Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Raparperitaivas jo kirjoittikin sen, mitä mäkin olin aatellut, et mäkin voin jollekin tumput väsätä, mikäli joku haluaa :) tollaset vauvan peukalottomat tumput on tosi nopea ja kiva tehdä, et jos joku vielä haluaa niin voi mullekin laittaa yksityisviestiä. Toi 5€ postikuluineen on varmaan aika sopiva ihan pelkistä tumpuista jos se novita wool kelpaa :)
Myös sellasen korvaläpällisen myssyn voin tehdä tai muun vastaavan, tosin se syö enemmän lankaa niin on hieman hintavampi. Joten vuokko voi laittaa minullekin toiveensa :)

Itse kun vielä neulomattomana sain apua vieraalta nettituttavuudelta, joka neuloi lapsille ihanat villatumput niin aattelin, et nyt kun osaa niin voin saman tehdä jollekin muulle, hyvä kiertämään :)

jjuulille onnittelut poikalupauksesta :heart:
Olitkos se sinä, joka pähkäili, et kun ei tee mieli laittaa mitään vauvajuttuja vielä? Jokainen tekee, sitten kun itsestä tuntuu hyvältä!! :) jos et vielä halua niin sitten on parempi niin. Meillä on pinnasänky nököttänyt sängyn vieressä tammikuusta 2010 asti :D tosin onhan meille välissä syntynyt vauvakin, mutta eipä hän juurikaan oo pinnasängyssä nukkunut. Jokin aika sitten nostin sen pohjan ylös ja annoin itselleni luvan pedata sen, kunhan saan äitiyspakkauksen, mulla vaan on se "kelaneuvola" vasta ens ma, niin menee vielä aikaa, hmph!
Kukas sen sängyn kuvan olikaan laittanut, ei muista enää :D mutta meillä on samanlainen mobile vauvalle :)

Jul meillä mies on jo tuntenut vauvan liikkeet :) oisko ollut rv 18 kun tunsi ekan kerran, oikeastaan mies tunsi ne samaan aikaan kuin minäkin ekan kerran. Nyt jo maha muljuukin sen verran, että liikkeet jo selkeästi näkeekin ihan paidankin läpi ja tottakai myös tuntee.

tatomira 22+1 (22+6)
 
Jul: laitoin sulle yyveetä.

Meillä tuntuu liikkeet jo päällepäin ja melkein näkyykin, välillä on sellainen jumppa päällä :D Iltaisin kun isommat on nukkumassa vietetään kolmestaan laatuaikaa pötkötellen, vauva, mies ja minä, ja silitellään ja kokeillaan vatsan päältä potkutteluja. Ei se uuden elämän viehätys mihinkään katoa kolmannellakaan kerralla näköjään. Saas nähdä tuleeko vielä neljäskin kerta ;)

Mites olette mammat jaksaneet liikkua? Onko uusia tuulia suunnitelmissa näin syksyn tullen? Jokohan minä mainitsin että ilmottauduin Salsaa kuntoillen -kurssille työväenopistoon :D Saa nähdä miten kauan minä jaksan salsailla massukan kanssa. Ainakin syksykausi loppuu hyvissä ajoin joulukuun alussa vai olikohan peräti marraskuun lopulla, ettei ehdi synnytys ainakaan esteeksi tulla, mutta keväältä jää varmaan pari ekaa kertaa välistä jos taas on alapää repaleina :/

Jaaha, nyt on kiukkua ilmassa joten pakko mennä!

R ja 21+2
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Ajattelin tulla vain sanomaan, että minut voi vaikka poistaa listalta. En ehdi täällä kirjoitella, ja kaiken tässä kuussa kirjoitetun kahlaamiseen kuluisi hurjasti aikaa :D Kaikki on hyvin, vaavi potkii kovasti ja usein, ja masu kasvaa. Onnea kaikille odotukseen :heart:

Pinuski
 
Mukavaa uutta viikkoa kaikille mammat!

Täällä on liikkuminen hieman hidastunut, mutta muuten mennään ihan niinkuin ennenkin. Portaitten nousua on pitänyt työpaikalla vähän vähentää, ja hidastaaa muutenkin jos alkaa mahaan sattumaan, mutta yllättävän hyvässä kunnossa tässä vielä ollaan :) Syksyllä menen katselemaan miltä mamma-jooga vaikuttaa - sitä odotan jo paljon! Jumpat sun muut jää kyllä suosiolla nyt väliin... katsellaan sitten ensi vuoden puolella.

