteet>Rattaat ja vaunut, Pirkanmaa, Tori

Meelia tuo panikointi on niin ymmärrettävää!!! :hug: hienoa että siellä masussa oli elämää ja kaikki hyvin. :) :heart:

ON: Huomenna meillä kummallakin pojan kanssa neuvolat. Jänskää. Pelottaa paljon pojalla on jo kokoa ja kuuluuko dopplerilla jo sydänäänet masun päältä. Esikoisesta kuulu siis 9+3 viikoilla ja huomenna ois tästä 9+6, joten voisin kuvitella että kuuluis. Riippuu missä istukka on.. muistaakseni varhaisultrassa sanoi että se olis ylhäällä eessä.

Mut nyt iltahommiin.. täällä ollaan taas aika kiukkusella päällä.. mikä ihme kun ei oo päiksyjä nukuttu ja on niin turkasen kuuma sisälläkin koko ajan!!! :(

Sartsa 9+5 :heart:
 
Kiitos paljon kaikille tsempanneille :hug: Taas tulee pelkkää omaa napaa, kun kohta on pakko päästä nukkumaan :O Oon siis toipunut mahdollisen kaksosuutisen alkujärkytyksestä. Nyt ollaan molemmat miehen kanssa sopeuduttu uutiseen. Kaksi tulee jos on tullakseen. Niin on sitten tarkoitettu :heart: :heart: Maanantainahan tuo varmaksi selviää, sitä ennen on turha spekuloida mitään...niinkuin se onnistuis :D Mulla on tosiaan yökötys helpottanut hurjasti *koputtaa puuta ja kovaa*, mutta VÄSYMYS. En tienny, että tämmöstä väsymystä voi ollakaan! Voisin nukkua aamusta iltaan. Tää väsymys kaataa ihan tolkuttoman syvälle sängyn pohjalle. Hempankin pyysin neuvolassa tarkistamaan ja se oli 147, ettei se ainakaan ole tähän syynä ;) Olen siis raskaana :D Mutta näillä mennään!

Tsemppiä kaikille teille! Olette ajatuksissa, vaikken ole paljon ehtinyt mitään omilta mietteiltäni kommentoimaan!

Jemppi & pikkarainen/pikkaraiset(?) 8+2
 
Moi.
Uskaltaisinkohan minäkin mukaan..
Eli laskettu aika 12.1. Neljäs muksu, itellä ikää 32. ja synnyttämään jyväskylään (jos sinne asti päästään)
Viestiketjua olen lukenut alusta asti, joten teidät jo vähän tunnenkin.
Ultrassa käytiin tiistaina, ja pikkuinen sieltä löytyi. Pakko oli käydä, kun niin huolestutti. No nyt sitten huolestuttaa tulevat viikot ja ensi kuun alussa oleva npultra. voi näitä huolia...

Jollakin oli tällä puhetta sykkeestä. Mulla on ollut sykkeen kanssa ongelmia joka raskaudessa. Nousee ihan levossakin järjettömiin lukemiin (jopa 140). Pikkasen jännittääkin koska se taas alkaa..

Ja nuo teidän masukuvat on niin ihania :heart: Itsellänikin Sartsan masun luokkaa. Vaikka kuinka yrittää vetää masua sisään, näkyy se silti. Ei näillä helteillä mihin vaan säkkiin voi pukeutua.

No, palailen asiaan taas.

Mukavaa iltaa ja levollisia unia teille.

Amalia ja Muru 9+0
 
Sartsa83
Jemppi :D ja mä sentään ootan "vaan" yhtä ja mua väsyttää silti melkein 24/7 ihan järjettömästi. Kun sä odotat kahta, niin sullahan on myös "kaksinkertanen" väsymys. Ei siis käy kateeks, kun tääkään ei oo kivaa ettei jaksais hoitaa lasta.. etenkään yksin.