Tavaraa ei olla hankittu vielä ollenkaan. Saa nähdä miten kiirus tulee... Odotellaan nyt ainakin tuo rakenneultra ja jos siellä on kaikki hyvin niin ehkä uskaltaa pikkuhiljaa alkaa katselemaan vaatteita ja muuta tavaraa :) Vaunuista olen katsellut kaiholla Emmaljungia (crosseja tai ceroxeja) mutta ovat kyllä niin hintavia, että saa nähdä mihin sitten lopulta päädytään. Käytettynä voisi hyvinkin ostaa, jos löytäisi jostain lähettyviltä, mutta hyvinpä tuntuvat käytetytkin säilyttävän arvonsa...

SenSen rv 20+1 :heart: (poks poks eilen!!! enpä olisi vielä keväällä uskonut että tänne asti selvitään :))
 
Heips!

Ultrassa käyty aamulla ja kaikki oli vauvalla hyvin. Lapsivettä normaalisti ja rakenteet kunnossa :heart: sukupuoltakin kysäisin , mutta masukki oli sitä mieltä että jännittäkää synnytykseen asti ihan rauhassa:D tyttöä ultraaja vahvimmin veikkasi joten mulle vois laitta vaaleanpunaisen sydämen( varovaisen sellaisen tietty). Tammikuussa sitten nähdään varmuudella kumpi sieltä meille tulee :) Istukka on nyt tässä raskaudessa etuseinämässä, joten siksi ei niitä liikkeitä ole tuntunu niin hyvin vielä, mutta pääasia että vauvalla on kaikki hyvin :heart:

Täälläkin on jo pinnasänky kasattuna, siihen on mukava kerätä kaikki vauvan jutut pikkuhiljaa.. vaatteet yms. Voi niitä sitten äitiyslomalla pestä =)

Saas nähdä pystynkö olemaan töissä normaalisti loppuun asti vai joutuuko jäämään saikulle aikasemmin.. teen sellaista työtä missä joutuu väkisinkin nostelemaan ja työnantaja ei voi muita hommia mulle keksiä. Olen siis henkilökohtainen avustaja. Noh, sen näkee sitten syksymmällä..

Inssikin ois keskiviikkona joten pitäkäähän mammat peukut pystyssä että menee läpi ja saan ajokortin =)

Oisko tässä ollut tärkeimmät tällä kertaa. Hauskaa viikon alkua!!

nuhmuliini80 20+0 poks* ( ultrassa koko vastasi pari päivää pienempää, mutta pysyn näissä raskausviikoissa :) )
 
Heippa kaikki! Kotiuduin eilen neljän viikon Dublinin-reissultani ja voi miten ihanaa onkaan olla taas kotona miehen ja koirien kanssa. Ja ylipäänsä Suomessa, jossa ovet aukeaa loogiseen suuntaan ja hanavesi maistuu hyvältä :LOL:

Oon arvatenkin aika pihalla puheenaiheista, vaikka olenkin käynyt lueskelemassa juttujanne melko säännöllisesti, mutta eiköhän tästä taas mukaan päästä pikkuhiljaa! :)

Hurjan monella on jo rakenneultra takana, onnea kaikille hyvistä uutisista ja sukupuolilupauksista! Poikavoittoista näyttäis tosiaan olevan.

Sartsalle lämmin osanotto :hug:

Liikkeitä on täällä tuntunut pari viikkoa :heart: Ei vielä mitenkään kovin voimakkaasti, mutta kyllä ne erottaa jo vatsan toimintaan liittyvistä tuntemuksista sun muista. Masu on kasvanut selvästi mun ja miehen silmään, mut ei valitettavasti vieläkään näytä muulta kuin läskiltä :( Toivottavasti asia muuttuu siinä vaiheessa, kun kohdun ylin kohta nousee navan yläpuolelle. Siihen ei varmaan enää kovin montaa viikkoa mene. Selällään maatessa kumpu on ihan selvä ja tuntuu jo aivan erilaiselta, kiinteämmältä ja kovemmalta. Mahallaan makaaminen tuntuu epämiellyttävältä, tosin en oo mahallaan nukkunut ollenkaan plussaamisen jälkeen, kun tissit on olleet siitä saakka melko herkät. Samoin kumartuessa huomaa masun olevan jo vähän tiellä.

Vauvatarvikkeita ei olla vielä ostettu, mutta ensimmäiset vaatteet ostin Dublinista. Nyt on pikkuisia puuvillaisia bodyja joku kahdeksan kappaletta ja viisi froteista ruokalappua, vaikka niitä nyt ei heti alussa tarvitakaan. Vaunut ja turvakaukalo on kyllä päätetty, mutta ei niitä vielä hetkeen voi ostaa, kun ei ole säilytystilaa.

Jomi & SS 19+1 :heart:
 
Voi miten ihania ultrakuulumisia :heart: Ihanaa, että Lonelylläkin tuli positiivinen mieli käynnistä :) On niin ihana katsella noita pienenpieniä sydämiä tuolla rakenneultrapinon perässä! Meillekin vois päivittää rakenneultran 8.9.. Eli viikon päästä päästäis sitten kattelemaan, minkälainen vauva siellä on np-ultran jälkeen kehittynyt :heart:

Täällä on vähän olo parantunut. Esikoisen 1,5v neuvolaan tosin jouduin tänään lähtemään pahoinvointilääkkeen turvin, kun niin lähellä oli vielä yrjö. Nyt kuitenkin saanut paremmin pysymään tavaran sisällä :)

Viikon päästä puoliväli :eek:

Jemppi & pikkarainen 19+0 *poks*
 
Jul,kiitos tervetulotoivotuksesta.Meillä taitaa olla sama laskettu päivä koska listan mukaan sulla on myös 1.1.
Sartsa83, kovasti voimia sulle.Oot aloittanut surutyön oikealla tavalla,puhuminen ja itku auttavat ja aikaa siihen tulee kulumaan kauan.Tiedän koska menetin isäni muutama vuosi sitten ja nyt vasta alkaa helpottaa eikä itku tule heti jos isää ajattelee tai hänestä puhuu.Joskus näen isän unissani terveenä ja niitä unia on ihana muistella.Yritän ajatella positiivisesti että onneksi toinen isovanhemmista on vielä olemassa vaikka itse ajattelen että heiltä puuttuu se maailman paras ukki:(
mima ja poju 22+1
 
Moro Mammat!

Alkuun heti neuvolakuulumisetTänään käytiin neuvolassa ja piiiiiiitkän metsästyksen jälkeen saatiin kunnon vahvat sydänäänet kuulumaan. Terkka ja kätilöopiskelja skannasivat mahaa kaksistaan anturilla ja tulivat siihen lopputulokseen, että sydänäänet kuuluivat aluksi istukan läpi kun kuului sellaista ylenmääräistä suhinaa ja hyvin hyvin vaimeat sydänäänet. Epäilivät siis, että istukka on etuseinässä ja vaavi siellä hyvin piilossa :) Mutta sitten kun anturi saatiin oikeaan kohtaan niin johan jumpsutti :heart:

Mitäs kaikkea siellä nyt saatiinkaan tuloksia..

Vko 19+2 (14+5)
Paino +459gr/vko
VP: 116/82 (125/68)
Hb:ta ei mitattu tälläkään kertaa, ekalla kerralla oli 122
Pissat oli vissiin puhtaat kun ei niistä ollut mitään puhetta sen enempää ja se kätilöopiskelija kävi ne kuitenkin kattomassa.
Seuraava aika on sit 23+2 ja sit päästään täytteleen Kela-labbui. Vähän lyhyt on tää väli taas minusta :) Mutta onhan se kiva päästä tilaamaan äippäpakkausta :heart: Ja parasta on se, että meillä ei muutosta huolimatta nyt vaihdukaan terkka! Hypättiin joidenkin aluerajojen yli vissiin tuossa muutossa ja terkka sanoi, että katsotaan sitä terkan vaihtoa sitten tällä kerralla. Ja saatiin sit kuitenkin pysyä tuon saman piiriissä :)

Sartsa Hyvä jos pääset purkamaan oloasi puhumalla. Ja itkeminen puhdistaa mieltä ja oloa. :hug: Ja niinkuin mima sanoi, aikaa siihen saa varata vuosia. Itselleni on nyt tullut taas apeutta isäni kuoleman vuoksi, vaikka siitä on "jo" kohta 14 vuotta. Luulen, että se liittyy siihen, että meidän vaavilla ei ole yhtään vaaria, kun äitini puolisokin kuoli keväällä. Hän oli lähes isäpuoli minulle ja aivan mahtava vaarinkorvike veljien lapsille. Mutta aika parantaa ja voimme vaalia muistoja eteenpäin :)