Tää viikko on ollu kyllä yhtä tuskaa! Ei tää tämmöstä ollu maaliskuussa kun mies oli Rukalla viikon palokunnan hommissa. Mut sillon en ollut raskaaana. On tää kyllä niin paljon erilaisempi raskaus mitä oli esikoisesta. Mutta niinkun sitä sanotaan, että sillon kun oottaa esikoista, ei oo lasta hoidettavana, vaan sillon voi keskittyä täysillä odottamaan sitä ensimmäistä lasta. Toisen kohdalla on jo se että sulla on yksi ennestään, joka sun tarvii hoitaa siinä päivän mittaan. Ei pysty lepäämään enää samalla tavalla ja pitäisi olla energiaakin koko ajan. Tää on siis todella haastavaa. En ois uskonu että tää on näin rankkaa. Oon hirmu onnellinen tästä raskaudesta ja ihanaa että raskauduttiin luomuna, mutta kun vaan ei väsyttäs näin paljoo ja kun vaan ei ois pinna tiukalla koko aikaa, niin hyvä ois. Mä olin niin erilainenkin esikoisesta. En mä ollu aina näin kiukkunen... :( Ei kiva. Toista kolmannesta odotellessa, jos se tois vaikka energiaakin tullessaan. Toivossa on hyvä elää. :)

Iiiiiiks, tänään se neuvola!!!!!!!!!!

Sartsa 9+6 :heart:
 
inkalilla Ihania uutisia ja tervetuloa takaisin. :flower:

-Amalia- Tervetuloa! :heart:

Ninnatar Sellainen on tosi hyvä vaalentamaan raskausarpia kuin Vichyn Complete Action Anti Stretch Raskausarpivoide. Itsellä siis ei tuo rasvailu raskausaikana auttanut ollenkaan, koska nuo arvethan riippuu ihotyypistä tosi paljon. Mutta tuolla sitten jälkeenpäin rasvasin ja tosi hyvin vaaleni nuo arvet, joten uskoisin että on jo ensiapu raskausaikanakin. :)

Nyt ulos nauttimaan viimeisistä hellepäivistä, ensi viikolla onkin jo varmaan vedettävä toppavaatteita päälle. :D

MLM ja monsteri 11+2
 
Oiii, täällä on ihania uutisia! :)

Minä malttamattomana soitin yksityiselle ja sain varhaisultra-ajan jo maanantaille! On ihan pakko saada tietää, onko siellä ketään. Ja jos on, niin onko se oikeassa paikassa.
Nyt jännittää jo valmiiksi. Onneksi viikonlopuksi on tiedossa niin ihanaa tekemistä, että aika menee varmasti todella nopeasti :)

DumDum 7+0 ?
 
Täällä on taas niin paljon viestejä, että ei perässä pysy. Mutta kivaahan se vain on, että on aktiivista porukkaa =)

Ninnatar täällä päässä rinnat kasvaa silmissä (miehen kommentti ;)). Kyllä sen itsekin huomaa, että jotain tapahtuu. Ja kipeäthän nuo on myös. No hyvä että edes jotain näkyy, koskapa alun väsymys on hävinnyt, samoin alavatsan vihlonta, mitään pahoinvointiakaan ei ole edes ollut, hieman etomista muutaman kerran, nyt yli viikkoon ei sitäkään (en kyllä toivoisikaan), mutta olo muuten niin oireeton, että jännittäähän se taas, vaikka viikko sitten on kurkistanut ultraan.

Inkalilla ja Meelia onnea hurjasti hienoista ultrakuulumisista! :flower:

Vaunu- ja hoitopöytähöpinää. Olen itse ajatellut, että ostaisin mahdollisuuksien mukaan nämä käytettynä, kun käyttöaika ei kuitenkaan ole kovin pitkä. Hieman on huvittanut ohjeet siitä, että näissä kannattaa katsoa sellaista, joka sopii sekä isän että äidin pituuteen. Mies kun on yli 30 cm minua pitempi, niin haastavaksi käy :p. Vinkkejä hyvistä nettipaikoista, joissa myydään lastentarvikkeita, voi laittaa. Tosin, olen niin varovainen, että hankinnat menee kuitenkin viime metreille, mutta katsellahan voi kuitenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille, tää jatkais nyt töitä.

Katapultti 8+2
 
Meelialle onnea hyvistä ultranäkymistä! :heart: Eikä kyllä minustakaan ollut ollenkaan liioiteltu reaktio. Vuosin itse ensimmäisessä raskaudessa todella paljon ensimmäisellä kolmanneksella ja itku kurkussa yritin etsiä vapaata aikaa jostain lähiseudun yksityiseltä. Ja kun en sellaista löytänyt, kirmasin seuraavana aamuna julkisen puolen päivystykseen.


Minnuskalle myös onnittelut sykkeestä :heart: ja :hug:.