Kutomuksia olen saanut nyt aika hyvin jo eteenpäin. Ensimmäiset Junasukat on jo tuloillaan (kerran purettuna) ja rintojen lämmitinkin on jo puikoilla. Seuraavaksi laitan puikoille hihat talvitakkiin :) Mulla on tuolla aivan ihanaa villakangasta takkiin ja aattelin tehdä siihen sellaiset hihat, joissa on 2/3 villakangasta ja 1/3 pituus villasta kudottua putkea. saas nähdä kummoinen siitä tulee :D

Hankinnoista Meillä on kyllä kartoitettuna kaikenlaista, mutta mitään ei olla vielä kotiin asti tuotu muutamaa bodya lukuunottamatta. Ja turvaistuiimen ja vaunujen kanssa aiotaan olla niinkin rohkeita, että ostetaan vasta tammikuussa, koska sitten saadaan ne Kelan korvaamina, kun mies lähtee tammikuussa suorittamaan asevelvollisuuttaan. Täytyy vaan selvitellä millaisia toimitusaikoja vaunuissa on...

Kommentoin juttuja paremmalla ajalla lisää, mut nyt takaisin töiden pariin. Pian pitääkin lähteä taas kokoukseen. Onneksi elämä vähän rauhoittuu tällä viikolla töiden ja muidenkin asioiden puolesta. Ehtii JA jaksaa käydä jumpalla ja salilla ihan toisella tavalla. Selkä alkaa jo oireilla...

Anskutin ja Sylli 19+2
 
Hellurei!

Nopeasti rakenneultrakuulumiset. Eli kaikki oli kunnossa, aivot, sydn, verisuonet ja sisäelimet sun muut mitä kaikkea siinä nyt katseltiinkin. Vaikka paljon liikkuikin, nyrkkeili ja potki jaloillaan niin juniori oli hyvin sinnikkäästi linkkuveitsiasennossa koko ajan, toinen polvi suussa, ja kätilö kommentoikin että jos on syntyessä känsä polvessa niin tiedätte sitten mistä johtuu. =) Tuo sinnikäs kippura-asento kuitenkin vaikutti siihen, että vain hyvin, hyvin varovainen arvaus sukupuolesta saatiin, joten sen viisaampia ei sen suhteen olla nyt kuin mennessäkään. Mutta siis tärkeintä että vauvalla on kaikki kunnossa. Hyvä kuva sivuprofiilista kyllä saatiin, mitä on sitten mukava katsella.

Eli en pääse kaapeista siivoamaan pois esikoisen vaaleansinisiä vaatteita tämän tiedon perusteella, vaan loppuun saakka joudutaan jännittämään! Esikoisen kanssa käytiin 4D-ultrassa mutta nyt ei ajateltu investoida kun kaikki rakenteet kuitenkin saatiin hyvin katsottua läpi.

Luen viikonloppupinon läpi sitten paremmalla ajalla, nyt töiden pariin!

-maka 20+6
 
Hei, minkä kokoisia talvipukuja ootte meinanneet hankkia? Mie ostin prismasta ciraf-merkkisen talvipuvun koko 62cm. Tuli vaan nyt mieleen, että onko se sittenkin liian iso tulevalle pojalle? Mutta sitten taas toisaalta se 50cm on heti pieni..
 
Viimeksi muokattu:
Helou!
Meillä on esikolta odottamassa 62senttinen toppapuku. Esikoinen oli syntyessään vaan 45cm, mutta aika nopeasti alettiin käyttämään tuota isompaa pukua, kun kasvoi niin vauhdissa. Aluksi hukkui siihen 50-senttiseenkin.. =) mut 8cm ekan kuukauden aikana kasvoi niin sekin jäi aika nopeesti pieneks =)

Olo on ku jyrän alle jääneellä... aamulla kun vie lapsen huutavana ja kiljuvana hoitoon ja työmatkalla puhkeaa rengas niin se ei kauhean hyvä alku päivälle ole.... mut nyt onneks omaa aikaa vähän kun lapsi nukkumassa ja mies lähti käymään vielä töihin.

Ihanaa kun osaatte ja jaksatte tehdä noita neulomisia. Itsekin haluaisin mutta en osaa eikä hermot anna opetella =) Onneks meillä on tekijä kyllä ja erittäin innokas sellainen, mummo! =)
 
Iltoja!

mima Tervetuloa! :flower:

pinuski Oikein hyvää odotusaikaa siulle. :)

tiikerinlilja. Miekin ajattelin 50/56 senttisen puvun ostaa. Viime syksynä ostin viitoselle 62 senttisen puvun ja oli kyllä ihan tosi reilu, meni melkein koko talven. Meillä vauvat on olleet 48-50 cm syntyessään.

Anskutin Kiva että neuvolassa oli kaikki hyvin. Siullakaan ei siis vielä mitattu sf-mittaa, harmi kun niin odottelen että pääseen vertailemaan. :D

Jomi Tervetuloa kotiin. :)

maka Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Täällä vähän sama homma, toivoin että voisi jo laitella jommat kummat vaatteet valmiiksi, mutta nyt kun ei varmaa tietoa tullut ja itsellä edelleen vahva tyttöolo, vaikka varovaisesti poikaa povattiin, niin täytyy vaan odotella.

Tavaroista Oottepa työ olleet jo ahkeria kun osalla sängytkin kasattu. :) Itse en ole vielä muuta kuin pari vaatetta pessyt. Pakkaus kun tulee niin sitten voi alkaa noita sänkyhommeleita kasailemaan pikkuhiljaa.
Muuten ei edes tarvitse mitään hankintoja tehdä, mikä on kyllä vähän tylsää siinä mielessä että vauvatavaroiden shoppailu on niiiiin kivaa. :) Mutta toisaalta tässä rahallisessa tilanteessa on melkoisen hyvä että kaikki on valmiina.

Vauvan liikkeistä Parisen viikkoa on kunnolla tuntunut vatsan päältä, mutta miehellä on joku rauhoittava vaikutus kun aina loppuu potkimisen kun yrittää kokeilla vauvaa. :D

(.) Miulla olisi huomenna se lääkäri noiden jalkojen takia, sitten selviää että saako suoraan saikkua vai pitääkö käydä töissä vielä kärvistelemässä.
Tosin tiedän jo valmiiksi että en pysty siellä seisomaan, kun nytkin kotona ollessa jalat on illalla kuin puukolla työntelisi tuonne sääreen ja reiteen. :( Saa nähdä sitten että mitä tuo lääkäri tuumaa asiasta.

MLM ja Kukkis 22+5

muoks. Pitää vielä lisätä että olipa nopsaa toimintaa Kelalta, kävin viime torstaina viemässä paperit niin perjantaina oli jo päätökset tehty äippärahasta ja pakkauksesta, pari viikkoa ja pääsee ihastelemaan vaatteita. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hih, kylläpäs näyttää poikavoittoiselta tää joukko :heart: Nyt kun ultra on takana, niin mitähän merkkipaalua sitä seuraavaksi jäisi odottelemaan? Perjantaina on seuraava neuvola kyllä ja tuleva isikin pitää kiikuttaa näytille. Ilmeisesti meitä odottaa joku parisuhdekeskustelu, toivottavasti ei mee yli hilseen. Ei taideta kumpikaan oikein sellaisesta välittää.. Tosin silloin saa kela-paperit vihdoin ja viimein niin pääsee odottelemaan äitiyspakkausta! :)

Olette kyllä hienoja neulomuksia saaneet aikaan. Täällä toivo lasketaan mummon varaan kun itse en ainakaan nyt kerkiä mitään neulomaan. Ehkä äippälomalla sitten kunhan oon ensin saanut gradun pois käsistä..

Hankintoja ei olla mekään tehty vielä lainkaan. Mieli tekisi kyllä, mutta jotenkin tuntuu järkevämmältä odottaa vielä joitakin viikkoja. Kaikki suuremmat päätökset on tehty, käydään vaan hakemassa ne kotiin sit myöhemmin. :) Sillä aikaa voikin katsella jo ostettuja vaatteita, on ne niin söpöjä :heart:

Vauvan liikkeet on tuntunut jo kuukauden verran. Jännää sinänsä koska ultrassa todettiin, että istukka on etuseinämässä. Kyllähän tietyssä kohtaa potkut on vaimeampia, mutta tuntuvat kyllä käteen selkeästi. Ja masuasukki ei ole ronkeli sen suhteen kenen kättä hän potkii, isi on saanut myöskin osansa ihan alusta asti. Nykyään täällä harrastetaan potkusarjoja ja taitaa välillä käyttää myös käsiä? Liekö mahdollista, mutta liikkeet tuntuu kyllä kahdessa eri paikassa. Ja jumppa kun aloitetaan, niin se sitten myös kestää :O