Jempin ja DumDumin kuulumisia odotellaan maanantaina malttamattomana! :wave:


Amalia



Mun tämän päivän päiväunien aikainen projekti oli terassinpesu. Juuriharjalla hinkkasin lattiat ja hikoilin kuin pieni sika. Siellä on kohtuullisen kuuma!
Ja mun ehdottomat lempiötökätkin oli saapuneet maisemiin, nimittäin paarmat.
Taisi mennä enemmän aikaa niiden hätistelyyn kuin itse pesupuuhiin. Voi kiesus, että ne on ärsyttäviä olentoja! :stick:

Löysin siis tosiaan ne sydänäänet dopplerilla ensimmäistä kertaa sunnuntaina enkä sen jälkeen ole enää löytänytkään, vaikka muutaman kerran olen kokeillut. No, eilen illalla sitten tietysti nukkumattia odotellessa tuli mieleen, että nyt jos se pikkainen onkin sinne nyykähtänyt. Ja sitten kun rupesi oikein tosissaan asioita pyörittelemään päässään, keksi kaikkia oireiden katoamisia ja sen viime päivien pahan olonkin sain selitettyä nestehukalla.
Eikun siis doppleri esiin ja etsimään. Ja kyllä olikin tosi vaikeaa niitä ääniä löytää, mutta löytyipäs. :heart: Ja taas sai mamma mielenrauhan. :whistle:

Josko sitä taas hetkeksi heittäisi selälleen, kun on vielä rauha maassa. Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!



NS 9+3
 
Sartsa83
Noniiiiiin! Eka neuvola takana. Meinas vaan meidän pikkusintti olla sitä mieltä ettei häntä kuunnella yhtään milään dopplerilla, joten ne oli tosi nopeita tilanteita, mut pari kertaa kuultiin pienet jumpsutukset. :) :heart: Esikoisellakin oli kaikki ookoo. Oma hb oli 121, mutta sano et vielä ok, kunhan muistan popsia vitamiineja. Seuraava neuvola onkin sitten 14.7. meidän neuvolatäti sano, että sillon ei pidetä niin usein neuvolakäyntejä, jos resurssit ei riitä, mut jos aikoja löytyy, niin kyllä ainakin Nokialla kuukauden välein pidetään käyntejä, oli sitten esikoinen, toinen tai kuin mones tahansa. :) Tuolloin käynti on vaan toiselle ihmiselle, mutta olen hänenkin luonaan käynyt ja oikein ihana ihminen on. :) Ens viikolla sitten verikokeisiin, jotta ehtivät tulokset 27.6. maanantaille sinne np-ultaan. :)

Ei mulla tähän hätään muuta. Omaa napaa. Sori. : /

Sartsa ja Sintti 9+6 :heart:
 
Ihania ultrauutisia täälläkin! Eli tuolla se meidän pikkukolmonen mammii masussa, sydän löi ja laskettu aika tarkentui 22.1, eli päivää myöhemmäksi kuin alunperin veikkasin normi kierron perusteella. Täysin mahdollista, koska kierto ei ollut vielä tasoittunut keskenemnon jälkeen. Mutta olo on NIIN huojentunut! :heart: Vaikka riskialttiilla viikoilla vielä mennäänkin, niin kyllä olo on aika paljon varmempi nyt. JES!

Sukupuoliarvauksia olette heittäneet. Itse veikkaisin ehkä kolmatta tyttöä, en tiedä miksi. Ja tavallaan ehkä toivoisinkin tyttöä, tunnen olevani "tyttöjen äiti". Vaikka tietenkin pieni poikakin olisi aivan yhtä ihana ja toivottu, tyttö vain tuntuisi luonnolliselta jatkumolta noille kahdelle isommalle prinsessalle! Mies tietysti haluaisi ehdottomasti myös pojan..:D

Ai niin, Pavunvarrellehan piti toivottaa ihan supertuplaonnittelut!:heart: Aikamoinen pläjäys! Alkujärkytyksen jälkeen yllätys muuttuu varmaan iloksi :) Tsemppiä odotukseen!

Niiskuneiti kyseli turvotuksen laskemisesta, ja ehdotan samaa kuin Sartsa (?), paljon nestettä ja ehkä sitä tuoretta ananasta. Miksi minusta tuntuu, että myös joku yrtti poistaa nestettä? Äh, en ole varma. Ja jos käyttää paljon suolaa, se tietysti myös turvottaa ja kerää nestettä.