Talvipukua en uskalla vielä ostaa minkäänlaista.. On nimittäin molempien suvussa ollut isoja vauvoja, niin pitää katsoa miten tämän kasvu kehittyy. Rakenneultrassahan hän oli taas kolmisen päivää rv pidemmällä kasvussa, vaikka nt-ultrassa laskettua aikaa jo kertaalleen aikaistettiin..Mie toivon, että ne on vaan nämä "pitkät" geenit jotka hälle ovat olosuhteiden pakosta siunantuneet :D
 
Vauvan toppapuku itse aattelin ostaa koon 56, mietin tota 62 kokoa, etenkin kun törmäsin H&M:llä aivan ihanaan toppapukuun joka oli kokoa 62/68, mut jäi tosiaan ison kokonsa vuoksi sinne. Meillä on ollut vauvat hirveän erilaisia tuon kasvun kanssa. Kuopuksen kanssa tuo 56 olis mennyt kevyesti koko talven, kun hän käytti vielä 2kk:n iässä kokoa 50!! Syntyessään oli 46cm. Sitten taas keskimmäinen kasvoi ihan hirmuista vauhtia ja 1,5kk iässä käytettiin jo kokoa 62, vaikka syntyessään hän oli 50cm, esikoinen meni aikalailla sen mukaan, mitä vaatteissa sanotaankin :D Eli kaikki kolme ovat kasvaneet ihan eri tahtia. Ajattelin kuitenkin niin, että tuo 56 menee alussa ja sitten jos tarvitaan pidempään toppista niin sitten otan käyttöön pakkauksen toppapuvun.

MLM odotti sf-mitta vertailuja :D mulla on neuvola ens ma ja sillon mitataan sf-mitta (neuvolatäti sanoi, et täällä mitataan se rv 20 jälkeen ja mulla sillon joko 23+1 tai 23+6 joten varmasti mitataan. Et jos et aiemmin saa keneltäkään vertailumittoja niin mä lupaan maanantaina ilmoitella omani :D

Nyt alkaa loppuun usko, et missä kunnossa oon loppuraskaudessa :( eilen kun pyöräilin alkoi tuo iskias kiusaan oikein kunnolla, ennen se ei oo pyöräillessä tuntunut. Joka kerta kun polkas oikean jalan alas tuntui tuolla pakarassa/takareidessä sellanen vihlova kipu ja nyt "ilokseni" huomasin, että se sattuu nyt jo ihan istuessakin.
Sit kun vein illalla koiran pissalle niin kävellessä häpyluu vihloi ihan älyttömästi :( kuitenkin vasta 24. raskausviikko menossa ja olo on jo tällänen!! Kun eihän tässä muuta tapahdu kuin noiden oireiden pahenemista.
Just pari viikkoa sitten pääsin ultrassa lääkärille kehumaan, kun olo on niin loistava... eipä ole enää :(

Oikeasti sitä huomaa, että ikä painaa :( kahden ekan odotuksessa ei ollut mitään tällaisia ongelmia, olin elämäni kunnossa ja tein pitkiä lenkkejä ihan viimeiseen asti, nyt sitten jo edellisessä raskaudessa tuo iskias vaivasi ja nyt ilmeisesti olo tulee olemaan huonompi, kuin kolmosen odotuksessa! Voin ihan täysin allekirjoittaa sen, että FYYSISESTI alle 20v on kaikkein paras ikä saada lapsi! Kyllä sen kropassa huomaa, että näin lähemmäs 30-vuotiaana koko odotus on paljon rankempaa.

tatomira 22+2 (23+0)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lentämisasiaan vastanneille Peippo78:lle ja Meelialle. Rasittavaa tuon lääkärintodistuksen hankkiminen. Mulla parin viikon sisään lento, mutta vielä ei onneksi todistuksia tarvita, eikä tuo lentäminen muutenkaan vielä tunnu ikävältä ajatukselta. Mutta sen työreissun marraskuussa taidan kyllä peruuttaa, kun ei ole vielä mitään käsitystä, kuinka suuri maha on silloin ja mikä olo on, eikä muutenkaan niin suuresti innosta sellainen ei-ihan-välttämätön työreissu.

Villahousut on nyt puolessa välissä. Tällaiselle aloittelijalle tuon Dropsin (Neulotut DROPS housut ) ohjeen tulkitseminen oli kyllä paikoin haastavaa, vaikka itse tekeminen (kun ohjeen ymmärsi) onkin sitten aika helppoa. Ohjeen lukemista häiritsi sellaiset ylimalkaiset ”kavenna tasavälein” -ilmaukset. Siinä sai sitten laskea. Ja oli siinä muutakin mulle vähän outoa. MLM, sä olet löytänyt edullista alpakkaa. Mä jotenkin luulin (joo, en taaskaan osannut tulkita ohjetta) että noihin housuihin olis mennyt paljon enemmän lankaa ja laskin, että tarvitsisin ainakin kolme kerää alpakkaa. Siinä kaupassa, josta ostin, 50 g kerä oli jotain 6-7 euroa. Siksi päädyin Nalleen. Kiva kuulla, että ainakin Tatomira on haalaria onnistuneesti tehnyt muustakin kuin alpakasta tai mohairista. Haluan kyllä alpakasta tehdä vielä myssyä ja lapasta ainakin ja ehkä toiset housut vielä. Täytyy etsiä halvempi kauppa.

Housut on käyneet pieniksi. Nappia on pakko pitää auki ja sitten aukee vetoketjukin ja kohta housut roikkuukin puolisääressä - ei kiva. Kävin katsomassa äitiyshousuja ja oli ihan kamalia! Joko sellaista yltiösiistiä toimistotätityyliä tai sitten sellaisia kesärytkyjä. Mä kun olisin halunnut jotkut farkkumalliset kapealahkeiset housut, vaan ei ollut. Pelastukseksi koitui sellainen Bellaband -masutuubi, joka pitää housut napakasti ylhäällä, vaikka nappi olisikin auki. Nyt on pakko hehkuttaa - ihan loistava tuote ainakin näin parin päivän kokemuksen perusteella. Ja ohuetkin trikoopaidat näyttää hyviltä, kun tuubi tukee mahaa. Ilmeisesti tuo on napakampi kuin tavalliset tuubit, jotka on lähinnä tarkoitettu peittämään mahaa, kun paita jää liian lyhyeksi. Noh, tää kuulostaa jo ihan maksetulta mainokselta. :)

Vauvan liikkeistä: Eipä ole mies päässyt niitä vatsan päältä kokemaan, kun en ole itsekään mitään selkeitä liikkeitä tuntenut. Muutamia sellaisia, että tuo nyt voisi olla, mutta voipa se olla jotain muutakin. Huoh, kylläpä niitä saa odottaa.

Olgulille tsemppiä gradun tekoon! Älä sitten kuluta itseäsi ihan loppuun sen kanssa, muista että voimia voi olla nyt rajallisesti. :)

Hankinnoista: Vielä en sallinut itseni ostaa vauvan vaatteita, vaikka kirppareilla (ja muuallakin) olen niitä jo ihastellut. Mutta ehkä rakenneultran jälkeen, eli huomenna iltapäivällä. :)

Tatomiralle parempaa vointia jatkossa! Toivottavasti tuo iskias päättää vaan kadota jossain vaiheessa.

Tellu Po ja Pallokala 19+5
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

paljon on tullu juttua taas tänne ku vähemmän joutanu täällä käymään. Toppapuvuista on ainaki ollut puhetta ja ite voin sen verran kommentoida siihen että löysin esikoiselle sillon kirpparilta 62 senttisen puvun (siinä ei ollut niitä jalkateriä, joten siitäkin syystä) käänsin ne lahkeet ja hihat silleen sisäänpäin ja laitoin kuminauhoilla kiiinni, niin pysyi kädet ja jalat lämpimänä ja pukukin pieneni tarpeen mukaan ja sit oli helppo isontaa kokoa ku tarve vaati. =) mut toisaalta itelläki tekis mieli ostaa uus puku varsinki jos vauva on poika ni haluaisin enempi pojan värisen ku entinen on ihan neutraali vaalea.

Oma olo on ollut nyt aika normaali, mitä nyt iltasin pientä närästystä ilmennyt mutta muuten olen voinut kyllä hyvin nykyään kun pahoinvointi on loppunut. maha selvästi kasvanut ja normi farkkuja pitäessä tulee maha kipeäksi ku alkaa iltaa kohden niin puristaan vyötäröstä. Liikkeitä tuntuu päivittäin (eniten illalla, nukkumaan mennessä) mut ei vielä päälle päin näy.
että semmosta tällä kertaa!

anri 18+6
 
Moi!

Tellu Po Mä löysin H&M:ltä kivoja mammafarkkuja. Huokeita ja nuorekkaita (toki myös muita mammahousuja kun farkkuja oli). Viittii ostaa useammatkin kun eivät maksa maltaita :)

MLM Joo vielä ei mittailtu. Kätilöopiskelija sanoi, että seuraavalla kerralla sitten mitataan mittoja. Ilmeisesti siis tuo 20 vkoa on meilläkin päin jokin raja.