Hankinnoistakin olitte puhuneet. Meille ei kai tarvi hankkia mitään tällä hetkellä. Vaunut ovat tallella, turvakaukalo ostettiin kakkoselle uutena, pinnasänkykin pitäisi olla tallessa, hoitopöytäkin ihan kelvollinen. Kestovaippoja ajattelin hamstrata vähän lisää sitä lajia, mikä kakkosen kanssa koettiin parhaaksi :)

Noista vaunuista tulikin mieleen, että Katapulttihan se puhui noista pituuseroista ja sen vaikutuksesta rattaiden ja hoitopöydän hankintaan. Suosittelisinkin sellaisia vaunuja/rattaita, joissa sitä työntöaisan korkeutta saa säädettyä. On järkyttävää katsoa miehiä, jotka joutuvat selkä kumarassa työntää vaunuja! Meillä on sellaiset, joissa korkeutta säädetään sellaisella taittuvalla aisalla, mutta nyt hankkisin kyllä vaunut, joissa olisi sellainen teleskooppimallinen systeemi.

Ja viimeisenä vielä säähän liittyvä juttu, nimittäin talviturkki. Itse heitin talviturkin vappuna Muonionjoessa, ja on sitä tullut pulahdettua eteläisemmässä Suomessakin, mutta eilen gradun teon lomassa tuli tarve käydä kastautumassa, joten tuli testattua tuo lähirantakin tälle kesälle.

Mutta nyt pötkölleen sohvalle. Meillä on graduvapaa ilta tänään, joten täytyy nauttia kevyemmästä kirjallisuudesta. Lapset kun ovat tosiaan jo isänsä kanssa Etelä-suomessa, ja tänä viikonloppuna en itse lähde reissaamaan tuota edestakaisin 1500kilometriä, niin on hiukan aikaa löhöilläkin..:)

Hyvää viikonloppua, ja ainakin tähän suuntaan toivon jo sateitakin..

Pinuski 7+5
 
Pinuski: Mä ostin dopplerin kirpparilta. Merkkinä Angel Sounds ja hintaa 7 euroa. :)

ON: En oo nyt oksentanut eilen enkä tänään. Eilen kyllä yökötti mutta mitään ei tullut. Nyt huolettaakin että onko kaikki vielä kunnossa. Onko muilla kuvotus kadonnut noin yhtäkkiä?! En edes ehtinyt oksennella ku sunnuntaista lähtien. Kaikki oli kunnossa vielä toissapäivänä. Samana iltana himoitsin sipsejä. Juuri niitä ennen oksensin, mutta heti kun sain sipsejä, loppui huono olo. Niitä olen nyt pari päivää napsinut. Tottakai on kiva, että olo on parempi, mutta huoli on kuitenkin kova.

Leena ja pikkuinen 7+2
 
Sartsa83
Onnea Pinuski virallisesti kolmannesta raskaudesta :flower: ja juu, minä se ehdotin turvotukseen paljon nestettä ja sitä ananasta. Ja mäkin muistaisin et joku yrtti poistais kans nestettä, mutten kans muista että mikä. :)

LeenaT hassu. :hug: :heart: kyllä siellä masussa kaikki on kunnossa. Nauti nyt paremmasta olosta ja koita olla stressaamatta. Se vain pahentaa asiaa eikä tee hyvää sikiöllekään. Kunhan ei mitään veristä vuotoa ole (ja sekään ei tarkota automaattisesti keskenmenoa), niin masussa on yleisesti aina kaikki hyvin. :) :hug:

Mäkin oon miettiny tota doppleria, mutta toisaalta, pääsen niin usein kuin vaan haluan käymään myös neuvolassa kuuntelemassa, joka on ihan tossa meidän lähellä, joten en tiedä välttämättä oisko se itelle kannattavaa. :) Ja koska ei itellä mitään vuotoa ole ja olot tulee ja menee ja eilen pikkusen sydänäänet nopeasti kuultiin, niin kaikki on masussa hyvin. :) Np-ultraa odotellessa malttamattomana että pääsee taas näkemään pienen rakkaan ihmeen. :heart: Tää on kuitenkin aina vaan yhtä suuri ihme kun ollaankin nyt raskauduttu luomuna. *pyörittelee päätään* Ihan paras lahja!!!! :heart:

Sartsa ja Sintti POKSPOKS 10+0 (menkkojen mukaan, 28pvän kierron, mitä mulla ei oo, neuvolantäti laski 11+3) :heart:
 
Kiitos Sartsa rauhoittelusta. Ja oksensinkin jo tänään heti aamutuimaan, joten huoli on taas hetkeksi väistynyt.
Mua vaan sinänsä ei lohduta se, että jos ei ole vuotoa niin kaikki olisi hyvin. Viime raskaudessa oli kaikki oireet eikä vuotoa, mutta silti pienokainen oli lopettanut kasvun.

Leena ja pikkuinen 7+3
 
Aivan mahtavaa Inkalilla siis upeeta :heart: !!!!

Hankinnoista
Mä olen yrittäny pitää itteni viileenä etten ajattele ees mtn hankintoja ennen rv20 ja se on mun raja ennen kuin alan ostamaan... jotenkin vaan tuntuu että oon niin yliherkkä ja varovainen nyt....
Mut pikkasen on kutkutellu :D Eilen kirpparilla oli iso kasa ihania kuvioharsoja ja niin edullinen ja paksu unipussi ( hyvä ois tammivauvalle) mutta pidin itteni erossa niistä, ei ei ei vielä.
Vaunuista olen hieman haaveillu Haluisin Hobbarista nää:
Osta Hobby Hallista: ABC Pramy Lux -yhdistelmävaunut + kova kantokoppa, toffee
Mutta hinnan puolesta saatan päätyä näihin:
Osta Hobby Hallista: BRIO Happy Heritage 2011 -ratastekstiilit, sammaleenvihreä
ja tuohon pehmeä kantokassi. Riippuu siitä mikä valikoima marraskuussa on Hobbaris että jos silloin tilais. Tuollaset kumminka ajattelin että ois parhaimmat talvivauvalle: Kesällä on jo sitten sen verran isompi että jotkut kivat matkarattaat.

Mut tarvikkeet ostan varmaan pääasiana käytettynä, rattaat uusina koska niillä liikun kumminkin paljon ja päivittäin.

Dopplereista Ite ajattelin hankkia huutiksesta kun uskallan, niitä on siel ihan kivan edullisesti, ainakin joitakin...ellen löydä jostain kirppikseltä tms:
Haku - doppler - Huuto.net

Mut tosiaa, en tiiä millo uskallan dopplerin hankkia.. ois turva siitä jos äänet kuuluu...mut jos ei kuulu taas.... odottaisinko tuonne 28.7 asti kun on np-ultra, ja jos siel kaikki ok niin sit tilais...

Ja yksi minkä haluan tälle vauvalle, jos kaikki menee hyvin on Bumbo tuoli, sitä ei oo ollu edellisillä :

Lastentarvike Muksutalli &ndash; Bumbo istuin

Oloista mulla on nyt tos kauheen kuvotuksen jölkeen kolmas pv ilman suurempia oloja. Olin tänä aamuan ihan tarkoituksella syömättä ja ei mitää oloja. Rinnat on turvoksis ja arat, mieli alat heittelee ja itkuherkkyys on...
Sillo kun oli se kauhee olo, toivoi päivää että olo helpottais. Nyt kun on helpompi olo, niin pelkää että onko kaikki ok. Vähän lohtua toi vau.fi sikiön kasvu juttu...
10. raskausviikko
Siellä lukee että saattaa jo paha olo helpottaa, jo olo tuntua joskus normaalille.
oon ollu hirvee pirtee ja energinen, mitä ei oo ollu koko raskaus aikana... On tää hitto ettei koskaa oo hyvä, olkoo olo millanen on.

Mahan kasvu
Turvotus kun katosi, ei oo mahassa mitää huomattavaa kasvua, mun silmissä.

Paljon on taas tänne kirjoitettu, etten millään nyt saa kaikkiin komentoitua ja vastailtua, mutta jotain kumminkin.

Mutta, ei nyt kummempaa, seuraavaksi tapahtuu vasta perin vk päästä kun se np on 28.6 ja sokerirasitus 1.7 ja seur neuvola rv 16...sinne onkin aikaa.

iimukka ja viides villahousu 10+3
 
Onnea jälleen hienoista ultrakuulumisista, SenSen, Meelia ja Minnuska78! :heart:

-Amalia- Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! :wave:

Kotidopplerin huusin eilen Huuto.netistä. Hintaa tuli 32 euroa, mutta kyseessä on siis täysin uusi ja käyttämätön tuote. Angelsoundsin doppleri on kyseessä. Vaikka nyt tämä raskaus sattuisi menemään kesken, niin onpahan tuo vehje valmiina, jos ja kun tärppää seuraavan kerran. Ja voihan tuon myydä eteenpäin, jos ei tarvetta tule.