Jomi Tervetuloa takaisin. Oon vähän kateellinen kun pääsit Dubliniin...Tahtoisin niin kovasti myös.
 
Nyt on rakenneultra takana. Sitä jännittäessä menikin viime yö eli unet jäi aika vähiin. Minä hölmö kun eilen menin vielä kokeilemaan doppleria ja eihän sieltä ääniä löytyny millään ja liikkeitäkään ei vielä oikein oo ilmenny niin hätähän siinä taas tuli. Nyt päätin etten moista laitetta enää käytä kun aina sitten hirmunen hätä jos ääniä ei tunnu löytyvän. Vaikka eihän niitä välttämättä aina kuulekkaan mutta sitä kun hermoilee sitten liikaa. Ultrassa kaikki vaikutti hyvältä ja syykin löytyi miksi liikkeitä ei juuri ole tuntunut, eli istukka on etuseinämässä. Perjantaina tuntui ihan kunnon potku mut siinäpä se liikkeiden osalta oikeastaan onkin. Tosin mies on muutaman kerran nukkumaan mennessä mukamas tuntenu liikkeitä, mut minähän en tietenkään usko kun en ite niitä on tuntenu :D Oli kyllä ihana nähdä pikkuinen pitkästä aikaa ja tuntuu uskomattomalta että seuraava ultra vasta viikolla 36. Hirmusen pitkä väli. Sukupuolikin selvisi ja pieni prinsessa sieltä hyvin suurella todennäköisyydellä on meille tulossa. Mies on ollut alusta asti täysin varma siitä että on poika tuloillaan mut kuinkas kävikään :) Eli minun kohdalle voisi sinne laittaa punaisen sydämen :)

Hankinnoista olitte täällä keskustellu. Meillä ei kyllä kanssa vielä ole hankittu paljon mitään, lukuunottamatta Pariisin reissulta ostettua uniriepua. Niin ja vaunut tilattiin, että ne varmaan tämän viikon aikana saadaan sitten ihan kotiin asti. Ihana olisi ostella jo kaikenlaista valmiiksi mut toisaalta tuntuu hassulta kun tammikuuhun on vielä aikaa aika rutkasti :) Mutta voi olla että tänään joutuu vielä käymään jonkinmoista vaatetta prinsessalle ostamassa <3

Maha alkaa näkyä jo hyvinkin selvästi, farkkuja en oo pystyny käyttämään enää moneen viikkoon. Muut housut kyllä vielä menee. Yhdet äitiysfarkut kävin ostamassa H&M:ltä ja niistä on kyllä tykänny ja ovat hyvät jalassa. Täytyis käydä ostamassa ainakin toiset jo :) Täällä missä asutaan on tasan kaks liikettä joista äitiysvaatteita saa ja tuo H&M tosiaan toinen niistä.

Minkälaisia kokemuksia teillä on tukisukista? Mulla huomenna töihin paluu loman jälkeen ja seisomatyö kyseessä nii voi olla että pitää ehkä ruveta jossain vaiheessa semmosia harkihtemaan.

Nyt jos sais jotain kotihommia aikaseks :)

Augusta87 20+4
 
Täälläkin ultra onnellisesti takana, vaikka puolta tuntia ennen soittivat et ultraaja joutu lähteen kotiin sairaan lapsensa luokse. Siinä melki itkua väänsin, mutta saatiin onneks uus aika parin tunnin päähän alkuperäsestä.

Vauvalla kaikki hyvin, rakenteissa ei mitään vikaa. Istukka etuseinämässä mutta silti oon tuntenu potkuja jo monen viikon ajan. Painoarvio 385gr. Mies kysy saako sukupuolen selville kun ultraaja kysy onko mitään kysyttävää ennen ultraa. Sano ettei lähde arvaileen enkä mäkään sit halunnu mitään arvausta jos ei varmaks nää. No siinä sitten hetken kun oli ultrannu kysy et leikitäänkö arvausleikkiä :) Mä en nähny kyllä ruudulla oikein mitään ku se oli niin kaukana mutta pippeli siellä kuulemma oli


Näköjään omat tuntemukset piti paikkansa, mies tosin oli aika pettyny kun tyttöö ei tullukaan. Mut mä oon niin onnellinen et pienellä kaikki hyvin.

Nijan ja Aarre 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti

Yhteistyössä