Sartsa83 ja Neljän suora Hyvä, että sydänäänet saitte kuuluviin :heart:

Pinuski84 Mistähän tuota gradumotivaatiota sais? :whistle: Ei oo nimittäin täällä näkynyt ja olis kovasti tarpeen, että ehtisin vääntää sen jotenkuten valmiiksi ennen vauvan syntymää…

LeenaT Mulla vaihtelee vointi tosi paljon. Välillä heikottaa ja oksettaa kovastikin, sit seuraavana päivänä taas voi olla lähes normaali olo. En usko, että siitä kannattaa huolestua!

(.) Eilinen aamupäivä oli aika karmaiseva. Ihan kuin olis ollut pahempikin krapula, heikotti ja oksetti. Sitten lopulta oksensinkin, siis ensimmäistä kertaa nyt. Olin jälkeenpäin vaan ihan hirmu hyvilläni, meinasin miehellekin hihkua, että jee, mä oksensin :LOL: Välillä on tuo olo niin oireeton, että kyllä sitä iloitsee pahastakin olosta, ainakin sitten jälkikäteen.

Nyt yritän miestä houkutella, että lähdettäis puistoon köllöttelemään viltille jonnekin puun katveeseen. Tosin mahtuukohan sinne sekaan edes…

Jomi & Samu-Sirkka 7+6
 
Pinuski, :heart:

Dopplereista, itse tilasin uuden eBaystä, jossa nytkin näyttää olevan niitä kaupan. Esim.
Fetal Doppler Pregnant Baby Heart Monitor Angelsounds | eBay
(Hinta 24,56 €, postikulut 13 €.) Silloin kun itse tilasin, oli hinta postituskuluineen 28 € eikä Suomesta mistään saanut alle 45 euroon uutta. Ja hyvässä käytössä on ollut, omien raskauksien välissä päässyt lainaan kavereillekin. Tämän jälkeen myyn sen todennäköisesti vielä eteenpäin (näyttäisi huutiksessakin vielä pyydettävän käytetyistä 20€), joten on taatusti ollut hintansa väärti. =)


NS 9+4
 
Oottepa kirjoitellut taas paljon, etten edes muista et mitä piti kommentoida :)

Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta! :flower:

Sitten kysyisin sitä, sillä nyt olen työttömänä, ja ensiviikolla olen menossa työhaastatteluun, niin eihän siellä mitään tarvitse mainita, että olen raskaana? ;o Koska olen alkuviikoillla ja tuskinpa kukaan palkkaa muutenkaan töihin raskaana olevaa, joka kumminkin jää mammalomalle lähestulkoon heti. Niin ja työ on osa-aikainen.

Tuosta Dopplerista, millä viikolla sillä kuulisi jo pikkusen sykkeet? Tekisi mieli itsekkin hankkia sellainen, onhan sillä varmasti käyttöä myöhemminkin, ellei nyt raskaus jostain syystä onnistuisi :)

Onhan selkäkivut ihan normaalia raskaudessa, ettei se enteile mitään kohdunulkopuolista? ;o itselläni on iltaisin välillä selkäkipuja, ja nimenomaan alaselkäkipuja.

(.) Omat olotilat vaihtelee päivästä toiseen. Aamulla on tullut hirveen huono olo ja pari kertaa on ihan oksentamaankin joutunu. Eipähän aamulla hirveästi suuhun mitään pistetä. Ja turvotus, se on jotain järkyttävää. Turpoa iltaisin todella paljon, näytän lähinnä ilmapallon nielleeltä. Voisi jopa luulla, että olisin neljännellä kuulla. ;o toivottavasti tämä ajan myötä. Rinnat on myös huikeesti kasvanut, jopa yhden kuppikoon verran, jee:cool: Mahaan sattuu iltaisin, nipistelee, välillä oikealta puolelta ja välillä vasemmalta, toivotaan että pikkuisella kaikki hyvin. <3


Niiiiskuneiti 6+6
 

Yhteistyössä